§7

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Master of Disaster

§7

ViestiKirjoittaja Master of Disaster » 25.1.2004 0:26

En tiedä, onko tästä kirjoitettu muualla, mutta onko jollakin kokemusta huumerikoslain pykälästä 7 eli syyttämättä jättämisestä??

gpaonwjear

...

ViestiKirjoittaja gpaonwjear » 25.1.2004 12:33

btw. kumpi menee helpommin bs vai fs disaster? :lol:
Pari vuotta taaksepäin jäin kiinni, olin sillon alaikänen niin siitä sai automaattisesti syyttämättäjättämispäätöksen jos suostui testeihin. No kuitenki jos oot alaikänen niin joudut käymään 3-6 kertaa testeissä (itse jouduin kolmesti ja kaveri kuudesti) jos olet täysi-ikäinen niin saat todennäköisesti syytteen riippuen siitä, millä paikkakunnalla asut. Kannattaa kuitenkin vedota tuohon pykälään niin saattaa tulla lievempi tuomio tai jopa syyttämättäjättämispäätös. en oo kyllä yhtään varma tästä jälkimmäisestä...

Entalpia
1 tähti
1 tähti

Re: ...

ViestiKirjoittaja Entalpia » 25.1.2004 13:16

Joku kyl vois kiltisti pyydettynä tähän linkittää tuon pykälän sisällön, kun en ole kuullutkaan koko pykälästä :oops:

Bongauttaja

7. pykälä

ViestiKirjoittaja Bongauttaja » 25.1.2004 13:59

pussitee

Re: ...

ViestiKirjoittaja pussitee » 25.1.2004 15:32

gpaonwjear kirjoitti:btw. kumpi menee helpommin bs vai fs disaster? :lol:

Fs :D Täältä löytyy eräs kruisailia myös :)

Ilmeisesti kuitenkin kannattaa vedota kaikkeen mahdolliseen sillä siitä on aina miljoonasti enemmän hyötyä kuin "antautumisesta". Mulla ollut suunitelmissa tuo tiettyjen lakipykälien ulkoaopettelu ihan vaan sen takia että, jos jää kiinni niin ainakin tietää mitä tehdä ja mihin vedota.

hipsu

7. pykälä

ViestiKirjoittaja hipsu » 26.1.2004 16:31

Valtakunnansyyttäjä on jokin aika sitten antanut uuden ohjeen 7:stä pykälästä. Toimenpiteistä voidaan ilmeisesti edelleen luopua, mutta siihen on entistä kovemmat kriteerit.

Itse olin joulukuussa oikeudessa kasvista. Olin yhteydessä SKY:n suosittelemaan asianajajaan, joka kertoi, että periaatteessa 7. pykälää ei enää ole.

Syyttäjä vaati 120e sakkoa, sain vain 60 e. Ja tietenkin rekisteriin huumausainerikos. Kyseessä oli yksi kasvi, todella amatöörimaisesti kasvatettuna.

Olisin odottanut, että pystyisin vetoamaan kyseiseen pykälään, mutta niin ei siis enää voi tehdä. :(

Satunnaispösäyttäjä

Re: 7. pykälä

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 26.1.2004 22:37

hipsu kirjoitti:Ja tietenkin rekisteriin huumausainerikos.

Tuskinpa, koska sakoista ei tule rikosrekisteriä. Mutta poliisin kuuluisaan H-listaan saatoit kyllä hyvinkin päätyä...

hipsu

7.pykälä

ViestiKirjoittaja hipsu » 27.1.2004 11:21

niinpä niin. Harmittaa tuollaisen asian takia joutua jollekkin listalle...
On se niin väärin! :roll:

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 29.1.2004 16:33

Taitaa olla niin, että tuo uusi käyttörikospykälä enempi ja vähempi syö huomion ja merkityksen seiskapykälältä, ainakin käytännössä.

Sokeitahan nuo syyttäjät ovat olleet ko. pykälälle kautta aikain.
Eikä kovin radikaalia uutta ole tuonut nuo soveltamisohjeeetkaan.

Töitä siis riittää.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”