Kannabis rinnastetaan steroideihin Britanniassa
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Kannabis rinnastetaan steroideihin Britanniassa
HS 28.1.2004
Kannabis luokitellaan Britanniassa torstaista alkaen ryhmään, johon kuuluvat muun muassa anaboliset steroidit ja reseptiantibiootit. Kannabis on rinnastettu aiemmin amfetamiineihin ja barbituraatteihin.
Kannabiksen siirtäminen luokasta B luokkaan C on herättänyt kiivasta keskustelua maan huumepolitiikasta ja siitä, miten aineiden hallussapidosta ja välittämisestä tulisi rangaista. Arvostelijat pelkäävät, että muutos saattaa lisätä esimerkiksi hasiksen menekkiä.
Viranomaiset ovat pyrkineet korostamaan, että kannabis on vaarallista ja sen käyttö edelleen lainvastaista.
Täysi-ikäistä ei kuitenkaan enää pidätetä pienen kannabisannoksen hallussapidosta.
Kannabis luokitellaan Britanniassa torstaista alkaen ryhmään, johon kuuluvat muun muassa anaboliset steroidit ja reseptiantibiootit. Kannabis on rinnastettu aiemmin amfetamiineihin ja barbituraatteihin.
Kannabiksen siirtäminen luokasta B luokkaan C on herättänyt kiivasta keskustelua maan huumepolitiikasta ja siitä, miten aineiden hallussapidosta ja välittämisestä tulisi rangaista. Arvostelijat pelkäävät, että muutos saattaa lisätä esimerkiksi hasiksen menekkiä.
Viranomaiset ovat pyrkineet korostamaan, että kannabis on vaarallista ja sen käyttö edelleen lainvastaista.
Täysi-ikäistä ei kuitenkaan enää pidätetä pienen kannabisannoksen hallussapidosta.
- flacch -
Re: Kannabis rinnastetaan steroideihin Britanniassa
Britanniassa on ollut kovasti kuohuntaa uuden lain myötä.
Guardian-lehdestä aiheen juttuja lueskellessani törmäsin seuraavaan melko viihdyttävään juttuun (ainakin omasta mielestäni):
Looking for a place to light up legally in London
'Is it OK to smoke here?'
Guardian-lehdestä aiheen juttuja lueskellessani törmäsin seuraavaan melko viihdyttävään juttuun (ainakin omasta mielestäni):
Looking for a place to light up legally in London
'Is it OK to smoke here?'
- Wannabe Hippi
- 1 tähti

Tuossa tekstissä mainitaan Guy sairaala, ja saman niminen lääkäri esiintyy seuraavassa jutussa: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... 414aa9c372
Sattumaa?
Ei varmaan kovin pitkään mee että Englantiin tulee coffee shoppeja jos siellä suhtaudutaan tuolleesti ganjaan.
Sattumaa?
Ei varmaan kovin pitkään mee että Englantiin tulee coffee shoppeja jos siellä suhtaudutaan tuolleesti ganjaan.
:D__/)___|
-
HassanForrester
Jotenkin tuli sellanen fiilis, että asuu vähän väärässä paikassa. Tosin Suomi imee vaikutteita jatkuvasti muualta maailmasta, ja tulee vain hieman jäljessä mukaan juttuihin, että eiköhän tollainen suhtautuminen ole täälläkin arkipäivää jonain päivänä. Voidaan sitten kertoa nuoremmalle sukupolvelle, lapsillemme tai pahassa tapauksessa lapsenlapsillemme miten silloin joskus poliisit kuumottivat kannabiksen polttelusta.
- Summerseason
...
'Wish my Friday could start as early,' her colleague replies.
Hyvä hyvä.
Rennolta vaikuttaa.
Hyvä hyvä.
Rennolta vaikuttaa.
Off Topic
Kaverini sanoi minulle kun tiesi että polttelen " että minulla on sellainen periaate että huumeisiin en koske.........mutta ne hormoonit ovat sitten toinen juttu".
Vittuttaa todellakin tällaiset asenteet kun puhutaan kannabiksesta.
Jokainen voi itse miettiä että kumpi on vaarallisempaa.
Liikun todella väärissä piireissä.
Kaverini sanoi minulle kun tiesi että polttelen " että minulla on sellainen periaate että huumeisiin en koske.........mutta ne hormoonit ovat sitten toinen juttu".
Vittuttaa todellakin tällaiset asenteet kun puhutaan kannabiksesta.
Jokainen voi itse miettiä että kumpi on vaarallisempaa.
Liikun todella väärissä piireissä.
Niinhän se vain on, että kun lapsesta asti tuputetaan bashkapuhetta kaikista medioista, kouluista, armeijasta ja työpaikoilta, niin ei sitä tiedä asian oikeaa laitaa, ennen kuin ottaa itse selvää/avautuu kuulemaan faktoja, ei pelkkiä uhkakuvia ja porttiteorioita. Ja yleensä ne, jotka asiasta ottavat selvää, jossain vaiheessa melko varmasti kokeilevat.
Maksa pomon liksat pomo maksaa verot/
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...
x
Kuulin kaveriltani että Englannissa suhtautuminen hasikseen on tyyliin että nistit käyttää sitä ja "tavallinen" kansa polttaa vain kukkaa. Aika hassua sinänsä, mutta itse hän ei kehdannut sitä ikinä pyytää. Diileritkin toimivat paljon paremmin siellä, soitat jollekkin heistä ja sanot paljolla ostat niin he tuovat kolme eri pussia mistä itse saat valita. Eri lajikkeita siis.
Every mikkle makes a muckle.
SKY:n Ajankohtaista-osiossa (päivitetty viimeksi 27.2.) on tohon Britannian tilanteeseen liittyen joitain suomennettuja juttuja (mm. Guardianista). Kannattaa vilkaista jos ette ole vielä niin tehneet, ihan mielenkiintoisia artikkeleita.
http://www.sky.org/ajankohtaista/
(Muutenkin tuon SKY:n uutisosaston päivitys on yleensä varsin pätevää... kohtuullisen hyvin suomennettuja uutisia ja monista lähteistä kerättyjä koosteita / tiivistelmiä.)
http://www.sky.org/ajankohtaista/
(Muutenkin tuon SKY:n uutisosaston päivitys on yleensä varsin pätevää... kohtuullisen hyvin suomennettuja uutisia ja monista lähteistä kerättyjä koosteita / tiivistelmiä.)
-
Edwin
Uutisista...
SKY- tietopalvelu on kaikkien käytettävissä myös, jos haluaa tuoreet uutiset omaan säähköpostiinsa.
Linkki löytyy sieltä forumlikin alta ... muistaakseni... siis sky:n sivuilta..
Linkki löytyy sieltä forumlikin alta ... muistaakseni... siis sky:n sivuilta..
Palaa sivulle “Politiikka ja media”