Eskimogrower kirjoitti:Ainoa syy, miksi tällä hetkellä voisi laillistaa olisi, se ettei yrtti loppuisi kesken- kuten nyt joskus käy.
Monella muullakin varmaan tämä on aika keskeinen motiivi laillistamisen suhteen, eikä mitkään yhteiskunnalliset ongelmat ja niiden torjunta. :P
Niin taitaa vissiin vähän olla. Suhtaudun jotenkin ristiriitaiseesti tähän laillistamiseen. Luulen että kannatan itse jonkinlaista maltillista kieltolakia jossa annetaan omissa oloissaan kasvattelevien ja pajauttelevien olla. Näin tilanne käytännössä kuulemma on tuttujen oikeusoppineiden mukaan ellet itse mokaile provosoimalla tai muuten.
Näen jotenkin laillistamisessa vaarana että yleinen "huume on HUUME ja piste" näkemys voisi toimia myös toisinpäin. Jos yksi "huume" todetaan sen verran turvalliseksi päihteeksi että yhteiskunta yhtäkkiä sen sallii, myös toinen "huume" on ehkä vaaraton, ja kun kerran virolaisen pirin avulla Reijomarjatat voivat vetää moninkerroin viinaa kuin ilman, voi ostarilla käynti jäädä turvallisuudestaan huolehtiville väliin. Se on sukupolven pituinen työ saada ensin hamppu huumeesta päihteeksi ennen kuin voidaan (Suomessa) puhua laillistamisesta. Jos nyt tällä ajatuksella leikkii näin aikaisin aamulla.
Sitäpaitsi, niin kauan kun se on laitonta ja marginaaliryhmän harrastus voi kuvitella olevansa vähän erikoinen tuolla ulkona kulkiessa. Ja jos puskien määrä dramaattisesti kasvaisi pihoilla ja pelloilla lentelisi laiskojen wannabehamputtelijoiden uroksien siitepölyä ympäriinsä pilaamassa paremman väen kukituksia...
-R