Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
777
Viestit: 881
Liittynyt: 25.11.2008

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja 777 » 24.10.2013 18:11

Kippari: Just tuo sama visio "naamiasista" kävi mullakin aiemmin mielessä kun luin nuita kirjoituksia. Eri yhteiskunta luokka naamarit päähän vaan. Jopa mun asianajakin polttaa... No ainakin kannattaa asiaa. Ihan tosiaan! Ei kaikki varatuomarit ole tasapäitä. Ainakaan Kuopiossa. Jutuista päätellen en ihmettelis vaikka 420:pit vetäs työ päivän päälle.

MrM-M
Viestit: 58
Liittynyt: 22.10.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja MrM-M » 24.10.2013 19:01

Kiiski hyvä. Jos et nyt ottaisi vieläkään henkilökohtaisesti tuota ituhippi mainintaa. Tai jos otat, niin ystävällisesti lukisit viestini ajatuksella ja pienemmällä kiihkolla. Toki voi olla että kirjoitan hyvinkin epäselvästi. En osaa sanoa, opettelen vasta tuomaan ajatuksiani kirjoitettuun muotoon.

Tarkoitukseni ei ole luoda negatiivistä tunnelmaa tai pilata yhdessä olon tunnelmaa.
Oletteko muuten koskaan lukenut kuinka paljon kannabis toimii yhdistävänä tekijänä kaveripiireissä?
On ihmisiä jotka vierotus tuskissaan ovat joutuneet muuttaamaan etteivät pyörisi kavereidensa kanssa jotka polttavat kokoajan. Surullista on jopa se, että ilman pilveä saattaa huomata ettei sinulla olekaan mitään yhdistävää tekijää hyvän ystäväsi kanssa.

Oman teoriani mukaan tämä kaikki on lähtöisin ahdistuksesta joka kumpuaa siitä että joutuu pitämään pilvenpolttonsa salassa ja pelkää kiinnijäämistä/leimaamista alitajuisesti. Tässä lyhyt viisaus:

1. Aikomus muovaa ajatuksiamme/sanojamme
2. Ajatukset/sanamme muovaavat tekojamme
3. Ajatukset, sanat ja teot muovaavat käytöstämme
4. Käytös muovaa kehollista ilmaisuamme
5. Kehollinen ilmaisumme muovaa luonnettamme
6. Luonteemme vakiintuu ulkonäöksemme
(Lähteenä toimii Stressinhallinnan käsikirja niminen kirja)

Hyvinkin lyhyen ajatustenvaihdon jälkeen voisin jo melkein osoittaa että ituhippi-nimitys voikin olla täysin validi tiettyjen näkökulmien valossa.

Itse asiaan...

Olen iloinen koska jotkut teistä löysivät jo ajatusleikin siitä että kannabis on jokaisessa yhteiskuntaluokassa. Näkyvin osuus tulee taiteellisilta, boheemeilta, rastoittuvilta, mutta yleisesti niin hyvä sydämisiltä ihmisiltä (ja ikävä kyllä myös narkkareista/sekakäyttäjistä/sairaista).
Näkyvimpien joukkojen lisäksi on hurja määrä ihmisiä jotka polttavat enemmän tai vähemmän piilossa katseilta. Olen leikitellyt ajatuksella siitä voisiko olla mahdollista tuoda yleisölle tietoisuuten sen, että kannabiksen käyttäjät ovat lähtökohtaisesti normaaleja ihmisiä. Toisilla enemmän ongelmia, toisilla vähemmän, toisilla ei yhtään.

Tähän paras keksimäni vertaus on juurikin se että kannabiksenkäyttäjiä löytyy jokaisesta ammatista etkä heitä yleisesti erota henkilöstä, joka ei käytä kannabista.
Omien kokemuksieni mukaan, kun kuuntelen ihmisiä, ketkä eivät tiedä kannabiksesta mitään, yhdistävät kannabiksen ja kuvailemani ituhippi-käyttäjän, tämän asian kaikista negatiivisimmassa merkityksessä. Ns. termi: Työtä vieroksuva pilvipää

Maailma, media ja kannabiksen julkisuus muuttuu. Mielestäni Suomessa ollaan erittäin lapsenkengissä. Pelätään tuntematonta aivan kuin se tulisi ryöstämään lapsen kehdosta. Siksi alkuperäinen ajatukseni oli: Miettikää minkä kuvan haluatte kannabiskulttuurista antaa ihmiselle joka ei sitä tunne.

En teitä kiellä, ei minulla ole siihen oikeutta, enkä näin edes haluaisi tehdä. Halusin kyseenalaistaa, sekä oppia motiivit, jotka ajavat teitä eteenpäin toteuttamaan tämän mediatempauksen.

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja dethh » 24.10.2013 22:01

Ymmärrän MrM-M:n pointin ja tähän olisi suht helppo ratkaisu: siisti ulosanti, pukeutuu kuin tavallinen kansalainen ja jotkut voisivat laittaa jopa puvun päälle. Miltä kuulostais?

rhinestoneye
Viestit: 301
Liittynyt: 27.6.2011

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja rhinestoneye » 24.10.2013 23:00

dethh kirjoitti:Ymmärrän MrM-M:n pointin ja tähän olisi suht helppo ratkaisu: siisti ulosanti, pukeutuu kuin tavallinen kansalainen ja jotkut voisivat laittaa jopa puvun päälle. Miltä kuulostais?


Mulla on ainaki puvulle niin vähän muuten käyttöä, että jo sen takia olisin tuossa messissä ! Thumb up, puvut niskaan ka käyään sihauttaan.

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2447
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 25.10.2013 7:26

Mieluummin tulen omana itsenäni - vaikka puku nurkista löytyykin (istuneeko enää?) niin arkielämässä pysytään muodollisesta kaukana.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Avatar
dethh
Viestit: 184
Liittynyt: 22.10.2010

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja dethh » 26.10.2013 3:17

Erityisesti sen takia ajattelin, koska eräillä metsäfestivaaleilla näin pukumiehiä vetämässä viivaa cd-levyn päältä, niin kyllä se sen verran vaikuttavaa oli, että tajusin, että siellä todellakin käy ihan kaikenlaista sakkia.

hampparimies
Viestit: 263
Liittynyt: 5.5.2011

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja hampparimies » 26.10.2013 5:23

En ihan täysin ymmärrä MrM-M:n vastustusta tässä.
Kuulostaa omaan korvaan ihan hyvältä mielenilmaukselta, jolla varmaan tullaan saamaan näkyvyyttä. Kunhan siellä käyttäydytään asiallisesti, eikä esim. aleta rähinöimään virkavallan kanssa!

Ajankohtaki on mitä täydellisin nyt, kun tuolla ameriikoissa on tapahtunu niin paljon viime aikoina tällä saralla..

DaJermux
Viestit: 128
Liittynyt: 3.3.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja DaJermux » 26.10.2013 12:19

Yksi hampuusi on ainakin mukana! Yritän saada mahdollisimman paljon frendejä beesii. :think:

Bobcan
Viestit: 11
Liittynyt: 5.3.2008

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja Bobcan » 27.10.2013 16:23

Tulin vain kertomaan että teette ihan helvetin hienoa duunia. Omasta mielestäni huonoa julkisuutta ei olekkaan ja kaikki mikä aiheesta herättää keskustelua on hyvästä. Ihan puhtaasti omiin kokemuksiini nojaten huomaan että varsinkin nuorempi sukupolvi on jo laillistamisen kelkassa, tuntuu että reilusti yli puolet eivät käyttöä näe pahana vaikkei itse käyttäisikään. Harmillisen moni näistä ei vaan tuo kantaansa esille muuten kuin kysyttäessä joten keskustelun herättäminen on suotavaa.

Kiitos teille tästä. Pitäkää lippu korkealla ja järjestäkää vastaavia jatkossakin. Ei levätä ennenkuin lakeihin on saatu tolkkua, tekemättä mitään ei myöskään mitään saavuta. Itse en valitettavasti paikalle pääse kun asun ulkomailla enkä ole tuolloin Suomessa. Aion omalta osaltani auttaa kuitenkin jakamalla tapahtumaa sosiaalisessa mediassa ja kutsumalla kaikki edes mahdollisesti paikalle haluavat ystäväni kyseiseen tapahtumaan. Joko tuo on "julkinen", niin että sitä saa jakaa eteenpäin?

Avatar
DeltaEye
Viestit: 243
Liittynyt: 29.10.2009

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja DeltaEye » 28.10.2013 1:09

Bobcan kirjoitti:Tulin vain kertomaan että teette ihan helvetin hienoa duunia. Omasta mielestäni huonoa julkisuutta ei olekkaan ja kaikki mikä aiheesta herättää keskustelua on hyvästä. Ihan puhtaasti omiin kokemuksiini nojaten huomaan että varsinkin nuorempi sukupolvi on jo laillistamisen kelkassa, tuntuu että reilusti yli puolet eivät käyttöä näe pahana vaikkei itse käyttäisikään. Harmillisen moni näistä ei vaan tuo kantaansa esille muuten kuin kysyttäessä joten keskustelun herättäminen on suotavaa.

Kiitos teille tästä. Pitäkää lippu korkealla ja järjestäkää vastaavia jatkossakin. Ei levätä ennenkuin lakeihin on saatu tolkkua, tekemättä mitään ei myöskään mitään saavuta.



Juuri näin munkin mielestä! Aihe pitää saada täällä Suomessakin näkyville jos siihen joskus halutaan muutosta. Ja mun mielestä juuri nyt on tosi hyvä aika tämmöselle, kun muuallakin maailmalla tapahtuu.

Pajaria dekriminalisoidaan tai laillistetaan valtio valtion perään Jenkeissä ja monet maat ovat tulleet ja tulevat perässä. Jatkuvasti tehdään uusia tutkimuksia, jotka paljastavat aina vaan enemmän ja enemmän kannabiksen positiivisista vaikutuksista ja kumoavat väitettyjä negatiivisia vaikutuksia (esim. että tuhoaisi aivosoluja? :doh: Kuinkakohan montaa kertaa tuonkin olen kuullut argumenttina kannabista vastaan..).

Myönnetään, että ollaan oltu väärässä ko. kasvin suhteen. Myönnetään, että sota huumeita vastaan on ollut ihan floppi, joka on tuonut vaan enemmän haittoja kuin hyötyjä mukanaan.
Jengi alkaa vähitellen tajuamaan, että meitä on kustu silmään jo pidemmän aikaa ja ettei siihen ensimmäiseen kannabispiikkiin välttämättä kuolekkaan. :guru:

Ja komppaan ihan täysin tota, että suuri osa nuoremmasta sukupolvesta varmasti olisi jo laillistamisen kelkassa, koska heille ei olla saatu syötettyä samaa propagandaa kuin esim. sukupolville ennen nettiä. Nykyään pilveä, tai ainakin keskustelua siitä, on joka puolella; netissä, telkkarissa, peleissä, leffoissa, uutisissa. Se vaan on näinä päivinä tosi yleinen juttu, vois melkeen jopa sanoa, että "IN" tällä hetkellä? Nuoremman sukupolven ihmiset myös ymmärtävät esim. omien/kaverien kokemuksien kautta, että siinä ei ole MITÄÄN järkeä tehdä harmittomasta ihmisestä yhteiskuntakelvotonta rikollista pelkän polttelun takia ja sakottamaan sekä hommamaan rikosrekisteriä henkilön kiinni jäädessään.

Nykyään ihmiset myös etsii tietoa ihan ite netin kautta, eikä vaan sokeasti usko kaikkea mitä valtio kertoo tai koulun terveydentiedon kirjassa lukee.

Suomessa ei vaan uskalleta tuoda julkisesti esille omaa pajautteluaan, koska "vanhempi kansa" (vanhemmat, sukulaiset, työnantajat/duunifrendit duunissa/opettajat koulussa) vieläkin tietämättömyytensä takia katsoisi kieroon ja lokeroisi huumeidenkäyttäjäksi. Ja tietämättömyys nimenomaan on se, mikä täälläkin saa ihmiset äänestämään "EI" kannabiksen puolesta. Eli kansa pitää saada tietoiseksi ja keskustelemaan aiheesta, joka onkin tämän tapahtuman pointti. :yes:


Stand up for your rights, vai miten se nyt meni. Nähään Eduskuntatalon portailla 23.10. :mrgreen:


Mun yöllisiä ajatuksia ja mielipiteitä..


Bobcan kirjoitti:Joko tuo on "julkinen", niin että sitä saa jakaa eteenpäin?


Kyllähan tuo sivu siis on jo julkinen, mutta mun mielestä kavereita kannattaa alkaa kutsumaan vasta kun ite tapahtuma alkaa olemaan ajankohtainen ja kun sitä aletaan mainostamaan Facebookissa. Tälleen sais toivottavasti enemmän osallistujia liittymään lyhyemmällä aikavälillä, eikä niin, että sinne pikku hiljaa liittyy aina muutama ihminen. Vai onko sillä edes väliä? Kumpi parempi? :think:
In the world of the blind, the one eyed rule...

MrM-M
Viestit: 58
Liittynyt: 22.10.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja MrM-M » 28.10.2013 13:17

Kannatan ajatusta tervehdyttää asennoitumista kannabikseen. En vain vieläkään ymmärrä miksi tapahtuman pääpiste pitää olla kannabiksen poltossa.

Jos koko palsta ei voi vastata minun kysymyksiini tästä aiheesta niin miten ihmeessä te pystytte keskustelemaan yhden asiasta kiinnostuneen kanssa itse tapahtumassa tai vaikka median edustajan kanssa?

Harmittaa kun en yhtään ymmärrä ja kukaan ei vaivaudu kertomaan minulle.

:yes: " Me vaan tultiin polttaa pilveä tänne että päästäisiin mediaan jotta ihmiset tajuaisi että pilvi ei oo niin paha vaan se on oikeastaan ihan jees juttu " :yes:

Avatar
Kippari
1 tähti
1 tähti
Viestit: 575
Liittynyt: 26.4.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja Kippari » 28.10.2013 14:24

MrM-M kirjoitti:...En vain vieläkään ymmärrä miksi tapahtuman pääpiste pitää olla kannabiksen poltossa.
...Jos koko palsta ei voi vastata minun kysymyksiini tästä aiheesta niin miten ihmeessä te pystytte keskustelemaan yhden asiasta kiinnostuneen kanssa itse tapahtumassa tai vaikka median edustajan kanssa?
...Harmittaa kun en yhtään ymmärrä ja kukaan ei vaivaudu kertomaan minulle.


Hyviä syitä pitää tällainen tilaisuus on monia. Näistä oleellisin on mielestäni sen tekopyhyyden osoittaminen millä nykyistä lainsäädäntöä sovelletaan käytäntöön.

Siinä Mr MM on oikeassa että ko. tilaisuuteen liittyvän tiedotuksen osalta kannattaa miettiä medialle suunnattava viesti hyvin tarkkaan. Hamppufoorumilaisille ne syyt on itsestäänselviä mutta täytyy ne silti pystyä perustelemaan myös tuulipuvuille.

hampparimies
Viestit: 263
Liittynyt: 5.5.2011

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja hampparimies » 31.10.2013 12:36

MrM-M kirjoitti:Kannatan ajatusta tervehdyttää asennoitumista kannabikseen. En vain vieläkään ymmärrä miksi tapahtuman pääpiste pitää olla kannabiksen poltossa.


Minusta suurin syy on näkyvyys. Voisihan sitä pitää jossain työväentalolla luennon vaikka kuituhampun hyödyistä parillekymmenelle ihmiselle. Saattais ehkä joku pieni paikallislehti tehdä jutunki, mutta siihen se sitte jäis.

Tällainen tapahtuma aiheuttaa varmasti enemmän keskustelua ihmisten keskuudessa ja isommatki iltapäivälehdet luultavasti tästä kertovat. Tai näin vois ainaki kuvitella.. :think:

MrM-M
Viestit: 58
Liittynyt: 22.10.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja MrM-M » 31.10.2013 21:46

Hidasta on palstan keskustelu. Uskoisin että ymmärrän tämän tapahtuman tarkoituksen. Tuoda pilvenpoltto valtamedioihin ilman sen suurempia agendoja.
Pitäkää hauskaa, toivottavasti tapahtuma herättää paljon keskustelua jsekä julkisuutta.

James Potkukelkka
Viestit: 98
Liittynyt: 19.8.2007

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja James Potkukelkka » 3.11.2013 9:27

Jos mää tekisin smoukauttii, ni mul ois omat pikku plakaattini mukana

"Me ollaan tavallisia suomalaisia vaiks' poltetaanki kannabista"
"Ei meitä tarvitse pelätä tai vihata"
"Kannabiksesta pitää pystyä puhumaan kiihkottomasti"
"Kannabis on jo täällä"
"Laittomuus ei estä minua polttamasta, mutta estää kaiken säännöstelyn"
"Alkoholin kieltolaki ei toiminut, eikä toimi kannabiksen kieltokaan"
"Kieltolaki toimii... Right?"
"Arvaa mitä, äiti?"
Ettei tässä nyt kuitenkin olisi taustalla jonkin sortin sukkafetissi? :think: :laugh:
-dagga

GreaseMonkey
Viestit: 94
Liittynyt: 21.2.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja GreaseMonkey » 3.11.2013 21:12

Asiahan ei minulle kuulu, mutta pitääkö tuon kellonajan olla välttämättä juuri tuo 16.20? Nimittäin jos sillon ei ole lunta, niin on jo pimeä. Vai onko se hyvä että tulipesän hehku näkyy?

risuparta
Viestit: 72
Liittynyt: 2.8.2009

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja risuparta » 3.11.2013 22:14

Hyvä!
Ei se poissa silmistä, poissa mielestä vaan toimi. 8)

hoohoo
Viestit: 62
Liittynyt: 20.1.2013

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja hoohoo » 5.11.2013 10:08

James Potkukelkka kirjoitti:Jos mää tekisin smoukauttii, ni mul ois omat pikku plakaattini mukana

"Me ollaan tavallisia suomalaisia vaiks' poltetaanki kannabista"
"Ei meitä tarvitse pelätä tai vihata"
"Kannabiksesta pitää pystyä puhumaan kiihkottomasti"
"Kannabis on jo täällä"
"Laittomuus ei estä minua polttamasta, mutta estää kaiken säännöstelyn"
"Alkoholin kieltolaki ei toiminut, eikä toimi kannabiksen kieltokaan"
"Kieltolaki toimii... Right?"
"Arvaa mitä, äiti?"


"Käyn töissä" voisi myös lämmittää monen mieltä. :D toivottavasti moni osaallistuneista käy.

Avatar
SHIRF
1 tähti
1 tähti
Viestit: 203
Liittynyt: 8.7.2009

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja SHIRF » 5.11.2013 22:00

GreaseMonkey kirjoitti:Asiahan ei minulle kuulu, mutta pitääkö tuon kellonajan olla välttämättä juuri tuo 16.20? Nimittäin jos sillon ei ole lunta, niin on jo pimeä. Vai onko se hyvä että tulipesän hehku näkyy?


Itseasiassa en tullut edes ajatelleeksi, että kellonaika voisi olla jotain muuta kuin 16.20. Päivämäärä valikoitui puolestaan radikaalimarssi 2010 innoittamana. Siellä on järjestetty Suomen suurin smokeout. Silloin joku mainitsi "lunta tulleen kuin siperiassa ja poliiseja olleen ku pohjois-koreassa". Tässä apinoidaan nyt röyhkeesti toimivia konsepteja r-marssilta.

Radikaalimarssi järjestettiin uudestaan 2011 vappuna. Tällöin se kuitenkin onnistui näkyvyydeltään edellisvuotta huonommin. Kaikki ei kuitenkaan halunnut marssia radikaalisti ja tähän kritiikkiin on pyritty myös tarttumaan.

James Potkukelkka kirjoitti:Jos mää tekisin smoukauttii, ni mul ois omat pikku plakaattini mukana...

hoohoo kirjoitti:...

"Käyn töissä" voisi myös lämmittää monen mieltä. :D toivottavasti moni osaallistuneista käy.


Juuri tällaista kehiin! Lupaan käyttää tätä "Käyn töissä", jos keksin tavan rakentaa järkevän näköinen ja kokoinen, halpa sekä helpostikuljetettava plakaati. Protipsejä tuleen aktiivimielenosoittajilta :wink:

NYT! olisi aika sitten alkaa markkinoimaan tätä hässäkkää. Jakakaa FB-linkkiä.. Jakakaa flyereita, mielellään molempia versioita. Viranomaisille ilmoitetaan huomenna aamusta "mielenosoituksellisesta demonstraatiosta".

FB -profiili toimii huomisesta alkaen virallisena kanavana tiedotuksessa tähän tapahtumaan liittyen.

FB mainokseen tarvittaisiin kuvia vapailla tekijänoikeuksilla. Jotain mielenkiintoa herättävää aiheeseenliittyvää. Tällä hetkellä vaihtoehtoina ainostaan toi kansikuva. 6 kuvaa saa kampanjaan mukaan
Ei se ollutkaan vaarallista, vaan suorastaan jopa nautinnollista.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 6.11.2013 16:50

Näyttelyhommiin jos ryhdytään, niin mielestäni voisitte myös lavastaa vastamielenosoituksen (tyyliin homopriden vastamielenosoitus heteropride ja sen vastamielenosoitus) jossa lääkeyhtiöt, liivijengit ja verotonta ansiotuloa nauttivat kotikasvattajat puolustaisivat saavutettuja etujaan ja vastustaisivat sääntelyn purkamista.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija