Kuva

Eduskuntavaalit 2015

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Putkonen » 20.4.2015 8:31

Pinerapple kirjoitti:...

Aika paljon kuulee tuota länkytystä tyhjää äänestävistä/äänestämättä jättävistä, mutta kaikki uskottavuus näiltä nyrkin heristäjiltä menee siinä että niin vihasia ollaan vain niille jotka olisi voinut äänestää sitä omaa puoluetta. Ja tätäkin kuulee yksinomaan näiltä pienemmiltä puolueilta. Ollaan vaan niin saatanan persekipeitä kun oma puolue ei pärjää. Että joo, tunkekaa ne nyrkkinne perseeseenne; tyhjää äänestäminen on aivan yhtä validi mielipide kuin mikä tahansa viherpiipertäjä mite ite äänestitte.


Ymmärrän jollain lailla jos käy äänestyspaikalla ja palauttaa tyhjän kupongin tai aku ankka lipukkeen, sen käsitän että siinä jollain lailla haistattaa paskat... Äänestämättä jättäminen on ihan vaan tyhmyyttä/laiskuutta/piittaamattomuutta. Ei se ole mikään mielipide,. Kukaan ei ajattele että olipa siinä noheva kannanotto kun kaveri ei äänestänyt, ei asiaa kukaan niin näe. (minäkin pidin äänestämistä turhana vielä jonkin aikaa taaksepäin ja nyt taisivat olla ensimmäiset eduskuntavaalit joissa äänioikeuttani käytin.)

Omalla tavallaan tuommoisen pienpuolueen äänestäminen on tyhjän äänestämistä kun eipä noilla piraateilla sun muilla oikein mahdollisuuksia läpipääsyyn ole tuon epäreilun (vertausluku?)laskennan takia. Edellisissä vaaleissa tällä alueella kirjoiteltiin paikallislehdissä asiasta kovasti kun joku nainen (puoluetta en muista mutta joku pieni se oli) oli kerännyt ison äänimäärän, äänimäärän perusteella nainen olisi valittu mutta tuon vertausluku touhun takia ei edustajaksi päässyt. Mun mielestä tuo ei ole demokratiaa.

Tuohon fisting touhuun en liity, en usko että on mun juttu.

Edit. muutin viestiä vähemmän loukkaavaksi ja yritin korostaa viestin "henkeä"
Viimeksi muokannut Putkonen, 20.4.2015 10:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja ambient » 20.4.2015 8:47

Tyhmyyttä ja laiskuutta kun ei käy äänestämässä aku ankkaa tai jotain muuta yhtä viisasta.. :D selvä...

Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Putkonen » 20.4.2015 9:06

ambient kirjoitti:Tyhmyyttä ja laiskuutta kun ei käy äänestämässä aku ankkaa tai jotain muuta yhtä viisasta.. :D selvä...


Arvasin että joku tuostakin jotain haluaa ymmärtää väärin... En mielestäni kehottanut aku ankkaa äänestämään, vaan kirjoitin jollain lailla ymmärtäväni että joku niin tekee. Äänestämättä jättämistä pidän tyhmänä.

Pitäis vähän osata lukea sielta rivien välistä sitä tekstin henkeä niin ei tarvitsisi aina rautalankaa...

piis ja silleen.
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja ambient » 20.4.2015 9:20

Putkonen kirjoitti:...

Arvasin että joku tuostakin jotain haluaa ymmärtää väärin... En mielestäni kehottanut aku ankkaa äänestämään, vaan kirjoitin jollain lailla ymmärtäväni että joku niin tekee. Äänestämättä jättämistä pidän tyhmänä.

Pitäis vähän osata lukea sielta rivien välistä sitä tekstin henkeä niin ei tarvitsisi aina rautalankaa...

piis ja silleen.


Jos kerran ymmärrät aku ankan tai tyhjän äänilapun niin mikset ymmärrä sitä ettei äänestä? Ei ymmärrä.. Helppo se on ihmisiä tyhmäks haukkua jollei tee ja näe asioita niinkuin sinä.. :smash:

Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Putkonen » 20.4.2015 9:59

Mun kirjotukseni oli kohdennettu edelliselle kirjoittajalle jonka mielestä äänestämättä jättäminen on mielipide. Mun mielestä se ei ole mikään mielipide.

Yleensä tässä vaiheessa kun rautalanka on käytetty niin aletaan piirtämään kuvia että ymmärrettäisiin toisiamme. Nyt en siihen pysty. Kyllä sä varmaan sen punaisen langan siitä mun alkuperäisestä viestistä ymmärsit mutta nyt vaan on tämmönen päivä? Ei huvittais vääntää näin neljännen kuun kahdeskymmenes päivä.
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 20.4.2015 10:09

Putkonen kirjoitti:...

Ymmärrän jollain lailla jos käy äänestyspaikalla ja palauttaa tyhjän kupongin tai aku ankka lipukkeen, sen käsitän että siinä jollain lailla haistattaa paskat... Äänestämättä jättäminen on ihan vaan TYHMYYTTÄ. Ei se ole mikään mielipide, vaan laiskuutta/piittaamattomuutta/tyhmyyttä.


Tyhjä kuponki/aku ankka/äänestämättä jättäminen on sama asia. Ainut ero niillä on semantiikka, ja jos semantiikalla on sinusta äänestyksessä väliä niin voisin argumentoida että itse et äänestä siksi että yrittäisit mitään muutosta saada aikaan, vaan siksi että saat jotain kicksejä siitä että teet "mitä sinulta odotetaan". Todennäköisesti olet päässäsi tehnyt eron tyhjälle kupongille ja äänestämättä jättämisen välille jottä voit omaa egoasi pönkittää sillä että "minäpä olen parempi kuin nämä TYHMÄT jotka eivät äänestä", vaikka sinulla ei mitään oikeaa ymmärrystä toisten äänestys-päätöksistä ole.

Putkonen kirjoitti:Kukaan ei ajattele että olipa siinä noheva kannanotto kun kaveri ei äänestänyt, ei asiaa kukaan niin näe.


Tyhjällä lipulla ja lipun roskiin heittämisellä on vain symboolinen ero. Äänestäjillä on oikeus vaalisalaisuuteen, eli äänestys on jokaisen täysin oma henkilökohtainen asia; siihen ei kenelläkään ole minkäänlaista moraalista sanottavaa. Joten jos sanot että äänestämättä jättäminen on tyhmyyttä, niin minä sanon että mitä puoluetta ikinä äänestitkin on tyhmyyttä, ja olen täysin yhtä oikeassa kuin sinäkin.

Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Putkonen » 20.4.2015 10:30

Ollaan vaan molemmat oikeassa, se kuulosti hyvältä. Yritin vähän muokata tuota viestiäni vähemmän provosoivaksi, en tiedä onnistuiko... En pidä teitä tyhminä mutta en edelleenkään ymmärrä mikä hiton mielipide on jättää äänestämättä, ehkä mun ei tarvitsekaan.

Ehkä jatketaan tästä 4 vuoden päästä, nyt mä käyn rauhanpiipulla ja lopetan politikoinnin kun en sen päälle väitä mitään ymmärtävänikään. Kunhan ilmaisen miten tämä yksilö asioita näkee. :laugh:

Happy 420!
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 20.4.2015 10:50

Putkonen kirjoitti:Ollaan vaan molemmat oikeassa, se kuulosti hyvältä. Yritin vähän muokata tuota viestiäni vähemmän provosoivaksi, en tiedä onnistuiko... En pidä teitä tyhminä mutta en edelleenkään ymmärrä mikä hiton mielipide on jättää äänestämättä, ehkä mun ei tarvitsekaan.

Ehkä jatketaan tästä 4 vuoden päästä, nyt mä käyn rauhanpiipulla ja lopetan politikoinnin kun en sen päälle väitä mitään ymmärtävänikään. Kunhan ilmaisen miten tämä yksilö asioita näkee. :laugh:

Happy 420!


Nojoo, saatto tulla vaikeasti ymmärrettävä sanankäänne ton "mielipiteen" kanssa. Tarkoitin siis että mielipide johtaa päätökseen äänestämisestä, olkoon se sitten ketä äänestää vai äänestääkö ketään, ja se alkuperänen mielipide on validi ihan sama mihin päätökseen päädytään. En suinkaan tarkottanu että äänestämättä jättäminen olisi itsessään mikään pääpointti. :laugh: Jos nyt ymmärsin mitä hakiit takaa.

Muttajoo, piiputa minunkin puolesta. Pajarit loppu ja seuraava satsi kypsä vasta parin viikon päästä. Mukavaa 420:a :wall:

Avatar
Hiisaajahemuli
Viestit: 211
Liittynyt: 11.9.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Hiisaajahemuli » 20.4.2015 11:03

Pinerapple kirjoitti:...

Aika paljon kuulee tuota länkytystä tyhjää äänestävistä/äänestämättä jättävistä, mutta kaikki uskottavuus näiltä nyrkin heristäjiltä menee siinä että niin vihasia ollaan vain niille jotka olisi voinut äänestää sitä omaa puoluetta. Ja tätäkin kuulee yksinomaan näiltä pienemmiltä puolueilta. Ollaan vaan niin saatanan persekipeitä kun oma puolue ei pärjää. Että joo, tunkekaa ne nyrkkinne perseeseenne; tyhjää äänestäminen on aivan yhtä validi mielipide kuin mikä tahansa viherpiipertäjä mite ite äänestitte.

Ei mulla ees ikinä ole omaa lempipuoluetta :laugh: Jos minkä tahansa muun puolueen politiikka menee paremmaks ku "oman" tai jos "oman puolueen" politiikka menee pikkasenkaa liian huonoksi, olis se vihreät tai vasurit tai piraatit tai ihan sama, nii ääneni kohde vaihtuu naps vain. En vaa nää mitää positiivista muutosta, ainakaa huomattavaa, tulevan kokkareiden, persujen enkä etenkää keskustan taholta. En ymmärrä miks kukaan perus- tai alempitulonen tai vanhuksista tykkäävä tai taloudellista kasvua ajava voi toisin visioida (no ehkä kokoomus voi talouden suhteen kosiskella yrittäjähenkisiä). Entisistä "suurpuolueista" SDP on ehkä vähiten kamala ja mua ei olis haitannu, jos porukka olis niitäki isommalla poppoolla äänestäny. Sokeus tietylle puolueelle olis kuitenki ku sokeutta tietylle ideologialle, kummastaki aiheutuu vaa haittaa. Mutta ei mun varsinaisesta poliittisesta kannasta enempää.

Ei mua itte asiassa haittais yhtä paljon jos äänestysprosentti olis ollu lähemmäs 100 vaikka se oliskin kaikki menny ees Keskustalle (hrrr). Ainakin olis kansa sitten ees yrittäny ottaa vastuuta ja tietäis paremmin syyttää itteään. Tuli taas kuitenki luettua niistä mammereista, jotka inisee että "ei se yks ääni mitään muuta vää vää yää" ja samaan henkeen valitetaan kuinka kaikki on paskaa ja "luottamus menny" ja liiba laaba. Mm. sellasten hermannien kannatus kuten Hakkarainen ja Räsänen vaa kasvaa suhteessa muihin näiden lälläreiden takia jotka ei näe asiakseen äänestää. Että joo, laita nyrkki omaas ja kato sitten että tuntuuko käskeä muita tekemään samoin ennen ku hyppelet johtopäätöksiin :)

Putkonen kirjoitti:...

Omalla tavallaan tuommoisen pienpuolueen äänestäminen on tyhjän äänestämistä kun eipä noilla piraateilla sun muilla oikein mahdollisuuksia läpipääsyyn ole tuon epäreilun (vertausluku?)laskennan takia. Edellisissä vaaleissa tällä alueella kirjoiteltiin paikallislehdissä asiasta kovasti kun joku nainen (puoluetta en muista mutta joku pieni se oli) oli kerännyt ison äänimäärän, äänimäärän perusteella nainen olisi valittu mutta tuon vertausluku touhun takia ei edustajaksi päässyt. Mun mielestä tuo ei ole demokratiaa.

Ja tääkin vielä.

Pinerapple kirjoitti:Tyhjällä lipulla ja lipun roskiin heittämisellä on vain symboolinen ero. Äänestäjillä on oikeus vaalisalaisuuteen, eli äänestys on jokaisen täysin oma henkilökohtainen asia; siihen ei kenelläkään ole minkäänlaista moraalista sanottavaa. Joten jos sanot että äänestämättä jättäminen on tyhmyyttä, niin minä sanon että mitä puoluetta ikinä äänestitkin on tyhmyyttä, ja olen täysin yhtä oikeassa kuin sinäkin.

Jos kantas on, että positiivista muutosta pitäis tapahtua, niin äänestämisen "moraalikysymys" on toissijanen. Äänestämisellä ajaa muutosta. On ristiriitasta vinkua siitä jos ei kuitenkaan äänestä. Vähän sama ku haluais muroihin maitoa ja itkis kovaan ääneen kaikille muttei suostuis ostamaan kaupasta, hakemaan muualtakaan eikä tukemaan lehmätaloutta.

Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Putkonen » 20.4.2015 11:20

Jes, ehkä toi mun viestini oli jossain kiihkossa kirjoitettu. :oops: Ehkä innostuin hiukan kun kerrankin äänioikeuteni käytin.
Aikaisempina vuosina eduskuntavaaleissa olen ilmaissut mielipiteeni jättämällä äänestämättä. :lol:

Olipa taas vaikea osua tuohon palloon kun se pyörii karkuun. Jos voisin niin savut olisin tarjonnut väittelyn kunniaksi. :pimp:

Edit. Mitä hemuli tarkoitti tääkin vielä kommentilla? Itse äänestin pienpuoluetta, tekstissä oli tarkoitus kritisoida tapaa jolla pienpuolueen ehdokkaat jäävät valitsematta. Sitä tarkoitin että tavallaan vähän kuin äänestäis tyhjää.
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

kew
1 tähti
1 tähti
Viestit: 157
Liittynyt: 15.2.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja kew » 20.4.2015 11:43

Noillla 30% puuttuvalla äänellä olisi nostettu mikä tahansa puolue suomen suurimmaksi...

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 20.4.2015 12:01

Hiisaajahemuli kirjoitti:Jos kantas on, että positiivista muutosta pitäis tapahtua, niin äänestämisen "moraalikysymys" on toissijanen. Äänestämisellä ajaa muutosta. On ristiriitasta vinkua siitä jos ei kuitenkaan äänestä. Vähän sama ku haluais muroihin maitoa muttei suostuis ostamaan kaupasta, hakemaan muualtakaan eikä tukemaan lehmätaloutta.


Omaa kantaani en ole tuonut esille. En edes ole sanonut äänestinkö vai en. Oon nyt vaan puhunu äänestämättä jättämisen puolesta, koska sitä tunnutaan suoltavan joka paikassa asenteella "jos et äänestä, olet paska", ja oon vain eri mieltä. Jos et ole äänestäny niin ei ole kyllä myöskään mitään varaa valittaa siitä ketä siellä eduskunnassa istuu, eikä siitä mitä ne siellä päättää. Tästä olen samaa mieltä.

Puhut nyt samaan hengenvetoon siitä, että kaikkien pitäisi äänestää menköön äänet minne vaan, ja siitä että pitäisi positiivista muutosta saada aikaan. Ne kuitenkin ovat 2 aivan eri asiaa, ei välttämättä toisiaan poissulkevia, mutta eivät millään tapaa toisia edistäviäkään.

Jos positiivista muutosta pitäisi saada aikaan, niin silloin niiden jotka eivät asioista tiedä mitään, taikka ei muuten vaan nappaa, ei pitäisi äänestää ollenkaan. Kaikkien ääni on samanarvoinen, mutta jos ongelmia halutaan ratkoa niin kylmä fakta on, että motivoituneilla, järkevillä ihmisillä pitäisi olla enemmän äänivaltaa kuin peräkylän Penalla kahden aivosolunsa kanssa. Tietenkin se on sitten subjektiivista mikä kenellekkin on "positiivista muutosta".. no joo.

Pointtini kumminkin oli, että jos joku ei ääntänsä kenellekkään anna, niin porukka samantien leimaa laiskaksi/tyhmäksi, vaikka taustalla voi olla hyvinkin perustellut syyt (jotka eivät kenellekkään muulle kuulu, äänestäminen on edelleen henkilökohtainen asia). Toki, jotku ovat vain laiskoja tai ei vaan nappaa, ja silloin heidän ei minun mielestä pitäisikään äänestää. Ei tätä maata pelasteta äänien määrällä, vaan äänien laadulla.

Noillla 30% puuttuvalla äänellä olisi nostettu mikä tahansa puolue suomen suurimmaksi...


Kyllä, mutta 30% puuttuvat äänet olisi jakanut 30% äänioikeutetuista suomalaisista. Ihmiset puhuvat niistä kuin ne olisivat menneet johonkin yhteen paikkaan.

slow life
Viestit: 21
Liittynyt: 26.9.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja slow life » 20.4.2015 12:20

Äänestämättä jättäminen on periaatteessa ääni demokratiaa vastaan. Mitä pienempi osa äänestää, sitä vähemmän tulosta kunnioitetaan ja sitä todennäköisemmin joku voimakas hahmo ottaa yksinvallan. Diktatuurit taas ovat ikäviä paikkoja varsinkin hieman poikkeaville yksilöille. Vapaamielistä diktatuuria tuskin on olemassakaan.

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja ambient » 20.4.2015 14:39

On tääl kyl jännää jengiä voi muuta sanoo.. :lol: Kaikkitietäviä egopellejä provoilemassa ja pönkittämässä omaa suurta "viisauttaan" :lohtu:
Pakko se on kans kaivaa jotai höpöheinää laatikon pohjalta.. Parkukaa ny oikei sydämmenne kyllyydestä suurtietäjät, kun ootte siihen oikeuden saanut lapun täyttämällä.. :D

wumbatti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 899
Liittynyt: 18.8.2009

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja wumbatti » 20.4.2015 14:48

En edes huomannu että oli jotku vaalit :foil: .
Samaa paskaa joka 4. vuos

Kukkailija
Viestit: 926
Liittynyt: 7.3.2004

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Kukkailija » 20.4.2015 15:38

Pinerapple kirjoitti:...

Aika paljon kuulee tuota länkytystä tyhjää äänestävistä/äänestämättä jättävistä, mutta kaikki uskottavuus näiltä nyrkin heristäjiltä menee siinä että niin vihasia ollaan vain niille jotka olisi voinut äänestää sitä omaa puoluetta. Ja tätäkin kuulee yksinomaan näiltä pienemmiltä puolueilta. Ollaan vaan niin saatanan persekipeitä kun oma puolue ei pärjää. Että joo, tunkekaa ne nyrkkinne perseeseenne; tyhjää äänestäminen on aivan yhtä validi mielipide kuin mikä tahansa viherpiipertäjä mite ite äänestitte.


Äänestämättä jättäminen on keskisormi demokratialle, vapaudelle ja isänmaalle. Jos ei sen verran saa persettä siitä hassiksen tahraamasta nojatuolista ylös että kävis nyt jotain ehdokasta äänestämässä, niin samantien voisi viedä muutkin oikeudet tälläisiltä kun ei kerran oikeudet kiinnosta.

Itse pidän äänestämättä jättäjää vapaan maailman vihollisena numero yksi.

Äänestin PerusSuomalaisia. Enkä häpeä sitä. Kannabis ja sen vapauttaminen ei ole minulle enää mikään kovin tärkeä juttu. Haluan vaan ettei mun lapseni joudu katujengeihin ja täällä ei tartte pelätä jotain autopommeja tai vastaavaa.

Ihan jees että tulee arvokonservatiivinen hallitus. Johan tässä on ollut niin vapaata tämä meno, että vanhaa hippiäkin alkanut jännittää. Hienoa myös että Väyrynen on ministeri taas, saatte te lapset maistaa palan 70-80-lukua kun Paavo "rulas" ;) ;)

Hakkaraisen ja Kiken olis voineet jättää rannalle, muuten ihan ok. Simon Elo vakuutti jo aamuteeveessä pistämällä luun Biudetille kurkkuun :)
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector

Avatar
rehupekka
Viestit: 352
Liittynyt: 25.12.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja rehupekka » 20.4.2015 15:38

slow life kirjoitti:Äänestämättä jättäminen on periaatteessa ääni demokratiaa vastaan. Mitä pienempi osa äänestää, sitä vähemmän tulosta kunnioitetaan ja sitä todennäköisemmin joku voimakas hahmo ottaa yksinvallan. Diktatuurit taas ovat ikäviä paikkoja varsinkin hieman poikkeaville yksilöille. Vapaamielistä diktatuuria tuskin on olemassakaan.

Viime vaalien perussuomalaisten jytkyn jälkeen menetin uskoni demokratiaan, diktatuuri olis parempi jos diktaattoriksi valittaisiin joku dalai lama/jesse/tms fiksu ja lungi heppu.

Kukkailija
Viestit: 926
Liittynyt: 7.3.2004

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Kukkailija » 20.4.2015 15:44

rehupekka kirjoitti:...
Viime vaalien perussuomalaisten jytkyn jälkeen menetin uskoni demokratiaan, diktatuuri olis parempi jos diktaattoriksi valittaisiin joku dalai lama/jesse/tms fiksu ja lungi heppu.


Miksi menetit uskosi demokratiaan? Kansa valitsi ja kansa sai. Niin se toimii. Demokratian hienous on siinä että kansa päättää. Jos jokainen ns.nukkuva valtion vihollinen olisi vaikka Vasemmistoa äänestänyt, niin Vasemmisto olisi nyt pääministeripuolue. Se on aivan turha kyllä ulista jos ei jaksa käydä kauppareisulla ennakkoäänestämässä, menee minuutti. Sitten itketään (en tarkoita nyt sinua arvon Rehupekka), kun PerusSuomalaiset hallituksessa pian irtisanoutuu mm. maamiinasopimuksesta yms :) Mikä on kyllä hyvä asia, miinoja me tarttetaan jos joku idästä alkaa meidän demokratiaa uhkaamaan.
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;

sielulle piirrät aamuruskot" -Hector

Avatar
Hiisaajahemuli
Viestit: 211
Liittynyt: 11.9.2014

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja Hiisaajahemuli » 20.4.2015 16:02

Pinerapple kirjoitti:...
Puhut nyt samaan hengenvetoon siitä, että kaikkien pitäisi äänestää menköön äänet minne vaan, ja siitä että pitäisi positiivista muutosta saada aikaan. Ne kuitenkin ovat 2 aivan eri asiaa, ei välttämättä toisiaan poissulkevia, mutta eivät millään tapaa toisia edistäviäkään.

Totta helvetissähän mä voin sekä huomauttaa siitä, kuinka on ristiriitasta vikistä valituista poliitikoista jos ei ite äänestä, että kannustaa siihen toimintaan, jonka ite näen positiivisena muutoksena. Ei ole toisiaan poissulkevia asioita valittaa äänestämättömistä valittajista ja samalla liputtaa omia suosikkejaan. Yritän edistää "hyvää äänestämistä" - pistin ton lainausmerkkeihin koska se on loppujen lopuks mun näkemys mutta en kuitenkaa väheksy kantani hyvyyttä. Oon myös samaa mieltä että jos ei tiiä, ketä äänestää, lienee parempi olla äänestämättä. Voin kai kuitenki ottaa poliittisesti kantaa ilman että tarvii persettään repiä? :mad:

Pointtini kumminkin oli, että jos joku ei ääntänsä kenellekkään anna, niin porukka samantien leimaa laiskaksi/tyhmäksi, vaikka taustalla voi olla hyvinkin perustellut syyt (jotka eivät kenellekkään muulle kuulu, äänestäminen on edelleen henkilökohtainen asia). Toki, jotku ovat vain laiskoja tai ei vaan nappaa, ja silloin heidän ei minun mielestä pitäisikään äänestää. Ei tätä maata pelasteta äänien määrällä, vaan äänien laadulla.

No tää on kyllä ihan totta ja pahottelen, jos joku mun sanoista tuntee turhaa painostusta äänestää vaikka tuntiskin olevansa epäpätevä tekemään sellasta valintaa. Toistan kuitenki, että voin - itteäni lainatakseni - "heristää nyrkkiä" kannustaakseni tekemään jotain, minkä ite näkisin tuovan positiivista virettä nykymenoon.

ChiWi
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2008

Re: Eduskuntavaalit 2015

ViestiKirjoittaja ChiWi » 20.4.2015 18:34

Kukkailija kirjoitti:...

Äänestämättä jättäminen on keskisormi demokratialle, vapaudelle ja isänmaalle. Jos ei sen verran saa persettä siitä hassiksen tahraamasta nojatuolista ylös että kävis nyt jotain ehdokasta äänestämässä, niin samantien voisi viedä muutkin oikeudet tälläisiltä kun ei kerran oikeudet kiinnosta.

Itse pidän äänestämättä jättäjää vapaan maailman vihollisena numero yksi.

Totta tuo ensimmäinen lause. Siis, jos pitää nykysysteemiä kovin demokraattisena. Itse en näe tätä kovin kansanvaltana, jos ainoa kansan päättämä asia on 4 vuoden välein poliitikkojen valinta. Ei pidetä kansanäänestyksiä oikein mistään, ja kun pidetään niin tulokset ei ole sitovia. Tähän päälle vielä lähes kaikki kansalaisaloitteet hylätään ja tehdään hirveä mediakohu siitä kun joku pääseekin läpi. (Itse en kyllä käsitä miksi kellään poliitikolla tulisi olla oikeus äänestää saako Timo ja Matti mennä naimisiin.. )

Laittaisinkin tuon lauseen ennemmin näin: Äänestämättä jättäminen on keskisormi "demokratialle", "vapaudelle" ja "isänmaalle". :wink:

Kukkailija kirjoitti:...
Ihan jees että tulee arvokonservatiivinen hallitus. Johan tässä on ollut niin vapaata tämä meno, että vanhaa hippiäkin alkanut jännittää. Hienoa myös että Väyrynen on ministeri taas, saatte te lapset maistaa palan 70-80-lukua kun Paavo "rulas"

Hyvä, että jotkut jaksaa nähdä tulevaisuuden positiivisena! :lol:

PS. Ainiin, ja kyllä kävin itsekkin äänestämässä. En kyllä koe, että sillä mitään merkitystä olisi ollut.

PPS. Hyvvee 4.20 päivää kaikille! :pimp:


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa