Kuva

Hamppumarssi pohjanmaalle

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
Mera
Viestit: 50
Liittynyt: 16.12.2011

Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Mera » 26.2.2015 17:26

Hei hampuusit sun muut viherpiipertäjät! Oon tässä nyt miettinyt että vois järkätä esim Seinäjoelle hamppumarssin samaan aikaan kun Helsingissä ja Turussa marssitaan, eli toukokuun ensimmäisenä lauantaina. Olin viime keväänä mukana järkkäämässä Helsingin marssia joten tiedän hommasta jonkun verran, mutta jos joku haluaa mukaan tämmöseen toimintaan niin kaikki apu olis ihan jees. Olis myös hyv' tietää onko täälläpäin porukkaa ketkä haluaa/uskaltaa osallistua marssille (kuumottelu on ihan ymmärrettävää täällä raamattuvyöhykkeellä). Jos me jotain muutosta halutaan niin pitää järkätä tämmösiä tempauksia. Voitais vaikka pitää vähän piknikkiä ja näyttää että ollaan ihan normaaleita ihmisiä. Pössyttely omalla vastuulla ja ei mielellään alkoholilla läträttäis.

Avatar
BuffaloSoldier
Viestit: 341
Liittynyt: 1.3.2014

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja BuffaloSoldier » 27.2.2015 12:08

Hyvä meininki! Näitä lisää! :respect:

Itse pyrin osallistumaan Helsingin marssille, riippuen työvuoroista.
Dance inna Babylon.

Toenail
Viestit: 98
Liittynyt: 19.10.2010

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Toenail » 6.3.2015 21:50

Mukaan tulen jos työvuorot sallivat. Onko joku ottamassa vetovastuuta tästä ettei jää foorumilla huuteluksi?

Itse toivoisin että annettaisiin itsestämme hyvä kuva. Tukka kammattuna/rastat suorana tai kalju kiilloitettuna sekä asiallinen käytös auttavat mielikuvien muuttamisessa.

Avatar
Mera
Viestit: 50
Liittynyt: 16.12.2011

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Mera » 8.3.2015 14:27

Toenail kirjoitti: Onko joku ottamassa vetovastuuta tästä ettei jää foorumilla huuteluksi?

Itse toivoisin että annettaisiin itsestämme hyvä kuva. Tukka kammattuna/rastat suorana tai kalju kiilloitettuna sekä asiallinen käytös auttavat mielikuvien muuttamisessa.


Joo mä otan vetovastuun kun oon kerta ollu Helsingissäki järkkäämises mukana viimevuonna ja keksinki ku tänne muutin takas että vois järkätä. Ja just tota haluanki painottaa kun väsään naamakirjaan tapahtumasivun ja muutenki huutelen ympäriinsä että koitetaan antaa hyvä kuva ittestämme ja ollaan nätisti. Ajattelin olla ajoissa ja soitella tässä lähipäivinä poliiseille ja ilmoitella asiasta. Täs koitan miettiä reittiä marssille. Oliskohan toi kirkkokadun ja torikadun välinen puisto hyvä kokoontumispaikka? Sitä oon vähän miettiny et se kumminki olis aika lähellä juna-asemaa jos porukkaa on tulos muualtaki. Joku puisto mis olis hyvä pitää vähän piknikkiä ja hengailla ja semmosta.

Avatar
Mera
Viestit: 50
Liittynyt: 16.12.2011

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Mera » 8.4.2015 10:28

Noniin, oon tehny poliiseille ilmoituksen Seinäjoen hamppumarssista ja loin naamakirjaan tapahtumasivun Hamppumarssi Seinäjoella

Tervetuloa kaikille! Kertokaa kavereille kans!

Candice
Viestit: 15
Liittynyt: 8.4.2014

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Candice » 16.4.2015 18:44

Nyt on kyllä pakko kysyä, että järjestetäänkö Helsingissä normaalisti hamppumarssi vai ei? Missään ei ole asiasta tietoa, mutta Sky:n Facebookkiin eilen laittama linkki viittaa siihen suuntaan, että hamppumarssi järjestetään, kun taas Tuskyn Facebookissa väitettiin tänään suoraan, että Helsingissä ei ole hamppumarssia. Jos näin on, niin miksi ei? Olisin halunnut osallistua. En uskalla Facebookissa kommentoida, kun profiili on omalla nimellä. :foil:

Avatar
Mera
Viestit: 50
Liittynyt: 16.12.2011

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Mera » 18.4.2015 10:51

Candice kirjoitti:Nyt on kyllä pakko kysyä, että järjestetäänkö Helsingissä normaalisti hamppumarssi vai ei? Missään ei ole asiasta tietoa, mutta Sky:n Facebookkiin eilen laittama linkki viittaa siihen suuntaan, että hamppumarssi järjestetään, kun taas Tuskyn Facebookissa väitettiin tänään suoraan, että Helsingissä ei ole hamppumarssia. Jos näin on, niin miksi ei? Olisin halunnut osallistua. En uskalla Facebookissa kommentoida, kun profiili on omalla nimellä. :foil:


Mä oon ainaki ymmärtäny ettei Helsingissä ole marssia koska kukaan ei halua/jaksa olla päävastuussa sen järkkäämisessä.

Candice
Viestit: 15
Liittynyt: 8.4.2014

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Candice » 18.4.2015 13:59

Mera kirjoitti:...

Mä oon ainaki ymmärtäny ettei Helsingissä ole marssia koska kukaan ei halua/jaksa olla päävastuussa sen järkkäämisessä.

No sepä ikävä kuulla. Vähän kyllä outoakin, koska jos olen ymmärtänyt oikein, niin Sky on järjestänyt Helsingissä hamppumarssin jo ties kuinka monena vuonna peräkkäin. Mitä ihmettä yhdistyksen vanhoille aktiiveille oikein on tapahtunut? Miksi katkaista perinne? ...tällai vilpittömästi vain ihmettelen. :)
Kaikkea hyvää teille sinne pohjanmaan hamppumarssille! Itsellä on valitettavasti vielä harkinnassa, lähdenkö Turkuun vai tulenko Pohjanmaalle hamppumarssille (jos kerran Helsingissä ei sitten ole).

Aeronymous
Viestit: 106
Liittynyt: 5.1.2009

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Aeronymous » 18.4.2015 17:12

Candice kirjoitti:...
No sepä ikävä kuulla. Vähän kyllä outoakin, koska jos olen ymmärtänyt oikein, niin Sky on järjestänyt Helsingissä hamppumarssin jo ties kuinka monena vuonna peräkkäin. Mitä ihmettä yhdistyksen vanhoille aktiiveille oikein on tapahtunut? Miksi katkaista perinne? ...tällai vilpittömästi vain ihmettelen. :)
Kaikkea hyvää teille sinne pohjanmaan hamppumarssille! Itsellä on valitettavasti vielä harkinnassa, lähdenkö Turkuun vai tulenko Pohjanmaalle hamppumarssille (jos kerran Helsingissä ei sitten ole).


Voisi olettaa, että vanhoja on alkanut väsyttämään hoitaa koko marssin järjestäminen vuodesta toiseen yksinään. Kyllähän se kokemus ja tietotaito siellä vanhoilla parroilla edelleen on, mutta jos yhdistys ei saa uutta verta niin se näivettyy pikkuhiljaa, halusi tai ei. Itselläni ei tarkkaa tietoa SKY:n tilanteesta ole, mutta aikaisempia vuosia muistellessani voin sanoa että uutta verta kaivattiin jo viitisen vuotta sitten, enkä ainakaan ole kuullut että sellaista olisi juurikaan saatu.

Vaaraksi jää, että jossain vaiheessa vanhoja ei jaksa enää kiinnostaa riittävästi, että uusi veri pääsisi kunnolla mukaan. Kiinnostuneet siis ottakaa yhteyttä alueenne yhdistyksiin jos löytyy edes hiukan tekemisen intoa niin hommat ei kaikki kasaudu samoille henkilöille.

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2439
Liittynyt: 29.1.2008

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 19.4.2015 5:36

Aeronymous kirjoitti:...

Voisi olettaa, että vanhoja on alkanut väsyttämään hoitaa koko marssin järjestäminen vuodesta toiseen yksinään. Kyllähän se kokemus ja tietotaito siellä vanhoilla parroilla edelleen on, mutta jos yhdistys ei saa uutta verta niin se näivettyy pikkuhiljaa, halusi tai ei. Itselläni ei tarkkaa tietoa SKY:n tilanteesta ole, mutta aikaisempia vuosia muistellessani voin sanoa että uutta verta kaivattiin jo viitisen vuotta sitten, enkä ainakaan ole kuullut että sellaista olisi juurikaan saatu.

Vaaraksi jää, että jossain vaiheessa vanhoja ei jaksa enää kiinnostaa riittävästi, että uusi veri pääsisi kunnolla mukaan. Kiinnostuneet siis ottakaa yhteyttä alueenne yhdistyksiin jos löytyy edes hiukan tekemisen intoa niin hommat ei kaikki kasaudu samoille henkilöille.


Luotettavasta lähteestä kuulleena: siellä "uuden veren" tekemät toiminta- yms. ehdotukset eivät vanhoja konkareita syystä tai toisesta miellyttäneet.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

nietcrimineel
Viestit: 89
Liittynyt: 1.2.2013

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja nietcrimineel » 25.4.2015 10:41

Kyytiä vailla. Jos joku on menossa Vaasasta, vois ottaa Laihialta kyytiin. Muuten näyttää siltä etten pääse.
Siellä se kasvoi pellon laidassa ja siitä tuli aina niin hyvälle tuulelle.

Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Putkonen » 7.5.2015 17:39

Niin kuinkas tämä sujui? Onkohan jossain lehdessä ollut jotain tai mitään? 9 osallistunut tuon facebookin mukaan, paljonko siellä väkeä oli?
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Avatar
krimi666
Viestit: 448
Liittynyt: 25.12.2002

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja krimi666 » 29.5.2015 3:02

Putkonen kirjoitti:Niin kuinkas tämä sujui? Onkohan jossain lehdessä ollut jotain tai mitään? 9 osallistunut tuon facebookin mukaan, paljonko siellä väkeä oli?


Tuskin moni on osallistunut.
Ei marsseja kannata järjestää paikoissa joissa perinteisestikin on ahdasmielistä porukkaa. Tuolla jo pelkästään seksuaalinen suuntautuminen teilataan, puhumattakaan huumeidenkäyttäjästä.
Niit pitää järjestää paikoissa, joissa ilmapiiri on jo valmiiksi vapaampi, eikä tarvi pelätä leimautumista.
Ajat ehkä muuttuvat, mutta tuo ympäristö ei ole marsseille sopiva varmaan vielä vuosiin. Sen verran syvässä siellä on viinakulttuuri, joka ei hyväksy muita päihteitä.
*Who need a few ideas where you can enjoy sexy smoking women in your real life!*

Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Putkonen » 29.5.2015 15:10

Tottahan tuo, jollakin näihin maakuntiin pitäisi sitä keskustelua kannabiksesta saada mutta nykyään nuo mediat uutisoi vain nuorten käytöstä isoin otsikoin.
En tiedä onko tällainen marssiminen paras tapa mutta mun mielestä parempi kuin nyhjätä kotona pyörittelemässä peukkuja.

Täytyy yrittää omalta osalta levittää hampun ilosanomaa, vaikka eihän siitä oikein kellekkään täällä voi puhua kun soittavat saatanat varmaan heti poliisin :foil:
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 29.5.2015 23:51

Ens vuonna pelkästään pohjanmaalle? En ole tulossa itse, mutta jos näen uutisen jossa kerrotaan että hamppukansa päätti tänä vuonna kohdentaa resurssit mahdollisimman tehokkaasti, lupaan jakaa sen Facebookissa. :D

En ole koskaan asunut alueella jossa kannabiksen vastustus olisi merkittävästi maan keskitasoa suurempaa. Tai ei ainakaan ole tuntunut siltä.

Avatar
jantardi
Viestit: 467
Liittynyt: 4.1.2009

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja jantardi » 31.5.2015 18:45

joo mera suosittelisin suoraa kompostoitumista käymättä biojäteastian kautta. Kuva

Avatar
Gugu
Viestit: 1376
Liittynyt: 3.12.2008

Re: Hamppumarssi pohjanmaalle

ViestiKirjoittaja Gugu » 31.5.2015 19:29

jantardi kirjoitti:joo mera suosittelisin suoraa kompostoitumista käymättä biojäteastian kautta.[/img]


He's back! :respect:
ja kirjoitan enemmän viestiin.
Anna kaikkien kukkien kukkia!


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa