Kuva

Kansan oikeustajun herättelystä

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
Putkonen
Viestit: 240
Liittynyt: 2.5.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Putkonen » 28.6.2015 16:30

Näitä "saman idean" kuvia löytyy esim. pinterest palvelusta aika paljon. Jenkit niitä kai on tehtailleet hyvällä menestyksellä? Olen samaa mieltä, näitä olisi saatava suomeksi kirjoitettuna ja suomalaisille suunnattuina että uutisia lukematonkin saa tietää totuuden kannabiksesta. Tuommoinen virallisen näköinen juliste saa ehkä useamman ihmisen pysähtymään lukemaan faktoja. Ja sosiaaliseen mediaan levitykseen.

En mä tiedä, pilvisiä pohdintoja.

Kuva
“Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.”

Avatar
bakedbaker
Viestit: 229
Liittynyt: 13.11.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja bakedbaker » 28.6.2015 17:27

Mun mielestä loistava idea!

Sitä vaan mietin, että raiskaustuomiot saattaa viedä huomion pois kannabiksesta. En tiedä mutta mitä persupentti ajattelee, mä luulen että se voi olla: "Ahaa, vaativat raiskauksesta kovempia tuomioita." (missä olen tietysti samaa mieltä mutta se on sitten eri juttu)

Olisko toimivampi että otetaan tyypillisiä tuomioita, tai ainakaan ei ihan ääripäästä? Ainakin reilumpi olis, eivätkä sitten pääse syyttämään että poikkeustapauksilla ratsastetaan.

Tämmöset irtohuomiot, pilviset nämäkin. :mrgreen:

HumpuukiHampuusi
Viestit: 38
Liittynyt: 17.6.2015

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja HumpuukiHampuusi » 28.6.2015 21:34

bakedbaker kirjoitti:Mun mielestä loistava idea!

Sitä vaan mietin, että raiskaustuomiot saattaa viedä huomion pois kannabiksesta. En tiedä mutta mitä persupentti ajattelee, mä luulen että se voi olla: "Ahaa, vaativat raiskauksesta kovempia tuomioita." (missä olen tietysti samaa mieltä mutta se on sitten eri juttu)


Tätä mieltä itsekin olen, kuitenkin sen verta "tyhjäpäistä" sakkia. Mielummin juuri noita terveydellisyyteen verratuja, voisi niitä julisteita yms. tehdä ja käydä julkisille paikoille mennä laittamaan teipillä, jotta ainakin näkyvyyttä saa. Nettiin jakoon myös ja selvällä suomenkielellä tehtynä.

Kai täällä foorumilla on sellastakin porukkaa jolta tuollaisen tekeminen onnistuu.. Siitä vaan työstämään!
I wanna puff puff!


nutz
Viestit: 110
Liittynyt: 14.8.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja nutz » 29.6.2015 16:16

kertokaa mitä laitetaan niin voisin ehkä vaikka ajankuluks askarrella paskarrella jotai... :)

HumpuukiHampuusi
Viestit: 38
Liittynyt: 17.6.2015

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja HumpuukiHampuusi » 29.6.2015 16:36



Aloita vaikka tuosta paskartelemaan.
I wanna puff puff!

Avatar
bakedbaker
Viestit: 229
Liittynyt: 13.11.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja bakedbaker » 29.6.2015 17:38

Paukuissa väsäilin tällaisen, tai oikeestaan vaan lisäsin kuvituksen. En jaksanut suomentaa.

Kuva

Pitäis keksiä parempi, siinä pitäis olla jotenkin se tapahtunut rikos kuvattuna. Tai sitä mä tuossa vähän yritin vihjaista, että se haitta minkä kannabiksenkäyttäjä aiheuttaa, on muutama liikakalori, ja nekin hänelle itselleen. Sitten homma lähti vähän lapasesta ja halusin laittaa Laheyn tuohon, mutta nyt kun ajattelee ei mitään järkeä. Eikä tässä koko postauksessa muutenkaan. :mrgreen:

Niin joo, sehän se olikin, eli mun mielestä Suomessa voisi toimia tämä viina vs. kannabis. En nyt osaa sanoakaan tästä mitään hienoa. Mutta siis paremmalla kuvalla, ja suomennettuna ja myös asioiden osalta, ei pelkästään kielen.

Orig. kuva: http://www.ismokemag.co.uk/wp-content/u ... 00x280.jpg

Laittakaas (parannus)ehdotuksia tai tehkää ite.

soolo
1 tähti
1 tähti
Viestit: 274
Liittynyt: 21.2.2010

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja soolo » 29.6.2015 20:13

Kosto on typerä perustelu vaikka se ihmisiin vetoaisikin. En näe järkevänä vedota tunteisiin huumeista keskusteltaessa. Parempi perustelu rangaistuksille on rikosten ehkäiseminen.
it's tough to make a living when all we do is work

Avatar
Teeonhc
Viestit: 1001
Liittynyt: 26.10.2010

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Teeonhc » 29.6.2015 23:58

Jostain syystä tuli heti tämä kuva mieleeni kun rupesin lukemaan tätä ketjua. :laugh:

Kuva
Kasvatti kukan yks, kasvatti kukan kaks
Ei tienny kukaan ja teki mielen mukavaks
Nyt peruspentil on pöydäl kasa syytteit
Me ollaan kaikki ihan normaalei tyyppei.

Avatar
bakedbaker
Viestit: 229
Liittynyt: 13.11.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja bakedbaker » 30.6.2015 10:53

Saiskohan jotenkin tämän äskettäisen "mies esitteli väärää pussia facebooksissa ja sai kotietsinnän ja tuomion" ja sitten jonkun tyypillisen känniperseilyn samaan kuvaan? Pointtina haitat ja kustannukset itselle, toisille ja yhteiskunnalle.

Avatar
bakedbaker
Viestit: 229
Liittynyt: 13.11.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja bakedbaker » 30.6.2015 14:43

Mites olis facebookkiin sellainen työkalu jolla saa näppärästi kuvastaan vihreäraidallisen? :D

Kuva

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 30.6.2015 15:25

Erittäin hyvä idea. (En osaa auttaa.)

Edit: Miten ois sellane et se lisäis jonkinlaisen kellon joka osoittaa 4:20?

Avatar
M4s3
Viestit: 65
Liittynyt: 20.4.2011

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja M4s3 » 30.6.2015 16:38

Hyvä idea!

Taloudellisesti vaikeina aikoina yksi mahdollinen paikka iskeä kansan syviin riveihin on lompakon kautta. Eli jos lasketaan perus 1-10 puskan "huumeviljelmään" käytetty aika esimerkiksi poliisin ja tuomioistuinten toimesta sekä arvio tämän ajan kustannuksista? Isoja kustannuseriä tuollaisessakin jutussa on kuitenkin poliisien, tuomioistuimen ja syyttäjänlaitoksen työtunnit, tutkintamateriaalit ja eikös huumekoirakin usein lainata tullilta? Lisäksi kuluja aiheutuu usein seuraavista:

- Mahdollisesta syrjäytymisestä aiheutuva tippuminen pois työmarkkinoilta (menetetty tuotantopanos, verotulot sekä lisää tulonsiirtoja tukien muodossa)
- Jos määrätään ajokorttiseurantaan niin ainakin lisätään työmäärää lääkäripulassa kamppailevalle terveydenhuoltojärjestelmälle, huumetestien kulut maksaako valtio, kunta vai testattava?
- Jos jälkikasvua omaava henkilö jää kiinni niin mahdolliset sosiaalitanttojen kustannukset

Silmiltä piilossa olevia kuluja liittyy jo yksinkertaiseenkiin rikosprosessiin sen verran, ettei voida pitää kovin mahdollisena niiden kattamista muutaman sadan euron rikesakoilla. Mielestäni tämän asian pöydälle nostaminen voi herättää niiden huomion, joille hampun laillistaminen on aivan se ja sama eli varmaan suurin osa alle 35-vuotiaista kaupunkilaisista ja loput samaan ryhmään kuuluvat päälle. Nämä ovat se ihmisryhmä, jota voisi verrata Yhdysvaltojen presidentinvaaleissa oleviin vaa'ankieliosavaltioihin, eli niihin, joista ei tiedä kumpaa suurta enemmistö äänestää. Näihin tämän kansanliikkeen on keskityttävä, sillä pään hakkaaminen seinään asiaa vastustavien kanssa on vain resurssien haaskausta. Riittää, että meidän asiallamme on tarpeeksi suuri kannatus, niin asiaa vastustavien mielipiteellä ei ole mitään merkitystä tai siitä tulee yleinen pilkankohde vrt. homoliittojen vastustajat.

Peace :mrgreen:

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 30.6.2015 23:53

En ole hyväntekeväisyyden kannalla. Faktoja kehiin vaan. :yes:

Olen yksilönä ihan riittävän antelias.

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 1.7.2015 0:00

Ihan hatusta heitetty idea ylimääräsille rahoille:

Jakakaa vuosittainen hamppupamppupalkinto parhaalle suomalaiselle YouTube-kanavalle.

Ps. Siltä varalta että et ole tietoinen tai muista niin hamppufoorumilaiset on osallisunut siihen hmm Joulupatakeräykseen. Joku muu varmaan tietää enemmän.

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 1.7.2015 1:50

Asetan Viherahon ehdolle. :) https://www.youtube.com/user/viherahovirallinen

Hieno mies ja hieno kanava. En tiedä pajautteleeko. En kyl tilaa Pasin kanavaa :D Riittävästi muutakin katottavaa.

Edit: Eihä sen tai niiden palkintojen välttämättä tarvis kalliita olla. Ihan onnittelukirje riittäs mielestäni Pasille.

Mut se valinta pitäs tehä jotenkin uskottavammin kuin tuhkakuppi-osion äänestyksellä.

Edit2: Meen nukkumaan. :mrgreen:

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 1.7.2015 21:11

Hieman pelottaa sanoa tämä mutta... Kiltamestari ois mielestäni sopiva ihminen organisoimaan jonkinlaisen hamppu.net öö en nyt keksi mitään nimeä. Mutta siis palkintoja YouTube-artisteille.

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 2.7.2015 1:05

Voisko joku Henrin Facebook-kaveri vinkata hänelle että ainakin yhdellä Hamppufoorumilaisella on ikävä häntä?

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 14.7.2015 12:58

https://www.youtube.com/watch?v=1dE0vYXllw8

Kiireiseltä vaikuttaa. En ole ollut yhteydessä enkä aio olla. Siitä huolimatta että huomasin että meillä on yksi yhteinen Facebook-kaveri.

Avatar
bakedbaker
Viestit: 229
Liittynyt: 13.11.2014

Re: Kansan oikeustajun herättelystä

ViestiKirjoittaja bakedbaker » 30.7.2015 12:42

Katselin vanhoja Tulli-ohjelmia, ja alkoi v***ttaa miten erilailla maan rajoillakin kohdellaan eri päihteitä maahantuovia ihmisiä. Luonnostelin tämmöisen.

Kuva

Tuo viinakuva on oikeasti Tulli-ohjelmasta, budin kuva on kuvahaun tulos.

Yllättävän vaikeaa tehdä hyvää kuvaa ja varsinkin jos yrittää laittaa siihen paljon tietoa. Pitäisi saada tiivistettyä muutama tärkein asia yhteen tai pariin kuvaan.

Edit. Se olikin puolen vuoden eikä vuoden viinat. Tullin suosittelema. "Kyllähän jollain voi mennä jos alkoholin kulutus on suurta", sanoi virkailija ohjelmassa. :twisted:


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa