Kuva

Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Savuttaja
Viestit: 135
Liittynyt: 5.2.2014

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Savuttaja » 20.7.2016 20:33

Melko perverssi ajatus mutta pakolaisia pitäis hyödyntää tässä depenalisaatio hankkeessa. Tunnetusti tietyt ryhmät saa asiansa helpommin läpi joten "sukupuoli neutraalit" pitäs saaha barrikadeille myös. :think:

Avatar
Tulintakas
Viestit: 532
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.7.2016 22:30

Savuttaja kirjoitti:Melko perverssi ajatus mutta pakolaisia pitäis hyödyntää tässä depenalisaatio hankkeessa. Tunnetusti tietyt ryhmät saa asiansa helpommin läpi joten "sukupuoli neutraalit" pitäs saaha barrikadeille myös. :think:


https://www.facebook.com/groups/foreign ... nddiscuss/

Kyllä.

Joku Couchsurfing tapahtuma ois mielenkiintonen. Hampuusit tarjoaisivat ilmaisen majoituksen turisteille, jotka vastapalvelukseksi kävisivät osoittamassa mieltä kannabiksen laillistamisen puolesta. Meidän puolesta.

ARVI
Viestit: 66
Liittynyt: 2.1.2010

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja ARVI » 5.1.2017 14:42

Tulintakas kirjoitti:
Algesia kirjoitti:
On lukemattomia tapoja kerätä nimiä aloitteeseen, esim. pelistreamin järjestäminen fundraiser-tapaan olisi mielestäni hyvä idea.



Haluaisitko sinä tai joku muu tehdä ketjun johon kerättäisiin ideoita joille ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt tekijöitä?

Monille kyse ei ole pelkästään uskalluksesta, vaan pitäis löytää sellanen keino vaikuttaa joka sopii juuri itselle.

Hamppufoorumille tarvitaan oma työkkäri. :think:



Mä en jaksa tehä midist, kun ododtan että sä tekisit kaiken.
"Kyetäkseen tekemään viisaita ratkaisuja elämässään, nuori tarvitsee kestäviä vakaumuksia, eivätkä ne synny mitenkään muuten kuin itse ajattelemalla."
Markku Soikkeli

kurza96
Viestit: 9
Liittynyt: 30.11.2016

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja kurza96 » 13.2.2017 2:56

soffallamaaten kirjoitti:En tiedä vittu kikka vitosta tai edes seiskaa millä saataisi kannabis suomessa lailliseksi. Täällä saman mielisten sivulla lässyttäminen ei ainakaan vaikuta mitään. Näkyvyys ja faktojen kertominen tuija ja teppo tuulipuvuille on se mitä teen itse. Hidasta ja ei mitenkään suurta huomiota ole herättänyt mutta pari päätä olen kääntänyt.

Se on vain aika iso riski olla reilusti laillistamisen puolesta. Tuossa viime vuoden puolella kävi setä siniset kotona. Syytä epäillä kun jaoin parit lentolehtiset pitkin pitäjää. Sheriffit on erillaisia huumorin tajun suhteen. Kun sanoin että jos jotain löytyy niin jaetaan tasan. Yksi suuttui ja toista selvästi nauratti. Mitään ei tietenkään löytynyt. En ota pientäkään riskiä silloin kun vähän osoitan mieltä.

Tämä suuttunut sanoi että sua pidetään silmällä. Meikä siihen että onpa turvallisempi olo kun oikein tarkkaillaan. Siviili asuisista yksi sanoi siihen että älä viitsi vasiten ärsyttää. Siinä kun juteltiin etsinnän aikana tämä yksi kertoi että näin se vain menee. Jos on syytä epäillä niin tsekataan. Yllätys oli se ettei joutunut putkaan. Muutenkin käyttäytyivät ihan asiallisesti. Tämä kenen kanssa juttelin sanoi että muuten olen ok mutta asenteessa vähän vikaa. Olen muka ylimielinen ja ärsyttävä, ehkä olen? Se ei kuitenkaan ole rikos.


Olen osittain samaa mieltä, riski saattaa olla osalle porukkaa liian suuri. Kun tuli tutkittua facea läpi ja nettiä ylipäänsä niin ei näyttänyt kauhean aktiivista toimintaa olevan suomalaisilla sivuilla. Hamppumarssikin on vain omanlaisensa mielenosoitus jota ihmiset pällistelevät sen nähdessään ja ihmettelevät mistä on kyse ja hetken päästä unohtavat koko jutun. Ehdotankin että ne kenelle riski ei liian suuri ole pyrkisivät parhaansa mukaan edistämään kannabiksen sanoman eteenpäin vientiä hyvässä mielessä. Tähän tarkoitukseen voisi perustaa vaikkapa facebook ryhmän niitä varten ketkä mukaan lähtisivät ja toiminta itsessään olisin esimerkiksi tiedon jakaminen ihmisille vaikka paperi lehtisten muodossa, puheen pitäminen julkisella paikalla tms. Vain me itse voidaan asiaan vaikuttaa ja itse ainakin haluan vaikuttaa, tarvitsisin vain niin sanotusti ''kanssa ihmisiä'' ketkä uskaltautuvat mukaan. Asun siis turun seudulla joten täältäpäin olevia lähinnä tai miksei kauempaakin jos kykenee matkustamaan. Ei välttämättä mene ihan niinkuin elokuvissa mutta luulenpa että se on paras valttikorttimme ja monessa paikassa kuultu sanonta pätee tässäkin, ''Yhdessä olemme vahvempia'' :guru:
When nothing goes right, roll up and pass it to the left :pimp:

Simppa Hurkus
Viestit: 245
Liittynyt: 14.4.2012

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 13.2.2017 19:32

Entäpä seniorikansalaiset? Joku kellokas ikäryhmästä 75+ ei tekisi pahaa, millään muotoa, päinvastoin. Joku iso nimi, Jukka Virtanen tjsp. Ite oon vasta 55, enkä kovin kuuluisa, mutta ilmoittautukaa riviin, jos täytätte ehdot. Nuoriin on toki syytä vedota ja vaikuttaa, muttei vanhoja kannata kokonaan hylätä.

Simppa Hurkus
Viestit: 245
Liittynyt: 14.4.2012

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 13.2.2017 20:18

Oho... taisin vastata epähuomiossa tuohon avausviestiin aivan kuin se olisi viimeisin kannanotto. Mutta kuitenkin: Vanhuksissa on tulevaisuus! Jos aatellaan esim sitä kenen elämänlaatua voidaan möyhyllä parantaa.

Olza
Viestit: 67
Liittynyt: 10.12.2016

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Olza » 14.2.2017 14:28

Simppa Hurkus kirjoitti:Oho... taisin vastata epähuomiossa tuohon avausviestiin aivan kuin se olisi viimeisin kannanotto. Mutta kuitenkin: Vanhuksissa on tulevaisuus! Jos aatellaan esim sitä kenen elämänlaatua voidaan möyhyllä parantaa.


Toivottavasti kukaan ei tulkitse tätä niin että minulla olisi jotain vanhuksia vastaan...

Vanhukset voisivat perustaa oman yhdistyksen. Minä nuorena poikana haluan kaiken nopeasti ja miellään netin välityksellä.

Vanhusten kannabisyhdistys voisi olla vain salajuoni kahvitella loputtomasti, ilman että se haittaisi ketään, koska erillinen yhdistys.

Hamppuseniorit Ry

Simppa Hurkus
Viestit: 245
Liittynyt: 14.4.2012

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 14.2.2017 21:31

Laiilista sie poika vain, jos uskot saavas yksin homman hoidettua. Ei sunkhan sole meiltä pois, sama se kuka sen tekee. Mutta tee kans totta, äläkä vain pullistele!

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2926
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja neural_rust » 14.2.2017 22:52

Mulla on tuossa seinän takana yksi 78v ent. juristi. Kovasti oli kaikkea vastaaan siihen asti, kunnes sille savut tarjosin ekan kerran. Sanoi kyllä että kerran ois kokeillut joskus jossain rauhanturvaaja-aikoinansa, mutta siitä tuli kuulemma vaan kauhee ripuli..

Nykyään se kysyy melkein joka kerta kun sille kaljaa roudaan, että oisko mitään ylimääräistä kipuihin ja vitutukseen :lol:

Tällä kylällä on pari-kolme muutakin senioria, jotka polttelee aina silloin tällöin imun tai toisen mun joonaksesta, jos baarille osutaan samaan aikaan..
Iso-äitinikin opetin vesi viljelemään bubblerissa joskus muinoin nuorena poikana..

Kyllähän nämä "vanhuksetkin" ymmärtää hyvän päälle, mutta näissä mun tapauksessa, eihän ne tiedä mistää aloitteista mitään, kun hädin tuskin osaavat perus kännykkää käyttää..

Avatar
Iamnumber
Viestit: 1301
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 15.2.2017 3:02

neural_rust kirjoitti:Mulla on tuossa seinän takana yksi 78v ent. juristi. Kovasti oli kaikkea vastaaan siihen asti, kunnes sille savut tarjosin ekan kerran. Sanoi kyllä että kerran ois kokeillut joskus jossain rauhanturvaaja-aikoinansa, mutta siitä tuli kuulemma vaan kauhee ripuli..

Nykyään se kysyy melkein joka kerta kun sille kaljaa roudaan, että oisko mitään ylimääräistä kipuihin ja vitutukseen :lol:

Tällä kylällä on pari-kolme muutakin senioria, jotka polttelee aina silloin tällöin imun tai toisen mun joonaksesta, jos baarille osutaan samaan aikaan..
Iso-äitinikin opetin vesi viljelemään bubblerissa joskus muinoin nuorena poikana..

Kyllähän nämä "vanhuksetkin" ymmärtää hyvän päälle, mutta näissä mun tapauksessa, eihän ne tiedä mistää aloitteista mitään, kun hädin tuskin osaavat perus kännykkää käyttää..


Itseasiassa.. kuvailemasi seniorit ja erityisesti juristi osaamisensa takia ovat hyvinkin merkittävässä roolissa. Asiasta pitää puhua enemmän jotta tietämys lisääntyy ja asenteet muuttuvat. Varmasti heitä pitää narulla yrittää työntää jotta aktivoituisivat asiassa.

Vaalit pukkaavat taas päälle.. Ehdokkaita kannattaa varmasti puhuttaa aiheesta eli kertoa miksi sinulle erityisen tärkeä ja kysellä ehdokkaan kantaa. Näin poliitikoille välitetään viestiä siitä että asia kiinnostaa äänestäjiä. Poliitikot kuitenkin käsittelevät asian kun kansalaisaloite menee läpi - mikäli informaatio ei ole korvannut huumesodan propagandaa niin asian käsittely jäänee hyvinkin lyhyeksi.
^ viestin sisältö on kolmen joukon rajaama. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kohti parempaa TAI Yksilön toiminta kohti +elämän laatu ja +toimintakyky. JA (rajaus) yk ihmisoikeuksien julistuksella. (A || B) && C.

Olza
Viestit: 67
Liittynyt: 10.12.2016

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Olza » 15.2.2017 5:54

Simppa Hurkus kirjoitti:Laiilista sie poika vain, jos uskot saavas yksin homman hoidettua. Ei sunkhan sole meiltä pois, sama se kuka sen tekee. Mutta tee kans totta, äläkä vain pullistele!


Käsitit väärin. Yritin sanoa että erillisessä yhdístyksessä minä ja ikätoverini ei oltaisi tiellä.

Yhdistys ei voi samaan aikaan vaatia jäseniltään paljon ja vähän. Siksi kaksi yhdistystä.

Olza
Viestit: 67
Liittynyt: 10.12.2016

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Olza » 15.2.2017 6:14

Yritin tosiaan vain rohkaista teitä vanhempia perustamaan SKY 50+ yhdistyksen tai jonkun vastaavan, vittuilematta omalle sukupolvelle liikaa. :)

Olza
Viestit: 67
Liittynyt: 10.12.2016

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Olza » 15.2.2017 8:25

Se on todella upeata että sukupolvien väliset kuilut eivät ole liian syviä, mutta harva meistä haluaa pelkästään kannabiksen laillistamista.

Minä henkilökohtaisesti toivoisin löytäväni yhdistyksen kokouksista vaimon, työpaikan, harrastuksia, auton ja kavereita.

Ja olen luonnollisesti valmis uhraamaan enemmän aikaa mikäli toissijaisten tavoitteiden toteutuminen näyttää edes hieman todennäköiseltä.

:)

Tänään postin pitäisi tuoda minulle gramma Girl Scout Cookiesia. 6-8 tuntia vielä odottelua. :pimp:

Simppa Hurkus
Viestit: 245
Liittynyt: 14.4.2012

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 15.2.2017 20:22

Minä henkilökohtaisesti toivoisin löytäväni yhdistyksen kokouksista vaimon,,,,


Mää olen pannut joitakuita naisia alle kakskymppisistä n. viiskymppisiin tässä vuosien varrella, ja vakuutan: jos suinkin pääset käsiksi 50+ naiseen, go for it! :guru: Ihania! Kerrassaan ihania!!

Mitä laillistamiseen tulee, niin puhalletaan vain joukolla yhteen hiileen, kyllä se siitä, vähitellen...

Eläkeikäisillä voisi olla vähemmän menetettävää, ehkä, jos mietitään kenellä olisi varaa tulla kaapista ulos? Halua? En tiiä.

Avatar
Iamnumber
Viestit: 1301
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 16.2.2017 13:51

Hmm.. Olisi varmasti iso askel mikäli jollakulla olisi vaikutusmahdollisuuksia netin vaalikone kysymyksiin. Tuonne asetettu kysymys voisi hyvinkin avata ja edistää keskustelua.
^ viestin sisältö on kolmen joukon rajaama. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kohti parempaa TAI Yksilön toiminta kohti +elämän laatu ja +toimintakyky. JA (rajaus) yk ihmisoikeuksien julistuksella. (A || B) && C.

Avatar
Hatsitatti
Viestit: 590
Liittynyt: 13.2.2012

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja Hatsitatti » 16.2.2017 20:17

Simppa Hurkus kirjoitti:
Minä henkilökohtaisesti toivoisin löytäväni yhdistyksen kokouksista vaimon,,,,


Mää olen pannut joitakuita naisia alle kakskymppisistä n. viiskymppisiin tässä vuosien varrella, ja vakuutan: jos suinkin pääset käsiksi 50+ naiseen, go for it! :guru: Ihania! Kerrassaan ihania!!

Mitä laillistamiseen tulee, niin puhalletaan vain joukolla yhteen hiileen, kyllä se siitä, vähitellen...

Eläkeikäisillä voisi olla vähemmän menetettävää, ehkä, jos mietitään kenellä olisi varaa tulla kaapista ulos? Halua? En tiiä.


Moro!
Ne antaa kaikesta, Puuma naiset +50v Kaiken, ihania naisia. Kyyti on varmaa ja hellää, pitävät kuin kukkaa kämmenellä varmasti. :yes:

Avatar
neural_rust
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2926
Liittynyt: 27.5.2008

Re: Lailliseksi 16/17 ja pallo pyörimään

ViestiKirjoittaja neural_rust » 16.2.2017 20:23

"Aina sitä nuorta saa, mutta harvoin kunnon vanhaa.."


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa