Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
naapuri
Viestit: 19
Liittynyt: 18.4.2008

Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja naapuri » 16.8.2020 7:07

Olen jo pidemmän aikaa halunnut kirjoittaa tästä, mutta nyt tuntuu että aika on kypsä.

Olin töissä valtiolla. Laajennettu tursel meni heittämällä läpi. Kerran olin menossa ostamaan muutaman gramman budia. Kaupat keskeytyi ja poliisi luuli että minä olin myynyt budia. Samaan aikaan työsopimukseni oli tarkoitus vakinaistaa. Esimies soitti ja sanoi että turvallisuusselvitys ei mennyt läpi, en saanut paikkaa. Kävin pääkonttorilla lukemassa syyn. Selvityksessä luki että minua epäillään huumeiden myynnistä ja asia käsitellään oikeudessa sillon ja sillon. Sain itä-suomen käräjäoikeudessa tuomion 25 päiväsakkoa ym. Helsingin hovioikeus vapautti lopulta.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla että minkälaista palautetta syyttäjä sai esimieheltään. Itse menetin täysin uskoni Suomen oikeusjärjestelmään. Menetin työpaikan, sain tuomion rikoksesta mitä en tehnyt. Lopulta valtiolle tuli iso lasku. Omat asianajajakustannukset oli n. 7000€. Turvallisuusselvitys ei siis ole mikään hyväksytty/hylätty juttu. Valtion tietoturvajohtaja totesi että syytteet ovat niin vakavat ettei minua voi palkata, mutta jos syytteet hylätään, niin asia on eri. Asian käsittelyyn meni melkein 2 vuotta. Sain töitä muualta joten en tiedä mitä tursel sanoisi nyt.

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 17.8.2020 19:40

Et ole miettinyt, kannattaisiko harrastukset valita vähän työpaikkaakin silmälläpitäen? Varsinkin kun tämä turvallisuusselvitys-asia on ollut varmasti tiedossasi. Ehkä tästä voi oppia jotain?
Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä. -vanha sananlasku

Ekalussa
Viestit: 43
Liittynyt: 14.11.2014

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja Ekalussa » 18.8.2020 6:14

neljakolme kirjoitti:
300lbs niggerfaggot kirjoitti:kannattaisiko harrastukset valita vähän työpaikkaakin silmälläpitäen

Onpas kiero tapa ajatella asiaa :pimp: :pimp: , eikö olisi fiksumpaa valita työpaikkansa harrastusta silmälläpitäen? Emme elä työksemme, teemme työtä elääksemme.

Tämähän on vielä typerämpi tapa. Tehdä nyt työkseen jotain, mikä ei välttämättä kiinnosta pätkääkään vain siksi, että voi harrastella mitä huvittaa. Eikö ole kuitenkin fiksumpaa valita työkseen jotain, mitä tekisi joka tapauksessa sai siitä elannon tai ei, ja jos näin ap:n kohdalla on niin faggotilla on ihan oleellinen pointti.

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 18.8.2020 18:34

neljakolme kirjoitti:Onpas kiero tapa ajatella asiaa :pimp: :pimp: , eikö olisi fiksumpaa valita työpaikkansa harrastusta silmälläpitäen? Emme elä työksemme, teemme työtä elääksemme.


Aloittajalla on ollut varmasti riskit tiedossa työpaikan suhteen, kun on kantsukaupoille lähtenyt. Neljäkolme ei ilmeisesti ole työelämän kanssa kovin tuttu, jos ajatus on että työpaikka tuostavain "valitaan." Ellei sitten hae Keskon varastoon keräämään rullakoita ja nostelemaan banaanilaatikoita. Sinnekin taitaa olla kusitesti.
Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä. -vanha sananlasku

Avatar
Iamnumber
Viestit: 1301
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 20.8.2020 10:28

hmm.. kirjoitin pidemmän viestin.. monta kertaa yritin postata ja aina fail..
nyt kokeilin lyhyemmän.. näytti toimivan..
?!?!?!?! .. saa poistaa jos häiritsee.. en halunnut häiritä ylläpitoa tän viestin poistoon (kun tuli testattua) .. syy ilmeisesti 4 erikoismerkin pötkö jolla voimasanan sensuroin .. ihan uus mulle et tommoseen sakkaa eikä virheilmoitus anatanut mitään apua selvitykseen

Osanottoni vi....kseen ja kiitos kokemusten jakamisesta.

Eos millainen tilanne sulla on .. mut duunin huomioiden tiedostit varmasti kuinka iso riski käyttö on? Joo, tiedän että pienemmät haitat ja vaarat kuin alkoholilla jos jätetään juridiset seuraamukset pois.. mut mut .. kieltolaki on viä voimassa.

Siis lähinnä sen halusin tuoda julki et osalla ( ehkä myös op:lla) käyttö on lääkinnällistä jolloin hyviä vaihtoehtoja ei välttämättä ole valittavana.


Joo.. tää kuvastaa hyvin suomen tilannetta .. poliisi tutkii ja päättää tutkinnan arvaamaansa tulokseen ilman näyttöä. Käräjäoikeus ottaa poliisin kertomuksen totena.. korkeammissa oikeusasteissa saattaa tuomio muuttua (jos jaksaa kykenee valittamaan).

Onnittelut vapauttavasta tuomiosta. muakin kiinnostaisi kuulla jos jollakulla on tietoa.. oma näkemys on että A) nimesi voi olla epäiltyjen rekisterissä. B) syyte näkynee rekistereissä normi ajan. ei pitäisi vaikuttaa laajempaan supoon mut paha sanoo.. Edelleen arvailisin että jos tulee uusi laaja supotus niin läpikäynti suoritetaan perusteellisemmin ja ns. tiheällä kammalla. C) Vähintään esimiehesi on tietoinen asiasta joten satunnaisia huumetestejä saattaa osua sinun / osastosi kohdalle enemmän kuin ed 10 v aikana.

Kuinkas nuo kustannukset? saitko takaisin oman juristin kulut käräjäoikeus käsittelystä?


Oma arvaus on että ei syyttäjille / tutkijoille ole tuosta tullut mitään, korkeintaan pari vinoilevaa sanaa kahvipöydässä. Täytyy muistaa että poliisi salakuunteli erästä asiakasta hänen puhuessaan perheenjäsenelle (tämä ei kuulunut kuunteluluvan piiriin) .. Syyttäjä ei ainoastaan jättänyt asian (rikoksen) huomioimatta -- vaan syyttäjä osallistui tapauksen peittelyyn vaatimalla käräjäoikeuden henkilökuntaa keräämään takaisin puolustukselle lähetetty esituktkintamateriaali jossa tämä rikos (keskustelun aika, sisältö yms tietoja) oli kirjattu. lähde iltapäivälehti

Toisaalta krp toimitti kohtuu ison erän huumeita (valvottu läpipäästö) rikollisille hautaamalla huumeet (korvikkeen sijaan kuten olisi pitänyt toimia) .. (tästä jo aikaa.. tämäkin haudattu poliisin toimesta.. tuli esille aarnio tutkinnan yhteydessä. tietääkseni kukaan ei saanut tuomioita eikä kirjallisia humautuksia tapahtuneesta - toisin sanoin mitään seuraamuksia ei uutisoitu. Aiheesta oli aarnio tapauksen yhteydessä useammassakin lehdessä.

PS. kohtuu pitkä viesti tuli taas.. Kiinnostaisi tietää esitutkinnasta seuraavat - jos voit valottaa:
1) suoritettiinko kotietsintä? oletan että suoritettiin.
2) löytyikö mitään? oletan että ei löytynyt.
3) millä poliisi perusteli myyntiä?
4) millä argumentilla käräjäoikeus totesi sinun syylliseksi MYYNTIIN (eli huumausaine rikokseen vs. huumausaineen käyttörikos jos oon ymmärtänyt oikein kuinka asia meni)?
^ viestin sisältö on kolmen joukon rajaama. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kohti parempaa TAI Yksilön toiminta kohti +elämän laatu ja +toimintakyky. JA (rajaus) yk ihmisoikeuksien julistuksella. (A || B) && C.

Avatar
lizzy
Viestit: 733
Liittynyt: 31.8.2014

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja lizzy » 20.8.2020 19:52

neljakolme kirjoitti:
300lbs niggerfaggot kirjoitti:kannattaisiko harrastukset valita vähän työpaikkaakin silmälläpitäen

Onpas kiero tapa ajatella asiaa :pimp: :pimp: , eikö olisi fiksumpaa valita työpaikkansa harrastusta silmälläpitäen? Emme elä työksemme, teemme työtä elääksemme.

Osalle tämä kasvi ei ole harrastus, vaan keino pysyä työkykyisenä. Tähän kun ei ole vain yhtä näkökulmaa. Ja btw, milloin kuka on kuulut 300lbs:ltä jotain rakentavaa? :think: Voisi lopettaa ainaisen viisastelunsa :wanha:
Sans logique

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 21.8.2020 1:20

Jaa? En kyllä itse haluaisi että jossain infrastruktuurimme avainkohdassa työskentelisi joku umpipaukuissa oleva ihminen, joka on kehittänyt itselleen deluusion, ettei ole työkuntoinen ilman kannabista.
Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä. -vanha sananlasku

Avatar
lizzy
Viestit: 733
Liittynyt: 31.8.2014

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja lizzy » 21.8.2020 14:31

Et sitten ole kuullut lääkekannabiksesta? Sivistyksesi aukot näkyvät kuuhun asti ilman että itse ymmärtäisit sitä.
Sans logique

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 21.8.2020 17:24

Yrität vedättää aihetta ihan eri suuntaan arvostelemalla ensiksi minun postauksiani ja senjälkeen sivistystasoani.

Kyse oli alunperin siitä (jos olet työkuntoasi hoitaessasi ehtinyt unohtamaan), että työpaikan saanti korkean turvallisuusluokituksen vaativasta paikasta estyi kannabiksen takia. Haluan kyllä moisiin työpaikkoihin niitä puhtoisia kansankynttilöitä, enkä paukuissa tai muissa herkuissa olevia, harrastuksesta/lääkinnästä haaveilijoita. Mitä tätäkin foorumia olen lukenut, useimmilla kannabiksenkäyttäjillä on myös mielenterveyden saralla kysymysmerkkejä.
Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä. -vanha sananlasku

Avatar
lizzy
Viestit: 733
Liittynyt: 31.8.2014

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja lizzy » 22.8.2020 8:35

Et sitten ole tietoinen tästä https://merryjane.com/health/what-you-n ... positories Etkä selvästikkään ymmärrä että terveyttä voi hoitaa kannabiksella tulematta päihtyneeksi. Sinä olet kyllä esitellyt ansiokkaasti omia korvienvälisiä ongelmiasi täällä ihan riittävästi. Harvoin tapaa missään noin asennevammaista ihmistä. Voisit siirtyä vaikka ylikselle kaltaistesi pariin
Sans logique

Avatar
Iamnumber
Viestit: 1301
Liittynyt: 8.12.2015

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 22.8.2020 8:40

Itseasiassa OP oli ilmeisesti hyvinkin tarkkaan tietoinen tilanteesta. eli tiesi/ oli näkemys että käyttörikos ei ole hyvä mut et ei kuitenkaan kaada uraa. (esimies jälkikäteen vahvisti et käyttö olisi ollut työn puolesta moitittavaa mutta ei este)

Homma meni reisille siinä että poliisi syytti OP ta asiasta johon OP ei ole syyllistynyt ( ja käräjäoikeus tuomitsi väärin ).
Tähän kytkeytyy suomen ihmisoikeuksia loukkaavat pitkät käsittelyajat eli OP:lla oli 2v ns väärä leima paperissa.
^ viestin sisältö on kolmen joukon rajaama. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kohti parempaa TAI Yksilön toiminta kohti +elämän laatu ja +toimintakyky. JA (rajaus) yk ihmisoikeuksien julistuksella. (A || B) && C.

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.5.2012

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 22.8.2020 21:53

Ymmärsin aloitustekstistä että kaikki syytteet olisi pitänyt hylätä, myös käyttörikos. En ainakaan löytänyt kohtaa jossa se olisi "hyväksytty."

lizzy kirjoitti:Et sitten ole tietoinen tästä https://merryjane.com/health/what-you-n ... positories Etkä selvästikkään ymmärrä että terveyttä voi hoitaa kannabiksella tulematta päihtyneeksi. Sinä olet kyllä esitellyt ansiokkaasti omia korvienvälisiä ongelmiasi täällä ihan riittävästi. Harvoin tapaa missään noin asennevammaista ihmistä. Voisit siirtyä vaikka ylikselle kaltaistesi pariin


Linkkaamassasi jutussa oli ainoastaan yhden ihmisen mielipide asiasta että kannabisvoi pyllyyntungettuna oli pelastanut hänet kaikilta mahdollisilta oireilta. Ei tutkimustietoa, normaaleja kokeita verrokkiryhmällä, ei ylipäätään mitään referenssejä, nettisivu ei minkään tunnetun tahon tai tutkimuslaitoksen. Vielä kun yhtälöön lisätään se, että artikkeli oli yhdysvaltalainen, jotka nyt tapaavat täyttää nettiä ihan kaikella mahdollisella ja mahdottomalla, niin linkkisi arvo on pyöreä nolla.

Sinulta on nyt punainen lanka hukkunut kokonaan. Siis mihin minun pitäisi siirtyä? Aloittajan ongelmahan on jo ratkennut, hänellä on työpaikka.
Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä. -vanha sananlasku

naapuri
Viestit: 19
Liittynyt: 18.4.2008

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja naapuri » 12.9.2020 18:58

Alkuperäinen postaukseni piti olla yksityiskohtaisempi mutta hävisi kun painoin lähetä-nappia.

Sen verran voin tälle trollille vastata että en valitse "harrastuksiani" työni perusteella, mutta ei työmarkkinoillakaan paljon pysty työpaikkaa valikoimaan. Poltteluni ei vaikuta työntekooni mitenkään, en polttele työajalla. En ollut myöskään missään avainasemassa. Olin IT-tuessa.

Sen käsityksen sain tieturvapäällikön kanssa jutellessa, että osto tai käyttö ei olisi ollut este työn jatkumiselle. Esimieheni sai vain tietää että selvitys ei mennyt läpi, ei syytä. Tieturvapäällikkö sanoi että jos tuomio kumotaan, niin ei ole mitään estettä saada työpaikkaa takaisin. Ehdin tosin saada vastaavaa työtä firmasta, missä turseliä ei tehdä.

Poliisi teki kotietsinnän ja jotain pientä löytyi, mutta sain vain suullisen huomautuksen. Siitä ei ollut edes turselissä mainintaa. Sitä ei tiennyt edes syyttäjä, eikä oikeus. Sanoin oikeudessa että kotietsintää ei tehty. Kotietsinnän teki eri läänin poliisi, kuin missä tämä myyntijuttu tapahtui. Poliisihan ei edes epäillyt minua myynnistä ja sanoi että tästä ei luultavasti tule syytettä. Kaikki oikeuskuluni meni valtion maksettavaksi. Menetin kyllä paljon rahaa kun olin puoli vuotta työttömänä.

Käräjäoikeuden päätöksessä tuomioon riitti että myyjä kertoi poliisipartiolle minun myyneen blossit hänelle ja se, että minulla oli määrään sopivan verran rahaa mukana. Kuulustelussa hän sanoi valehdelleensa, koska hänellä oli huumeita kotona eikä halunnut kotietsintää. Periaatteessa minun olisi pitänyt todistaa syyttömyyteni aukottomasti, koska kaikkia todisteita tulkittiin juuri niin kuin syyttäjä halusi. Vaikutti että syyttäjä ja tuomari olivat hyviä tuttuja ja tuomari suhtautui minuun heti negatiivisesti. Hovioikeudessa päätös oli täysin päinvastainen ja päätöksessä todettiin, että ei ole mitään todisteita, millä minut voitaisiin tuomita.

naapuri
Viestit: 19
Liittynyt: 18.4.2008

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja naapuri » 13.9.2020 21:30

En tiedä miten lehtijuttu liittyy tähän. Kyllä varmaan poliisin kannassa on tieto huomautuksesta, mutta sitä ei syyttäjä, eikä oikeudessa kuultu partiopoliisi tiennyt. Turvallisuusselvityksessä käytetään vain työn kannalta oleellisia merkintöjä. Ilmeisesti it-hommissa vähäinen käyttörikos ei ole oleellinen.

Chiller
Viestit: 1403
Liittynyt: 20.3.2016

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja Chiller » 17.9.2020 8:28

300lbs niggerfaggot kirjoitti:Jaa? En kyllä itse haluaisi että jossain infrastruktuurimme avainkohdassa työskentelisi joku umpipaukuissa oleva ihminen, joka on kehittänyt itselleen deluusion, ettei ole työkuntoinen ilman kannabista.

Tämä on kyllä allekirjoitettava. Kyseessä on kuitenkin jokin outo ihmisyyden ykseys korrelaatioparadoksi.
Oma kokemus on että jos polttokaudella joutuu liian tiiviiseen ryhmään joka ikäänkuin muodostaa yhtä sielua, olo ei tunnu selvältä vaikkei olisi polttanut aamusavuja.
Mutta jos saa riittävää yksityisyysrauhaa niin tuntuu olo ihan normaalilta. Hyvää pilvee kun polttaa niin aamulla on mukava ja lääkitty olo. Muut ihmiset kuitenkin saattaa alkaa korreloimaan.
Kieltolain ongelma psyykkiseltä puolelta?
Tointakyky vain kohenee kannabiksella, mutta jos ateisti vieressä väittää muuta ja alistelee, niin alistuu jotenkin helpommin ateistin uskomuksiin :foil:

Chiller
Viestit: 1403
Liittynyt: 20.3.2016

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja Chiller » 17.9.2020 8:46

Chiller kirjoitti:
300lbs niggerfaggot kirjoitti:Jaa? En kyllä itse haluaisi että jossain infrastruktuurimme avainkohdassa työskentelisi joku umpipaukuissa oleva ihminen, joka on kehittänyt itselleen deluusion, ettei ole työkuntoinen ilman kannabista.

Tämä on kyllä allekirjoitettava. Kyseessä on kuitenkin jokin outo ihmisyyden ykseys korrelaatioparadoksi.
Oma kokemus on että jos polttokaudella joutuu liian tiiviiseen ryhmään joka ikäänkuin muodostaa yhtä sielua, olo ei tunnu selvältä vaikkei olisi polttanut aamusavuja.
Mutta jos saa riittävää yksityisyysrauhaa niin tuntuu olo ihan normaalilta. Hyvää pilvee kun polttaa niin aamulla on mukava ja lääkitty olo. Muut ihmiset kuitenkin saattaa alkaa korreloimaan.
Kieltolain ongelma psyykkiseltä puolelta?
Tointakyky vain kohenee kannabiksella, mutta jos ateisti vieressä väittää muuta ja alistelee, niin alistuu jotenkin helpommin ateistin uskomuksiin :foil:

...mutta jatkan, että pitäisin avainasemassa olevaa henkilöä, tyyliin rakennustyömiehenä... pressakin saisi olla jatkuvasti paukuissa.

naapuri
Viestit: 19
Liittynyt: 18.4.2008

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja naapuri » 18.9.2020 21:38

Justiinsa. Meni kyllä parilla edellisellä kirjoittajalla koko jutun pointti ohi. Kannattaa varmaan tosiaan rajottaa sitä polttelua. Itse jatkan samaan malliin, mutta täytyy olla vähän tarkempi mistä ostelee. Vaikka itselläsi ei kaikki asiat ole kunnossa pään sisällä, ei se tarkoita että kaikki pilvenpolttelijat ovat sekaisin.

Chiller
Viestit: 1403
Liittynyt: 20.3.2016

Re: Turvallisuusselvitys ja väärä tuomio

ViestiKirjoittaja Chiller » 18.9.2020 22:00

naapuri kirjoitti:Justiinsa. Meni kyllä parilla edellisellä kirjoittajalla koko jutun pointti ohi. Kannattaa varmaan tosiaan rajottaa sitä polttelua. Itse jatkan samaan malliin, mutta täytyy olla vähän tarkempi mistä ostelee. Vaikka itselläsi ei kaikki asiat ole kunnossa pään sisällä, ei se tarkoita että kaikki pilvenpolttelijat ovat sekaisin.

Onko sulla kaikki hyvin? Päästäänkö me kaikki sinun planeetalle jos on?
Kyllä minä vielä voisin tiedosta uskoon päästä, jos ois riittävän hyvä nainen ja muukin situaatio kaverina... silloin jaksaisi keskittyä oleellisuuksiin paremmin. Nyt kiinnosti vain fagotin ja lizzyn riita.
Jos jossakin on jo lähtökohdat aivan paradoksaalisesti ristiriidoissa, niin ei jaksa keskittyä. Tulee vaan mieleen että puretaan koko homma, elikkä jokin turvallisuustarkastus cannan takia.
Oikeastihan homma on niin että jos näyttää päihtyneeltä niin kotiin. Se siitä.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa