Artikkeli ylioppilaslehdestä.

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
mentaalimainari

Artikkeli ylioppilaslehdestä.

ViestiKirjoittaja mentaalimainari » 12.4.2004 18:43

Tämä esiintyi kyllä jo foorumilla lähinnä tuon hajunpoistoviittauksen takia.. mutta ajattelin tännekkin jakaa.

Oli senverran koskettavaa nähdä noinkin realistista tekstiä.

http://www.ylioppilaslehti.helsinki.fi/ylioppilaslehti/020507/hasis.html
Today, a young man realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves.

Hampster
1 tähti
1 tähti

Re: Artikkeli ylioppilaslehdestä.

ViestiKirjoittaja Hampster » 12.4.2004 19:16

Hmm... Tekstihän oli ihan jeppiskamaa. Ei mitään hehkutusta vaarallisuudesta tai muuta. Realistinen on hyvä sana kuvaamaan sitä.
smile

Zaras

ViestiKirjoittaja Zaras » 12.4.2004 19:29

tosi hyvä juttu. ei ollu liian positiivinen ja sitä myöten enempi uskottava..

odotan vaan sitä että iltasanomissa yms. alkaa ilmestyä tuon tapaisia artikkeleita :)

Ihmemeininki

ViestiKirjoittaja Ihmemeininki » 12.4.2004 19:33

Tuo on kylla sellaista tekstia, joka pitaisi saada useampien ihmisten luettavaksi. Hyvin kirjoitettu ja realistinen, levikkia vaan pitaisi olla enemman vaikutuksen maksimoimiseksi...

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 12.4.2004 19:47

Onko silloin tosiaan koukussa, jos sitä käyttää usein, mutta pystyy pitään (ja pitääki viikon - pari)taukoja silloin tällöin ilman vieroitusoireita? Oon miettinyt, että kyllähän minä siinä suhteessa koukussa olen, että en halua tyystin koskaan hampun käyttöä lopettaa, koska sen vaikutukset on niin kivat. Ja sitten toisaalta mun hommat ei kärsi hampun poltosta, mutta se aika, mitä olen meditoinut ja muuta (hampun "henki" vaikuttajana), on muuttanut mua ja mun arvoja.
Ootteko miettineet termiä "tyytyä"? Se on negatiiviselta kuullostava, vaikkakin tuohan on just positiivista ja merkkaa sitä, että on tiettyyn asiaan tyytyväinen. Siis, tyytyminen on mun mielestä paras asia maailmassa. Se antaa aikaa ja rahkeita elämään kasvattaa itseään. Ja toisaalta ihminen, joka on koukussa yhteiskunnan aiheuttamaan huumeongelmaan (ahneus), ei koskaan voi tuntea samaa vapautta kuin minä tyytyväisenä juuri nytkin teen. ...Hamppu muutti mua, mutta parempaan. (just levis hymy taas naamalle...ehkä tuhannes kerta tänään) :) :D :)

-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.

cr3tin

ViestiKirjoittaja cr3tin » 12.4.2004 21:02

Tosi hyvä juttu kyllä. Ymmärtävät muutkin sen, etteivät kaikki hampuusit ole syrjäytyneitä sekakäyttäjiä, joiden elämään ei kuulu mitään muuta kuin huumeet.

jeremias

ViestiKirjoittaja jeremias » 12.4.2004 22:17

eikös tuo ole aika vanha teksti... joskus vuoden takaa?

Mutta ehdottomasti yksi parhaista mitä olen lukenut. Noinhan nää asiat nimenomaan on ja pitääkin olla. Ylioppilaslehdellä kuitenkin ihan ok lukijakunta. Ja meneehän sinne eduskuntaankin kaikki lehdet... :) Tuollaista tekstiä esim. hesariin ja Suomen kuivalehteen, niin johan olis mummot ihmeissään...
[ajatuksen voima vie voiton]

mentaalimainari

ViestiKirjoittaja mentaalimainari » 12.4.2004 23:09

jeremias kirjoitti:eikös tuo ole aika vanha teksti... joskus vuoden takaa?

Paha sanoo.. itse jopa ihmettelin kun ei löytynyt päiväystä ylä tai ala-laidasta. (Keskelläkään ei silmään pistänyt)
Today, a young man realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves.

Addic
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Addic » 12.4.2004 23:42

Vastaus löytyy osoitteesta... 7.5.2002

liito-narkki

ViestiKirjoittaja liito-narkki » 13.4.2004 12:36

Ootteko miettineet termiä "tyytyä"? Se on negatiiviselta kuullostava, vaikkakin tuohan on just positiivista ja merkkaa sitä, että on tiettyyn asiaan tyytyväinen. Siis, tyytyminen on mun mielestä paras asia maailmassa

No nyt sä oot, Hidas, asian ytimessä.

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 13.4.2004 12:44

liito-narkki kirjoitti:
Ootteko miettineet termiä "tyytyä"? Se on negatiiviselta kuullostava, vaikkakin tuohan on just positiivista ja merkkaa sitä, että on tiettyyn asiaan tyytyväinen. Siis, tyytyminen on mun mielestä paras asia maailmassa

Tiedän. Ja hymyilen juuri siksi nytkin. :) Rauhaa, rakkautta ja tyytymisen onnea kaikille.

-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.

redTHUMB

ViestiKirjoittaja redTHUMB » 13.4.2004 12:54

liito-narkki kirjoitti:

nyt ollaan todellakin asian ytimessä, tyytyminen on loppujen lopuksi todella hyvä olotia. Jos saa enemmän kuin tarpeeksi, niin tulee sellanen "voittaja" tunne, mutta siitä yleensä seuraa jossain vaiheessa, että tippuu siitä tunteesta saman verran tyytyväis tunteen alapuolelle. Se kun on pitkän aikaa vaan tyytyväinen on todella hienoa, unohtuu ahneus ja kateus sekä pelko ja viha. Kunpa vai kaikki olisi tyytyväisiä. Kelatkaa nyt, jos löydät maasta vaikka 2eurosen ja meet nakkikioskille niin on paljon mukavempaa ajatella, että mähän saan tällä veden ja lihapiirakan, kun ajattelisi, että vittu miks mä en saa lihapullaperunoita + litran kolaa...
Ajatelkaa millaset fiilis erot siihen aterian nauttimiseen tulee kun on tyytyväinen siihen kuin siihen verrattuna, jos olisi ollut ahneus mielessä...

MyFirstBabyWW

ViestiKirjoittaja MyFirstBabyWW » 13.4.2004 14:28

Ahneus on kuin kärpäspaperissa tahmeus
siihen tarttuu, ei pääse lentoon
vapaus on alistettu ulkoiseen komentoon
ja niil on valta sun itsetuntoon

pelleä ja ylivoimaa

kantsii tutustua

Ihmemeininki

ViestiKirjoittaja Ihmemeininki » 13.4.2004 15:19

Kunhan ei vaan tyydy liian vahaan ja laiskistu. Olen samaa mielta, etta vahaan tyytyminen ei saa estaa ketaan tekemesta kovasti toita unelmiensa eteen ja muuttamaan asioita. Esimerkkina, monet ovat tyytyneet siihen, etta kotikasvatus on laitonta, mutta sen kanssa parjaa kun pitaa matalaa profiilia. Kysymys kuuluukin, pitaako meidan tyytya tuohon, vai tehda jotain etta saisimme parannettua tilannetta? Pitaa siis miettia mihin on tyytyvainen ja mihin ei...

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 13.4.2004 15:34

Ihmemeininki kirjoitti:Kunhan ei vaan tyydy liian vahaan ja laiskistu. Olen samaa mielta, etta vahaan tyytyminen ei saa estaa ketaan tekemesta kovasti toita unelmiensa eteen ja muuttamaan asioita. Esimerkkina, monet ovat tyytyneet siihen, etta kotikasvatus on laitonta, mutta sen kanssa parjaa kun pitaa matalaa profiilia. Kysymys kuuluukin, pitaako meidan tyytya tuohon, vai tehda jotain etta saisimme parannettua tilannetta? Pitaa siis miettia mihin on tyytyvainen ja mihin ei...

Tuo on alistumista, ei tyytymistä. Kuten sanoin, ja sanon vielä kerran, tyytyminen on sitä, että olet tyytyväinen. Jos ei jaksa tehdä töitä kotikasvatuksen laillistamisen eteen se on alistumista siihen todellisuuteen, joka sillä hetkellä vallitsee.

-Hidas Hhh...-

Edit: Herjat hittoon. Anteeksi.
Viimeksi muokannut Hidas Hengitys, 13.4.2004 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ihmemeininki

ViestiKirjoittaja Ihmemeininki » 13.4.2004 15:51

HH, nyt meidan sitten pitaa maaritella termit, etc... Alistuminen ja tyytyminen voivat ulospain nayttaa samalta ja ainut ero niiden valilla on suorittajansa mentaliteetti. Tuo kotikasvatus oli vain esimerkki, joka on suurelle osalle meista hyvinkin tuttu. Miksi muuttaa tilannetta, jonka kanssa voi elaa, kun on hieman varovainen. Monikin saattaa olla tahan hyvin tyytyvainen. Alistumistahan taas olisi se, etta luopuisi kasvatuksesta sen takia, etta se on laitonta...

Tuo artikkelikin kuvasi ihmisia, jotka olivat suurinpiirtein tyytyvaisia tamanhetkiseen tilanteeseen, he ovat sopeutuneet siihen niin, etta voivat tyytya siihen.

homeboy

Vihreän vitamiinin veljeskunta

ViestiKirjoittaja homeboy » 18.4.2004 1:37

http://www.ylioppilaslehti.helsinki.fi/ ... hasis.html
Mukava välillä tälläisiäkin kirjoituksia lukea :)

homeboy

Re: Vihreän vitamiinin veljeskunta

ViestiKirjoittaja homeboy » 18.4.2004 1:58

huoh....

Hammasratas

Re: Vihreän vitamiinin veljeskunta

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 18.4.2004 22:43

Bongauttaja kirjoitti:http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=7582

Herra, olette keksineet ikiliikkujan!

Palaa sivulle “Politiikka ja media”