Kuva

Vanhat foorumilaiset - kuulutus!

Sana on vapaa.
Chao

Re: Vanhat foorumilaiset - kuulutus!

ViestiKirjoittaja Chao » 21.12.2009 23:09

On sitä joskus kirjoiteltu tänne foorumeille. Vuosien poissa olon jälkeen eksyin tänne, selatessani tylsistyneenä internettiä. Tuskin minua kukaan muistaa, mutta anyway, saatan vaikka innostua ja jatkaa jälleen foorumin seuraamista. :guru:

Addic
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Addic » 16.1.2010 17:29

Hei kaikille!

Sairastan etenevää ja parantumatonta sairautta, ja minulle Hamppuforumille kirjoittelu kävi lopulta liian raskaaksi. Halusin nyt kirjoittaa jonkinlaisen jäähyväisviestin, koska tämä paikka on ollut niin pitkään tärkeä osa elämääni.

Taustaa:

Rekisteröidyin Hamppuforumille vuonna 2001, Ezboardin alkuaikoina. Vuonna 2003 olin ylläpidon apuna, kun Hamppuforum siirrettiin mainoksilla kyllästetyltä Ezboardilta oman hamppu.net-osoitteen alle. Tein skriptit vanhan tiedon siirtämiseksi, ja sittemmin olen käytännössä koodannut hamppu.netin ja kaiken mitä Hamppuforumissa on (phpbb:n päälle) koodattu. Tämä on ollut mielestäni tärkeää ja mieluistakin hommaa. Paitsi niiltä osin, millaisen leiman siinä sai otsaansa joidenkin käyttäjien silmissä. Jostain syystä pieni mutta joskus kovin äänekäs osa käyttäjistä luulee, että ylläpito on täällä vain hankaloittamassa ja "estämässä kaiken kivan". Hamppuforumin ylläpito yrittää toimia kaikessa hiljaisuudessaan taustalla, jotta foorumin käyttäjillä olisi mukavaa ja foorumia olisi hyvä käyttää.

"Ylläpitäjän leima" oli otsassa aina, kun foorumille kirjoitti, vaikken sitä halunnutkaan. Aikoinaan terveempänä sitä jaksoi, mutta sairauden edetessä sellainen ylimääräinen lisä kävi aina vain raskaammaksi. Kaikkea on saanut kokea roskapostien suoltamisesta eriasteisiin valheisiin ja uhkailuihin.

Jotta olisin jaksanut hoitaa hamppu.netin ohjelmistopuolta ja tietokannan "ylläpitohommia" (en siis puhu mistään bännäilyistä), lopetin kirjoittelun. Poistuin foorumilta (näkyvistä), jotta olisin saanut työrauhan. Vähän sekin harmitti, mutta ketään muutakaan ei löytynyt "minun hommiani" tekemään, ja voimani kävivät jo tuolloin kovin rajallisiksi, joten näin valitsin.

Vuoden...puolitoista olen jaksanut taustalla vielä toimia. Vointi on huonontunut ennestään ja tästä johtuen viime keväästä alkaen on "tehtäviäni" aktiivisesti alettu siirtää muiden vastuulle. Vieläkin omissa silmissäni näen jäljiltäni aukon joissain foorumin asioissa ja "kannabisaktivismissa", mm. siementen jakamisen suhteen sekä lääkekäyttöpuolella, mikä on tietysti itselleni sydäntä lähellä oleva asia. Sekundaaris-progressiivinen MS-tauti vie monilta työkyvyn, niin itseltänikin. Kannabis on ainoita toimivia, arjessa toimimisesta siedettävää tekeviä lääkkeitä.

Kunpa osaisin ihmisiä jotenkin kannustaa toimimaan enemmän. Olkaa aktiivisia, lähtekää mukaan toimintaan, auttakaa foorumilla, keskustelkaa asioista, kääntäkää materiaalia suomen kielelle, jakakaa tietoa, marssikaa, tarjotkaa apua, tehkää ja jakakaa siemeniä. Ja älkää "feidatko" heti alkuinnostuksen laannuttua, siihen hampuusien projektit usein kaatuvat. Olkaa myös ystävällisempiä toisillenne sekä oikeassa elämässä että foorumin keskusteluissa, jotta myös heikommat jaksavat mukana. Keskustelkaa asioista, älkääkä muiden keskustelijoiden (oletetuista, huonoista) ominaisuuksista. Raportoikaa foorumin tasoa laskevat viestit. Vetäkää yhtä köyttä, samaan suuntaan - ei kannata tuhlata voimia keskinäiseen nahisteluun.

Suuret kiitokset kaikille, jotka ovat tähän mennessä auttaneet ja jäävät tänne tekemiäni asioita jatkamaan. Itse poistun tämän viestin myötä nyt myös taustahommista. Omassa elämässäni keskityn arjesta selviämiseen sairauteni kanssa. Toivottavasti jossain vaiheessa löydän myös lääkärin, joka uskaltaa oireitani (ja käytännössä arkeani) helpottamaan sen kannabisreseptin kirjoittaa. Toivottavasti "jälkeeni jäävällä" foorumilla on vielä monia hyviä vuosia edessä.

Hyvää jatkoa,

t. Addic

"9 vuotta Hamppuforumia"

Piruparka

ViestiKirjoittaja Piruparka » 16.1.2010 19:46

Hengissä olen ja toista nikkiä ei ole, välillä tulee taukoa täällä käyntiin mut nyt teki mieli pitkästä aikaa tulla kattelee taas... :)

Addicille voimia... <3

T: PP

Crunkfool11

ViestiKirjoittaja Crunkfool11 » 16.1.2010 23:03

En osaa sanoa mikä lasketaan vanhaksi käyttäjäksi, mut itellä ainakin on tämä sivusto tarjonnut paljon mielenkiintoisia näkökantoja ja kokemuksia. Uraauurtavaa toimintaahan tä on yhteiskunnassa, missä ihmisen vapauksia pyritään rajoittamaan kielloilla ja uhkauksilla/ rangaistuksilla.

“Every fact of science was once Damned. Every invention was considered impossible. Every discovery was a nervous shock to some orthodoxy. Every artistic innovation was denounced as fraud and folly. The entire web of culture and "progress," everything on earth that is man-made and not given to us by nature, is the concrete manifestation of some man's refusal to bow to Authority. We would own no more, know no more, and be no more than the first apelike hominids if it were not for the rebellious, the recalcitrant, and the intransigent. As Oscar Wilde truly said, "Disobedience was man's Original Virtue."” - By Robert Anton Wilson

Ja voimia täältä myös Addict:lle vastoinkäymisien suhteen ja elämään muutenkin.
God is gay, sky is gray, earth full of pussy eaters, wife beaters, cock suckers and sheep fuckers. What comes tomorrow, after all this sorrow? Sunny sky, honey pie, buds are dry, blaze the fire.

A-P

ViestiKirjoittaja A-P » 17.1.2010 0:25

Hmm. Eka ulkokasvatus settejä joskus 2005 kesällä ja silloin tuli ekan kerra tutustuttua foorumiin ja sitten se jäi unholaan aina 2007 vuoden kesään jolloin olin jo muuttanu pk seudulle ja laittanut ekat indoor Growt pystyyn...muistaakseni 3xFinx ja 4 jotain randomia + kämppissubunistiltä ostettu 400natikka ja jotain lannotelitkua ququun että vegeen. Ne puskat lähti ekan ququ viikon jälkeen sikojen huostaan joten taas jäi foorumi unholaan vuodeksi mutta 2008 vuodesta asti seurattu viikottain melkeenpä :) Ja sen voin sanoa että jos tätä foorumia ei olisi ollut niin meikäläisen puskat olisivat jääneet haaveeksi. Kiitos ja Kuitti. :pimp: .
A friend with weed is a friend indeed!

Shakey Shaker

ViestiKirjoittaja Shakey Shaker » 17.1.2010 1:20

Piruparka kirjoitti:Addicille voimia... <3

Täältä myös voimia, jaksamista ja aurinkoisia päiviä Addicille. :lohtu:

SS ja lauma
Life made of fire; we breathe the air of goddesses desires

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.1.2010 2:41

Iso Kiitos Addicille
kaikesta työstä forumilla
ja muutenkin
hamppukulttuurin rakentajana!
kiitos henk koht
avuista.
saanut nähdä
niillä saavutetun
ihmisen kasvun..
Tuntunut jo pidemmän aikaa
jonkun uupuneen forumilta.
jätät kyllä eittämättä
suuren loven . .

voimia ja onnea. <3

vanhahko..
välillä vilistelen
virttä viskomassa
kivittä kiskomassa
kaikkea kaunista
ja kamalaa . .

:p

edStone
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja edStone » 17.1.2010 16:46

Syvä kumarrus ja kiitos.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 17.1.2010 17:15

Voimia siviiliin Addic.

Kiitokset talkoovuosista.

Jää nähtäväksi, mitä on tulevaisuus forumilla, yleisestiottaen, kokonaistilanne maassamme näyttää helvetin synkältä, niin politiikan kun kansalaisaktivisminkin näkökulmasta.

TK.

-SKY-

oldirty
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja oldirty » 17.1.2010 17:34

Kaikkea hyvää sulle Addic. Tänne jää kyllä hehtarin kokoinen aukko. Jaksamisia ja voimia. Respect.<3
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

deva
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja deva » 17.1.2010 18:04

Vaikka en olekaan kovin vanha käyttäjä haluan toivottaa addicille voimia ja jaksamista.
Sinuakin vaanii vakooja.
Vakooja ohjaa pommit kotiisi.

laiho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja laiho » 17.1.2010 21:06

Täällä ollaan ja ei voi kun nauraa nykyselle meiningille :lol:
Pojat pojat...

mikkis70

ViestiKirjoittaja mikkis70 » 17.1.2010 22:49

laiho kirjoitti:Täällä ollaan ja ei voi kun nauraa nykyselle meiningille :lol:
Pojat pojat...

No moi kaikille!

Joutuu komppaa laihoa, jokin oli ennen eri tavalla.

Isot kiitokset sinulle addic, tekemästäsi työstä ja paljon voimia taistelussasi sairautesi kanssa.

Yst.terv. mikkis
Asiat voi tehdä monella tavalla, kokeilemalla loytää yleensä löytää sen parhaan.

Rhesus m
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Rhesus m » 17.1.2010 23:15

Suuret kiitokset addicille vuosien uurastuksesta hyvän asian eteen.
Voimia myös sairauden kanssa elämiseen.

Lakki pois päästä ja syvä kumarrus addicille

paawopaa

ViestiKirjoittaja paawopaa » 18.1.2010 0:15

Hetken kunnioituksen osoitus Addicille. Harmittaa moinen ns.menetys, hyvät ovat harvassa, ja vielä harvemmassa ne ketkä tekevät hyvää.
Olen todella otettu siitä että kirjoitit ks. viestisi ketjuun jonka itse avasin. Historian havinaa puissa sivua kääntäessä kun noin pitkään toiminut aktiivi jää pois foorumilta.

Toivottavasti, edelleen, uudet lukisivat tämän ketjun läpi ja omistaisi hetken aikaa miettimiselle.
Älä kiipeile liikaa ettet joudu kiipeliin

rUllaKebab
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja rUllaKebab » 18.1.2010 10:09

Todella suuret kiitokset Addicille kaikesta saamastani avusta.
Arvostan tekemisiäsi suomen hampuuseille todella paljon.

Jaksamista jatkoon!

Jahka_laillista

ViestiKirjoittaja Jahka_laillista » 18.1.2010 18:40

Kiitos addic:lle tämän palstan löytämisestä. Todennäköisesti sinun MS-blogisi kautta tänne eksyin kun etsin uutta tietoa kivunhoidosta.
Itsekin kroonisena kipupotilaana (ja opiaattiriippuvaisena) kaipaisin muutosta ja helpotusta ensisijaisesti omaan elämääni, mutta ainakaan vielä en ole kovinkaan valmis lähtemään kasvatuksen tielle. Toivottavasti laki tai ainakin soveltaminen pian muuttuisi.
Vähän seko kirjoitus, johtunee varmaan lääkkeistä joita oli taas pakko juuri ottaa.
Vielä kerran kiitos ja jaksamista.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 18.1.2010 20:05

No nyt ajattelin mäkin murista tähän jotain, vaikken itteäni foorumin "vanhaksi parraksi" luekkaan.

On vuosien saatossa foorumi muuttunut.. Se on muuttunut mielestäni huonompaan suuntaan.

Ei paljoa, mutta vähän. Riippuu vähän, mitä aluetta ja topiccia lukee.

Yksi juttu mitä ei aiemmin mielestäni ollut oli nuo porukoiden luona kasvatukset. Nykyään tuntuu että porukka kyselee ja laittaa päiväkirjaa projekteista jotka on joko aivan ilmiselvästi vanhempien nurkissa, tai sitten sillai semiselvästi että osaat arvata mistä on kyse; Alaikäisen luvattomasta salakasvatuksesta. :think:

MINUSTA TEKSTIÄ (OFFTOPIC)
Ja kyllä, tuohon alkuperäiseen viestiin viitaten, mäkin oon rauhoittunut vuosien saatossa. Mä en vaan enää jaksa. Oikeassa elämässä oon edelleenkin se "seinille sinkoileva holtiton energiakimpale" (joksi naisystäväni minua kuvailee) joka täällä foorumillakin joskus oli - joka päivä ihmetytän ihmisiä energisyydelläni.

Nykyään vaan tuntuu, että porukka täällä on jotenkin paatunut mun neuvoihin. Jotku on oikeesti todella aggressiivisia mua kohtaan ihan vaan tän mun foorumitunnuksen vuoksi - ne ajattelee jotenki kieroutuneella tavalla, ihan niinku mä olisin alunperin halunnu jotain pahaa! Ei huvita neuvoa enää, kun kukaan ei kuuntele, ja sitäpaitsi varmasti ne budit jotenki kasvaa ilman munkin neuvoja, enkä mä jaksa ruveta päteen et "mulla o puutarhurin tutkinto ja oon kasvattanu niin ja niin monta vuotta putkella". Jos ei helevetti neuvot kelpaa niin opiskelkoot itse, tehköön omat virheensä.

Esimerkkinä tälläisestä, mielestäni ylitsemenevästä "JTR-vihasta", tapasin baarissa. Olin bilettämässä naisystävän kanssa yksissä bileissä jossa yhdessä kerroksessa räp, yhdessä soi rumpubasso ja yhdessä funk. Noh, jossain vaiheessa kun istuttiin pöydän nurkille huilimaan
(semmonen ei-tuoleja-korkeepöytä) ja nauttimaan vähän lobotomianestettä niin jotkut tyypit tuli jutteleen siinä. Toisella oli rastat. Vitsailin et "Sullon rastat, oot varmaan niitä hamppuforumin hippejä"... Se tuumas et "Joo, kato, mistä arvasit? Mun tunnus on xxxxxx, mikä sun?" ... Mä tuumaan et "Mua vainottaa sanoa, onko sillä väliä?" ... "No kamoon, anna ny tulla." ... No sit sanon et "Jack The Reaper", ja sen kaveri vetää pultit 100% - "MÄ VIHAAN SUA VITUN RIIPPERI!! SAATANAN RUNKKARI NYT KUOLET!!!" ja ottaa askeleen mua kohti nostaen nyrkit tappeluasentoon, jolloin mäkin astun pari askelta taaksepäin ja valmistaudun. Tää tyyppi hutaisee eka vasurilla, torjun ja otan vastaan sen oikean, väännän kädet semmoseen asentoon et melkein sattuis, ja tuumaan et "Rauhotu nyt hyvä mies. Mä en oo tehny sulle mitään pahaa." sit sen kaveri tulee repiin sen pois ja rauhottelee sen. No en oikein käsittäny miks se teki näin, mutta tarjosin silti näille molemmille jannuille bileiden jälkeen tuhdit Volcanohöyryt kämpilläni. Vainotti sen jälkeen pahemmin kuin koskaan...
TAKAISIN ONTOPIC

Monta tyyppiä on tullut tavattua tältä foorumilta. Olis varmaan pitänyt tosin tavata vielä enemmän, mutta vainot jossain vaiheessa lopetti ihmisten tapailun tältä foorumilta täysin. :foil:

Monet on vainoissa vaihtanut tunnusta. Ittellä käyny se kans pari kertaa mieles, mutta en oo vaihtanu kun en oo kuvia tänne laittanu. Ainoat kuvat jota oli joskus jossain ni nekin poistunut OG:n mukana..

Koen että oon ollu monella tavalla Hamppuforumin muutoksissa mukana. Koen että esim. KaLaInfoa ei olisi ilman minua ja että Hamppu.net :n siirtyminen aloitettiin minun ja reijon yhteisestä aloitteesta. Asiasta tosin voi olla monta mieltä - jos joku ei ole samaa mieltä kanssani, purkakaa se minuun mielummin siellä baarissa kuin tässä ketjussa. ;)

Haluaisin johtaa foorumia parempaan suuntaan, mutta tiedän että luonteestani johtuen minua ei kannata laittaa mihinkään missä vaaditaan maltillisuutta..

Tietyt foorumin käyttäjät ovat jääneet mieleen; rhesus_m (harvemmin sieläpäin mut ens kerralla tavataan!), Addic (too bad mate, shit happens, hope you had a fun ride, take care), AMD (nykyään toisella tunnuksella mut oot silti rakas ystävä), Laama (huh, ystävän ystävä! se ystävä jonka kautta tavattiin niin teki itsarin tuossa n. 8kk sitten), mikkis70 (thanks for the info, pitäs sutki joskus miitata), riva komik (sori siitä taannoisesta kauppasekoilusta) nimetäkseni muutaman. Ei missään järjestyksessä ja jos tässä nyt pitkään miettisi nin varmana tulisi iso lista, mutta tuossa nyt parin minuutin tuuminnat.

Tulevaisuuden uhkia ovat mielestäni mahdolliset "nettipoliisit", sekä sensuuriyritykset.

Toivottavasti saamme yhdessä tämän foorumin oikeille raiteille! :yes:

-J :mrgreen:

anelma

ViestiKirjoittaja anelma » 19.1.2010 23:06

Tervehdys teille kaikille,

En nyt tiedä voinko sanoa itseäni vanhaksi foorumilaiseksi, kun äsken vasta rekisteröidyin, mutta useita vuosia olen tätä foorumia kuitenkin lueskellut. Tai sanotaan mieluummin, että useita vuosia sitten. En muista rekisteröidyinkö koskaan, mutta muistatteko, kun joku myi villihampun siemeniä. Hän oli tuonut niitä vaellusreissuiltaan ehkä Nepalista tai Intiasta. En jaksa muistaa kaverin käyttäjätunnusta, mutta tilasin häneltä noita siemeniä ja lähetin sitten kuvankin kasvinaluista. Sain tietysti vastauksen, että hommaa hyvä ihminen kunnon valo jos meinaat jotakin saada aikaiseksi. No, olivathan ne minun rääpäleeni aika kurjan näköisiä, kun kasvoivat yhden tai kahden eslin alla tuossa pesukoneen päällä maitopurkissa. Ei niistä minun kasvatuksistani silloin mitään tullut, mutta kylvin huvikseni sitten niitä villihamppuja vähän joka puolelle tuonne metsään kun siellä kuljeskelin. Eihän sitä koskaan tiedä, kun tämä ilmasto lämpenee, vaikka siellä jonakin päivänä kasvaisi aito villihamppu.
Nyt kun olen sitten taas lueskellut tätä foorumia on tullut vastaan kuitenkin käyttäjätunnuksia jotka jäivät niiltä ajoilta mieleen. Mm. riva komik, Jack The Reaper, reijo hiller ja cactaceae ovat jääneet mieleen, ja yllätyinkin aika lailla, kun edelleen olette täällä foorumilla.
Tuntuu vain nyt kyllä siltä, että aika paljon nuorempaa tämä porukka täällä foorumilla on kuin silloin, tai tosiasiahan on tietenkin sekin, että olen itse vanhempi nyt. Mutta täällä foorumilla on todellakin niin paljon mielenkiintoista luettavaa, että olen tyytyväinen, kun palasin tänne. Tällä hetkellä olen menossa sisäkasvatusosion ehkä sivulla 18 tai 19. Mutta luen toki myös paljon muitakin osioita. Ja on minulla paljon opiskelemista tästä itse foorumin käytöstäkin, kun en mikään varsinainen tietokoneguru ole. Ja kasvattajanakin olen tietysti aivan aloittelija, jollei oteta huomioon noita muutamia yritelmiä silloin vuosia sitten. Joten hyvät neuvot ovat tarpeen ja täältähän niitä löytää.
Niin että kiitokset teille kaikille vanhoille foorumilaisille, että olette jaksaneet pitää tätä pystyssä. Ja erikoisterveiset tietysti addicille. Hänen jaksamisensa on ollut kunnioitettavaa.
Oikeinko vaiko väärin? En tiedä, mutta elämä on.

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 20.1.2010 14:07

Addicille kiitos ja syvä kumarrus, ilman sinua tämä forumi menettää jotain, jota me vähän uudemmat aktiivit yritetään parhamme mukaan toivottavasti paikata. Ei ole ikinä ollut kunnia tavata, mutta toivottavasti vielä joskus pääsee ihan kädestä pitäen tervehtimään.

Itse en niinkään vanhoihin partoihin kuulu, vaikka pitkään kulmissa pyörinytkin. Muistan silti ajan jolloin forumista ei tiennyt tuttavapiirissä kovin moni. Nykyään nuoremmatkin löytävät tänne, joka on ehkä laskenut forumin tasoa, mutta hei - miksi valittaa siitä, kun samalla viestillä voi parantaa sitä tasoa! Ja kyllähän meistä moni on ollut 17v jointti suussa ja mielenkiinnosta ja informaatiojanosta uhkuen kilkanneet kymmenettä kertaa väärää nappia disclaimerissa vain huomataksemme, että pääsemme taas googleen. :laugh:

Toivottavasti tulevaisuus jalostaa täältäkin lisää jonkinlaisia suunnannäyttäjiä kuin Addic ja muut vanhat ylläpitäjät ja aktiivit.

Tehkää, auttakaa, jakakaa.

(Tämän ketjun nimi voisi kohta olla jo nostalgia-ketju :wink: )
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”