Kuva

Huumetestistä (työhöntulotarkastus)

Sana on vapaa.
uki

Re: Huumetestistä (työhöntulotarkastus)

ViestiKirjoittaja uki » 12.12.2010 14:41

Lisäaikaa voi tulla ihan pakon sanelemana jos ei pysty kusemaan jonkun laborantin kyylätessä. Siispä jos tuntuu siltä että aika ei ole vielä ihan kypsä niin testiä voi vetkutella ihan vaan ilmoittamalla että nyt ei tuu pissa. Toinen tempaus voisi olla "unohtaa" se seikka että samana päivänä ei saa syödä tai juoda ennen testin antamista ja kertoa asiasta tyyliin: "ei kai sitä nyt vielä lasketa kun mä vedin tossa vaan yhen croissantin?".

Kun itse annoin testiä niin pidin noita kiellettyjä asioita ikäänkuin ohjenuorana siitä mitä kannattaa myös tehdä. Söin aamulla ihan perkeleesti kaloripitoista ruokaa, join paljon vettä ja kävin useamman kerran kusella. Sit monivitamiineja naamaan kusta värjäämään ja taisin mä pari buranaakin ottaa kun sitä jossain suositeltiin. Näytti kyllä vähän keinotekoiselta se mun kusi kun sitä mukista kaadettiin mut ei siihen silti puututtu. Noista buranoista myös mainitsin testaajalle kun se kysyi lääkityksestä mutta ei se testausta estänyt.

Tietysti kaikki tollanen vetkuttelu ja kikkailu vaikuttaa testaajien silmiin varsin epäilyttävältä, mutta pitää muistaa että siellä ei testata uskottavuutta vaan virtsasta löytyviä aineita. Ainoat mahdolliset tulokset työnantajan suuntaan ovat läpi tai ei.
You ain't seen me, right!

actionjackson

ViestiKirjoittaja actionjackson » 13.12.2010 18:16

Joo, siis tietysti sitä aikaa saa kun kusettaa fiksusti. Ibuprofeeni saattaa kuitenkin antaa väärän positiivisen, joten sitä kyllä kannattaa ennemminkin vältellä ennen testejä.

"There are some false positives you should avoid. Ibuprofen is a common pain reliever has caused false positives for marijuana use. However, it takes very high doses of Ibuprofen to test positive. The GC/MS(3) tests can distinguish between Ibuprofen and THC." (Erowid.org)
Jos ei toi vittuilu lopu, niin sitten se jatkuu...

actionjackson, guaranteed satisfaction

luuperry

ViestiKirjoittaja luuperry » 6.1.2011 14:25

No kuis kävi?

luuperry

ViestiKirjoittaja luuperry » 7.2.2011 0:10

Bumb.
Tää on vielä auki.

DeluXe

ViestiKirjoittaja DeluXe » 17.5.2011 20:03

Terve(kkö?)

Näinhän tässä kävi sitten että aloitin tänä maanantaina uudet duunit (raksalla, iso firma) ja firman politiikkaan kuuluu tietty hUUUmetestit. No minähän olen tietenki tässä vuoden alusta alkaen suht reilusti poltellut (bout 3päivää viikosta) ja ihan tuhteja määriä aina päivässä. Nyt olen viikon ollut polttelemati ja eikös tänään jo hoitsu soitellu että tuukko huomenna huumetesteihin. No mä siinä aloin vänkää et mulla on todella kiire töissä että ei oikee joutais tulla, ja siihen hän sitte että selvä homma minä soitan sulle uudemmin tässä lähipäivinä jolloin sinun on tultava 2 päivän aikana antamaan näyte. No tänään menin sitte ostamaan testerin kotiin ja se indikoi tietysti sitä itseään. Voiha vitalis, ja aikaa testeihin ei ole kauaan, uskoisin että päälle viikko maksimissaan.
Noin 4 vuotta sitten jouduin käymään ajokortin pitämiseksi huume seuloissa. Silloin tuli polteltua iha "ammattilais tasolla" eli päivittäin paljon ja kuukausien ajan. Silloin riitti 3viikkoa antamaan puhtaan näytteen, vettä kun olin vielä oksentamis pisteeseen asti kittaillut. Nyt ei tosiaan ole sitä 3vko aikaa ja mä vähän veikkaan että tämä työsuhde tulee olemaan lyhyt. Just kun alkoi tuntua että elämä se alkaa taas hymyilemään.
Sen verran haluun tässä iha isolla A:lla avautua että on se todella kumma juttu kun huumeita katotaan, mutta ei esim. rikostaustaa. Ajatelkaa nyt vaikka tapausta jolla on merkintä pahoinpitelystä ja taipumus väkivaltaan ja vielä jonkin sortin auktoriteetti ongelma. Tunnen monta ihmistä, jotka nämä attribuutit täyttää. No nehä sopii töihin kyllä kunhan vaan ei ole huumeita nauttinut, mutta auta armias jos olet pilveä polttanut, olet saastainen narkkari joka ei ansaitse saada pitää työpaikkaansa. Ei ne kuuluisat nallekarkit aina tosiaan tasan mee.
Mutta ei sen enempää itkua, itsenhän olen jokaisen jointin huuleeni laittanut.
Jos joku fiksu tietää niin vastatkoon: Voiko vaatia uutta testiä jos kusee positiiviset vai onko se siinä sitten, varmaan tietenkin vaikuttaa ainaki se, paljonko thc:tä löytyy virtsasta, mutta katsovatko he määrää vai vaan sitä onko sitä ylipäätään?

Kerrottakoon vielä miten tässä voi pahimmilaan käydä: Kusen positiivisen näytteen, joudun testituloksen ja työhön soveltumis arvioinnin toimittamaan esimiehelleni, joka tietenki sattuu olevan isän tuttu ja isä vielä suositteli minua taloon. Että siinä voi oman maineen lisäks mennä myös isän maine, kyllä isä olis pojastaan taas ylpeä.

Mutta eiköhän tämä vielä tästä, eloonhan tässä kuitenki jäädään kävi miten kävi. Ja sori mun tota tekstin rakennetta, on viimeisestä äidinkielen tunnista liikaa aikaa :D

rauhaa ja rakkautta! - Del

lasiturkki
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja lasiturkki » 18.5.2011 9:17

hups Del, onpas sulla vittumainen tilanne.

jotain perusvinkkejä nyt kuitenkin tähän laitan, josko niistä olis jeesiä?

-polttamisen olet jo lopettanutkin, hyvä niin.

-THC varastoituu noihin meidän rasvasoluihin aika napakasti, joten nyt lenkille. pyöräile, juokse, kävele-reippaasti joka päivä!
Urheillessa pidä verkkarit päällä että hikoilet paljon. Muista myös nesteytys. THC lähtee liikkeelle muutaman tunnin päivittäisellä urheilulla, tämän
takia "reenit" pitää lopettaa juurikin muutama päivä ennen tuota testiä.

-Syö salaatteja ja juureksia ihan helvetisti. SOKERIA EI YHTÄÄN!. Syö myös useasti päivässä pienempiä settejä. Salaattia, pähkinöitä, hedelmiä. Joku 6 x pikkuateriaa
päivässä on hyvä.

-Juo paljon, mutta varovainen kannattaa olla sillä liika neste on pahaksi. Vesi ei ole tässä tapauksessa avuksi, joten urheilujuomia kehiin. Kahdeksasta neljääntoista
lasilliseen päivässä.

-Koska kusi on tulevissa testeissä nyt aika väljentynyttä, nappaile B-vitamiineja päivittäin, suositusmäärä. Testiä edeltävänä iltana yksi berocca-poretabletti.

-Testipäivänä ekat kuset kotipöntöön. Sitten juot ison tuopillisen hyvää mehua, tai vaikka kaksi. Testissä kuset ensin pönttöön alkulirut, sitten purkkiin ja loput pönttöön.
tarkoituksena saada "keskikuset" siihen testipurkkiin.

Toivotan sulle testeihin onnea! Eläkä hermoile, kaikki menee hienosti. :guru:

ps. en rupea selittelemään miksi näin kannattaa tehdä, miksi sitä sun tätä ja kuinka nyt näin. Jokainen taaplaa tyylillään ;)
::: lasiturkki :::

DeluXe

ViestiKirjoittaja DeluXe » 18.5.2011 15:26

Lasiturkki, kiitos neuvoista. Näitä mä olin ajatellutkin mutta kertaus on aina opintojen äiti :)
Kuumottaa kyllä **tusti, noh meni sitte sutee taikka saveen.. ompa himas ainaki noit testereit.
Mut tosiaan, jos joku viel osais sanoo et voinko vaatia uusinta testiä jos se nyt positiivinen sattuu olemaan?

Jos ei muuta hyvää keksi, ni on naiset ja herrat ainakin hyvä sää! kohta on kesä

Del

lasiturkki
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja lasiturkki » 18.5.2011 15:39

Kiistät suoraan naama pokerilla että "ei ole mahdollista" ja vaadit uutta testiä.

Joutuvat uusimaan testin sillä ne eivät todellakaan ole 100% totuuksia.

Tai sit kerrot että olit euroopassa ja siellä jotain outoa tuli polteltua. (tää tosin ei oikein toimi jos ne tuntee sun faijan, oot ollut viimekuukaudet töissä jne)

DeluXe

ViestiKirjoittaja DeluXe » 18.5.2011 15:44

Niin mä ajattelin kans sanoo et olin tyylii dameis mut sitte tarkemmi ajateltua en usko et siit on mitään hyötyä, huumeiden käyttöä ei suvaita yrityksessä tapahtu se sitten suomessa taikka afrikassa :S
Ei auta itku markkinoilla.
Aion kiistää jos tulee positiivinen ja siinäki voi nolosti käydä et hoitsu heittääki et "sen verra sielä kusessa sitä oli että ei ole epäilystäkään"..
harmittaahan se menettää suhteet isoon, kansainväliseen yritykseen tällä tavalla, mutta itse olen valintani tehnyt ja firman käytäntö on firman käytäntö. Perkele kyl se mielen maahan pistää.

lasiturkki
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja lasiturkki » 18.5.2011 15:57

elä skitsoile hyvä mies, teet nyt vaan rutiinit ja mieli virkeenä testeihin. :)

Dilemma
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Dilemma » 18.5.2011 18:11

Jääkö tosta sitten joku merkintä johonkin, ei kai? Tyyliin CV:hen jää lukemaan "irtisanottiin positiivisen takia" tai pomosi saa kertoa siitä eteenpäin... tms :)

DeluXe

ViestiKirjoittaja DeluXe » 18.5.2011 18:43

En usko että jää mihinkään, mutta musta on tosi outoa että mun pitää antaa joku huumetesti tulos pomolleni, aika hiton henk. kohtainen asiahan se on. Luulis et se menee nii et tulee vaan arviointii et "ei sovellu töihin" mutta näin se hoitsu mulle sanoi. Sehän on enemmän ku nöyryyttävää :S

hki420

ViestiKirjoittaja hki420 » 20.5.2011 8:56

hahahahaha pumppaanpa omaa vanhaa lankaa, melkeen vuoden takasta :lol:

jotain vähän yli 7vk olin polttamatta ja labraseulat kusi mutten silti saanu töistä potkuja :D se lekuri sano et tässä tää paperi vie pomolle jossa siis luki et mua ei pidetä terveyden tilan kannalt sopivana kyseiseen työhön, mutta käytin sitä väsärinä heti kun menin himaan ja sitten heitin roskiin. Pomo ei koskaan kyselly paperia ja sain jäädä työhön :=D

juupajuu

ViestiKirjoittaja juupajuu » 27.5.2011 20:40

Olen kuullut, että b-vitamiini värjää kusen keltaiseksi, niin mimmoisia annoksia porukka on ottanut b-vitamiinia ennen kusitestiä?

Prostitute

ViestiKirjoittaja Prostitute » 29.5.2011 0:10

En tiiä b-vitamiinista mut jos vetäset yhen berocca-tabsin ni se kyl värjää kirkkaan kusen samanväriseks ko "aamun ekat".

Slow Cheetah

ViestiKirjoittaja Slow Cheetah » 30.5.2011 15:14

omia kokemuksia:
polttelin pari kertaa viikossa parin kuukauden ajan jonka jälkeen olin 3vk polttamatta ja sitten huumeseulaan työn takia. tulos negatiivinen.
testit ovat siis valvotut joten en suosittele ketään yrittämään mitään kaverin virtsaa sinne laittaa. kusesta mitataan myös välittömästi pH ja lämpötila. Ilmeisesti sen aitouden tarkistamiseksi.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

juupajuu

ViestiKirjoittaja juupajuu » 31.5.2011 21:23

Noniin kuset on annettu työhöntulotarkastuksessa, kuset lähetettiin johonkin laboratorioon tutkittavaksi. Jos sieltä löytyy edes hieman metaboliitteja kannabiksesta, onko se suoraa positiivinen vai onko siinä jokin raja? Terveystarkastusta pari päivää ennen sain omaan testeriin negatiivisen tuloksen. Saas nähä miten käy.

hava

ViestiKirjoittaja hava » 7.8.2011 6:41

kiinnostaa sama kun juupajuuta... Sain 6kk:n etsimisen jälkeen uuden hyvän työn ja nyt ilmeni, että pitäisi mennä työhöntulotarkastuksessa kuselle alle viikko edellisen polttelun jälkeen :/ Harmittaisi aivan helvetisti, jos hyvin alkanut työ katkeisi tällaiseen asiaan, siinähän sitä sitten oltaisiin. Hieno homma että juuri työttömyyden takia on tullut polteltua taajemmin...

Tiedän siis että olen menossa hoitajalle ja että kusta täytyy, mutta en ole vielä allekirjoittanut mitään suostumusta huumetestiin, kysytäänkö se yleensä sitten siinä paikanpäällä? Työnantaja ei ole sanonut mitään, mutta hän on sen tyylinen että ei varmaan sanoisikaan vaikka lain mukaan haastattelussa pitäisi mainita.

Olen poltellut noin 6 kk ajan aikalailla 1-2 kertaa viikossa, lähinnä jointteina ja joskus piipusta/vaposta. Täytyy vain toivoa ettei mitään näkyisi, ja ehkä koittaa noita juomis/kusemiskikkoja, jos vaikka auttaisivat... kyllähän noi vähän antaa toivoa että vesitys olisi onnistunut, mutta kaikki on tietty yksilöllistä...

Edellisen postauksen kysymyksen lisäksi arveluttaa seuraava: kannattaako testiä tekevälle hoitajalle sanoa, että on poltellut aiemmin satunnaisesti kannabista, nyt se on ohi mutta testissä saattaa näkyä edelliset savut? Vai tuleeko automaattisesti lausunto ettei sovellu työhön jos myöntää käytön? murehdin niin etten saa edes nukutuksi tältä asialta. :(

edit: hankin myös kreatiinia jauheena, yksi annos (tämä siis kovaa treenaaville suositus) on n. 29,5g jota suositellaan treenauksen yhteydessä nauttimaan pävittäin. Jos nyt koitan selvitä kusitestistä juomalla yms. ja otan kreatiinia 4-3 päivää ennen testiä tason nostamiseksi, minkä verran olisi suositeltavaa sitä nauttia ettei kratiinitaso sitten taas olisi liian/epäilyttävän korkea tai matala?? Luin netistä, että normaalisti ei-urheileva ihminen kuluttaa kreatiinia n. 2g / päivä. Olen suht hoikassa kunnossa (55/161) oleva nainen ja aineenvaihdunta melko nopea, en urheile yleensä (nyt ajattelin viikkoa ennen testiä ottaa spurttia ja sitten lopettaa muutamaa päivää ennen...) kokemuksia..?

uki

ViestiKirjoittaja uki » 7.8.2011 12:11

hava kirjoitti: kannattaako testiä tekevälle hoitajalle sanoa, että on poltellut aiemmin satunnaisesti kannabista, nyt se on ohi mutta testissä saattaa näkyä edelliset savut?

Ei koskaan kannata.
You ain't seen me, right!

hisbollah

ViestiKirjoittaja hisbollah » 9.8.2011 9:53

uki kirjoitti:...

Ei koskaan kannata.

Joissakin paikoissa myöntäjät laitetaan erikois-/pikaseurantaan, jos myöntävät koskaan kokeilleensa kannabista.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”