Hullut puutarhurit 2000 projekti

Sana on vapaa.
kirjatus

Hullut puutarhurit 2000 projekti

ViestiKirjoittaja kirjatus » 18.4.2002 10:46

Jeez...Ajattelin tässä kesällä ruveta tekemään nettisivuja jotka käsittelisivät rakkaan kasvimme kasvatusta. Muistaakseni joku täällä ehdotti, että pitäisi tehdä hullu puutarhuri 2000 versio, jossa olisi tiedot ajantasalla. Ideana olisi, että kaikki voisivat lähettää vinkkejä mitä sivuille tulisi...Näin ollen saataisiin pystyyn täydelliset sivut kannabiksen kasvatusta harrastaville SUOMEN KIELELLÄ. Uskottavuutta nähkääs...

-Ravinne puutostaulukko + kuvat suomeksi.
-Linkit HYVILLE siemenfirmoille ja muille tärkeille yrityksille.
-Kasvatus opas
Jne...jne...jne...

Jos teillä on ideoita mitä sisällyttää sivuille, niin kirjoitelkaa tänne. Jos joku haluaa ruveta tekemään oppaita ym. kirjoittakoon hän tänne. Tekijä saa kaiken kunnian teoksistaan ja creditit kyllä laitetaan kaikkien oppaiden alkuun näkösälle.

Kirjatus & Dreamweaver

EzMigrated!

Isohorsma

...

ViestiKirjoittaja Isohorsma » 18.4.2002 11:36

Mä voisin varmaan väsätä jotain scrog-juttua. Vaikka kokemusta ei ole kuin yhdestä scrog-kasvatuksesta, on teoriaa tullut päntättyä runsaasti.

Kiilahihna

Re: ...

ViestiKirjoittaja Kiilahihna » 18.4.2002 11:40

Voisiko joku joka tietää asiasta enemmän, laittaa jonkinnäköisen artikkelin pikkuisten tyttöjen/poikien erottamisesta toisistaan jonkunnäkönen how-to. Allekirjoittanut puusilmä ainakin tarvitsee rautalangasta viännetyt ohjeet. En tajua mikä siinä on niin vaikeeta, vai johtuukohan vain lajikkeista joita minulla ollut.. ehkä olen vain jumissa.

Vöyh

Edited by: Kiilahihna at: 4/18/02 10:56:30 am

kirjatus

Jeez!

ViestiKirjoittaja kirjatus » 18.4.2002 12:16

...Scrog jutut ym kaikki käy! Tänne vain ehdotuksia, niin kerätään lopuksi kaikki yhteen ja ruvetaan hommiin...Sellaiset sivut jotka eivät ole vain täyttämässä nettiä turhaan.

Kirjatus & Max Cannon

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Re: Jeez!

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 18.4.2002 13:52

Ehdotan, että luodaan täällä sisällysluetteloa ikään kuin kimpassa. Sen sisällysluettelon avulla sitten hahmottaisi tarkemmin kokonaisuutta jo kun alkaa hommiin. Jonkinlaisena runkona voisi ehkä pitää hupun sisällysluetteloa. Siitä voisi sitten karsia ja lisäillä. Vesiviljely ainakin olisi syytä käsitellä tarkemmin.

Itse kun en hampun kasvatuksesta juuri mitään tiedä, niin en osaa kamalasti siinä kirjoituksessa auttaa, mutta jos projekti lähtee käyntiin, voisin kyllä mielelläni auttaa mm. siinä, että taitan valmiin oppaan ja teen siitä linkeillä varustetun pdf-tiedoston. Nuo kirjapainolliset- yms. pdf:n tekemiset kun on minulle tuttua. Pdf olisi siinä mielessä hyvä, että se olisi helposti printattavissa toimivaksi paperiversioksi...

Tähän pitäisi saada nyt mobilisoitua enemmänkin ihmisiä mikaan. Yksi osaa piirtää, toisella saattaa olla digikamera tai muuten vaan hyviä opettavaisia kuvia.

Ainakin itseäni on riemastuttanut nämä hupussa olevat muuminkuvat sun muut. Eli jos joku osaa tämmöisiä työstää, olisi nekin varmaan ihan ok.

Juu, en tuppaudu. Eli sano vaan Kirjatus, jos nyt innostuin liikaa. Jotenkin vaan tuommoinen kimppaprojekti saattaisi tuottaa toimivan kokonaisuuden ilman että kenenkään tarvitsee sitä "työkseen" tehdä...

Mutta tällaisissa projekteissa aina vaan jonkun pitäisi ottaa kokonaisvastuu eli pitää langat käsissään, eli toimia jonkinlaisena kustannustoimittajana. Kiinnostaisiko sinua, Kirjatus ottaa tässä langat käsiisi?

ik

Edited by: ilkikurki at: 4/18/02 1:05:40 pm
"Ilkikurjen mukaan vedä viinaa ja bentsoja."
-MonetKehät

Adenosiini

olen vain muurahainen

ViestiKirjoittaja Adenosiini » 18.4.2002 17:13

Sisällön kanssa minä tuskin osaan auttaa, mutta voin sekaantua haluttaessa ulkosisällöllisiin ongelmiin kuten oikoluku ja sivun kasaaminen (HTML, CSS). Myös keskinkertaisen designin voin sivulle tehdä jos ammattilaisempaa täältä ei löydy.

Ja olisi varmaan järkevää tehdä sekä varsinainen nettisivu- että PDF-versio.

js

Vallan mainio idea!

ViestiKirjoittaja js » 18.4.2002 18:12

Tämähän on vallan mainio idea! Wanha kunnon HuPu kyllä kaipaisi ehdottomasti täydennystä. Jos tämä projekti nyt saa tuulta allensa, niin olen kyllä ehdottomasti mukana. Tämä homma pitäisi vain organisoida jollain tavalla toimivaksi, koska tämän foorumin kautta työskentely voi olla hieman vaivalloista. Tuo PDF-muodossa julkaiseminen on myös hyvä idea, koska silloin sille saa hieman näyttävämmän ulkoasun, kuin pelkkä HTML-sivusto tulostettuna.

m a k e

Vielä kerran: Loistava idea!

ViestiKirjoittaja m a k e » 18.4.2002 18:58

Hyvä ideahan tuo on toden totta. Eikös hupua olekkin ajan mittaan moitittu hivenen puutteelliseksi joiltakin osin? Uusi versio olisi kätevä olemassa.

Niin että minulta varmaankin irtoaa tarvittaessa grafiikkaa ja piirroksia jos tarvetta tulee.

voodoo mon

loistavaa..

ViestiKirjoittaja voodoo mon » 19.4.2002 8:50

Kyllä kerrankin me narkkarit organisoidumme ja saamme jotain aikaiseksi (toivottavasti)
Vesiviljelystä saisi ainakin aika suurehkon kokonaisuuden kasattua.
Hydron rakennus
Lannoitteet
PH
yms.

Siis minähän en näistä juuri mitän tajua mutta joku suuri ja viisas hydroguru voisi ottaa pienen
iltaprojektin...right?

Rhesus m
1 tähti
1 tähti

loistavaa

ViestiKirjoittaja Rhesus m » 19.4.2002 15:21

Kannattanee laittaa alkuun perus tiedot fotosynteesistä ja kasvin elinkaaresta.
hiilidioksidin määrä suhteessa valotehoon kannattanee myös laittaa.
multa,hydro ja aerosysteemit erikseen mielellään malli esimerkit ja halvimpien hintojen mukaan(tee se itse sarjoina). autan mielelläni jos jotenkin pystyn tämän projektin tiimoilta.

Kotipössyttelijä

Kuvia sun muuta

ViestiKirjoittaja Kotipössyttelijä » 19.4.2002 15:31

Ilmoittaudun myös vapaaehtoiseksi, saan hyvää harjoitusta opiskelun rinnalle. Kuvankäsittelyä voisin tarjota - siinä olen peto. Jään kuvittelemaan...

Merkonomi
1 tähti
1 tähti

Re: Kuvia sun muuta

ViestiKirjoittaja Merkonomi » 19.4.2002 18:35

Jees ja tuholaisista vois kans jotai kertoa..
Axé!

kaivinkonen

Re: Hullut puutarhurit 2000 projekti

ViestiKirjoittaja kaivinkonen » 19.4.2002 19:47

vanhan kunnon hupuhan käsittelee useimpia aihepiirejä sangen kattavasti.. valaistus- ja lannoitusosiot eivät kuitenkaan taida olla aivan viimeisimpien innovaatioiden mukaisia. yksi aihe, minkä käsittelyä jäin henkilökohtaisesti kaipaamaan, on tehokkaan tuuletuksen rakentaminen, ja muutenkin kasvatustilan väkertäminen. kuvitetut esimerkit eivät olisi ollenkaan pahasta.

niin, ja kaikki scrogit ja sogit olisivat sellaisia asioita, joiden käsittely olisi jees ( jos vaikka itsekin tuollaisista hömpötyksistä innostuisi )

spiderxx1

ViestiKirjoittaja spiderxx1 » 21.4.2002 3:12

"Köyhän miehen kasvatusopas", jossa kerrottaisiin miten saada edes jonkinlaista satoa ilman kalliita SpNa-valaisimia sun muita.

Merkonomi
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Merkonomi » 21.4.2002 15:38

Tässä vaiheessa ajattelin kysäistä ja selventää käsitystä tästä projektista..

Eli onko työn alla nyt Suomenkielinen Overgrow vaiko ihan nettilehdestä, jossa käsitellään kannabiksen kasvatusta?
Axé!

yaz
2 tähteä
2 tähteä

Re: Vallan mainio idea!

ViestiKirjoittaja yaz » 21.4.2002 16:44

js kirjoitti: Tämä homma pitäisi vain organisoida jollain tavalla toimivaksi, koska tämän foorumin kautta työskentely voi olla hieman vaivalloista.

Yksi vaihtoehto olisi perustaa postituslista projektille... Esim HPP:n tyyliin käyttäen Yahoo groupsia:
groups.yahoo.com/

Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

kannabistietoutta

Prime Al

Re: Vallan mainio idea!

ViestiKirjoittaja Prime Al » 22.4.2002 1:57

Vois luoda joku kunnon mesta jossa olis kaikki suomalaisille tarvittava meno.. tärkein olisi galleria ja foorumi.

SKY on jees mut eri tarkotukseen niiinkuvähän

voin olla headmaster ja eliitti + tehä graffoja ja vähän nettisivuja + kertoo teille mystisiä tarinoita

kirjatus

Jeez!!!

ViestiKirjoittaja kirjatus » 22.4.2002 11:04

Tännehän on tullut juttua viikonlopun aikana! Mahtava homma! Helpointa olisi tosiaankin tehdä aluksi kaiken kattava sisällysluettelo ja siitä ruveta rakentamaan kokonaisuutta. Joku kyseli, että tuleeko tästä suomen overgrow, niin suunnitelmissa minulla oli aluksi täydellinen tietopaketti kannabiksen kasvatustavoista (valaistukset, ilmastoinnit ym.) ilmaiseksi kaikkien saataville nettiin. Jotta ihmisten ei tarvisi metsästää tietoa 50 eri paikasta, että pääsee alkuun tai kun etsii tietoa. Lisäksi sivuille tulee tietenkin kannabiksen historiaa, lista hyväksi havaituista kirjoista+ISBN numero (TÄRKEÄÄ) ja kuvagalleria. Jne. Jne.

Koska itse opiskelen taidealalla ja tällainen on tulevaisuuden ammattiani ajatellen hyvää harjoitusta (no ehkä aihe on hieman erinlainen!). Sivuista ei ole tarkoitus tehdä FLASH iloittelua tai muutakaan kikkailua ei tässä haeta (ei sillä etten itsekin käytä FLASH:ia)...Selkeät värit ja kuvat. EI FRAMEJA! Sivujen täytyy olla KAIKKIEN saatavilla (joilla on nettiyhteys).

Hassuja kuvia oli todellakin alunperinkin tarkoitus mukaan piirrellä ja jos useampi haluaa niitä tehdä niin laitetaan kaikilta jotain, mikä nyt sattuu aiheeseen sopimaan! jne.

Jatketaan vielä ideoiden lähettämistä tänne ja kerään myöhemmin listan hyväksi havaituista ideoista ym.

Kirjatus & KIRJATUS Kannabiksen kasvattajan käsikirja.

ghippi

ViestiKirjoittaja ghippi » 22.4.2002 18:01

Itse olen suhteellisen tyytyväinen HuPu:n nykyiseen sisällysluetteloon. Tosin sisältö kaipaa tarkennuksia ja päivityksiä, mikä taisikin olla jo tiedossa

Kenellä on tekijän oikeus uuteen "HuPu":uun? Voimmeko ottaa SKY:n HuPu:n pohjaksi vai joudummeko kirjoittamaan sen täysin tyhjältä pöydältä? Toivomus: projektin tuotokset julkaistaisiin GNU Free Documentation License (GFDL) alaisuudessa

Tämän foorumin syövereistä loytyy valtavasti tietoa, joka olisi hyvä saada uuteen "HuPu":uun.

Mikä olisi uuden HuPu:n "virallinen" lyhenne? HuPut2k, HuPut2000, HuPut2, HP2, ehdotuksia?

Kirjastus: Pystytätko projektille jonkin laiset kotisivut ja postituslistan pikaisesti, niin päästään heti hommiin?

Odotan innolla...

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Varoituksen sana...

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 22.4.2002 18:49

Eli kun lähdetään kehittämään sopivaa yhteydenpitotapaa, on syytä muistaa se, että kirjoittajat ovat asiantuntijoita, jotka vielä levittävät kurjaa harrastustaan... Eli virkavalta saattaa asiasta kiinnostua.

Eli ei mitään postituslistaa jolle voipi liittyä ihan kuka vaan, vaikka nimi olisi torsti...

ik
"Ilkikurjen mukaan vedä viinaa ja bentsoja."

-MonetKehät

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”