Kuva

Kiinnijääneet kotikasvattajat

Sana on vapaa.
Sam 1
2 tähteä
2 tähteä

Re: Kiinnijääneet kotikasvattajat

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 28.4.2017 16:28

Lueskelin vakuutussopimuslaista jos jotain tietoa löytyisi, mut ei.
Pääsääntöisesti tuntuu siltä, että rikoksentekijänä joutuu aina vastuuseen ja maksajan osaan.
Toisaalta jos kasvatustila on vakuutettu, valaisimet ovat tehdasvalmisteiset ja niistä löytyy kuitit, sekä löytyy
kuvamateriaalia, josta käy ilmi valaisimien kiinnitys ja etäisyydet seiniin tai muihin pintoihin.
Ehkäpä kuvia sähkövedoista myös.
Jos pystyt todisteiden avulla osoittamaan sen, että kaikki on ollut asiallisesti, niin mikä voisi aiheuttaa ongelman?
Oikosulku, laiterikko tai luontainen kuluminen? Edes sähkökatko ei aiheuta vesiviljelyssä vaaratilannetta, kun
kaikki on laitettu ammattimaisesti. Tai onhan se veden puute kasveille vaarallista.
Tee viimeisen päälle kasvatustila ja näytä kuvia, niin kyllä täällä tuomaroidaan ja viat etsitään.
Turhautuneet hipit tyhjien kukkapurkkiensa kanssa, siitä ryhmästä vasta kriittisiä arvostelijoita löytyykin. :laugh:
– Melkein nauratti, kuinka paljon paarmoja siellä oli, sanoo Salmela.

badumtshh

ViestiKirjoittaja badumtshh » 28.4.2017 22:47

Tähän kohtaan voisin todeta että niin kauan kun siellä ei ole mitään itse väsättyjä johdotuksia, en liikaa kuumottelisi tulipaloa. Natikan johdot virtalähteestä lienee se suurin riski suurimmalle osalle, senkin voi hienosti eliminoida hommaamalla valmiiksi koteloidun virtalähteen jne. Jos siellä tilassa jokin oikeasti alkaa olemaan siinä kunnossa että se voisi oikkarista syttyä, niin noin 99%:sesti se käräyttää sulakkeen aivan ensimmäisenä.
Myös yksi asia millä asiaa voi ehkäistä on ihan vain katsomalla aika ajoin niitä sähkölaitteitaan läpi. Katsot että johdot eivät ole puristuksissa/murtuneet, ja muutenkin tarkkailla laitteiden toimintaa.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 29.4.2017 8:28

Maksukortti kirjoitti:Semmosta asiaa olen miettinyt, että jos käry kirjaimellisesti kävisi eli vuokra-asunto kärähtäisi kasvatuksesta lähteneestä tulipalosta olisiko vakuutuksesta mitään hyötyä koska laitonta touhua ja olisit ns. Lirissä loppu elämäsi? Tulipalon riski ainakin itsellä liian suuri kuumotus..

Anonyymi tiedustelu omalle vakuutusyhtiölle esim. chatin / sähköpostin kautta tai tarjoustiedustelua kilpailijoille?

Käytännössä (kuten täällä opastettu) niin kannattaa panostaa kasvatustilan suunnitteluun ja suunnittelun asianmukaiseen toteuttamiseen.

Riskitän ovat: Hajuhaitat/ meteli joiden seurauksena poliisi visiitti; Tulipalo ; vesivahinko.

Vesivahingon riskin voi minimoida multakasvatuksella (pitää vielä varoa että ruukun/saavin alle ei jää kosteutta muhimaan tms) multakasvatuksella.
Tulipalon riskiä voi pienentää esim käyttämällä led valaisimia natikan sijaan (ei yhtä tosikuumaa pistettä).

Edelleen kasvatusliikkeissä on myytävänä säädettäviä metallisia lampunripustimia joihin kannattaa varmasti investoida kun riskin minimointi on pririteetti listalla korkealla.
Irrational one

ghostyass
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ghostyass » 29.4.2017 10:22

Maksukortti kirjoitti:paljon mutuilua kyllä liikkuu aiheesta mutta ois kiva tietää varmuudella onko jollain ihan kokemusta vaikka :P

No nyt tulee ihan faktaa. Ei korvata jenin jeniä. Käsittääkseni myös vastuuvakuutus pesee kätensä pois, jos paskassa lykyssä aiheutat naapureiden omaisuudelle samassa rytäkässä damagea. Siksi kiinnittäkää huomiota sähköturvallisuuteen ja luonnollisesti tulvaa ei kannata aiheuttaa! :guru:

https://www.if.fi/web/fi/sitecollection ... sehdot.pdf
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

Maksukortti

ViestiKirjoittaja Maksukortti » 30.4.2017 6:20

Osaan kyllä suunnitella ja toteuttaa kasvatustilat ihan oikein mutta silti hirvittää random laitteen irtisanominen ja tulipalo sitä kautta. Fiksuinta olisi varmaan ruuvata kuristimet seinälle paksuu puuhun kiinni, käyttää digikuristimia EHDOTTOMASTI ja sanoisin vielä ett Solistekkiä ja IEC liittimiä. Halvat clip-fanit heittäisin roskiin ja jos ilmaa on pakko saada siirreltyä niin rakentaa ufosta ja rei'itetystä ilmastointiputkesta tuuletuksen kasvatustilan sisään. Näissä laitteissa on kuitenkin varmudella ainakin jonkumoinen moottorinsuojakytkin joka napsauttaa virrat pois jos alkaa vuotaa ja mahd. tulipalo on lähellä.

Yksi mahdollisuus on toki vetää kasvatustilan kaikki sähkölaitteet erilliseen 'sähköboksiin' jonka paloluokka olisi jotain kestävää ja sinne voisi rakentaa vaikka automattisesti lämpötilan kasvaessa tai palohälyyttimen releeseen sulkeutuvat ilmaräppänät jotka tukahduttaisivat elektroniikkapalon kunhan vikavirtasuoja vaan katkaisisi sähköt ja tännekkin tilaan voisi vainoharhaBobi sijoittaa sen automaagisen palosammuttimen. Tämä toki vähän overkilli kun kuitenkin laitteissa on noita sisäänasennettuja suojalaitteita kuten esim solistekin 7osainen sytytys ja ufoissa on ainakin moottorinsuojakytkin joten huonoa tuuriahan siinä sais olla matkassa että se tulipalo pääsisi iskemään. Yleisesti muistan kuulleeni vain magneettisten kuristimien sulamisesta sekä clip-fanien sulamisesta mutta kun vainoharhainen mieli ei voi itselleen mitään niin tulee päivttäin mietittyä näitä :D

Sitten on vielä noita automaattisia palosammuttimia useita merkkejä. Onko kellään kokemusta näistä? Jos joskus vielä sisäkasvatukseen siirryn niin tämä on aivan ehdoton vehje

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 30.4.2017 16:59

Maksukortti kirjoitti:. Onko kellään kokemusta näistä? Jos joskus vielä sisäkasvatukseen siirryn niin tämä on aivan ehdoton vehje

Olisiko asiaa jatkaa 'Kasvatustilan turvallisuuden parantaminen ja riskien minimointi' tms. threadin alla kun keskustelua/asiaa tästä tuntuu syntyvän enemmänkin?
Irrational one

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 27.5.2017 10:41

Joo-o, nyt on käyty hovissa haastamassa mutta käräjäoikeuden tuomio pysyi sielläkin voimassa.

Eli jaakkosetä lähtee ensikertalaisena 8kk lomalle (tuomio; 1,5, mutta olin kiinni kivitalossa 1kk tutkintavankeudessa)...

Tämä siis 126 kasvista ja 850g kuivaa.

Tarinan opetus? Pitäkää kasvimäärät alle 50 ja poistakaa ne grammat ASAP.

Toki vielä korkeimpaan valitus, mutta siellä vain 5% valituksista otetaan käsittelyyn joten 95% mahis ettei tapahdu mitään.

Vinkkejä hyvistä avotaloista otetaan vastaan (ja muutkin vinkit tervetulleita). Kuulemma Vilppula on suosituin, ja siellä sais tehdä puutarhahommaa (oon koulutukseltani puutarhuri). Länsisuomen rikosseuraamusalueeseen kuulun.

-J :mrgreen:

Pirpir89

ViestiKirjoittaja Pirpir89 » 27.5.2017 11:43

Mite ne avoo tolla tuomiolla miksei ehdollista

badumtshh

ViestiKirjoittaja badumtshh » 1.6.2017 9:01

Kasvien määrä ja valmis tuotanto.
Villi arvaus että jaakko-sedällä saattoi olla käteistä lojumassa myös..

Mr Stonde

ViestiKirjoittaja Mr Stonde » 6.6.2017 12:00

Jack The Reaper kirjoitti:Joo-o, nyt on käyty hovissa haastamassa mutta käräjäoikeuden tuomio pysyi sielläkin voimassa.

Eli jaakkosetä lähtee ensikertalaisena 8kk lomalle (tuomio; 1,5, mutta olin kiinni kivitalossa 1kk tutkintavankeudessa)...

Tämä siis 126 kasvista ja 850g kuivaa.

Tarinan opetus? Pitäkää kasvimäärät alle 50 ja poistakaa ne grammat ASAP.

Toki vielä korkeimpaan valitus, mutta siellä vain 5% valituksista otetaan käsittelyyn joten 95% mahis ettei tapahdu mitään.

Vinkkejä hyvistä avotaloista otetaan vastaan (ja muutkin vinkit tervetulleita). Kuulemma Vilppula on suosituin, ja siellä sais tehdä puutarhahommaa (oon koulutukseltani puutarhuri). Länsisuomen rikosseuraamusalueeseen kuulun.

-J :mrgreen:

Etelä-länsiakselin laitoksista ei oo omaa kokemusta, mut ainaki laukaata ja vilppulaa on yleisesti pidetty hyvinä taloina.

Tsemppiä tulevaan, koevapaus on nopeesti eessä noin lyhyel reissul. Ota kokemuksena, urheile, lue, tuijota telkkaa, kalasta, kokkaa tai vaik opiskele espanjan alkeet. Lisäksi jää rutosti aikaa haaveilla tulevista sadoista :laugh:

rancor00

ViestiKirjoittaja rancor00 » 7.6.2017 7:59

Neuvoja kaivataan arvoisat kanssahampuusit!

Eli tilasin postinkautta kotimaasta 1g kukintoa ja eiköhän tilaus jäänyt postissa kiinni.

Tuli lappu poliisilta kotiin "teille saapunut kirjelähetys on takavarikoitu, teihin ollaan myöhemmin yhteydessä" Lapun otsikko oli "ilmoitus" eli ei mikään kutsu kuulusteluihin tai rikosepäily, eli ilmoitus vain.

Nyt kysymys:

Kun poliisi ottaa yhteyttä niin kiistän kaiken ja sanon, että jotkut tekevät kiusaa vain minulle, tai joku muu erehdys, mutta tuleeko sitten tästä hirveä härdelli eli kuulusteluihin-->kotietsintää jne jne showta?

Vai jos tunnustaisin koska määrä on noin naurettava niin voisinko mitenkään selvitä pelkillä sakoilla ilman rikosrekisterimerkintää? Eli minua kiinnostaa vain ja ainoastaan rikosrekisterimerkintä koska en semmoista halua, edellinen kasvatus on jo vanhentunut rikos ja minulle ei näin ollen ole muuta merkintää kun tuo H-merkintä poliisin omassa järjestelmässä.

Mitä itse tekisit?
-hauska ja oivaltava allekirjoitus , joka stimuloi aivojasi uskomaan oivalluksen hauskuuden-

Behemoth

ViestiKirjoittaja Behemoth » 7.6.2017 9:11

Älä koskaan myönnä mitään, ei tarvitse edes puhua.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 7.6.2017 10:40

rancor00 kirjoitti:Neuvoja kaivataan arvoisat kanssahampuusit!

Eli tilasin postinkautta kotimaasta 1g kukintoa ja eiköhän tilaus jäänyt postissa kiinni.

Tuli lappu poliisilta kotiin "teille saapunut kirjelähetys on takavarikoitu, teihin ollaan myöhemmin yhteydessä" Lapun otsikko oli "ilmoitus" eli ei mikään kutsu kuulusteluihin tai rikosepäily, eli ilmoitus vain.

Nyt kysymys:

Kun poliisi ottaa yhteyttä niin kiistän kaiken ja sanon, että jotkut tekevät kiusaa vain minulle, tai joku muu erehdys, mutta tuleeko sitten tästä hirveä härdelli eli kuulusteluihin-->kotietsintää jne jne showta?

Vai jos tunnustaisin koska määrä on noin naurettava niin voisinko mitenkään selvitä pelkillä sakoilla ilman rikosrekisterimerkintää? Eli minua kiinnostaa vain ja ainoastaan rikosrekisterimerkintä koska en semmoista halua, edellinen kasvatus on jo vanhentunut rikos ja minulle ei näin ollen ole muuta merkintää kun tuo H-merkintä poliisin omassa järjestelmässä.

Mitä itse tekisit?

Kiistä kaikki - mieti meriselitys, varaudu siihen härdelli rumbaan.
Irrational one

Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 10.6.2017 20:03

En oo kuukausiin, ehkä vuosiinkaan käynyt paljoa forumilla mutta omg, tsemppiä JTR!
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

Joker

ViestiKirjoittaja Joker » 13.6.2017 17:19

Jos nyt jään kiinni kasvatuksesta ja myynnistä, ja joudun käräjäoikeuteen, niin onko mahdollista saada oikeuskäsittely salaisena, siis toimittajilta suljettuna?

Kysyn tätä sen vuoksi, että ammattini on sen kaltainen, että tällainen tapaus voisi vahingoittaa toimeentuloani peruuttamattomasti. Jopa lopettaa sen.

Siis onko meillä minkäänlaista oikeussuojaa olemassa? :|

Mr Stonde

ViestiKirjoittaja Mr Stonde » 14.6.2017 12:10

rancor00 kirjoitti:Neuvoja kaivataan arvoisat kanssahampuusit!

Nyt kysymys:

Mitä itse tekisit?

Ite kiistäisin tietäväni yhtään mitään kyseisestä lähetyksestä ja huumeista yleensäkään. Aika heikolla pohjalla kuulustelija saa yrittää edetä, jos ei jälkiä löydy mistään. Ite otan AINA avustajan kuulusteluihin, siis oikeen asianajajan. Muista myös ilmottaa, et olis vähä tärkeempääkin tekemistä, kun vatvoa jonkuu apukoululaisen kanssa muka rikosta, josta ei oo ees mitään näyttöä...mitään muuta sun ei tarvi kertoa, kun oma nimes. Jos yrittävät tyrkyttää sakkoa helppona ratkasuna, ni älä nyt helvetti sentään mee siihen lankaan, tai edessä on vähintään puolen vuoden seulat. Jos myönnät mitään, ni nimesi tulee olemaan aina rekisterissä (vähintään salaisessa), sait sitten sakkoa tai ehdollista. Älä suostu kirjalliseen käsittelyyn!
KIISTÄ, KIISTÄ, KIISTÄ!!!

Mr Stonde

ViestiKirjoittaja Mr Stonde » 14.6.2017 12:18

Joker kirjoitti:Jos nyt jään kiinni kasvatuksesta ja myynnistä, ja joudun käräjäoikeuteen, niin onko mahdollista saada oikeuskäsittely salaisena, siis toimittajilta suljettuna?

Kysyn tätä sen vuoksi, että ammattini on sen kaltainen, että tällainen tapaus voisi vahingoittaa toimeentuloani peruuttamattomasti. Jopa lopettaa sen.

Siis onko meillä minkäänlaista oikeussuojaa olemassa? :|

No ei ole...mut ei ne pikkusista tuomioista saa nimiä julkasta. Ainaki ennen on pitäny vähintää 2 vai 2,5v olla kovaa, ennen ku on nimiä saanu julkasta.
Jos ilmotat kuulustelussa ammatiksi avaruusmies, ni lehdessä tulee lukemaan esim. "26-vuotias avaruusmies jäi kiinni kantsun kaupittelusta". Näin lukijoiden on vaikeempi yhdistää juttua sinuun.

badumtshh

ViestiKirjoittaja badumtshh » 15.6.2017 22:53

Eikös myynnistä ropsahda helpolla se 2v++ ?

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 15.6.2017 22:59

badumtshh kirjoitti:Eikös myynnistä ropsahda helpolla se 2v++ ?

jos oot kiloja levitelly, niin joo..
mä sain vaan sen persus sakon ja levityksestä oisko ollu 50-100egee siihen päälle..

Behemoth

ViestiKirjoittaja Behemoth » 16.6.2017 12:29

Sakoilla olen minä selvinnyt, nykyäänhän se menee käräjien kautta. Mutta pienestä omaan käyttöön kasvattamisesta seuraa sakot, jos omaa hölmöyttään menee kiinni jäämään.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”