Kuva

Kiinnijääneet kotikasvattajat

Sana on vapaa.
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti

Re: Kiinnijääneet kotikasvattajat

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 11.6.2019 12:57

Minä olen 12 vuotta tilannut siemeneni ulkomailta, briteistä ja hollannista. Yhtään visiittiä ei ole niiden takia tullut. Kerran lähetin kunnolla useampaan kertaan vakuumipakatun pienen määrän tuttavalle ja koira oli haistanut sen postissa. Myös kotimaan sisäistä liikennettä valvotaan. Varomattomana olin pakannut sen paljain käsin ja olivat saaneet sormenjälkeni siitä. Tuli kolme autoa pihaan, kolme sikaa ja neljä tullimiestä. Ei ollut koiraa. Käynnin johtaja melkein pahoitteli että heitä on niin paljon, mutta tullimiehet olivat kuulemma koulutukseensa kuuluvalla harjoituskäynnillä. No, ei minua kukaan häirinnyt. Sain liikkua vapaasti, käydä röökillä, hakea kaljaa jääkaapista, eikä kukaan vahtinut.

Mitään dokumenttia en käynnistä saanut, enkä sillä mitään olisi tehnytkään. Ainoastaan kasvatuksessa käytössäolleet tavarat vietiin, vaikka kaapeissa oli natikoita, ledejä, hiiliä, ja suuret määrät lannoitteita, mittareita, ilma- ja vesipumppuja, iso nft, ja muuta tavaraa. Tyhjä 12-paikkainen 30l bubbleri lattialla. Yksi kysyi että mikä toi on? Pistokasbubbleri, chileille. Totesi vain että jaa.

Eivät tonkineet mitenkään sen ihmeemmin. Pari kasvia lähti ja siinä se. Se pitää silti muistaa että rangaistukset kohoavat eksponentiaalisesti, ei ole väliä vaikka olisi vain 15cm pikku taimi. Ekalla kerralla saat vain pienet sakot vaikka kasveja ja valmista olisi enemmänkin kuten kerroin. 3-4 kertaa menee sakoilla, mutta kun kiinnijäämisiä alkaa olla 4-5, niin yhdyskuntapalvelua tulee max. kahdesti ja sitten se menee kiinteäksi. Että varovaisuutta sen suhteen.

Määrällä ei ole mitään väliä tuomion kannalta, jos se vain lasketaan olevan omaan käyttöön, ja sanot kuulustelussakin niin. Silloinen avovaimoni asui kanssani samassa osoitteessa ja oli kirjoilla täällä. Kysyivät häneltä että suostutko tikutettavaksi. Hän kysyi minulta luvan ja sanoin että suostu vaan, koska tiesin että tulee puhdas. Yksi sika kysyi pihalla onko hänellä mitään osuutta kasvattamiseen ja hän kohautti olkiaan ja sanoi ettei hänellä ole minkäänlaista sananvaltaa, mitä minä harrastan. Asia jäi hänen osaltaan siihen.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 12.6.2019 13:00

Jeps,
Kiitos kokemusten jakamisesta!

Erityisesti 160kgniggahomppelille.. tossa oli hyvin vedetty yhteen olennaiset asiat tapahtuneesta / aiheesta.
Irrational one

strömming

ViestiKirjoittaja strömming » 12.6.2019 17:56

300lbs niggerfaggot kirjoitti: Varomattomana olin pakannut sen paljain käsin ja olivat saaneet sormenjälkeni siitä.

Mistä tiesivät että sormenjäljet kuuluivat sulle? Entistä taustaa vai passirekisteristä?

300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 12.6.2019 19:49

Perus vanhanaikaiset muste-sormenjäljet otettu 30v sitten. Olin hakenut passin 3vk ennen visiittiä, että osui turhan hyvin yhteen.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 13.6.2019 11:25

300lbs niggerfaggot kirjoitti:Perus vanhanaikaiset muste-sormenjäljet otettu 30v sitten. Olin hakenut passin 3vk ennen visiittiä, että osui turhan hyvin yhteen.

Pitänee foliohattu vaihtaa keskiaikaseen rauta kypärään tai scifimpään magneto kypärään..

Eli suoritushetkellä jäänyt jälki joka ei tuolloin johda sylttytehtaalle.
Myöhemmin isosisko käytännön pakolla kerää lisää dataa rekistereihinsä (tässä sormenjälki mut dna tulee jossain vaiheessa varmasti).
rekisterissä nousee lippu et 'osuma vanhaan juttuu numero xxx-yyyy'

Toista se on perus fillarivarkauksien selvityksessä. Kun runko numero oli hävitetty niin eivät löytäneet varkausilmoitusta ei merkin ei mallin eikä värin eikä paikkakunnan avulla. (eos onko muuttunut sittemmin paremmaksi tuo)
Irrational one

somnamnaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 14.6.2019 1:08

Ei kai fillareita pöllikkään kuin luuserit.

ak4220

ViestiKirjoittaja ak4220 » 24.6.2019 12:14

2018 olin poliisilaitoksella mm. ampuma-aserikoksesta ja poliisit saivat kännykästäni viestejä "huumeiden vaihtamisesta porukan kesken" todisteita. Myönsin viestien tarkoittavan juuri sitä mitä niissä sanotaan enkä kommentoinut enempää. Löytyi kuva 10:stä ulkokasvista missä näyn itse. Myönsin tämänkin mutta parinkymmenen ulkokasvin kuvista en tiennyt sitten mitään vaikka kuva oli.

Esitutkintaa ei tehty loppuun koska sakot olisi mahdollinen rangaistus. Huomautuksen sain aseen patruunoista joita oli kämpillä. Kyseli tutkijat kaikkea mahdollista kolmen päivän ajan niin selvät jutut myönsin siksi kun kysyttävää oli niin paljon joka helvetin aiheesta :D . Mitä on "höttö" ja "konsu" ym. Jäi poliisille mysteeriksi mitä tarkoittaa hötön vaihto konsuun.
sfdfdff

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 24.6.2019 14:46

ak4220 kirjoitti:2018 olin poliisilaitoksella mm. ampuma-aserikoksesta ja poliisit saivat kännykästäni viestejä "huumeiden vaihtamisesta porukan kesken" todisteita. Myönsin viestien tarkoittavan juuri sitä mitä niissä sanotaan enkä kommentoinut enempää. Löytyi kuva 10:stä ulkokasvista missä näyn itse. Myönsin tämänkin mutta parinkymmenen ulkokasvin kuvista en tiennyt sitten mitään vaikka kuva oli.

Esitutkintaa ei tehty loppuun koska sakot olisi mahdollinen rangaistus. Huomautuksen sain aseen patruunoista joita oli kämpillä. Kyseli tutkijat kaikkea mahdollista kolmen päivän ajan niin selvät jutut myönsin siksi kun kysyttävää oli niin paljon joka helvetin aiheesta :D . Mitä on "höttö" ja "konsu" ym. Jäi poliisille mysteeriksi mitä tarkoittaa hötön vaihto konsuun.

Aukaisitko puhelimen heille vai saivatko auki omin toimin?
Viestit arvatenkin suoraan näkyvissä vrt erillisen salasanan takana oleva softa? Jos erillinen salasana niin avasitko vai saivatko muutoin (miten jos tietoa) auki?

Kuvat arvatenkin ihan puhelimen galleryssä? vai saivatko kaivettua syvemmältä (esim poistamiasi kuvia)?
Irrational one

ak4220

ViestiKirjoittaja ak4220 » 26.6.2019 7:48

Iamnumber kirjoitti:
ak4220 kirjoitti:2018 olin poliisilaitoksella mm. ampuma-aserikoksesta ja poliisit saivat kännykästäni viestejä "huumeiden vaihtamisesta porukan kesken" todisteita. Myönsin viestien tarkoittavan juuri sitä mitä niissä sanotaan enkä kommentoinut enempää. Löytyi kuva 10:stä ulkokasvista missä näyn itse. Myönsin tämänkin mutta parinkymmenen ulkokasvin kuvista en tiennyt sitten mitään vaikka kuva oli.

Viestit arvatenkin suoraan näkyvissä vrt erillisen salasanan takana oleva softa? Jos erillinen salasana niin avasitko vai saivatko muutoin (miten jos tietoa) auki?

Kuvat arvatenkin ihan puhelimen galleryssä? vai saivatko kaivettua syvemmältä (esim poistamiasi kuvia)?

Iamnumber kirjoitti:

Itse saivat auki ja Whatsappissa oli viestejä. En tiedä miten ne sen lukituskuvion ohittivat mutta Xcover 3 oli luuri silloin.
sfdfdff

neljakolme

ViestiKirjoittaja neljakolme » 29.6.2019 10:20

ak4220 kirjoitti:
Itse saivat auki ja Whatsappissa oli viestejä. En tiedä miten ne sen lukituskuvion ohittivat mutta Xcover 3 oli luuri silloin.

Lukituskuvion saa nopeimmin ja helpoimmin auki asettamalla kännykän vaakatasossa valoa kohti ja kääntämällä puhelinta niin että valo heijastuu näytöstä ja huomaat valon heijastumisessa merkittäviä eroja, aivan kuin kuvio olisi kännykän pinnassa. Rasvaiset tassut ovat jättäneet helposti tunnistettavan kuvion. Poliisilla kai ihan omastakin takaa asiantuntemusta sormenjälkien kanssa leikkimiseen.

Tai laitat kännykän kiinni tietokoneeseen ja käyt julkisen internetin puolelta lataamassa puhelimen avaussoftan. Tai jos olet viranomainen/poliisi, voit ostaa muutamilta yrityksiltä kännykän-kokoisia kapistuksia jotka avaavat kaiken paitsi aivan uusimmista uusimmat (jotka saadaan auki kyllä ajan kanssa, laitevalmistajan päivitys voi tietenkin kestää hetken). Tai jos olet kiinnostunut edellä mainituista kapistuksista, muutamat poliisilaitokset ovat laittaneet vanhoja mallejaan myyntiin EBay/muihn julkisiin kauppapaikkoihin parilla sadalla dollarilla. Google kertoo!

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 29.6.2019 12:30

ak4220 kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta saa ensikäden näkemystä tukemaan arvailuja mitä tuossa 43 kirjoittelikin.
Irrational one

nomanjohn

ViestiKirjoittaja nomanjohn » 30.6.2019 14:17

Onko kenelläkään tietoa siitä, että onko CBD-lajikkeen kasvattamisessa pahemmat tai helpommat seuraamukset, jos sattuisi jäämään kiinni?

Caindingle

ViestiKirjoittaja Caindingle » 30.6.2019 14:55

Ei taida olla merkitystä. Ehkä jos thc'tä ei ole lainkaan, mutta eiköhän possut kierrä senkin että saavat taas yhden suurrikollisen, saastaisen kotikasvattajan, kiinni.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 30.6.2019 16:48

nomanjohn kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa siitä, että onko CBD-lajikkeen kasvattamisessa pahemmat tai helpommat seuraamukset, jos sattuisi jäämään kiinni?

Lähtökohtaisesti (poliisin / syyttäjän mielestä) ei ole.
Kuitu/öljyhamppua saavat esim. maanviljelijät kasvattaa koska thc pitoisuus lähes olematon (eos. onko mitään lajiketta jossa olisi edes alle 0,00001% tms. lähes nolla).

Oikeudessa voi tietenkin yrittää perustella tapaustaan ja lähtökohtaisesti mahdollisimman puhdas CBD lajike (eli ei THC) antaa parhaan mandollisuuden. Taival on varmasti kivinen enkä tiedä mitä kautta löytyisi juristi joka on jo hoitanut näitä tapauksia (jo kerran läpikäynyt juristi olisi lähtökohtaisesti parempi kuin ensimmäistä kertaa asiaan perehtyvä).

Laissa (ymmärrykseni mukaan) käyttötarkoitus ratkaisee .. Kivuista ja vaivoista kärsivälle asia on hyvinkin selvä koska he ovat vihkiytyneet asiaan oman tapauksensa kautta. Suuri yleisö tuntuu ymmärtävän lääkinnällisen käytön kohtalaisen hyvin ja toisessa vaakakupissa heillä painaa 60v propagandaa kannabiksen vaaroista. Oikeuslaitos ja poliisi tuntuvat lähtökohtaisesti ottavan linjan että mikäli käyttäjällä ei ole reseptiä niin käyttö on huumaustarkoitukseen.

Elikä joudut lähtökohtaisesti perustelemaan lääkinnällisen tarpeesi SEKÄ sen että lääkäreitä painostetaan jotta he eivät määrää kannabista. Jälkimmäinen on salaliittoteorian todistamisen luokkaa oleva taakka >> tehtävä on erittäin ERITTÄIN haastava.

Ymmärrän että lääkinnällisessä käytössä vaihtoehtoja ei oikein ole. Käryn vaikutus elämään riippuu hyvin pitkälti henkilön ammatista ja matkustus tarpeesta - Tuomion vaikutukset vaihtelevat siis siedettävistä 'elämä meni enemmän tai vähemmän reisinille' luokkaan. Nämä seuraamukset on syytä arvioida erittäin tarkasti etukäteen.

JOS joku asiaan perehtynyt juristi lukee tämän niin saa lähestyä yv.llä. Vaihdetaan keskustelu esim. suojattuun sähköpostiin jolloin yhteystietoja ei jää edes tälle foorumille (jooh.. lähes paranoidi lähestyminen mutta kun tässä puhutaan toisten yhteystiedoista ja yhteiskunnassamme hiukan arasta aiheesta niin extra varovaisuus on IMHO perusteltua) Kerron tietoja eteenpäin vain hänen explisiittisellä luvallaan. Samoin jos joku tuntee asiaan perehtyneen juristin niin olisin iloinen jos välittäisitte tämän pyynnön heille.

Ajatus on että jos/kun joku kaipaa apua hän voisi lähestyä minua.
Lyhyt screenaus että pyyntö on asiallinen.
Välitän pyynnön juristille eli kysyn luvan saanko antaa yht tiedot.
JOS JA VAIN JOS OK. niin välitän yht tiedot.

Sama periaatteessa kannabismyönteisistä lääkäreistä mutta koska heitä painostetaan niin en usko että tuolta saralta halukkaita lääkäreitä löytyy.
Irrational one

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 30.6.2019 17:49

nomanjohn kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa siitä, että onko CBD-lajikkeen kasvattamisessa pahemmat tai helpommat seuraamukset, jos sattuisi jäämään kiinni?

ihan saman sanktion saat oli se "skunkkia" tai ei..

Ruohonen

ViestiKirjoittaja Ruohonen » 7.7.2019 21:26

outchei kirjoitti:Moro!

Aloin tässä lukemaan kiinnijäämisiä, mutta harvassa luki miten ja miksi oli jäänyt poliisien syyniin. Polttelemssa kadun nurkalla ja kytät lähtee kattelemaan tapetteja kämpille vai kenties puhelin seurannasta. Missä meni pieleen, miksi poliisi pamputtaa, what a fuck, where is the truth?

Itsellä oli niinkin tyhmä syy että kokeilin kasvattaa parvekkeella kuituhamppua koristeeksi. Oli ihan vaan tavallisia ekokaupasta ostettuja siemeniä, että siinä mielessä ihan laillista kasvatusta. Ajattelin että jos poliisi tulee visiitille niin nehän huomaavat jo kasvien hajusta että ei se ole huumekasvi ja jatkavat matkaa. Mutta kun poliisit sitten saapuivat visiitille (joku naapuri oli kasveista valittanut) niin he veivät kaikki kasvit, ja tekivät kunnon kotietsinnän jossa he veivät myös minun piipputupakat ja piiput, joilla ei oltu kannabista koskaan poltettu. Ja vielä vähän vihreää yrttiteetäkin lähti mukaan "epäiltynä huumausaineena"!

Homma olisi muuten ollut naurun aihe, mutta kun minulla oli kaverilta unohtunut kannabispussukka kaapissa, jonka poliisi sen etsinnän aikana löysi. :doh: Siinä oli kukkaa pariin bongin pesälliseen. Itse en ollut siitä polttanut yhtään ja olin sen pussin jo unohtanut että minulla oli se tallessa.

Sain kyllä kaiken takavarikoidun takaisin (jopa ne katkotut ja kuivuneet hamput), paitsi tietenkin sitä kaverin kannabispussia. Mutta sen takia piti sitten maksaa sakot ja pissiä purkkiin useamman kuukauden ajan ettei ajokortti olisi mennyt. Se minun ratti-seurantaa tehnyt hoitaja onneksi sai sen neuvoteltua niin ettei minun tarvinnut sitä ratti-seurantaa täysimääräisenä tehdä, kun kuitenkin ihan jokainen näyte oli ollut puhdas ja heillä oli oikeitakin rattijuoppoja siellä tutkittavana ihan liikaa.

Mitä opimme tästä: Jos kasvatat kuituhamppua parvekkeella, käy läpi koti ettei siellä ole oikeaa kannabista. Ja jos kaveri unohtaa kannabiksensa kotiisi niin palauta se hänelle heti äläkä unohda sitä kaappiin jonkun löydettäväksi.

Muutenhan tuo kuituhampun parvekkeellakasvattaminen olisi toki oikein hyvä ja kannattava harrastus, saa juoksuttaa poliisia ihan turhaan niin jää vähemmän ihan oikeita kannabiskasvattamoja löytymättä. :D

Freeway

ViestiKirjoittaja Freeway » 16.7.2019 14:43

Tämä nyt ei taida olla ihan oikea topikki, mutta kysyn silti. Kotimaisia headshopeja on ilmestynyt kuin sieniä sateella. Kuinka "souvenir"-siementen myyminen on yhtäkkiä muuttunut lailliseksi? Muistan tapauksen, jossa Suomalainen kauppa myi siemeniä ja oikeus totesi että kun siemenen hinta on yli 10€/kpl, sen on oltava lähtökohtaisesti tarkoitettu laittomaan toimintaan. Ja kaupan pitäjät saivat tuomiot törkeästä.

Jotta tulisi myös jotain topikin aiheeseen liittyvää, minulla on useita kiinnijäämisiä takana, eikä kusivalvontaa ole koskaan edes ehdotettu. Tikkutestejä tienpäällä toistakymmentä, mutta aina puhtaita.

Fomppuharum

ViestiKirjoittaja Fomppuharum » 16.7.2019 15:22

Freeway kirjoitti:Tämä nyt ei taida olla ihan oikea topikki, mutta kysyn silti. Kotimaisia headshopeja on ilmestynyt kuin sieniä sateella. Kuinka "souvenir"-siementen myyminen on yhtäkkiä muuttunut lailliseksi? Muistan tapauksen, jossa Suomalainen kauppa myi siemeniä ja oikeus totesi että kun siemenen hinta on yli 10€/kpl, sen on oltava lähtökohtaisesti tarkoitettu laittomaan toimintaan. Ja kaupan pitäjät saivat tuomiot törkeästä.

Jotta tulisi myös jotain topikin aiheeseen liittyvää, minulla on useita kiinnijäämisiä takana, eikä kusivalvontaa ole koskaan edes ehdotettu. Tikkutestejä tienpäällä toistakymmentä, mutta aina puhtaita.

On mahdollista, että siemenkauppoihin puututaan. Viherpeukku-case tyyppinen ennakkotapaus.

Poliisi tikuttaa helposti henkilöitä, joilla on ”entisyyttä” huumehien parissa. Jos poliisin omat järjestelmät antavat aiheen tikutukseen, se myös tehdään.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 18.7.2019 21:11

Freeway kirjoitti:Tämä nyt ei taida olla ihan oikea topikki, mutta kysyn silti. Kotimaisia headshopeja on ilmestynyt kuin sieniä sateella. Kuinka "souvenir"-siementen myyminen on yhtäkkiä muuttunut lailliseksi? Muistan tapauksen, jossa Suomalainen kauppa myi siemeniä ja oikeus totesi että kun siemenen hinta on yli 10€/kpl, sen on oltava lähtökohtaisesti tarkoitettu laittomaan toimintaan. Ja kaupan pitäjät saivat tuomiot törkeästä.

EU:n käytännöthän on että siementen myynti on laillista. Jopa suomenkin pitäisi noudattaa eun pykäliä mutta kovin valikoivaahan tuo on.
Sans logique

WeedDog
KK2020 Aktiivi

ViestiKirjoittaja WeedDog » 18.7.2019 21:30

Siemenen myyminen asiakkaalle on laillista, kunhan niitä ei myydä huumausaineen valmistukseen. Myyjä ei voi tietää ostajan tarkoitusperää tai aikomuksia. Siementen myyminen on siis näin ollen täysin laillista. Myyjän pitää vain varmistaa tämä, että ostaja ymmärtää Suomen lainsäädännön ja että siemeniä ei myydä huumausaineen valmistukseen.

Tällä samalla ajatuksella marketissakaan ei voisi myydä leipäveitsiä. Lukeeko leipäveitsissä disclaimeria ”Ostaja ymmärtää että Suomen lainsäädännön mukaan veitsiä ei ole tarkoitettu toisen ihmisen hengen riistoon.”
... Ruohokoira täällä \o/ ...

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”