Kuva

Rahan tekeminen hampulla

Sana on vapaa.
somnamnaa
1 tähti
1 tähti

Re: Rahan tekeminen hampulla

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 25.1.2013 12:07

Lähetetty 25.1.2013 12:03:
Hobgob kirjoitti:
Tuttavasi on hölmö, jos pimeää rahaa liikuttaa jäljitettäviin maksuihin kuten vuokraan.

Joo hälmö oli kun ei nostanut korvauksia ja maksellut vuokriaan sillä jos kerran piti veroja pimitellä.
----------
Lisätty 4 minuutin jälkeen:

Hobgob kirjoitti:
Mutta tuossakaan ei ole tilanne syntynyt TULOJEN ILMOITTAMATTOMUUDESTA, vaan erosta nähtävissä olevien menojen &tulojen välillä.

Öö mitkä menot?
Kyllä minä meillä isompituloisena olen aina maksellut kaikki pakolliset menot.

Pekka_Potti

ViestiKirjoittaja Pekka_Potti » 26.1.2013 5:44

Kukaan koskaan ihan tosissaan laskenut sähkönkulutusta kasvatuksilleen? Esim. pistänyt kaikki romppeet erikseen jonkun mittarin alle, tai verrannut siihen aikaan kun ei kasvattanut? Ei mitään mutu-juttuja vaan faktapohjaista tietoa kaipaisin. Lamppujen määrä ja teho, kasvien määrä, tilan tarve, ilmaimurin koko, tuotto grammoissa ja energiankulutus. :)

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 26.1.2013 6:01

^On tuota laskettu foorumilla.

Käytönnössä Sekä että kilo määriin tähtäävissä kasvatuksissa nykyisillä hinnoilla (hg 500 -1300 € &kg 3.5 k€ -oisko 6.5 k€) yleensä 1 kasvatus jo tuo reilusti kulut kattavat voitot onnistuessaan. Stressi &muut tekijät kuitenkin vetävät usein maton alta omaisuuksia havittelevilta, koska vaatii joko isoja proggiksia tai jatkuvaa kasvatusta.

Yleinen aiheeseen liittyvä harha on loppuunkukitus; kukitetaan kasveja +20 vrk ylimääräistä, koska "ei ole vielä meripihkan väristä, potenssi kasvaa &paino". Tämä on sisäkasvatuksessa tuotannollisesti harha, koska g/Wh alkaa laskea merkittävästi ylikukituksessa, eikä %THC/g käsittääkseni enään nouse merkittävästi &kiinnijäämisriski ison sadon kanssa kasvaa suhteessa aikaan (etenkin, jos imuttelee huippupäräyttäväänsä samalla). Mielestäni laatukin laskee...

somnamnaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 26.1.2013 10:23

Hobgob kirjoitti:kiinnijäämisriski ison sadon kanssa kasvaa suhteessa aikaan

Ja aikakin on rahaa.
Nopealla lajikkeella ja oikea aikaisella katkaisulla kaupallinen kasvattaja saa varmasti vähintään yhden sadon enemmän vuodessa.

Jos taas kasvattelee paria risua omaan tarpeeseen niin niiden kanssa taas on ihan sama kauanko hifistelee ja curettelee...

Cheix-

ViestiKirjoittaja Cheix- » 27.1.2013 4:30

Osan tuotoista voi käyttää hyväntekeväisyyteen!

Toenail

ViestiKirjoittaja Toenail » 29.1.2013 20:30

Cheix- kirjoitti:Osan tuotoista voi käyttää hyväntekeväisyyteen!

Itse toimin näin. Kymmenen prosenttia Doctors Without Bordersille.

VonHybel

ViestiKirjoittaja VonHybel » 30.1.2013 20:18

Hei

Tästä onkin jo yli vuosi kun tämän keskustelun aloitin. Usean sivun verran on tullut viestejä enkä kaikkia tarkasti jaksanut oikein lukea. Paljon on kerennyt henkilökohtaisessa elämässä tapahtua tässä välillä. Muitten douppien kokeilut jotka johtivat psyykkisiin probleemiin. Sitä kautta tulin siihen päätökseen että lopetan päihdyttävien aineiden käytön. Yli puoli vuotta mennyt tässä raittiina, tosin kahvia ja tupakkaa kuluu vieläkin mutta sitä ei kai lasketa.

Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä että ihmisten tulisi saada käyttää mitä tahansa päihdyttävää ainetta mitä maa päällään kantaa. Tulinpa katsoneeksi nuo Zeitgeist pätkät jotka aukasivat kyllä silmiäni maailman tilasta vaikka osan noista asioista olen kyllä tiedostamattomalla tasolla tajunnut. Tämä synnyttää minussa halun ikäänkuin nussia systeemiä perseeseen niin paljon kuin mahdollista. :D

Olen tajunnut myös että olen mitä ilmeisimmin anarkisti. En välitä hevonvitun vertaa siitä että jäisin "kiinni". Lähinnä se vain haittaisi kapinallisen toiminnan jatkuvuutta. Raha itsessään motiivina on menettänyt merkityksensä, mutta niin se vaan on että kaikkien on syötävä. Ihailen järjestäytynyttä rikollisuutta ja historian isoja rikollishahmoja. He kieltäytyvät alistumaan yhteiskunnalle ja luovat oman tämän paskasysteemin ulkopuolelle.

Keskustelu jatkukoon

Kallu

ViestiKirjoittaja Kallu » 13.11.2013 21:20

Kyllä rahaa tekee, mutta toiminta menee lopulta siihen, että jokin myyjistä alkaa laulamaan, yleensä nämä sekakäyttäjät. 2000-luvun alussa eräs sai hyvän alun ja tavara kävi kaupaksi vuosia, ketju oli suhteellisen vahva näiden jälleenmyyjien suhteen. Kunnes kuvioon tuli piri-sekä subu nistejä. Itse ei koskaan pidä myydä tuolla kadulla jotain onnettomia grammoja, sehän on heikkoa kaupankäyntiä, jos oikeasti rahaa haluaa tehdä. Toki jos ei muutoin hengissä pysy, niin tehköön sitten.

Suomi on muutenkin huono maa tehdä kielletyillä aineilla kauppaa, käry käy, lähes aina. Kuitenkin tämä eräs teki hyvät tilit ja osti veneen, hyvän auton ja muuta mukavaa. Nisti kun laitetaan koppiin, se yleensä laulaa kaiken minkä tietää. Toki poikkeuksiakin löytyy. Tämä eräs lopetti tukkumyynnin, kun käry alkoi olla liian lähellä.

Nyt se eräs kasvattaa itselleen omaan käyttöön kun on tarvetta, eikä ole stressiä.

Kukkaa liikkuu paljon ja hinnat ovat kovat, rohkea sekä hieman hullu, nk. anarkistinen tukkuri tekee kyllä hyvän tilin, jos vain pää kestää. Ketjussahan on tärkeää, ettei jälleenmyyjät tiedä, mistä tavara lopultakin tulee. Yksi luottomies riittää, joka tavaran liikkeelle laittaa, mutta näitäkin on valitettavan harvassa. Onneksi tällä eräällä kasvattajalla/tukkurilla oli sellainen kovapäinen frendi, joka oli tottunut toimimaan poliisin kanssa. Koppi ei aiheuttanut tutkinnan aikana visertämistä. Jees jätkä. Tämä luottopakki myös oli mukana kasvattamisessa. Tälläistä olen kuullut :wanha:

No nyt on nostettu wanha ketju. :)

777

ViestiKirjoittaja 777 » 13.11.2013 23:59

Itse en tuosta kasvattamisesta myyntiin pidä. Siis hek´koh tasolla. Yleis ohjeena sanoisin jos ei halua jäädä kiinni mistään myynnistä ,niin myy vain myyjille.(luotettaville ja ei käyttäjille/narkomaaneille) Mielestäni kaikilla kukan polttajilla on varmasti mahdollisuus kasvattaa itse kaikki tarvitsemansa poltot jos oikeasti viitsii ja saa aikaiseksi. Se on niin saatanan helppoa. Jos on tiivis kaveri porukka niin vielä helpompaa. Miksi siis myydä? Rahaa saa tehtyä muutenkin kun kukkaa myymällä.Eikö niin? Tää nyt on vaan mun mielipide ,mutta tuollaiset myynti jutut ei ole hyvää pr. toimintaa lailistamis ajatukselle. Järjestäytynyt rikollisuus myy huumeita ei kukan kasvattajat.

Istjender
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Istjender » 14.11.2013 0:37

777 kirjoitti:Itse en tuosta kasvattamisesta myyntiin pidä. Siis hek´koh tasolla. Yleis ohjeena sanoisin jos ei halua jäädä kiinni mistään myynnistä ,niin myy vain myyjille.(luotettaville ja ei käyttäjille/narkomaaneille) Mielestäni kaikilla kukan polttajilla on varmasti mahdollisuus kasvattaa itse kaikki tarvitsemansa poltot jos oikeasti viitsii ja saa aikaiseksi. Se on niin saatanan helppoa. Jos on tiivis kaveri porukka niin vielä helpompaa. Miksi siis myydä? Rahaa saa tehtyä muutenkin kun kukkaa myymällä.Eikö niin? Tää nyt on vaan mun mielipide ,mutta tuollaiset myynti jutut ei ole hyvää pr. toimintaa lailistamis ajatukselle. Järjestäytynyt rikollisuus myy huumeita ei kukan kasvattajat.

Kerro mulle parempi rahanlähde mistä saan samat tulot, etenkin yhtä helposti. Kasvit on kivoja ja kasvaa vaikka en ole edes paikalla. Ei tartte päivystää vieressä.

Sitäpaitsi, ei kaikilla oikeasti ole mahdollista kasvattaa polttojaan. Mitä jos puoliso ei anna, jos asuu kimppakämpässä tai kämppä ei muutenvaan sovellu, jos käyttää niin vähän että on ihan turha pistää settiä pystyyn. Lista on melkein loputon. Alkuun pääseminenkin vaatii jonkinlaisia ponnistuksia. Kasvitkin pitää hommata. Muistan ensikasvatukseni kun meni melkein 2kk siihen että sain jostain siemeniä, vaikka ostelin ihan puljuilta. Olisi varmaan pitänyt ostaa forumilta, mutta enhän mä tälläsistä sillon vielä tiennyt.

Pointtinani olikin varmaan se että eipä mua hirveesti (yhtään) kiinnosta pr- ja laillistamisjutut. Ehkä mä olen sitten järjestäytynyt rikollisuus.
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."

Simppa Hurkus

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 14.11.2013 13:28

Istjender kirjoitti:...jos puoliso ei anna, ...on ihan turha pistää settiä pystyyn.

Tää on niin totta...

Myymishommaan sinänsä sanoisin että koska joku sen kumminkin joutuu hoitaan, niin mieluummin joku siivo, kunnollinen ihminen kuin joku paha ja moraaliton. En tee ite kun ei taidot riitä, mutta en paheksukaan.

Kallu

ViestiKirjoittaja Kallu » 19.11.2013 19:34

777 kirjoitti:Itse en tuosta kasvattamisesta myyntiin pidä. Siis hek´koh tasolla. Yleis ohjeena sanoisin jos ei halua jäädä kiinni mistään myynnistä ,niin myy vain myyjille.(luotettaville ja ei käyttäjille/narkomaaneille) Mielestäni kaikilla kukan polttajilla on varmasti mahdollisuus kasvattaa itse kaikki tarvitsemansa poltot jos oikeasti viitsii ja saa aikaiseksi. Se on niin saatanan helppoa. Jos on tiivis kaveri porukka niin vielä helpompaa. Miksi siis myydä? Rahaa saa tehtyä muutenkin kun kukkaa myymällä.Eikö niin? Tää nyt on vaan mun mielipide ,mutta tuollaiset myynti jutut ei ole hyvää pr. toimintaa lailistamis ajatukselle. Järjestäytynyt rikollisuus myy huumeita ei kukan kasvattajat.

Heh, vai luotettavat myyjät :lol: Valitettavan moni nisti myy kukkaa lisätulojen muodossa, jotta saa aineensa hankittua. Jälleenmyyjiksi on todella vaikea hankkia ihmisiä, jotka eivät jotakin kamaa kisko. Ja tämä on fakta. Toki muutama hyvä myyjä aina löytyy, mutta he ovat harvinaisuuksia. Tuo yleisohjeesi on täysin väärä. Huomaan kyllä, että et ole koskaan ollut bisneksessä mukana. Kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuutta kasvattaa edes yhtä puskaa kotonaan. Silloin ostetaan ja yleensä jopa yllättävän kovalla hinnalla.

Rahaa saa kyllä duunia painamalla, mutta moni haluaa tehdä lisätuloa. Kannabiksen laillistamiselle nykyään laiton kauppa ei tule tekemään millään tavalla ongelmaa. Kun hamppu laillistetaan, nappaa valtio kyllä tulot itselleen.

somnamnaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 19.11.2013 20:31

Kallu kirjoitti:Jälleenmyyjiksi on todella vaikea hankkia ihmisiä, jotka eivät jotakin kamaa kisko. Ja tämä on fakta.

Tämä varmaan riippuu siitä millaisen tuttavapiirin omaat.
Tiedän montakin myyjää ja yksikään niistä ei kisko muita aineita kuin sitä kukkaa (osa ei edes sitä) ja mahdollisesti alkoholia.

Istjender
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Istjender » 19.11.2013 21:07

Bisnesmies ei käytä omaa tuotettaan (eikä etenkään jotain muuta).
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."

Kallu

ViestiKirjoittaja Kallu » 19.11.2013 22:17

somnamnaa kirjoitti:...

Tämä varmaan riippuu siitä millaisen tuttavapiirin omaat.
Tiedän montakin myyjää ja yksikään niistä ei kisko muita aineita kuin sitä kukkaa (osa ei edes sitä) ja mahdollisesti alkoholia.

Tuttavapiiriä ei kauppias itse koskaan käytä hyväkseensä, mikäli ei halua bisneksen loppuvan alta aikayksikön. Jälleeenmyyjät hoitavat sen osuuden, tiedostamatta mistä tavara lopultakin tulee.

Toki on pieniä myyjiä, jotka eivät kamaa vedä.

Istjender on oikeassa, nuppiaan ei pidä sekoittaa millään tavalla, ainakaan silloin kun toiminta pyörii täysillä. Kauppa se on mikä kannattaa, mutta pitää muistaa, että jossakin vaiheessa saattaa betonikoppi kutsua. Asenne ratkaisee ja koppi kovettaa luonnetta.

hampparimies

ViestiKirjoittaja hampparimies » 19.11.2013 22:57

Mulla ei ole kyllä mitään sitä vastaan, että joku yksityishenkilö tekee rahaa kannabiksella. Kasvattakaa ja myykää niin maanperkeleesti, että lähtee näiltä turhanpäiväsiltä jengeiltä lätkäbisnekset alta! :mrgreen:

Kallu kirjoitti:Tuttavapiiriä ei kauppias itse koskaan käytä hyväkseensä, mikäli ei halua bisneksen loppuvan alta aikayksikön.

Tässä lauseessa ei ole kyllä minusta mitään tolkkua. Just niitä tuttavia/kavereita kannattaa käyttää "jälleenmyyjinä", eikä mitään random-hörhöjä, joita et tunne pätkääkään.. Vai missaanko jotaki tässä? :think:

kannukake

ViestiKirjoittaja kannukake » 20.11.2013 11:26

Oliskin joku 10+ hengen kaveriporukka jolla kimpassa kasvattelis :). Jokaisella 2 telttaa, täydellinen satoisa 8vk lajike = kerran kuussa sato. Tälläsella "over grow" meininkillä saisi hintoja poljettua pienellä paikkakunnalla helposti 15e/g ruutikuivaa priima budia.

Kovat on huumekauppiaan paineet ja vaikee löytää tervepäinen / raitis kaveri siihen hommaan. Pitäisi viellä olla aika helvetin iso verkosto jos tollasia määriä haluaisi kuukausi tasolla rahaksi vaihtaa.

Pidän kyllä ihan realistisena 15-20k vuosiansioita (-kulut) hampun kasvattamisella ihan yhelläkin teltalla ja sanotaan vaikka 600w valolla. Tasapainoinen kaveri jolla ajatus leikkaa pystyy varmasti tekemään rahaa!
420

Kallu

ViestiKirjoittaja Kallu » 20.11.2013 19:56

hampparimies kirjoitti:Mulla ei ole kyllä mitään sitä vastaan, että joku yksityishenkilö tekee rahaa kannabiksella. Kasvattakaa ja myykää niin maanperkeleesti, että lähtee näiltä turhanpäiväsiltä jengeiltä lätkäbisnekset alta! :mrgreen:

...

Tässä lauseessa ei ole kyllä minusta mitään tolkkua. Just niitä tuttavia/kavereita kannattaa käyttää "jälleenmyyjinä", eikä mitään random-hörhöjä, joita et tunne pätkääkään.. Vai missaanko jotaki tässä? :think:

Toki tuttava/kaveripiiriä kannattaa käyttää jälkkäreinä, mutta heidän ei tarvitse/pidä tietää, mistä tuote tulee. Se järki tässä on. Jokainen joka on hieman laajempaa kauppaa harrastanut, tietää miten äkkiä paremmissakin piireissä pyörii mukana myymässä näitä hörhöjä.

somnamnaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 20.11.2013 23:43

kannukake kirjoitti:Oliskin joku 10+ hengen kaveriporukka jolla kimpassa kasvattelis

Tossa on jo liikaa porukkaa, sillä mitä enemmän kavereita on niin tietysti sen riskialttiimpaa on myös se toiminta.

kannukake kirjoitti: Jokaisella 2 telttaa, täydellinen satoisa 8vk lajike = kerran kuussa sato. Tälläsella "over grow" meininkillä saisi hintoja poljettua pienellä paikkakunnalla helposti 15e/g ruutikuivaa priima budia.

Mitäs polkemista se on jos nyt hinnat (ainakin täällä päin) on kympin samasta tuotteesta? Riistolta toi kuullostaa.

kannukake kirjoitti:Pitäisi viellä olla aika helvetin iso verkosto jos tollasia määriä haluaisi kuukausi tasolla rahaksi vaihtaa.

Jos tuntee joltain isommalta paikkakunnalta pari hyvää myyjää niin vaihtuu varmasti vaikka kiloja viikossa käteiseen.

kannukake kirjoitti:Pidän kyllä ihan realistisena 15-20k vuosiansioita (-kulut) hampun kasvattamisella ihan yhelläkin teltalla ja sanotaan vaikka 600w valolla.

Pidän tota määrää realistisena pienille kaappikasvattajille. Isohkolla teltalla pääsee jo varmasti sinne 50-100k kerhoon vuodessa vaikka halvalla myisi...

kuningashui

ViestiKirjoittaja kuningashui » 21.11.2013 1:43

Niinkun tossa mainittiinkin, mitä järkeä tosiaan yrittää kasvatella niitä kiloja hiessä sisällä kun tota lääniä tosiaan on suomessa aika reippaasti. En oo meinaan koskaan nähny sellasia määriä budia missään sisäkasvatuksessa, kun mitä tyypit tuolta suomen luonnosta sai revittyä aivan vitun pienellä alkupanoksella. Hyvin valikoidut lajikkeet, spotin (lue: spottien..) valmistelu ja sen valinta ja hyvä kesä.. Niillä tehään kymmeniä kiloja. Ja tätä ulkohöttöä jengi haki kyselemättä heikkejä 1300e, ihan oikeesti mit vit? Ainakin tampereella ja varmaan muuallaki suomessa on jo pitkään ollu myyjän markkinat, kunhan tuottees vähääkään päihdyttää niin joku sitä ostaa. Mielllään. Ja maksaa vielä hyvän hinnan..
sitruunabanaaneja ja mannapuuroo

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”