Kuivaaminen ja labrat

Sana on vapaa.
Chiller

Kuivaaminen ja labrat

ViestiKirjoittaja Chiller » 1.6.2019 17:29

https://www.instagram.com/p/ByIybtDgIzd ... if29t73jl8
Tässä on nyt vähän asiaa tästä "tieteestä" joka on ollut aivan mutupohjalla. Kannattaa vähän lukea kommenttejakin. Tosiaan, perinnetieto on paljon järjen ja fysiikan lakien vastainen ollut tässä asiassa. Asian kun pitäisi olla täysin teoreettisesti hahmotettava ja käytännössä paikkansa pitävä. Metaboliat kylläkin voi näytellä omaa osaansa ja se että kasvaako trikomit vielä niiton jälkeen.

Chiller

Re: Kuivaaminen ja labrat

ViestiKirjoittaja Chiller » 1.6.2019 17:37

Tuota olen myöskin pitkään epäillyt, että tuo thc% juttu menee noin ja että se on siten harhaanjohtavaa... Mielestäni pitäis mainostaa kokonais kannabinolien elikkä hartsin määrää.
Silmämääräisesti korkeimmat mulla on ollut automaatissa nimeltänsä stress killer ja olikohan euphoria :think: Ei kuitenkaan se orggis, vaan juanitan ja shark shokin risteytys. Toinen mainittu on ruderalis/juanita/lemon.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 3.6.2019 6:34

Chiller kirjoitti:Tuota olen myöskin pitkään epäillyt, että tuo thc% juttu menee noin ja että se on siten harhaanjohtavaa...

Siis.. thc% mitä ilmoitetaan on se suhde mitä thc on koko kannabioidi määrästä. Tätä varmaan tarkoitit .. hyvä kirjoittaa auki.

Jooh, kanssasi samaa mieltä.. tota totaali määrää on kai vaan tosi vaikee määritellä/mitata kun riippuu niin paljon kasvuolosuhteista. Joillakin siidufirmoilla on tieto jakaumasta mut en muista onko missään ollut tarkempaa määritystä kokonaismäärälle (muutakuin luokkaa .. 'tää tuottaa paljon' )

Mulle toi istagram keskustelu oli liian haastavaa seurattavaa.. liian vähän ns tietoa. joku 12 klikkauksen jälkeen (avaa lisää viestejä) luovutin.

Teoriassahan tuon voisi tehdä kotona. Se mitä voisi saada irti on tieto miten voi vaikuttaa määrään / jakaumaan kasvatusvaiheessa ja miten jälkikäsittelyssä. Tieto mitä olen onnistunut kaivamaan esille on hyvinkin suuntaa antavaa ja keskittyy vain pääkannabinoideihin.

Ehka joskus jouluna tms. osallistukaa keskusteluun / tykätkää viestissä jos aihe oikeasti kiinnostaa.
Irrational one

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 3.6.2019 21:06

Tuo korkean thc:n hypetys on sinänsä myöskin vähän tyhmää. Thc voimistaa muiden kannabinolien toimintaa ja näiden muiden kannabinolien määrä sit määrää sen minne päin psykoaktiivisuus lähtee menemään. Näin ollen oikeasti kaikki muut kannabinolit ovat kiinnostavia paitsi thc.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kyllä minä ainakin ottaisin mieluummin hyvin annosteltuna oikeaa psilosybiiniä kuin etsisin sitä pieninä määrinä jostakin kannabiksesta, suurella määrällä thc:tä voimistettuna.
Minuun on purrut kannabis valistus jenkeistä, jossa kehotetaan tuntemaan "lääkkeensä", tietämään mitä ottaa. Kun thc on korkea ja muuta kannabinolit matalat, niin on vaikeampi tietää mitä se tuote tekee. Selkeästi ei edes tiedetä kuin muutaman kannabinolin vaikutus.
Mulla toimii hyvin simppeli high CBD tuote ja mitä sativaisempi niin sitä enemmän focus ja mitä enemmän indica niin sitä enemmän relax. CBD myös tuo kestoa ja parantaa psyykettä. Hyvä tuote tekee tuon kaiken ja muuttuu muutaman tunnin päästä unilääkkeeksi.
Puhdas CBD ei kuitenkaan toimi mulla hyvin. Mutta ei huonostikkaan. On vain lähinnä psyyke lääke ja melatoniinin esiaste. Juuri sen lupaakin.
Mutta ihmisten endokannabinolit elimistössä poikkeaa geenien ja ravinnon mukaan. Elimistössä olevat aineet muuttaa yksilöllisesti tilannetta, kun metaboliat tapahtuu keskinäisissä reaktioissa. Myös se vaikuttaa mitä käytetty kannabis kerryttää elimistöön ja näin tilanteet muuttuu. Viime viikon kauhistus, kirkas sativa, saattaa ensi viikolla olla hyvää jonkin muun lajikkeen jälkeen.

Iamnumber

ViestiKirjoittaja Iamnumber » 4.6.2019 8:27

Chiller kirjoitti:Tuo korkean thc:n hypetys on sinänsä myöskin vähän tyhmää. Thc voimistaa muiden kannabinolien toimintaa ja näiden muiden kannabinolien määrä sit määrää sen minne päin psykoaktiivisuus lähtee menemään. Näin ollen oikeasti kaikki muut kannabinolit ovat kiinnostavia paitsi thc.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Kohtuu paljon lueskellut noista .. toki pitkälti verkosta eli riski et virheellistä.. mut mun ymmärrys on et muut kannabinoidit vaikuttaa/säätelee thc vaikutusta ennemmink kuin et thc vaikuttaisi muiden toimintaan. Siinä olemme samaa mieltä että yhteisvaikutus/ vuorovaikutusta on ja muut kannabinoidit ovat merkittäviä lopputuleman kannalta.

pidempi jaarittelu tuosta... Paljonhan perustuu kokemuspohjaiseen perimätietoon (vrt tieteellinen tutkimus) .. Tuossa on erittäin vaikea ellei jopa mahdotonta muodostaa varmaa näkemystä vaikutus suunnasta eli onko ( A vaikuttaa Bhen lopputulemalla C ) VAI ( B vaikuttaa A hen lopputulemalla C ) .. ehkä kyse on vain että thc on tiedetty/ tunnettu aikaisemmin ja kun on tullut ymmärrys yhteis vaikutuksesta on OLETETTU että vasta löydetty, pienempi pitoisuus% kannabinoidi on se joka muokkaa aikaisemmin tunnetun / suuremmalla pitoisuus% olevan vaikutusta ( vrt tutkittu tieto jossa selviää myös missä ja kuinka vaikutus tapahtuu )

Oma kiinnostus on lääkinnällisessä käytössä eli toimintakyvyn säilyttäminen on avain asemassa. Eos .. ehkä yksi syy on että kannabis (koska siinä on heikompi psykoaktiivinen vaikutus) koetaan turvallisemmaksi vrt vaihtoehdot + kannabis on ollut uutisissa paljon enemmän ja tietämys on lisääntynyt. Muilla tuotteilla on osansa hoitokeinoina mut riskejä on enemmän eli (kokeillaan ja katsotaan) johtaa helpommin huonoon lopputulemaan. Keskustelu noista ei kuitenkaan (kai?) kuulu tälle foorumille / tähän osioon.

Telkussa nähnyt jokusen dokkari jakson psykoaktiivisten aineiden lääkinnällisestä käytöstä. Tietyllä tapaa sama kuin kannabiksen kanssa eli 50 ja 60 lukujen vaihteessa isosisko päätti että nämä ovat saatanasta > bänniin > tutkimus ja lääkinnällinen käyttö seisahtui.
Irrational one

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”