SKITSOFRENIA!?

Sana on vapaa.
tmotion

Re: SKITSOFRENIA!?

ViestiKirjoittaja tmotion » 24.8.2010 19:54

Coolvice kirjoitti:...
Huono puoli on se että ne jotka ovat sairaita ja eivät reagoi saavat enemmän jälkeläisiä! Evoluutiota sairaassa yhteiskunnassa?

Ei jälkeläisten määrästä tarvitse olla huolissaan, vaan niistä toiminta- ja ajatusmalleista joita
jätämme kulttuuriin. Kulttuurievoluutio on yhtä tärkeää kuin (rappeutuvat) geenimme.
Eipä tainnut Jeesuksella tai Hitlerilläkään olla jälkeläisiä.
Viimeksi muokannut tmotion, 24.8.2010 21:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kakaganja

ViestiKirjoittaja kakaganja » 24.8.2010 21:02

mie oon sitä mieltä että jokainen meistä on hieman "skitso", erona vaan se että pysyykö se vain häivähtävän ajatuksen tasolla, vai voittaako se kriittisen minän ajatusmallit.
~~~~~~
"Se on vain yrtti"

Coolvice

ViestiKirjoittaja Coolvice » 24.8.2010 21:36

tmotion kirjoitti:...

Ei jälkeläisten määrästä tarvitse olla huolissaan, vaan niistä toiminta- ja ajatusmalleista joita
jätämme kulttuuriin. Kulttuurievoluutio on yhtä tärkeää kuin (rappeutuvat) geenimme.
Eipä tainnut Jeesuksella tai Hitlerilläkään olla jälkeläisiä.

Eivät varmaan saaneet. Silti valitettavasti tietyt psyykkiset sairaudetkin ovat geneettisiä ja periytyviä. Tästä seuraa se jos psykopaattisilla ominaisuuksilla menestyy sairaassa yhteiskunnassa siirtyvät ne geeneissä sekä perhekulttuurissa seuraavalle sukupolvelle.

Tässä yhteiskunnassa on pakko olla kieroutunut "menestyäkseen". Onneksi lisääntyä voi menestymättäkin.

Rappeutuvista geeneistä en ole huolissani, päin vastoin. 2010:n vuosikymmenestä alkoi geenidopingin aikakausi!

tissitimo

ViestiKirjoittaja tissitimo » 23.1.2019 14:40

Moi!

Pitkästä aikaa jotain pitäisi kirjoitella tänne. Nostetaan samalla vanhaketju ylös.

Todettiin juuri skitsofrenia ja jatkan vain CBD polttamista, eli pelkkää finolaa. Kokeilin vain vähän jotain katu THC polttoa joka kyllä pelottaa.

Saan pidettyä itseni jännille aalloille, jotka ovat juurtuuneet jo puuhun ja metsään. Ajatelkaa pieni tonttujen metsäreviiri, jossain saimaassa. Juttelevat Saimaannorpille sielä ihmisten juttuja. Voisiko olla tosi? Kirjotin tuon nyt omalla mielikuvilla josta tuli mielikuvitusta.

Pystyn luomaan itselleni psykoosin ja perua sen, harjoittelen sitä tässä näitä omia mietteitä kirjotellen. Tulette kohta puhumaan, kuinka tyhmä minä olen tai ette vastaa tähän viestiin ollenkaan?

Pystyn sen hahmottamaan tässä nyt tuolla mielikuvallani. Kuinka moni ei tähän pysty? Skitsofrenia on metafora eli jakomielitauti. Jaan tiedon eteenpäin, otan vastaan, luen salaa?, ynnämuuta tuommoista sähköverkkoa ylläpitävia synapseja näin ollaan. Jakomielitautisen on vaikea voittaa pahat tahot, jotka toruvat minua tämän metaforan osaamisen suhteen, olkaa viisaita ja lukekaa asioista. Ottakaa selvää !

Kuinka vaihdan nimimerkin?

titso
:)

thamtham

ViestiKirjoittaja thamtham » 15.3.2019 17:55

Itse huomasin ensimmäisten jazztouhutteluiden aikaan taipumusta skitsofreenisiin oireisiin, muistan lähinnä sen että tuntui kuin joku katsoi ja seurasi aina, silmäkulmassa vilisi varjoja.
Kun kukka pikkuhiljaa loppui ja olin pidempään tauolla, huomasin että nämä tuntemukset/oireet katosi, vuosien saatossa kuitenki kiinnostus tätä luonnontuotetta kohtaan kasvoi, vaikken sitä päässytkään kokeilemaan kuin aniharvoin, ja aloin ymmärtämään lajikkeiden eroavaisuuksia, toiset naurattaa, toiset vetää sängynpohjalle hyvin nopeasti jne.

Ensimmäinen lajike on vieläkin tuoreessa muistissa vaikka sen aikainen touhuaminen olikin melkoista säätöä ja tarralenkkari meininkiä, White Rhino. Lajikkeen valitsin silloin muistaakseni lääketaustojen takia.
Nyt kun hupiheinä on monissa jenkkilän osavaltioissa (osittain) laillistettu niin lajikkeistakin löytyy erittäin kattavasti tietoa, ja kyseistä laatua tukiessa törmää usein sanoihin paranoia ja skitsofrenia.

Nykyään olen Erittäin tarkka lajikkeista ja laadusta ylipäätään enkä ota kaverinkaan tarjoamia sauhuja vastaa jos lajikkeen oletetuista vaikutuista ei pääse ottamaan selvää
Miät henmetiä

Elomieli

ViestiKirjoittaja Elomieli » 27.5.2019 8:36

Minulla paranoia skitsofrenia. Todellisuuden johon voi kasvaa. Lääkkeet lähinnä aiheuuti sivuoireita ja niihin kun alkoi uskomaan oli todellinen helvetti. Nyt vaan serotoniin ja dopamiini lisät minimaalisella antipsykoottisella lisällä. Paukuissa törmää kunnon paranoiaan ilman kuumotuksia. Aistien ja todellisuuden olemassaolo on paukuissa terveellisempää kuin oikeassa psykoosihelvetissä jossa ympäröivä maailmaki on psykoosissa. Savuissa tietää olevansa savuissa ja vaikka kuinka noiaa niin on turvassa ja hengissä.

Vittu kun ois laillisia nii vois jostai ostaa ominaisuuteen sopivia lajikkeita ja tutustua uudelleen maailmaan ja itseen vuosien lääkejumituksen jälkeen!

Pahimmassa lääkepsynoosissa pärähin hengelliseks. Kunnon kokemuksia kaikessa kirjossaan. Mitähän ne hullujen huoneella olijat vois kertoa jos aikanaan esim
Kannabiksesta ois apu joko välillisesti tai pysyvästi. Varmaan uudistais palveluja .. keksintöjä.

T2X

ViestiKirjoittaja T2X » 29.7.2019 22:17

Vieras kirjoitti:Tämä on askarruttanut minua jo jonkin aikaa ja ajattelin kysäistä teiltä, että onko kellään ilmennyt minkäänlaisia skitsofrenian merkkejä? (typerä kysymys, mutta huolestuttava!) Joku joka olisi jo hieman kauemmin sauhutellut ja ollut tekemisissä hampun kanssa voisi ehkä kertoa jotain jos on jotain kerrottavaa tälläisestä asiasta!

Niin eli onko jollekkin ilmaantunut jotain aivan selviä skitsofrenian merkkejä tässä yks linkki missä on jonkin verran tietoa skitsofreniasta!
------> http://www.kakspy.com/kakspy/kirj_kn_4.html

Tämä on toistaiseksi ainoa asia josta olen huolissani polttelussa!

Peruskuumottelut tuskin liittyy aloittajan postiin. Eiköhän lie ihan "normaalia" normeja/lakia rikkoessaan pelätä joutuvansa vastuuseen ja menettävänsä asemiaan sekä mahdollisuuksia. Häpeä liittyy itsellä käyttöön myös vahvasti.

:think: Skitsoilu/vainoharhaisuus/hallusinaatiot kannabiksen vaikutuksen alaisena ilmenee itselläni juurikin siten, että tulkitsen ihmisten live keskusteluja itseäni koskeviksi ja pahantahtoisiksi. Nämä harhat ilmenee käsittääkseni lähes ja ainoastaan silloin kun olen polttanut sauhuja. Lienee liittyvän myös siihen, että päihde tuntuu nussivan puheenymmärtämistä ja -tuottamista (lähteenä Trevor/GTA5) jolloin aivot/mieli täyttää aukot luodakseen "ymmärrettäviä" kokonaisuuksia. Vastaavia kokemuksia on tullut enemmän tai vähemmän koko käyttöhistoriani aikana, mikään ei ole "jäänyt päälle", unien jälkeen tilanne on resetoitunut.

Päihtymisen määrä vaikuttaa vahvasti, eli mitä enemmän poltan sitä helpommin "kuulen ääniä". Näitä keskusteluja/ääniä on todella hankala olla ottamasta todesta, enkä toistaiseksi osaa kuin ottaa vastaan. Se tieten väsyttää eikä yleisissä tiloissa/porukassa/massatapahtumissa tällöin pysty yhtään rentoutumaan/keskittymään kun "äänet" puskee etualalle ärsykkeissä vaikka olisikin muuta mielekästä puuhaa. Sosiaalisesta toimintakyvystä/itsensä toteuttamisesta ei tässä vaiheessa kannata edes puhua. Tämä tapahtuu erityisesti hälinässä kun on vaikea kuulla keskustelua esim jos yrittää kaverien kanssa keskustella.

Festivaaleilla sattuikin juuri niin että istuimme ihan vieri-vieressä kahden ihmisen kansa enkä kuullut mitä he keskenään puhuivat, mutta takaa kauempaa kuuluva keskustelu tai oikeastaan yhden ihmisen ääni puski tietoisuuteen niin voimakkaasti ja luultavasti vääristyen, etten pystynyt kuin ottamaan vastaan sen. Ikään kuin he/hän olisivat keskustelleen siitä mitä minä teen/olen ja miten minun pitäisi olla/tehdä tai millainen olen. Ilmeisesti kyseessä on enemmänkin harha-aistimus kuin skitsofrenia, mutta liittynee. Tästä syystä ja parista muustakin välttelen käyttöä toistaiseksi.

Kotilolle kiitos, kun sain akuutisti purkaa vähän mieltäni! :yes: (https://www.facebook.com/hoivakotilo/)

Aiheesta:
"Tavallisimmat harha-aistimukset skitsofreniassa ovat luonteeltaan kuuloharhoja, jolloin henkilö kuulee äänen kommentoivan hänen käytöstään tai kehottavan häntä tekemään jotain tai kuulee kahden äänen keskustelevan hänestä." (Duodecim 29.7.2019 Harha-aistimus (hallusinaatio) https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivu ... i=dlk00371)

https://areena.yle.fi/1-4287682#autoplay=true Tiededokumentti: Äänet päässäni.
Viimeksi muokannut T2X, 3.8.2019 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------
Helposti syttyvä

strömming

ViestiKirjoittaja strömming » 30.7.2019 8:35

Ihmiset voisivat pikkuhiljaa lopettaa kuvittelunsa siitä että ovat saaneet skitsofrenian kannabiksesta
Voi olla että '"kuulet ääniä" tms, mutta ne ovat puhtaasti mielikuvituksen tuotetta
Jos kykenet epäilemään mielenterveyttäsi, olet mieleltäsi terve
Mielisairauksiin kuuluu olennaisesti sairaudentunnottomuus

weed420

ViestiKirjoittaja weed420 » 30.7.2019 20:48

strömming kirjoitti:Ihmiset voisivat pikkuhiljaa lopettaa kuvittelunsa siitä että ovat saaneet skitsofrenian kannabiksesta
Voi olla että '"kuulet ääniä" tms, mutta ne ovat puhtaasti mielikuvituksen tuotetta
Jos kykenet epäilemään mielenterveyttäsi, olet mieleltäsi terve
Mielisairauksiin kuuluu olennaisesti sairaudentunnottomuus

niin ja mm. stressatessa voi "kuulla ääniä"..

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”