(Kannabis)psykoosi

Sana on vapaa.
Pulla

Re: (Kannabis)psykoosi

ViestiKirjoittaja Pulla » 20.4.2015 16:38

Asia postaus... Tuttuu juttuu, kaveris tarina, itellä kehittys se tilanne vuosien syrjäytymisen, väliinpitämättömyyden myötä. Nukuin miten sattui monta vuotta, jätin syömättä, liikkumatta, kieltäydyin kaikesta, koska pahat ihmiset.

Sitä ei monesti psykoosissa tai vastaavassa välitä, perus terveydelliset asiat unohtuu. Flippaillessa hakkaa päähän jotkut ihan muut jutut.

Nykyään kun on aika paljon työttömiä, syrjäytyneitä, mt ongelmaisia, varsinki nuoria - uskoisin ja kokemuksen perusteella melkeen kaikilla on aika samanlaiset ongelmat, sosiaalinen syrjäytyminen, kiusaaminen, vanhemmat peukalo keskellä kämmentä. Sitten tulee huumeet ja omien asioiden hoitamattomuus siinä teini-iällä ja kun omilleen muuttaa.

Kriittinen vaihe koska silloin nuori aikuinen voi helposti valita pysyä omassa kämpässää, sossun tuilla, tilata netistä huumeita ja ainoana ihmiskontaktina pitää kaupan kassaa, mutta pitää toki vaihtaa kauppaa joka kerta että ei samat myyjät aina näe, häpeällistä. Kaikki tämä on niin häpeällistä että ei voi näyttää, kertoa mitään kellekään, siltä tuntuu.

Sitä kun on yksikseen, ei oo niin väliä millää nukkumisella, hygienialla, syömisellä.

Lopputulos langan laiha, tai ylipainonen, epäselviä omiaan höpöttävä, pelokas erakkonuori jolla kaikki muutkin asiat rempallaan, mutta henkilö itse ei välttämättä näe tai halua myöntää että kaikki ei ihan ok.

Ja toi just, toi oudon ilonen asenne... Toki kannabis saattaa tehdä iloiseksi ja erakko elämä on omalla tavalla ilosta, vapaata monista stresseistä, mutta oi olla just että henkilö on psyyketilalta sillon pienessä breakdown pisteessä ja välittäminen tauolla kokonaan, ehkä jotain ratkaisevaa tapahtunut elämässä blablaa, tapauskohtasta. Ja kukaan ei oikeen ymmärrä kukaan kukaan ei puhu mitään.

MUTTA kuten kaveris, tilasta palaa "terveeseen" aika varmasti nuori ihminen kun väliin tullaan, sairaalaan tauolle ja kuntoutukseen ja toimintaa ja ihmisiä.

Oon aika varma että sinäkin jos oloisit elänyt samanlain kuin kaveris, saattaisit olla vastaavassa jamassa, tai jos kaveris eläny ku sinä niin olis menny hänellä paljon terveemmin ja itse kannabis ei välttämättä olisi ollut niin ongelma

JA SIT itkeminen on ehkä terveinä jutut minkä tossa tilassa voo tehdä, eli jos näin käy niin sillon olis hyvä antaa henkilön itkeä ja pitää sitä hyvän asiana, terveenä reaktiona, eikä kauhistua

Osastolla oon kans ollut, jos rehellisesti mietin niin se ei ole kovin terve paikka nuorelle ongelmaiselle, koska siellä todella paatuneita huumeongelmaisia, skitsofreenikkoja ja jne... Mut henk koht koin opettavaisena kokemuksens, ja tärkeänä siihen vaiheeseen koska olin ihan pihalla. Sai sitä kuunnella agenteista ja myrkytetyistä johtovesistä jne

Phoenixs
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Phoenixs » 22.4.2015 13:18

Pulla kirjoitti:Asia postaus... Tuttuu juttuu, kaveris tarina, itellä kehittys se tilanne vuosien syrjäytymisen, väliinpitämättömyyden myötä. Nukuin miten sattui monta vuotta, jätin syömättä, liikkumatta, kieltäydyin kaikesta, koska pahat ihmiset.

Jeps, tämäpä se syy tässäkin oli varmasti, tosin aikaa ei kulunut mitenkään vuosia, asuin tämän kyseisen kaverin kämppiksenäkin pari vuotta ja vaikka silloin polteltiin, oli ympärillä kuitenkin kokoajan muitakin ihmisiä. Varsinainen flippaus tapahtui vasta kun lähdettiin eri teille ja kaveri alkoi tosissaan olla suuren osan ajasta yksin, mitä nyt välillä käytiin kaveria morjestelemassa ja iltaa istumassa.

Pulla kirjoitti:
Kriittinen vaihe koska silloin nuori aikuinen voi helposti valita pysyä omassa kämpässää, sossun tuilla, tilata netistä huumeita ja ainoana ihmiskontaktina pitää kaupan kassaa, mutta pitää toki vaihtaa kauppaa joka kerta että ei samat myyjät aina näe, häpeällistä. Kaikki tämä on niin häpeällistä että ei voi näyttää, kertoa mitään kellekään, siltä tuntuu.

Tätä on vaikea uskoa kaveristani, että olisi jotenkin häpeillyt tilannettaan, koska kyseessä on kuitenkin ihminen joka ei suoraan sanottuna ole ikinä paljoa muiden mielipiteistä välittänyt. Mutta eihän sitä tiedä mitä ihminen oikeasti sisällään tuntee ja mitä sitten ulospäin näyttää.

Pulla kirjoitti:
Ja toi just, toi oudon ilonen asenne... Toki kannabis saattaa tehdä iloiseksi ja erakko elämä on omalla tavalla ilosta, vapaata monista stresseistä, mutta oi olla just että henkilö on psyyketilalta sillon pienessä breakdown pisteessä ja välittäminen tauolla kokonaan, ehkä jotain ratkaisevaa tapahtunut elämässä blablaa, tapauskohtasta. Ja kukaan ei oikeen ymmärrä kukaan kukaan ei puhu mitään.

Tuota hän sanoi monesti, että ei ole turhia stressejä. On vaikea nähdä eroa, kun kaveri on muutenkin aina ollut luonteeltaan tämmöinen rento ja "kyllä kaikki järjestyy"-asenteella menevä.

Pulla kirjoitti:
Oon aika varma että sinäkin jos oloisit elänyt samanlain kuin kaveris, saattaisit olla vastaavassa jamassa, tai jos kaveris eläny ku sinä niin olis menny hänellä paljon terveemmin ja itse kannabis ei välttämättä olisi ollut niin ongelma

Juurikin näin. Itsestä tuntuu välillä, että kaipaa ihmisten pariin jo jonkun vähän pidemmän viikonlopun jälkeen, saati sitten että yksinoloa jatkuisi pitkään, uskoisin että jotenkin siinä muuttuisi ajan myötä.

Pulla kirjoitti:
JA SIT itkeminen on ehkä terveinä jutut minkä tossa tilassa voo tehdä, eli jos näin käy niin sillon olis hyvä antaa henkilön itkeä ja pitää sitä hyvän asiana, terveenä reaktiona, eikä kauhistua

Juu, en mä sitä itkemistä mitenkään kauhistellut, oli vain outoa nähdä kaverin murtuvan kun semmoista ei ennen ollut tapahtunut. Kyllä siinä joutui itsekin hieman roskia silmästä pyyhkimään..

Pulla kirjoitti:
Osastolla oon kans ollut, jos rehellisesti mietin niin se ei ole kovin terve paikka nuorelle ongelmaiselle, koska siellä todella paatuneita huumeongelmaisia, skitsofreenikkoja ja jne... Mut henk koht koin opettavaisena kokemuksens, ja tärkeänä siihen vaiheeseen koska olin ihan pihalla. Sai sitä kuunnella agenteista ja myrkytetyistä johtovesistä jne

Joo o, ei varmasti tee hyvää tuommoinen ympäristö. Minäkin siellä osastolla vierailulla pyörähtäessäni kerkesin siinä jonkun vartin verran steppailemaan ympäriinsä, niin tuli vaikka miten monta ihmistä selittämään semmosta stooria ettei auttanut kuin nyökkäillä, että juu juu, juu juu.

rehupekka

ViestiKirjoittaja rehupekka » 9.6.2015 1:23

Eipä se olekaan kannabis mikä skitsofreniaa aiheuttaa vaan söpöt pikku kisut:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/koti ... 9c9ae3bf0a

Tossa vielä kopypaste:

"Kissan suloisen ulkokuoren takana voi piileskellä ikävä yllätys: loinen nimeltä toxoplasma gondii, eli toksoplasma.

Toksoplasma voi aiheuttaa sairauden nimeltä toksoplasmoosi, joka puolestaan saattaa aiheuttaa jopa keskenmenon, sikiön kehityshäiriöitä tai viikkoja kestävää, flunssan kaltaista sairastelua.

CBS kertoo, että tutkimuksissa on nyt havaittu yhteys myös kissojen ja skitsofrenian välillä. Kolmessa eri tutkimuksessa on havaittu, että perheissä, joissa lapsella on diagnosoitu skitsofrenia tai muu vakava mielenterveysongelma, on usein ollut lemmikkinä kissa.

Tutkimuksissa on myös vahvistettu, että toksoplasma-tartunnan saaneella ihmisellä on melkein kaksinkertainen todennäköisyys sairastua skitsofreniaan.

Ulkokissoilla on suurempi riski saada toksoplasma-tartunta kuin sisäkissoilla.

Toksoplasmoosi on erityisen vaarallinen syntymättömille lapsille, joten raskaana olevien naisten kannattaa välttää kissojen hiekkalaatikoiden siivoamista. Suomessa Evira muistuttaa, että hyvästä käsihygieniasta tulee huolehtia kissan koskettelun tai kissanhiekan käsittelyn jälkeen. Toksoplasmatartunnan voi saada kissan ulosteista tai ulosteiden saastuttamien kasvien tai maaperän välityksellä."

Olen ollut kissaihmisenä tietoinen toksoplasmoosista jo pitkään, mutta olen aina luullut sen vaikuttavan ihmiseen niin että altistunut ihminen ottaa suurempia riskejä kuin toksonaiivi ihminen (ja tietty se että raskaana olevalle naiselle/sikiölle vaarallinen). Sopisi itellekin kuvaan.

Nexxy

ViestiKirjoittaja Nexxy » 18.8.2015 15:03

Ensinnäkin, Kiitos henkilökohtaisista asioista avautuneita ihmisiä, vaatii kuitenkin rohkeutta kertoa laajalle porukalle omista kokemuksista!
:respect:
On kyllä mielenkiintoinen kysymys tämä, Onko kannabis laukaiseva tekijä? Itse aloittaisin kysymykset jo aikasemmista aineista jotka ovat synteettisiä. Onko Kannabispsykoosin saanut ottanut Kipulääkkeitä nuorena? Onko henkilö ottanut muita mieliala tai muita aivokemiaan keskittyneitä lääkkeitä jo nuorena? Mikä on henkilön sosiaalinen verkosto, onko se luotettava vai kokeeko henkilö sen epävarmaksi? Psykoosin uudelleenlaukaiseva tekijä mielestäni on, että pelkääkö Henkilö joutuvansa pärjäämään yksin jos psykoosi tai paniikkikohtaus iskee? Elämme kuitenkin Suomessa, ihmiset tahtovat näyttää ulkoisesti vahvalta yms. Psykoosin saanut henkilö todennäköisesti rupeaa epäröimään itseään ja kokee olevansa heikko tai avuton tilanteessa.

Omaa Henkilökohtaista kokemusta ja mielestäni "TEKIJÖITÄ" asiaan liittyen : Itse saanut paniikkikohtauksen paukuissa, ja tiedostin samantien, ettei se johdu paukuista, vaan lähiaikaisista tapahtumista. ( Todella rankkoja asioita :? ). Kohtauksen alussa rupesin itkemään ja miettimään asiaa, paperi prosesseja ja se vaikutti ylitsepääsemättömältä ajatukselta, miten katson virastotätejä yms silmiin, H Merkinnän omanneena mietin, etten ole uskottava ja heitä ei todella edes kiinnosta Minä ihmisenä. Koin siis ääretöntä Riittämättömyyttä. Juuri saanut H Merkinnän, ajattelin elämäni olevan tässä, joudun elämään Rikollisuudella ja se ahdisti äärettömästi, en pääse tavoitteeseeni yms ei kukaan minua minnekkään ota töihin tai edes opiskelemaan. Kaikki tuli samaan aikaan. Olen itse todella vahva ihminen ja koin todella rankasti kohtauksen, rupesin epäilemään vahvuuttani.

En syö mitään lääkkeitä, mielestäni niiden on tarkoitus pahentaa ihmisen tilaa ja luoda vain rahaa piittaamatta seurauksista, olen ajatellut näin jo kahdeksan vuotiaasta lähtien. Olen aikuisiällä pakon edessä ottanut todella pahaan päänsärkyyn Buranaa 2 kertaa ( Ei ollut raskaana oleville naisille tarkoitettuja särkylääkkeitä saatavilla sillä hetkellä, niitäkin vain 2 kertaa ottanut, joten totaalisesti n. 4-5 särkylääkettä elämän aikana ) Jälkiseurauksena yhden välipäivän jälkeen aina älytön Migreeni kohtaus.

Olen elänyt yli puolet elämästäni yksin, en kärsi yksinäisyydestä, en tiedä miksi, en vain kärsi. Lapsuuteni ei ollut helppo, olin kuusi vuotias, kun löysin pihaltamme Ostoskärryt, hyppäsin kärryihin ja naapurin 30v Jonne tuli yhtäkkiä heittämään ostoskärryjä ympäri-ämpäri, pääni osui asfalttiin n. 6-7 kertaa pyöriessäni kärryissä. Isäni koitti heittää minua kivillä päähän, kun olin n. kahdenksan vuotias, varastin naapurilta postia mielenkiinnosta, kivi lensi suoraan pääni ohi suhahtaen oikealta puolelta, yksi iso kivi osui selkääni. 3 Luokalla koulussa koko luokka kiusasi minua ja osallistui kiusaamiseeni, mukaanlukien opettaja. Vedin heitä kaikkia turpaan, mukaanlukien opettajaa. Epäoikeudentajuni ei voinut ymmärtää moista, en ollut tehnyt mitään heille, ja olin silti silmätikku, en ymmärtänyt. Olin kuitenkin onneksi perheestä jossa moinen vääryys oikaistiin. ( En sano väkivallan olevan oikein, vaan viimeinen toimiva ratkaisu ) Ymmärsin kuitenkin, että minullakin on oikeus elää enkä ansaitse moista suvaitsemattomuutta tai pienipäisyyttä. Tässä minun tarinani ja yhdestä viimeisimmästä en pysty edes vielä puhumaan julkisesti, liian sattuvaa.
Paljon vääryyttä tai stressaavista elämäntilanteista kokeneille paljon aiheeseen liittyen Voimia ja Rakkautta!
:)

Puuhis

ViestiKirjoittaja Puuhis » 12.1.2016 21:24

Muutama ihminen varmaan miettiny mihin Puuhis on kadonnut, mut täällä mää vielä hengissä sinnittelen. Olis paljon asiaa, mut en jaksa jokaista yksityiskohtaa kertoo. 2 kertaa olin pitkässä niemessä ja toisella kertaa saatiin vasta lääkitys kuntoon. Sain siis todellakin diagnoosiks kannabispsykoosin ja se aika oli yhtä helvettiä. Lepopulssi 150, hallitsemattomia itkukohtauksia, sekoomisen tunnetta, pelko kontrollin menettämisestä, ahdisti, ympäristö tuntu vieraalta, oma kroppa tuntu vieraalta, äänet kuulosti moninkertaselta, mutsin koittaessa rauhotella mua hieronnalla pelkäsin että se haluaa satuttaa mua, en pysyny paikoillani ollenkaan, pitkässä niemessäkin kävelin käytäviä varmaan useemman kilometrin päivässä koska se oli ainoo asia joka sai mut rauhottumaan, lisäks näin itteni ikäänkuin vierain silmin, roikkumassa narun jatkeena suuren puun juurella. Luojan kiitos mun perhe oli mun tukena koko ajan, olisin muuten 99% varmuudella tappanu itteni.

Oli oma vika kun en kertonu lääkäriin mennessä maaliskuussa että oon polttanu pilvee, hoito lähti heti väärille raiteille, epäiltiin ensimmäisenä ms-tautia ja pääsinkin pään magneettikuvaan aika nopeesti, mut eihän sieltä mitään löytyny. Olo sen ku vaan paheni päivä päivältä ja ravasin lääkärissä varmaan 5 kertaa 2 viikon aikana, sain bentsoja aika aikasessa vaiheessa, ja ne helpottikin oloo, kolmesti päivässä ku napsi pillerin niin pysyin järjissäni. Parin viikon jälkeen ensimmäisestä lääkärikäynnistä alotettiin ahdistuslääke venlafaxin, jonka lopetin omasta halusta 4 päivän jälkeen ku meinas henki lähtee. Taisin 3kk mennä psykoosissa bentsojen voimin kunnes sit ajauduin lopen uupuneena akuuttipsykiatrin puolelle ja sain sieltä lähetteen niemeen.

Ensimmäisellä hoitojaksolla kesäkuussa alotettiin psykoosilääke risperdal, joka ei auttanu harhoihin, ahdistus vaan lisäänty ja liikuin ku zombi, ei siis sopinu mulle ollenkaan. Olin hoidossa 2,5 viikkoo. Sillä lääkityksellä kuitenkin menin kuukauden ja sinnittelin, jonka jälkeen niemi kutsu uudestaan kun olin niin epätoivonen ja halusin vaan kuolla. Ensimmäisenä päivänä toisella hoitojaksolla alotettiin uus psykoosilääke, zyprexa, ja huomasin jo ensimmäisen pillerin jälkeen että olo oli parempi, lääkettä nostettiin joka päivä 5mg:lla aina 30mg:aan asti. Harhat katos nopeesti ja olin tällä toisella kertaa 2 viikkoo hoidossa jonka jälkeen pääsin kotiin. Tällä jaksolla ajettiin myös bentsot alas. Lisäks zyprexan rinnalle otettiin ahdistuslääke escitalopram, joka sekin on hoitanut asiansa vallan mainiosti.

Nyt elän ihan tavallista arkee, käyn töissä, 4 kertaa viikossa salilla, ja käyn 4kk:n ikästä poikaa kattomassa. Tän hetkinen lääkitys on escitalopram 10mg, ja zyprexa 10mg, ylihuomenna on lääkärille aika ja keskustellaan lääkityksestä. Haluaisin ajaa molemmat lääkkeet alas mahdollisimman nopeesti.

En oikeen tiiä mitä muuta tähän pitäis kertoo, kysykää rohkeesti jos jotain tulee mieleen. Sen voin todeta että arvostus kannabista kohtaan nousi tähtitieteellisiin lukemiin enkä pidä sitä enää mietona joka päivän huumeena. En oo siis maaliskuun jälkeen polttanu enkä ainakaan toistaseks edes uskalla. En tiedä johtuuko lääkityksestä vai psykoosin oireista, mutta semmosia humahduksia tuntuu päässä sillon tällön, ne kestää noin puoli sekuntia, mut oon niihin jo tottunu täysin, ja oon jo ottanu sen asenteen että ne pysyy mulla loppuelämän. Ei mulla tällä erää muuta, mut hengessä ollaan taas mukana! 8)

Squeek

ViestiKirjoittaja Squeek » 14.1.2016 1:42

Ei. Respektit sulle. Paljosta olet selvinnyt ja voin osin ymmärtää koska minuakin on koko elämä "lyöty turpaan" niin monella eri tavalla koska opin jo pienenä ajattelemaan asioita itse.

t. Koulukiusaamisen yli vasta päässyt, 28v

axal90001

ViestiKirjoittaja axal90001 » 27.6.2017 5:40

Entie kyllä kaikki lähtee ihan omasta päästä, nykyään kun ei tehdä niin paljon järkeviä asioita kun ennen vanhaan. Nuorempana mentiin poltteleen blunttia mettään ja säädettiin kaikenlaista, korjailtiin mopoja / autoja, tehtiin ja puuhasteltiin siis kaikkea muuta kun istuttiin kotona ja pelattiin. Tämä siis ihan henkilökohtaisena kokemuksena, olen seurannut itseäni jo monta vuotta ja olen aktiivisesti polttanut kannabista noin 7 vuoden ajan. tosin en käytä joka päivä, useammin olen vain viihdekäyttäjä, joskus tietysti erityistapauksia kun tulee poltettua se viikko parikin putkeen. Huomasin ainakin yhden asian itsessäni että ennen vanhaan oli mukava soittaa kaveri / kavereita kylään tai mennä ulos ajeleen, potkiin palloa esim tjsp.. ja poltteleen porukassa savut, nykyään sitä haluaa vaan olla rauhassa kun polttelee ja oikeastaan jopa ärsyttää jos tulee kavereita kylään, ehkä tämä on jonkunlaista erakoitumista / mökkihöperyyttä myös,.. ulkoilen silti aika paljon ja veikkaan että sillä saan pääkoppani pidettyä kuosissa, Söin mm vuosina 2008- 2012 SSRI ,lääkkeitä, mutta nyt tulee 5 vuotta jo ilman mitään pillereitä.. nekin vaikuttivat aikoinaan moneen asiaan. pilveä saa nauttia ja sitä ei tarvitse pitää pahana asiana.... mutta pitää aina koittaa kehittää jotakin aktiviteettiä kun polttelee, eikä kuitenkaan rakenna kaikkia asioita sen pilven ympärille vaan elää myös aikoja jolloin on ilman sitä..... vähän erilaisia juttuja joka päivä, jos oot koneella pelaat, syöt. nukut, pelaat, syöt nukutm ja olet 24/7 pilvessä perjaatteessa, niin ei ole mikään ihme jos jonkinlainen "psykoosi" iskee.. sama se on kaljan juomisessakin.. olen ollut monta kertaa "pilvestä" tauolla. ja olen huomannut että aktiivisemmaksi ainakin tulee, ja pirteämmäksi. Asioiden toteuttaminen ei ole niin hankalaa kun taas on jos olet jokapäiväisessä pilvi sumussa... tulee käytyä sukuloimassa, kavereiden tykönä, tulee juteltua ja oltua sosiaalisempi kun on ilman savuja. se vaan on täysin totta. Kuitenkin valitettavasti niitä negatiivisiäkin asioita on omalla kohdalla kun taas ei pidä tuota "pilvilääkitystä" yllä,. tulee agressiivisemmaksi, impulsiivisemmäksi, hermojen kontrollointi on vaikeampaa. Tulee äyskittyä helposti pienistä asioista. ym. jopa nukkuminen on väliin vaikeampaa ilman savuja... krapulatkin on pahempia :D. itse annan vinkin kuitenkin että pidä polttelut viihdekäytössä, esim kun tulee erityisiä päiviä, vaikka näät hyviä ystäviä tai menet johonkin kivaan paikkaan. älä harrasta joka päivä,. siitä ei seuraa mitään positiivistä. :guru: :pimp:
Nuoret aloittavat muutenkni kyseisen harrastuksen liian aikaisin, itse aloitin kun olin yli 18v, mutta olin mielestäni liian nuori silloin.. koskaan en ole ylistänyt pilveä, ehkä siitä johtuu se että olen saanut pidettyä pääni myös kontrollissa. olen ensimmäisistä kerroista asti tiennyt että tämäkään ei ole mikään "turvallinen" huume vaan riskejä saa myös tämänkin kautta nostettua.... itse tuskin kuitenkaan koskaan tulen lopettamaan polttamista koska ei se ole antanut mitään pahaakaan mulle, vaikkei toisaalta hyvääkään.. jokatapauksessa, pidän tätä harrastusta samanlaisena kun oluen juomistakin. ei se siitä pahemmin eroa, kummmastakin saa pääkoppaan vikaa jos liikaa harrastaa. thats it.
Olen nytkin vähän savuissa kun kokoajan pitää jotakin lisätä ja edit nappulaa painaa... vielä sen verran että tosiaan paljon on ystäviäkin joiden kanssa ennen oli kiva mennä ryyppään ja pitään hauskaa, suurinosa nykyään polttelee savuja kotonaan eikä liiku mihinkään koska "pilvi on parempaa kun alkoholi, en ryyppäile oikeen ollenkaan enään". nää on näitä jannuja jotka yleensä sekoaa ja tulee niitä miekkari oireita. Pitää olla ihmisten kanssa tekemisissä ja sosialisoida ja olla pää ylhäällä vaikka vituttaisikin moni asia, työttömänä ei tarvitse edes mitään huumeitakaan eikä alkoholia että alkaa pää sekoamaan tylsyyteen ja vitutukseen... Vielä muutaman vinkin annan teille jotka koette ahdistusta / paskoja viboja kun polttelette tai olette poltelleet liikaa, tai elämänne on muuten vaan työttömänä olemista ja pelkästään kotona chillailua ja savujen polttelua. 1. Käykää joka päivä lenkillä, kävelemässä. noin tunnin verran. 2. tee itsellesi hyvä ilta-pala, 3. juo aamuisin vettä paljon kun heräät. 4 .muista syödä hyvin vaikka ei aina tekisi mielikään, älkää odottako niitä mässyjä vaan syökää selvään päähän!!!!! 5. mene viikonloppuna kavereidesi kanssa ulos, no joo okei ryyppään mutta siltikin, se auttaa paljon kun näkee kavereita. 6. älkää vetäkö aamuisin savuja, säästäkää poltot illalle. tehkää siis normi juttuja pvän aikana ja jättäkää illalle ne savut. 7. Pitäkää asuntonne puhtaana, siivotkaa aktiivisesti normi väliajoin. seki pirteyttää kun on raikas ilma ja tavarat ym järjestyksessä, tiskatkaa tiskinne aina. peskää pyykit. ym. onhan noita, hyvää kesänjatkoa kuitenkin, pitää nukkua nyt pari h että saa pään selväksi, tuli tuollainen 0.5g poltettua koko yön aikana, rytmit ovat sekaisin . Terv. pitkäaikaistyötön myös. Pätkä hommia ei lasketa. :yes:
eise niin oo väliä

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 28.6.2017 7:05

Oletteko psykoosiin joutuneet, laittaneet merkille mitä lajiketta ja jos mahdollista niin kuinka kasvatettua, olette polttaneet. Ja millaisessa paikassa ja tilanteessa.
Sit ravinteita sekä ravinnon metaboliaan vaikuttavia tekijöitä, onko positiivisia vai negatiivisia synergioita tällä saralla.

Tämä siksi, että muut vois ennalta ehkäistä mahdollisia ongelmia.

Olen perehtynyt "biolääketieteeseen" laajasti, mutta ihan vain mielenkiinnosta, en ole ammattilainen. Sellainen vankka ymmärrys on kehittynyt, ettei asiat ole niin että jotkin vain oireilee ja jotkut ei.

Sit jos joku on yksin pilvessä, niin se on täysin ymmärrettävää. Hyvää seuraa ei oo helppo löytää.
Mikään ei ole v mäisempää, kuin olla huonossa seurassa pilvessä. Jos joku sadisti prässää ja skitsottaa samassa seurueessa. Yksi sellainen sai meilläpäin muinoin lähdöt "tuonpuoleiseen", mutta monikohan oli joutunut sen toimesta ennen sitä psykoosiin? Joku on joskus sanonut "ihminen on susi toiselleen".

Uskon vahvasti, että psyykkiset ongelmat on ehkäistävissä. Miksi siis keskittyä vain sairauskertomuksiin ja hoitoon?

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 28.6.2017 7:13

Chiller kirjoitti:Oletteko psykoosiin joutuneet, laittaneet merkille mitä lajiketta ja jos mahdollista niin kuinka kasvatettua, olette polttaneet. Ja millaisessa paikassa ja tilanteessa.
Sit ravinteita sekä ravinnon metaboliaan vaikuttavia tekijöitä, onko positiivisia vai negatiivisia synergioita tällä saralla.

Tämä siksi, että muut vois ennalta ehkäistä mahdollisia ongelmia.

Olen perehtynyt "biolääketieteeseen" laajasti, mutta ihan vain mielenkiinnosta, en ole ammattilainen. Sellainen vankka ymmärrys on kehittynyt, ettei asiat ole niin että jotkin vain oireilee ja jotkut ei.

Sit jos joku on yksin pilvessä, niin se on täysin ymmärrettävää. Hyvää seuraa ei oo helppo löytää.
Mikään ei ole v mäisempää, kuin olla huonossa seurassa pilvessä. Jos joku sadisti prässää ja skitsottaa samassa seurueessa. Yksi sellainen sai meilläpäin muinoin lähdöt "tuonpuoleiseen", mutta monikohan oli joutunut sen toimesta ennen sitä psykoosiin? Joku on joskus sanonut "ihminen on susi toiselleen".

Uskon vahvasti, että psyykkiset ongelmat on ehkäistävissä. Miksi siis keskittyä vain sairauskertomuksiin ja hoitoon?

Sit tämmöinen vielä... millainen käsitys teillä on "uskosta"? Tämä on oleellista psykologiaa. Millainen "jumalsuhde" teillä On?
Uskotteko täysiä satuja, vai vahvoja perusteita? Onko "uskonnot" teille filosofian ja psykologian kombinaatioita, teologiaa, vai jotain muuta? Uskoa?(vrt."harhausko")

useri

ViestiKirjoittaja useri » 29.12.2017 19:30

tervehdy..s

juu..
luulin että olin jo tännekkin ehtinyt
kertoa omasta flipflopista...
joka kesti pitkään..

ei siis tunteja.. viikkoja
vaan vuosia.. 1-2v..
deja vu... voi perse..

ei ollut hassunhauskaa yksin
olla flipanneena kun ympärillä
oleville kavereille olin loputon
vitsin aihe...
"laitetaas police soimaan.. oliskohan se toi
viesti pullossa...
*kaikki lopettaa tekemisen ja tuojottaa minua*
"viesti..."

ja flipflop... useri odotti koska
paholainen tulee hakemaan...

taas pääsin elämässä tähän vaiheeseen...
mutta sitte mokasin.. vittu...
ja odotin KUOLEMAA...

kuinka paholainen johdattaa
elamän alkuun... '
ja taas uusiks... deja vu...

tiesin siis omassa päässä eläväni uudestaan
elämääni..
ja mun piti tarkkailla missä teen sen virheen
että pääsisin eteenpäin... sitä en tajunnut
miksi paholainen minua hakee...
kun ikinä en mikään paholaisen palvoja oo ollu..

15v yksin... kaverit nauraa flipaneelle...
esim autossa takapenkillä ikkunat kii...
kaikki rupee puhaltaa mua kohti...
auto ihan savussa.. ja kiitos riitti...
taas paniikit... paholainen tulee...
kavereiden silmät välkkyy punaisena...
ku b luokan leffas...

vittumaisinta oli se kun oli yksin ja dejavuut tuli
todella vahvasti.... elokuvat.. vuorosanat..
ovikello.. puhelin.. kuka siel on ja mitä se sanoo...
ei ollu mitää mihin olis päässy lepää..
unet oli painajaisii.. yms..

sitte yks polttoilta ja "lare" kiinnostu et mikä
tolla ukolla on.. ku se on noin omituinen...
se jakso kuunnella.. ja rupes nauraa...

"miks joku paholainen..saatana tai naapurin raimo
jaksas sua noin pitkää ahdistaa.. kelaa itte...
mitä vittua se sais siitä että joku normiurpo flippaa..
jos jollain olis tommosii voimii... niin eiköhän se
koittas flipauttaa jotain semmosta mikä vaikuttaa
maailmaan tai johki... kuule.. me ollaan tavallisia
normi urpoja... meistä ei välitä ku poliisi... "

myöhemmin tajusin mitä eräs kikkarapää kertoili...
ei se ole mielenterveysongelma... se kuuluu tähän...

nykyään tajuan täysin... ja saan naurokohtausia
mitä levottomampia "ahdistuksia" pää yrittää muovailla...
henkisesti olen 420 x vahvempi kuin ennen kokemusta...

ja näille..." ei kannata vetää jos ei kestä.."
vähän sama neuvo ku huutas puutovalle just
ennen asfalttii... "ei kannattas putoo"

ja vitun usein teille "psyykekuninkaille" käykin
loppupeleissä se flipediflop... ja heikkouttanne
ringissä yritätte sit ettii sitä jota voitte kiusaa
ja peittää oman päänne piennuutta...

ugh olen puhunut...

räsänen

ViestiKirjoittaja räsänen » 19.5.2018 16:09

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta tässäpä oma kokemus.

Pahoja unihäiriöitä, todella suuria vaikeuksia nukahtaa, valvoin useamman vuorokauden putkeen. Polttoa meni 5-10g päivässä raakasavuina, eli aika isoja määriä. Käytin tosin myös muita päihteitä. Muutaman päivän kuluttua kaveri patisteli lääkäriin ku aloin vainoilemaan, kuvittelemaan omiani ja sekoilemaan. Osastokeikkahan siitä tuli, ja lekuri meinas että psykoosi on päällä. Pumppasivat mut täyteen rauhoittavia ja kunnon lääkkeet nukahtamiseen, suunnilleen viikossa olin taas pelikunnossa. Nyttemmin jos poltan, tulee hieman samanlaisia fiboja mitä ennen psykoosia, siksi olen nykyään erityisen varovainen hiisatessa, jos edes hiisaan.

Ei kannata leikkiä omalla mielenterveydellään, jos tuntuu että raja on tulossa vastaan kannattaa kuunnella omaa kehoaan. Osastojaksolla mulla oli huonekaverina sellainen hemmo, joka oli hiisannut n. 20 vuotta putkeen, ja oli aika surkeaa katseltavaa se sen touhu. Työ/opiskelukuntoista siitä kaverista ei saa enää millään, eleli ihan omissa maailmoissaan. Nykylajikkeet on niin helvetin vahvoja, että itse uskon että liiallinen käyttö voi jonkinsortin psykoosin laukaistakkin. Tuskin jointista tai parista, mutta jos käyttö on jatkuvaa ja ankaraa päivittäishiisausta niin riski voi olla olemassa.

221x25

ViestiKirjoittaja 221x25 » 30.5.2018 19:17

Ajattelussa pitäisi olla aina järkeä. Ihminen voi psykoottisen häiriön kokemisen kautta ymmärtää tunteiden kohtaamista, siirtyä todelliseen maailmaan.
Minulla tällaiset mystiset kokemukset tulevat tosi helposti. Olen alkanut pitämään niistä ja oppinut rentoutumaan. Sen kautta pystyn tarkkailemaan muuntunutta tajunnantilaa ja todella arvoitella kysymyksellä mikä sinä olet? Hurmos on mukavaa mutta se tietää paluumatkan velvoitteiden opettelua. Tahdon sanoa että hurmokseen pyrkiminen on sitoutumista, josta ei tarvitse huolehtia etukäteen.
Ihmisen hermostolla on rasittavan voimakas tahto palata tasapainoon. Mieli joutuu siinä koville sillä kehoon välittyvä signaali on keskushermostollista epätasapainoa. Mieli on okei mutta se joutuu lähettämään forcella kehoon realistisen signaalin jota kropan ei huvittaisi ottaa vastaan. En oo varma onko tajunnalla tämän kanssa mitään tekemistä...

Epäilen hyvin vahvasti ettei rakenteellisen vamman aiheuttavaa psykoosia ole ja että rakenteellisesta vauriosta johtuva psykoosin display säväyttää olemuksellaan.

Shokin jälkeen olisi tärkeää kirjoittaa ylös kaikki mitä pystyy. Puhun nyt traumaattisesta kriisistä vain tän. Jos odottaa sen kolme päivää käsittelytilan alkuun eikä ole muistiinpanoja on aika kusessa. Jos siitä ei muista mitään niin shokki meni täydellisen parantumisen näkökulmasta hukkaan. Prosessi jatkuu seuraavalla kerralla samasta ja se vasta turhauttavaa onkin..

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 14.6.2018 8:32

221x25: Diippiä settiä.

räsänen: Oma kokemus kans suurista käyttömääristä on tuo unettomuus jos ei ollu ottanu.

useri: Kiitos tästä kokemuksen jakamisesta. Hyvää tekstiä.

axal90001: Etenki toi päivittäiskäyttöosio on todellakin niin mutta monet vaan silti elää sitä 420elämää.. Jokasella omat syynsä.

-J :mrgreen:

axal90001

ViestiKirjoittaja axal90001 » 18.6.2018 20:54

En tiedä sitten mistä johtuu ihmisten flippailu polttojen takia loppupeleissä, Asiaa olen pohtinut paljon. Liian aikaisin kaadettu budi voi olla syy asiaan,/ ja tai huonosti tehty vesihuuhtelu. Muutenkin Tuntuu että katukukka on välillä todella ärtsyä, hyvän näköistä ja hajuista nuppua mutta poltettaessa maku on aivan eri kuin haju, jää musta tuhka ym, Tupakissa on satoja kemikaaleja ja siitäkin jää silti valkoinen tuhka mikä ei jää sormiin tahmeana mustana paskana....
Kaikenlaisia lisäravinteita noihin budeihinkin nykyään lisätään, vähä sama kun ihmiset tilaavat fitnesstukusta kaikenlaisia lisäaineilla piristettyjä pulvereita mitä en kyllä pidä
tervellisenä millään tavalla. Tuli tuossa talvella poltettua kaverin puoli kypsistä puskista hartsista lefaa kokonainen viikonloppu, Sen jälkeen oli koko alkuviikko epämääräinen olo päässä
heitto huimausta ja tuntui että autollakaan pysynyt oikealla kaistalla. Kyllä noissa lannotteissa on jotakin hämärää varsinkin jos on joku kauhea ravinne sarja kukituksessa päällä, + siihen kaikki buusterit päälle..
eise niin oo väliä

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 19.6.2018 17:01

Kyllä psykoosien suurin syy on yksinkertaisesti psykoaktiiviset aineet ja stressi. Stressi sit laukoo psykooseja. Pahinta stressiä lienee kilpabajauttelu ja kilpa siitä, kuka tienaa.
Mutta perusjutuissa suomalaiset on jo alttiita psykooseihin perus toimissaan.
Aamulla jo vedetään mieto speedpommi, piristävä kahvi ja hidastava rööki. Ristiinaulitaan oma pää.
Paras hoito on tietenkin antipsykootit ja liikunta ja tervistely.
Hampuuseille se tarkoittaa cbd:tä ja hyvä ennakoida tilannetta. Psykoosissa ei saata tulla simppelit jutut enää mieleen.
Käytännössä pitäiskin himopolttajan polttaa aamulla cbd, päivällä sativa ja illalla indica.
Aamu jos alkaa indicalla niin tietää sen mitä siitä tulee pidemmän päälle. Hirvee flegu ennen vitutusta ja siitä se lähtee... ilman antipsykoottia kun vain koittaa painaa niin pikkuhiljaa koittaa vain siirtää psyykkaamalla syrjään negaatioita, ja psyyke rasittuu. Ei kukaan jaksa psyykkailla loputtomasti.
Psyyke tarvii fundamentaaleita. Lepuutusta ja/tai antipsykoottia. Pelkkä lepuutuskaan ei saata auttaa, saattaa syrjäytyä ja "puolittua". Näkee hyvän ja pahan ja epätoivoisesti koittaa aina valita hyvän.
Usein se johtaa syrjään.

Chiller

ViestiKirjoittaja Chiller » 19.6.2018 17:05

axal90001 kirjoitti:En tiedä sitten mistä johtuu ihmisten flippailu polttojen takia loppupeleissä, Asiaa olen pohtinut paljon. Liian aikaisin kaadettu budi voi olla syy asiaan,/ ja tai huonosti tehty vesihuuhtelu. Muutenkin Tuntuu että katukukka on välillä todella ärtsyä, hyvän näköistä ja hajuista nuppua mutta poltettaessa maku on aivan eri kuin haju, jää musta tuhka ym, Tupakissa on satoja kemikaaleja ja siitäkin jää silti valkoinen tuhka mikä ei jää sormiin tahmeana mustana paskana....
Kaikenlaisia lisäravinteita noihin budeihinkin nykyään lisätään, vähä sama kun ihmiset tilaavat fitnesstukusta kaikenlaisia lisäaineilla piristettyjä pulvereita mitä en kyllä pidä
tervellisenä millään tavalla. Tuli tuossa talvella poltettua kaverin puoli kypsistä puskista hartsista lefaa kokonainen viikonloppu, Sen jälkeen oli koko alkuviikko epämääräinen olo päässä
heitto huimausta ja tuntui että autollakaan pysynyt oikealla kaistalla. Kyllä noissa lannotteissa on jotakin hämärää varsinkin jos on joku kauhea ravinne sarja kukituksessa päällä, + siihen kaikki buusterit päälle..

Mitä tähän tulee, niin kyllä ne lannat ja boostit on ok. Varsinkin boostit. Nehän on usein humuksia ja sokereita vain.
Mutta mikäli tunkee lannoitetta enemmän kuin mikrobit voi käsitellä, niin saattaa siinä jotain huonoo tulla.
Mut voihan mikrobejakin boostata. Mm EM mikrobeilla. Ja yhteytystä tehostaa hiilidioksidilla. Oikeat pullot ja hanat saa 200e. Jos kiire on ja isottaa...

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”