Ehdollinen päällä... jäin kiinni. Mitä seuraa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
green angry man

Re: Ehdollinen päällä... jäin kiinni. Mitä seuraa?

ViestiKirjoittaja green angry man » 10.8.2007 14:54

stunttih kirjoitti:Siis kaksi vuotta ehdollisesta natikasta paketissa, parista lehdestä lattialta ja jonkun sanasta?
Jos tuo tarina on tosi niin mikset valittanut hovioikeuteen kun tuollaisesta vissiin ylensä sakkorangaistuksella pääsee?

siis kun tyhmä oli ja tunnusti.. vaikea oli mennä just siinä tilanteessa mennä kieltämään kun paskahattu päästi suustaan kaikki niin tarkasti kuin olisi mut täysin tuntenut. en uskaltanut valittaa hoviin kun tavallinen matti meikäläinen häviää yleensä aina jos toisena osapuolena on viranomainen. olin vain tyytyväinen ettei tullut linnaa kun muijakin oli just raskaana. sen takia lopetinkin. jäi kyl aikas paljon vauvan juttuja ostamatta kun meni rahat valtiolle. jos uudestaan sama osuisi kohdalla olisin täysin hiljaa kunnes paskahatut päästäisi pois. en kiellä en myönnä en mitään.. vaikka viikon pitäisi niin siinä on itse vahvoilla kun se oikeuden käynti joskus tulee. puhuu mitä vain possufarmissa niin kuseeseen itseään vain laittaa..

tämä kaikki teki sen että vaikka olisin murhan todistajana en ole ikinä nähnyt tai kuullut mitään missään vaiheessa. meni täysin ja totaalisesti halu olla ns. kunnon kansalainen.

älä näe pahaa, älä kuule pahaa ,älä puhu pahaa oo vaan

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.8.2007 15:30

Joop, tänään tuli sitten haaste. Eli syyttäjä vaatii ehdollisen täytäntöönpanoa. Ja olen yhdyskuntapalvelukelpoinen. Jee.

Mikähän kombo sieltä on odotettavissa... Sakkojahan tuo ei näemmä hakenut enää tuohon lisäksi.

Kuinka paljon esim. 6 kk on yhdyskuntapalveluna? Pitääkö siellä käydä kuuden kk:n ajan sen pari kertaa viikossa vai lyheneekö se jotenkin?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.8.2007 15:35

Mikäköhän on todennäköisyys että tuomio annetaan kiinteänä eikä yhdyskuntapalvelua myönnetä...? Kun kerta tuon kelpoisuusselvityksenkin olen tehnyt..

Taidanpa olla sitten ensimmäinen joka joutuu pelkän omaan käyttöön kasvattamisen takia vankilaan. Vai?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.8.2007 0:21

Tunti yhdyskuntapalvelua vastaa yhtä päivää linnaa mutta jos olisit saanu vaikka 60pvä ehdotonta niin se 60h yhdyskuntapalvelua pitää suorittaa 60:ssä päivässä, ei yli eikä alle. Eli esim 10x 6 tunnin päivää 2 kuukauden aikana.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.9.2007 17:49

Ei ne kyllä noin mene! ja jos oot asiallinen niin kyllä ne joustaa. Itelläkin veny se suorittaminen monta kertaa ja tehtiin uusia suunnitelmia. Ja sen suorittaminen ei saa haitata palkkatyötä. suorittaa saa vain 8h/viikko jos et ano erikoislupia. Ja et sinä lähde linnaan noista.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.9.2007 18:47

Vieras kirjoitti:Poliisi tunnisti mut kadulla, oli sama joka oli tullut tolla ekalla kerralla kämpille (kait hajun takia). Pysäytti, tutki taskut väkisin, löysi tarvittavat todisteet --> putkaan, kotietsintä.

Kävelin siis ihan rauhassa enkä tehnyt mitään muuta kuin silmäni muka olivat sen näköiset, että olin "vetänyt jotain" muuta. (tämä siis aivan selkeä keksitty tekosyy pysäyttää minut) Olinhan vetänyt poliisien mukaan mm. amfetamiiniakin ihan selvästi, kun putkassa minut riisuttivat. Joopa joo.

Älkää pitäkö mitään, edes piippua, mukana kun kuljette kadulla jos haluatte varmasti olla kärähtämättä. Itse en olisi voinut edes odottaa tuollaista pysäyttämistä, no, nyt oppi senkin. Piilottakaa ne piiput ym. johonkin kivenkoloon. Siis jos kasvatatte.

Varmasti vaihtelee kaupungeittain kuinka jaksetaan panostautua kollaileen joka ainut hampunpolttelija/kasvattelija joka vaan kävelee. Olin vielä polttanut sivummalla, ja hakemassa ruokaa keskustasta.

Edellinen kaupunki jossa asuin, niin en vuosia siellä asumisen perusteella olisi voinut odottaa tälläistä ettei pieni nippi taskussa voi kävellä, mutta ei kannata jos kotona kasvaa.

Mutta, vastauksia ja kokemuksia olis edelleen ihan kiva kuulla tähän.

USKOMATONTA! :x . Itse ainakin olen saanut ihan rauhassa polttaa kadulla ja kävellä paukuissa.. onneksi. Onkohan kyseessä trolli, vai ihan tositarina. En pysty ymmärtämään, että poliisi tuollalailla vakoilisi ihmisiä ja tekisi tarkastuksen ilman mitään syytä.

Bomba

ViestiKirjoittaja Bomba » 17.9.2007 20:16

Uskoisin että ihan tosi tarina.
Täällä missä minä asun, pari erittäin mulkkua ja virkaintoista poliisia harrastaa samanlaista toimintaa myös.
Sanovatkin vielä joka kerta samanlailla, että olet muka vetänyt jotain. ( vaikkei oikeesti olisi yhtään mitään)
On kyllä melkoista piinaamista tuollainen... :evil:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.9.2007 22:38

No entä, jos siihen vaan tylysti vastaa, että niin olenkin.. 30min sitten käteen ja hyvältä tuntui. Ei poliisilla käsittääkseni ole mitään oikeutta summassa vaan tutkia ja hutkia ihmisiä. Eri asia, jos kävelet spliffi suussa heitä vastaan.

Harboona

ViestiKirjoittaja Harboona » 19.9.2007 15:28

:yes: Ompa fiksua vastata tylysti suuntaan "nii oonki". Enempää todistusaineistoa ei tarvitakaan, kun täytät käyttörikoksen kriteerit myöntämällä. :yes:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.9.2007 19:43

Olisinkin trolli... Joo, ei se kyllä ihan kiltin myöntämisen kautta mennyt.

En olisi kyllä itsekään osannut odottaa että ne tälleen vaan pysäyttää kadulla.
Mutta aina oppii jotain uutta. Ei kannata olla mitään taskuissa/mukana jos haluaa olla 100varma.

Mitäs ne sit voi tehdä jos ei oo mitään ja henkilötodistus on messissä (jota ne vaatii ekana)? Voiko ne sitten vielä keksiä jotain? Ei ny luulis että jos mitään ei löydy, niin niillä sitten olis valtuuksia mitään nöyryytystä kummempaan? :|

Tässäkin tapauksessa siis poliisit eivät edes nähneet että olin polttanut, vaan kävelin kadulla rauhassa ja siinä pysäyttivät koska olin "vanha tuttu" siitä kasvattelusta.. Tietenkään taskuistani en kaivanut näytille muutakun avaimet ja henkkarit, mutta sitten poliisin kädet olikin jo taskuissa ja sitä samaa huutamista ja uhoamista (poliisilta siis) se oli sitten putkaan asti. Ekana sen käteen sattu asiaan kuuluvat laittomuuden harjoitusvälineet ja laittomuudet. Mitä tämmöisessä tapauksessa olisin voinut tehdä mikäli taskuistani ei olisikaan löytynyt mitään ja poliisi käyttäytyisi minua kohtaan näin?

Mites muilla on kokemuksia, miten poliisit on kollaillu kadulla tai tehny kotietsintöjä/tarkastuksia aiempien omaan käyttöön kasvattelun takia josta on jäänyt kiinni? Eli ihan vaan sen kummempaa syytä. Ootteko saanu jatkossa olla rauhassa, kun ootte ottanu oppia virheistä? Täällä nää kytät tuntuu olevan hyviä vainoojia jos oot jääny kerrankin kiinni.. Vittumaista.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”