Koska voin polttaa uroksen

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Uros

Koska voin polttaa uroksen

ViestiKirjoittaja Uros » 6.10.2007 17:41

Koskas voisin polttaa uroksen että siitä saisikin jotain irti... huomasin pallit noin 4 päivää sitten... koska THC alkaa muodostumaan ?

Kura

Re: Koska voin polttaa uroksen

ViestiKirjoittaja Kura » 6.10.2007 17:58

Sen voi polttaa nyt. :D
Kyllä thctä muodostuu jo aikalailla alusta asti, aluksi sitä on vain vähemmän. Riippuu aika paljon lajikkeesta missä vaiheessa thctä on tarpeeksi tai tuleeko sitä tarpeeksi edes että pilveen pääsisi. Joissain lajikkeissa on jo vajaan kahden viikon ikäisissä kasveissa sen verran thctä että saa paukut keuhkojaan menettämättä, toisissa lajikkeissa taas ei ole paljoakaan tehoja vasta kuin kukituksessa..

Unohtu sanoa että urkkeja ei kannata polton takia kasvattaa, eli poikki vaan kun huomaa ensimmäisiä palleja, ellei sitten siemeniä tai pölyä hae.
Viimeksi muokannut Kura, 6.10.2007 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Lynx

ViestiKirjoittaja Lynx » 6.10.2007 18:12

Kyllä siitä nyt jo vähintäänkin rentouttavat paukut saa aikaan.
Lost In Moments

uros

ViestiKirjoittaja uros » 6.10.2007 18:19

No niin mut se on noin 10 cm korkea ja oikee mpirun suuret lehdet ja paljon palleja.

Lynx

ViestiKirjoittaja Lynx » 6.10.2007 18:20

Pesään vaan.. Jep.
Lost In Moments

LuiGi

ViestiKirjoittaja LuiGi » 6.10.2007 18:38

Polta nyt tai myöhemmin.

Jos poltat nyt, saat yhdeksi illaksi ehkä huvia. Jos poltat sen vasta kuukauden päästä, saat yhdeksi illaksi vähän parempaa huvia.
Anna olla pari viikkoa ja sit pajautat niin saat paljon paremmat savut. :yes:
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

KoBa

ViestiKirjoittaja KoBa » 7.10.2007 4:08

LuiGi kirjoitti:Polta nyt tai myöhemmin.

Jos poltat nyt, saat yhdeksi illaksi ehkä huvia. Jos poltat sen vasta kuukauden päästä, saat yhdeksi illaksi vähän parempaa huvia.
Anna olla pari viikkoa ja sit pajautat niin saat paljon paremmat savut. :yes:

Mutta jos sinulla on myös narttu kasvamassa niin kaada heti! Ei ole kiva jos tuo menisit muut kasvit pölyttämään.

LuiGi

ViestiKirjoittaja LuiGi » 7.10.2007 17:13

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että siemenistä ei ole mitään muuta haittaa kuin se todella hidas ja ikävä siementen nyppiminen kukan seasta pois. Ei vaikuta ilmeisesti polton tehoon, en ainakaan ole eroa huomannut.

Ja voihan sen laittaa vaikka parvekkeelle tai ikkunalaudalle pariksi viikoksi. Pari siementä kukan seassa on vain plussaa, ei tarvitse ostaa joka kerta uusia.
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 9.10.2007 20:14

Kukassa on vähemmän poltettavaa, kun siellä on polton tilalla siemeniä. Tulee kyllä simennetystä kukasta polttoakin, mutta itse olen taas kuullut kaikilta että on huonompi laatuista, kun sensimilla.
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 9.10.2007 21:25

Onko urkista vaaraa naaraille, jos nyppii pallit pois?

Kit Carson

ViestiKirjoittaja Kit Carson » 9.10.2007 23:30

Keke- kirjoitti:Onko urkista vaaraa naaraille, jos nyppii pallit pois?

Ei, mutta saa olla melko Houdini että saa kaikki pallit nypittyä pois. Empä kyl näkis tuommosessa touhussa muutenkaan mitään järkee.

Greenmile

ViestiKirjoittaja Greenmile » 9.10.2007 23:32

keke- sanoi:
Onko urkista vaaraa naaraille, jos nyppii pallit pois?

jos onnistut kaikki pallit nyppimään ennenkuin ne aukeavat vähääkään niin ei pitäisi olla... tämä voi kuitenkin olla vaikeaa :)
suurempikokoisessa kasvissa kaikkia palleja ei välttämättä edes huomaa ja sitten kun vähän myöhässä niitä yrittää poistella niin ne poksahtavat sormissa. Helpompaa on ottaa se urkki pois sieltä seasta.

edit: myöhästyinkin jo näköjään.
The truth is out there.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 10.10.2007 8:14

Kura kirjoitti:Kukassa on vähemmän poltettavaa, kun siellä on polton tilalla siemeniä. Tulee kyllä simennetystä kukasta polttoakin, mutta itse olen taas kuullut kaikilta että on huonompi laatuista, kun sensimilla.

Itse taas en ole kuullut keneltäkään luotettavasti, että siemennetty olisi vaikutuksiltaan mitenkään sensimillaa huonompaa. Pölyttyminen kun ei yksinkertaisesti siihen juuri vaikuta, naaras ei tuota THC:tä saadakseen siitepölyä.

Sadon makuun voi kyllä runsaalla siemennyksellä olla vaikutusta.

Pienissä määrin pölyttäminen ei vaikuta myöskään sadon määrään juurikaan, sillä poltettavahan on aina niitä kukan viherosia, sisältäen mm. verhiöt, joiden sisälle siemenet sitten muodostuvat. Ei niin, että kun kasviin tulee siemen, se korvaisi jonkin kukkamäärän joka muuten olisi kasvanut, vaan niin, että siemen kasvaa kukan sisään. Verhiön sisällä on periaatteessa joko ilmaa (vähemmän tai enemmän) tai siemen.

(Jos siemeniä on oikein runsaasti, siinä vaiheessa ne vievät sen verran tilaa ettei verhiöitä mahdu yhtä paljon -> sato pienenee. Samoin jos pölytys on runsas kukinnan alussa, naaraskasvi tulee tavallaan tyydytetyksi eikä sen kannata enää kukkia niin voimakkaasti)

Scourge

ViestiKirjoittaja Scourge » 12.10.2007 14:29

Konkareille tuttua juttua mutta, jos haluat pölyttää kasvin saadaksesi siemeniä, niin pistä uros eri tilaan kukitukseen ja paperipussi oksien alle niin että se pöly tippuu pussiin. Sitten vaan runkkaat sillä pussilla naaraan pari oksaa ja voila, saat parista oksasta siemeniä ja lopuista budia.
Tai vaihtoehtoisesti pölytä koko kasvi => vähän budia paljon siemeniä

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”