aloittaminen

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: aloittaminen

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.1.2008 2:08

Vieras kirjoitti:semmosta vielä että onkohan sen pyretriinin kanssa kastelu varmasti ihan terveellistä?
Että ei oo mitään riskejä terveydelle?

Ehkä ei kannata alkaa vielä leikkimään tolla ennenku oot varmistunut onko ongelmaa vai ei. :wink:

Bumbklaatt

ViestiKirjoittaja Bumbklaatt » 8.1.2008 2:36

Makaveli kirjoitti:...

Ehkä ei kannata alkaa vielä leikkimään tolla ennenku oot varmistunut onko ongelmaa vai ei. :wink:

Aivan. Turha stressata kasveja enempää jos et ole tuholaisia edes nähnyt.
THC

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.1.2008 7:33

Juu ootte varmaan oikeassa.
Ensiksi teen kaiken Makavelin ohjeiden mukaan ja jos ei vieläkään jostain kumman syystä ala tapahtua niin sitten koitan tota pyretriiniä.. ja jos senkään jälkee ei tapahdu mitään.. :x

Jonistic85

ViestiKirjoittaja Jonistic85 » 8.1.2008 13:03

Makaveli kirjoitti:taimet pitävät vedestä, mutta älä hukuta niitä, eli max se 1dl vettä päivässä ja toki se mullan kosteus kantsii kokeilla vaikka sormella, että onko märkää / kosteeta tai kuivaa.

ite oon tuon mullan kosteuden tarkistanu kasvien ollessa pikkuastioissa silleen, et oon tayttany ylimaaraisen astian pelkalla mullalla ja vertaillu sit muiden astioiden painoon, tarviiko kastella jne.

Horsma
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Horsma » 8.1.2008 13:22

Vika tuskin on mullassa vaan liiallisessa kastelussa. Osta paketti 4 desin läpinäkyviä muovituoppeja. Tee jokaisen tuopin pohjaan 4 kpl reikiä, täytä tuopit mullalla, istuta siemenet ja kastele multa. Kun idut nousevat pintaan, niin kastele uudestaan vasta, kun multa näyttää melko kuivalta tuopin pohjalle asti. Vaihda isompaan astiaan, kun juuret ovat täyttäneet tuopin pohjan ja alkavat kasvaa ylöspäin reunoja pitkin (tähän pitäisi mennä n. 7-10 päivää idun pintaannoususta).

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.1.2008 17:33

Jonistic85 kirjoitti:...

ite oon tuon mullan kosteuden tarkistanu kasvien ollessa pikkuastioissa silleen, et oon tayttany ylimaaraisen astian pelkalla mullalla ja vertaillu sit muiden astioiden painoon, tarviiko kastella jne.

Tuo on kans hyvä konsti, jotain ton tapasta muistaakseni hupussakin neuvottiin, että oppii sen oikean veden määrän mutta emt onko tuo välttämätöntä taimivaiheessa.

Sitten Vieraalle
Kasteluhan on siis taitolaji, että tietää millon kasvi tarvii vettä ja millon ei. Mutta anyway joo elä kastele liikaa niitä taimia vaikka ne dikkaaki vedestä, kun nuin pienet juuret hukkuu helposti, eli liika kastelukin on voinut olla ongelma, mutta niinku sanoin kokeilet sitten sen mullan kosteutta ennenku alat kastelemaan, jos on kosteeta / märkää älä kastele. Kyllä me täällä sua yhdessä neuvotaan hampuusien kanssa ni eiköhän noi saada vielä aluilleen. Don't worry, be happy. :yes:

KoBa

ViestiKirjoittaja KoBa » 8.1.2008 18:03

Jonistic85 kirjoitti:...

Joop, ja tarpeeksi kun on tuohon tottunut niin huomaa ilman vertausämpäriäkin. Helpompaa kun ottaa tietyn ämpärikoon ja tottuu siihen, itselläni 10 litraa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.1.2008 22:33

hmm en pistäis kyl heti ylikastelun piikkii ku sattuneesta syystä turhauduin niihi rimpuloihin ja annoin mullan kuivua ku jaksanu semmosia hoivaa ku ne kuoli melkeen pystyyn.. Eli ei ne ainakaa toipunu ku annoin mullan kuivahtaa kunnolla mutta tää ei varmaan vaikuta jos ne kerran on hukutettu(?).. No toivotaan että ois noinkin typerä syy.. en tiiä sit et miten oisin tossa onnistunu ku ennen ihan hyvin kaikki sujunu. :)

Mut joo kiitos kuitenki paljo avusta. raportoin miten tässä käy. vielä en luovuta :D
Vieläkin ideat tervetulleita.

Bumbklaatt

ViestiKirjoittaja Bumbklaatt » 8.1.2008 23:33

Vieras kirjoitti:hmm en pistäis kyl heti ylikastelun piikkii ku sattuneesta syystä turhauduin niihi rimpuloihin ja annoin mullan kuivua ku jaksanu semmosia hoivaa ku ne kuoli melkeen pystyyn.. Eli ei ne ainakaa toipunu ku annoin mullan kuivahtaa kunnolla mutta tää ei varmaan vaikuta jos ne kerran on hukutettu(?).. No toivotaan että ois noinkin typerä syy.. en tiiä sit et miten oisin tossa onnistunu ku ennen ihan hyvin kaikki sujunu. :)

Mut joo kiitos kuitenki paljo avusta. raportoin miten tässä käy. vielä en luovuta :D
Vieläkin ideat tervetulleita.

Edelleenkin olet toiminut täysin samoin kuin minä. Mutta minulla ei auttanu vaikka kastelin seuraavaa satsia hyvin hillitysti. Tuntui ettei tuota syytä löydy niin mistään. Ensin epäilin kraanaveden laatua, mutta eipä tuo lähdevesi asiaa muuttanut.

Jos päätät kokeilla tuota myrkyttämistä niin pyretriiniä luomumpiakin vaihtoehtoja löytyy. Esim. tolu, tai mm. pavunvarresta löytyvä Neko biotorjunta. Ei nuo sääskentoukat ihmeitä kestä. Nikotiinikin voisi riittää.
THC

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.1.2008 15:12

Juu.. uudet ehtiny itämään ja nyt mullassa täsmälleen Makavelin ohjeiden mukaan.
Tässä ny oottelen et pikkuset nousis.. saas nähä joutuuko taas tapella kasvamattomuuden takia jos joutuu niin sit kokeilen tota Bumbklaattin ohjetta.

Ilman teitä avuliaita hampuuseja oisin jo varmaa menettäny toivon kokonaan mutta nyt vaan peukut pystyyn! :yes:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.1.2008 16:34

Vieras kirjoitti:Juu.. uudet ehtiny itämään ja nyt mullassa täsmälleen Makavelin ohjeiden mukaan.
Tässä ny oottelen et pikkuset nousis.. saas nähä joutuuko taas tapella kasvamattomuuden takia jos joutuu niin sit kokeilen tota Bumbklaattin ohjetta.

Ilman teitä avuliaita hampuuseja oisin jo varmaa menettäny toivon kokonaan mutta nyt vaan peukut pystyyn! :yes:

Napsi sitte viikonloppuna kuvia niistä kauniista ylösnousseista taimista. :yes:

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”