Pahan tekeminen hyvällä tarkoituksella, onko se oikein?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: Pahan tekeminen hyvällä tarkoituksella, onko se oikein?

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.11.2008 5:23

Wannabe-Casanova kirjoitti:Onko väärin saada joku tuntemaan itsensä rakastetuksi monen helvetillisen vuoden jälkeen?
Omatuntoni soimaa aina välillä menneiden johdosta, mutta kun ajattelen kuinka se paransi tämän tytön elämänlaatua, tunnen olleeni oikeassa.

Käske omatuntos vetäää tumppuun, teit oikein.

Wannabe-Casanova kirjoitti:Itse arvostan täydellistä tasa-arvoa, mutta silti tunnen välillä tehneeni väärin kun näen miten ton tytön mies on maassa eron takia.

Hei, se kerjäs sitä. Niin makaa kuin petaa. Jos kohtelee toista kaltoin, se lähtee menemään.

Wannabe-Casanova kirjoitti:Vaikeita asioita, ehkä suhteen aloittaminen oli liioittelua tuen antamisessa, mutta se vain tapahtui. Heh, kirjailmellisesti annoin tukea vaikeina aikoina :doh: :oops:

Ks edellinen kohta. Jos jäät kiinni, saattaa käydä niin että menetät oman muijan ja saat turpiisi.

Se Mulkku Casanova taas

ViestiKirjoittaja Se Mulkku Casanova taas » 7.11.2008 12:17

Kiitos kaikille analysoivista kommenteista. Niistä on eniten hyötyä asiaa pohtiessa.
Kiitos kaikille myös tunteenpurkauksista, ne ovat täysin ansaittuja, vaikka ette tunnekaan henkilöitä ettekä ole joutuneet katsomaan vierestä miten kiva ihminen on henkisessä/fyysisessä kidutuksessa vuodesta toiseen. Tai en tiedä, ehkä monetkin teistä ovat joutuneet katsomaan samantyylistä paskaa...

Kannustan ihmisiä toimimaan, mutta tyyli kannattaa harkita tarkkaan. Itse toimin vaiston varassa, joka osoittautui hyvin vääräksi keinoksi. Itselläni olisi kyllä ehkä jopa paljon huonompi omatunto jos joutuisin vieläkin katsomaan vierestä miten tämä kiltti tyttö kärsii 24/7 vuosien ajan.

Olen valmis menetyksiin ja ottamaan turpaan, koska tunnen onnistuneeni auttamaan hädässä olevaa ihmistä, vaikka keino ei ollutkaan hyvä. No, samalla syyllä voi vaikka alkaa ammattitappajaksi ja selitellä sitä itselleen että on vain paskojen ihmisten poistaja tms. :eiei: :evil:

Ja onhan omiin pimeisiin puoliin tutustuminen todella kasvattavaa, joku historian henkilökin on sanonut että ihminen oppii tuntemaan itsensä vasta, kun antautuu pimeälle puolelleen...
Tiedän itse että en enään koskaan tule pettämään, se jakso on ohi mun elämästäni.

Ja Noseleap, en todellakaan ole nukkunut öitäni hyvin. Henkinen itseruoskinta ei hirveästi armoa tunne...
Narsistista en tiedä, kaipa sitten olen sellainen.
Voin sanoa, että tälläinen jättää arvet ihmisen mieleen pysyvästi, mutta on tavallaan älyttömän vapauttavaa olla oma itsensä pimeine puolineen.
Pimeä puoli houkutteleva on...

Kannabis sai Örkin tulemaan kaapista ja olemaan rohkea, kannabis sai minut tuntemaan hirmuista sääliä tuota tyttöä kohtaan ja siitä se lähti...
Joten miettikää mitä voitte sen avulla löytää itsestänne jos osaatte oikeasti meditoida tms. Se on aikamoinen avain mielen sopukoihin.
Täällä on varmasti ihmisiä, jotka ovat saaneet hyviä ja pahoja asioita esille itsestään pilven avulla, ihmisiä jotka tajuavat homman idean eikä vain sitä "öhöhhöhöhöö, viddu oon paukuissa"-puolta.

Nyt haastan muut foorumilaiset kertomaan omista kokemuksistaan!
Ja pimeistä puolistaan...

Tunnen itseni välillä NIIIIIN TYHMÄKSI kun mietin tekojani... :oops:

C-unit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja C-unit » 7.11.2008 15:07

Casanova, luuppaa tuota ensi hätään: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=24786

Toki (valta?)osa on kusetusta ja provosointiakin, mutta varmasti paljon tottakin seassa. Kaikilla meillä on jotain peiteltävää tai jokin väärä teko. Ei nääs olla jumalia. Tai jos ollaan ni aika sekopäitä jumalia. :laugh:
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

Hirveä Tyyppi

ViestiKirjoittaja Hirveä Tyyppi » 7.11.2008 19:09

Kiva linkki, kiitos paljon! On täällä näköjään muitakin omituisia viheltäjiä.
Pisti silmään toi sun salainen pop-addiktio :lol:

Eipä meistä kukaan ole täydellinen, itsensä kanssa on vaan elettävä.
Pointsit sulle, C-Unit, oon aina arvostanut sun rentoa asennetta foorumilla!

Nyt tämä manipuloiva/nussiva/karvainen/pakanallinen/kusipäinen ihmishirviö aloittaa viikonlopun! Graaaaaaaaaaaaaaargh!

Captain Jock

ViestiKirjoittaja Captain Jock » 8.11.2008 14:21

Wannabe-Casanova, mielestäni teit oikein.

Tietenkin pettäminen on aivan kamala asia, mutta tuskin tyttö olisi ilman sinun apuasi uskaltanut tehdä rohkeaa päätöstä. Näin naisena voin ainakin kuvitella, että jos olisin itse samanlaisessa tilanteessa, olisin onnellinen että minulla olisi tukena mies, joka saisi minulle hyväksytyn olon aikaan ja samalla nostaisi lyttyyn lyötyä itsetuntoani hieman ylemmäs. Aivan varmasti se myös auttaisi avaamaan silmät ja näkemään, että on olemassa myös muitakin vaihtoehtoja kuin seurustella hakkaavan idiootin kanssa = maailmahan on mahdollisuuksia pullollaan!
Kokemuksieni perusteella voisin sanoa, että hyvin monet tytöt ovat kovia epäröimään seurustelusuhteen päättymisen suhteen - juuri siksi rohkaisu onkin joskus parasta mitä voi tapahtua.

Ja se on aivan ymmärrettävää, että siitä miehestä tuntuu pahalta. Älä tunne siitä huonoa omatuntoa, itsehän se äijä tuon kaiken aiheutti kamalalla käyttäytymisellään. Väkivalta on paska juttu parisuhteessa, ei sellaista tulisi kenenkään joutua kestämään. (Eikä kyllä pettämistäkään...)

Planta

ViestiKirjoittaja Planta » 9.11.2008 13:21

Pahan tekeminen on väärin. Väärin ei ole oikein. Typeryys ei ole viisautta. Itsekkyys ei ole epäitsekkyyttä. Musta ei ole valkoista jne.
Viimeksi muokannut Planta, 9.11.2008 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Casse tässä taas, moi :)

ViestiKirjoittaja Casse tässä taas, moi :) » 9.11.2008 13:23

Oho, Captain Jockhan on ajatellut asian täysin samalla tavalla, hienoa :D
Olin varma että saan vain kauheaa moraalisaarnaa yms. :?
Kyllä tälläiset asiat osaa painaa. Välillä se aina vaan palaa mieleen, omien moraalikäsitteiden rikkominen on hankala pähkinä purtavaksi...

Oli muuten mahtavaa tavata toi tyttö (siis ihan kaverina) eilen, juteltiin yms. Se oli tosi iloinen, ja on päässyt vähän oman elämän ja vapauden makuun!
Tuntuu hyvältä nähdä miten hyvää ero on tehnyt, oli melkein tippa linssissä ku toinen selittää kuinka se nauttii elämästään!
Tajuaa tehneensä oikein auttaessaan, mutta silti...
Omat teot painavat mua varmaan vielä pitkään, mutta toivottavasti niistä pääsee yli.

Noh, elämä on valintoja.
Toisen vahinko on toisen onni, niinhän sitä sanotaan... :think:
Auttaminen on rankkaa puuhaa, enkä tarkoita nyt SIINÄ mielessä :wink:

Rauhaa ja rakkautta kaikille!

jackass
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja jackass » 10.11.2008 1:18

Casse tässä taas, moi :) kirjoitti:
Oli muuten mahtavaa tavata toi tyttö (siis ihan kaverina) eilen, juteltiin yms. Se oli tosi iloinen, ja on päässyt vähän oman elämän ja vapauden makuun!
Tuntuu hyvältä nähdä miten hyvää ero on tehnyt, oli melkein tippa linssissä ku toinen selittää kuinka se nauttii elämästään!
Tajuaa tehneensä oikein auttaessaan, mutta silti...
Omat teot painavat mua varmaan vielä pitkään, mutta toivottavasti niistä pääsee yli.

Noh, elämä on valintoja.
Toisen vahinko on toisen onni, niinhän sitä sanotaan... :think:
Auttaminen on rankkaa puuhaa, enkä tarkoita nyt SIINÄ mielessä :wink:

Rauhaa ja rakkautta kaikille!

entä se mitä sun oma tyttöystävä tuumii? (98,7% todennäköisyydellä, se sun ex frendi on sut jo narauttanut. )
sinulla oli puntarissa kaksi vaakakuppia. kumpi oli sinulle tärkeämpää, ex kaverin ex tyttöystävän hyvä mieli vai oman tyttöystävän pahamieli... vai painoiko vaakakupeissa eniten kuitenkin se oma pussien tyhjennys... jeesusuteluako? :laugh:
halusit piirakkaa kun oman kinkun kanssa kaukosuhde ei riitä (näinhän se menee, kaukosuhteet ei toimi koskaan... 98,7% todennäköisyydellä sillä sun kinkullakin jo joku on, jos ei sun tempusta yhtään ole näreissään, tai ainakin pitää ns silmänsä auki siellä toisella paikkakunnalla).ja piirakkaa sait.get ower it.
Viimeksi muokannut jackass, 14.11.2008 2:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Warewolf
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Warewolf » 11.11.2008 23:50

EDIT. Olin sit aika pahalla päällä kirjoittaessani tätä joskus, pahoittelen.

Tuppu_ kirjoitti:Tappeluun tarvitaan aina kaksi, joten ei se mies varmaan ihan huvikseenkaan sitä naista lyöny. Jotenkin vain tuntuisi aika kaukaa haetulta, että mies juo ja sitten alkaisi vain pahoinpitelemään naistaan.

jees, muista tuo jos joku hakkaa sut pesismailalla... että oli sun syy, ei se sotä huvikseen... Ei ole ollenkaan kaukaa haettua, liikaa nähnyt tota. Mä en näkis mitään ongelmaa kiduttaa tollaista tyyppiä järjiltään. Voisin jopa nauttia siitä. Tappaminen olis turhaa, loppuelämä tuskan kourissa rullatuolissa olis ihan oikein. Ainoa mikä estää olis seuraukset mun suhteen.

jackass kirjoitti:voiko pillu sekoittaa noin pahasti miehen pään???

Joo, nainenhan on pelkkä pillu...

Suck
My
Dick!

Ei vittu miten asennevammaisia täällä on... välillä olen ärähtänyt esim Tuffgongille tai hobgobille pöllöilystä, mut toi on jo jotain niin törkeää...

Ja ne ketkä protestoi jotain, olkaa iloisia etten goatsettanut tällä kertaa. Ensi kerralla tulee tubgirl. vitun latentit...
Viimeksi muokannut Warewolf, 12.11.2008 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.11.2008 0:00

Mikä on väärin ja mikä on oikein, kah siinä pulma.

BoJangles

ViestiKirjoittaja BoJangles » 13.11.2008 23:26

Rakkauteen perustuvassa parisuhteessa ei käytetä koskaan fyysistä väkivaltaa (täysin henkiseen väkivallattomuuteen ei pysty kukaan). Se on minun mielipiteeni. Oli toinen vaikka kuinka nalkuttava paska ja ravais alituiseen vieraissa, jolloin rakkaus on yksipuoleista ja kys. parisuhdetta turha pitää yllä. Mikäli ihmisellä on huono itsetunto saattaa roikkua tällaisessa ns. parisuhteessa muutaman hyvän hetkenkin toivossa. Tätinikin katsoi miestään aina tämän kuolemaan asti vaikka sai n. kerran kuussa turpaansa. Yritettiin puhua pois suhteesta, mutta eihän voinut lähteä koska mies kuulemma rakasti tätä... Ei auttanut kuin antaa miehelle... no turpaan ja alkoi meno rauhottua (en ole kuitenkaan ylpeä tapahtuneesta, mies kun oli omassa lapsuudessaan saanut oikein kunnolla isänkädestä ja jatkoi tätä vaimoonsa).

On aivan oikein auttaa kärsivää ihmistä. Myös pahoinpitelevä mies kärsii jostain syystä, ei kai hän muuten purkaisi pahaa oloaan väkivallalla. Jos hänen patoutumiaan ei kukaan pyri aukaisemaan saat olla auttamassa seuraavaakin naisystävää, oletko valmis siihen?

Pettämistä en sulata vaimoltani, itseltäni enkä kyllä keneltäkään. Jos sellainen sattuisi omassa parisuhteessa olisi se parisuhteen loppu tapahtuipa se kumman osapuolen taholta tahansa. Oli parisuhde kuinka "avoin" tahansa kalvaisi se takaraivossa aina vaikka kuinka olisi "annettu anteeksi".

Omasta rakkauskäsitteestäni kertoo aika paljon että olisin valmis luopumaan vaimostani, jos hän uskoisi olevansa onnellisempi ilman minua.

Casanovalle: teit aivan oikein kun autoit hädässä olevaa, olisit voinut toki auttaa tämän ns. parisuhteen molempia osapuolia, jolloin ei olis tarvinnut tehdä niin vitun väärin omalle rakkaallesi pettämällä tätä.
"What`s So Funny About Peace, Love And Understanding?"

jackass
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja jackass » 14.11.2008 1:23

Warewolf kirjoitti:
Joo, nainenhan on pelkkä pillu...

Suck
My
Dick!

Ei vittu miten asennevammaisia täällä on... välillä olen ärähtänyt esim Tuffgongille tai hobgobille pöllöilystä, mut toi on jo jotain niin törkeää...

(varoitus, sisältää erittäin sovinistista, seksististä sekä muutenkin huonoa huumoria)
ei missään tapauksessa. onhan siinä toki myös se teline, siinä ympärillä. mikä sitä pillua tarvittaessa siirtää pisteestä A pisteeseen B.
piste A= keittö
piste B=makuuhuone
Viimeksi muokannut jackass, 14.11.2008 18:39. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Peppi hinaa hippi penaa.

vattu

ViestiKirjoittaja vattu » 14.11.2008 2:17

Menetit poikuuden kun noin täytyy nettiin asti avautumaan? :) Kannattaa pitää omista hommista huoli.

prinsessa leija

ViestiKirjoittaja prinsessa leija » 14.11.2008 14:42

Teit todella hienosti ollessasi se ainut joka oikeasti auttoi ihmistä joka apua selkeästi tarvitsi. Suurin osa ihmisistä näiden tekstien perusteella on just noita nössöjä pään omaan perseeseen hautaajia kun toinen ihminen apua tarvitsee. Pidetään huolta omista asioista joo joo...oikeasti ei vaan uskalleta puuttua, ettei vaan itse joudu jotenkin välikäteen ja kaverit ala sulle aukoon päätä, että mitä sä siihen sekaannut.

Ärsyttää todella paljon noi "kyllä se lopettaa parisuhteen jos sitä paljon löydään asenne." Luuletteko todellakin, että se väkivalta jää vaan pariin nyrkin iskuun? Väkivaltaisessa suhteessa elävä saa kokea myös henkistä väkivaltaa. Haukutaan typeräksi, rumaksi, lihavaksi lehmäksi, jonka kanssa kukaan ei halua olla. Näin otetaan itsetunto pois. Sitten päälle uhkaillaan, että jos jätät minut niin tapan sun pikkusisares, sut ja itseni. Jos et ikinä ole itse moista kohdannut niin on helppo sanoo että niin varmaan..joo joo. Jos elät tälläsessä suhteessa ja uhkailija on arvaamaton sekakäyttäjä, jolle ei ole mikään niin suuri juttu linnaan joutuminenkaan, (sillä siellähän on tullut jo käytyä), sä et pysty painaan villasella noita uhkailuja. Pelolla on katsos hyvä pitää ämmä kurissa.
Väkivaltaisessa suhteessa eläviä naisia myös hävettää oma heikkous, jonka takia suurin osa tapahtumista pidetään ystäviltä salassa. Mitä muut näkee parina mustelmana on luultavasti paljon enemmän. Itse olen ystävältä kuullut vasta vuosia suhteen loppumisen jälkeen, mitä kaikkee sairasta siellä on oikeasti tapahtunut. Kyseinen ystävä näkee vieläkin painajaisia exästään. Ja minua HÄVETTÄÄ etten auttanut häntä enemmän aikoinaan
.
Riitelyyn tarvitaan kaks osa puolta joo joo...jos se nainen niin paljon ärsyttää, että tekee mieli löydä niin silloin jätetään se muija, eikä aleta hakkaamaan sitä.

Avun pyytäminen ja yleensäkin siitä kertominen, että mies lyö (tai voihan se olla nainenkin) on myös sen takia niin vaikeeta, että pelottaa ettei ihmiset usko. Luullaan, että toinen liioittelee, keksii omiaan jne. Yhden kerran hakee tukea jostain, jonka reaktio on tämä, niin sen jälkeen nainen jää yksin ongelmansa kanssa, eikä uskalla siitä enää puhua. Nää kaverithan voi vaikka kertoa sille miehelle mitä nainen on puhunut ja taas tulee tuplasti nyrkistä.

Tämä kyseinen jätkä on tuskin ollut pelkkä savujen polttelija jos sekakäyttäjästä puhutaan. Luulisi nyt sentään että täällä edes ihmiset tajuaa ettei pilvestä sekoo ja ala väkivaltaiseksi. Jos jostain kumman syystä polteltua vielä kiukuttaa niin eihän sitä jaksa edes alkaa lyömään...olis nälkäkin. Eli kyseessä on ilmeisesti tyyppi joka vetää piriä, piimää, pilvee, viinaa ja lääkkeitä sekaisin. Mukava kaveri ja hauskaa seuraa baarissa. Ja varmasti kova mies panemaan...

Te olette kumman joviaaleja ystävyyssuhteissa kaiken maailman paskanaamojen kanssa. Vaikka jätkä olis kuinka idiootti kusipää, jonka kanssa aina on joku tilanne päällä ja poliisit paikalla kun lähdetään jonnekin, niin onhan se kuitenkin kaveri. Mitä helvettiä? Täysin munatonta meininkiä. Itse ainakin haluan ystäviksi ihmisiä joiden joiden kanssa on hauskaa. Minä en ainakaan pitäis yllä ystävyyssuhdetta ihmiseen joka hakkaa muita ihmisiä ja välillä käy munkin päälle. Vai onko kyse siitä, että tältä jätkältä saa savuja?. Kannattaa kasvattaa itse niin ei tarvi huorata sitä pilvee.

Mun mielestä voit pitää omatuntosi täysin puhtaana ja onnitella itseäsi siitä, että olet oikeasti auttanut toista ihmistä kerran elämässäsi. Sitä ei moni tee kun kaikki on vaan kehottamassa että pidä huoli omista asioista. Me ihmiset oikeasti tarvitaan toisiamme täällä mukavan ajanvieton lisäksi myös apuun ja tukeen. Valitse ystäväsi paremmin tästä eteenpäin. Mä lähden polttaan savut että rauhotun :|

Lepus Timidus

ViestiKirjoittaja Lepus Timidus » 14.11.2008 18:35

Voiko ihmistä varata? Minusta ei. Ravintolasta voi varata pöydän soittamalla. En ymmärrä muutenkaan ajatusta "minun nainen, minun mies" jokaisella on oma vapaa tahto ja ketään ei saisi omistaa. Täällä ihmisillä on ajatuksena "kaverin naiseen ei kosteta, tai nyrkki heiluu" miksi ei saisi? Jokaisella on oikeus onneen. Tietenkään ei saisi loukata ketään..onpas hankalaa. Minun ajatusmaailmani varmasti poikkeaa monesta teistä. Itse en pidä pahana jos paras kaverini paneskelis tyttöystäväni kanssa. Seksiähän se vain on..daa. En minä voi käskeä tyttöystävääni "elä tee sitä, älä tee tätä" hänhän tekee mitä tekee. En osaa olla mitenkään omistushaluinen. Suhteitakin on tietenkin erillaisia..ymmärrän. Tärkeintä on ettei tee asioita vain, että päämäärä on loukata toista. Väkisin tässä elämässä tulee loukattua toisia ihmisiä. On mahdotonta elää niin että ei loukkaisi ketään. On yhtä paljon erillasia ajatusvirtoja kuin on ihmisiäkin. Ketä varten me täällä eletään..itseäkö, vai muita varten?

Kenguru

ViestiKirjoittaja Kenguru » 14.11.2008 19:01

Taustatuki kirjoitti:Jos joku nussis mun muijaa,niin nappaisin kylla ukkoa. "Kaverin eukkoon ei kosketa".Ei ikina.

Vähän näin offtopikkina, tätä en oo koskaan oikein ymmärtänyt.

Jos oma eukko pettää, niin silloin suurin syy on kyllä naisessa. Jos jotain on pakko löydä, niin löykää sitten sitä naista. Eihän ukko välttämättä edes tiedä/tajua, että vehtaa varatun kanssa.

E: Oon kyllä Lepus Timiduksen kanssa samoilla linjoilla. Seksi on vaan fyysistä nautintoa. Itse pystyisin hyvin elämään suhteessa, missä heti alussa tehtäisiin pelisäännöt selväks että toisia saa panna kuhan ei tee sitä esim. yhteisessä kämpässä.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”