VarakasEspoolainen kirjoitti:No, provohan se puoliksi oli. Alkoi vaan vähän vituttamaan se, että vaikuttaa siltä, että moni vastustaa ja protestoi kaikkea ihan vaan sen takia, kun "kaikki porvarit on niin perseestä tms.". Ihan kuin se olisi joku synti, että on jaksanut käydä kouluja ja sitten päässyt ammattiin, jossa tienaa enemmän kuin keskimäärin. Jokainen tehkööt niin kuin lystää, enkä ihmisiä sen mukaan arvosta, mikä heidän ammatti on tms. mutta periaattesta vaan hatuttaa, että jotku elää vapaaehtoisesti sossurahoilla ja minä joudun maksamaan tätä korkean veroprosentin muodossa ja vielä kehdataan vaatia korkeampia veroja (tyyliin vasemmistoliitto esim.) ja samalla "ollaan vihaisia joka suuntaan".
No joo, onhan se siistiä vastustaa jotain. Mutta se käy jo sääliksi että joku on kateellinen jollekulle joka elää tuilla (jotka nyt ei kuitenkaan ihan hirveän ruhtinaalliset ole, vaikka riittää kyllä elämiseen ja muuhunkin kun sopivasti toimii) ja valittaa siitä että "minun verorahoilla". Kyllä kuka vaan voi heittäytyä tuille ellei ole pelannut elämäänsä sillälailla jumiin (tottunut korkean kulutuksen elämäntyyliin, paljon lainaa, tms) että on pakotettu jatkamaan töissä vaikka ei oikein mieli tekisi. Yksi syy on myös se, kun on niin "korkea moraali" ja opetettu siihen että hyvä ihminen tekee töitä ja rakentaa yhteiskuntaa. Siitä ei pysty itsensä antaa luistaa, eikä haluta muiden samassa jamassa olevan "tuomiota".
Uskotaan että kyllä se joskus oikeudenmukasempaan suuntaan muuttuu kun itse tekee kaiken oikein ja äänestää samoin kun ennenkin. Mutta ei se koskaan muutu. Tuo muuten jos pakosta tekee töitä on todella kuluttavaa. "Vittu, vielä 20 vuotta pitäis jaksaa" ja olet nyt jo ihan loppu, ja pomon perseeseen on pakko työntää kieltä kun muuten arpa osuu kohdille yt-neuvotteluissa... Mielenterveys ja jaksaminen todella suurella koetuksella.
Jos et voi voittaa heitä, liity heihin. Säästää hermoja. Tai cashaa se koulutuksesi jossain mistä saat siitä kunnon korvauksen. Jos maksat suomeen veroja, olet osa ongelmaa - et ratkaisua. Tämä meno ei täällä muutu oikeudenmukaisemmaksi kun pakosta, eli kun rahat loppuu. Ala sinäkin siis tyhjentämään kirstua, se tehoaa paremmin kun ääni Kokoomukselle.
Tämä offtopic voitais muuten siirtää kyllä yhden toisen ketjun jatkeeksi, mutta ei taida herra vieras pystyä sitten osallistumaan?