olin tekemässä uutta aihetta, sitten luin tämän topicin aloitusviestin.
okei, eli ongelmani ei koske suorastaan armeijaa taikka sivaria, koska suorittanut sen jo..
töistä mä puhun.
eli oon nyt just muuttanut omilleni, ja sain vihdoin ja viimein ensimmäisen kasvinikin kasvatukseen. huijui se oli alussa aika lähellä kuolemaa, mutta nyt, huhhuh, se näyttäisi lähtevän kunnolla kasvuun
ja sitten takas aiheeseeni,
eli mä tajusin nyt viime-2viikkoa sitten elämäni kutsumukseni.
Oon lukiosta lähtien ollut tietämätön haluistani ja oonkin pyrkinyt koko ajan kauppikseen, taikka muuhun rahalliseen alaan tekemään rahaa ja mainetta
ymmärsin kyllä hyvinkin mistä puhutaan, mitä tapahtuu, mutten ollut kuitenkaan mukana..enemmänkin pakosta, koska ei ole muutakaan..
ja nyt viikko-kaksviikkoo sitten tajusin elämänikutsumukseni

Maanviljelijä!

mikä olis parempaa kuin omistaa oma pieni maatila jossain lähempänä päiväntasaajaa josta sitten viljelisin päivät pitkät ruuat pöydälle ja ajelisin traktorilla kyntämässä maata.. pilvessä, luonnollisestikin
mutta mutta, tää vaatii pitkää aikaa, munhan pitäisi eka saada kunnon koulutukset alasta, kuin myös kerätä sitä rahaa maatilaa ym kalustoa ja muuttoa varten.. eli kaikki on, yllätys yllätys, ihan alkupisteissä. tiedän juuri ja juuri kouluista jotka järjestävät tietäni helpottavaa koulutusta;
Puutarhurin koulutusohjelma
, josta sitten jatko-opintoihin hortonomiksi tai maanviljelijäksi / keräämään sitä työelämän käytännön kokemusta.
ja sitten nykyaikaiseen ongelmaani,
olen töissä päivittäistavarakaupassa, suuressa ketjussa, voidaan verrata esim. S-Marketin ketjuun, (muttei kuitenkaan s-market, anonyymisyys säilyttäen

) ja mua vituttaa. siis vituttaa huolella mennä sinne tekemään taskurahaa, ja tuhlaten kallisarvoista omaa aikaa. siis koen itseni jopa hieman orjaksi ..

.. mutta nyt aion tehdä jotakin asialle, aion vapautua tästä työnelämän vankilasta ja aion mieluummin opiskella lisää kasvatusalaa, koska ne kiksit pläntin huolehtimisesta on välillä sanoinkuvaamattomat
ja sitten ratkaisuihin ja vaihtoehtoihin, katsoin googlettamalla että täällä pääkaupunkiseudulla ei oikein ole mitään puutarhakoulutusta vaan bisnesmogulikouluja pääosin, ja eräs koulutus Hyriassa alkaisi vasta puolenvuoden päästä (tai no, vasta pääsykokeet tuolloin ..) niinniin,
kysymykseni kuuluu, onko mitään mahdollista selvitä Kelan tuilla ja sossun rahalla jos vuokra on vähän vajaa 500 eukkenia kuukaudessa? En siis ala nyt täysin yhteiskunnan sosiaalipummiksi vaan totta kai jatkan vapaa-aikani opiskelua omieni tavoitteideni saavuttamiseksi, mutten vaan kestä mennä töihin varsinkin kun täytyy vielä pitää pilvielämäni ulkopuolisena ja peittäen koska en tiedä tykkääkö pomot maksaa palkkaa hampuuseille.. ja olen siis aidosti ahkera työntekijä, en istu nakkisuojassa vaan teenkin ne hommat. mutta en halua tehdä niitä.

haluan olla vapaa ja kasvattaa omat ruokani.
aion mennä huomenna kelaan pummaa asumistukea sekä jotain muuta. mutta nyt on kyllä päästävä pois työelämästä ja päästä opiskelemaan ja valmistautumaan kunnolla pääsykokeita varten, eikä myös pelkästään niitä varten vaan myös itseni kannalta.. kukapa tietää vaikka maailmanloppu tulis ja yhtäkkiä ei oo muuta kuin tilkka maata ja pari siementä jokaisella, uusi aatamin puutarha
kertokaa arvon hampuusit , voiko tässä yhteiskunnassa pärjätä tekemättä töitä.
ja en siis oo nyt muuttumassa 24/7 sohvaperunastoneriksi vaan haluan käyttää ne 40tuntia viikosta muuhun kuin kassakoneen näpertämiseen ja ihmisille hymyilemiseen (vaikken koe ihmisten palvelemisessa mitään vikaa, mutta auttaisin mieluummin toisella tavalla kuin ottamalla rahat ja antamalla, ei itse-tehtyä-ruokatarvikkeita/muuta sontaa)
myöskin kukkakaupat ja suuremmat viherkaupat vaativat ainakin floristin koulutuksen ja pelkällä lukion hatulla ei sinne pääse.
jejeesh, luulen saaneeni kaiken mieleltäni, ja ottaisin mielelläni vastaan toisia näkökulmia ja vaihtoehtoja pieneen "ongelmaani".