Kuva

Mikä on kukan hinta

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
mr_mählä
Viestit: 26
Liittynyt: 28.6.2010

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja mr_mählä » 7.5.2012 21:48

Ite jätän ainakin suosiolla ostamatta lätkät(paitsi jos vesipuhistukseen kelpaavaa tosi halvalla saa), kusetus mixit ja muut paskat. Kukinnosta kipuraja 15€/g, kunnon hasiksesta tai öljystä max 40€/g. Hyvin vähän kyllä nykyään ostan savuja. Hyvin pysyn omavarasena kun vähän vahdin poltteluitani, pitää pikku taukoja ja vaihtelee lajikkeita.

mölli
Viestit: 193
Liittynyt: 23.11.2011

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja mölli » 8.5.2012 8:53

mr_mählä kirjoitti: Hyvin pysyn omavarasena kun vähän vahdin poltteluitani, pitää pikku taukoja ja vaihtelee lajikkeita.


Komppia komppia komppia :guru: !

Jos itse kasvattelee kymmenien ja satojen grammojen satseja, niin ei pitäis olla hankalaa säännöstellä kulutusta sen verran, ettei joudu säätelemään ennen seuraavaa satoa. MFLB taas on myös maksanut hintansa jo moninkertaisesti takaisin säästetyn yrtin määrässä.
Peace.

mr_mählä
Viestit: 26
Liittynyt: 28.6.2010

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja mr_mählä » 8.5.2012 11:52

mölli kirjoitti:...

Komppia komppia komppia :guru: !

Jos itse kasvattelee kymmenien ja satojen grammojen satseja, niin ei pitäis olla hankalaa säännöstellä kulutusta sen verran, ettei joudu säätelemään ennen seuraavaa satoa. MFLB taas on myös maksanut hintansa jo moninkertaisesti takaisin säästetyn yrtin määrässä.


Omalla kohalla ei ole kyse kuin ihan muutaman kymmenen gramman sadoista. Hyvin oon pärjänny niillä silti vaikka ei edes ole kokoajan puskat tulos. Toivon kovasti et saan kesäprojektin nyt onistumaan. Sitten saa antaa tolejen vähän nousta ja et blunttienkin hiisaus olis vapaampaa ettei tarttis olla joka välis olla jämittämäs.

Ulkoilija

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Ulkoilija » 8.5.2012 20:58

Charles kirjoitti:...

Jos meinaat myydä kilon kukkaa 20€ grammahintaan ilman et on pienintäkään vasikoimisen riskiä, ni kerro ihmeessä muillekkin miten sen teet?


En nyt sen tarkemmin avaudu,mutta jos etelä-suomessa asustaa ja tuntee edes jokusen tyypin niin eipä kilokaan kauaa kaislikossa suhise ja kuka hömöläinen vasikoi hyvän kukkalähteen,jos siis käyttäydyt ihmisiä kohtaan fiksusti.

Avatar
Charles
1 tähti
1 tähti
Viestit: 202
Liittynyt: 7.2.2012

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Charles » 8.5.2012 22:38

Ulkoilija kirjoitti:...

En nyt sen tarkemmin avaudu,mutta jos etelä-suomessa asustaa ja tuntee edes jokusen tyypin niin eipä kilokaan kauaa kaislikossa suhise ja kuka hömöläinen vasikoi hyvän kukkalähteen,jos siis käyttäydyt ihmisiä kohtaan fiksusti.


Toki, mut muista et mun lauseessa oli myös mainittu 20€/g, ei diilerit ainakaan täällä päin tommosta pidä sisäänostohintana.Ei diilerit sitä sun riskiä ilmaiseksi ota, vai onko silleen et etelä-suomessa on hinnat paljonkin yli ton 20€/g? Kyllä tälläkin foorumilla on "kiinnijääneet kotikasvattajat" threadissa moni kertonut toista, yksi kertoi vielä itse vasikoineensa jotta pääsi putkasta töihin :?

Jos myyt vaikka 13€/g niin uskon kyllä et menee kilo kaupaksi hetkessä ilman riskiä, ei siinä, kylhän se uskottavaa ois jo.Mut kait sielläpäinkin välikädet osuutensa ottaa?

Smoker
Viestit: 20
Liittynyt: 29.3.2012

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Smoker » 9.5.2012 12:59

Harvemmi 15, melkein aina 18-20. Paskaa touhuu saatana! Mut ihminen on ahne eläin, muistakaa se! :P
Peace bro.

Ulkoilija

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Ulkoilija » 9.5.2012 13:01

Smoker kirjoitti:Harvemmi 15, melkein aina 18-20. Paskaa touhuu saatana! Mut ihminen on ahne eläin, muistakaa se! :P

Ei se ihan niin yksinkertasta ole,kysyntä ja tarjontakin sitä määrittelee.

Kyllähän se välikäsi vie toki omansa,mutta pohdintani koski lähinnä sitä jos vaikka kasvattaja itse myy,mikä ei kyllä millään tavalla ole hirmu järkevää.
Pääpiirteittän kuitenkin kuuluttaisin lisää kaupallisia kasvattajia,jotta saatas yrtin hinta järkeviin mittasuhteisiin,15-25e grammasta kukintoa on aivan tähtitieteellinen,toki tilanne on hankala kun kasvattajana tuntee aina että mikään rahasumma ei korvaa sitä vaivaa ja kuumottelua,ei se kukka taivaista tupsaha.

Avatar
Charles
1 tähti
1 tähti
Viestit: 202
Liittynyt: 7.2.2012

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Charles » 9.5.2012 18:15

Jos omalla pihallaan sais laillisesti kasvattaa niin mullakin olis nyt varmaan sata kasvia nykyisten sijaan.Myisin siitä mielelläni vaikka kenelle, mut nyt kun natikat loistaa kilowattihintaan eikä sukulaisia tai tuttuja voi enää päästää kylään jne...

Jos ton kasvattamisen hoitais ammattimaisesti hehtaarien pellolla, niin ei niitä kaupallisia kasvattajia tarttis olla kun pari.Kyllä täällä maaseudulla on monia jotka unelmois kasvista, joka tuottaa niin paljon rahaa, ettei tartte maataloustukien perään itkeä :lol:

Neljäruusua
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2012

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Neljäruusua » 22.5.2012 16:29

Heikki max 15, halvin vuotee 13. kukaa ei myy op enää melkee ees 20e/ hinnat nousemaa päi suomessa... pk seutu

temptation
Viestit: 28
Liittynyt: 25.3.2011

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja temptation » 1.6.2012 13:46

Oon pari kertaa säätäny joltain tummalta mieheltä 20e/g ja kerran sai kosteeta kukkaa ja kerran sai liian vähän. Ja ne nuput tosiaan oli ihan täynnä lehteeki vielä. :evil: Siihen loppu sieltä ostaminen. Mieluummin kitkuttelen siihen asti, et uus sato taas valmistuu. Oli pientä taukoo kasvatukses siks joutus ostamaan. Omista puskista myyn vaan kavereille ja hinta on se 15 e/g. Jos mun luona poltellaan, ni mä tietty tarjoon. :)

nallea
Viestit: 35
Liittynyt: 27.10.2009

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja nallea » 5.6.2012 13:30

Kuulin että kaverilla olis öljyä 100g, ja se kysy että mitähän siitä voisi pyytää niin mitä hintaa suosittelette..?
En tie mistä se oli sen saanu, ja itse se ei sitä halua polttaa ku on kuulemma liian rankkaa tavaraa eikä jaksa alkaa sitä jatkamaankaan.

Avatar
MiikAsD
Viestit: 95
Liittynyt: 22.2.2009

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja MiikAsD » 15.7.2012 23:15

Monesti olen todennut vierestä kun kiloa tai kahta myydään viikon tahdilla käytännössä 20e/g eteenpäin ei se nyt niin ihan mahdotonta ole...(teoriassa kosteena 16:S )

Paska valuu aina alaspäin ja mahtuu moneen veneeseen...
[02:05] sheikit tykkää kromista
[02:05] ne on harakoita

Sam 1
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 5892
Liittynyt: 26.7.2008

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Sam 1 » 17.9.2012 21:09

Jos diilerille jää enemmän kuin 1/3 voittoa, on ulosmyyntihinta liian alhainen. :laugh: :laugh:

Vieras

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.9.2012 10:29

Hyvin on markkinat myyjien hallussa ja hintaa voi vetää huonostakin niin paljon kuin kehtaa. Kysyntä kun ylittää tarjonnan moninkertaisesti niin kusetus kannattaa. Itse ostan harvoin ja vain sellaisilta joilta tiedän saavani laatua. Hinnat on suolaisia, 10-20 mutta pakko maksaa kun ei pysty kasvattaan nykyään.

Tiedän entisenä kasvattajana kuinka paljon ja helposti tulee nelisatasella keinoauringolla. Mä kyllä vain käytin ja tarjosin mutta jos sitä myisi niin helevetin helposti sillä tekisi rahaa. Mulle se vain ei koskaan ollut riskin arvoista enkä ole sellaista diileri tyyppiä. Sitten jos laillisesti saisi myydä niin oolrait, siinä olisi hyvä bisnes kaikin puolin. Valtiokin saisi niitä uusia verotuloja.

somnamnaa
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1112
Liittynyt: 7.7.2012

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 22.9.2012 11:54

Kotikasvatuksen määrä vaan kasvaa koko ajan ja silti näytäisi siltä että on edelleen myyjän markkinat.
Tämä kai kielii siitä että ilmeisesti myös kannabiksen käyttö yleistyy samaa tahtia?

roggyh
Viestit: 9
Liittynyt: 24.4.2012

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja roggyh » 24.9.2012 18:49

Kuopion seudullla mitä olen seuraillut LÄTKÄ JOPA PAHIMMASSA TAPAUKSESSA 13-18e/g ja se naurattavinta että kukka 15-20e/g :D elikkäs läpyä kukan hinnalla. (mielestäni jo 15e/g kukkaa on jo aika liian kallista, saati sitten 13-18e/g läpy) Tosin hinnat vaihtelee! :guru:

holy weed
Viestit: 18
Liittynyt: 5.2.2011

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja holy weed » 7.3.2013 11:46

onko tampereen alueella bägimiehiä? olisiko "kuljetuspalveluille" kysyntää alueella? uskoisin että jos ei itse kasvata ja myy kukintoa n.15e hintaa ihmisille jotka eivät tiedä edes nimeäsi olisi riski jäädä kiinni erittäin pieni. keskustelua kiitos.

Avatar
Huilunhaltija
Viestit: 60
Liittynyt: 15.6.2007

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Huilunhaltija » 9.3.2013 18:22

Nytkun tää ganja kohta laillistuu, niin näillä ylihinnoilla saatte/saamme vaan laillisenkin maksamaan liikaa. Oikea hinta rikkaruoholle on noin euron gramma. Loppuisi ne rajatilat.
Nimen omaan - imen omaa

Salmiakki
Viestit: 216
Liittynyt: 29.7.2011

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Salmiakki » 9.3.2013 19:13

Huilunhaltija kirjoitti:Nytkun tää ganja kohta laillistuu, niin näillä ylihinnoilla saatte/saamme vaan laillisenkin maksamaan liikaa. Oikea hinta rikkaruoholle on noin euron gramma. Loppuisi ne rajatilat.


Jos nyt kukasta puhutaan, heti kun pystyt myymään oikeaan hintaan noin euron gramma, laita yv mulle ostan kaikki.
Hyvä aina huudella että on kallista, mutta myykö sitten kuitenkaan itse järkihintaan..
Jos haluaa ne hinnat alas ei se huuteleminen auta, tekoja pojat tekoja!

En myy, en osta, mut Huilunhaltian n.1€ budit ostan pois ja teen juhannuskokon.

Avatar
Huilunhaltija
Viestit: 60
Liittynyt: 15.6.2007

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Huilunhaltija » 9.3.2013 20:14

Tarkoitin, että jos sitä kukkaa kasvatetaan teollisessa mittakaavassa. Niin sen hinta olisi tuo euron gramma. Vähän niinkuin vaikkapa perunan.

Tulen muuten koko kokollesi kokoon, jos kokoot kukasta kokon. :lol:
Nimen omaan - imen omaa


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa