Mikä on kukan hinta
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
cannathug
Re: Mikä on kukan hinta
joo eli moni asia vaikuttaa esim. juuri tuo paikkakunta, itse asun mikkelissä ja täällä on ollu jo kauan kuivaa voi joutua maksamaan jopa 25e kukasta ja peltsikin on jopa 14e/g 
Vaihtelee aika rajusti. Joskus saa viiteentoista priimaa pitkään, joskus parikymppiä. Jos joku heinää haluaa ostaa, niin se on yleensä ollut sen 1-5e. Piireistähän toi vaan riippuu. Tiiän mm. yhen tyypin joka on ostanut 50 eurolla särmää.
Mutta kyllä mut mielestä hinnasta puhumisen yhteydessä vois keskustelun vetää myös kukan kosteuteen. Alkaa olemaan täälläpäin nähtyä, että kun ei kehtaa enää hintaa yli parinkympin nostaa, niin pitää myydä se saatanan kukka hieman kosteana. Joskus jopa aavistuksen aikaisemmin kaadettua myydään "hieman kosteana", "kyl se palaa kuitekii".
Noh, eipähän moista paskaa ole pakko ostaa. Vituttaa vaan, kun kuulee tarinoita, joissa pojanklopit ovat ostaneet 5g "priimaa" 100egellä, josta onkin sitten mikron kautta jäänyt jäljelle 1g.
Myyjän markkinat todellakin..
Mutta kyllä mut mielestä hinnasta puhumisen yhteydessä vois keskustelun vetää myös kukan kosteuteen. Alkaa olemaan täälläpäin nähtyä, että kun ei kehtaa enää hintaa yli parinkympin nostaa, niin pitää myydä se saatanan kukka hieman kosteana. Joskus jopa aavistuksen aikaisemmin kaadettua myydään "hieman kosteana", "kyl se palaa kuitekii".
Roger kirjoitti:
Parikymppiä grammalta saattaa kuulostaa kovalta hinnalta, mutta se on vaan rangaistus siitä ettette ite kasvata
C'est la vie...
Charles kirjoitti:...
Parikymppiä grammalta saattaa kuulostaa kovalta hinnalta, mutta se on vaan rangaistus siitä ettette ite kasvata![]()
C'est la vie...
Yhdyn edelliseen puhujaan. Tai no en nyt sentään puhujaan (sorry, Charlie...) , vaan hänen lausumiinsa kommentteihin.
Mun riski, mun kulut, mun vaiva -mun hinta. Ostajan päätös.
Peace.
mölli kirjoitti:...
Yhdyn edelliseen puhujaan. Tai no en nyt sentään puhujaan (sorry, Charlie...) , vaan hänen lausumiinsa kommentteihin.
Mun riski, mun kulut, mun vaiva -mun hinta. Ostajan päätös.
Tässä on kyllä pointtia.
Mielestäni 20€ on ihan ok jos kukka on hyvää, vahvaa ja kuivaa, ja jos sen saa vielä helposti ilman säätöä. Märkänä myyminen kyllä pistää vituttamaan. 20€ kosteasta on kusetusta.
- Vihreevoima
- 2 tähteä

Itte voisin muuten alkaa kasvattaa ja myymään, mutta hinnat on niin surkeat, ettei kiinnosta.
20e on aivan naurettavan kova hinta. Vaan eipä ketuta enää, ku omat puskat kaatoa vaille valmiit 
-
etelä-suomen_poika
no kasvatat kahessa tai kolmessa kuukaudessa kilon sadon, myyt sen 20e gramma, tuotto 20 000e. Ei huono hinta musta
toine asia ketä sitte pystyy ite myymää kilon kukkaa....
Arvaa kahdesti selviitkö kilon myynnistä sakoilla? Aletaan meinaan puhua jo vuoden mittaisesta vankilatuomiosta.
etelä-suomen_poika kirjoitti:no kasvatat kahessa tai kolmessa kuukaudessa kilon sadon, myyt sen 20e gramma, tuotto 20 000e. Ei huono hinta mustatoine asia ketä sitte pystyy ite myymää kilon kukkaa....
Törkeeks menee kilon kohalla. Mutta jos sen saa liikkumaan nopeesti niin ei kai siinä mitään. Mutta kuka vittu ostaa kilon könttähintaa 20k? Ei kukaan, tai sitten idiootti. 10k on ehkä tuossa määrässä ok hinta.
Saattaa tuurilla löytää pari ostajaa. Mutta hustlaa vaan niitä pikkusia 2g säätöjä niin saat 20k vuonna 2030.
Rauha on sotaa
orjuus on vapautta
voima on tietämättömyyttä
orjuus on vapautta
voima on tietämättömyyttä
-
etelä-suomen_poika
mites se mihikää liittyy että tuleeko sakkoa vai linnaa, eipä kait siitä oo tarkotus kiinni jäädä vaikka se todennäköstä on varsinki jos ite kaiken myyt ilma välikäsii, jos niitä käyttäs nii turha valittaa hinnasta
ja siis tää on lähinnä trollausta hinnasta valittajille....
- Vihreevoima
- 2 tähteä

No, sanotaan että kasvatukseen liittyvä vaiva, kasvatuksesta ja myynnistä johtuva riski, muuta elämää kohtaava haitta, säädöstä kohtaava vitutus, nämä eivät mielestäni korreloi 20 €/g hinnan kanssa, siksi en kasvata.
Toisaalta minulla ei ole mikään ongelma maksaa nykyään 50-100 €/g huippulaatuisesta kukinnosta mikäli sellaista päädyn haluamaan.
Tuohon hintaan voisin myös harkita kasvattamista.
Toisaalta minulla ei ole mikään ongelma maksaa nykyään 50-100 €/g huippulaatuisesta kukinnosta mikäli sellaista päädyn haluamaan.
- Hatsitatti
Kukin maksaa sen minkä hyväksi kokee. Se on vaan niin jännää että joskus selviää ja taas haluaa takaisin sinne onnelaan. Tänään maksoin hyvästä kukkasesta 25€g ja mulle riittävän hyvää kun omat ovat loppu ennen sadon valmistumista, en valita tolet kasvaa poltellessa ja silloin ei mikään riitä kaikki tuntuu samalta vaiko luuleeko sitä vaan no otti ja tuota.
-
etelä-suomen_poika
Vihreevoima kirjoitti:No, sanotaan että kasvatukseen liittyvä vaiva, kasvatuksesta ja myynnistä johtuva riski, muuta elämää kohtaava haitta, säädöstä kohtaava vitutus, nämä eivät mielestäni korreloi 20 €/g hinnan kanssa, siksi en kasvata.
sori et kysyn mutta mistä kukast pitää maksaa 100e grammalt

-
Pulikoira
Mix 10-15/g, yleensä huonolaatuista ja kallista
Kukintoa tulee harvoin vastaan, harvoin alle 20€/g
Peltiä taitaa olla aina jossain, 13-15e/g
Laatu on kyllä huonoa, jollei tunne piirejä.
Kukintoa tulee harvoin vastaan, harvoin alle 20€/g
Peltiä taitaa olla aina jossain, 13-15e/g
Laatu on kyllä huonoa, jollei tunne piirejä.
Kukinto: 10-20e (g)
Pelti/Nypsy: 7-20e (g)
Mixi: 10-15e (g)
Vaihtelee tosi paljon tietyn ihmisen (kuinka ahne/mihin hintaan ite saannut) ja sitten
laadun mukaan hinta + määrä tietenkin..
Huomannut kyllä itekkin sen, että useammilla hinnat noussut melkein pariinkymppiin
ja ei tosiaankaan oo näin ollut kauaan...
Omavaraisuus siis kunniaan kannabiksenkin suhteen
!
-homerider
Pelti/Nypsy: 7-20e (g)
Mixi: 10-15e (g)
Vaihtelee tosi paljon tietyn ihmisen (kuinka ahne/mihin hintaan ite saannut) ja sitten
laadun mukaan hinta + määrä tietenkin..
Huomannut kyllä itekkin sen, että useammilla hinnat noussut melkein pariinkymppiin
ja ei tosiaankaan oo näin ollut kauaan...
Omavaraisuus siis kunniaan kannabiksenkin suhteen
-homerider
-
Ulkoilija
Ei jumalauta mitä skeidaa...
Lihotatte vaan jonkun toisen tai parinkin lompakkoa tollasella meiningillä.
Tälläsen takia kaupallisia,siis ihan oikeita kasvattajia tarvittas lisää,rehellisiä kukkakauppiaita,kaikki ei voi/pysty kasvattamaan itse.
Lihotatte vaan jonkun toisen tai parinkin lompakkoa tollasella meiningillä.
Tälläsen takia kaupallisia,siis ihan oikeita kasvattajia tarvittas lisää,rehellisiä kukkakauppiaita,kaikki ei voi/pysty kasvattamaan itse.
Ensiksikin, hampun viljely on naurettavan huonosti organisoitua Suomessa.Itse kasvatan rivitalossa suht isolla kasvatustilalla natikoitten varassa ja hajunpoisto rullaa kokoajan.Ihan hieno setup, en mä sitä.
Mut jos tätä lähtis ajatteleen toisella tavalla niin mun kantsis kaataa noi kukituksessa olevat kasvit samantien ja laittaa ulkolajikkeita niin pajon kun mahtuu.Mulla on tossa takapihalla varmaan 3000m2 maata jossa vois kasvattaa helposti ilman sähkölaskua.Omalle takapihalle ei tule polttoainekuluja ja kastella voi puutarhaletkulla.
Oletan että satoa tosta tulis noin 100g/m2 varovaisesti ja jos sen myis 10€/g ni se olis toki jo tonni per neliömetri.Toki koska tämä on rivari niin joutuisin hommaamaan halutuuni myös naapureiden asunnot saadakseni koko takapihan käyttööni, sekä varmistaakseni ettei naapurit käy hamppuvarkaissa.Eli tän jälkeen mul menis vuokraan noin 3000€/kk.Tosin sit olis pihaakin käytössä 15 000m2.Tän perusteella mun myynnistä saama raha olis noin 15 000 000€.Kylhän toi olis ihan kiva summa, mietitäänpäs kuluja...
vuokra 4kk @ 2500 * 4 = 10 000€
150 000 kpl femmattua siementä = 700 000€
Voitollahan mä olisin tässä vaiheessa jo ihan hemmetisti, mutta sitten turvallisuus.Eläimet, varkaat ja poliisit olisi pidettävä poissa, muuten homma menee liian riskiksi.Eläimiin riittää aita, varkaisiin tarttee vartiointia ja poliisi on ajettava pois voimakeinoin.Laskelma turvallisuus menoista.
1500 € edestä piikkilanka aitaa
1000€ korkeajännite muunnin ton aidan sähköistämiseksi
50 kpl karhukivääriä @ 25 000 €
100kpl Jugoslavialaisia palkkasotureita kivääreitten varteen, 3000€/kk per äijä.Tekee sen 3000*4*100 eli 1 200 000€
Sit kun tohon lisää koron siitä rahasta jonka joudun lainaamaan siemeniin ja palkkoihin noi kulut nousee lainan riksin takia jonnekkin kahden ja kolmen miljoonan euron pintaan.Kyl mä siis silti jäisin tosta voitolle 12 miljoonaa jos ei homma karkaa käsistä missään vaiheessa.
Riskin minimoimiseksi mun pitäs varmistaa ettei kukaan laillista tätä, koska hinta tippuis samantien.Nimeltämainitsematon Ville tulisi teljetä maakellariin tän projektin ajaksi
Rahan teon kannalta kannabis on huono päihde, siitä ei pääse mihinkään.
Mut jos tätä lähtis ajatteleen toisella tavalla niin mun kantsis kaataa noi kukituksessa olevat kasvit samantien ja laittaa ulkolajikkeita niin pajon kun mahtuu.Mulla on tossa takapihalla varmaan 3000m2 maata jossa vois kasvattaa helposti ilman sähkölaskua.Omalle takapihalle ei tule polttoainekuluja ja kastella voi puutarhaletkulla.
Oletan että satoa tosta tulis noin 100g/m2 varovaisesti ja jos sen myis 10€/g ni se olis toki jo tonni per neliömetri.Toki koska tämä on rivari niin joutuisin hommaamaan halutuuni myös naapureiden asunnot saadakseni koko takapihan käyttööni, sekä varmistaakseni ettei naapurit käy hamppuvarkaissa.Eli tän jälkeen mul menis vuokraan noin 3000€/kk.Tosin sit olis pihaakin käytössä 15 000m2.Tän perusteella mun myynnistä saama raha olis noin 15 000 000€.Kylhän toi olis ihan kiva summa, mietitäänpäs kuluja...
vuokra 4kk @ 2500 * 4 = 10 000€
150 000 kpl femmattua siementä = 700 000€
Voitollahan mä olisin tässä vaiheessa jo ihan hemmetisti, mutta sitten turvallisuus.Eläimet, varkaat ja poliisit olisi pidettävä poissa, muuten homma menee liian riskiksi.Eläimiin riittää aita, varkaisiin tarttee vartiointia ja poliisi on ajettava pois voimakeinoin.Laskelma turvallisuus menoista.
1500 € edestä piikkilanka aitaa
1000€ korkeajännite muunnin ton aidan sähköistämiseksi
50 kpl karhukivääriä @ 25 000 €
100kpl Jugoslavialaisia palkkasotureita kivääreitten varteen, 3000€/kk per äijä.Tekee sen 3000*4*100 eli 1 200 000€
Sit kun tohon lisää koron siitä rahasta jonka joudun lainaamaan siemeniin ja palkkoihin noi kulut nousee lainan riksin takia jonnekkin kahden ja kolmen miljoonan euron pintaan.Kyl mä siis silti jäisin tosta voitolle 12 miljoonaa jos ei homma karkaa käsistä missään vaiheessa.
Riskin minimoimiseksi mun pitäs varmistaa ettei kukaan laillista tätä, koska hinta tippuis samantien.Nimeltämainitsematon Ville tulisi teljetä maakellariin tän projektin ajaksi
Rahan teon kannalta kannabis on huono päihde, siitä ei pääse mihinkään.
Charles kirjoitti:Arvaa kahdesti selviitkö kilon myynnistä sakoilla? Aletaan meinaan puhua jo vuoden mittaisesta vankilatuomiosta.
Saat itsekkin arvata kahdesti, että onko kannattavaa jäädä kiinni. Sitä et nimittäin tee, josset itse halua
Jotten mä pelkkä loiseliö ois, aion tänään viedä roskat pois.
sneet kirjoitti:...
Saat itsekkin arvata kahdesti, että onko kannattavaa jäädä kiinni. Sitä et nimittäin tee, josset itse halua
Jos meinaat myydä kilon kukkaa 20€ grammahintaan ilman et on pienintäkään vasikoimisen riskiä, ni kerro ihmeessä muillekkin miten sen teet?
Kasvatat kukan laillisesti Hollannissa, etsit asiakkaat netin kautta salatun yhteyden avulla ja käytät rahansiirtona Bitcoineja.Kenties laitat lähetyksetkin vielä ilmatiiviiksi pakatuissa minigrip pusseissa, joita kuljettaa tietokoneohjatut tervapääskyt, joiden muisti nollautuu aina kun asiakas saa tuotteensa?
Meinaan en mä ole mikään naiivi teini joka kuvittelee poliisia kaikkivoivaksi jumalaksi joka saa kaikki roistot aina kiinni
Liika vastapuolen aliarvioiminen on ihan amatöörin virhe, kiinnijäämisen riski on itsestään kiinni, se on totta.Mut se ei kuitenkaan koskaan ole 0% vaikka toimisit kuinka hyvin.Mitä isommista määristä kukkaa puhutaan sitä isommat resurssit vastapuolella on, mitä isommat resurssit sitä isommat riskit sulla on.Kyllähän sitä varmasti jokainen voi diilata muutaman gramman päivässä mut jos meinaat vetää kilon kerralla, niin inhimillinen riski nousee aika pahasti.
Jos olis helppoa tienata parikymmentä tonnia kolmen kuukauden välein, verottomana ilman riskiä ja vaivannäköä, mikseivät kaikki tee niin?