Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.5.2007 7:33

pyty kirjoitti:Oulun norssin lukiossa ainakin saat varautua testeihin jos näytät selvästi hamputtelijalta ja ilmaiset poliittisia mielipiteitäsi ääneen liian kärkkäästi. Onneksi nämä ongelmat ovat minulle menneisyyttä mutta en näe syytä miksi siellä toimintatavat olis muuttunut miksikään kun sama nimeltämainitsematon herra toimii edelleen lukion rehtorina :x

Tämä johtunee luultavasti siitä että eräs norssin lukiolainen joka huhujen mukaan oli ainakin hamputtelija ja ekstaasin viihdekäyttäjä teki joitain vuosia sitten itsemurhan ja koulu syytti siitä huumetaustaa. En tiedä sitten tarkempia yksityiskohtia tapauksesta :?

Koulun rehtori Vaskuri voi imee kulliaan! Ei se tyyppi tehny huumeiden takia itsaria eikä se syöny ekstaasia!
Tuo on just tuollasta huhu puhe paskaa joka vaan pistää vituttaan...
Itse kokenu tuon huume testi jutun kans mut kieltäydyin ja kielsin kaiken!
Otan osaa sun puolesta!!! :( Ei olis uskonu et se meno jatkuu, mut hyvä meno ainaki ;)
Kaikille teille kaikkee hyvää ja pitäkää tiukka linja valtiota, poliiseita + muita sortajia vastaan!!! :yes:

Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 10.5.2007 11:03

Olin Postissa jonkin aikaa vakituisena. Ei testattu, en kuullut testeistä edes puhuttavan. Ehkä joku testataankin, en tiedä, mutta en ole kuullut.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.6.2007 14:06

HOK-Elannossa testaavat työn alussa suoritettavassa työterveystarkastuksessa.

Louis Vuitton Don

ViestiKirjoittaja Louis Vuitton Don » 18.6.2007 14:02

Tietääkö kukaan, miten on Espoon kaupungin työntekijöiden laita? Testataanko? Varmaan ihan turhaa kuumottelua, kun oon menossa vaan kesätöihin, mutta olis kiva tietää kuitenkin.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.6.2007 0:32

en tiedä onko enää relevanttia kysyjille, itella eli ex posti on maksanut palkkani kohta vuoden ja testejä saati terveystarjastuksia ei ole ollut.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.6.2007 14:09

pyty kirjoitti:Oulun norssin lukiossa ainakin saat varautua testeihin jos näytät selvästi hamputtelijalta ja ilmaiset poliittisia mielipiteitäsi ääneen liian kärkkäästi. Onneksi nämä ongelmat ovat minulle menneisyyttä mutta en näe syytä miksi siellä toimintatavat olis muuttunut miksikään kun sama nimeltämainitsematon herra toimii edelleen lukion rehtorina :x

Tämä johtunee luultavasti siitä että eräs norssin lukiolainen joka huhujen mukaan oli ainakin hamputtelija ja ekstaasin viihdekäyttäjä teki joitain vuosia sitten itsemurhan ja koulu syytti siitä huumetaustaa. En tiedä sitten tarkempia yksityiskohtia tapauksesta :?

Jep, kovin surullinen tapaus että aletaan painostamaan. Tosin tiedän että siellä on henkilökuntaa joka hyväksyy hamputtelun.

Vilse

ViestiKirjoittaja Vilse » 8.7.2007 2:30

No eikös näistä testeistä voi selvitä ihan helposti rehellisyydella ja vilpittömyydellä vaikka poltteliskin? Itse ainakin palkkaisin semmosen tyypin jolla on selkärankaa kertoa asiasta ja joka esittää asiansa asiallisesti ja vakuuttaa ettei töihin esim. tötsyissä örvellä! Voihan sen laittaa ns. koeajalle ja kattoa että poikkeaako muista työntekijöistä negatiivisella tavalla tai onko työtulos suhteettoman huono..? Ja jos sattuski tapahtumaan silleensä että töihin tötsyissä tulis nii kerrasta poikki. NAPS
14 vuotias miehenalku keskeltä ei mitään kiittää ja kuittaa!

the patient

ViestiKirjoittaja the patient » 8.7.2007 11:44

Vilse kirjoitti:No eikös näistä testeistä voi selvitä ihan helposti rehellisyydella ja vilpittömyydellä vaikka poltteliskin? Itse ainakin palkkaisin semmosen tyypin jolla on selkärankaa kertoa asiasta ja joka esittää asiansa asiallisesti ja vakuuttaa ettei töihin esim. tötsyissä örvellä! Voihan sen laittaa ns. koeajalle ja kattoa että poikkeaako muista työntekijöistä negatiivisella tavalla tai onko työtulos suhteettoman huono..? Ja jos sattuski tapahtumaan silleensä että töihin tötsyissä tulis nii kerrasta poikki. NAPS

Täydellisessä maailmassa toimii noin tietenkin, mutta Suomessa on niin syvälle juurtuneita ennakkoluuloja, ettei kannata ottaa tollasii riskejä. Itse menitin pari vuotta takaperin kesätyöpaikan kun pomo kuuli että joskus olin poltellut. :x Irtisanomisen syyksihän toi ei olisi käynyt joten se rustas papereihin jotain ihan muuta.

Kinte

ViestiKirjoittaja Kinte » 8.7.2007 13:47

Sehän on jonkun kihon korvaan, = Jahas, se käyttää HUumeheita, eli kenkää perseelle. Saatanan piripäät.

Ano

ViestiKirjoittaja Ano » 30.7.2007 12:49

Onkos kellään faktatietoa pelastusopiston testipolitiikasta? Tarkoitus ois pyrkiä palomieskoulutukseen ja olettaisin, että jossain vaiheessa lykkäävät purkin kouraan. Mutta liekkö tuo ois edessä jo siinä ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa, joka pitää läpikäydä ennen hakupapereiden lähettämistä, vai vasta myöhemmässä vaiheessa, opiston omissa testeissä?

Tähän kun joku osais antaa varman vastauksen, niin oishan hienoa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.8.2007 15:53

Ano kirjoitti:Onkos kellään faktatietoa pelastusopiston testipolitiikasta? Tarkoitus ois pyrkiä palomieskoulutukseen ja olettaisin, että jossain vaiheessa lykkäävät purkin kouraan. Mutta liekkö tuo ois edessä jo siinä ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa, joka pitää läpikäydä ennen hakupapereiden lähettämistä, vai vasta myöhemmässä vaiheessa, opiston omissa testeissä?

Tähän kun joku osais antaa varman vastauksen, niin oishan hienoa.

testaa randomina tai tietyn aikavälein riippuen sijoituspaikasta. menee samaan kategoriaan poliisin lääkärin tullin yms kanssa... eli vastuullisessa ns palveluammatissa on pahin paahto päällä. jos sinne menet niin pössyttelyn saat unohtaa samantien...

över

ViestiKirjoittaja över » 5.10.2007 16:01

Kuinka yleistä on kuljettajan hommissa kusitestit? :think:

(En lukenut kokoketjua läpi. :o )
Maybe I´ll get a just a little high

tannesita

ViestiKirjoittaja tannesita » 21.10.2007 2:07

Vilse kirjoitti:No eikös näistä testeistä voi selvitä ihan helposti rehellisyydella ja vilpittömyydellä vaikka poltteliskin? Itse ainakin palkkaisin semmosen tyypin jolla on selkärankaa kertoa asiasta ja joka esittää asiansa asiallisesti ja vakuuttaa ettei töihin esim. tötsyissä örvellä! Voihan sen laittaa ns. koeajalle ja kattoa että poikkeaako muista työntekijöistä negatiivisella tavalla tai onko työtulos suhteettoman huono..? Ja jos sattuski tapahtumaan silleensä että töihin tötsyissä tulis nii kerrasta poikki. NAPS

Riippuu ihan ihmisestä kelle asiallisesti kerrot... aikanaan lukion opettaja kysyi käytänkö huumeita!!? vastasin (kysymyksen tullessa ihan yhtäkkiä out of nowhere..) että: en mitenkään älyttömänä ja sillä selvä asiasta ei sen jälkeen ole puhuttu, koska hän tuntui tajuavan vähän asioista.. ja nyt jälkeenpäin voin sanoa että hänen itsenäistä päätöstä ja arvostelukykyä saan kiittää paljon enemmän kuin mitä tähän asti olen luullut... Heillähän on ohjeistus ilmoittaa vanhemmille, kytille ja muille opettajillekin pitäisi ilmoittaa eli ei kannattaisi kertoa kenellekään missään ikinä ja vaikka ne jo asian oikean laidan tietäisikin niin kiellä niin pääset vähemmällä! Myös kouluterkkarilla vaikka sen ohjeistuksista en tiedä varmasti sanoa mitään..!!

Scourge

ViestiKirjoittaja Scourge » 23.10.2007 17:43

Kaso
John Nurminen

Kaso ainakin testaa huumeet työhöntulotarkastuksessa
Nurmisesta en ihan tarkkaan tiedä, mutta samaa lafkaa nykyään ovat.

JiiJii

ViestiKirjoittaja JiiJii » 25.10.2007 10:20

en jaksanut kahlata läpi koko ketjua, mutta hakuun ei osunut joten ravintola-alan ihmisille saatetaan tietoon seuraavaa:

- ainakaan helsingissä ei sok eikä hok testanneet muutama vuosi sitten.
- royal rest testaa. rr:n työhöntulotarkastuksessa tosin ilmoitin lääkärille, ettei mun kusessa ole mitään joka vaikuttaa mun kykeneväisyyteen tehdä kokin hommia. lääkäri kysyi, että kieltäydynkö siis huumausainetestistä. Vastasin, että jos kusitesti sitä on, niin sitten kieltäydyn. Muutaman viikon kuluttua tuli kirje työpaikalle, jossa todettiin että olen kykeneväinen työhön, ja kissan kokoisilla kirjaimilla että XXX kieltäytyy huumetestistä. Pomo pyysi toimistoon ja kysyi, mitä se tarkottaa? No justiinsa sitä mitä siinä sanookin. Hetki naureskeltiin ja lähettiin hommiin. Ei aiheuttanut seurauksia, tarina ei kerro mitä pomo teki paprulle, mutta voin kuvitella.

Nykyään yksityisyrittäjänä ei tartte testejä kuumotella.

J

Pissaa ja kakkaa

Prisma testaa

ViestiKirjoittaja Pissaa ja kakkaa » 19.11.2007 17:28

Prismassa on kusitestit ainaskin pääkaupunkiseudulla. Kaverin sisko joutui lorauttamaan kuppiin.....

Justis

ViestiKirjoittaja Justis » 30.11.2007 18:56

No, mites jos ilmottelee testin yhteydessä työnantajalle piipahtaneensa vaikka Hollannissa tuossa jokin aika sitten ja ettei tietenkään Suomen lakia koskaan lähtis rikkomaan jne?

the patient

ViestiKirjoittaja the patient » 30.11.2007 18:59

Justis kirjoitti:No, mites jos ilmottelee testin yhteydessä työnantajalle piipahtaneensa vaikka Hollannissa tuossa jokin aika sitten ja ettei tietenkään Suomen lakia koskaan lähtis rikkomaan jne?

Suomalaiseen vaikuttaa Suomen lait Hollannissakin.
Ne jotka toisinajattelee, ne vaa toisii ajattelee.

Justis

ViestiKirjoittaja Justis » 30.11.2007 19:34

the patient kirjoitti:... Suomalaiseen vaikuttaa Suomen lait Hollannissakin.

Tjaa, nyt menee saivarteluksi, mutteihän missään maassa voi olla voimassa samaan aikaan eri sääntöjä riippuen kunkin kansallisuudesta. Siis eihän hollantilainenkaan saa kantaa mukanaan 5 gr lussua Suomessa sen takia, että hollantilaiseen vaikuttaa Hollannin lait Suomessakin.

Tai jos huristelee suomalaisena Thaimaassa mopedilla ilman kypärää, niin tuskin Suomen poliisi tästä innostuu ja lyö sakkoja kuskin palattua Suomeen.

Voin kyllä olla väärässäkin. :think:

Ja tuskinpa tuolla duunipaikka säilyy, vaikka mielestäni skenaario voisi olla uskottavakin.

Postimies pate

ViestiKirjoittaja Postimies pate » 4.12.2007 18:32

Suomen posti ei todellakaan teetä huumetestejä, ei edes vakituisille. Ite oon nyt kolmatta vuotta vakituisessa pestissä postilla enkä oo testeistä kuullukkaa. Myös monet kaverit ollu/on postilla töissä kaikki pajauttaa eikä heitäkään oo koskaan testattu. Eli kaikki hampuusit postille hommiin vaan! Täällähän meitä riittää :pimp: :laugh:

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”