Kannabiksen todelliset haittavaikutukset
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
Vieras
Re: Kannabiksen todelliset haittavaikutukset
Itselläni kannabispsykoosi päätti rakastamani aineen käytön. Minkäänlaisia mielenterveysongelmia minulla ei ole ollut sitä ennen, eikä käytön lopettamisen jälkeen. Suvussani ei ole mielenterveysongelmaisia ja käyttöni oli keskimäärin muutamia kertoja viikossa muutaman vuoden ajan. Olen pitänyt itseäni suhteellisen täyspäisenä kaverina, mutta psykoosikokemus iski kyllä miehen polvilleen. Yhdellä lauseella kokemusta voi kuvata niin, että todellisuus ja harhojen/mielikuvituksen maailma meni sekaisin. Et tiedä mikä on totta ja mikä ei. Itse psykoosi ei kestänyt kuin aineen vaikutuksen ajan, jonka jälkeisinä päivinä tuli kovia pelko- ja ahdistustiloja. Varokaa alhaista verensokeria + övereitä!
Meni pitkään ennen kuin pystyin lopettamaan käytön kokonaan. Olin sen verran innoissani uudesta, "haitattomasta" päihteestä jonka vaikutukset olivat ainoastaan positiivisia.Mutta psykoosin jälkeen käyttö aiheutti ainoastaan järjettömiä kuumotuksia ja uusiutuvia pelko/ahdistustiloja. Päihteet ovat aina päihteitä loppujen lopuksi, se pitää muistaa. Uskon, että kyseinen tila voi oikeassa set+settingissä iskeä kelle vain päälle, mutta kattavia tutkimuksia odotellessa..
Meni pitkään ennen kuin pystyin lopettamaan käytön kokonaan. Olin sen verran innoissani uudesta, "haitattomasta" päihteestä jonka vaikutukset olivat ainoastaan positiivisia.Mutta psykoosin jälkeen käyttö aiheutti ainoastaan järjettömiä kuumotuksia ja uusiutuvia pelko/ahdistustiloja. Päihteet ovat aina päihteitä loppujen lopuksi, se pitää muistaa. Uskon, että kyseinen tila voi oikeassa set+settingissä iskeä kelle vain päälle, mutta kattavia tutkimuksia odotellessa..
- åke pakana
- 2 tähteä

Vieras kirjoitti:Itselläni kannabispsykoosi päätti rakastamani aineen käytön. Minkäänlaisia mielenterveysongelmia minulla ei ole ollut sitä ennen, eikä käytön lopettamisen jälkeen. Suvussani ei ole mielenterveysongelmaisia ja käyttöni oli keskimäärin muutamia kertoja viikossa muutaman vuoden ajan. Olen pitänyt itseäni suhteellisen täyspäisenä kaverina, mutta psykoosikokemus iski kyllä miehen polvilleen. Yhdellä lauseella kokemusta voi kuvata niin, että todellisuus ja harhojen/mielikuvituksen maailma meni sekaisin. Et tiedä mikä on totta ja mikä ei. Itse psykoosi ei kestänyt kuin aineen vaikutuksen ajan, jonka jälkeisinä päivinä tuli kovia pelko- ja ahdistustiloja. Varokaa alhaista verensokeria + övereitä!
voi jeesus mikä trolli. juuri tällaista on "irti mun jeesuksesta" ry:n salaisten agenttien harjoittama mielikuvatrollaus netissä.
kirjoittajalla ei ole hajuakaan kannabiksen vaikutuksista.
ensin alkuun ollaan kavereita ja lopussa jo valistetaan ja pidetään vastapuolta typeryksenä.
" mutta kattavia tutkimuksia odotellessa..."
muuttaako tutkimustulos oikeasti psykoosia jollain tavalla.
suksi vaikka vittuun keksimään enemmän satuja
tai lue opaskirja "kuinka esitetään kannabispsykoosipotilasta kokeneille ja karaistuneille hampuuseille"
onko kannabispsykoosi yleisempää niiden joukossa, jotka eivät käytä ollenkaan mieltäylentävää?
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
Vieras kirjoitti:Itselläni kannabispsykoosi päätti rakastamani aineen käytön. Minkäänlaisia mielenterveysongelmia minulla ei ole ollut sitä ennen, eikä käytön lopettamisen jälkeen. Suvussani ei ole mielenterveysongelmaisia ja käyttöni oli keskimäärin muutamia kertoja viikossa muutaman vuoden ajan. Olen pitänyt itseäni suhteellisen täyspäisenä kaverina, mutta psykoosikokemus iski kyllä miehen polvilleen. Yhdellä lauseella kokemusta voi kuvata niin, että todellisuus ja harhojen/mielikuvituksen maailma meni sekaisin. Et tiedä mikä on totta ja mikä ei. Itse psykoosi ei kestänyt kuin aineen vaikutuksen ajan, jonka jälkeisinä päivinä tuli kovia pelko- ja ahdistustiloja. Varokaa alhaista verensokeria + övereitä!
Kyllä varmaan jotai tollasta voiki käydä, mut ite huomannu että se lajike vaikuttaa kans aika paljon. Indica voittoset ei päräyttele itellä ainakaan mitään pelkokuumotus tiloja toisin kävi joskus sativaisemman kanssa..
-
Vieras
åke pakana kirjoitti:...
voi jeesus mikä trolli. juuri tällaista on "irti mun jeesuksesta" ry:n salaisten agenttien harjoittama mielikuvatrollaus netissä.
kirjoittajalla ei ole hajuakaan kannabiksen vaikutuksista.
ensin alkuun ollaan kavereita ja lopussa jo valistetaan ja pidetään vastapuolta typeryksenä.
![]()
" mutta kattavia tutkimuksia odotellessa..."
muuttaako tutkimustulos oikeasti psykoosia jollain tavalla.
suksi vaikka vittuun keksimään enemmän satuja
tai lue opaskirja "kuinka esitetään kannabispsykoosipotilasta kokeneille ja karaistuneille hampuuseille"
onko kannabispsykoosi yleisempää niiden joukossa, jotka eivät käytä ollenkaan mieltäylentävää?
Tarkoitus ei ollut kyllä trollailla, vaan kertoa omasta kokemuksestani. Tietenkään en voi olla varma, että kyseessä oli psykoosi, mutta oireet olivat samankaltaiset vaikka itse tila, jolloin todellisuus katosi täysin, en tiennyt mikä on totta ja mikä ei, ei kestänyt montaa minuuttia. Enkä tiedä kenen pitäisi suksia vittuun, jos hermot menee samantien kun jotain negatiivista kannabiksesta tulee esiin. Itse kyllä kuuluin ennen myös samaan ryhmään ja pidän sitä toki vieläkin kaikkein "parhaana" päihteenä, mutta sekin on päihde jolla voi olla ei-toivottuja vaikutuksia.
Foorumilla on myös kerrottu samankaltaisista kokemuksista. Joku puhui pelosta menettää "ote itseensä", mikä myös minulle tuli tapahtuman jälkeisillä polttokerroilla päällimmäiseksi ja ainoaksi asiaksi mieleen ja se ei todellakaan ole miellyttävää. Pyydän anteeksi, että kokemukseni ei sovi maailmankuvaasi.
-
Vieras
Tapa itsesi. Tai yritä edes herätä sieltä pilvilnnastasi todelliseen maailmaan. Kiitos.
Hmm... Huonoja puolia mainittakoon ainakin sellainen, että omalla kohdallani sopivan liialliset epäsäännölliset käyttömäärät jonkin verran passivoivat. Jos taas mennään sattunnaisellä päihtymisellä niin vaikutus on kohdallani päinvastainen kuten myös lääkinnällisellä metodillakin jolloin toisaalta ei kummemmin päihdy.
Saattaahan tuo käsittääkseni laukaista psykoosin siihen valmiiksi alttiilla henkilöllä. Tapahtuiko todellisuudentajun hämärtyminen päihtyneenä kannabiksesta? Muutaman minuutin mittainen psykoosi tietääkseni tarkoittaa, että kyseessä ei ole psykoosi ollenkaan, vaan todennäköisesti kannabispäihtymyksen aiheuttama epämiellyttävä sivuvaikutus. Itselleni kävi joskus alaa aloitellessa vähän vastaava johtuen omasta tyhmyydestä/tietämättömyydestä, tajusin kuitenkin nopeasti jo päihtymyksen aikana minun ajatusteni olevan järjen vastaisia. Ei kannata yrittää pysyä kokeneempien tahdissa, jos itsellä ei ole toleransseja.
En kuitenkaan päihtymyksen aikaisia sekavuuksia laske haittavaikutukseksi pahemmin, jos tosiaan loppuvat päihtymyksen myötä. Näitä saattaa varsinkin kokemattomammille tulla varsin lajikekohtaisesti, empiiristen tutkimusteni perusteella yleensä varsin voimakkaiden sativaisten kohdalla yhdistettynä juurikin kokemattomuuteen. Myös käyttötilanne vaikuttaa asiaan.
Käsitin myöskin, että seuraavilla kerroilla sinulla tuli jo valmiiksi "pelko" siitä, että sama tapahtuu uudestaan. Tällöin ei mielestäni ole hyvä mieliala polttaa.
Kannabista pitää "kunnoittaa", kuten muitakin päihteitä, eikä käyttää liian kevytkenkäisesti ja asiaa ajattelematta.
Vieras kirjoitti:...
Tarkoitus ei ollut kyllä trollailla, vaan kertoa omasta kokemuksestani. Tietenkään en voi olla varma, että kyseessä oli psykoosi, mutta oireet olivat samankaltaiset vaikka itse tila, jolloin todellisuus katosi täysin, en tiennyt mikä on totta ja mikä ei, ei kestänyt montaa minuuttia. Enkä tiedä kenen pitäisi suksia vittuun, jos hermot menee samantien kun jotain negatiivista kannabiksesta tulee esiin. Itse kyllä kuuluin ennen myös samaan ryhmään ja pidän sitä toki vieläkin kaikkein "parhaana" päihteenä, mutta sekin on päihde jolla voi olla ei-toivottuja vaikutuksia.
Foorumilla on myös kerrottu samankaltaisista kokemuksista. Joku puhui pelosta menettää "ote itseensä", mikä myös minulle tuli tapahtuman jälkeisillä polttokerroilla päällimmäiseksi ja ainoaksi asiaksi mieleen ja se ei todellakaan ole miellyttävää. Pyydän anteeksi, että kokemukseni ei sovi maailmankuvaasi.
Saattaahan tuo käsittääkseni laukaista psykoosin siihen valmiiksi alttiilla henkilöllä. Tapahtuiko todellisuudentajun hämärtyminen päihtyneenä kannabiksesta? Muutaman minuutin mittainen psykoosi tietääkseni tarkoittaa, että kyseessä ei ole psykoosi ollenkaan, vaan todennäköisesti kannabispäihtymyksen aiheuttama epämiellyttävä sivuvaikutus. Itselleni kävi joskus alaa aloitellessa vähän vastaava johtuen omasta tyhmyydestä/tietämättömyydestä, tajusin kuitenkin nopeasti jo päihtymyksen aikana minun ajatusteni olevan järjen vastaisia. Ei kannata yrittää pysyä kokeneempien tahdissa, jos itsellä ei ole toleransseja.
En kuitenkaan päihtymyksen aikaisia sekavuuksia laske haittavaikutukseksi pahemmin, jos tosiaan loppuvat päihtymyksen myötä. Näitä saattaa varsinkin kokemattomammille tulla varsin lajikekohtaisesti, empiiristen tutkimusteni perusteella yleensä varsin voimakkaiden sativaisten kohdalla yhdistettynä juurikin kokemattomuuteen. Myös käyttötilanne vaikuttaa asiaan.
Käsitin myöskin, että seuraavilla kerroilla sinulla tuli jo valmiiksi "pelko" siitä, että sama tapahtuu uudestaan. Tällöin ei mielestäni ole hyvä mieliala polttaa.
Kannabista pitää "kunnoittaa", kuten muitakin päihteitä, eikä käyttää liian kevytkenkäisesti ja asiaa ajattelematta.
-
åkea kompaten
On nää jutut vähän jonkun uskovaisen sepustuksia, siltä nyt vaan vaikuttaa. Tyypilliseen tapaahan nämä menee, lässyn lässyn. Melkein 20v polttoa ja yhdenkään en kannabiksesta nähnyt menevän "psykoosiin". Liian voimakkaita savuja ja ikäviä oloja ei pidä sekoittaa psykoosiin.
åkea kompaten kirjoitti:On nää jutut vähän jonkun uskovaisen sepustuksia, siltä nyt vaan vaikuttaa. Tyypilliseen tapaahan nämä menee, lässyn lässyn. Melkein 20v polttoa ja yhdenkään en kannabiksesta nähnyt menevän "psykoosiin". Liian voimakkaita savuja ja ikäviä oloja ei pidä sekoittaa psykoosiin.
Tämä vierashan paljasti seuraavassa viestissä, jos siis kyseessä sama vieras kuten vaikuttaisi, "psykoosin" kestäneen joitain minuutteja, tästä vedin oman johtopäätökseni. Mielestäni tässä onkin siis lähinnä mennyt kirjoittajalla puurot ja vellit vähän sekaisin ja sekoitettu psykoosi kannabiksen aiheuttamaan epämukavaan päihtymykseen, joka yleensä johtuu liiallisesta käyttöannoksesta.
Ensimmäisestä postista sai juurikin tämän kuvan pelkästä trollista, mutta itse luin myös seuraavan postauksen, jossa tuli ilmi tuo asian kannalta ratkaiseva juttu "psykoosin" kestosta. Tutkitaan epäillen ennen kuin trollipampulla hutkitaan...
Nykyään kun mediaa lukee niin asiaan ja psykooseihin yleensä heikommin perehtymätön saattaa oikeasti saada käsityksen, että myös päihtymyksen aikainen sekavuustila on psykoosi vaikka todellisuudessahan näin ei ole. Tätä ei ainakaan helpota "asiantuntijoiden" lausunnot, jotka pahimmillaan rinnastavat koko kannabispäihtymyksen psykoosiin.
Loppuun esitänkin oman päätelmäni, että jos kyseessä on trolli, on hänellä taustatiedot aiheesta hakusessa ja näin ollen trollina epäonnistunut heti alkuunsa. Itse kuitenkin epäilen, että kyseessä on tässä tapauksessa enemmänkin tietämättömyys psykoosien suhteen, jolloin en voi trollina pitää vaan yritän oikaista väärän käsityksen.- åke pakana
- 2 tähteä

Vieras kirjoitti:...
oman viestini tarkoitus oli ilmaista, että on totaalisen turhaa suoltaa asiantuntevaa
ja asioihin vaikuttavaa politikointia tällä foorumilla identifioimatta itseään ja tarkoitusperiään.
suomi24 on sitä varten. jos olisit rekisteröitynyt nimimerkki niin, asiasi olisi ehkä hieman vakavammin otettavissa.
lisäksi asiaan (psykoosi) enemmän kuin kannabis itse, vaikuttaa ikäsi.
muutama kohta, joka laittaa kiertoliikettä pipon sisällä:
1. viestissä olit satavarma, että kannabispsykoosi "iski kyllä miehen polvilleen." ja sitten "Tietenkään en voi olla varma"
2. seuraavat lauseet samassa asiayhteydessä:
"Minkäänlaisia mielenterveysongelmia minulla ei ole ollut sitä ennen, eikä käytön lopettamisen jälkeen."
"Itse psykoosi ei kestänyt kuin aineen vaikutuksen ajan"
"..jonka jälkeisinä päivinä tuli kovia pelko- ja ahdistustiloja."
3. jos kerta joka kerta kun imuroit töttöröä ja psykoosit paukkuu päälle, niin miksi ihmeessä sää sit polttelet?
4. et ole sitten käynyt lekurilla, jos kerta vintillä tuulee
5. "Tapa itsesi. Tai yritä edes herätä sieltä pilvilnnastasi todelliseen maailmaan. Kiitos."
kehoituksestasi huolimatta en aio riistää vartaloltani, sen koossapitävää henkistä tarveaineistoa.
ja miksi minun pitäisi herätä todelliseen maailmaan? mikä on todellinen maailma, mitä tarjoat?
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
Hienoa Åke!
Silmissäni tällä yllä olevalla viestillä nousit täysin erilaiselle asiallisuuden tasolle edelliseen ketjuun kirjoittamasi viestiisi verrattuna. Ota tämä kohteliaisuutena, viljelen niitä harvoin ja olen huono siinä. 
Silmissäni tällä yllä olevalla viestillä nousit täysin erilaiselle asiallisuuden tasolle edelliseen ketjuun kirjoittamasi viestiisi verrattuna. Ota tämä kohteliaisuutena, viljelen niitä harvoin ja olen huono siinä. 
-
HiisaajaHiisi
Itsellä on hieman kokemuksia haittavaikutuksista. Mielestäni jatkuva paasaus kannabiksen vaarattomuudesta on melko lapsellista, kuten myös liiallinen paasaus sen vaarallisuudesta.
Itselläni kannabiksen käyttö on laukaissut muutamaan otteeseen paniikki- ja ahdistuskohtauksia ja olen myös huomannut pitkäaikaisen päivittäisen käytön passivoivan minua erittäin paljon ja laukaisevan masennusta. Ne muutamat kerrat mitä olen ahdistus / paniikkikohtauksia saanut, ovat olleet julkisissa paikoissa joten ne voivat olla ihan puhtaasti kuumotusten aiheuttamia ja niistä on itseasiassa jo useampi vuosi aikaa.
Myös voisin mainita haittavaikutuksena unensaannin ongelmat jatkuvan käytön lopettamisen jälkeen, tosin minulla on satunnaisesti uniongelmia myös ilman polttoa, olenkin polttanut usein unilääkkeeksi. Suurimmat ongelmat kuitenkin mielestäni aiheutuvat kannabiksen laittomuudesta
Kohtuukäytöllä (1-4 kertaa / kk) olen kuitenkin huomannut kannabiksen kohentavan elämänlaatua huomattavasti ja pitävän masennuksen poissa paremmin kuin yksikään lekurin määräämä lobotomiapilleri. Alkoholin käyttö on vähentynyt huomattavasti, muutaman kerran vuodessa otan alkoholia ja tupakoinnin olen myös lopettanut.
edit: Niin ja osa noista paniikkikohtauksista tuli ihan selvinpäin ja jatkuvan päivittäisen polton vähentämisen myötä vähenivät, ei ihan tuulesta temmattu siis tämän keskustelun jutut mielestäni. Psykoosissa en usko koskaan olleeni, en näe kannabiksen aikaista päihtymystilaa psykoosina.
Itselläni kannabiksen käyttö on laukaissut muutamaan otteeseen paniikki- ja ahdistuskohtauksia ja olen myös huomannut pitkäaikaisen päivittäisen käytön passivoivan minua erittäin paljon ja laukaisevan masennusta. Ne muutamat kerrat mitä olen ahdistus / paniikkikohtauksia saanut, ovat olleet julkisissa paikoissa joten ne voivat olla ihan puhtaasti kuumotusten aiheuttamia ja niistä on itseasiassa jo useampi vuosi aikaa.
Myös voisin mainita haittavaikutuksena unensaannin ongelmat jatkuvan käytön lopettamisen jälkeen, tosin minulla on satunnaisesti uniongelmia myös ilman polttoa, olenkin polttanut usein unilääkkeeksi. Suurimmat ongelmat kuitenkin mielestäni aiheutuvat kannabiksen laittomuudesta
Kohtuukäytöllä (1-4 kertaa / kk) olen kuitenkin huomannut kannabiksen kohentavan elämänlaatua huomattavasti ja pitävän masennuksen poissa paremmin kuin yksikään lekurin määräämä lobotomiapilleri. Alkoholin käyttö on vähentynyt huomattavasti, muutaman kerran vuodessa otan alkoholia ja tupakoinnin olen myös lopettanut.
edit: Niin ja osa noista paniikkikohtauksista tuli ihan selvinpäin ja jatkuvan päivittäisen polton vähentämisen myötä vähenivät, ei ihan tuulesta temmattu siis tämän keskustelun jutut mielestäni. Psykoosissa en usko koskaan olleeni, en näe kannabiksen aikaista päihtymystilaa psykoosina.
Hiljempaa hyvät ihmiset, hiljempaa 
- MuddyBuddy
eipä enään naurata.kannabis todellakin saattaa laukaista psykoosin.mutta psykoosi on ihan luonnollinen epämukava olotila jossa ei tunne itseään ollenkaan.kannabiksella näkee itsensä peilistä ja huomaa mokansa ja virheensä ja osaa ehkä tavallaa jopa katuakkin niitä...mutta jos haluaa psykoosin niin kannattaa tutkia itseään paljon...mutta millää kerta poltolla sitä ei aikaan kovin herkästi tunnu saavan.poltin reilusti yli vuoden putkeen ja oon poltellu heti psykosiin jälkeen eikä se ole uusiutunut...söin jopa sieniä mutta en ole enään saanut psykoosia ku olen viimein oma itteni.on vaikeaa silloin saada psykoosia enään jos on oma itsensä...laput jätän kokeneemmille konkareille.tämä riittikin minulle ja nyt alotan elämän selvinpäin.
se jos mikään niin pärisee parhaiten
Viimeksi muokannut MuddyBuddy, 11.10.2009 15:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Vieras
MuddyBuddy kirjoitti::laugh: eipä enään naurata.kannabis todellakin saattaa laukaista psykoosin.mutta psykoosi on ihan luonnollinen epämukava olotila jossa ei tunne itseään ollenkaan.kannabiksella näkee itsensä peilistä ja huomaa mokansa ja virheensä ja osaa ehkä tavallaa jopa katuakkin niitä...mutta jos haluaa psykoosin niin kannattaa tutkia itseään paljon...mutta millää kerta poltolla sitä ei aikaan kovin herkästi tunnu saavan.poltin reilusti yli vuoden putkeen ja oon poltellu heti psykosiin jälkeen eikä se ole uusiutunut...söin jopa sieniä mutta en ole enään saanut psykoosia ku olen viimein oma itteni.on vaikeaa silloin saada psykoosia enään jos on oma itsensä...laput jätän kokeneemmille konkareille.tämä riittikin minulle ja nyt alotan elämän selvinpäin.se jos mikään niin pärisee parhaiten
paljon hyvää tekstiä.
psykoosin kokeneena pitää viel sanoo se itsestään selvyys et sativaisemmat herkemmin tekee nihkeet olot ja saa psykoosikelat päälle.
peltsi, hasis ja indicaisemmat taas jeesaa.onnea selvään elämään...kyl mäkin tästä vielä.
-
AvaaSilmat
tehan kiellatte kannanbiksen tuomat haitat just samalla tavalla ku "tuulipukukansalaiset" kieltaa ne hyodyt... huoh, ihan yhta fanaattista paskaa ku jossain suomi24:ssa (no ei ehka ihan)
-
Terveisiä bbceestä
"The latest research suggests the government would have to stop 5,000 men and 12,000 women from smoking cannabis to prevent a single case of schizophrenia in both groups. "
http://news.bbc.co.uk/newsbeat/hi/health/newsid_7852000/7852776.stm
Eli jos jos kaikki tällä hetkellä rekisteröityneet Hamppuforumin käyttäjät (~8400, oletuksena että kaikki rekisteröityneet käyttävät kannabista) lopettaisivat kannabiksen käytön niin Suomessa estyisi tämän ansiosta alle 1 skitsofreniatapaus, jos kaikki käyttäjät olisivat naisia. Vastaavasti kaikkien forumilaisten ollessa miehiä skitsofreniatapaukset vähenisivät yhdellä, korkeintaan kahdella.
http://news.bbc.co.uk/newsbeat/hi/health/newsid_7852000/7852776.stm
Eli jos jos kaikki tällä hetkellä rekisteröityneet Hamppuforumin käyttäjät (~8400, oletuksena että kaikki rekisteröityneet käyttävät kannabista) lopettaisivat kannabiksen käytön niin Suomessa estyisi tämän ansiosta alle 1 skitsofreniatapaus, jos kaikki käyttäjät olisivat naisia. Vastaavasti kaikkien forumilaisten ollessa miehiä skitsofreniatapaukset vähenisivät yhdellä, korkeintaan kahdella.
-
nuoret psyykattavissa
Varmaankin halutessani pystysin psyykkaamaan jotain heikkoa psykoosin partaalle, moni kuitenkin uskoo kaiken mitä niille sanoo. Sitten lisäksi "valistus", psykoaktiivinen päihde ja joku auktoriteetti sössöttämään mielen ongelmista, helpomminkin se heikko alkaa ahdistumaan. Kotonakin ollut tiukka kuri ja aina tullut oltua se totteleva tapaus. Kyllähän sitten voi alkaa ahdistamaan, mutta ei sitä nyt kannabis "psykoosiin" pidä sotkea.
Olen poltellut n.15 vuotta ja en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen psykoosia tai muutakaan. Viinalla, prillä ja muulla rojulla sitten onkin saatu pää pehmeeksi, mutta ganjalla ei.
Toki jos sitä liikaa kokematon polttaa, on seurauksena hirvee olo. Mutta ei hätää, se menee pois ja sitten ensi kerralla varovaisesti.
Olen poltellut n.15 vuotta ja en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen psykoosia tai muutakaan. Viinalla, prillä ja muulla rojulla sitten onkin saatu pää pehmeeksi, mutta ganjalla ei.
Toki jos sitä liikaa kokematon polttaa, on seurauksena hirvee olo. Mutta ei hätää, se menee pois ja sitten ensi kerralla varovaisesti.
Oon monesti koittanu miettiä mikä loppujenlopuks on kannabiksen vaikutus, ja miten sitä
vois kuvailla sellaselle ketä ei oo koskaan polttanu.
Välillä tuntuu että vaikutus on pelkkää placeboa, ei kai se kuitenkaan pelkästään sitä oo. Kai.
Suuri merkitys tuntuu kuitenkin olevan sillä mihin uskoo, toisaalta niin se tuntuu
muutenkin olevan elämä sitä mitä uskoo sen olevan.
Osaako joku teistä kuvailla ganjan vaikutusta yksinkertaisesti ja mielellään niin että sellanenkin
ymmärtää ketä ei oo polttanu? Ei siis mitään listaa mahdollisista yksittäisistä vaikutuksista.
Jonkilaista kokonaisvaltasta selitystä kaipaisin. Tajunnan laajentaminen ehkä vois olla kuvaavaa
mutta en kyllä oo yhtään tyytyväinen siihen. Eikä se kerro mitään sellaselle ketä ei oo koskaan
polttanu tai käyttäny muita psykedeelejä.
Monet varmasti lukee rentoutumisen ganjan vaikutukseks. Olisko näin jos kukaan ei ois koskaan
uskonu rentoutuvansa polttamalla rikkaruohoa? En tiedä.
...

Välillä tuntuu että vaikutus on pelkkää placeboa, ei kai se kuitenkaan pelkästään sitä oo. Kai.
Suuri merkitys tuntuu kuitenkin olevan sillä mihin uskoo, toisaalta niin se tuntuu
Osaako joku teistä kuvailla ganjan vaikutusta yksinkertaisesti ja mielellään niin että sellanenkin
ymmärtää ketä ei oo polttanu? Ei siis mitään listaa mahdollisista yksittäisistä vaikutuksista.
Jonkilaista kokonaisvaltasta selitystä kaipaisin. Tajunnan laajentaminen ehkä vois olla kuvaavaa
mutta en kyllä oo yhtään tyytyväinen siihen. Eikä se kerro mitään sellaselle ketä ei oo koskaan
Monet varmasti lukee rentoutumisen ganjan vaikutukseks. Olisko näin jos kukaan ei ois koskaan
...
En usko että kannabiksen käyttö yksin laukaisee psykoosia, mutta sen tiedän että se saattaa edesauttaa asiaa hyvinkin paljon ja ettei ilman sitä jotkut psykoosit laukeaisi. Olen joutunut tätä vierestä seuraamaan ja aika flippiä menoa, sen voin sanoa. Eka kaikki kyräilee ja kuiskuttelee, sit naapurin kersat aikoo kiristää ja seuraavaks kirjotetaan kymmentä käskyä uusiks. Suljetulla osastolla.
Siltikään se ei ole ylitsepääsemätön asia, mutta mielestäni on erittäin loukkaavaa että joidenkin suhtautuminen muiden viesteihin on niin uskomattoman ala-arvoista.
Siltikään se ei ole ylitsepääsemätön asia, mutta mielestäni on erittäin loukkaavaa että joidenkin suhtautuminen muiden viesteihin on niin uskomattoman ala-arvoista.
lohip kirjoitti:Oon monesti koittanu miettiä mikä loppujenlopuks on kannabiksen vaikutus, ja miten sitä
...
Jossain dokumentissä joku britti kuvaili sitä lämpimään kylpyyn uppoamisena (kaulaan asti tietysti). Tuttuni sanoi ensi kokeilunsa jälkeen että "oli loputtomasti aikaa".
"You're Dopeman! He can smoke a pound, in a single bound!"
Hahah tässä threadissa taas sama "ilmiö" kuin noissa muissakin yltiönegatiivisissa kannabista käsittelevissä ketjuissa:
Kaikka negatiivisimmat/kannabista haukkuvat kommentit tulevat YLLÄTTÄEN aina "Vieras" -nimimerkiltä
:D
Hmmm, mikäköhän mahtaa olla todennäköisyys sille että siellä taas yksi uusi "Jouko" paahtaa irtihuumeistary propagandapaskallaan eteenpäin, Hahhaahahah
Kaikka negatiivisimmat/kannabista haukkuvat kommentit tulevat YLLÄTTÄEN aina "Vieras" -nimimerkiltä
Hmmm, mikäköhän mahtaa olla todennäköisyys sille että siellä taas yksi uusi "Jouko" paahtaa irtihuumeistary propagandapaskallaan eteenpäin, Hahhaahahah