Original kirjoitti:Kukan hinta riippuu tuleeko se itse kasvattajalta vai välikäsien kautta, kuten ylläkin on asiaa puitu.
Pientä hinnastoa omasta kotikaupungista:
- Kukinto, joka saattaa tulla yhen-kahden välikäden kautta maksaa aina 18-20 euroa grammalta ja sekaan voi mahtua myös lehteäkin.
- Hasis, joka tulee yhden-kahden välikäden kautta maksaa 10-15 euroa grammalta. Ei kiitos.
- Kukinto, joka tulee kotikasvattajalta maksaa 10-16 euroa grammalta. Laatu on hyvä, hinta passeli ja tietää tasan tarkkaan mitä on saamassa.
- Hasis, joka tulee kotikasvattajalta maksaa 8-13 euroa grammalta. Hyvää tai ihan hyvää.
Tuo pitää paikkansa ainakin Kemi/Oulu/Raahe-akselilla, ja sama hintataso vallitsee oman kokemukseni mukaan myös pääkaupunkiseudulla.
Nistit, jengit, ja rikolliset (tai vaihtoehtoisesti periaatteensa myyneet kotikasvattajahampuusit) kasvattavat budia myyntiin ja sotkevat lehteä mukaan, saattavat suihkia lakkaa kaveriksi, ja lyövät hinnaksi 20 e/g... Myyvät tätä muka budina pois. Toisaalta, osa näistä ihan kunnollisista kotikasvattajista lätkäisee puhtaan budinsa hinnaksi kaksikymppiä per g, koska se on selvästi parempaa kuin nistien jatkettu budi. Vaikka samaan hintaan myydään, niin etu kilpailijoihin on jo saavutettu kun vastapuoli pilaa oman "tuotteensa" jatkamalla sitä.
Pienemmillä paikkakunnilla piiritkin ovat tietty pienemmät, joten budinlakkaajat/muut kusettajat jäävät helpommin tempuistaan kiinni, ja sana leviää: "älä osta tältä, se myy pelkkää ylihintaista paskaa". Pääkaupunkiseudulla verkosto on sen verran monimutkainen, että on mahdollista myydä paskaa tavaraa eteenpäin, jäämättä siitä kiinni (kunhan muistaa varoittaa omaa välikättä lakkaylläristä, jonka "tyyppi joka myy mulle" on budiin "kuulemma" lisännyt).
Mielestäni 20e/g on ryöstöä, katsoi sitä miltä kantilta hyvänsä... Itse en diilaa, ja näin päin pois. Kannabiksen laittomuus mahdollistaa tämän bisneksen, mutta mielestäni KAIKKI mikä on rikollisilta/narkkareilta/kusettajilta pois, on eteenpäin. Eli vaikka SINÄ et myisi budia 20e/g, niin joku liiviköriläs sen tilaisuuden kuitenkin käyttää hyväkseen (vaikka meidän huumausainelaki tosin perustuu olettamukseen, että ostaja olisi tässä vaiheessa jo kiltisti pistänyt rahat takaisin pankkiin).
Maksaisin parikymppiä/g ainoastaan, mikäli nämä 3 kohtaa täyttyvät:
a) kova tarve budille, vaikkapa esim. mökkireissu jonne tulossa enemmän porukkaa/muilla ei ole omaa polttoa
b) myyjä on edes etäisesti tuttu (ei mikään essopäinen bensalenkkari)
c) joku savutteleva kaverihippi suosittelee kyseistä tavaraa
Mutta että kotikasvattaja, joka myy tuntemattomille ilman välikäsiä... Todellinen hurjapää, en pidä moista riskinottoa järkevänä.
10-15e/g maksaisin
milloin hyvänsä (vink vink

) hyvästä kukasta. Ostamisen paras etu on mielestäni se, että pääsee kokeilemaan erilaisia lajikkeita ilman kuukausien kasvatusrumbaa.

Ja jos hyvä tyyppi on kyseessä, niin onhan se ainakin moraalisesti (vaan ei juridisesti) parempi ratkaisu tukea kaverin pärjäämistä, vaikka näiden asioiden sanominen onkin tabu.
Koko viestini on täynnä tabuja, mutta en minä vaan välitä. Myymisestä/ostamisesta keskusteleminen on näissä piireissä tabu aivan turhaan, ja tuollaisten "tabujen" kuumottelu antaa ainakin minun mielestä ihmisestä melko nistimäisen kuvan. Rajoittuneisuus varastaa aikaa kehitykseltä, you know.
Original kirjoitti:...
Kavereiden kesken hintaa harvoin edes katsotaan, nimittäin välillä lajikkeiden vaihtelutkin ovat mieluisia.

Ja TÄMÄ! Yhteistyö on voimaa.

Olemme edelleenkin orjia, hieman parempiosaisempia vain; samoin kuin isäntämme.