Huhuhuumetta!!!

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
pervert

Re: Huhuhuumetta!!!

ViestiKirjoittaja pervert » 13.12.2007 17:25

Niin, jos on ollut noin pahat tuskat poltella että pitänyt repiä kesken kaiken lehtiä yms...
Nuorena varmaan joit myös kiljua vaikka ei ollut käynyt loppuun ?
En tiedä, itse polttelen aika harvoin, noin kerran kuussa joskus saattaa mennä etten polta puoleen vuoteen joskus poltan useammin , ei ole pakko tuntemuksia.
Viinaakaan en oikein tykkää juoda, 4 ensimmäistä annosta on kivaa sitten yleensä lopetan, nousu on kivaa mut känni taas ei.
Vertaisin sinua ehkä tämänhetken tunnetuista bb:n kadiin tarinan perusteella..
Eli ennemmin överit kuin vajarit?
Who controls the past now controls the future
Who controls the present now controls the past
Who controls the past now controls the future
Who controls the present now?

Rocky29

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 13.12.2007 17:56

Niinpä niin. Kolja minkä teit.. nyt kaikki taas on sitä mieltä että kannabis on huippua. Onhan se muuttanut minunkin persoonallisuuttani kieltämättä parempaan suuntaan, runsas käyttö nimittäin, minun ajatusmaailma on muuttunut. Paluuta entiseen ei enään ole. Välissä tämä uusi ajatusmaailma on aika pelottava. En tiedä millainen ihminen nyt olisin jos en olisi polttanut koskaan sitä hashista, erilainen varmaan. Jos olet käyttänyt kannabista pidemmän aikaa sinulla esiintyy oletettavasti monia oireita... esim. oletko huomannut että olet tullut huonommaksi keksimään sanoja sille mitä haluat kuvailla, ja että muilla henkilöillä on vaikeuksia ymmärtää mitä sinä tarkoitat. Tai tunnetko että olet väärinymmärretty. Tunnetko että et enää välitä tekemistäsi erehdyksistä, tai tunnetko pitkästyneisyyttä ja tyhjyyttä päivittäisessä elämässäsi. Tai tunnetko että "Minä olen erilainen, en ole kuten muut, olen ainutlaatuinen".

Kannabis on petollinen huume. Alussa oli vain akuutti päihtymystila ja se toimi suhteessa sinun luonnolliseen normaalitilaasi ja huomiokykyysi. Kun krooninen päihtymystila vakiintuu, tulee tästä hiljalleen sinun uusi normaalitilasi, missä olet taipumaton, peräänantamaton, laiska, passiivinen, ajattelematon. Jokainen käyttökerta antaa sinulle silloin tunteen energian lisääntymisestä. Olet tullut selkeämmäksi itsellesi. Tunnet itsesi normaaliksi ja voit suorittaa asioita. Alussa poltat päihtymyksen vuoksi, sitten poltat tunteaksesi itsesi normaaliksi ja saadaksesi tunteen olla päihtynyt, koska se on miellyttävä tunne.

Kannabis vaikuttaa ajatustoimintaasi siten, että et voi kyseenalaistaa tekemisiäsi ja muuttaa käyttäytymistäsi. Tällä tavoin luodaan uusi identiteetti, josta tulee suodatin, mikä tehokkaasti seuloo pois kaiken kielteisen mitä sanotaan kannabiksesta. Tunnet esimerkiksi että voin lopettaa koska haluan, mutta en juuri nyt. Tunnet että toimit parhaiten sopivan päihtyneenä.

Haluan vain herättää hieman ajatuksia että onko se sittenkään niin järkevää hommaa poltella. Tauko tekee hyvää, lopullinen lopetus vielä parempaa. Niin kai se on tässä kuin tupakassakin että tupakkia polttaneet ja sen lopettaneet ovat kaikista kielteisimpiä tupakin polttamiselle. Ainakin mulle kannabiksesta on seurannut täyttä paskaa, joskin se on kuitenkin muuttanut minut, olen käynyt "kannabisyliopiston", ja olen valmistunut, minun ei tarvi enää koskaan koskea tähän "luonnontuotteeseen". Ja hyvä niin. :foil:

Paska teksti!!

Lizardo

ViestiKirjoittaja Lizardo » 13.12.2007 18:13

taflak ja sitä rattaa.
hmm, muista ny kuites, että kyseessä on sinun oma subjektiosi, joka ei sinällään ole yhteyessä hamppuun muuten kuin sen kautta, että sinun mielesi heijastuspinnassa oli ilmeisesti jottai häikkää(joka tosiaan voi olla geneettistä/tän maailman vaikuttimien tuottamaa varjoa) ja hampun objektiivisuus ei päässy heijastumaan mieleesi ideaalilla tavalla. eli siis kyse ei varsinaisesti ole siitä, että hamppu olisi jotenkin demonisoivaa, mutta kun kanavat aukee eikä vastaanotin oo kunnossa, niin siitä seuraa usein negaa palautetta. ja jos pyrkimys on alusta asti vain lopettaa outo tila, eikä ymmärtää sitä ja sen vaikuttimia, voi se tosiaan helpåsti johtaa kaaottisuuteen.

jätä neuroleptit pois, ei varmasti saa aikaan mitään kestävää. terapia varmaan jees.

hampussa ei mittään vikkaa, mahtava Jumalan luomus meiän avuksi. niin moniin asioihin soveltuu että huhhuh. loistavaa. toisele soppii toinen ja sitä rattaa..

jos syyllisiä pittää alakaa ettiin(ei piä), niin kumpi on järkevämpää:

syyttää krapulasta etanolia vai itteä? ei vertailukelpoinen tilanne, mutta pointti taitaa selvitä.

drgreen
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja drgreen » 13.12.2007 22:33

Jos olet käyttänyt kannabista pidemmän aikaa sinulla esiintyy oletettavasti monia oireita...

Itse olen polttanut kohta 12 vuotta enkä ainakaan ole tunnistanut ensimmäistäkään oiretta.

esim. oletko huomannut että olet tullut huonommaksi keksimään sanoja sille mitä haluat kuvailla

En ole huomannut.

ja että muilla henkilöillä on vaikeuksia ymmärtää mitä sinä tarkoitat

Ei ole vaikeuksia ymmärtää. Tai eivät ole ainakaan ilmaisseet asiasta mitenkään.

Tai tunnetko että olet väärinymmärretty.

En tunne.

Tunnetko että et enää välitä tekemistäsi erehdyksistä

En.

tai tunnetko pitkästyneisyyttä ja tyhjyyttä päivittäisessä elämässäsi.

En tunne.

Tai tunnetko että "Minä olen erilainen, en ole kuten muut, olen ainutlaatuinen".

Tunnen ja olen ylpeä siitä. Jokainen meistä on ainutlaatuinen.

Epäilen että koko ketju on trolli.
Try my book and you'll have the chronic in no time!
Dial 1-800-713-GROW

yrtin_ystävä

ViestiKirjoittaja yrtin_ystävä » 13.12.2007 23:52

Rocky29 kirjoitti:Muistin juuri pari juttua kun olin psykoosissa, en tiä kerroinko jo siinä toisessa ketjussa, kerronpa nyt kuitenkin. Eli olin hallilla töissä, metallihommissa. Tein töitä muiden joukossa, rakennettiin jotain pönttöjä, sitten isä tuli halliin, firman pomo, tuli ja sanoi että piirrustukset ovat muuttuneet. Kaikki nauroivat jo olivat mielestäni onnellisen näköisiä, minä tietenkin psykoosissa käsitin että minun elämän piirrustukset olivat muuttuneet. Kysyin isältä että kuka se suunnittelija on (Jumala), isä vastas jonkun nimen, jäin miettimään että voiko se olla totta! HEH

Toinen juttu oli kun psykoosissa pelasin koripalloa omalla kentällä, en ollut uskaltanut heittää kohti koria vielä, en oikein muista mitä mietin mutta mulle se oli elämän ja kuoleman kysymys että meneekö se pallo koriin. Sitten menin korin alle ja keskityin, mulla oli kauheat paineet, tiesin silloin että jotain pahaa tapahtuu jos se pallo ei mene koriin, keskityin ja heitin ja yes! pallo meni koriin. Normaalisti päivänselvää että pallo menee siltä etäisyydeltä koriin, mutta melkein tärisin kun se oli niin tärkeää saada se pallo koriin, olin onnellinen kun olin onnistunut.

Meinaan paljastaa nimeni nimimerkin takaa, mutta vasta ensi kesänä, youl be surprised! Kävin juuri hakemassa 12 pulloa lapin kultaa kaupungista, niistä en varmaan flippaa.. :lol:

Nyt meni ohi tuo viimeinen lause.. Mut mut alkoholilla tulet saamaan samoja oireita, mitä oot liialla kannabiksen polttelulla saanu aikaan. Voihan se toki olla, että ainut syy sinun sairastumiseen olikin se pelottava ja arvaamaton kannabis, eikä missään tapauksessa mikään muu. Kippis!

Kovasti trollilta vaikuttaa tämä heppu, vaikka uskottavasti kertookin "psykoosin" ajatuksista.
Laatu korvaa määrän. Vai miten se menikään?

Rocky29

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 14.12.2007 0:05

Mitä se trolli tarkoittaa, kusettajaa vai. Miks mie haluaisin kusettaa teitä, mitä mie siitä hyötyisin? Pöljää että ette usko minua. Oottako lukenut ne minun kirjoittamat psykoosijutut siitä ketjusta: kannabiksen pahimmat vaarat - jouduin psykoosiin käsitellessäni kannabista? Ne ei oo mitään trollijuttuja. Miten niin kertoo uskottavasti, en kai mie kerro uskottavasti jos et kerta usko. Kerron mitä muistan. Mutta nyt pitää lähteä kaupunkiin kaverin tykö.. palataan :roll:

Jonistic85

ViestiKirjoittaja Jonistic85 » 14.12.2007 0:10

drgreen kirjoitti:Epäilen että koko ketju on trolli.

niin minakin.

Y.C.

ViestiKirjoittaja Y.C. » 14.12.2007 10:25

Rocky29 kirjoitti:Mitä se trolli tarkoittaa, kusettajaa vai.

Trolli tarkoittaa netissä nimimerkillä esiintyvää tyyppiä, joka yrittää vain saada aikaan reaktioita toisissa, siis yrittää provosoida ja ärsyttää, ja nauttii siitä, kun muut ärsyyntyvät. Trolli ei välitä keskustella tosiasioista, vaan kirjoittaa tarkoituksellisestikin totuudenvastaista tekstiä, koska sillä saa helposti aikaan vastareaktioita. En tiedä oletko trolli, mutta jos et ole, vaikutat olevan tietyissä asioissa fanaattinen henkilö. Yhtä kaikki, kanssasi ei ilmeisesti oikein hyödytä keskustella kannabiksen haitoista ja hyödyistä.

Rocky29

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 14.12.2007 10:44

Kannattaa ilman muuta keskustella, kiitti kun selitit mikä trolli on, en todellakaan ole sellainen. Olen halunnut jakaa omat kokemukseni kannabiksesta, mikä niissä on niin vaikeata uskoa, sitä en ymmärrä, sattuu ja tapahtuuhan sitä paremmissakin piireissä. Kirjoittakaa vaan kannabiksen hyödyistä, kyllä minä tiedän että siitä voi olla joillekin fiksuille paljon hyötyä, kuten mulle, kunhan aikansa vain kärsii. Siis se hyöty mulle on tullut vasta sen lopetuksen jälkeen. Mutta olin aina liikakäyttäjä, en koskaan oppinut käyttämään kannabista järkevästi, niinpä käytön aikaiset hyödyt jäivät aika vähiin, päivän tauot olivat todella harvinaisia, saati sitten 2 päivän tauot, siis silloin kun sitä reilusti kotona oli.

Lopetin kun koin rakkautta postin välityksellä.. Olin kirjoitellut yhen Venäläisen tytön kans posteja jo jonkin aikaa, juttu luisti ihan hyvin. Sitten kun aikamme oltiin kirjoitelleet, niin se laittoi sellaisen mailin joka olisi vienyt jalat alta, jos en olisi istunut. Se kirjoitti mulle niin kauniisti että kukaan ei ole koskaan sanonut tai kirjoittanut mitään niin kaunista. Rivien välistä oli luettavissa rakkauden tunnustus. Koin suuria tunteita, suurta rakkautta, siltä istumalta päätin lopettaa kannabiksen, tupakan ja nuuskan.

Olin kaverin tykönä kun luin sen mailin, lähin ajamaan kotia kohti jossa mulla kasvoi taas 6 kasvia. Päätin että tuhoan ne, mulla oli ajastin siellä huoneessa, 18 tuntia valoa ja 6 tuntia pimeää. Menin saksien kans huoneeseen, mulla ei ollut hajuakaan paljon kello oli... Huoneessa loisti vielä 400w spna valo, aloin leikkaamaan kukkia poikki, kun leikkasin viimeisen kukan, niin samalla sekunnilla huoneesta sammui valo :D

Aika erikoista, vai mitä..

Keijo-Annikki

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 14.12.2007 11:36

Rocky29 kirjoitti:Lopetin kun koin rakkautta postin välityksellä.. Olin kirjoitellut yhen Venäläisen tytön kans posteja jo jonkin aikaa, juttu luisti ihan hyvin.

Katsoin dokumentin jossa sanottiin ettp 5 % venäläisten deittipalvelujen naisista löytää suhteen ulkomailta. Olen kokeillut itsekin, mutta jotenkin jäi sellainen kuva että aika valheellista touhua.

Itse uskoisin että kovalla itsekurilla ja vahvalla mielellä varustettu henkilö voi käyttää kannabista vastuullisesti ja aiheuttamatta haittoja itselleen. Tosin itsellä on kokemusta vain muutama vuosi. Alkoholin käyttö alkoi hieman kyllästyttää krapulan takia ja lähdin kokeilemaan voisiko hampulla korvata sen. Päihteissä on toki samoja piirteitä, mutta paljon eroja. Kannabista tulee käytettyä muutenkin kuin vain seuran vuoksi, joten vähentäminen olisi itsellekin hyväksi. Pajautus joka toinen päivä on liikaa. Pitäisi antaa enemmän palautumisaikaa, mutta pääasia ettei pilvi ole se normaalitila.

hisweirdness

ViestiKirjoittaja hisweirdness » 14.12.2007 11:45

Ihan näin muutaman viestin lukeneena, tiedän kyllä osittain samanlaisia tapauksia. Siis että menee ganjalla yli ( ei se ole sen kummempaa kun alkoholillakaan, ainoa ero että tarpeeksi pitkän käytön jälkeen ganjan pystyy lopettamaan helvetin helposti , alkoholissa tulee vitulliset fyysiset sekä henkiset vierotusoireet - pahimmillaan henki pois ). Tuoppiin on helppo tarttua ja se kyllä vie ongelman/t pois (mielestä), tai siis lähinnä turruttaa. Kenkäheinä pistääpi ajattelemaan, jotkut ei sitä kestä :)

Mutta siis joo, kohtuus kaikessa. Tiedän muutaman sauhuttelun lopettaneen henkilön joilla se menee siihen että loossi palaa aamusta iltaan, jos ei pala niin sitten sitä ollaan säätämässä mistä tahansa. Itse lasken moisen toimnnan lähinnä henkiseksi nitkuiluksi, pientä asennekorjausta ja homma olis hoidossa.
Eivät oikein innostu ajatuksesta " silloin tällöin " kun ei kuulemma pysyisi lapasessa, no jokainen elää elämänsä tavallaan. Ganja ei yksinkertasesti aiheuta fyysistä riippuvuutta, ja henkinen riippuvuus on täysin itsesä kiinni.
Mutta tunnen myös muutaman alkoholinkäytön lopettaneen henkilön, jotka ei kovin täysjärkisiä tätänykyä puhu. Hyvä että hengissä ovat.

Joskus kun on pidempään palanut tarpeeksi kovalla tahdilla, niin kyllä sitä taukoa helposti pitää. Tai siis ei siitä poltosta saa oikeen mitää muuta jumin lisäksi irti, niin se tauon pitäminen on juhlaa, eikä selvinpäin tee edes mieli. Eikös bobi joskus sanonut ettei ganja ole huume, koska se ei lamaannuta tunteita ja kyllä muistuttaa itsestään kun on tauon paikka. :)

On ihmisiä joille ei ganja sovi , ja ihmisiä joille se sopii. Tärkeintä on ite ymmärtää kumpaan kuuluu, ja olla mieltämättä itsestä koituvia ongelmia myssyn aiheuttamaks.
Vittu on sullakin kusta päässä paha hajune idiootti lappupää hippi (c) tintZaa :lol:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.12.2007 13:02

Kaikille kannabis ei sovi...sama pätee myös muihin päihteisiin...yleistystä ei siis voida tehdä kuten rocky29 on juuri tehnyt...

Kannabis voi passivoida jos sen antaa niin tehdä, totta...tämä on kuitenkin yksilö kohtaista....ja tämä voidaan välttää...vaikka käyttäisikin kannabista paljon, päivittäin...
Taikasanat siihen ovat, älä anna kannabiksen määrätä elämääsi vaan määrää sinä kannabista, niin miedosta päihteestä kuitenkin on kysymys että sitä voi jokainen "määrätä"
...nosta perse ylös penkistä, älä jää makaamaan sohvalle vaan toimi...ole aktiivinen ja harrasta (kuka mitäkin, urheile, lue, maalaa tai mitä ikinä vaan), hoida asiasi hyvin ja ajallaan, hoida työsi hyvin, pidä elämäsi mielenkiintoisena ja inspiroivana vaikka poltatkin, eli älä anna kiinnostuksesi asioita kohtaan rapistua, hoida sosiaalisia suhteitasi...
Näiden "neuvojen" toivon auttavan, mutta niiden noudattaminen vaatii kurinalaisuutta ja päättäväisyyttä...ainakin alussa...ne pitää vaan takoa takaraivoon ja kun ne siellä lopulta ovat, niin kannabiksen voi tuoda osaksi jokapäiväistä elämää...ilman "haittavaikutuksia"...

Y.C.

ViestiKirjoittaja Y.C. » 14.12.2007 13:08

Näin. Älä käytä päihteitä. Mutta jos kuitenkin käytät, käytä päihteitä äläkä anna päihteiden käyttää sinua.

john

ViestiKirjoittaja john » 16.12.2007 8:35

Niin paljon on ihmisestä kiinni mikä sopii mikä ei. Mikä hyvä mikä ei. Joku todellakin voi jäädä "koukkuun" heti ja toinen vetää mitä lystää silloin kun lystää ilman sen suurempia seurauksia. Yleistän nyt viinaan, kahviin,tupakkaan, mariin, kemikaaleihin yms.. Lista olisi pitkä ja vain kasvaa vuosien varella. Itse toivoisin että polttelisin vihreää enemmän mutta viinapiru vei meikäläisen jo 14 vuotiaana. Tuo "koukkuun" juttukin on niin monipiippuinen juttu ettei siitäkään voi yleisesti suoralta kädeltä antaa ns ohjeita jotka sopisi kaikille kun kuitenkin lähtökohta on että ihmiset ovat niin erinlaisia. Joidenkin ei pitäisi käyttää mitään ja joidenkin todellakin pitäisi. Niiden väliin mahtuu mitä vain. Ongelma muodostuu helposti pahaksi kun ei tunne itseään tarpeeksi hyvin ja omaa vielä heikon tahdon. Loppuyhteenveto voisi olla että "loppujen lopuksi jokainen tekee sen jonka näkee oikeaksi sillä hetkellä".
see no evil,hear no evil,speak no evil,smell no evil

Moform

ViestiKirjoittaja Moform » 16.12.2007 16:22

Pahottelen. Mut yksi ääriesimerkki ei todennäköisesti vaikuta mihinkää. Muutamat ovat luultavasti polttaneet syntymästä kuolemaan kannabista ja elivät täysin onnellisina.

OT:
Tein just pikaisen tutkimuksen siitä, että 100% kannabiksen käyttäjistä kuolee. :roll:
Juustossa löytyy

hisweirdness

ViestiKirjoittaja hisweirdness » 17.12.2007 10:04

Moform kirjoitti:OT:
Tein just pikaisen tutkimuksen siitä, että 100% kannabiksen käyttäjistä kuolee. :roll:

Mutta ruotsalaisen tutkimusen mukaan vain 70% tupakoitsijoista kuolee. Kannattaa siis muuttaa länsinaapuriin ja vaihtaa mari tupakkiin, hyvällä tsägällä ei kuolema kuittaa :wink:
Vittu on sullakin kusta päässä paha hajune idiootti lappupää hippi (c) tintZaa :lol:

K.Ma

ViestiKirjoittaja K.Ma » 17.12.2007 13:48

Rocky29 kirjoitti:Olin aina sitä mieltä että kannabis on mieluummin päihde kuin huume. Nyt olen sitä mieltä että se on huumetta.

Siis mikä on mielestäsi päihteen ja huumeen ero ja mitkä psykoaktiiviset aineet kuuluvat mielestäsi päihteisiin ja mitkä huumeisiin?
mietinny

tsum

ViestiKirjoittaja tsum » 17.12.2007 14:59

Ooon ite kärsiny kans joistakin mielisairaus jutuista ja aluksi syytin siitä kannabista, mutta sitten tajusin että se on tämä laki joka ne oireet aiheutti, koska olinhan pelätty rikollinen ja jouduin skitsoileen kiinnijäämisestä ja kavereiden ahdasmielinen suhtautuminen aiheutti ahdistusta, olin narkomaani heidän mielestään eikä mun seura ollut enää hyvää. Sitten se vaan poksahti koska olin yksinäinen ja poltin yhä enemmän hamppua ja sain sitte hirveitä ahdistus ja paniikki kohtauksia, joita en varmasti olisi saanut jos kaikkien muiden suhtautuminen ois ollu sallivaa, mutta en jaksa nyt kirjottaa enempää, toivottavasti pistää miettimään varsinkin hampun vastustajia! nyt on tauko meneillään ja poltan taas sitte ku hyvältä tuntuu. Älkää polttako liikaa, helpommin sanottu kuin tehty..

Rocky29

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 17.12.2007 18:29

Joo, olihan se venäjän tyttö huijari, en sille kuitenkaan penniäkään lähettänyt vaikka se oli vailla. Oli siitä kuitenkin hyötyä, sain lopetettua tupakan, kannabiksen ja nuuskan sen avulla. :shock: Pitää alkaa ettiin suomalaista tai ruotsalaista tyttöä, Ruotsihan on Suomen velipoika, niin minä oon ainakin käsittänyt, heh. Ruotsalaiset tytöt on jotenkin raikkaampia kuin Suomalaiset. Kävin baarissa vknloppuna ja illan kohokohta oli kun yksi hyvännäköinen nainen käveli minun ohi, se käveli silleen että meidän käsivarret kosketti reilusti toisiaan, vaikka tilaa ois ollut kävellä reilusti ohikin, sillä oli jotain mielessä.. :) Vituttaa ko ei oo rahaa... velkaa vain, prkle. En sitten tiedä mikä on päihteen ja huumeen ero, päihde mielletään kuitenkin jotenkin lievemmäksi. Porttiteoria ei pitänyt minun kohdalla paikkaansa, kerran kyllä tarjottiin baarissa kokaiinia, mutten koskenut siihen ko olin jo muutenkin aika hyvässä kunnossa, olin syönyt sieniä ja polttanut kannabista, siihen vielä kun ois ottanut vielä kokaiinia niin ois varmaan tullut vähän liian outo olo.

:think:

HANNES
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja HANNES » 17.12.2007 18:36

Rocky29.. huhhhuh. karmaa sulle!
Oot vieläkin psykoosissa, rajussa sellaisessa :lol:
Pakko ottaa paukut sun kunniaks..

HANNES :mrgreen:
nää sienet on ihan jostain muualta ku pasilasta

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”