Kannabiksen todelliset haittavaikutukset

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

Re: Kannabiksen todelliset haittavaikutukset

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 27.2.2009 0:10

ukko73 kirjoitti:Mä oon sanonut tän ennenkin mut sanonpa nyt viel uudestaan. Mä oon joku 20v polttanut hatseja joskus enemmän ja joskus vähemmän, nähnyt paljon kavereita kun on polttanut hatseja ja sellanen mutu karkee yhteenveto on että noin puolet on jonkun sortin ongelmakäyttäjiä ja noin 2\3lla siitä porukasta on jonkun asteisia psyykkisiä ongelmia, alkaen perus passivisuudesta, syrjäytymisestä, epäsosiaalisuudesta vakaviin panikki, pelkotiloihin ja totaaliseen flippailuun, oireet kyllä ylensä häviää tai ainakin helpottaa joku puolenvuoden tauon jälkeen.

Missä seurassa liikut hörhö ?
Kannattaisiko vaihtaa kaveripiiriä vaikka ?

Oletko joku ihmeen roisto tai gangsta itsekkin.

villimies

ViestiKirjoittaja villimies » 27.2.2009 1:16

Tuff Gong kirjoitti:...

Missä seurassa liikut hörhö ?
Kannattaisiko vaihtaa kaveripiiriä vaikka ?

Oletko joku ihmeen roisto tai gangsta itsekkin.

Kumma että pitää heti hyökätä kimppuun jos joku sanoo jotain hamppu-forumin "virallisesta" totuudesta poikkeavaa. :wink:

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 27.2.2009 2:23

Täh ? Miten netin välityksellä hyökätään ihmisen kimppuun ? :lol:
Tyyppi vain kertoi lorvivansa kajahtaneiden pummien kanssa, ja minä ehdotin parempaa kaveripiiriä.

Ei ole terveellistä seuraa nuorelle kaverille.

Sitä paitsi jätkähän puhui sekavia, yritti jotenkin välikautta yleistäen väittää että puolet hampuuseista ovat hänen kaveriensa kaltaisia, eli luusereita sekakäyttäjiä.

Tällainen häiväistys ei tietenkään pidä paikkaansa. Jos uusseelantilaisista blaadaa 77% niin kansastahan pitäisi olla suurin osa yhtä kahjoja kuin ukko73 kavereineen.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Kolja
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Kolja » 27.2.2009 3:35

Haittavaikutuksia on, henkisiä. Itsellä meni kauan aikaa tajuta. Vakikäyttö jää, ei sovi minulle. Hieman on tässä viimeaikoinakin ailahdellut kanta mutta siihen se taitaa pysähtyä.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 27.2.2009 3:53

Kolja kirjoitti:Haittavaikutuksia on, henkisiä. Itsellä meni kauan aikaa tajuta. Vakikäyttö jää, ei sovi minulle. Hieman on tässä viimeaikoinakin ailahdellut kanta mutta siihen se taitaa pysähtyä.

Mulla ei mennyt kauaa huomata, että käyttö aiheutti sulla haittavaikutuksia, henkisiä.
Onneksi sinäkin huomasit.

Mutta yleistämiseen ei silti liene aihetta ?

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Aave

ViestiKirjoittaja Aave » 27.2.2009 7:51

Lähetetty 27.2.2009 7:50:
Noo voe harmi, kyllähän se aiheuttaa riippuvuutta, itsekkin yleensä väijyn tossa siwan kulmilla odottaen pahaa-aavistamattomia vanhuksia joilta sitten ryövään eläkkeet että saan ostettua päivän annokset läheisestä huumeluolasta.
psykoosiki tulloo, joku skitsahtaa jotku ei. mutta niinhän tää maailma menee, jotku skitsahtaa jotku ei oli, kyseessä päihdä tai sauna.

Itse en lähtisi väitteleen tälläisestä asiasta ihmisen kanssa joka ei yksinkertaisesti halua päästää irti turvallisista mielikuvistaan, anna kaverin ihmetellä omiaan ja polta jokeri. kyllä se helpottaa.
Ei se mikään ihme yrtti ole vaan päihde, siihen jää koukkuun ja siitä tulee ongelmia jos itse niin haluat, vastaavasti voit myös elää normaalisti, kaikki on sinusta kiinni.

Mutta mikäs tämä ukon dissaaminen taas on, kaverihan on monesti puhunut ihan järkevää juttua mutta aina joku pelle tulee pusikosta sormet korvilla huutaen "eieieieieieieie ole mahollista", samanlainen ku tämä alkuviestissä mainittu kaveri

Niin, kyllä se niin menee että ihmiset joilla on ongelmia tai tykkäävät vaan vetää pulkkaa, saavat ongelmia ja vetävät sitä pulkkaa.. Kyllä munki lapsuuden kavereista suurinosa oikeesti sekakäyttäjistä on sillä linjalla vieläkin. sitten jokuset koittaa sätkiä viinanvoimalla samalla respeti pillereitä hotkien, no ei sekään kaunista jälkeä ole. En todellakaan sano että tässä olisi nyt mitenkään pilven vika, kyl se oli sillon pentuna vaan niin siiiiiistiiiiii ku oltiin niin seekasin ja kool, mut sitä en ole itse vielä tajunnut mikä saa nuoren 14--> ajattelemaan tollalailla.

Voin sanoa että itse olen semi selväpäisenä selvinnyt tähän asti, ongelmia ei ole tullut ainakaan vielä vastaan, mut kuten vanha kaveri pitkäanajan jälkeen tokas mulle "eee vittu, jätkä..hyvä että ees susta tuli selväpäinen ja oot elossaki" kertoo jo hieman vanhan kaveripiirin kohtalosta.
It ain't a crime if you don't get caught

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.2.2009 8:42

Tuf gongille, et joo hörhöhän mä oon ja ehkä vähän gangstakin, no en, mut oli pakko kun gangsta on niin hauska sana. Jep mut tän 20v aikana on maa ja kaveripiiri vaihtunut niin monta kertaa et mä luulen et toi mun näkemys on kohtuulisen objektiivinen.

En mä laske sekakäyttäjiä noihin jotka pajauttelee, hmm paitsi yhen, mut se menee sinne puolelle kenellä ei oo ongelmia päihteiden kanssa. Se on niin henkilöstä kiinni et tuleeko niitä ongelmia ja sehän nyt on selvää että kannabis aiheuttaa vähemmän ongelmia kun namut tai ees kunnon dokailu.

2 juttua mitkä mun mielestä pitkälle summaa sen miten savujen kanssa pärjää on 1 se on sellanen päihde mitä on älyttömän helppo nauttia liikaa, kun ei tuu darroja sun muuta, 2 se on psykedeeli, eli se aihuettaa päänsisäistä liikettä, mikä ei sovi sellasille tyypeille millä on hirveän jäykät mielipiteet asioista tai muuten taipumusta henkiseen oireiluun.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 27.2.2009 9:22

ukko73 kirjoitti:Tuf gongille, et joo hörhöhän mä oon ja ehkä vähän gangstakin, no en, mut oli pakko kun gangsta on niin hauska sana. Jep mut tän 20v aikana on maa ja kaveripiiri vaihtunut niin monta kertaa et mä luulen et toi mun näkemys on kohtuulisen objektiivinen.

En mä laske sekakäyttäjiä noihin jotka pajauttelee, hmm paitsi yhen, mut se menee sinne puolelle kenellä ei oo ongelmia päihteiden kanssa. Se on niin henkilöstä kiinni et tuleeko niitä ongelmia ja sehän nyt on selvää että kannabis aiheuttaa vähemmän ongelmia kun namut tai ees kunnon dokailu.

2 juttua mitkä mun mielestä pitkälle summaa sen miten savujen kanssa pärjää on 1 se on sellanen päihde mitä on älyttömän helppo nauttia liikaa, kun ei tuu darroja sun muuta, 2 se on psykedeeli, eli se aihuettaa päänsisäistä liikettä, mikä ei sovi sellasille tyypeille millä on hirveän jäykät mielipiteet asioista tai muuten taipumusta henkiseen oireiluun.

Sun näkemyksesi ei ole kohtuullisen objektiivinen ainakaan tilastokeskuksen mielestä. Tilastot nimittäin ovat kanssasi kovinkin eri mieltä.
Eli näyttää siltä että olet sitä ihmistyyppiä, joka ihan kroonisesti hakeutuu looserien porukoihin. Ja ihan näytät sen avoimestikin myöntävän että ystävävalinnat aina vaan menee pieleen.

- Aristoteles

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.2.2009 9:49

Niin tossa on se ristiriita et luottaako omiin silmiin vai tilastoihin, mä kuitenkin kallistun sinne omiin silmiin ja pidän esim eu-raporttia ihan liian ruususena.

Mitä tulee mun luuseri kavereihin niin itte oon ollu ihan tyytyväinen. Kerran puhuin yhen mammankin kanssa asiasta niin sekin sano et luuserit tekee sen parhaiten, kato kun ne saa niin harvakseen et ne on ihan tohkeissaan kun ne saa ja älyttömän kiitollisia sen jälkeen, eli luuserit rokkaa. No joo vähän oftopic ja vielä gongin kanssa mikä on vähän kun puhuis seinälle mutta pointtina kuitenkin et luusers are peopple too ja kuka sen on sanomaan kuka on luuseri ja kuka ei.

joopa joo

ViestiKirjoittaja joopa joo » 27.2.2009 10:03

ukko73 kirjoitti:Tuf gongille, et joo hörhöhän mä oon ja ehkä vähän gangstakin, no en, mut oli pakko kun gangsta on niin hauska sana. Jep mut tän 20v aikana on maa ja kaveripiiri vaihtunut niin monta kertaa et mä luulen et toi mun näkemys on kohtuulisen objektiivinen.

Ootkohan sä nyt ihan mitä esität olevasi? "Tai ees kunnon dokailu"? Oikeesti, taidat hengata aika valikoituneessa hörhöpiirissä. Mä voin todeta että se ei ole koko kattava otos pilven polttajista. Mites kun itse tuntemani pössyttelijät ovat kaikki elämässä hyvin ja ok menestyneitä ihmisiä? Kenelläkään ei ole polla spragannu missään vaiheessa.

Kumiankka
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kumiankka » 27.2.2009 10:44

Kaksisuuntainen kuormitusmalli kuvaa varmasti aika hyvin kannabiksen vaikutusta psyykeeseen.
Ongelma jota yritetään ratkaista substanssilla joka kuormittaa alkuperäistä ongelmaa ja saa
substanssin käytön lisääntymään. Tämä päihteellä kuin päihteellä, kannabis ei ole tässä poikkeus.
Kannabiksella on oikeita vaaroja, vaikka siinä on paljon hyvääkin.

Minulle kannabiksen nauttiminen on vaihtoehto lähinnä kahdesta syystä:
1. Miellyttävämpi kuin muut päihteet, mitä olen kokeillut.
2. Haittavaikutukset ovat huomattavasti matalammat verrattuna muihin päihteisiin.

Kannabiksen käyttö voi myös lamauttaa, passivoittaa sekä syrjäyttää, mutta kyse ei ole vääjäämättä
itse substanssin ominaisuudesta, vaan yhteiskunnan suhtautumisesta siihen. Ellei ole tarjolla varteenotettavaa
vaihtoehtoa aamusavuille tai ylipäätään selvinpäin olemiselle, miksi olla selvinpäin? Kannabis on myös
laiton huumausaine joten harva meistä kaduilla sitä myy avoimesti tai ostaa avoimesti. Savupiirit yleensä ovat pienehköt,
ja suvaitsemattomien ihmisten keskellä pajauttelua on vaikea tuoda avoimesti julki ilman lynkkaustuomiota. Piirien ollessa pienet
sosiaaliset kanssakäymiset voivat rajoittua vain tämä piirin sisälle. Meitä on joka junaan, kaikki jotka pajauttavat eivät ole ituhippejä
vaan voivat olla ns. paskaa jengiä, jokainen voi tästä itse vetää omat johtopäätöksensä.

Kannabiksen fysiologiset haittavaikutukset vaihtelevat käyttötavan mukaan. Poltatko jointista, bluntista, bongista vai kenties höyrystät savusi
tai syöt annoksesi. Neurologisia haittavaikutuksia on huomattu alle 17-vuotiaiden kannabiksen käytön yhteydessä. Jos käyttö on säännöllistä
tai muuten runsasta, aivojen harmaa aines vähenee ja valkea aines lisääntyy. Tästä voi olla seurauksena kongnitiivisten taitojen heikentyminen.

Itse koen kannabiksen haittavaikutukset lähinnä sosiaalisina. Kasvatusta en voi tuoda esille ilman kiinnijäämisen riskiä, eikä polttelusta turhaan
pidä pitää liian kovaa melua. Jos kannabis omaisi saman sosiaalisen statuksen päihteenä kuin esimerkiksi alkoholi, tätä sosiaalista haittaa
ei aiheutuisi minulle. Ajoittain myös aamujumitukset ovat ärsyttäviä, mutta ne eivät minun elämää ole häirinneet.

Summa summarum:
Kannabis ei ole vaaraton päihde, sillä on omat vaaransa, kuitenkin vähäisemmät kuin esimerkiksi alkoholilla tai amfetamiinillä.
Mielenterveysongelmaisten tulee käyttää kaikkia päihteitä harkiten ja ymmärtäen sen että se voi myös pahentaa psyykkista tilaa, ainakin
akuutisti.

Kannabiksella ja ei päihdyttävällä hampulla sekä sen osissa on myös terveydelle hyödyllisiä ainesosia ja vaikutuksia, silti se ei tee päihdehampusta
vaaratonta ihmelääkettä. Otetaan pojat ja tytöt se järki peliin kun käytetään kannabista tai ihan mitä tahaansa muuta substanssia.
Rauha on sotaa
orjuus on vapautta
voima on tietämättömyyttä

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 27.2.2009 11:05

Lähetetty 27.2.2009 11:03:
Kaksisuuntainen kuormitusmalli kuvaa varmasti aika hyvin kannabiksen vaikutusta psyykeeseen.

Kertoisitko tästä lisää, kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Tai linkkiä tutkimukseen, tai mistä sitten ikinä puhutkin.
Kaksisuuntainen kuormitusmalli.
----------
Lisätty 2 minuutin jälkeen:

ukko73 kirjoitti:Niin tossa on se ristiriita et luottaako omiin silmiin vai tilastoihin,

Nii tossa on se ristiriita et luottaako mutuun vai tutkittuun tietoon.
:lohtu:

- Aristoteles

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.2.2009 12:16

Ok mä kirjotan vielä tän, mut sit saa olla, menee vaan vänkäämiseks. Mulle mutu on sellasta nopeesti jostain asiasta muodostettua mielipidettä, vuosien perehtyminen johonkin asiaan on asiantuntemusta. Tällasissa tilastoissa on se ongelma että se ryhmä joka rumentais noita tilastoja yleensä passaa niihin vastaamisen.

Jos joku saa paremmin unta sanomalla ittelleen et kannabis on pyhäyrtti, lääke melkeen kaikkiin vaivoihin tai muuta vastaavaa ja että esim päivittäispolttelu ei oo ongelma käyttöä ja ettei se muuta niissä mitään, niin antaa mennä vaan, mutta höpöpuheitahan ne on.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 27.2.2009 12:47

ukko73 kirjoitti:Ok mä kirjotan vielä tän, mut sit saa olla, menee vaan vänkäämiseks. Mulle mutu on sellasta nopeesti jostain asiasta muodostettua mielipidettä, vuosien perehtyminen johonkin asiaan on asiantuntemusta. Tällasissa tilastoissa on se ongelma että se ryhmä joka rumentais noita tilastoja yleensä passaa niihin vastaamisen.

Jos joku saa paremmin unta sanomalla ittelleen et kannabis on pyhäyrtti, lääke melkeen kaikkiin vaivoihin tai muuta vastaavaa ja että esim päivittäispolttelu ei oo ongelma käyttöä ja ettei se muuta niissä mitään, niin antaa mennä vaan, mutta höpöpuheitahan ne on.

Kannabis on lääke mun vaivoihin, ja päivittäispolttelu on ihan jees. Mutta jos saat paremmin unta illalla, niin voit kyllä uskoa asiantuntijuuksiisi ihan rauhassa.
Tilastot ei valehtele. Turha valehdella itselleen mitään tuommoista höpöä.

- Aristoteles

lennon

ViestiKirjoittaja lennon » 27.2.2009 18:30

päivittäinen polttelu on jees? ja kaveri selittelee viellä jostai eu tutkimuksista! joojo luonnonyrtti jne. mutta päihdehän tuo on ja jos sitä päivittäin käyttää niin se on mun mielestä jo aivan helvetin liikaa.. liika nyt sattuu olemaan liikaa minkä asian suhteen ja jos se asia on semmone joka sekoittaa sun pään vielläpä päivittäin niin mun mielestä siinä vois jo sanoa, että jos et mitään haittapuolta huomaa että olet päivittäin sekasin nii sillä selvä.. en ole mikään antihampuusi polttelen itsekkin ja vielläpä jokseekin paljon, mutta kukas tässä nyt uskottelee ittelleen ja mitä? tän takia jaksanu tänne forumille edes rekisteröityä ihme höyrypäitä täälläki nykyään samantien, kun joku kertoo oman näkemyksen kokemuksen joka sattuu olemaan hieman negatiivinen, niin aletaan inistä vastaan.. eipäkai tuo kerro mistään muustaku siitä, että yritetään nimenomaan itselle uskotelle jotain..

Mallioppilas

ViestiKirjoittaja Mallioppilas » 27.2.2009 19:01

lennon kirjoitti:päivittäinen polttelu on jees? ja kaveri selittelee viellä jostai eu tutkimuksista! joojo luonnonyrtti jne. mutta päihdehän tuo on ja jos sitä päivittäin käyttää niin se on mun mielestä jo aivan helvetin liikaa..

Sun mielestä se on liikaa, älä sitten polta "liikaa"
mutta mistä sinä tiedät mikä muille sopii.

villimies

ViestiKirjoittaja villimies » 27.2.2009 19:03

Antaa kaikkien kukkien kukkia.. Mutta omista teoista pitää myös olla valmis kantamaan vastuu :guru: :)

lennon

ViestiKirjoittaja lennon » 27.2.2009 19:06

olenko sanonu, että poltan mielestäni liikaa? tiedän sen vain, että päivittäinen päihtyminen esim. alkoholilla olisi minun mielestä aivan helvetin liikaa kelle tahansa ja sama juttu pätee tähänkin päihteeseen että voin sanoa ja sanonki jokaiselle päivittäis käyttäjälle, että jos päivittäin käyttävät niin se on liikaa! vai mitä mieltä olet päivittäisestä alkoholin käytöstä? kohtuu kaikessa kai te nyt jumankauta sen itsekkin ymmärrätte ja ymmärrätte toivottavasti viellä sen rajan

Mallioppilas

ViestiKirjoittaja Mallioppilas » 27.2.2009 19:21

lennon kirjoitti:olenko sanonu, että poltan mielestäni liikaa? tiedän sen vain, että päivittäinen päihtyminen esim. alkoholilla olisi minun mielestä aivan helvetin liikaa kelle tahansa ja sama juttu pätee tähänkin päihteeseen että voin sanoa ja sanonki jokaiselle päivittäis käyttäjälle, että jos päivittäin käyttävät niin se on liikaa! vai mitä mieltä olet päivittäisestä alkoholin käytöstä? kohtuu kaikessa kai te nyt jumankauta sen itsekkin ymmärrätte ja ymmärrätte toivottavasti viellä sen rajan

En väittänyt että poltat liikaa, sanoin vain että kun kohtuutesi rajat kerran tunnet, voit olla polttamatta liikaa,
mutta edelleenkään se mikä on sinulle tai sinun mielestäsi liikaa, ei tee siitä yleistä totuutta.

Aave

ViestiKirjoittaja Aave » 27.2.2009 19:44

Humm, miks asioista ei voi puhua niiten oikeilla nimillä vaan heti aletaan kinasteleen ja vertaileen omaa kokemusta toisen kokemukseen varsinkin topicissa jossa kysellään ONKO MAHDOLLISTA.
Mikä helvetti siinä on ettei voi myöntää faktan ettei se ole vaan pyhä yrtti joka auttaa jokaista joka siihen koskee? On ihmisä joilla on ongelmia hampustakin, totta helvetissä on! Maailmassa on ihmisiä joilla tulee ongelmia jopa unilelusitaan tai vitun sukkien väreistä.

Se on hienoa jos just sinä saat elämän ilos ja haavoihis avun tästä mutta kaikilla ei välttämättä ole niin ja seki pitäs pystyä sanomaan ääneen. Vitutttaa tämmönen saatanan idioottimaisen sokea yleistäminen monilla tämän foorumin väellä. Ja sitten ihmetellään miksi ei porukka tajua sitä ku poltan pilveä. No ei saatana tietänkään tajua ku ite olette niin vitun sokeita ja korvat lukossa huudatte eieieiei ku joku on muuta mieltä.

Ottakaa nyt vittu se järki käteen ja pää pois sieltä pilvistä vaikka pilvessä olisittekin.

Vittuuntunut ulostaminen loppuu nyt tähän, pahoittelut offtopicista.

-Aave
It ain't a crime if you don't get caught

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”