Lääkekäyttö: pahat olkapääkivut, masennus, adhd

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
tuttu

Re: Lääkekäyttö: pahat olkapääkivut, masennus, adhd

ViestiKirjoittaja tuttu » 30.11.2009 14:54

heh se on vaan hyvä et välillä sanoo asiat suoraan niinkun tuntuu:)

Monesti sitä tajuaa oman ulosantinsa vasta jälkeenpäin.

citykani

ViestiKirjoittaja citykani » 1.12.2009 21:09

Toivottavasti saat Tomppa-70 apua kipuihisi.

Itselläni hieman samantapainen tilanne, tosin oireet eivät ole läheskään noin pahat. Kärsin ajoittaisista työnteon aiheuttamista jumituksista/säryistä yläselän ja hartioiden alueella. Noin kerran kuussa jumitus leviää takaraivon seudulle ja voimistuu migreenimäiseksi säryksi jolloin yleensä päädyn oksentamaan sekä lähtemään kotiin silloin jos tuo tulee työpäivän aikana. Loppupäivä meneekin sitten peiton alla kyhjöttäessä. :x

Reseptivapaat tuotteet on tietysti kokeiltu läpi ja lääkäri on määrännyt erinäisiä tuotteita lihasrentouttajista migreenilääkkeisiin mutta näistä ei ole juurikaan ollut apua. Säännölliset fysioterapeutilla käynnit ovat jonkin verran helpottaneet tilannetta, sillä sitä ennen noita vaikeampia särkykohtauksia tuli melkein viikottain. Näistä fysioterapiahoidoista (kerran-pari viikossa) vaan tulee aina n. kuudenkympin lasku josta Kela korvaa vain määrittelemänsä "taksan" mukaisen summan, taisi olla 7e/kerta. :doh: Tekee aikamoisen loven pieniin tuloihini...

Täytyy myöntää että päädyin lueskelemaan Hamppufoorumia vain viihdekäyttö mielessä mutta erinäisten kertomusten perusteella olen nyt hyvinkin kiinnostunut kokeilemaan kannabista lääkkeenäkin. Oireeni eivät tietenkään ole sitä tasoa että kuvittelisin saavani mitään Bedrocan-reseptiä, mutta jos huomaisin tästä "epävirallisesta lääkkeestä" olevan apua niin kai asian voisi lääkärille edes mainita. :think: Taidan nyt kuitenkin kerätä rohkeutta ja tietoa vielä jonkin aikaa ja sitten ryhtyä kyselemään/haeskelemaan siemeniä, mihinkään kadulla myytävään tavaraan ei oikein kiinnostaisi koskea monestakaan syystä.

p_ex

ViestiKirjoittaja p_ex » 2.12.2009 3:23

Morffiinikoukussa oleva kirjoitti:

Tuosta kannabiksen lääkekäyttö asiasta olen jo sen verran edennyt että miten sen mahdollisesti saisin. Toimittamalla Linnan Apteekkiin sairaskertomus joka välittää sen neurologille joka toteaa onko kannabinoideista tässä tapauksessa hyötyä.
Masennuksen painaessa päälle tuohon ryhtyminen on aika voimia vievä ja raskas prosessi (terveet ja masennusta kokemattomat voivat vapaasti nauraa) niin

Masennusta ja erittäin vaikeita elämänvaiheita kokeneena voin hyvin kuvitella kuinka raskaalta lääkekannabiksen
hankkimisen yrittäminen voi tuntua.

Hienoa että kannabista on ees teoriassa mahollista saada lääkkeeksi nykyään, mutta ei tää kyllä
vielä millään tavalla tyydyttävä tilanne oo, että sairaat ihmiset joutuu taistelemaan sen eteen
että saa lääkettä.

NudistiBudisti
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja NudistiBudisti » 2.12.2009 19:01

Ketjun aloittajalle: oletko käynyt kansanparantajalla/nivelkorjaajalla?

Pätevä henkilö saattaisi saada merkittävää helpotusta asiaan.

-NB-
"Hampun sanominen huumeeksi on kuin Honda Monkeyn sanominen Harley Davidsoniksi. Kyllähän se pärisee,mutta ei sillä liiveihin pääse."

Tomppa-70

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 3.12.2009 20:04

Heipä hei!

Osasin odottaa että yhtään yhteydenottoa ei tule täältä länsirannikolta koska varsinais-suomalaiseen asenteeseenhan kuuluu se että:
hoitakoon omat asiansa ja minähän en muiden asioihin sekoa! Valitettavaa mutta totta.
Onneksi, onneksi vielä suomen maasta löytyy ihmisiä joita viestittelyni kiinnostaa.
Yhteydenottoja (YV) tähänpäivään mennessä on tullut huimat kaksi, mutta molemmat olivat erittäin kannustavia ja
huomaavaisia. Kaunis kiitos heille. Toinen näistä johti siihen että toivo elää.

Tällä hetkellä olen saanut kukkaa yhdeltä foorumilaiselta ja testipäivä antaa odottaa nyt itseään.
Kivut sen lähetyksen(kun sain kukkaa) jälkeen olleet siedettävät 3-4 asteikolla 1-10. Olen päättänyt että testaan kukan vaikutusta
vasta äärimmäisessä hädässä eli silloinkun kivut kipuaa yli 8:n. Joku voi ajatella et v*tun dorka, mut näin on nännit.
Olen olkapääkipuja nyt tähänpäivään mennessä kärsinyt 878 päivää. Kivuttomia päiviä (joiksi lasken kivut alle kaksi)
on korkeintaan viisi. Joten olen oppinut elämään kivun kanssa.

Kansanparantajaa en ole kokeillut mutta tiedän että siitä ei tapauksessani ole hyötyä. Kansaparantajaa olen konsultoinut.
Olkapäävammani suurin aiheuttaja on kaksi leikkausta jossa toisessa poistettiin luuta kun ortopedin mukaan piti tehdä tilaa...
Tästä seurauksena TOS-syndrooma, jota TYKS:n ortopedit pitävät ns. arveluuttavana/kyseenalaisena diaknoosina.
Eivät ilmeisesti Ortonin (entinen invalidisäätiö) fysiatrian erikoislääkäri tiedä näistä asioista kun on niin kyseenalainen. <- lue sarkasmia :o

Toisessa leikkauksessa pitkänpäänjänne katkaistiin ja ankkuroitiin ruuveilla.
Joten takana kaksi leikkausta ja kolmatta ei kuulemma tehdä haittojen vuoksi. Hoitona ortopedit vaan siirtää
vastuun kipupoliklinikalle ja fysiatrialle sekä omalle lääkärille.
Omalääkäri ollut kyllä todella asiallinen paitsi sen ainoan kerran kun kysyin kannabinoidi lääkityksestä kohdallani.
Totesi vaan että niitä annetaan/kirjoitetaan ainostaa parantumattomasti syöpää sairastaville. Kysyessäni asiaa
farmaseutilta joka lääkettä maahantuo totesi että todella harvoin jos koskaan syöpäpotilaille määrätään. Tiedä sitten ketä uskoa...

Eli eli asiaan. Ilmoittelen tänne kyllä kokemuksiani kukan ihmeellisestä mahdollisesti parantavasta/kipua lievittävästä maailmasta kunhan pääsen testaamaan,
jos tämä asiani nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tai apua jollekin muulle.

Yst. terv. tuleva ex-opioidi narkomaani

Ps. Kirjoitusvirheet ja yhdyssana virheet menee ADHD:n piikkiin aika sujuvasti!
....että näin täällä Suomen Turuus :pimp:

Tomppa-70

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 5.1.2010 12:33

No niin pitkästä aikaa!

Nyt olen kahteen otteeseen päässyt testaamaan yrttiä kiputilojen hoitoo. Ensimmäisellä kerralla annostus oli ehkä hieman reilu ja överit oli aika liki. Pilvi kesti reilut 4h. Tämän jälkeen
kivut kyllä rauhoittuivat huomattavasti eli putosi 1-10 asteikolla 9->3. Mikä mielestäni oli huima tulos. Kun pilvi meni ohi ja aloin nukkumaan niin liikuttelin peukaloa ja keskisormea
naputtelemalla yhteen niin olkapäässä oleva ongelmakohdassa oli sellainen tunne kuin saisi orgasmin tästä naputtelusta, todella mystistä, mutta tuntui aivan sairaan hienolta ja välillä
en tuntenut kipua lainkaan, mikä oli aivan sika siistiä! Sitten jos haetaaan jotakin negatiivistä niin oli tietenkin nämä mässyt. En kuuna päivänä ole voinut kuvitelle että maksamakkara
reissumiehen päällä voi maistua niin taivaalliselta. Noita kyseisiä leipiä ei tullut sitten syötyä kuin tuollaiset vaivaiset 6kpl, leipä+ voi+maksamakkara+kermajuusto+tuoremehu ja avot kun oli hyvää.
Negatiivistä oli et tuntui kuin halkeaisi ja olisi michelinukko joka vyöryy eteenpäin.

Yhteenvetona voisin todetata että minun tapauksessani kokemus oli kiitettävä+. Joten laitan asian menemään eteenpäin tässä lääkekäyttöön tarkoitetussa kannabis prosessissa.
Tällä hetkellä kipulääkityystäni on hivenen rukattu kun ei ollut apua tästä päivä annoksesta joka oli Ocxycontin 40mg + Ocxynorm 5mgX5-6kpl ja phimmillaan TK:ssa puudutus piikkejä 4kpl.
Lääkitys muutettiin seuraavanlaiseksi päiväannokseksi: 40mg Ocxycontinia (20 + 20mg aamulla illalla), + Indalgin 30mg x 3, + Diapam 5mg x 3 (Diapam siksi että renttouttaa lihaksia olkapään alueelta)
Tällä lääkityksellä mennään nyt. Olen saanut jätettyä noita Oxynormia (5mg) melkein kokonaan pois. Kivut pysyneet 2-4, mikä on suurta edistystä. Yrttiä kokeilen seuraavaksi jos kivut jostakin syystä taas
pomhsahtaa ylöspäin.

Jos jollakin on jotain kysyttävää tai kommentoimista niin tähän jatkoa vain tai jos haluu, niin privana vaan viestiä tulemaan.
Laittakaa hyvät ihmiset kommentteja ja näkemyksiänne tulemaan.

Ja vielä kerran kiitos henkilölle joka tarjosi minulle tämän mahdollisuuden kokeilla yrttiä kipuihini, kiitos! :D

ambient
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ambient » 5.1.2010 13:23

Tosi hieno juttu jos on noinkin hyvin kipuihin auttanut. :) Tipahdin tolle mässy jutulle :lol: tuttu tunne.. Meinasitko tulevaisuudessa pistää omat rohdot kasvaan?

reverend

ViestiKirjoittaja reverend » 5.1.2010 21:12

Hyvä että toimii! :D Perustat oman "salaisen puutarhan" niin saat vielä virkistävän harrastuksen!
Tuolla: https://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=38366 mainitussa Treating Yourself- lehdessä on mielenkiintoista luettavaa jos vaan kieli taittuu.

Tomppa-70 kirjoitti:Ensimmäisellä kerralla annostus oli ehkä hieman reilu ja överit oli aika liki. Pilvi kesti reilut 4h. Tämän jälkeen kivut kyllä rauhoittuivat
Niin sitähän voi ja pitääkin ottaa lisää, eli ei kannata ladata hillitöntä lähtölaukausta... :laugh:
Hän oli äärettömän iloinen ja luuli olemansa thaivaassa.

Finncut

ViestiKirjoittaja Finncut » 6.1.2010 14:14

Sulla on pitkä tie edessä jos meinaat kontit jättää, mutta jos sen pystyt tekemään se on hieno asia.
Näytä itsellesi älä muille näin onnistut.

Terv myös AD/HD ja sitä sun tätä.
Sekaisin selvinpäin.

Tomppa-70

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 9.3.2010 17:26

No niin pitkästä aikaa...
Oxcygontinin olen pystynyt puolittamaan viikossa 40->20 mg päivässä. :lol:
Ei huomattavia vieroitus oireita.
Asia lääkekannabiksesta on edennyt sille asteelle, että tarvittavat paperit
olen saanut toimitettua neurologille ja nyt vain odotan...
Kukkaa olen muutaman kerran joutunut ottamaan 9:n kipuihin, hyvällä
vasteella, nyt onnistunut annostelukin oikein ja pilvi lyhempi ja miellyttävämpi.

Näillä mennään kun muuta ei voi!

Paalaan asiaan taas kun on jotain kerrottavaa. :D

Kevään odotusta vaan kaikille foorimilla käyville :wink:

suurta apua saanut

ViestiKirjoittaja suurta apua saanut » 12.3.2010 0:16

Kannattaa kokeilla eft:tä kipuihin, masennukseen ja oikeastaan kaikkiin negatiivisiin tuntemuksiin. Perustuu alunperin akupunktioon, lyhyesti sanottuna menetelmässä "taputellaan" kehon energiakanavien (ns. meridiaanien) päätepisteitä samalla kun keskitytään negatiiviseen tunteeseen, esim. kipuun. Tämä metodi näyttää ja vaikuttaa todella oudolta, mutta toimii! www.eft.fi sivulta saa ladattua ilmaisen käsikirjan.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! :)

Tomppa-70

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 12.4.2010 20:22

:evil: V*tuttaa!!

Apteekista tuli negatiivinen vastaus! Ehkä myöhemmin..
Oxycontin on ollut pakko nostaa takaisin 40Mg/päivässä.
Vakuutusoikeudesta hylkäyspäätös että ei ole työtapaturma, koska minulla on kuulemma taipumus olan sijoiltaan menoon,mielenkiintoista
tässä on se että minulla ei ole koskaan mennyt olkapää sijoiltaan.... mutta heidän mielestään on taipumus ja se riittää, voi perkele etten paremmin sano!!
Onneksi tuli lupa valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen ja oikeusaputoimisto hoitaa asiaa.

Kivut tasasessa 3-5 kolmea morfiinia(oxycontin 20Mg, Indalgin 30Mg+5Mg diapam+Ocynorm 5Mg) syödessä
ja parikertaa ärtyy viikossa niin että ei auta kun mennä päivystykseen käkkimään neljäksi tunniksi että
saa Lidocain puudutus piikit olkaan trikkerpisteisiin, sitten kyllä on mukavaa 5-6h.

Nyt olen ottanut TYKS:n potilasasiamieheen yhteyttä ja homma menee taas nytkähtäen eteenpäin kun käsi
kuvataan varjoainetehosteisesti ja kuvaan astuu joku kuulemma "maanläheisempi" ortopedi joka ei tuijota
vanhoihin papereihin vaan kuuntelee potilasta, toivottavasti näin käy. Alkaa toi elämän lanka olla jo pikkuisen ohuen
puoleinen tästä 30kk kestäneestä kipuhelvetistä!

Mutta kaikille ketkä on zempanneet / avustaneet niin kiitos kaunis.

Katsellaan miten elämä voi vielä potkia päähän...
Joten jatkan taas joskus kun on jotain kerrottavaa.

Mukavaa kevättä kaikille "hampuuseille" :laugh:
Viimeksi muokannut Tomppa-70, 13.4.2010 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

äly

ViestiKirjoittaja äly » 12.4.2010 20:47

itte oli kanssa parin vuoden opiaatti koukussa leikkausten takia ja sitä seuras pitkä vuodelepo ja armoton masennus. koitin lopettaa lääkkeet ja sitä seuras käsien tärinä ja hikoilu mutta sain hyvän tilaisuuden tutustua hamppuun sen jälkeen en ole pillereitä ikinä ottanu. edes buranaa.
leikkauksista jäi erikoista kroonista kipua mihin hamppu auttaa huomattavasti paremmin kuin mitkään ns lailliset lääkkeet. :think:

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 12.4.2010 22:07

Saakohan Suomessa enää ollenkaan reseptejä lääkekannabikselle? Olen siinä käsityksessä että aika hiljaista on sen suhteen.

Vakuutusoikeuden päätökset ovat myöskin usein käsittämättömiä, ilmeisesti kyseinen elin on puolueellinen.

Nutcase

ViestiKirjoittaja Nutcase » 24.4.2010 16:01

Mulla on hirvee hermosärky ja lekurit on nostaneet tassut pystyyn. Vituttaa edes käydä lääkärissä, kun mitään panacodia vahvempaa ei suostuta kirjoittamaan, koska niistä voi mennä "pää sekaisin" ja pannarit eivät mulla auta yhtään kipuun. Masentaa ja vituttaa jatkuva kipu ja, koska olen nuori ihminen, kipujani ei edes oteta todesta, vaan pelkän naaman perusteella leimataan narkiksi, joka ruinaa "huumeita". :( Luonnonlääkintä tuntuu ainoalta ratkaisulta. Itse en voi kasvattaa, joten täytyisi jostain metsästää kokeilusatsi, että olisiko kannabiksesta apua. En voi käsittää, että kuinka suomalainen kivunhoito voikin olla niin perseestä..

Tomppa-70

ViestiKirjoittaja Tomppa-70 » 24.4.2010 17:32

Paska homma jos sullakin on samoja ongelmia. Suosittelen ottamaan yhteyttä lähimpään kipupoliklinikkaan.
Löytyy ainakin suurimmasta osasta yliopistokaupungeista. Eikun lekurilta lähete kipupolille niin asiasi etenee.
Jos omalääkäri ei kirjoita niin ota itse yhteyttä kipupolille, sieltä kyllä annetaan vaikka millaisia nappeja että kivut pitäisi
pysyä kurissa. Itselle kirjoitettu kipupolilta:
lyricat 30mg -> 600mg/päivässä, norspan kipulaastareita, oxycontteja, oxynormeja, tramalia jne. jne

Tietenkin kokeilla kannattaa luonnon antimia :pimp: jos ne tehoaa.

Zemppiä sulle Nutcase!

Kerro ihmeessä miten sinun asiasi etenee.

Nutcase

ViestiKirjoittaja Nutcase » 24.4.2010 17:45

Mä varaan maanantaina yksityiseltä puolelta lekuriajan vähän isompaan kaupunkiin, kun ei tästä tule mitään, että julkisella puolella ei anneta kunnollista kivunlievitystä ja jo pelkän ajan saaminen lekurille on tuntien jonotuksen alla.. Mulla on myös yks urheiluvamma,mitä julkisella puolella ei oo kunnolla hoidettu ja ajattelin sen tutkituttaa yksityisellä myös. Kyllä vihree linja vaikuttas olevan se paras linja :).

mimmi81

ViestiKirjoittaja mimmi81 » 24.4.2010 20:48

Hyvä, että tomppa on saanut kipuihinsa apua täältä :) Toivottavasti myös nutcase saa.Kenenkään ei pitäisi joutua elämään kipujen kanssa saati sitten nauttimaan niihin lääkettä jolla on suuria haittavaikutuksia.Suomessa pitäisi olla eri linjaus tuon lääkekannabiksen suhteen.Lääkärit vaan on ihmeen ennakkoluuloisia vaikka luulisi,että kun lääkelistalla tuo on niin sitä myös määrättäisiin kipuihin.

Onhan vastaava "ehdotteluoikeus" myös psyykkisesti sairaalla ihmisellä joten miksi ei myönnettäisi samaa oikeutta myös kipuihin.

Nutcase

ViestiKirjoittaja Nutcase » 26.4.2010 16:36

Aina yhtä ihanaa saada lääkäriltä kohtelu, kuin oisin narkomaani ja sitten vaan, että anteeksi en voi auttaa.. Hermokipulääkkeitä ei voi aloittaa, koska on niin nuori ja niin edespäin. Sairaalaan ei voi ottaa sisälle vasta kuin äärimmäisenä keinona. Muut lääkkeet kolaroi niin ettei edes tramalia voi koittaa ja oxycontista eivät ala edes puhumaan, kun siitä menee se "pää sekaisin"(niinku tästä kivusta ei sekoaisi). Siispä olen tällä hetkellä naimisissa sängyn ja lattian kanssa, koska makuuasento on ainut missä voin olla, että kipu on "vain" vitosen luokkaa. Yrtistä olen varovasti valituille ystäville maininnut, mutta vihreän linjan omaavan henkilön etsintä jatkuu yhä..

jopoliini

ViestiKirjoittaja jopoliini » 28.4.2010 18:43

Lupaan tässä ja nyt, että seuraavasta sadosta lahjoitan 5g kuivaa kukintoa Nutcaselle mikäli hän on täysikäinen, ja Tompalle, mikäli hän yrttiä kipuihinsa vielä tarvitsee. Palailen aiheeseen n.5vkon päästä.

-jpl

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”