slow life kirjoitti:Sellainen kysymys, että voiko hasiksen käsittelystä tulla pilveen? Siis niin että ensin on hasista kädessä ja sitten tunkee sormensa vaikka nenään. Siis ihan teoriassa.
Kävin järjestyksenvalvojakurssin ja siellä oli sitten huumevalistus 60-luvun hengessä ja muoviin pakattu hasislevy kulki kädestä käteen. No valistajamme neuvoi kahteen otteeseen käymään pesemässä kädet, jotta emme olisi kohta pilvessä. Myöskään poltetun kannabiksen sulotuoksua emme samasta syystä päässeet haistelemaan

Kyllä pelkästä käsittelystäkin voi tulla pilveen. Minä ainakin uskon näin ihan johtuen omista kokemuksistani.
Siemeniäkin kun rauhassa perkkailee muutaman tunnin ja sormet on mustina hartista, niin olo on minulla ainakin
sellainen kuin olisi kevyessä pilvessä. Hyvin miellyttävä tunne. Ei tosin sitten riitä lähellekkään tuo, että ''kädestä käteen''
Sormenpäiden läpi imeytyy jonkin verran thc:ia, mutta määrät on aika pienet ja vaatii pitkäaikaisen kosketuksen
jotta sitä vaikuttava määrä imeytyy, ei ole tarvetta erikseen sitä limakalvoilleen laittaa, vaikka se sieltä nopeampaa
todennäköisesti imeytyykin kehoon. Pelkkä poltetun kannabiksen tuoksu itsessään ei vielä riitä saamaan ihmistä pilveen
vaan kyllä se vaatii keuhkoistakin imeytyessään suhteellisen paljon. Vaikkei toleranssia olisikaan, niin ei pelkästä hajusta
vielä pilveen pääse. Jos muuta väittää niin se on placeboa. (tietenkin nyt pois luettuna useat kymmenet kilot kerralla)
Missäs muuten tuon kurssin kävit ja olet vissiin menossa johonkin rajalle töihin? Minulla on parikin työpaikkaa ja yksi niistä
on järjestyksenvalvojan työ ja täytyy sanoa, että aika bullshitiltä kuulostaa tuo sun tarinasi.
Taitaapi olla joko satua tai sitten sillä sun kouluttajallasi ei ole ihan perinteiset opetusmenetelmät (plus luvat suattaapi uupua)
Kun aine on määritelty huumausaineeksi, sen tuotanto, valmistus, tuonti Suomen alueelle, vienti Suomen alueelta, kuljetus, kauttakuljetus, jakelu, kauppa, käsittely, hallussapito ja käyttö on huumausainelain (373/2008) 5 §:n yleiskiellon mukaan kielletty. Kiellon rikkominen on säädetty rangaistavaksi rikoslain (39/1889) 50 luvussa. Kiellosta voidaan poiketa lääkinnällisissä, tutkimuksellisissa ja valvonnallisissa tarkoituksissa.
Rajavalvonnan kohdalla ymmärtäisin tuon, että työntekijällä on tärkeää tuntea kielletyt aineet, mutta tälläiselle perus ovimikolle
on yks hailee joku hasisnippi. Meilläkin ''opeteltiin'' tunnistamaan huumausaineet teoreettisesti. Lain puolesta nimittäin on kohtuullisen
vaikeaa saada lupa hankkia ja esitellä huumeita yleisölle. Tuossa yllä lainaus finlexistä. Mikäli teillä on kädestä käteen kuletettu
oikeasti sitä kantsua niin siinäkin jo rikotaan lakia. Normi järkkärin työ nimittäin ei vaadi sen kummempaa huumausainetuntemusta.
Riittää kun osaa vaan suurinpiirtein tunnistaa kielletyt aineet. Sellainen herrasmies sääntö muuten näin välittömästi joka kyllä sopii
useaan muuhunkin elämän osa-alueeseen, että myös näissäkin hommissa sattuu ja tapahtuu, eikä kaikki mene aina välttämättä
niinkuin lakikirjassa seisoo, mutta niistä ei helvetti sentään kirjoitella mitään nettiin. Jos se teidän kouluttajanne on itse hommannut
pienet määrät huumeita demonstrointitarkoituksessa, että teillä olisi mahdollisimman laaja-alainen koulutuspohja, ei siitä todellakaan
kirjoitella mitään tai paukutella henkseleitä, että mepä päästiin tekemään tälläistä. Kasvotusten voi noista jutuista sitten jutella, ei netissä.
Eikös jätkäkin ole siemeniä duunaillut, vai miten sä hoidat sen perkkaamisen? Pienet kasvit tykkään tehdä pelkillä paljailla sormilla,
mutta isommat määrät vetäisen siivilän läpi. Siitäkin tosin tarttuu hartsia sormiin ihan kivasti.
Mutta tosiaan taitaa se vaatia ainakin sen parin tunnin käsittelyn, että sormien läpi mitään vaikuttavaa määrää imeytyy.
Vaikka tolea onkin ihan kohtuudella niin kyllä se perkkaaminen mulla ainakin päwähtelee jossain kohtaa.