Virallinen kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
-
qmies
Re: Virallinen kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Kofeiini ei aiheuta havaittavia ongelmia kaikille, suurimmalla osalla maksa kykenee hajottamaan kofeiinia niin tehokkaasti, että kertymää ei synny tarpeeksi aiheuttaakseen oireita. Noin 10-20% käyttäjistä saa yleensä ahdistuneisuuteen liittyviä oireita mutta tämän syytä ei ole voitu tutkia, koska USA:ssa suurteollisuus käytännössä määrää mitä tutkitaan ja mitä ei. Miksi Suomessa ei ole tutkittu kansanhuumeen pitkäaikaisvaikutuksia... kysykää sitä Suomen lääkärikunnalta.
Kofeiiniherkkyyden omaava henkilö saa akuutin myrkytyksen oireita jopa kupillisesta kahvia, ellei herkkyyttä ole, voivat oireet aiheutua kofeiinin ja/tai sen aineenvaihduntatuotteiden kertymisestä kehoo maksan huonon suodatuskyvyn vuoksi.Maksan suodatuskyky voi myös heikentyä pitkän altistuksen tai korkeiden pitosuuksien vuoksi.
En ole esittelemässä teorioita, alla olevasta linkistä löytyy hakusanalla "caffeine" 22258 kofeiinia käsittelevää tutkimusta. Kun olet opetellut erottamaan validin tutkimuksen sellaisesta, joka on tilattu propaganda ja mainostarkoituksiin, voit perehtyä täällä kofeiiniin ja sen vaikutuksiin elimistössä ja erityisesti aivoissa, kuten itse olen tehnyt viime talvesta lähtien. Kun olet tehnyt tämän, voimme keskustella asiasta uudelleen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez
Kofeiiniherkkyyden omaava henkilö saa akuutin myrkytyksen oireita jopa kupillisesta kahvia, ellei herkkyyttä ole, voivat oireet aiheutua kofeiinin ja/tai sen aineenvaihduntatuotteiden kertymisestä kehoo maksan huonon suodatuskyvyn vuoksi.Maksan suodatuskyky voi myös heikentyä pitkän altistuksen tai korkeiden pitosuuksien vuoksi.
En ole esittelemässä teorioita, alla olevasta linkistä löytyy hakusanalla "caffeine" 22258 kofeiinia käsittelevää tutkimusta. Kun olet opetellut erottamaan validin tutkimuksen sellaisesta, joka on tilattu propaganda ja mainostarkoituksiin, voit perehtyä täällä kofeiiniin ja sen vaikutuksiin elimistössä ja erityisesti aivoissa, kuten itse olen tehnyt viime talvesta lähtien. Kun olet tehnyt tämän, voimme keskustella asiasta uudelleen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez
Suomen hallitus ei varmasti ole tekemässä asialle mitään, koska se ei heille kuulu. Pitäisi keskustella tutkijoiden kanssa. Voit ottaa yhteyttä johonkin EU:n tutkimuslaitoksiin. Siitä ei varmaan mitään tule, että postailet ympäri nettifoorumeita mielipiteitäsi. Ne ovat kaikki vain mielipiteitä, ennenkuin saat kokonaisen raportin lähteineen julkaistua jossain tiedealan julkaisussa.
Aivan naurettavaa antaa linkki 22258 kofeiinitutkimukseen, jos kerta olet jo lukenut sieltä ne tutkimukset, mihin tietosi perustat. Anna sieltä vaikka 10 mielenkiintoisinta, niin jotain voisi ruveta kiinnostamaan.
Pitää myös muistaa, että vaikka tutkimusraportti laitetaan tuonne satojen tuhansien tutkimusten sekaan, tutkimuksessa voi silti olla virheitä. Jos vaikka 95% tutkimuksista sanoo kahvin olevan vaaratonta, varsinkin kun niitä on älyttömän paljon, on ihan turhaa kallistua sinne loppujen puolelle, paitsi jos tutkimus ei ole ollut puolueetonta. Johdat siis kahvin vaarallisuuden salaliittoteoriasta.
Tottakai joillekin ihmisille tulee herkemmin kofeiinista oireita, mutta ei sitä tarvitse kaikkiin yleistää. Kahvia ei tulla kriminalisoimaan siksi, että jotkut ovat sille allergisia.
Savuposti, toivottavasti tässä on jotain järkeä
.
Tulee mieleen jehovan todistajat, kun kiertelevät kaikille julistamalla miten pääsee taivaaseen, eikä ketään kiinnosta. Jehovan todistajilla on kuitenkin sentään lähteitä mitä esittää.
Aivan naurettavaa antaa linkki 22258 kofeiinitutkimukseen, jos kerta olet jo lukenut sieltä ne tutkimukset, mihin tietosi perustat. Anna sieltä vaikka 10 mielenkiintoisinta, niin jotain voisi ruveta kiinnostamaan.
Pitää myös muistaa, että vaikka tutkimusraportti laitetaan tuonne satojen tuhansien tutkimusten sekaan, tutkimuksessa voi silti olla virheitä. Jos vaikka 95% tutkimuksista sanoo kahvin olevan vaaratonta, varsinkin kun niitä on älyttömän paljon, on ihan turhaa kallistua sinne loppujen puolelle, paitsi jos tutkimus ei ole ollut puolueetonta. Johdat siis kahvin vaarallisuuden salaliittoteoriasta.
Tottakai joillekin ihmisille tulee herkemmin kofeiinista oireita, mutta ei sitä tarvitse kaikkiin yleistää. Kahvia ei tulla kriminalisoimaan siksi, että jotkut ovat sille allergisia.
Savuposti, toivottavasti tässä on jotain järkeä
.
Tulee mieleen jehovan todistajat, kun kiertelevät kaikille julistamalla miten pääsee taivaaseen, eikä ketään kiinnosta. Jehovan todistajilla on kuitenkin sentään lähteitä mitä esittää.
"Hampun kasvattaminen on melko työlästä, sillä siihen tarvitaan muun muassa lamppuja ja kastelulaitteita".
Lähetetty 17.10.2008 14:28:
näin skeptiseltä näkökannalta b8s:ltä avocadolta on tullut sopivan kriittistä kommenttia. päivän sana lienee ... VERTAISARVIONTI.
eihän mitään vakavasti otettavaa tutkimusta voi tehdä siltä pohjalta että "musta tuntuu että suuret ylikansalliset yhtiöt ryöstää meitä ja estää parantumasta" tai "kummipojan kämppäkaveri parantui tällä luonnonlääkeellä"
ennen kunnollisisa todisteita nämä on aivan höpö höpö juttuja,
siksi rick simpson ja qmies on on näin skeptikon silmissä samalla viivalla.
qmiehelle haluan sanoa että en ole missää vaiheessa verrannut kahvia ja hamppua molempia käytän kohtuullisesti. kahvi nyt on,... no kahvia.
enkä hamppuakaan pidä minään haile selassien luomana ihmeyrttinä joka parantaa kaikki vaivat ja vie murheet pois. enkä kiellä etteikö joissain sairauksissa olis hampusta apua... mut kyllä tämä simpson aika pitkälle näissä väitteissään menee.
sanoit että kahville herkistyneet saavat oireita jo yhdestä kupista mutta toisealta pähkinäallergikotkin saavat oireita jopa yhdestä pähkinästä. tästä suivaantuneena haluan että tarja kaataa hallituksen (ei sillä etteikö tämä nettimatin ja jyrkiboyn hallitus joutais kaatuakkin) koska pähkinöitä myydän jopa pienille lapsille.
melkein kuten tämän hampun kriminalisointi jos halutaan kieltää esim kahvi kaikilta, sillä perusteella että qmiehen mukaan 20% saa oireita. jäähän sitä vielä se 80% jotka eivät saa oireita ja voivat jopa nauttia kupillisesta mokkaa silloin tällöin.
etkö sä vaan voi lopettaa sitä sumpin litkimistä... pitääkö koko suomen kansan lopettaa? itse olen lopettanut tupakoinin, eikä minua muiden tupakointi haittaa. vaikka ihan todistetusti on vaarallista puhaa.
Lisätty 11 minuutin jälkeen:
hauska linkki luotettavuudesta en tidä... mutta näin ajankuluksi menee.
itse tarvisin 211.18 kuppia pikakahvia menettääkseni henkeni
http://www.energyfiend.com/death-by-caffeine
pick your poison...
näin skeptiseltä näkökannalta b8s:ltä avocadolta on tullut sopivan kriittistä kommenttia. päivän sana lienee ... VERTAISARVIONTI.
eihän mitään vakavasti otettavaa tutkimusta voi tehdä siltä pohjalta että "musta tuntuu että suuret ylikansalliset yhtiöt ryöstää meitä ja estää parantumasta" tai "kummipojan kämppäkaveri parantui tällä luonnonlääkeellä"
ennen kunnollisisa todisteita nämä on aivan höpö höpö juttuja,
siksi rick simpson ja qmies on on näin skeptikon silmissä samalla viivalla.
qmiehelle haluan sanoa että en ole missää vaiheessa verrannut kahvia ja hamppua molempia käytän kohtuullisesti. kahvi nyt on,... no kahvia.
enkä hamppuakaan pidä minään haile selassien luomana ihmeyrttinä joka parantaa kaikki vaivat ja vie murheet pois. enkä kiellä etteikö joissain sairauksissa olis hampusta apua... mut kyllä tämä simpson aika pitkälle näissä väitteissään menee.
sanoit että kahville herkistyneet saavat oireita jo yhdestä kupista mutta toisealta pähkinäallergikotkin saavat oireita jopa yhdestä pähkinästä. tästä suivaantuneena haluan että tarja kaataa hallituksen (ei sillä etteikö tämä nettimatin ja jyrkiboyn hallitus joutais kaatuakkin) koska pähkinöitä myydän jopa pienille lapsille.
melkein kuten tämän hampun kriminalisointi jos halutaan kieltää esim kahvi kaikilta, sillä perusteella että qmiehen mukaan 20% saa oireita. jäähän sitä vielä se 80% jotka eivät saa oireita ja voivat jopa nauttia kupillisesta mokkaa silloin tällöin.
etkö sä vaan voi lopettaa sitä sumpin litkimistä... pitääkö koko suomen kansan lopettaa? itse olen lopettanut tupakoinin, eikä minua muiden tupakointi haittaa. vaikka ihan todistetusti on vaarallista puhaa.
Lisätty 11 minuutin jälkeen:
hauska linkki luotettavuudesta en tidä... mutta näin ajankuluksi menee.
itse tarvisin 211.18 kuppia pikakahvia menettääkseni henkeni
http://www.energyfiend.com/death-by-caffeine
pick your poison...
qmies
Nuo vaikuttaa yhtä vaikeilta kuin omat kersani joskus tarhaiässä, fukken wiseasses.
Jos jutut kiinnostaa niin lukekaa jatkossa täältä http://qmies.blogit.fi/
Jos jutut kiinnostaa niin lukekaa jatkossa täältä http://qmies.blogit.fi/
-
Vieras
qmies kirjoitti:Jos jutut kiinnostaa niin lukekaa jatkossa täältä http://qmies.blogit.fi/
Tapu tapu. Ei sun asiassa mitään, ajoittaisessa levottomassa tyylissä, ylitsevuotavuudessa ja sekavuudessa sitä huomautettavaa on. Koita olla blogissa asiallinen ja hillitty. Äläkä pliis sotke pilveä siihen soppaan, vaan keskity kofeiiniin.
Tsemiä.
Samaa mieltä tuosta ettei hampulla ole mitään tekemistä kofeiinin vaarallisuuden/vaarattomuuden kanssa. Jos todella on kofeiinia vastaan, kannattaa olla muutenkin puhtain pöydin liikenteessä. Kannabiksen mainitseminen vain vie uskottavuuden eikä edistä kumpaakaan tarkoitusta.
onpa taas....
Juon paljon vihreää teetä, mutta mun pitäis juoda 373.15 kuppia sitä et henki lähtis. Hyi, mielummin ampuisin itseni!
Juon varmaan ton verran vuodessa
Juon paljon vihreää teetä, mutta mun pitäis juoda 373.15 kuppia sitä et henki lähtis. Hyi, mielummin ampuisin itseni!
Juon varmaan ton verran vuodessa
Hulluudella ei ole rajoja, rajat ovat hulluutta
Mitenkään kellekkään erityisesti sanojani kohdistamatta mutta skeptikot ja muut skeptisyys-liikkeen taakse piiloutuvat ihmiset edustavat sitä ihmisrotua jotka ovat riskiryhmässä joilta jää kokematta esim vastakkainen sukupuoli tyystin! Internet on onneksemme sivistänyt heitä koska muuten käsite naaras voisi olla äkisti käsittämätön ja siten huuhaaksi määriteltävä asia. Iän myötä onneksi heilläkin näkökulmat avautuvat ja onnekkaiden sattumien myötä he saattavat törmätä Pirkkoon tai Perttiin hämärässä tilassa ilman että tarvitsee liiemmin spekuloida luonnon käyttäytymismalleja matemaattisen kaupallisuuden sumentamien ajatusten läpi. Good for them..
Reggaa vaan itsesi tänne qmies, ajatuksensa perustelemaan pystyvät hörhöt ja toisinajattelijat ovat oikeasti ihmisiä keitä minä haluan oppia tuntemaan paremmin!
A
Ps. Rick Simpsonin nimi on tullut esiin täälläkin useasti - Ukko ei ole tehnyt mitään muuta kuin antanut kasvot ja helposti lukemaan tottumattomille ihmisille soveltuvan median tiedon levittämiseksi. Parempi hakuteos on Jack Hererin kirja mutta hänenkin kirja on lähinnä kooste - sirpaletieto on monissa kirjoissa ja testattavissa jne. Jaska the pyllynkin kannattaa vaan hissukseen alkaa tutustumaan materiaaliin että voi vaikka parantaa äitinsä kun syöpä alkaa olla tuloillaan. (Jossain joku on kirjoittanut että poika kasvaa vasta mieheksi silloin kun on haudannut äitinsä että.. no..)
Reggaa vaan itsesi tänne qmies, ajatuksensa perustelemaan pystyvät hörhöt ja toisinajattelijat ovat oikeasti ihmisiä keitä minä haluan oppia tuntemaan paremmin!
A
Ps. Rick Simpsonin nimi on tullut esiin täälläkin useasti - Ukko ei ole tehnyt mitään muuta kuin antanut kasvot ja helposti lukemaan tottumattomille ihmisille soveltuvan median tiedon levittämiseksi. Parempi hakuteos on Jack Hererin kirja mutta hänenkin kirja on lähinnä kooste - sirpaletieto on monissa kirjoissa ja testattavissa jne. Jaska the pyllynkin kannattaa vaan hissukseen alkaa tutustumaan materiaaliin että voi vaikka parantaa äitinsä kun syöpä alkaa olla tuloillaan. (Jossain joku on kirjoittanut että poika kasvaa vasta mieheksi silloin kun on haudannut äitinsä että.. no..)
Viimeksi muokannut Amatööri, 19.10.2008 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
qmies
Kiitos kutsusta mutta ajattelin keskittää energiani pelkästään blogiin. Tervetuloa sinne ja jos on kysyttävää, minuun saa myös yhteyden sitä kautta. Tervetuloa =)
-
Hamppupappa
Amatööri kirjoitti:Mitenkään kellekkään erityisesti sanojani kohdistamatta mutta skeptikot ja muut skeptisyys-liikkeen taakse piiloutuvat ihmiset edustavat sitä ihmisrotua jotka ovat riskiryhmässä joilta jää kokematta esim vastakkainen sukupuoli tyystin! Internet on onneksemme sivistänyt heitä koska muuten käsite naaras voisi olla äkisti käsittämätön ja siten huuhaaksi määriteltävä asia. Iän myötä onneksi heilläkin näkökulmat avautuvat ja onnekkaiden sattumien myötä he saattavat törmätä Pirkkoon tai Perttiin hämärässä tilassa ilman että tarvitsee liiemmin spekuloida luonnon käyttäytymismalleja matemaattisen kaupallisuuden sumentamien ajatusten läpi. Good for them..
A
miten mahdat perustella väitteen että skeptikot eivä saa naista?
jackass on 35 ja onnellisesti avoliitossa, upean naisen kanssa. amatöörin henk. koht. mieltymyksistä parinvalinnan suhteen minulla ei ole tarkempaa tietoa, mutta koska tämä pertti on erikseen mainittu sen voisi olettaa viittaavan poikarakkauteen tahi vähintäänkin bi seksuaalisuuteen.
tätäkin foorumiakin kun lukee, niin useinkin pieni skeptisyys olisi paikallaan. milloin mitkäkin nibrut ja ja galagtisen neuoston valoalukset ovat tulossa muuttamaan maapallon maapallon värähtelytaajutta sopivaksi viidenteen ulottuvuuteen, muista tuomiopäivän profetioista puhumattakaan.
lääketiedettäkin täällä syytellään salaliitoista...(lääketeollisuuden sätkynukke joka oikein haluaa pitää ihmiset sairaana vain myydäkseen kalliita lääkkeitä) vaikka kiistattomasti voidaan sanoa että juuri lääketiede on nostanut ihmisten eliniän odotetta kolmanneksella viimeisen sadan vuoden aikana.
enkä minä nyt muutenkaan tajua mihin tällä kirjoituksellasai pyrit??? minä olen esittänyt epäilyni tätä rick simpson "dokumenttia kohtaan". siinä on monia kohtia mitkä viittavat miltei hamppu-uskovaisuuteen. niistä olen kirjoittanut jo aiemmin.
olen myös kirjoittanut perusteita oman väitteeni tueksi sekä antanut linkin tieteen kuvalehdessä olleeseen söypien hoitoihin liittyvään artikkeliin.
miten jack the pyllyn äidin mahdollinen syöpä /hautaus ja kasvu pojasta mieheksi liityy tähän asiaan?. itse olen kuullu niinkin hurjan väitteen että vasta armeejassa tehdään pojista miehiä
eikä minulla ole mitään qmiehen kirjoittelua vastaan (qmiehen blogissa on erittäin kauniita runoja jotka sisältävät taidokasta sanan käyttöä) ...anteeksi jos olen jonkun mielen pahoittanut kärkkäillä kirjoituksillani. en yhtään epäile ettikö esim qmiehelle olis voinut osua huono ja epäpätevä lääkäri(ihmisä nekin vaan ovat)... mutta ei siitä voi vielä tehdä koko lääketiedettä koskevia linjan vetoja.
se että joku kokee saavansa esim hampusta apua vaivoihinsa on pelkästään positiivinen asia, mutta hyvin on tiedossa myös ns lumelääkeiden vaikutusmekanismit.
muutenkin nämä argumentit pitää esitää henkilökohtaisina kokemuksina ei absoluuttisena totuutena. eikä ainakaan tutkittuna tietona koska sitä qmiehen eikä rick simpsonin väittämät todellakaan ole.
Viimeksi muokannut jackass, 22.10.2008 3:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
qmies
Hamppupappa kirjoitti:Oletko kenties qmies kirjoittanut tämän.
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_sh ... _mode=flat
Kyllä se on minulta ja löytynee täältäkin, olenhan perehtynyt nimenomaan kannabiksen lääkekäyttöön erilaisissa tiloissa mutta myös kannabiksen olemukseen itsetuntemuksen suhteen, etenkin sen taipumukseen estää obsessiivista putkiajattelua, jolle ihmisen rakentama ympäristö ja teknologia perustuu ja taipumusta edistää luonnon "fraktaalimallista" ajattelua ja kokemista.
Lähetetty 6.11.2008 12:09:
Rick Simpsonkin sanoo dokumentissaan ettei pajauttelulla ole paskan vertaa vaikutusta syöpään. Öljystä siinä puhutaan, vitun vahvasta kannabisöljystä. Ja sitä ei varmaan missään päin maailmaa ole valtion taholta hyväksytty lääkkeeksi. Vai onko? En ole ainakaan kuullut. Minä ainakin kieltäytyisin sädehoidosta. Oletko tavannut ihmisiä jotka käyvät sädehoidossa syöpänsä takia? He ovat aivan vitun huono kuntoisia tämän hoidon takia. Hyvällä mäihällä hoito toimii, mutta siihen tarvitaan nimenomaan mäihää. Toivotaan, että hoito ei kerkiä tappamaan niin paljon terveitä soluja, että elimistösi romahtaa totaalisesti.
----------
Lisätty 27 minuutin jälkeen:
Ei se tarkoita, että jos lääkkeellä saat jonkun sairauden parantumaan elinikäsi kasvaa. Voi vitun jeesuksen kevät... Oiskohan kyse kuitenki elintason yleisestä noususta? Ei keski-ikä tarkoita, että kaikki ihmiset elää siihen ikään. Luuletko ettei nykyään jotkut kuole alle 60v.? Tai sitten luuletko ettei 100v. sitten joku elänyt yli 75v.? Eikä valan vannominen pakota ketään tekemään moraalisesti oikein. Vitun naiivi olet.
Ja lopuksi pitää mainita, että vaikka qmies olisi oikeassa, en kannata millään tavalla kahvin tai minkään muunkaan aineen kriminalisointia koska se on juuri sitä yksilönvapauden riistoa. Kannatan sitä, että kaikille pitäisi olla saatavilla mahdollisimman helposti mahdollisimman todenmukaisia tutkimustuloksia, mieluummin useita samasta aiheesta jotta jokainen voi sen pohjalta tehdä ne oikeat ratkaisut itselleen. qmies, sinä olet saanut älyn joka hakee vertaistaan, minä olen saanut kropan joka kestää ja pystyy suodattamaan melkein mitä vaan, olemme siis saaneet kummatkin jotain hyvää.

jackass kirjoitti:en mä kyllä hampulla syöpää vastaan lähtis... vaikka mikä perkeleen rick (amerikan ihmemaasta löytyy monenlaista muutakin saarnaajaa) sanookin että hamppu parantaa kaiken peräpukamista aivokasvaimin. on näissä sytostaateissa /sädehoidoissa aika pitkät tutkimukset kuitenkin takana. jos huomenna sulta löytyis esim haimasyöpä, kieltäytyisitkö vastaanottamasta hoitoa ((se on mahdollista)) ja pajauttelisit vaan rauhassa himassa... siathan ne silkkaa ilkeyttään estää ihmisiä parantumasta. eiköhän tämä ole ihan kansantaloudellisestikin merkittävä asia että mitä terveempinä ihmiset pysyy, niin sen parempi valtiolle..
Rick Simpsonkin sanoo dokumentissaan ettei pajauttelulla ole paskan vertaa vaikutusta syöpään. Öljystä siinä puhutaan, vitun vahvasta kannabisöljystä. Ja sitä ei varmaan missään päin maailmaa ole valtion taholta hyväksytty lääkkeeksi. Vai onko? En ole ainakaan kuullut. Minä ainakin kieltäytyisin sädehoidosta. Oletko tavannut ihmisiä jotka käyvät sädehoidossa syöpänsä takia? He ovat aivan vitun huono kuntoisia tämän hoidon takia. Hyvällä mäihällä hoito toimii, mutta siihen tarvitaan nimenomaan mäihää. Toivotaan, että hoito ei kerkiä tappamaan niin paljon terveitä soluja, että elimistösi romahtaa totaalisesti.
----------
Lisätty 27 minuutin jälkeen:
jackass kirjoitti:höpö höpö.. tätä et kyllä usko itsekään![]()
minkätakia 100v sitten kun ihmiset vielä itse lääkitsivät itseään ainoastaan mm hampulla ja muilla luonnon tuotteilla oli ihmisten eliniän ennuste karkeasti ottaen 50v kun se nykyään on miehilläkin 75v. afrikan maissa lääkitään vieläkin ns luonnontuotteilla ja mikä siellä on ihmisten keski ikä?
ja eikö tämä lääkintä henkilöstö jonkun hippokrateen valankin vanno. että pitäis vähän niinku suojella elämää.
Ei se tarkoita, että jos lääkkeellä saat jonkun sairauden parantumaan elinikäsi kasvaa. Voi vitun jeesuksen kevät... Oiskohan kyse kuitenki elintason yleisestä noususta? Ei keski-ikä tarkoita, että kaikki ihmiset elää siihen ikään. Luuletko ettei nykyään jotkut kuole alle 60v.? Tai sitten luuletko ettei 100v. sitten joku elänyt yli 75v.? Eikä valan vannominen pakota ketään tekemään moraalisesti oikein. Vitun naiivi olet.
Ja lopuksi pitää mainita, että vaikka qmies olisi oikeassa, en kannata millään tavalla kahvin tai minkään muunkaan aineen kriminalisointia koska se on juuri sitä yksilönvapauden riistoa. Kannatan sitä, että kaikille pitäisi olla saatavilla mahdollisimman helposti mahdollisimman todenmukaisia tutkimustuloksia, mieluummin useita samasta aiheesta jotta jokainen voi sen pohjalta tehdä ne oikeat ratkaisut itselleen. qmies, sinä olet saanut älyn joka hakee vertaistaan, minä olen saanut kropan joka kestää ja pystyy suodattamaan melkein mitä vaan, olemme siis saaneet kummatkin jotain hyvää.

scarfacd kirjoitti:
...
olen kyllä katsonut tämän simpsonin pätkän ja mielestäni oli kyllä melkoista puppua.(syyt miksi näin ajattelen on mainittu aiemmin ketjussa enkä viitsi toistaa itseäni)
tästä löytyy myös linkki tiede lehden syöpähoitojen artikkeliin... olettaisin sen olevan luotettavampi lähde mitä rick simpsonin dokumentti.
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.p ... 21&vl=2008
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.p ... 22&vl=2008
ja tottakai syöpäpotilaat ovat huonokuntoisia (ilman säde tai sytostaattihoitojakin)... sehän on monessa tapauksessa tappava tauti... tunsin henkilön jolla todettiin niin myöhäisessä vaiheessa että ei enää annettu muuta kuin kivunlievitystä (ja oli huonossa kunnossa)... vai epäiletkö että hamppuöljyhoidoilla syöpäpotilaat kirmailisivat iloisesti hippasilla ja heittäisivät kuperkeikkoja???
eliniän ennusteella tarkoitin mitä kirjoitin. suomessakin ihmisten keski-ikä on noussut varmaan parillakymmenellä vuodella viimeisen sadan vuoden aikana. se ei tod. tarkoita sitä, ettei joku kuole vaikka 3 vuotiaana (kyllähän mie nyt tämän käsitän kertomattakin
) se nimen omaan tarkoittaa että KESKIMÄÄRIN ihmiset elävät nykypäivänä pidempään.... ja varmaan on elintason nousulla, elintavoilla, ruokavalioilla ja monilla muilla asioilla on merkitystä. mutta kyllä lääketieteelläkin on merkittävä osuus on asiaan, tuskin sinäkään sitä voit kieltää???
sit on vielä asia mikä minua kovasti hämmästyttää... hamppufundmentalismi. ilmenee siten että, kun ilmaantuu joku negatiivinen tutkimus. vaikka tämä hamppu aiheuttaa skitsofreniaa ( tästä ollut täälläkin paljon puhetta ei tarvi todistella) niin täällä on kymmenen minua paljon viisaampaa, sanomassa että ei uskota koska, tutkimuksen ryhmäkoko oli niin pieni tai milloin mistäkin syystä ... mutta annas olla kun you tubesta löytyy video jossa rick setä ja 10-15 muuta tyyppiä kertoo että hamppuöljy parantaa kaikki vaivat maanpäällä (siinä ihan oikeesti sanottiin ettei sellasta vaivaa ole mihin hamppuöljy ei auttaisi) niin se on absoluuttinen totuus ja kaikki kritiikki unohtuu.
amerikassa ja jopa suomessa on myös paljon ihmisiä jotka väittää parantuneensa pyhän hengen avulla, epäilisin että jopa enemmän mitä hampun avulla. eikä sekään välttämättä totta ole ... tai mistä minä tiedän
tästä pärskäytetään vielä linkki edelliselle väittämälle 30 sekunnin googletuksella.
suomi24keskustelut sivulla nimimerkki marliisi54 vastaa ketjun aloittajalle seuraavaa:
Tosi tarina, miespuolisen työkaverin äiti parani rintasyövästä henkiparannuksen avulla, syöpäkasvain hävisi. Ei muuta hoitoa saanut
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0032297812
tästä syystä minä vaadin että sädehoidot on välittömästi lopetettava ja potilaille jaettava virsikirjat sekä vitun vahvaa kannabisöljyä.
Viimeksi muokannut jackass, 12.11.2008 6:43. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
qmies
On väärin verrata skitsofreniatutkimusta ja anekdoottista tositusta syövän paranemisesta. Jos henkilöllä todella on ollut syöpä, löytyy siitä todisteita hänen potilaskertomuksestaan. Jos syöpä on parantunut, ei se vielä riitä todistamaan kannabiksen parantaneen sitä, mutta on kyllä erittäin vahva näyttö, etenkin jos näitä tapauksia löytyy useampia, kuten Rick Simpsonin "asiakaspiiristä". Tässä on olemassa siis tieteellisesti vahva todennäköisyys ja potilaskertomusten kliiniset todisteet, joita voi verrata potilaan nykytilaan.
Skitsofreniatutkimuksessa taas voidaan ainoastaan esittää tilastollinen korrelaatio, joka sekin on lähemmin tarkasteltuna lähinnä kuvitteellinen.
Ei ole mitään perustetta esittää kannabiksen aiheuttavan skitsofreniaa ellei korrelaatio ole selkeästi kymmeniä prosentteja sellaisilla koehenkilöillä, jotka eivät ole koskaan elämänsä aikana käyttäneet mitään tunnettua molekyyliä, joka voisi aiheuttaa skitsofreniatyyppistä oireilua.
Jos koehenkilöt ovat käyttäneet tai edes kokeilleet kokaiinia, amfetamiinia, kofeiinia, lsd:tä, meskaliinia tai jotain muuta tunnetusti psykoottisuutta aiheuttavaa huumausainetta, ei ole mitään keinoa todeta mikä niistä on aiheuttanut oireet.
Tällä argumentoinnilla pystyy kumoamaan kaikki "tieteelliset" tutkimukset, jotka pyrkivät osoittamaan kannabiksen haitallisuutta.
Skitsofreniatutkimuksessa taas voidaan ainoastaan esittää tilastollinen korrelaatio, joka sekin on lähemmin tarkasteltuna lähinnä kuvitteellinen.
Ei ole mitään perustetta esittää kannabiksen aiheuttavan skitsofreniaa ellei korrelaatio ole selkeästi kymmeniä prosentteja sellaisilla koehenkilöillä, jotka eivät ole koskaan elämänsä aikana käyttäneet mitään tunnettua molekyyliä, joka voisi aiheuttaa skitsofreniatyyppistä oireilua.
Jos koehenkilöt ovat käyttäneet tai edes kokeilleet kokaiinia, amfetamiinia, kofeiinia, lsd:tä, meskaliinia tai jotain muuta tunnetusti psykoottisuutta aiheuttavaa huumausainetta, ei ole mitään keinoa todeta mikä niistä on aiheuttanut oireet.
Tällä argumentoinnilla pystyy kumoamaan kaikki "tieteelliset" tutkimukset, jotka pyrkivät osoittamaan kannabiksen haitallisuutta.
qmies kirjoitti:On väärin verrata skitsofreniatutkimusta ja anekdoottista tositusta syövän paranemisesta. Jos henkilöllä todella on ollut syöpä, löytyy siitä todisteita hänen potilaskertomuksestaan. Jos syöpä on parantunut, ei se vielä riitä todistamaan kannabiksen parantaneen sitä, mutta on kyllä erittäin vahva näyttö, etenkin jos näitä tapauksia löytyy useampia, kuten Rick Simpsonin "asiakaspiiristä". Tässä on olemassa siis tieteellisesti vahva todennäköisyys ja potilaskertomusten kliiniset todisteet, joita voi verrata potilaan nykytilaan.
jep jep. just tämän takia minäkin uskon tähän henkiparannukseen nykyään. pikaisella googletuksella toistakymmentä sivua ja kaipa näissäkin jotain diagnosoituja tapauksia historian saatossa löytyy...ainakin mielenterveys potilaita on parantunut paljonkin jumalan avulla.
kirjoittamasi perusteella simpsonin potilaiden paraneminen syövästä on voinut tapahtua myös kokaiinin amfetamiinin meskaliinin jne tai jopa asperiinin avulla???
tiedetäänkö me tosiaan simpsonin asiakaskunnan potilaskertomuksista mitään tämän run from the cure leffan perusteella??? onko mahdollista että simpsonin asiakaskunan lääkärit olisivat voineet tehdä vääriä diagnooseja??? onko simpsonin asiakaskunan lääkäreille mahdollisesti maksettu lausunnoistaan / onko heillä joitain muita syitä puhua palturia??? ovatko dokumentin potilaskertomuksia tehneet henkilöt lääkäreitä ensinkään/näytettiinkö dokumentissa edes henkilöä jota olisi väitetty lääkäriksi ??? onko simpsonilla ollut potilaita jotka eivät ole saaneet apua hamppuöljystä syövän/minkä tahansa sairauden hoidossa???näytettiinkö heitä videossa???miksi simpson on auttanut vain kourallista ihmisiä vaikka on tiennyt hamppuöljyn parantavista vaikutuksista???
tässä muutama kysymys ensialkuun ja sairaanhoidon ammattilaiset osaisivat varmaan tehdä enemmän ja tarkmpia kysymyksiä.
lainaus skepsiksen sivulta:
miten arkiajattelu eroaa tieteestä?
Arkiajattelumme perustuu usein eräänlaiseen naiviin induktivismiin: myönteisen todistusaineiston systemaattiseen keräämiseen ilman yrityksiä hankkia järjestelmällisesti myös teorian vastaisia havaintoja. Tieteessä olennaisempaa kuin positiivisen todistusaineiston kerääminen on se, kestääkö teoria yritykset osoittaa se vääräksi. Mille tahansa teorialle on nimittäin helppoa löytää todisteita, kun sitkeästi etsii, etenkin jos ei ole niin nuuka käyttämiensä lähteiden ja menetelmien luotettavuudesta
hamppu on kiva päihde ja on mahdollista että se joihinkin sairauksiin auttaa (mahdollisesti vakaviinkin) mutta
mitä jos kuitenkin ihan rauhassa odotettais niitä tieteellisiä tutkimustuloksia niistä kannabiksen parantavista vaikutuksista ?
Viimeksi muokannut jackass, 9.11.2008 8:16. Yhteensä muokattu 18 kertaa.
jackassin kanssa samoilla linjoilla. Tieteen ja fundamentalismin välisestä keskustelusta ei yksinkertaisesti synny mitään, oli sitten kyseessä uskonto tai vaikkapa hamppu. Syynä on, että osapuolet puhuvat eri kieltä, eivätkä ymmärrä toistensa argumentaatiota. Toisella se perustuu tieteen periaatteiden mukaisesti logiikkaan, järkeen ja toistettavissa oleviin, empiirisiin havaintoihin. Toisella taas uskomuksiin, luuloihin, mielipiteisiin ja ehkä jopa jonkinasteisiin empiirisiin havaintoihin, jotka eivät kuitenkaan ole toistettavissa.
Voi kun te vouhotatte hampun skitsofreniayhteydestä. Jos kysyn että minkälaisita määristä puhutaan Suomen kokoisessa valtiossa, niin montako % sinusta arviolta saa skitsofrenian kaikista pössyttelijöistä ? Mitäs vastaatte beits ja jaakonperse? Osaatteko edes sanoa, vai viljelettekö huumorin vuoksi sitä jonkinlaisena argumenttinä tuota skitsofreniahommaa ?
Ei sitä vaan ole todistettu pitävästi sitä skitsofrenia ja cannabiksen yhteyttä, tai ainakaan ei puhuta edes tilastollisesti merkittävästi määrästä. Vaikka onkin äärivähän kyetty osoittamaan yhteyttä ehkä, joka siis jo peittyy virhemarginaaliin, niin silti on vielä monia selittämättömiä asioita.
Esimerkiksi se että kannabista on käytetty tuhansia vuosia, tekee siitä maailman ylivoimaisesti TESTATUIMMAN lääkkeen. Ja koska sadat miljardit ihmiset ovat sitä pössytelleet, niin missä ne hullut skitsot sitten on ? Ne on uhkakuvien levittäjien propagandaa ja mielikuvitusta ja höpönlöpöä sellaiset kannabispsykootikot. Terve järki katsos riittä varsin hyvin asioiden päättelyyn.
Paitsi SKEPSIS ryn intoilijat, (jotka USEIN liittyessään skepsikseen luulevat saavansa yllensä älykön viitan.) He eivät moiseen sortuisi.
Ei sitä vaan ole todistettu pitävästi sitä skitsofrenia ja cannabiksen yhteyttä, tai ainakaan ei puhuta edes tilastollisesti merkittävästi määrästä. Vaikka onkin äärivähän kyetty osoittamaan yhteyttä ehkä, joka siis jo peittyy virhemarginaaliin, niin silti on vielä monia selittämättömiä asioita.
Esimerkiksi se että kannabista on käytetty tuhansia vuosia, tekee siitä maailman ylivoimaisesti TESTATUIMMAN lääkkeen. Ja koska sadat miljardit ihmiset ovat sitä pössytelleet, niin missä ne hullut skitsot sitten on ? Ne on uhkakuvien levittäjien propagandaa ja mielikuvitusta ja höpönlöpöä sellaiset kannabispsykootikot. Terve järki katsos riittä varsin hyvin asioiden päättelyyn.
miten arkiajattelu eroaa tieteestä?
Arkiajattelumme perustuu usein eräänlaiseen naiviin induktivismiin
Paitsi SKEPSIS ryn intoilijat, (jotka USEIN liittyessään skepsikseen luulevat saavansa yllensä älykön viitan.) He eivät moiseen sortuisi.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.
- Aristoteles
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.
- Aristoteles
Tuff Gong kirjoitti:Voi kun te vouhotatte hampun skitsofreniayhteydestä. Jos kysyn että minkälaisita määristä puhutaan Suomen kokoisessa valtiossa, niin montako % sinusta arviolta saa skitsofrenian kaikista pössyttelijöistä ? Mitäs vastaatte beits ja jaakonperse? Osaatteko edes sanoa, vai viljelettekö huumorin vuoksi sitä jonkinlaisena argumenttinä tuota skitsofreniahommaa ?
Täh? Luepas vielä uudestaan noi mun viestit ja kerro missä olen sanonut halaistua sanaakaan skitsofreniasta.
Tää ketjuhan sai alkunsa siitä, että qmies kertoi kofeiiniin liittyvistä mielipiteistään. Sitten lähettiin riitelemään. Se on tietenkin hienoa, että qmies itse on löytänyt avun omiin vaivoihinsa. Se nyt vaan ei kuitenkaan tee hänen löydöistään missään määrin tieteellisesti päteviä. Ensin vaaditaan, että ne ovat toistettavissa myös muilla potilailla/yksilöillä. Sen lisäksi vaaditaan, että ne toimivat verrattuna placeboon. Ja kun tulokset on saatu, ne arvioi vielä riippumaton taho ennen kuin ne voidaan julkaista. Näin toimii tiede.
Sitten tähän keskusteluun sotkettiin mukaan mm. modernin lääketieteen syöpähoidot ja hamppu. Miten hamppu on puhtaana luonnontuotteena kaikkivoipa lääke, joka parantaa vaivan kuin vaivan. Lääketiede taas on suoraan saatanasta seuraava, ja syöpäpotilaitakin sädetetään ihan vaan kiusan vuoksi.
Minä en siis missään vaiheessa sanonut halaistua sanaa hampun vaikutuksista, kritisoin vaan tuota miten asiasta mitään ymmärtämättömät kutsuvat omaa hiekkalaatikkoleikkiään "tieteeksi".
b8s kirjoitti:...
Täh? Luepas vielä uudestaan noi mun viestit ja kerro missä olen sanonut halaistua sanaakaan skitsofreniasta.
Tää ketjuhan sai alkunsa siitä, että qmies kertoi kofeiiniin liittyvistä mielipiteistään. Sitten lähettiin riitelemään. Se on tietenkin hienoa, että qmies itse on löytänyt avun omiin vaivoihinsa. Se nyt vaan ei kuitenkaan tee hänen löydöistään missään määrin tieteellisesti päteviä. Ensin vaaditaan, että ne ovat toistettavissa myös muilla potilailla/yksilöillä. Sen lisäksi vaaditaan, että ne toimivat verrattuna placeboon. Ja kun tulokset on saatu, ne arvioi vielä riippumaton taho ennen kuin ne voidaan julkaista. Näin toimii tiede.
Sitten tähän keskusteluun sotkettiin mukaan mm. modernin lääketieteen syöpähoidot ja hamppu. Miten hamppu on puhtaana luonnontuotteena kaikkivoipa lääke, joka parantaa vaivan kuin vaivan. Lääketiede taas on suoraan saatanasta seuraava, ja syöpäpotilaitakin sädetetään ihan vaan kiusan vuoksi.
Minä en siis missään vaiheessa sanonut halaistua sanaa hampun vaikutuksista, kritisoin vaan tuota miten asiasta mitään ymmärtämättömät kutsuvat omaa hiekkalaatikkoleikkiään "tieteeksi".
Anteeksi jos käsitin väärin...
b8s kirjoitti:jackassin kanssa samoilla linjoilla.
Tuli tuosta vain sellain tunne. En minä muuten. Sehän on rottakokeillakin näytetty se kannabiksen syöpäkasvaimia pienentävä vaikutus. Ja ihmiskokeilla. Ajanjaksolla noin 50 000 vuotta, sadat miljardit ihmiset ovat olleet kokeilussa mukana. Kuka ummistelee silmiään ?
Lääkkeet todella tappavat, ihan tilastojenkin valossa se on todella merkittävä määrä, puhumme siis lääkärin määräämistä lääkkeistä.
. Hamppu ei.
Kuten humattiin usa uhkasi laittaa suomen jollekkin ihme vitun listalle lääkevaihtolain takia. He kun katsos haluavat rahastaa sairaiden kivuista. Hamppu olisi suoraan pois burana-myynnistä, ja aika moni muukin tappolääke jäisi historiaan. Suoraan sanottuna väärin tämä on.
Ja lääkärit kehtaavat lähteä moiseen rahanujutukseen mukaan, hävetkää ahneet nilviäiset !. Suora tulonsiirto amerikan yhdysvalloille koko lääkekartelli..
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
- Aristoteles
- Aristoteles