Muistutat mua alkuajoistani foorumilla, täynnä intoa ja pätemistä.
Luota muhun, voit laittaa energias johonkin hyödyllisempäänkin.
-J

Paniikkikohtaukset saa kuriin toleranssia nostamalla, kohtaat ne asiat jotka vainottavat, kirjoitat vaikka ne ylös niin paperilla huomaat niiden naurettavuuden, yleensä vaino häviää tai helpottuu kun ihan vaan sanot sen ääneen, vaikka olisit yksinkin. Tosin adrenaliinikierettä (vainoja) aivoissa on vaikea katkaista millään henkisilllä konsteilla jos aivokemia on sen verran sekaisin ettei tasapainoksi (vaikka vetämisen takia) löydykkään endorfiinä tai serotoniiniä. Tähän ei auta kuin säännöllinen selvinpäin olo aivokemian palauttamiseksi.
Useimmilla vainot liittyvät valvontayhteiskuntaan tai epäsuorasti uskontoihin, summarum: yksityisyyden loukkaamiseen. Ihan ymmärrettävää kun 95% lapsista aivopestään pienenä mahdollisuudella että joku näkymätön mies näkee kaiken mitä teet ja tietää kaiken mitä ajattelet, psykoosialtista? Ei ei tietenkään, uskonnothan tekevät vain hyvää maailmalle... Vai onko maailmassa joku joka ei olisi lapsena kuullut näitä?
Turha väittää ettei kukaan olisi kuullut pienenä mitään uskonnoista. Alitajuntaan jää kaikki mitä lapsena kuulet, jollei suorasti niin epäsuorasti muiden asioiden kautta heijastevaikutuksena. Alle 5-vuotias lapsi ei ymmärrä eroa sadun ja todellisuuden välillä. Muistakaa siis kiittää kirkkoja kun ensi kerran vainottaa. Voin luvata vasemman kivekseni jos olen väärässä että niillä on näppinsä pelissä ihmisten kuupan sekoittamisessa.
Niin ja Cannabis on parasta mietiskelyyn paristakin syystä:
-Euforia peittää alleen mahdolliset negatiiviset ärsykkeet jotka ovat ehkä aiemmin saman asian kanssa estäneet tai häirinneet jokin asian objektiivista tarkastelua. Varsinkin aiheet jotka liittyvät lajityypillisiin vietteihin kuten parinmuodostukseen, seksuaalisuuteen, alfakäyttäytymiseen(johtajauros/naaras) ja laumakäyttäytymiseen, egoon tai identiteettiin herättävät turhia ärsykkeitä varsinkin vasta-alkajilla.
-Aktivoituvat Cannabisreseptorit aivosoluissa hidastavat neuroimpulssien kulkua ja määrää jolloin on helpompi keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, tähänhän perustuu tuo "tajuntaa laajentava" vaikutus kun ärsykkeitä on vähemmän ja siten aivokapasiteettia enemmän vaikka se on rajoittunut. Hassua että vaikka aivojen teho laskee kokonaiskapasiteettiä on silti enemmän juuri pienemmän ärsyketulvan takia.
-Käytön jälkeinen pieni downeri laimentaa tunneyhteyksiä vielä muutaman päivän tai jopa viikkoja ja on omiaan edellämainittujen asioiden lisätarkastelulle kun tunneyhteydet asioihin ovat hieman hakusessa ja heikompia.
-Lisähyötynä suhteessa muihin "tajuntaa laajentaviin" päihteisiin Cannabis sallii asioiden tallentumisen aivokoppaan. Jotkin tietämättömät luulevat esimerkiksi amfetamiinin lisäävät älykkyyttä kun eivät tajua että noradrenaliini niminen välittäjäaine se vaan sattumanvaraisesti elvyttelee aivojen luonnollisesti "unohtaneita" hermoratoja ja yhtäkkiä etuaivolohkoon hyppää dataa 10 vuoden takaa ja luulet että tuo ko. data tulee naapurigalaxista eikä korviesi välistä ja että olet ratkaissut elämän mysteerit, ei näin...
Pätee kaikkiin muihinkin huumeisiin, yleensä valitettavasti muissa päihteissä vasta käytön lopettaminen ja jälkimasennuksessa kelailu tuo henkistä kasvua kunhan on vaan vetänyt tarpeeksi että identiteetti nollautuu täysin ja vanhan raunioille rakentaa uuden.
Siis kaikki tämähän on ikivanhaa jo 1000x vatvottua munkki/ooppium tekniikkaa henkiseen kasvuun. Tehokasta juu jos asut länsimaissa, en kyllä ymmärrä että miksi jossain vuorilla eristyksissä olevat luostarin munkin täytyy henkisesti kasvaakseen vetää jotain, narkkeja ne on
100 vuoden päästä toivottavasti yhteiskunta on enemmän järjissään ja vähemmän kieroutunut ja suuri yleisö pystyisi kohtaamaan tabunsa selvinpäin. Jointit suuhun vaan koko kansalle niin päästään kaikesta ylimääräisestä henkisestä tabuista, metelistä ja saasteesta.
...on sähköpostitse tapahtuvaa massapostitusta, johon ei ole etukäteen saatu vastaanottajan lupaa.

Coolvice kirjoitti:Itse asiassa kannabis mielestäni edistää ajattelua ja tekee ihmisistä fiksumpia ja tarkkaavaisempia.
Aina yskä kirjoitti:...
Saanen olla eri mieltä. Sen jälkeen kun aloitin kasvattelun niin pää lahonnu ihan vitusti, kun polttomäärät huomattavsti suurempia kuin ennen... Takana 11-vuotta suht säännöllistä polttelua ja vasta kotikasvatus teki tyhmäksi. Voi väittää muuta ja mun luo saa tulla asumaan pariks kuukaudeks niin sit voidaan arvioida uudelleen.
Coolvice kirjoitti:...
Totta pakko korjata aiemmin väittämääni. Kyllä jos ei yksinkertaisesti osaa käyttää kannabista itsetutkiskeluun niin edessä on passivoituminen. Itsetutkiskelu on tekniikkalaji. Eikä sitä paitsi mitään päihdettä voi käyttää jatkuvasti ilman taukoja. Tauot sitä paitsi harjoittavat itsekuria sekä luonnetta, antavat perspektiiviä ja opettavat sitä miten sitä valehtelee itselleen kun tekee mieli jotain. Dopamiini muutenkin on ihmiskunnan vihollinen nro. 1 so know your enemy!
Myös spirituaalinen tuki on vain kiven takana ja monille ulottumattomissa näinä kieltolain ankeina aikoina kun ihmiset erakoituvat yhteiskunnasta.
Coolvice kirjoitti:Se ettei usko johonkin ei ole uskonnollista uskoa. Jankkaatte samoja tyhjiä sisällöttömiä lauseita postista toiseen. On täysin eri asia sanoa jonkun olevan epätosi silloin kun siihen on viitteitä. Koita nyt tajuta ettei mitään viitteitä Jumalan olemassa olosta ole. ZERO! Tähän väliin mahtuu todistusaineisto Jumalasta ----><-----. Toisin sanoen todistusaineisto Jumalan fiktiivityydestä on ääretön. raks raks? Ei....
En tuhlaa energiaa enempää tuohon wannabee nokkelaan agnostikkojen analogiaan.
Hyviä dokumentteja ovat molemmat. Suosittelen lämpimästi kaikille. Kunhan erottelee faktat fiktiosta niin kuin aina.
SHIRF kirjoitti:...
Mikä sinä olet Coolvice? Uskot siihen että SINULLA on valta vaikuttaa asioihin. Uskot että SINÄ päätät asioita. Miten ihmisellä voi olla minuus, jos kaikki teot ovat vain aivojen ja kehon tilan heijaste.
Nykyhetken heijaste taas olisi seurausta kaikista aikaisemmista tajunnan tiloista. Tietoisuutta ei tiede osaa selittää, mikäli osaa, selitä minullekin sillä haluan palavasti . Silti se tuntuisi olevan olemassa ja ihmisellä tuntuisi olevan valta päättää asioita tai ylipäätään TEHDÄ asioita. Ovatko mielestäsi ihmisen teot tekoja vai vain asioita, jotka tapahtuvat?
Selitä minulle mitä tarkoitat yliluonnollisella. Onko se asia joka on ihmisen nykytietämyksen mukaan mahdotonta? Onko se asia joka ei noudata ihmisen tuntemia luonnonlakeja? Ihmisen tietämys kasvaa ja samalla ennen yliluonnolliset asiat muuttuvat luonnollisiksi.
Haluat dopamiinin pois aivokemiasta, miksi? Kenties luulet tietäväsi miten ajattelisit ilman dopamiinia?
Koetappa joskus lukea raamattua ja ajatella kirjaa itsekasvatusoppaana.
Korvaa ehdottomalta kuulostava "jumala" sanalla "maailmankaikkeus". Älä ajattele rajoittuneesti!
Kiellät mielessäsi, jumalan olemassaolon juuri siksi, että pidät sitä jonain hahmona tai olentona. Ajattele, että jumala on vain Wanha sana, jolla tarkoitetaan maailmankaikkeutta.
Onko mielestäsi maailmankaikkeus olemassa? Ilmeisesti vastasit kyllä, jos näin niin jumalakin on olemassa. Ajattele näin. Sitten lue raamattu. Jos ajattelet näin, et voi kiistää jumalan olemassaoloa. Jos taas et pysty ajattelemaan näin on ajattelusi rajoittunutta tai artikulaationi huonoa.
Jumala on käsite, jonka ihminen on määritellyt. Yhtälailla kaikki sanat, ovat vain käsitteitä mitä ihminen on määritellyt.
Jos sanot minulle ettei jumalaa ole olemassa, väität minulle seuraavaa: maailmankaikkeutta ei ole olemassa. Olen omassa käsitemaailmassa tehnyt sanasta jumala synonyymin sanalla maailmankaikkeus. En kumarra auktoriteeteille, joten saan kutsua asioita juuri niin kuin itse haluan.
Nyt sit sitä psykoosikorttia tännekki!

Coolvice kirjoitti:...
Ihminen syntyy psykoosiin, jos tieteellisiä määritelmiä katsotaan. Ja jos tieteellisiä määritelmiä katsotaan niin jokainen ihminen joka on koskaan kuullut ääniä, nähnyt näkyjä, puhunut kielillä, saanut ennusmerkkejä tai kokenut ihmeitä on psykoosissa.
"Jos kaikki teot ovat vain..." Tuleeko tyhjä olo kun ajattelet että asiat ovat yksinkertaisempia kuin luulet?
Suljetusta maailmankatsomuksestasi johtuen et ole koskaan ottanut näistä asioista selvää. Tietoisuus osataan kyllä selittää. On kohtuutonta alkaa pyytämään että alkaisin kirjoittaa tähän 2-vuotista luentoa siitä miten aivot toimivat. Jos haluat puhua lisää aiheesta olen edelleen valmis edelleenkin (vaikkei kukaan ole vielä uskaltanut) siihen TS3 tapaamiseen.
Ihmisen teot eivät missään tapauksessa vain tapahdu. Kaaosteoria (joka ehkä yleisimmin hyväksyttyjä tieteellisiä teorioita)
SHIRF kirjoitti:...
Ei tule tyhjä olo, mutten ole osannut itselleni todistaa kummin päin tämä asia on. Oikeastaan en edes usko että sen voi varmasti selvittää, ellei ihmisen ole mahdollisuus kehittyä tasolle, jossa maailmaa ei havainnoida enää pelkin aistein ja aivojen toiminnan kautta. Asia mielestäni on kuitenkin niin, että yhtä hyvin voisin olla matrixissa nyt ja vain luulla tämän todellisuuden olevan olemassa.
Tosiaan jos tietoisuus on tieteen silmissä selitettävissä täysin, ja sinä osaat sen tehdä olen täysin sinun ja valmis kuulemaan ja oppimaan. Maailmankatsomukseni ei mielestäni ole suljettu, vaan olen avoin.
Jos pidät kaaosteoriaa totena, niin olisiko uskontojen jumala, tämä mystinen muuttuja joka aiheuttaa ennustamisen mahdottomuuden?
Osa ajatuksistasi on juuri samoja jotka olen itse ymmärtänyt viime aikoina. Jotkut taas tuntuvat täysin absurdeilta ja rajoittuneilta juuri ymmärtämieni seikkojen pohjalta. Pidetään se äänikeskustelu, niin saadaan avattua asiaa enemmän ilman väärinkäsityksiä. Tänään olen humalassa ja huomenna krapulassa, joten sunnuntai voisi olla se päivä jolloin järki juoksee?
ps. Tuntuu, että kokisit saavuttaneesi täydellisen käsityksen kaikesta ja automaagisesti ne asiat joita et näe kuten minä, ovat vääriä.
Tietoisuus on siis aivan käsittämättömän suuri hermosolujen verkosto jossa jokainen solu aistii yhden tai useamman asian sähköisesti sekä kemiallisesti, kollektiivisesti.
Monia asioita tiedetään täysin, ei se ole intelektuellia ylimielisyyttä. On vain asioita joita tiedetään lähes tai kokonaan absoluuttisina faktoina. Riippuu asiasta ja täydellisyyden mittakaavasta. On silti yksittäisiä asioita ja ilmiöitä joista voidaan puhua täysinä faktoina. Kuten painovoima lait pienissä mittakaavoissa.

oregano kirjoitti:Kun aivoissa tapahtuu aistimus/ajatus/tunne/sähkökemiallinen reaktio, niin kuka/mikä se on, joka tiedostaa tämän tapahtuman? Mitä on minuus?
Kaikki riippuu tulkinnasta. Kaikki, mitä me tiedostamme, on mielemme tulkitsemaa. Joku toinen voi tulkita saman asian aivan toisin.
katalanala kirjoitti:...
Väitän, että kysymys on mieletön eli siihen ei voi vastata kielen välinein ilman ennalta määriteltyä asiayhteyttä.
Esimerkiksi voisin kysyä, että "mitä on tuoli" - olisiko "totuus" asiasta se, että tuoli on Homo sapiensin kehittämä istumisen työkalu, vai kenties se, että tuoli on pääosin hiilipohjaisina yhdisteinä ilmenevää energian kvantittumista aika-avaruudessa?
Peruskysymys mitä koetat herätellä lienee sama mihin Kreikasta meidän kulttuuriimme kulkenut filosofia pyrki löytämään vastausta muutaman vuosituhatta: mitä oleminen on, ja mitä on olemassa?
Nykyään ajatellaan pitkälti siihen suuntaan, että koska kyseessä on kielellinen paradoksi on vastaus joko muunlaista tietoa kuin kommunikoitavissa oleva tieto, tai kysymys on tyhjä ja vain näyttää merkittävältä.
Huomaa, ettei jälkimmäisen selityksen pitäminen todennäköisenä silti poista henkisyyden mahdollisuutta elämästä yleensä - sanon tämän lähinnä siksi, koska se tuntuu olevan yleinen harhakäsitys.
Tieteen parissa tunnetaan sellainen kielen variaatio, missä verbiä "on" ei käytetä lainkaan. Näinollen kun asioista puhutaan niin kuvataan aina jokin konkreettinen siihen liittyvä tapahtuma. Ei esimerkiksi sanota "tuolla on auto", vaan "näen tuolla auton". Tämä tuo keskustelun sellaiselle tasolle missä tyhjät kysymykset voidaan helposti välttää ja selvittää itse asioista enemmän tietoa.
Joten: turha vatvominen pois ja asiaan. Mihin tämä liittyikään? (Sori, en lukenut ylemmäs ketjua.)
Ilman sellaisen aiheeseen liittyvän asiayhteyden määrittelyä missä mainitsemasi piirre haitallisesti ilmenee tämä ei varsinaisesti ole argumentti vaan keskustelun viemistä tasolle missä vastauksiin ei edes voida pyrkiä. Et nimittäin voi perustella pitävästi myötä- etkä vastaväitettä argumentillesi, jolloin se on tyhjä.
Toisaalta vaikka puhuttaisiin niinkin eksaktista aiheesta kuin matematiikka, niin jopa silloin on myönnettävä, että kukaan ei voi tyhjentävästi varmistua siitä, että toisen henkilön mieli on riittävän samanlainen informaationvaihdon mahdollistamiseksi.
Taas kerran: jos kysymykseen ei voida vastata, niin mistä olikaan puhe?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa