vapautus

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Luminaire

Re: vapautus

ViestiKirjoittaja Luminaire » 15.7.2011 0:23

Ihme inttiangstia. Se on ihan lunggi paikka ainakin omasta mielestä. Itse viihdyin siellä 12kk josta suurin osa p-kauden jälkeen mettässä miinus mopojen p-kausi. Kannattaa sinne mennä, myöhemmin vaan kaduttaa jos ei tullut käytyä siellä, itse ainakin opin huomattavasti asioita sekä vitutuskynnys kymmenkertaistui verrattuna siihen mitä oli ennen inttiä sekä paino tippui 20kg ja kunto nousi huomattavasti.
terveisin res.vänrikki, kymjp.

hydra
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja hydra » 15.7.2011 3:50

Kokeiltu on, ja en nähnyt siinä mitään hyvää. Valvottamista, ilkeitä alikessuja alokaskaudella, vittuilevia ryhmätovereita, helvetisti odottelua, elämää hankaloittavia sääntöjä. No kunto kasvoi kyllä tilapäisesti, mutta vatsa kasvoi pitemmäksi aikaa.

Enpä ole kovin isänmaallinen tuon jälkeen...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.7.2011 5:33

Jonistic85 kirjoitti:Puhu kutsunnoissa tai armeijassa avoimesti kannabiksen käytöstäsi. Saat varmasti ainakin E-paperit, eli 2 vuotta lykkäystä. Toista toimenpide, kunnes olet 27-vuotias. Tämän jälkeen ei tarvitse enää pelätä armeijaan joutumista.

Voit myös tuoda oman mielipiteesi esille, miksi et sovi armeijaan. Ei sinne enää nykyään väkisin oteta. Vankilaan joudut ainoastaan, jos kapinoit armeijaanjoutumista vastaan, toisinsanoen jätät menemättä palvelukseen, vaikka sinut on sinne määrätty. Sivariinkaan et joudu, mikäli et itse sinne halua.

Itseäni ei muinoin olisi moinen pelleily hevonvittuakaan kiinnostanut, mutta kävin kuitenkin periaatteeni (ja osittain vanhempien sukulaisten) vuoksi puoli vuotta siellä juoksentelemassa. Ei se loppujen lopuksi niin kauheaa näin jälkikäteen ollut, sai paljon uusia kavereita ja oppi joitakin arvokkaita elämän perustaitoja. Lisäksi ilmaiset ruoat, lääkkeet, vaatehuolto jne. puolen vuoden ajan, eikä tunne itseään ulkopuoliseksi jos joku alkaa inttijuttuja kertomaan. :D

komppaan, itselle tuli c-paprut huonosta selkäruodosta, mutta puolet palveluksesta siel olin ja voin sanoa et kyl alokas aika ainaki kannattais käydä, tosiaan siellä oppii miesten tavoille.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.7.2011 5:38

myöskin ensikertalainen kun paikanpäälle joutuu, hän voi halutessaan sanoa kouluttajalle suoraan että ei pää kestä vielä ni samantien pääsee pois E-papereil.

håmå

ViestiKirjoittaja håmå » 15.7.2011 19:55

Jotenki huvittavaa että vielä 2011 luvulla armeijaa pidetään jonkinlaisena miehuudentestinä, vielä suomessa, ja vielä hamppuforumilla.
En sano että se turha paikka on, mutta asevelvollisuus yleensäkin on turha imo. KAveriporukassa on intin ja sivarin käyneitä, myös vanhempien puolella -60 luvulla on vapautuneita ja armeijan käyneitä. Ihan yhtä yhteiskuntakelpoisia kaikki ovat. Ei siellä armeijassa mitään elämänoppeja opita vaan ne opitaan vanhemmilta (ainakin pitäisi).

Bush Duckta

ViestiKirjoittaja Bush Duckta » 26.7.2011 11:14

Itse kerkesin olla 8 pv armeijassa. Ensimmäisen viikon perjantaina lääkärintarkastuksessa sairaanhoitajan tapaamisessa hän huomasi papereissani merkinnän, että pilveä on tullut polteltua, jonka seurauksena mut pistettiin labraan huumetestiin, koska "armeijassa on nollatoleranssi".

Komeasti jäi toinen viiva THC:n kohdalla näkymättömiin, eli positiivinen sen osalta ja sen jälkeen päällikkölääkäri vai lääkäripäällikö, mikä nyt onkaan, kirjoittaa E-paperit ja 6 kk päästä uudestaan. En tiedä vielä mitä sanon siinä aluetoimiston haastattelussa johon minut kutsutaan (eli kerronko polttelun jatkuvan vai olevani kuivilla, eli hommaanko C-paperit vai menenkö uudestaan). :D Jouduin valitettavasti vielä pe-su palvelemaan, kun perjantaina ei enää kerennyt lähteä. :doh:

Minulle armeija ei ollut yhtään paha paikka, kun jätti sen portin ulkopuolelle aivot narikkaan, piti turpansa kiinni, kuunteli herra yliluutnanttia silmät ja korvat tarkkana ja teki vain ja ainoastaan sen mitä käskettiin. Alikessut oli suurimmaksi osaksi suht lepposia, se huuto ja valitus ja esim. välitön minuutti "rangaistus" sun muut paskat tulee kyllä vain niiden (suoraan sanoen) perusjunttien takia, ketkä eivät edes rynkkyä jaksa nostaa/perseilevät jatkuvasti jotain, kun ei osata kuunnella ja totella yksinkertaisiakaan käskyjä.

Riippuu hyvin paljon asenteesta, että pystyykö siellä kasvattamaan itseään henkisesti, nimittäin väitän, että oikalla asenteella se onnistuu. Ainakin itsellä onnistui sen 8 päivän aikana, vaikka lyhyt aika olikin. :D

En ole koskaan ollut mikään isänmaanpuolustaja/inttikiihkoilija ja juuri sen takia en ole vielä varma puhunko vapautuksen vai menenkö takaisin. :think:

TepsQ

ViestiKirjoittaja TepsQ » 26.7.2011 22:07

Itse koin että se oli perseestä ,mutta samalla niin hauskaa.
Paljon uusia kujeita ja ystäviä, sekä uusi paikkakunta.
Alkoholia ja tupakkaa nautin eniten silloin kuin koskaan aiemmin.
"Kohti ääretöntä, ja sen yli!" - Buzz Lightyear

WBH

ViestiKirjoittaja WBH » 26.7.2011 22:39

TepsQ kirjoitti:Itse koin että se oli perseestä ,mutta samalla niin hauskaa.
Paljon uusia kujeita ja ystäviä, sekä uusi paikkakunta.
Alkoholia ja tupakkaa nautin eniten silloin kuin koskaan aiemmin.

Sama vika, alkoholin kuin "on tää vaan niin perseestä, mutta hitto vie ku on silti jotenkin hauskaa tavalla", ja jostain syystä miehistöleirillä koko yön kestänyt koerata ympäri varuskunta-aluetta (metsää riitti) oli mahtavinta.. Mene ja tiedä.

Koskaan en ole ryypännyt niin paljon, kuin P-kauden aikana. Sen jälkeen kun hommakin helpottui, niin ryyppääminenkin väheni huomattavasti. Tupakkaan en koskenut intin aikana, ja pidän tätä henkilökohtaisena saavutuksena. Kuitenkin niin moni on intissä tupakoinnin aloittanut, ainakin tälläinen tornari on kulkeutunut reserviläisiltä varusmiehille.

jacman

ViestiKirjoittaja jacman » 5.2.2012 20:33

haha joo itel kävi niin hassusti ett sain vaputuksen kun sain jonkunmoiesen epilepsia kohtauksen kuukaus ennen astumist inttii kyll helpotti ja paljon 2v vapautus tuli. hajotkoon pakkaseen siel :point:
:pimp:

Mike

ViestiKirjoittaja Mike » 6.2.2012 0:49

Eikös tuo tarkoita sitä, että joudut menemään sinne 2 vuoden kuluttua? Siinä tapauksessa oikea termi on lykkäys, ei vapautus. ;)

Minulla on C-luokitus eli vapautus, koska kävin hieman juttelemassa mukavia psykiatrin kanssa. Eipähän tarvitse mennä inttiin eikä sivariin lainkaan. Ei kiinnostaneet sotaleikit ynnä muu pelleily, joten hoidin homman puhumalla alle puolessa tunnissa. Peruspointtini oli se, että jos vain joskus saan rynkyn käteen, niin vedän liipaisimesta, enkä siinä vaiheessa rupea kyselemään, onko lähistöllä omia vaiko vihollisia... ;)
"Siinä on kyykkä, mikset jo hiisaa?"

pervert

ViestiKirjoittaja pervert » 6.2.2012 10:22

Oikeasti.
Ihme touhua, en pystynyt puoliakaan lukemaan näistä "en jaksa -sain C-paperit" tuli sen verran paha olo...
Hienoa nähdä miten nykyään voi kaikki vetää ns. pöntöstä alas ja olla vaan kotona vättöilemässä..
Mitäpä tuota mitään tekemään kun muut tekevät sen puolestasi, tiedä vaikka hermot menisi kun joku käskisi roskat noukkimaan lattialta.
:x
Kukin tyylillään, toivottavasti tänne tulee paljon maahanmuuttajia jotka tekevät työt, mutta entäs jos nekään ei jaksa?
Who controls the past now controls the future
Who controls the present now controls the past
Who controls the past now controls the future
Who controls the present now?

SirLaama

ViestiKirjoittaja SirLaama » 6.2.2012 11:11

Ite oon lykänny muutamaan otteeseen palvelusta. 18-vuotiaana oli viel opinnot kesken, joten se riitti syyks, sitte sen jälkeen tulikin otettuu autolainaa ja työt kiinnostanu enemmän, joten lykkäystä tulee jos on yli 5000e lainaa. Seuraava palvelukseenastuminen tais olla kesällä 2013, eli oon sillo paria kuukautta vajaa 25v. Velkaa saattaa vielä hyvinkin sillon olla, joten se riittää taasen syyks.

En tajunnukkaa tuota et lykkäystä saa vaan siihen tiettyyn ikävuoteen asti ja sen jälkeen sinne joutuis menee, joten täytynee keksiä keino hankkia vapautus kokonaan. Minua ei kiinnosta mikään palvelusmuoto ja ei varsinkaan tehä mitään tuollasta paskalla päivärahalla, mielummin käy töissä, saa hyvin täppii ja on vapaa.

rhinestoneye

ViestiKirjoittaja rhinestoneye » 6.2.2012 11:23

Itsellä lyötiin A-paperit kouraan ja sanottiin, että hauskinta tässä on ettei minun tarvitse lähteä inttiin jos en halua. :D Täysin kelpo alokkaaksi, mutta junnuna poistettu perna, ja tämän vuoksi ei ole pakotetta armeijalle. Vapautus paperit tuli kuukausi tarkastuksen jälkeen, kantaen mukanaan erillistä kirjettä, joka kertoi minun voivan hakeutua palvelukseen halutessani.

Suhteellisen hyvällä mäihällä tuli selvittyä tuosta, armeijaan kun en kuitenkaan olisi lähtenyt. :mrgreen:

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 6.2.2012 11:34

pervert kirjoitti:Oikeasti.
Ihme touhua, en pystynyt puoliakaan lukemaan näistä "en jaksa -sain C-paperit" tuli sen verran paha olo...
Hienoa nähdä miten nykyään voi kaikki vetää ns. pöntöstä alas ja olla vaan kotona vättöilemässä..
Mitäpä tuota mitään tekemään kun muut tekevät sen puolestasi, tiedä vaikka hermot menisi kun joku käskisi roskat noukkimaan lattialta.
:x
Kukin tyylillään, toivottavasti tänne tulee paljon maahanmuuttajia jotka tekevät työt, mutta entäs jos nekään ei jaksa?

Niinno, kun ajatellaan että elämä on itsessään jo täysin turhaa, niin tälläinen chill out -asenne ei todellakaan kuulosta pahalta.

Tosin en oikein ymmärrä, että millä logiikalla leimasit kaikki c-paperin kaverit suoraan "kotonavättöilijä"-luusereiksi. Suurimmalla osalla kuitenkin on jonkinnäköinen oikea peruste niille vapautukselle ja en nää mitään ihmeellistä siinä jos joku ei vain pysty heittämään niitä aivoja narikkaan ja viettämään sitä 6-12 kuukautta jonkun itseään täynnä olevan alikessun komennuksessa. Jotkut kun tuppaa ajattelemaan niillä omilla aivoilla.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

SeeDDealeR
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja SeeDDealeR » 6.2.2012 18:00

Aikuisten leikkikoti, missä asiat tehdään vittumaisiksi TOISELLE ihmisille. Mutta ei homma toimisi jos jokainen 18-25v nuori sälli siellä sooloilisi ilman kuria se on vaan fakta.

paska paikka mutta tulipahan käytyä. Vemppasin kylläkin reippaasti 80+ päivää :laugh:

Kyllä vituttaisi jos ei olisi käynyt kun siitä nyt aina kuitenkin jutellaan jokapaikassa miesten kesken...

Paukutki poltin ja meinasin jäädä kiinni.. :foil:

kukkakikkare

ViestiKirjoittaja kukkakikkare » 6.2.2012 18:28

KEimo_ kirjoitti:...

Niinno, kun ajatellaan että elämä on itsessään jo täysin turhaa, niin tälläinen chill out -asenne ei todellakaan kuulosta pahalta.

Tosin en oikein ymmärrä, että millä logiikalla leimasit kaikki c-paperin kaverit suoraan "kotonavättöilijä"-luusereiksi. Suurimmalla osalla kuitenkin on jonkinnäköinen oikea peruste niille vapautukselle ja en nää mitään ihmeellistä siinä jos joku ei vain pysty heittämään niitä aivoja narikkaan ja viettämään sitä 6-12 kuukautta jonkun itseään täynnä olevan alikessun komennuksessa. Jotkut kun tuppaa ajattelemaan niillä omilla aivoilla.

Joillain todellakin on oikea syy olla menemättä sinne armeijaan, eikä minulla ole mitään heitä vastaan. Mutta kun lukee näitä "en mee inttii ku oon nii superkeisari"-tyyppejä jotka tulee tänne kertoilemaan kuinka he "ajattelevat omilla aivoillaan" kun lusmuilevat itsensä irti palveluksesta niin voi herran jumala sentään. Juuri näin hamppufoorumi, juuri näin.

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 6.2.2012 18:48

kukkakikkare kirjoitti:...

Joillain todellakin on oikea syy olla menemättä sinne armeijaan, eikä minulla ole mitään heitä vastaan. Mutta kun lukee näitä "en mee inttii ku oon nii superkeisari"-tyyppejä jotka tulee tänne kertoilemaan kuinka he "ajattelevat omilla aivoillaan" kun lusmuilevat itsensä irti palveluksesta niin voi herran jumala sentään. Juuri näin hamppufoorumi, juuri näin.

Tuosta oisinko yhden vai kaksi tällaista superkeisaria bongannut...

No jokatapauksessa, se, että jotkut eivät kiinnostuksenpuutteesta/laiskuuttaan mene inttiin on sinulta pois koska...?
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

kukkakikkare

ViestiKirjoittaja kukkakikkare » 6.2.2012 19:07

KEimo_ kirjoitti:...

Tuosta oisinko yhden vai kaksi tällaista superkeisaria bongannut...

No jokatapauksessa, se, että jotkut eivät kiinnostuksenpuutteesta/laiskuuttaan mene inttiin on sinulta pois koska...?

Eipä se suoraan meikäläiseltä pois ole, ja kyllä se minun elämäni jatkuu vaikkei kaikki kävisikään inttiä (pidempää tekstiä en ala kirjoittamaan Suomen asevoimista ja geopoliittisesta asemasta kun pelkään että hukkaan menisi tällä foorumilla). Pointti on että se ettei käy inttiä ei ole mikään osoitus siitä että ko. henkilö olisi suuri vapaa-ajattelija (vaikka varmasti muutama superkeisari haluaisi uskoa asian näin olevan)

kedveisari

ViestiKirjoittaja kedveisari » 4.12.2012 12:26

Meikäläinen sai c-paprut ku sanoin kutsuntalääkärille et poltan heinää eikä oo aikomusta lopettaa.

Klosetisti

ViestiKirjoittaja Klosetisti » 4.12.2012 16:39

Söin aina ennen kutsuntoja/uusintatarkastusta pari kympin pamia ja sihautin päälle paukut. Oliskohan 23v:na tullut sitten lopullinen c. Kolme kertaa taisin käydä näytillä.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”