Mikä on kukan hinta

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Laama

Re: Mikä on kukan hinta

ViestiKirjoittaja Laama » 15.2.2012 0:40

Vihreevoima kirjoitti:...
No se on oikein! Mutta se mun mielestä ei ole oikein, että kun itse kasvattaa, niin sitten mukamas on velvollinen myymään, eikä oikein pysty edes asettamaan hintaa sellaiseksi, ettei jäis paska mieli.

Tämän takia olen ajoittain harkinnut koko kasvatuksen lopettamista ja vähän enemmän tota downsizausta.

Uskomatonta että en ole hamppuharrastukseni aikana saanut ostettua ikinä halvemmalla kuin 16-20€/g. Älkää siihen touhuun lähtekö! :guru:
Ajattelinkin myydä sadostani ehkäpä kolmasosan ihan vain että saa jotain taskurahaa elämiseen. Kavereille toki annan ilmatteeksi.
Mitä meinaa downsizaus?

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 15.2.2012 1:44

Laama kirjoitti:Kavereille toki annan ilmatteeksi.
Mitä meinaa downsizaus?

Joo, mäkin antaisin mielellään kamuille ilmatteks jos nekin antais mulle.

Downsizaus meinaa niin pientä kasvatustilaa ja jotain säälittävää LED valaistusta, josta sadosta ei vaan riitä kuin kasvattajalle. Natikat nurkkaan.

Laama

ViestiKirjoittaja Laama » 15.2.2012 16:01

Joo, mäkin antaisin mielellään kamuille ilmatteks jos nekin antais mulle.

Mutta tehän pysytte ikuisessa maksamiskierteessä jos joku ei aloita antamaan ilmaiseksi. Ehkäpä se voisit olla sinä?
Takaisin ei ole kohtuullista mitään vaatia; pyyteetöntä hyvää sen olla pitää. Toki jos tuntee olevansa hyväksikäytetty niin silloin asia pitää ottaa puheeksi.

Downsizaus meinaa niin pientä kasvatustilaa ja jotain säälittävää LED valaistusta, josta sadosta ei vaan riitä kuin kasvattajalle. Natikat nurkkaan

Aa aivan, mutta sehän on melkein parempi niin sitten useampi rupeaa kasvattelemaan, niinkuin aikaisemmin totesitkin:)
Pikkuhiljaa se kukan hinta sitten taas putoaa!

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 15.2.2012 23:22

Laama kirjoitti:Mutta tehän pysytte ikuisessa maksamiskierteessä jos joku ei aloita antamaan ilmaiseksi. Ehkäpä se voisit olla sinä?

Toki voisin ja itse asiassa annakin. Olen tehnyt bilepiirille selväksi, että kun kuosataan porukassa niin jokainen vetää ihan niin paljon minun pajaria kuin alas saa menemään, eikä se todella maksa mitään. Tämä on mielestäni täysin ok. Tämän pidemmälle en tätä lahjoittamista halua viedä. Siitä ei ole minulle minkään valtakunnan iloa, että lahjoittelisin tosta vaan kukkaa menemään.

Mielestäni kuitenkin olisi kohtuutonta vaatia että yksi kantaa _kaikki_ riskit vailla mitään vastinetta ja muut siipeilee koska heillä on (teko)syynsä olla kasvattamatta. Tässä pienimuotoisessa myynnissä on pari epäkohtaa. Tai sanotaan vaan yksi. Tai siis se kulminoituu yhteen juttuun; hintaan.

Mikäli kasvattaisin myyntiin, kasvattaisin nopeasti valmistuvaa isosatoista lajiketta, joka nostaa toleranssit nopeasti. Vähän tähän suuntaan olevaa lajiketta olenkin roikuttanut tossa mukana, vaikka en sitä itse tykkää juuri kuosata. Tällaisen kukan hinta voisi olla se 15 €/g, tai vain vaikka 12 €/g. Itselleni kasvatan hemmetin pitkään kukkivaa lajiketta, joka on pienisatoinen mutta nostaa tolet hitaasti. Yllättäen kaikki haluaa tuota jälkimmäistä... Tällaisen kukan hinnan pitäisi olla ainakin 20 €/g että sitä voisi hyvällä mielellä myydä.

Laama kirjoitti:Aa aivan, mutta sehän on melkein parempi niin sitten useampi rupeaa kasvattelemaan, niinkuin aikaisemmin totesitkin:)

No, tätä mä nimenomaan toivoisin. En mä _tarvi_ mitään rahaa myymällä ganjaa. Mutta vitutuksen voittamiseksi on pakko ja oikeudenmukaista pyytää siitä jotain jos ei ole vaihtareita.

poffu1

ViestiKirjoittaja poffu1 » 16.2.2012 8:18

no tähän sovelletaan samaa sääntöä kun muissakin bisneksissä.
jos tavaraa paljon liikkeellä ni on halvempaa ja toisteppäin.

tampereella pyydetään jopa 25e/g kuulemma. mut sopuhinta on n.15-20e/g

ja ketään ei tunnu kiinnostavan lajikkeet vaan riittää et on toimivaa.

eli jos myyntimieles kasvattaa ni halpoja siiduja ja nopeita.

Vitamiiniporetabletti

ViestiKirjoittaja Vitamiiniporetabletti » 16.2.2012 10:22

poffu1 kirjoitti:no tähän sovelletaan samaa sääntöä kun muissakin bisneksissä.
jos tavaraa paljon liikkeellä ni on halvempaa ja toisteppäin.

tampereella pyydetään jopa 25e/g kuulemma. mut sopuhinta on n.15-20e/g

ja ketään ei tunnu kiinnostavan lajikkeet vaan riittää et on toimivaa.

eli jos myyntimieles kasvattaa ni halpoja siiduja ja nopeita.

Tuntuu menevän meiningit jotenkin näin täällä tampereen seudulla:

Jos on joku "säätötuttu" ketä sulle dänkkii myy, se maksaa lähes poikkeuksetta 20e/g

Jos on pidempiaikainen tuttavuus ketä tätä myy, mutta ei kuitenkaan parhaita kavereita, niin hinta 15e/g

"Inner circle" harrastajien kesken ilmaisesta-12e/g ;)

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 16.2.2012 23:49

No se on ilo kuulla, että tampesterissä on hinnat ihan ok.

Meinaan kun hinta alkaa lähentyä satasta, niin veikkaan että ne tekosyyt olla kasvattamatta alkaa karista.

Suklaapoika

ViestiKirjoittaja Suklaapoika » 18.2.2012 14:35

20e joutuu Tampereella maksamaan kukasta ja harvoin tulee oikeeta määrää ja lätkä tulee siihe 10-15e :eiei:

Suolaset hinnat mutta minkäs teet..

Savuinen

ViestiKirjoittaja Savuinen » 18.2.2012 14:41

Suklaapoika kirjoitti:20e joutuu Tampereella maksamaan kukasta ja harvoin tulee oikeeta määrää ja lätkä tulee siihe 10-15e :eiei:

Suolaset hinnat mutta minkäs teet..

Ratkaisuhan on kotikasvatus. Siinähän nuo ongelmat häviävät :P

Suklaapoika

ViestiKirjoittaja Suklaapoika » 19.2.2012 4:20

Savuinen kirjoitti:...

Ratkaisuhan on kotikasvatus. Siinähän nuo ongelmat häviävät :P

Siksihän tämä foorumi onkin.. Opitaan kasvattamaan "huumeita" :D

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 19.2.2012 8:32

Suklaapoika kirjoitti:Siksihän tämä foorumi onkin.. Opitaan kasvattamaan "huumeita" :D

Kyllä vain, kaikkia samaan aikaan. Ja sitten kun saa 420 täyteen, niin sitten kerrotaan kuinka huumeita vedetään, kaikkia samaan aikaan. Eli homma toimii vähän niin kuin Scientologeilla.

anderec

ViestiKirjoittaja anderec » 19.2.2012 13:24

Oulua pohjoisemmassa 20e/g on normihinta, oli tuote sitten hartsisinta budia mitä ikinä tai sitten peeällää. Monesti kosteaa/siemeniä/vajaa setti. Kukaan ei kehtaa valittaa koska valittajan tilalla on heti 10 muuta jätkää jotka maksaa ton mukisematta.
"When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson

etelä-suomen_poika

ViestiKirjoittaja etelä-suomen_poika » 21.2.2012 2:23

onkos muute usein jos ostaa nii se kama kuinka märkää tosiaan? ja jos ite polttelen niin saanko siitä määrästä samat vaikutukset kuivaan sen tai en? eli onko sama asia polttaa gramma märkänä kuin se sama gramma mutta kuivana (ei siis enää grammaa) :lol:

SirLaama

ViestiKirjoittaja SirLaama » 21.2.2012 5:42

No tosi märkä palaa kyl aika nihkeesti, et se on iha märkänä hieman hankalaa jopa polttaa. Älä osta märkää kukkaa, maksat muute huikeet grammahinnat.
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. The world is yours.

etelä-suomen_poika

ViestiKirjoittaja etelä-suomen_poika » 21.2.2012 12:40

mutta entäs ku ite kasvattelen nii kuinka tärkee se kuivaus on jos en jaksa odotella. :lol:

CaffeDelirium

ViestiKirjoittaja CaffeDelirium » 21.2.2012 16:55

etelä-suomen_poika kirjoitti:mutta entäs ku ite kasvattelen nii kuinka tärkee se kuivaus on jos en jaksa odotella. :lol:

Kasvatukseen menee se 3kk, kuivaukseen kattilan ja lautasen kanssa alle 30min. Maku ja teho paremmin kuivattuun huomattava, mutta nopeasti saa kuivaa.

Märkä kukka ei varmaan kyllä pala, liekin avulla savustaa kiteitä ehkä ...

Tetratelekinesisgrammaton

ViestiKirjoittaja Tetratelekinesisgrammaton » 21.2.2012 18:11

Eiköhän se suurimmaks osaks ole se 15-20e. 10e kaverilta., ilmatteeks hyvältä sellaselta.

CaffeDelirium kirjoitti:...
Kasvatukseen menee se 3kk, kuivaukseen kattilan ja lautasen kanssa alle 30min. Maku ja teho paremmin kuivattuun huomattava, mutta nopeasti saa kuivaa.

Märkä kukka ei varmaan kyllä pala, liekin avulla savustaa kiteitä ehkä ...

On joskus aikoinaan tullu revittyä budi suoraan puskasta irti ja suoraan paloiks jointtiin ja hyvin suti :doh: ..

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 21.2.2012 18:25

Vitamiiniporetabletti kirjoitti:...
Tuntuu menevän meiningit jotenkin näin täällä tampereen seudulla:

Jos on joku "säätötuttu" ketä sulle dänkkii myy, se maksaa lähes poikkeuksetta 20e/g

Jos on pidempiaikainen tuttavuus ketä tätä myy, mutta ei kuitenkaan parhaita kavereita, niin hinta 15e/g

"Inner circle" harrastajien kesken ilmaisesta-12e/g ;)

Juuri näin se taitaa mennä, vahvistus täältäkin.

sixtyniner

ViestiKirjoittaja sixtyniner » 23.2.2012 17:36

Itse en kyllä kehtais pyytä edes tuntemattomalta kukasta kymppiä enempää ja Tampereen kyljessä majailen,mut jokainen kai arvostaa sen kasvattelunsa hinnan erilailla,esim,kuumotukset monta kuukautta kun rehut kaapissa ja kämpässä jamaica käryää.Luulen että gannabiksen hintakin hiukka laskis kun kotikasvattajat hommais teltat ja ilmastoinnit että turhat kuumottelut lakkais.Pysyy mielenterveys ja yöunet kun ei tarvi pelätä kokoajan.

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 23.2.2012 20:11

sixtyniner kirjoitti:Luulen että gannabiksen hintakin hiukka laskis kun kotikasvattajat hommais teltat ja ilmastoinnit että turhat kuumottelut lakkais.Pysyy mielenterveys ja yöunet kun ei tarvi pelätä kokoajan.

Kyllä se vaan niinpäin menee, että kun kysyntä kasvaa ja tarjonta pysyy samana, niin tuo hintakin tuntuu nousevan. Ja ihmiset vissiin myös maksaa sen korkeamman hinnan. Hinnat laskee sitten kun ihmiset ei osta sitä 20e budia tai kun myyjät alkaa ajatella muutakin kun sitä rahanpaskaa. Eli ei ikinä. Ei se telttojen ja ilmastointien hommaaminen vaikuta siihen hintaan millään tavalla.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”