VAROITUS VAROITUS
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Re: VAROITUS VAROITUS
Kuten jo sanoin, kofeiinin aiheuttamat oireet ovat yksilöllisiä. Itse olen käyttänyt kofeiinia noin gramman päivässä kymmenen vuoden ajan, eikä se aiheuta minulle mitään oireita lukuunottamatta nopeaa aamupaskaa.
-
kofeinisti
Niin, ja koska sinulla ei ole mitään oireita, on aiheesta 'vaahtoaminen' kusipäisyyttä?
"Kahvin ja kofeiinin vaikutukset mielenterveyteen
ovat kolmijakoiset: 1) Valtaosa kohtuukäyttäjistä
(1–4 kuppia/vrk) kokee kahvin virkistäväksi,
keskittymiskykyä parantavaksi ja energiaa
antavaksi arkipäivän aherruksen keskellä. Suurella
osalla tähän ryhmään kuuluvista on kuitenkin
piilevänä kofeiiniriippuvuus, joka tulee vieroitusoireina
(päänsärky) esille, mikäli kofeiinin saanti
syystä tai toisesta loppuu joksikin aikaa. 2) Kofeiinille
herkät ihmiset voivat saada psyykkisiä sivuvaikutuksia
(ahdistuneisuutta, paniikkituntemuksia)
jo yhdestä kupillisesta. Kofeiinin yhteys depressioon
on epäselvempi. Yhteys itsemurhariskiin
vaikuttaa käänteiseltä, eli kofeiinin käyttö näyttäisi
alustavien tulosten mukaan olevan tässä suhteessa
edullista. 3) Runsas kahvinjuonti (yli 6
kuppia/vrk) saa helposti aikaan ylikiihottumista,
joka voi haitallisesti pahentaa tiettyjä psykiatrisia
sairaustiloja. Hyvin runsas käyttö (yli 10 kuppia/
vrk) voi puolestaan yksittäistapauksissa aiheuttaa
maniaa tai deliriumia muistuttavan tilan
ja pahentaa psykoottista oireilua sitä sairastavilla."
Toi näyttää vaan omaan silmään aika pahalta, joten ehkä hieman vituttaa jos asia kuitataan pikkunokkelilla 'narkkaritarinoilla' ja yleisellä mulkkuasenteella.
"Kahvin ja kofeiinin vaikutukset mielenterveyteen
ovat kolmijakoiset: 1) Valtaosa kohtuukäyttäjistä
(1–4 kuppia/vrk) kokee kahvin virkistäväksi,
keskittymiskykyä parantavaksi ja energiaa
antavaksi arkipäivän aherruksen keskellä. Suurella
osalla tähän ryhmään kuuluvista on kuitenkin
piilevänä kofeiiniriippuvuus, joka tulee vieroitusoireina
(päänsärky) esille, mikäli kofeiinin saanti
syystä tai toisesta loppuu joksikin aikaa. 2) Kofeiinille
herkät ihmiset voivat saada psyykkisiä sivuvaikutuksia
(ahdistuneisuutta, paniikkituntemuksia)
jo yhdestä kupillisesta. Kofeiinin yhteys depressioon
on epäselvempi. Yhteys itsemurhariskiin
vaikuttaa käänteiseltä, eli kofeiinin käyttö näyttäisi
alustavien tulosten mukaan olevan tässä suhteessa
edullista. 3) Runsas kahvinjuonti (yli 6
kuppia/vrk) saa helposti aikaan ylikiihottumista,
joka voi haitallisesti pahentaa tiettyjä psykiatrisia
sairaustiloja. Hyvin runsas käyttö (yli 10 kuppia/
vrk) voi puolestaan yksittäistapauksissa aiheuttaa
maniaa tai deliriumia muistuttavan tilan
ja pahentaa psykoottista oireilua sitä sairastavilla."
Toi näyttää vaan omaan silmään aika pahalta, joten ehkä hieman vituttaa jos asia kuitataan pikkunokkelilla 'narkkaritarinoilla' ja yleisellä mulkkuasenteella.
Lähetetty 11.9.2009 21:29:
Vedät vaikka illalla sohvalla istuessasi ämpärin vettä, niin voit olla varma, että henki lähtee. Lähes kaikki mitä kurkusta saat alas on myrkkyä, jos tarpeeksi vedät.
Kattokaapa nyt isää,
isä ottaa läskiä lisää.
----------
Lisätty 2 minuutin jälkeen:
Vedät vaikka illalla sohvalla istuessasi ämpärin vettä, niin voit olla varma, että henki lähtee. Lähes kaikki mitä kurkusta saat alas on myrkkyä, jos tarpeeksi vedät.
Kattokaapa nyt isää,
isä ottaa läskiä lisää.
----------
Lisätty 2 minuutin jälkeen:
Mikä tässä nyt on ihme?? 5 normi kuppia päivässä keskimäärin? Keskimäärin suomalaiset miehet juovat kahvia yli puoli litraa päivässä, itse juon reilun litran. Juon myös alkoholia tuplasti enemmän mitä ihmiset keskimäärin.kofeinisti kirjoitti:Epäilen myös tota 'gramma päivässä 10 vuoden ajan' -osiota.
-
kofeinisti
No totta kai, kohtuus kaikessa..
Mutta itsellä ei ole ikinä hälytyskellot soinu että pitäisiköhän kofeiininkäyttöä pikkasen rajottaa. Yleensä asiasta puhuminen johtaa vaan kupilliseen kahvia ja naureskeluun. Onko asiasta mediassa puhuttu tarpeeksi, jos riskit tosiaan ovat niin suuret ku noista tutkimuksista voi ymmärtää?
Itsekin gramman päivässä nauttivana varmaan myönnät jonkinasteisen addiktion?
Mutta itsellä ei ole ikinä hälytyskellot soinu että pitäisiköhän kofeiininkäyttöä pikkasen rajottaa. Yleensä asiasta puhuminen johtaa vaan kupilliseen kahvia ja naureskeluun. Onko asiasta mediassa puhuttu tarpeeksi, jos riskit tosiaan ovat niin suuret ku noista tutkimuksista voi ymmärtää?
Itsekin gramman päivässä nauttivana varmaan myönnät jonkinasteisen addiktion?
Kyllä, aamuisin keitän kahvit, vaikka olisin töistä myöhässä. Kofeiini on jossain määrin addiktoiva päihde.
kofeinisti kirjoitti:
^Tuohon ylempään: nokkela netinkäyttäjä kyllä löytää tutkimuksia halutessaan:
qmies.blogit.fi
http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo70047.pdf
kyse oli siitä etteivät väitteiden tekijät perustele väitteitään näillä tutkimuksilla joita halutessaan varmasti löytäisivät.
"I'm sciencing as fast as I can!"
Fujizu kirjoitti:...Mikä tässä nyt on ihme?? 5 normi kuppia päivässä keskimäärin? Keskimäärin suomalaiset miehet juovat kahvia yli puoli litraa päivässä, itse juon reilun litran. Juon myös alkoholia tuplasti enemmän mitä ihmiset keskimäärin.
Sama. Röökiä menee toppa parissa päivässä, aamu käynnistyy parilla litralla pannukahvia ja alko maistuu. Tiedän, epäterveellistä. Mitä sitten? Monet mun tavoistani on epäterveellisiä. Pari juttua mun terveydentilassa tekee osasta mun tapojani tappavia. Jos mun tarvis valita et elänkö vai pysynkö hengissä, mä elän. Olkoot sit et saatan kuolla ennen aikojani.
Toki vältän suoranaisesti tappavia tapoja yleensä, aina vaan se ei ole mitenkään merkityksellistä. Typerät tavat passaan yleensä, sellaiset joista ei saa mitään.
Natsimoderoinnin puolesta.
*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*
*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*
-
Vieras
Pätee kaikkien päihteiden kanssa: Jos et kestä viekkareita narisematta niin oisko parempi olla ottamatta.
- viinikellari
- 1 tähti

Muistakaa että ihmisen elimistöä pitää ruokkia oikein, aivan kuin normaaleja huonekasvejakin.
Valitettavasti kahvihetki on aika addiktoiva juttu. Töissä ja koulussa tuuppaa kulumaan kahvia normaalia rankemmin.
Kehon turhanpäivänen stimulointi eio mitenkää suositeltavaa kuten järellä voi ajatella.
Harvoin muistaa säännöstellä tota kahvinjuontia ja sitte sitä onki aika adhd-meiningit
Tupakasta pääsin jo eroon ni kyllä tota kahviaki pitäs onnistua rajottaan 1 kuppi/pvä. Se on mun raja kahvinjuonnissa.
Kiinnostas tietää missä menee se ns. haitallinen raja. Mitä ovat oireet silloin kun joka päivä ylitetään se haitallinen raja?
Valitettavasti kahvihetki on aika addiktoiva juttu. Töissä ja koulussa tuuppaa kulumaan kahvia normaalia rankemmin.
Kehon turhanpäivänen stimulointi eio mitenkää suositeltavaa kuten järellä voi ajatella.
Harvoin muistaa säännöstellä tota kahvinjuontia ja sitte sitä onki aika adhd-meiningit
Tupakasta pääsin jo eroon ni kyllä tota kahviaki pitäs onnistua rajottaan 1 kuppi/pvä. Se on mun raja kahvinjuonnissa.
Kiinnostas tietää missä menee se ns. haitallinen raja. Mitä ovat oireet silloin kun joka päivä ylitetään se haitallinen raja?
keskiyö on paras yö |
-
pihal
Ei hemmetti qmies nää sun jutut saa kahvin kuullostamaan pahemmalta päihteeltä kuin amfetamiini.
Ei pari kuppia kahvia päiväs mitää reikiä sun päähäs tee vaan päinvastoin!
liika on tietenkin aina liikaa , ihan minkä vaan asian suhteen.
Nyt kahvikupposelle pipareiden ja hashiksen kera. peace!
Ei pari kuppia kahvia päiväs mitää reikiä sun päähäs tee vaan päinvastoin!
liika on tietenkin aina liikaa , ihan minkä vaan asian suhteen.
Nyt kahvikupposelle pipareiden ja hashiksen kera. peace!
-
Green Label
Kyllä pari kuppia sumppia päivässä tekee meikäläiselle terää. Aamusella yks kuppi ja toinen siinä iltapäivällä (ennen klo 17:00), mutta kyllä allekirjoitan jonkinlaisen addiktion itselläni.
"I push my seed in her bush for life
It's gonna work because I'm pushin' it right
If Mary dropped my baby girl tonight
I would name her rock'n'roll"
It's gonna work because I'm pushin' it right
If Mary dropped my baby girl tonight
I would name her rock'n'roll"
-
Vieras
Eikö täällä ole kielletty keskustelu muista päihteistä?
Pidetään linja samana.
Pidetään linja samana.
- actionjackson
Ihan hyvä tää on täällä pitää. Jos vaikka joku ei tajua kuinka addiktoivaa tavaraa kofeiini on. Itse pääsin juuri eroon noista kirotun energiajuomista... Huomasin miten salakavalasti niihin oli päässyt kehittymään kunnon koukku ja alkoi vituttaa olla koukussa johonkin prkleen limuun! Pari päivää oli kyllä pientä jysäriä päässä havaittavissa, mutta onneks pahin on jo ohi. Toivottavasti en enää ratkea noihin!
Onhan noi gmiehen hömpötykset vähän älyttömiä välillä ja sen lähteet tuntuu olevan aika kaukaa haettuja. Lukekaapa piruuttaan sen blogia joskus. Ne ketkä ei halua sen jutuista lukea niin ei tarvii avata linkkiä. En oo vieläkään kyllä nähnyt, että joku todistaisi qmiehen olevan väärässäkään...
Onhan noi gmiehen hömpötykset vähän älyttömiä välillä ja sen lähteet tuntuu olevan aika kaukaa haettuja. Lukekaapa piruuttaan sen blogia joskus. Ne ketkä ei halua sen jutuista lukea niin ei tarvii avata linkkiä. En oo vieläkään kyllä nähnyt, että joku todistaisi qmiehen olevan väärässäkään...
Jos ei toi vittuilu lopu, niin sitten se jatkuu...
actionjackson, guaranteed satisfaction
actionjackson, guaranteed satisfaction
Meitä kahvin käyttäjiä on nyt sen verran paljon, että luulisi senkin perusteella tajuavan ettei hirveän kauhean kovasta myrkystä ole kysymys. Ainetta testataan joka päivä lukemattomissa kodeissa enkä nyt laittaisi kaikkea pahaa kahvin piikkiin.
Itse olen juonut kahvia todella paljon jo muutaman kymmenen vuotta :/ Voin olla juomatta, joskus käy että unohdan juoda aamukahvit (tosin harvoin) taikka menee muutama päivä etten juokaan kun on muuta tekemistä. Yleensä kahvia kuluu monta kuppia päivässä jos ei ole mitään erityistä tekemistä. Vieroitusoireita ei siis ole. Enkä ole masentunutkaan, rakkautta piisaa jne.
Jos tossa vaahtoamisessa korvaisi "kofeiini" sanan melkein millä tahansa, hampulla, uskonnolla taikka ihan millä vaan, niin huomaisi että tällä veikolla on ihan muu ongelma kuin kofeiini.
Jotkut ihmiset ovat täysin fanaattisia jonkun asian suhteen, varmaan olette huomanneet kuinka vaikea tai mahdotonta on joillekin todistella ettei hamppu välttämättä teekään sinusta skitsofreenikkoa taikka johda sinua käyttämään heroiinia.
Jaksamista ja hyvää oloa kaikille.
Itse olen juonut kahvia todella paljon jo muutaman kymmenen vuotta :/ Voin olla juomatta, joskus käy että unohdan juoda aamukahvit (tosin harvoin) taikka menee muutama päivä etten juokaan kun on muuta tekemistä. Yleensä kahvia kuluu monta kuppia päivässä jos ei ole mitään erityistä tekemistä. Vieroitusoireita ei siis ole. Enkä ole masentunutkaan, rakkautta piisaa jne.
Jos tossa vaahtoamisessa korvaisi "kofeiini" sanan melkein millä tahansa, hampulla, uskonnolla taikka ihan millä vaan, niin huomaisi että tällä veikolla on ihan muu ongelma kuin kofeiini.
Jotkut ihmiset ovat täysin fanaattisia jonkun asian suhteen, varmaan olette huomanneet kuinka vaikea tai mahdotonta on joillekin todistella ettei hamppu välttämättä teekään sinusta skitsofreenikkoa taikka johda sinua käyttämään heroiinia.
Jaksamista ja hyvää oloa kaikille.
Henkilökohtaisen kokemuksen perusteella voin sanoa, että joillakin kofeiini todella voi aiheuttaa vakavia paniikki-oireita.
Join 1-3 kuppia päivässä kahvia ja paniikki puski päälle jatkuvasti - ihan sama mitä teki, se tuntui parhaillaankin vain ei niin pahalle. Oireet katosivat viikon sisällä juonnin lopettamisesta, eikä ole tarvinnut enää sillä asialla päätänsä vaivata.
Join 1-3 kuppia päivässä kahvia ja paniikki puski päälle jatkuvasti - ihan sama mitä teki, se tuntui parhaillaankin vain ei niin pahalle. Oireet katosivat viikon sisällä juonnin lopettamisesta, eikä ole tarvinnut enää sillä asialla päätänsä vaivata.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
-
Vieras
Älkää kertoko mustalaisille kasvatuksistanne! Vaikka olisi kuinka hyvää kaveria, niin voikin paljastua maailman kieroin ja vittumaisin "kaveri". Kiristystä, uhkailua ja sovituista asioista lipsumista. Luulevat voivansa tehdä mitä huvittaa, kun on 15 sukulaista puhelinsoiton päässä.
-
Vieras
Vieras kirjoitti:Älkää kertoko mustalaisille kasvatuksistanne! Vaikka olisi kuinka hyvää kaveria, niin voikin paljastua maailman kieroin ja vittumaisin "kaveri". Kiristystä, uhkailua ja sovituista asioista lipsumista. Luulevat voivansa tehdä mitä huvittaa, kun on 15 sukulaista puhelinsoiton päässä.
Tämähän kaikkien pitäisikin jo ymmärtää.. Mustalaisiin ei todellakaan voi luottaa, vaikka olisi paras kaveri. Paskasakkia ne on.
*HÖÖÖRRRPPPS* Kolmas kuppi peräkanaa menossa. Nam!
Sanokaas nyt joku miksi luopuisin kahvinjuonnista, niin hymähdän ja menen keittämään toisen pannullisen.
Ainahan voi juoda matea, mikäli ei "uskalla" ja pelkää sekoavansa kahvista pahemmin, kuin turisti.
Itse juon 5-12 kuppia kahvia päivässä.
Myönnän toki pikku jysärin päässä, jos kahvia ei ole saatavilla, mutta so what?
Sanokaas nyt joku miksi luopuisin kahvinjuonnista, niin hymähdän ja menen keittämään toisen pannullisen.
Ainahan voi juoda matea, mikäli ei "uskalla" ja pelkää sekoavansa kahvista pahemmin, kuin turisti.
Itse juon 5-12 kuppia kahvia päivässä.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.
-
Vieras
[quote=567694,"alibaba8Sanokaas nyt joku miksi luopuisin kahvinjuonnista, niin hymähdän ja menen keittämään toisen pannullisen.
quote]
Minä luovuin kahvin juonnista ja kofeiinista, koska tulin erittäin levottomaksi ja huonovointiseksi.
Sitä en tiedä miksi sinun pitäisi luopua siitä jos se sinulle sopii.
Itse vedän röökiä ja ei kiinnosta vaikka tämä kukkahattu maailma suorastaan kriminalisoi meitä nikotinistejä.
ps. Kyllä tuo kofeiini aika kovan addiktion aiheuttaa. Löin kaverini(juo noin 5-7 kuppia kahvia päivässä) kanssa vedon siitä, että pystyykö olemaan viikon ilman kofeiinia missään muodossa.
Kaveri ajatteli, että helppoa rahaa ja veto kiinni, mutta kesti 2 päivää ja pulitti rahat kiltisti
quote]
Minä luovuin kahvin juonnista ja kofeiinista, koska tulin erittäin levottomaksi ja huonovointiseksi.
Sitä en tiedä miksi sinun pitäisi luopua siitä jos se sinulle sopii.
Itse vedän röökiä ja ei kiinnosta vaikka tämä kukkahattu maailma suorastaan kriminalisoi meitä nikotinistejä.
ps. Kyllä tuo kofeiini aika kovan addiktion aiheuttaa. Löin kaverini(juo noin 5-7 kuppia kahvia päivässä) kanssa vedon siitä, että pystyykö olemaan viikon ilman kofeiinia missään muodossa.
Kaveri ajatteli, että helppoa rahaa ja veto kiinni, mutta kesti 2 päivää ja pulitti rahat kiltisti