Sydämentykytys?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vierailija X

Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Vierailija X » 24.4.2005 3:04

Mikäs mahtais olla, kun polttelen sätkänpurujen joukossa vähän kukkaa, niin alkaa vain tajuttomasti sydän hakkaamaan ja tulee oikeastaan huono olo. Ja tätä kestää pari tuntia.

Avatar
Warewolf
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1224
Liittynyt: 3.2.2005

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Warewolf » 24.4.2005 7:57

Kokeile olla laittamatta tupakkaa. tai kukkaa. tai sätkään. jokin noista sen aiheuttaa, mä veikkaan tupakkaa. poltatko vakituisesti?
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

Avatar
musti
Viestit: 183
Liittynyt: 15.7.2004

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja musti » 24.4.2005 8:24

Mä veikkaan kyllä kukkaa tuon aiheuttajaksi.
Tulee silti tupakoitsijallekin helposti tupakasta huono olo, jos sitä on liikaa kukan seassa ja yrittää joka hatsilla hengityksenpidättämisen maailmanennästystä. Mutta ei sentään pariksi tunniksi. Voi sitä ilman tupakkaakin silti koittaa (tai laittaa ihan vähän purua vain)
Asiaan:
-tarkista lajike, sativainen voisi aiheuttaa joillekin helpommin noita oireita (mutua)
-tarkista että sulla on rento meininki, eli marley soittimeen ja sohvalle löhöämään tms. Elämäntilanteen tsekkaus, onko ahdistusta, huolia?
-syö ensin, liian alhainen verensokeri voi aiheuttaa/pahentaa näitä oireita

Tai sitten ei ole sinun juttusi. Enkä lähtisi korjailemaan näitä oireita millään lääkkeillä tms.

Vierailija X

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Vierailija X » 1.5.2005 0:41

No, tuskinpa sentään tupakka tuota aiheuttaa, kun poltan lähes askillisen jo valmiiksi päivässä.

Lajikkeena on low rider ja liekkö sitten liian voimakas, kun ei sovellu. Ajattelin silti vielä koittaa samaisella, josko se siitä, kun totuttautuu. En tuota sydämentykytystä nyt miksikään paniikkikohtaukseksikaan laskisi, kun olo on muuten normaali, paitsi että tosiaan pulssi nousee. Harmi, ettei ole sykemittaria, että pystyisi sanomaan, että millainen se pulssi on. Voihan olla, että on vaan vajarit, ja pulssi vain nousee normaalia suuremmaksi.

galu

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja galu » 1.5.2005 10:33

hamppihan tunnetusti lisää pumpun lyöntitiheyttä ja voimistaa tuntemuksia.
keskity johonkin muuhun kuin siihen tykyttelyn seuraamiseen, tuskin se normaali tapauksessa nousee kuitenkaan 20-30 lyöntiä enempää.
itsellä tosin on pahimmillaan lepopulssi ollut sydänfilmissä 160
ja lekuri määräsi lääkkeeksi beetasalpaajia, jotka estävät tuota tykyttelyä, mutta samalla vaikuttavat myös suorituskykyyn (ei pysty urheilla 100%sesti).

edit:
samasta aiheesta oli joku toinenkin aihe, missä käsiteltiin mm. noita

lääkkeitä.


verenpainemittarilla ei kannata magapajoissa leikkiä, voipi tulla outoja kuumotuksia, kun lukemat heittelee-

kokeile ainakin 10 eri lajiketta, niin etköhän löydä jonkun mieleisen

edit: oho
nyt pikku kanuunassa pesällinen hazea aamubongitus nosti leposykettä 80 lyöntiä oho :oops:

:pimp: :pimp:

Avatar
Hampuusi
Viestit: 267
Liittynyt: 25.5.2004

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Hampuusi » 1.5.2005 16:12

Todellakin, hamppu aiheuttaa sykkeen nousua, mutta joidenkin tutkimusten mukaan tämä on nuorella ihmisellä vain pumpulle hyväksi, koska tilanne vastaa sydämen osalta kevyttä harjoittelua. Itse ainakin suhtaudun täten aina tilanteeseen jossa pumppu hakkaa tuhatta ja sataa. Sellaistakin olen kyllä huomannut, että joskus (nykyään vähemmän) nukkumaan mennessä pumppu tuntuu jättävän lyöntejä väliin, tai sitten niitä tulee liikaa, tyyliin "tududum" "tudum":in sijasta. Kysäisin sitten lääkäriltä aiheesta ohimennen, ja hän sanoi, että sydämen lisälyönnit ovat suhteellisen yleisiä ja valtaosassa tapauksia vaarattomia.
Life is a disease, sexually transmitted and fatal.

Kukkailija
Viestit: 926
Liittynyt: 7.3.2004

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Kukkailija » 1.11.2006 0:38

Vierailija X kirjoitti:No, tuskinpa sentään tupakka tuota aiheuttaa, kun poltan lähes askillisen jo valmiiksi päivässä.

Lajikkeena on low rider ja liekkö sitten liian voimakas, kun ei sovellu. Ajattelin silti vielä koittaa samaisella, josko se siitä, kun totuttautuu. En tuota sydämentykytystä nyt miksikään paniikkikohtaukseksikaan laskisi, kun olo on muuten normaali, paitsi että tosiaan pulssi nousee. Harmi, ettei ole sykemittaria, että pystyisi sanomaan, että millainen se pulssi on. Voihan olla, että on vaan vajarit, ja pulssi vain nousee normaalia suuremmaksi.


Pakko nostaa tää,anteeksi siitä. Mut Itse tuossa poltin pienen nuPun hieman ajoissa kaadettua lowryderiä(N.0.2g,tolet nollissa!) ja aiheutti meikäläiselläkin sykkeen nousua aikalailla, olin jo huolissaan kun en muistanut syytä. Tajusin että hamppuhan se ja nyt syke jo aika normaali...oon vetäny pussin rinkeleitä 20 minuuttiin,hoihoi :mrgreen: .
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector

Avatar
geschtonkenflapped
Viestit: 275
Liittynyt: 15.1.2006

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja geschtonkenflapped » 1.11.2006 20:02

Yrtillä on kyllä tapana nostaa sykettä, mutta minulla se ei ainakaan ole liian korkeaksi noussut. Joskus kun polttaa riittävän paljon, niin sen luulee olevan korkeampi kuin se oikeasti on, ja luulisin että huono olokin johtuu vaan siitä. Yksi vaihtoehto on myös se, että joko yrtti + tupakka, tai yrtti + hapenpuute -yhdistelmä aiheuttaa tuota. Kannattaa kokeilla polttaa raakana kaikessa rauhassa ja vaikka oikeasti mitata se syke, että tietää varmasti mikä se on. Voi tietenkin myös olla että hamppu vaan nostaa joillain pulssin korkeammaksi kuin muilla, vaikuttaahan se muutenkin eri tavoilla eri ihmisillä.

Avatar
Hissin Appi
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 726
Liittynyt: 22.3.2006

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Hissin Appi » 2.11.2006 12:09

NYCD laitto eilen sydämmen hakkaamaan oikeastaan ensimmäistä kertaa, ja toissapäivänä samoin. Hirrrrveet putket. Aika voimakasta sativapolttoa, tuli jopa pienet "kuumotukset" :point:

Tai sitten se oli tupakka, joka jäi lakkoon viikonloppuna ja aiheuttaa siks jotain lopputärinöitä...
Mundus vult decipi.

No more running.

Aloittelija

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Aloittelija » 5.11.2006 0:36

Hei, olen myös huomannut ikävää sydämentykytystä, joka aiheuttaa kuumotusta. Lajikkeena on ollut Lowryder. Annos on vaihdellut n. 0,2-0,5g välillä (vesibongi), vaakaa ei ole (tuskin tuleekaan). Monessa lähteessä näyttää lukevan, että pulssin pitäisi nousta <50%, mutta omalla kohdallani se nousee yleensä lähes 100%, joskus enemmänkin. Tavallinen lepopulssini on hieman alle 60, mutta paukuissa se saattaa nousta aluksi 120 asti, ja pysytellä siellä tunninkin ajan. Istuminen yleensä laskee pulssia jonkin verran. Eräänä iltana hieman voimakkaampien tötsyjen jälkeen mittasin pulssiksi 180 n. tunnin ajan useaan otteeseen varmistuakseni, ja tämä aiheutti jo hieman kuumotusta, vaikka mistään sekavuustilasta ei mielestäni voinut puhua. Kyseessä on kuitenkin kolminkertainen pulssi tavalliseen verrattuna.

Olen aina hiisaillut näennäisesti mahdollisimman luotettavassa seurassa (käytännössä 1-2 henkilöä lisäkseni, tämä on täysin UG:ta ja salaista touhua ;)), ja muuten päässä pyörii ihan mukavia asioita. En saa savusta allergisia reaktioita, enkä ole huomannut muita haittavaikutuksia hatsin käytöstä. Olen parikymppinen miekkonen. Minulla ei ole todettuja sairauksia, enkä ole tuntenut kipua tai minkäänlaista fyysistä ahdistusta asiaan liittyen. En ole koskaan tupakoinut, enkä ole käyttänyt alkoholia pajatson kanssa. Muilla pulssi näyttää nousevan huomattavasti vähemmän. Mietityttää, onko kyseinen reaktio kovinkin vaarallinen pidemmän päälle - periaatteessa pulssin kohoaminen ei nuoressa iässä pitäisi olla kovin vaarallista, mutta en tunnu pääsevän ajatuksesta eroon.

Mikään pakkohan tätä ei ole käyttää, ja olenkin useaan otteeseen vakavasti harkinnut koko touhun lopettamista. Olen kuitenkin tunnetusti herkästi luulosairas, enkä ole päässyt lopputulokseen.

Rastafari
Viestit: 268
Liittynyt: 9.4.2006

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Rastafari » 5.11.2006 12:38

Itselläni kerran tuli jonkinmoista tykytystä... Hetken pähkäiltyäni muistin, että se on ihan normaalia ja ne lukemat pyöri jossakin 40kg hamppua jonka jälkeen voidaan pelätä thc:n kuollettavaa yliannostusta muistieni mukaan.
Kuumotukset laskivat samantien ja samalla tavalla vaikutti ettei se sydän tykytäkkään niin lujasti kuin aluksi olin ajatellut.... letkeä meno senkun vain jatkui. :wink:
Niin pitkään kun ei tule huonoja oloja niin on hyvä muistaa, että se ei ole vaarallista. Sitten kun tulee huono olo niin ei sekään vielä vaarallista ole, mutta pienempi annostus ensi kerralla. :wink:
Poliisi jahtaa puutarhuria

Avatar
-Card-
Viestit: 487
Liittynyt: 9.12.2005

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja -Card- » 6.11.2006 0:42

niinpä... ajattelee vain sitä, että siihen ei ole kukaan ikinä kuollut :)
mikäli joku hampusta saisi jonkun oikeasti vaarallisen kohtauksen tai jotain vastaavaa, niin siitä varmasti kirjotettaisiin jokaisen lehden etusivulla... sitä odotellessa, ei kuumotuksia :mrgreen:

Avatar
MetsänNeito
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1198
Liittynyt: 14.6.2006

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja MetsänNeito » 6.11.2006 9:17

Itse olen kanssa huomannut joskus kovaa sydämentykytystä, kohonnut pulssi,
jonka voi tuntea kurkussa, mahassa, kovana pamppailuna.. Mutta ei nämä kauaa
ole ikinä kestäneet. Itsellä erityisesti indicainen hamppu tuonut näitä tuntemuksia :?
Indicainen muutenkin vaikuttaa mulla kroppaan usein vahvasti.. monella tapaa..
toisin kuin sativainen on enemmän "päänsisäinen juttu" (:
Ja erityisesti tietysti jos rehkii niin kaikkihan on rankkaa ja sydän hakkaa :D
Mutta en minä sitä meinannut.. Ihan yht'äkkiä se voi alkaa. Onneksi ei ole kauaa
kestänyt, enkä ole mitenkään kuumotellut tai ajatellut sen olevan kamalaa..
Rennosti vaan ottaa ja ohi menee.. (:

Tupakka ei tee tällaista itellä, poltanhan joka päivä sitä muutenkin.
Tupakka kukan seassa aiheuttaa enemmänkin pahaa oloa, jos on aiheuttaakseen
jotain. Läpy kanssa on sellaista kökköä että paha olo saattaa tulla..
Parhaiten itselle sopii kaiken kaikkiaan esim. mixi missä 60% kukkaa (sativaa mieluiten)
30% lehtee 10% tupakkaa.. Tai 70 % kukkaa ja 30% lehtee,
eli ei ollenkaan tupakkaa.
Mutta niin, pitää varmaan löytää oma itelle sopiva mixi,
sekä lajike, josta tulee hyvä olo ilman kuumotuksia. (:
"It is your mind that creates this world"
The Buddha

Avatar
geschtonkenflapped
Viestit: 275
Liittynyt: 15.1.2006

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja geschtonkenflapped » 6.11.2006 19:10

MetsänNeito kirjoitti:Tupakka ei tee tällaista itellä, poltanhan joka päivä sitä muutenkin.
Tupakka kukan seassa aiheuttaa enemmänkin pahaa oloa, jos on aiheuttaakseen
jotain. Läpy kanssa on sellaista kökköä että paha olo saattaa tulla..
Parhaiten itselle sopii kaiken kaikkiaan esim. mixi missä 60% kukkaa (sativaa mieluiten)
30% lehtee 10% tupakkaa.. Tai 70 % kukkaa ja 30% lehtee,
eli ei ollenkaan tupakkaa.
Mutta niin, pitää varmaan löytää oma itelle sopiva mixi,
sekä lajike, josta tulee hyvä olo ilman kuumotuksia. (:


Ainoa oikea sekoitussuhde on 100% kukkaa ja 0% ylimääräistä poltettavaa. Tai voi sinne lehteä laittaa jos pitää saada jotain mukaan. Mutta minullakin tupakka aiheuttaa lähinnä huonoa oloa, ja muutaman kerran olen passannutkin kun tupakka on alkanut liikaa nousemaan.

Avatar
Sloth
Viestit: 298
Liittynyt: 23.2.2005

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Sloth » 6.11.2006 19:34

geschtonkenflapped kirjoitti:...

Ainoa oikea sekoitussuhde on 100% kukkaa ja 0% ylimääräistä poltettavaa. Tai voi sinne lehteä laittaa jos pitää saada jotain mukaan. Mutta minullakin tupakka aiheuttaa lähinnä huonoa oloa, ja muutaman kerran olen passannutkin kun tupakka on alkanut liikaa nousemaan.


Aamen to that. :D Mut joo lehtee laitan pari murua että palaa paremmin(siis olettaen että lehteä on vielä jäljellä, kun yleensä ne tulee ensimmäisenä sadonkorjuu iltana otettua..).

Oon noin 5 kertaa tupakkaa maistanut/kokeillut. Joka kerran jälkeen huono olo->laatta lentänyt joka kerta.
Mutta polttakaa te jotka tykkäätte, mää tykkään pelkäst yrtist(ja bissest tietty mutta se on oma lajinsa). :guru:

serinus1
Viestit: 75
Liittynyt: 4.6.2010

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja serinus1 » 26.8.2012 7:50

Löytyipäs vanha aihe. Olen myös kärsinyt sydämentykytyksestä, tai ennemmin lisälyönneistä. Mielestäni oireet alkoivat samoihin aikoihin, kun aloin ensimmäistä kertaa säännöllisemmin poltella hamppua. Betasalpaajat ovat auttaneet, mutta tuntuu että nyt kun puolen vuoden tauon jälkeen taas polttelee, ovat oireet palanneet. Oireet eivät olleet vain polttelusta riippuvaisia, vaan niitä oli muulloinkin ja myös tuon tauon aikana. Onko muilla kokemuksia että lisälyönnit johtuisivat juuri hampusta? Voisiko tässä olla keino tunnistaa hampuusi, jos joku nuorehko mieshenkilö kertoo kärsineensä lisälyönneistä ja saaneensa niihin beetasalpaajia. Yksi tuttuni joka kertoi, voisi ehkä tarkemmin ajatellen ollakin vaikka hampuusi, ei ole koskaan ennen käynyt mielessäkään. :lol:

W_King
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2010

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja W_King » 26.8.2012 15:20

Suosittelen tsekkaamaan ainakin satunnaisten tykytysten varalta tämän vanhan kansan kikan http://fi.wikipedia.org/wiki/Kamferi
Itsellä ainakin toiminut mainiosti ja tätähän saa varmaan apteekista kuin apteekista eikä maksa montaa euroa.

Avatar
Kani Sativa
Viestit: 960
Liittynyt: 13.11.2007

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 28.8.2012 19:55

Ganjakin nostaa sykettä,toimittuaan, mut jos alkaa melkein välittömästi ni et taida olla mikään nikotinisti veikkaisin?
Oon polttanu ala-asteelta asti röökii ja lähemmäs jo 30v nykyään, ja silti jos vaikka lätkässä on paljo röökii miksattuna ja bongista vedetää kunnon hatseja, ni tulee kyl sellanen niksaöveri silti joskus.
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

Avatar
NoZero
Viestit: 114
Liittynyt: 26.5.2008

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja NoZero » 9.9.2012 22:39

Itse olen aina kärsinyt tästä tykyttämisestä.. Olen aina ollut luulosairauteen taipuvainen ja saan helposti sekoitettua pääni liialla ajattelulla :D.
Ajatuskin siitä että tungen elimistööni jotain sinne kuulumatonta ahdistaa, tämän vuoksi jääpi perus buranatkin ottamatta ja olen vuosia suosinut eri särkyihin ja kolotuksiin enempi luonnonmukaisia hoitokeinoja.

Mutta tämä tykytys ja sen aiheuttama vainoharhaisuus on hävinnyt lähes täysin (tai kokonaan, lähinnä sen odottamisen pelko saa aikaan pientä ahdistusta kunnes sitten tajuaa ettei sitä tulekkaa) nytkun olen jo pari vuotta nukkunut lähes normaalisti ja olen ollut tupakoimatta n.7,5kk.. (Tätä ennen olen kärsinyt uniongelmista lapsesta saakka).

Oletko stressaantunut, ja/tai univelkainen? Nämähän pelkästään riittäisivät joillekkin ongelmiin sydämmen kanssa mutta jos sinulla on sama ongelma mikä minulla oli, että jatkuvaa väsymystä yritti lievittää runsaalla kahvin ja muiden kofeiinipitoisten juomien nauttimisella, joka tietenkin pahensi sitten seuraavan yön unen saantia, plus jos vielä tupakoit (nikotiinihan aiheuttaa syämmen tyktykystä) niin olisi melkein epänormaalia jos siun sydän ei välillä kävisi "kierroksilla" :D.
...Ja teidän isällä, on väärät arvot ja siks sä oot ääliö

Avatar
kuraattori
Viestit: 9
Liittynyt: 9.10.2008

Re: Sydämentykytys?

ViestiKirjoittaja kuraattori » 1.10.2012 2:19

Terve. :foil:

Ite poltellu suht säännöllisesti n 2v. ajan hyvällä menestyksellä No Brobleemos, kunnes alko nää sydän/aivo? ongelmat, joita paniikkikohtauksiksikin on luultu, mutta tuskin mistään sellasesta mun mielsetä on kyse (suvusta löytyy sydänvikaa) elikkäs olin polttanu tuhdit savut, jonkun ajan jälkeen tästä tuli tosi outo olo,päähän outo paine, kädet puutu ( tätähän selitetään hyperventilaatiolla, mitä se ei tod. ollut sillä hengitys oli erittäin hidasta ja raskasta ) ,huippausta, hirvee puristava tunne koko kehon alueelle ja päähän,sydän hakkas vitun oudosti aloin tärisee, saamaan kouristuksia ja tuntu et nyt on kuolema erittäin lähellä, puhekkin oli mielestäni hieman oudon tuntusta, tota kesti kohtauksittain 1-1.5h ajan jonka jälkee soitettii lanssi ku tuntu et ei mee ohi.
No lanssimiehet oli sitä mieltä et paniikkikohtaushan se siellä, koska paniikkihäiriö historiaa löytyy, tosin lähinniä julkisissa paikoissa ja sekin suht lievää lol.

Noh muutama viikko ton jälkeen testasin et otin eka paniikkihäiriöön lääkkeen ensin ja poltin pienet savut. Samat oireet alko melkeen välittömästi eli sydän jyskytti niin vitusti, hengitys raskaantui, kädet puutu, ja esim kirjottaminen tuntu jokseenkin vaikeelta. Mutta meni kuitenki ohi muutaman tunnin kuluttua.

Elikkä taitaapi meikämannen pajautukset olla tässä, vai saattaakohan johtua lajikkesta, kun oli just jotai lr risteytystä, mistä tuolla aikasemminki joku mainitsi et oli tullu tykytyksii. :think:
En tiiä uskaltaako enään koittaa. Tuskin.

Eli en voi suositella sydänvikaisille, sillä sydäninfarktin riski saattaa olla jopa monin kertainen niitten bloossien jälkeen varsinkin vanhemmilla! Varmasti on moni pappa delannu hittien jälkeen sydäninfarktiin ku on pumppu pettäny, kun se ganjabis tunnetusti nostaa sykettä ja jos siellä sepelvaltimotautii sun muuta on messissä niin naps kops vaan, ja tässäkään ei kuolinsyy tosissaan oo SE HUUME HAMPPU vaan ne sairaudet ja laukaisijanahan ois voinu toimii mikä muukin vaan esim. mäkin triplajuustotuplakebabhäränkullimajoneesi ateria.

Eikä oo siis tarkotus pelotella sillä harvoinhan meillä nuorilla noita sydänvikoja on. Peace & Love


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija