Kuva

Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Avatar
Pekka_Potti
Viestit: 287
Liittynyt: 25.11.2012

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Pekka_Potti » 7.12.2012 7:58

Kusitestin positiivisuus ei aina tarkoita sitä, että ei saisi töitä: suomalainen rakennusjätti palkkasi frendin, vaikka kusitesti oli positiivinen. Kävi itse testin jälkeen sanomassa pomolle, että kyllä sitä hatsia on joskus festareilla polttanut. Pomo totesi, että niin minäkin. Toinen frendi luetteli kaikki huumeet mitä on kokeillut, erään teknologiayrityksen haastattelussa ja totesi perään, että kyllä hän sillon tällön polttaa vieläkin. Pomo totesi, että oletpa ensimmäinen rehellinen kaveri kuka töihin on tänne tullut: tervetuloa! :laugh:

Sitruunaveden lisäksi kannattaa vetää ihan törkeet treenit jotain, jos haluaa puhtaan kusen. Eli vetää itsensä vaikka juoksemalla ihan tappiin. Ylämäkijuoksu, HIIT, bodypump, crossfit yms. toimivat vallan mainiosti. Ei muuta ku reenaamaan! :yes:

tuna
Viestit: 18
Liittynyt: 20.2.2012

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja tuna » 23.12.2012 2:23

Moro!

Mua kans kiinnostais toi testikulttuuri Suomen lähikauppa oy:ssa. Onko jengillä tietoa testataanko Valintatalo/Siwan vakkarityöntekijät?

Klosetisti

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Klosetisti » 31.12.2012 22:46

Kuva-Rane vaatii työntekijöiltään, että kusesta löytyy vähintään paria eri illegal substanssia.

delta9
Viestit: 180
Liittynyt: 9.11.2011

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja delta9 » 31.12.2012 22:55

Klosetisti kirjoitti:Kuva-Rane vaatii työntekijöiltään, että kusesta löytyy vähintään paria eri illegal substanssia.


Jep, koska Rane erottelee ne ja ottaa taltee. Ilmasta settii nääs. Kyllä Rane tietää nää hommat.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Suomen lyhyt historia: suomi,finland,perkele.yk,eu,ai

nuarbonuat
Viestit: 36
Liittynyt: 7.6.2011

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja nuarbonuat » 8.3.2013 11:05

Terve,

Sellaista ajattelin kysyä että työpaikalta sain tiedon että terveystarkastus täytyy suorittaa. Tarkastuksen yhteydessä täytyy kusta purkkiin sekä ottaa labratestit. Työsopimuksen yhteydessä ei ole ilmoitettu mitään huumetestistä eikä myöskään kun kutsuttiin terveystarkastukseen. Onko heillä edes oikeutta testata kannabista virtsasta/verestä??? Eikö siitä tarvitse erikseen ilmoittaa jos testataan? Pari viikkoa sitten tuli poltettua viimeksi :(

ChiWi
Viestit: 140
Liittynyt: 23.11.2008

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja ChiWi » 8.3.2013 11:41

nuarbonuat kirjoitti:Terve,

Sellaista ajattelin kysyä että työpaikalta sain tiedon että terveystarkastus täytyy suorittaa. Tarkastuksen yhteydessä täytyy kusta purkkiin sekä ottaa labratestit. Työsopimuksen yhteydessä ei ole ilmoitettu mitään huumetestistä eikä myöskään kun kutsuttiin terveystarkastukseen. Onko heillä edes oikeutta testata kannabista virtsasta/verestä??? Eikö siitä tarvitse erikseen ilmoittaa jos testataan? Pari viikkoa sitten tuli poltettua viimeksi :(

Huumetestin tekemisestä pitäisi ilmoittaa ensin ja siihen pitäisi olla sinun lupa. Mutta jos oot jo pari viikkoa ollut polttamatta niin pitäisi kyllä puhtaat tulla vaikka sen jostain syystä testaisivatkin. Yleensä ne taitavat katsella noista lähinnä jotain sokeriarvoja? yms.

nuarbonuat
Viestit: 36
Liittynyt: 7.6.2011

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja nuarbonuat » 8.3.2013 15:02

ChiWi kirjoitti:...
Huumetestin tekemisestä pitäisi ilmoittaa ensin ja siihen pitäisi olla sinun lupa. Mutta jos oot jo pari viikkoa ollut polttamatta niin pitäisi kyllä puhtaat tulla vaikka sen jostain syystä testaisivatkin. Yleensä ne taitavat katsella noista lähinnä jotain sokeriarvoja? yms.


Tuli sellainen ajatus mieleen että jos labrakokeita ennen yhtäkkiä läimäistään paperi eteen jossa vaaditaan hyväksyntä huumetestiin. Kuulemma normaali käytäntö terveystarkastuksen yhteydessä jossain firmoissa esim. kun aloitat hommat?

ChiWi
Viestit: 140
Liittynyt: 23.11.2008

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja ChiWi » 8.3.2013 15:26

nuarbonuat kirjoitti:...

Tuli sellainen ajatus mieleen että jos labrakokeita ennen yhtäkkiä läimäistään paperi eteen jossa vaaditaan hyväksyntä huumetestiin. Kuulemma normaali käytäntö terveystarkastuksen yhteydessä jossain firmoissa esim. kun aloitat hommat?

Saattaahan ne jossain tommostakin tehdä.. Ole polttamatta siihen testiin asti, jos pari viikkoo jo nyt viime polttelusta niin kyllä puhtaat tulee sit. Eipähän sitten tarvitse kuumotella.

Klosetisti

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Klosetisti » 25.4.2013 21:28

HKK testaa kaikki uudet kiltalaiset, pitää löytyä vähintään kuituhamppua verestä.

Shulmani
Viestit: 30
Liittynyt: 17.2.2013

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Shulmani » 13.6.2013 15:04

Tässä kuukauden aikana tullut poltettua noin 60% päivistä joista välillä enemmän ja välillä vähemmän. Viime viikko oli (omilla toleilla) aika hc stounausta ja poltin neljässä päivässä 2,5g, sitten pidin pari päivää taukoa ja poltin eilen paukut. Testiä tulossa ehkä reilu viikon päästä eli tarviiko kuumotella? Olen laiha ja harrastan paljon liikuntaa, mutta taitaa silti olla aika juoda sitä vettä ja kahvia.

Avatar
apollo11
1 tähti
1 tähti
Viestit: 789
Liittynyt: 13.3.2008

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja apollo11 » 7.7.2013 21:03

tietääkö kukaan, tekeekö kovanen testejä?

Puusto
Viestit: 20
Liittynyt: 23.1.2009

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Puusto » 10.9.2013 21:43

ISS(henkilöstövuokraus) tekee testejä.
420

DaJermux
Viestit: 128
Liittynyt: 3.3.2013

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja DaJermux » 23.9.2013 13:08

Tietoa Inexistä nykyään?

turhankuumottaja

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja turhankuumottaja » 24.9.2013 17:34

Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, mutta kysytään pois: Olen ammattiopistossa, ja koulutukseen kuuluu useampi työharjoittelujakso, joista jokainen suoritetaan samassa yrityksessä. Työharjoittelupaikka on jo selvillä. Haastattelussa ei ollut puhettakaan testeistä, ei terveystarkastuksista saati mistään muistakaan testeistä.

Kun olen pelkkänä opiskelijana työpaikalla, koskeeko minua työpaikan terveystarkastukset/työhönottotarkastukset, vai ainoastaan oppilaitoksen asettama päihdepolitiikka? :think: Kaikella järjellä tuntuisi hullulta tuhlaukselta satsata opiskelijaan rahaa kalliin testin muodossa.

Oppilaitoksen oma päihdepolitiikka on nollatoleranssi. Satunnaisia alkopuhallutuksia tehdään. Huumetestejä ainoastaan, kun on syytä epäillä, että oppilas käyttää huumehia työharjoittelupaikalla/koulussa. Oppilaitoksessa ei ole käytössä säännöllisiä testejä, kuten joissakin harvoissa ammattioppilaitoksissa on.

Nunnu
Viestit: 16
Liittynyt: 17.1.2012

Taksikuski?

ViestiKirjoittaja Nunnu » 5.1.2014 20:59

Hei!
Kaverini on menossa taksikuski koulutukseen (2 vkl yhteensä hommaa), ja hän miettii että tehdäänköhän siellä testit. Kenelläkään tietoa miten on käytäntö tällä hetkellä?
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
odotetaan että kaikki loppuu jonain hyökyaaltona
ehkä ois helpompaa, ehkä ois helpompaa olla
jos ajatukset ei ois hirmumyrskyjä vaan tähdenlentoja

kuumottelija

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja kuumottelija » 22.2.2014 17:11

Tekeekö ups huumetestejä?

Avatar
earthshine
Viestit: 19
Liittynyt: 22.2.2014

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja earthshine » 23.2.2014 19:35

turhankuumottaja kirjoitti:Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, mutta kysytään pois: Olen ammattiopistossa, ja koulutukseen kuuluu useampi työharjoittelujakso, joista jokainen suoritetaan samassa yrityksessä. Työharjoittelupaikka on jo selvillä. Haastattelussa ei ollut puhettakaan testeistä, ei terveystarkastuksista saati mistään muistakaan testeistä.

Kun olen pelkkänä opiskelijana työpaikalla, koskeeko minua työpaikan terveystarkastukset/työhönottotarkastukset, vai ainoastaan oppilaitoksen asettama päihdepolitiikka? :think: Kaikella järjellä tuntuisi hullulta tuhlaukselta satsata opiskelijaan rahaa kalliin testin muodossa.

Oon itekin ammattiopistossa, ja uskosin vakaasti että työharjottelussa sua koskee sen oppilaitoksen säännöt missä opiskelet. Luulis että työpaikka jättää kaiken turhan rahaavievän hössötyksen ulkopuolisille jos vaan pystyy.

Opiskelen käsityöalaa ja meiltä otetaan käsittääkseni seuloja vaan jos on epäilystä jonkun päihteidenkäytöstä, mutta ainakin terveysalan opiskelijoilla otetaan säännöllisiä testejä.
"ai hä?"

Tinttaliisa
Viestit: 15
Liittynyt: 22.2.2014

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Tinttaliisa » 23.2.2014 23:19

En osaa nyt sanoa missä työpaikoilla testejä tehdään, mutta ainakin joissakin tehtaissa niitä tehdään työntekijöille. Syy minkä takia pissatestejä tai verikokeita tehdään, on se että tarkistetaan ettei mitään myrkkyjä ole päässyt kehoon.Eivät varmaan kyllä etsi siinä jälkiä polttelusta.

Avatar
paha_sipuli
Viestit: 46
Liittynyt: 3.10.2013

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja paha_sipuli » 26.2.2014 23:11

earthshine kirjoitti:ainakin terveysalan opiskelijoilla otetaan säännöllisiä testejä.


Ei välttämättä :) Itse valmistuin lähihoitajaksi reilut kaksi vuotta sitten, enkä koskaan ole mihinkään testeihin joutunut.

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.3.2014 14:20

Minä olen Postilla töissä ja minulle ei ole tehty seulontoja.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa