Kuva

Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.5.2011 20:31

vierazzz kirjoitti:...


Niin joo ja että siinä testitilanteessa ku meet kusee purkkii ni kattooko sen jälkeen samantien tikulla että onko mitää, vai onko se varma labra nakkki? Ois iha kiva tietää saattaa tossa jo ens viikon alussa meinaa olla tosiaan eka työ pv keskolla ja aika paha homma jos joutuu menee kusee pitänee keksiä jotai macgyver settejä että sais negan, mut jos ne sinne labraa lähtee ni ei taida toivookaa saada negatiivista tulosta?





Ne ottaa yhden näytteen. Siitä laitetaan sit kahteen ampulliin, joista tulee A ja B. Jos esim. A näyte testataan ja haluat riitauttaa tuloksen, sitten ne testaavat B-näytteen. Ne ei kato tikulla vielä siinä vaiheessa vaan ne lähetetään ulkoistetulle firmalle. Ne tosin katsovat tikulla näytteen lämpötilan ja PH-arvon. Mut esim. itse join koko aamun vettä ja ravasin kusella hetikun kuulin testeistä. Tulosten saapumiseen menee n. viikko ja saat ihan itse noutaa tulokset sieltä työterveyshuollosta --> ja viedä eteenpäin. Se lappu on tosi simppeli (käytät huumeita, et käytä huumeita) et periaatteessa sen vois vaikka skannata, vaihtaa raksiruutuun-kohtaa ja käydä viemässä eteenpäin jos haluaa extremempi olla. Olin ite juonu runsaasti vettä koko aamun hetikun kuulin testeistä, ja se nainen ei silti marissut mitään näytteen PH:stä tai lämpötilasta, olivat kuulemma ok. Kusella saa muuten käydä yksin (muista lorauttaa ensikuset pönttöön ja ottaa näyte vasta siitä keskeltä). Ainoo juttu kusella käymisessä on se et siinä on pieni luukku mikä pitää olla auki kun käy kusella, et se nainen kuulee lorinan.

No voin kertoo omasta tilanteestani ennen tota. Polttelin n. 4 päivää ennen kaks päivää putkeen lehtee (nousi hyvin päähän) ja ennen sitä oli tullut jokunen kerta polteltua. Itse olin varma tuolloin, että testit paljastaa mut koska ulkoistetun labran voisi olettaa hoitaa homman kunnolla, ja siinä oli oikeen vielä erikoislääkärin nimikin alla. Silti sain negan, joten vähän ihmetyttää mitä ne sielä labrassa sitten teki... Perus-halpis kusitikku, vai kiinnostiko niitä vähäinen kannabismäärä jos ne sellaisen löysi? Jos näytteen riitauttaa niin B-näyte menee kaasukromotografiaan (lukee siinä lapussa) ja siitä näkyy jo vaikka se montako kertaa olet käynyt paskalla viime jouluna...

ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MYÖNNÄ TERVEYSTARKASTUSLAPUSSA KÄYTTÖÄ! Et ole ikinä kokeillut mitään huumeita ja raksi ruutuun. Rikosrek yms. ei tarkasteta.

Se on arpaonnea (ainakin sanoivat niin), et millä päätetään ketkä joutuu kusemaan purkkiin. Mahdollisuudet 10-50%. Se päätetään niin et mennään jonossa tietokoneella johon kirjotetaan oma nimi ja siinä sitten lukee joko "osallistut testiin" tai "et osallistu". Omassa ryhmässä taisi 2/8 joutua testeihin.

Kysy jos joku vielä mietityttää. :)

Dii ja älä missään nimessä puhu tuola työpaikalla savuista mitään, tai oo helvetin varovainen. Muistan vaan sen työporukasta, et hirveitä juntteja suurin osa. Asenteet pilveeki kohtaan suoraan 50-luvulta. Jos esimiehet kuulee niin koeaika on sillä selvä.


Mä muuten oon vielä talossa... :lol: ja nyt muuten katon tarkkaan jengin pärstät ku uudet tulee! :D

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.5.2011 20:37

En osaa sanoo yhtään et miten käy. Olin ite varma et testit feilaa, mut vieläpä mä paikalla oon.

Jotenkin silti tuntuu ettei se oo kovin HighTech testi sielä ulkoistetussa labrassa. Järki nimittäin sanois et se mun näyte pitäis olla ihan hiton laimee.

vierazzz

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja vierazzz » 1.6.2011 0:50

Vieras kirjoitti:...




Ne ottaa yhden näytteen. Siitä laitetaan sit kahteen ampulliin, joista tulee A ja B. Jos esim. A näyte testataan ja haluat riitauttaa tuloksen, sitten ne testaavat B-näytteen. Ne ei kato tikulla vielä siinä vaiheessa vaan ne lähetetään ulkoistetulle firmalle. Ne tosin katsovat tikulla näytteen lämpötilan ja PH-arvon. Mut esim. itse join koko aamun vettä ja ravasin kusella hetikun kuulin testeistä. Tulosten saapumiseen menee n. viikko ja saat ihan itse noutaa tulokset sieltä työterveyshuollosta --> ja viedä eteenpäin. Se lappu on tosi simppeli (käytät huumeita, et käytä huumeita) et periaatteessa sen vois vaikka skannata, vaihtaa raksiruutuun-kohtaa ja käydä viemässä eteenpäin jos haluaa extremempi olla. Olin ite juonu runsaasti vettä koko aamun hetikun kuulin testeistä, ja se nainen ei silti marissut mitään näytteen PH:stä tai lämpötilasta, olivat kuulemma ok. Kusella saa muuten käydä yksin (muista lorauttaa ensikuset pönttöön ja ottaa näyte vasta siitä keskeltä). Ainoo juttu kusella käymisessä on se et siinä on pieni luukku mikä pitää olla auki kun käy kusella, et se nainen kuulee lorinan.

No voin kertoo omasta tilanteestani ennen tota. Polttelin n. 4 päivää ennen kaks päivää putkeen lehtee (nousi hyvin päähän) ja ennen sitä oli tullut jokunen kerta polteltua. Itse olin varma tuolloin, että testit paljastaa mut koska ulkoistetun labran voisi olettaa hoitaa homman kunnolla, ja siinä oli oikeen vielä erikoislääkärin nimikin alla. Silti sain negan, joten vähän ihmetyttää mitä ne sielä labrassa sitten teki... Perus-halpis kusitikku, vai kiinnostiko niitä vähäinen kannabismäärä jos ne sellaisen löysi? Jos näytteen riitauttaa niin B-näyte menee kaasukromotografiaan (lukee siinä lapussa) ja siitä näkyy jo vaikka se montako kertaa olet käynyt paskalla viime jouluna...

ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MYÖNNÄ TERVEYSTARKASTUSLAPUSSA KÄYTTÖÄ! Et ole ikinä kokeillut mitään huumeita ja raksi ruutuun. Rikosrek yms. ei tarkasteta.

Se on arpaonnea (ainakin sanoivat niin), et millä päätetään ketkä joutuu kusemaan purkkiin. Mahdollisuudet 10-50%. Se päätetään niin et mennään jonossa tietokoneella johon kirjotetaan oma nimi ja siinä sitten lukee joko "osallistut testiin" tai "et osallistu". Omassa ryhmässä taisi 2/8 joutua testeihin.

Kysy jos joku vielä mietityttää. :)

Dii ja älä missään nimessä puhu tuola työpaikalla savuista mitään, tai oo helvetin varovainen. Muistan vaan sen työporukasta, et hirveitä juntteja suurin osa. Asenteet pilveeki kohtaan suoraan 50-luvulta. Jos esimiehet kuulee niin koeaika on sillä selvä.


Mä muuten oon vielä talossa... :lol: ja nyt muuten katon tarkkaan jengin pärstät ku uudet tulee! :D



Hiukan kyllä mietityttää miten tulee omalla kohdalla käymään, toivotaan etten joudu testeihin... Itse tässä nyt varmaan vuoden verran alla melkein joka päivä noin 02-1g vahvaa kukintoa. Tossa vielä parisen tuntia sitten poltin hyvän putken. :D Jos huomenna alkais vähä tankkaamaa vitamiineja sun muita pikku kikkoja mitä tuolla nyt näkyykin, niin mitä luulette onnistuisko 5 päivää, vähä epäilyttää itteäni. Jos sais viikon lisäaikaa ois ihan jees. Missä vaiheessa se terveystarkastus lappu sitten oikeen tehään? Ja siitä vielä että ite voi hakee ne tulokset ja ne pitää toimittaa esimiehelle vai miten? Eiks oo mitää vesileimaa sun muuta siinä? Ja onko se niinku semmonen iha simppeli lappu jos sattuis olee positiivinen tulos ni siin sit on raksi ruudus et "käytät huumeita" ja se pitäis toimittaa eteepäi?

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.6.2011 19:37

vierazzz kirjoitti:...


Hiukan kyllä mietityttää miten tulee omalla kohdalla käymään, toivotaan etten joudu testeihin... Itse tässä nyt varmaan vuoden verran alla melkein joka päivä noin 02-1g vahvaa kukintoa. Tossa vielä parisen tuntia sitten poltin hyvän putken. :D Jos huomenna alkais vähä tankkaamaa vitamiineja sun muita pikku kikkoja mitä tuolla nyt näkyykin, niin mitä luulette onnistuisko 5 päivää, vähä epäilyttää itteäni. Jos sais viikon lisäaikaa ois ihan jees. Missä vaiheessa se terveystarkastus lappu sitten oikeen tehään? Ja siitä vielä että ite voi hakee ne tulokset ja ne pitää toimittaa esimiehelle vai miten? Eiks oo mitää vesileimaa sun muuta siinä? Ja onko se niinku semmonen iha simppeli lappu jos sattuis olee positiivinen tulos ni siin sit on raksi ruudus et "käytät huumeita" ja se pitäis toimittaa eteepäi?


En tiedä yhtään. Tee ainakin kaikki mahdolliset kikat ja älä näytä yhtään hipiltä (en tiedä auttaako mitään, mut sielä oli aika narkin näköistä porukkaa silloin). Se terv. tark lappu tehdään kun tullaan taloon.

Se raksi ruutuun lappu toimitetaan esimiehelle itse joo. Ne tulokset noudetaan kirjekuoressa työterveystoimistosta/postitetaan sulle kotiin. Vesileimosta yms. en muista... Mut periaatteessa, en ainakaan kuullut että sen palautuksella olis mitään aikarajaa, et niinkin vois pelata ettei toimita sitä ollenkaan...? Epäilen että onnistuu mutta kaikkea kanttee kokeilla.

Ja joo, jos on positiivinen niin raksiruutuun-lappu kohdassa "Henkilöllä on ongelmia huumaus/lääkeaineiden kanssa", ei mtn. erittelyä. Voi olla varma et työpaikka menee alta jos sen toimittaa noin pelkistettynä...

Jotenkin silti tuntuu, että jos jää kiinni huumeista niin tuskin ne nyt olettaa että sinä itse viet sen lapun luettuasi esimiehille?

Ja tosiaan... se on onneksi vaan noin 25% chänssi että joudut kusemaan... :)

Niin ja kaikki tämä tapahtui vuosi sitten... Saattaahan ne vaatii vaik rektaalitarkastuksen nykyisin... :lol:

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.6.2011 19:44

Niin ja... Jos meet normi kerääjäksi niin en suosittele et ajat trukkia savuissa. Toi on vaarallinen ja hektinen työpaikka ja jos jäät kiinni trukilla ajamisesta savuissa, se on sama asia kuin olisit ajanut henkilöautoa savuissa. Poliisit kutsutaan yms. Spesiaalimmat päivät on sit erikseen... :) tuolla on monta sellasta hommaa missä aivot voi olla hyvin koko päivän narikassa, esim. rullakkovuoro...

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.6.2011 22:06

Tekeekö päiväkodit huumetestejä? Ja jos tekee niin tekeekö kuin yleisesti ja tehdäänkö työsuhteen alussa vai ihan satunnaisesti? Rikosrekisteriotteen ne tietenki tarkisti, mutta huumetesteistä tai mistään lääkärintarkastuksista ei ole ollut mitään puhetta. Tosin kaks päivää vasta oon ollut töissä.

Avatar
tuumamasa
Viestit: 238
Liittynyt: 16.3.2007

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja tuumamasa » 3.8.2011 17:04

Kasasin listan työpaikoista jotka tekevät huumetestejä tämän ketjun perusteella.
En alkanut kommentoimaan jokaisen perään mahdolliset tai ainoastaa kesätyöntekijöille.
Lisäilen sitä mukaa kun uusia firmoja tulee (tietysti viesti ketjun aloittaja voisi lisätä tämän listan ensimäiselle sivulle :)

Helsingin kaupunki.
FINNISH CHEMICALS ja StyroChem Finland Oy
Suomen armeija.
Esso
Inex, tyräyhtiöneen
TietoEnator
Poliisi ja tulli
UPM
Metso
Meira
Stadium
Aker Finnyards
Olkiluoto
Aamulehti
Patria
Melkein kaikki peruskoulut
Setec.
Ahlström
Ilmailulaitos.
Schenker, Kaukokiito ja DHL
wsoy
VR
Fortum
HKL
Helsingin kaupungin ympäristökeskus
Plenware
Suomen Terveystalo
Medivire
Koskiklinkka
Tampereen kaupunki
NCC
Lemcon
SRV-en
Neste Oils
Metso minerals
Tieteen tietotekniikan keskus CSC Espoossa
Abloy
Posti
Helsingin Energia
Oulun kaupunki
Stora enso
HOK-ELANTO "Ks. Viestiketju 8.3.2015"
Nordea
G4S
Vakuutusyhtiö Pohjola
Würth
Kaso
John Nurminen
Prisma
Metso Minerals
Koskisen Oy
Uudenkaupungin Valmet Automotive.
Keskon varastot Keslog Oy
K-Markettien
RAY
Loviisan voimalaitos
Sanomalehti Keskisuomalainen
Primula
Eilakaisla
Logica
Instru optiikka Oy
Agco Sisu Power
Nokian Renkaat
HKK
ISS(henkilöstövuokraus)
Kilon Osuus-Auto


Ja lisäksi alla lainaus eräästä lehti jutusta

Tekeekö yrityksenne Suomessa huumetestejä työnhakijoille tai työntekijöille?

Ei lainkaan-ryhmä:
Alko, Amer Sports, Canon North-East, Consolis, Delta Motor Group, Dynea, Elcoteq, ELisa,
Eltel Networks, Eläke-Fennia, Eläke-Tapiola, Fazer, Hewlett-Packard, Huhtamäki, Ilmarinen, Konecranes,
Kuusakoski Group, Metro-Auto, Metsäliitto, Nissan Nordic Europe, Nokia, Orion, Outotec, Panasonic, Perlos,
RTF Auto, Sandvik mining and construction Finland, Suomen petrooli, Teboil, Tradeka, Vahinko-Tapiola, Vapo, Veikkaus,
Volvo Auto ja wärtsilä

Kyllä, mutta vain tietyillä osastoilla / Erityisen riskialttiissa tehtävissä / erityisen painavasta syystä-ryhmä:
Ahlstrom, Andritz, Atria, Cargotec, Finnair, Fiskars, Fortum, GNT Holding, Itella, Kemira, Kemira GrowHow,
Kesko, NCC Rakennus, Nokian Renkaat, Outokumpu, Onninen, Oriola-KD, Pohjolan Voima, Pöyry,
Raha-automaattiyhdistys, Rautaruukki, Rettig, Sampo, Sanoma WSOY, Schenker East, Shell, Skanska, Stockmann,
Stora Enso, Telia-Sonera Finland, Toyota Motor, Valio, Varma, Veho, VeritasEläkevakuutus, VR-Yhtymä, YIT-Yhtymä

Kyllä, lähes kaikki uudet työntekijät testataan-ryhmä:
ABB, Aker Yards, Borealis Polymers, Gasum, HOK-Elanto, KWH-Yhtymä, Lemminkäinen, Luvata International,
Metso, Neste Oil, Nordea Henkivakuutus, Nordea Pankki Suomi, Norilsk Nickel Harjavalta, Osuuspankkikeskus, SOK,
ST1, Tamro, TietoEnator, Tuko Logistics, UPM-Kymmene, Uponor
Viimeksi muokannut tuumamasa, 8.3.2015 10:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2011 13:09

Eilakaisla, Logica tai molemmat - olin vuokratyöpaikkaan haastattelussa niin kysyttiin suostumus huumetestiin, luottotietojen tarkistukseen ja (suppeaan) turvallisuusselvitykseen :x. Tulipa sitten otettua parempipalkkainen ja leppoisampi duuni jossa ei mitään ole kyselty.

tilda

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja tilda » 10.8.2011 18:26

Instru Optiikassa huumetesti oli pakollinen jos halusi vakituisen työsuhteen.

Satan's Fjonga

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Satan's Fjonga » 21.9.2011 15:16

Sandvik Mining and Construction Finland TEKEE huumetestit KAIKILLE uusille työntekijöille ainakin logistiikka puolella, vaikka tuossa listassa toista väitetäänkin.

Locker
Viestit: 424
Liittynyt: 18.10.2010

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Locker » 6.1.2012 18:05

Oisko kätevää, jos jokainen kopioisi viimeisimmän listan ja lisäisi sen oman työpaikkansa siihen?

Avatar
tuumamasa
Viestit: 238
Liittynyt: 16.3.2007

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja tuumamasa » 18.1.2012 21:58

Locker kirjoitti:Oisko kätevää, jos jokainen kopioisi viimeisimmän listan ja lisäisi sen oman työpaikkansa siihen?


Listaa päivitellään ensimäiselle sivulle. aina kun uusia firmoja tulee :)

johan91
Viestit: 76
Liittynyt: 31.1.2012

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja johan91 » 16.3.2012 23:14

Älynväläys mallia flashbang. perustan firman ja testaan itteni ja kaikkihan tietää, mitä sitten käy. tiedän, yrittänyttä ei laiteta. Mites, onko kellään kokemusta tällaisista itsensä huijaamisesta testien aikana, et pitääkö pokka kun ajattelee ääneen, että olis tän testin voinut tehdä vähävarastotaajuuksin (sain sanan unesta herätessäni, se ei tarkoita varsinaisesti mitään, mutta se sopi tuohon kohtaan, en jaksa alkaa arvuuttelemaan, mikä teknologia siihen pystyisi.). mistä tulikin mieleen, voisi keksiä säteilyttäjän, joka disapproved testituloksella ainakin antais lisäaikaa. tai tiedätkö mikä seuraavaksi tulee mieleen?

Kuumottaavitusti

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Kuumottaavitusti » 11.8.2012 12:22

Aloitin työt Valintatalossa, ja yksi kolleegani kertoi että työhön tulevat käyvät " jossain vaiheessa " jonkunlaisessa terveystarkastuksessa, jossa otetaan verikokeet yms. Onko Valintataloon työhönastuessa huumetestejä ? Kuumottaa ihan vitusti

NoMen
Viestit: 12
Liittynyt: 19.8.2012

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja NoMen » 2.9.2012 15:34

Agco Sisu Power testaa kaikki uudet työntekijät työtehtävästä riippumatta.
Nokian Renkaat testaa kaikki uudet työntekijät työtehtävästä riippumatta.

sulosalo

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja sulosalo » 7.9.2012 13:43

Osaako joku jelpata:

Olen pääsemässä sisään isoon puljuun konttori-/as.palveluhommiin ja työsopparin kirjoittelut ovat kohta edessä. Pomoni soitti eilen ja sanoi että työterveystarkastukseen on varattava aika. Ei puhunut mitään huimausainetesteistä. JOS sellaiset olisivat edessä niin olisiko ko. herran pitänyt minulle siitä puhelimessa jo ilmoittaa? Kylläpä jänskättää.. Verestä vai kusesta jos nyt sattuu olemaan? Help mee pls. Toki he siis testaavat ettei minulla ole sairauksia tai vammoja jotka estävät työnteon, mutta silti jännittää.....Näin Etelä-Suomessa tänään klo 14.44

Klosetisti

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Klosetisti » 13.10.2012 20:47

Itsellä meni näin: Huumetestistä ilmoitettiin vasta otettaessa, eikä aikaa varattu itse vaan työnantaja ilmoitti ajan ja paikan. Huumetestistä ilmoitettiin vasta paikanpäällä että "niin tässä on sitten tämä valvottu virtsanäyte". Muija ei silti änkenyt mukaan vessaan, ovi piti jättää vaan auki ja jäi siihen seläntaa seisomaan. Se ei siis katsele sinun pippeliäsi. Varmanpäälle voi pelata käyttämällä filsupussi-trickiä, puhtaalta kaverilta kuset talteen, ja lorautat ne siihen mukiin.

Kaavake työhönkelpoisuudesta oli sellainen kolmiosainen läpikirjoitettava, jossa on työterveyshuollon kappalale, työnantajan kappale, ja oma kappale. Työnantajalle menevässä kappaleessa on vain kolmelle raksille paikka: 1. sopii työtehtävään. 2. sopii työtehtävään varauksin. 3 ei pidetä sopivana työtehtävään.

Mitään muuta tietoa tai yksityiskohtia ei ulkopuolisille ainakaan virallisesti leviä. Tämä siis eräässä isossa kotimaisessa konsernissa perus konttorirotan paikkaa hakiessa, tosin usein näissä konserneissa on myös oma työterveyshuolto, eli lääkärit ovat suoraan työsuhteessa samaan konserniin, jolloin tietoturvan kanssa voi olla vähän niin tai näin.

Eriasia voi olla valtion hommissa tai jos tehdään joku turvallisuusselvitys.

hobla

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja hobla » 29.10.2012 15:12

Onkos infoa inexin nykykäytännöistä? Oon ollu nyt 2 kuukautta koeajalla, ja 4 kuukauden koeajan puitteissa kuulemma pitäisi testipäivän tulla. Testataanko vain osa? Onko henkkarit testissä pakolliset, saako sillä ostettua lisäpäivän vesitykseen?

HamppuWelho
1 tähti
1 tähti
Viestit: 256
Liittynyt: 22.2.2011

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja HamppuWelho » 29.10.2012 17:37

hobla kirjoitti:Onko henkkarit testissä pakolliset, saako sillä ostettua lisäpäivän vesitykseen?


Jos olisivat niin voisi yksinkertaisesti sanoa että ei omista laillista henkilöllisyystodistusta...

viikonloppupolttelija

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja viikonloppupolttelija » 8.11.2012 23:29

Eli missä tilanteessa tämä B-näyte tutkitaan, epäilyssä vesityksessä?

Porukka on vesittäny täälä, niin onko se tapahtunut juuri noissa testeissä missä otetaan A ja B näyte jotka lähetetään erilliseen laboratorioon?

Olen saanut asiallisia vastauksia toisessa threadissä jo, mutta kaikki apu olisi tervetullutta.

Eli onnistuuko A testiä vesittämään samalla lailla kuin ns.pikatestiä?


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija