Kuva

Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
OrangeGuy
Viestit: 136
Liittynyt: 13.8.2012

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja OrangeGuy » 8.4.2014 19:57

Lähetetty 8.4.2014 20:51:
^ Aika jännä, kun kaveri postin alihankintaketjussa ja ennen postidiiliä ei ollut testiä, mutta kun posti diili tuli niin kaikki testattu sen jälkeen. Niin uudet kuin vanhat.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:

DaJermux kirjoitti:Tietoa Inexistä nykyään?


Kaikki uudet työntekijät.

ArcticNuclearPenguin

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja ArcticNuclearPenguin » 17.4.2014 3:45

Hok-elanto ei testaa enää työhöntulotarkastuksen yhteydessä. Joten eikun hakemaan! ;)

gaylord
Viestit: 3
Liittynyt: 25.11.2013

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja gaylord » 24.9.2014 13:52

Tietoa tekeekö Kone / Konecranes testejä?

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.10.2014 21:06

HOK-Elanto ei oo ainakaan kolmeen vuoteen teetättäny testejä.

Avatar
Daimion
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 19.11.2009

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Daimion » 16.10.2014 1:14

Yllämainitulla on vissiin työvoimapulaa kun melkein perättäin mainosta
ettei täällä teetetä testejä. Vai tahdotaanko sinne töihin joku HC-polttelija ja kasvattaja
tarjoamaan firman porukoille pikkujouluvehreät?
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.10.2014 20:23

^ Hyvin mahdollista :laugh: Kyseisessä lafkassa ainakin myyjän hommissa hampuuseja riittää.

Avatar
BuffaloSoldier
Viestit: 341
Liittynyt: 1.3.2014

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja BuffaloSoldier » 10.11.2014 19:39

Kilon Osuus-Auto teettää ainakin uusille kuljettajille huumetestin työhöntulotarkastuksen yhteydessä.

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.3.2015 20:52

Pitäisikö olla huolissaan, koska työnantaja ilmoitti että kaikkien in käytävä kusemassa purkkiin? Ei ollut mainintaa huumeista vaan ihan muusta, joten voidi olettaa että eivät saa testata huumeiden jäämiä ilmoittamatta, vai vedänkö varman päälle ja pidän taukoa?

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.4.2015 13:59

Onko kellään tietoa testaako mäkkäri?

Pinerapple
Viestit: 63
Liittynyt: 3.2.2015

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Pinerapple » 17.4.2015 14:49

Vieras kirjoitti:Pitäisikö olla huolissaan, koska työnantaja ilmoitti että kaikkien in käytävä kusemassa purkkiin? Ei ollut mainintaa huumeista vaan ihan muusta, joten voidi olettaa että eivät saa testata huumeiden jäämiä ilmoittamatta, vai vedänkö varman päälle ja pidän taukoa?


Sehän riippuu täysin kuinka paljon tykkäät töistä. Jos kiinnostaa työttömänä venyttää esaria niin pelimiehenä menet paukuissa silmät punasena kusemaan siihen purkkii ja tarjoat näytteenottajalle jointin :lol:
Henkilökohtasesti pidän lähemmäs kuukauden taukoa kun on mikkään testit tiedossa. Useamman viikon tauot jos on edes mahdollista että on testejä.
Onko se hiisaus nyt niin tärkeetä että kannattaa koko elämää pistää vaakalaudalle muutaman viikon tauon takia? Jos tekkee tiukkaa niin kannattaa varmaa miettii harrastuksen lopettamista kokonaan, kuullostaa huumeongelmalta :(

wilbuur
Viestit: 1
Liittynyt: 10.3.2015

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja wilbuur » 24.5.2015 16:52

Keskolle varastohommiin hain kesätöiksi, ja työhaastattelussa ilmoitettiin, että testit tullaan tekemään, jos valitaan.

Therg

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Therg » 17.6.2015 18:45

Tuppaavat kuljetusalalla tekemään ainakin isommissa firmoissa työhöntulotarkastuksen yhteydessä huumetestit. Sinänsä hemmetin ymmärrettävää. Mulle sanottiin vasta labrassa, että lienee varmaan ok, että seulotaan huumausaineet samalla, kun semmoinen käytäntöön kuuluu.

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.8.2016 15:14

Käykääs kaikki kynnelle kykenevät kirjottamassa toi kansalaisalote jos kerran saatas ees se eduskuntaan asti ni oishan seki eteenpäin näitten järettömien kannabis lakien purkuoperaatiossa. :) https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2070

Vieras

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.9.2016 13:12

Vieras kirjoitti:Käykääs kaikki kynnelle kykenevät kirjottamassa toi kansalaisalote jos kerran saatas ees se eduskuntaan asti ni oishan seki eteenpäin näitten järettömien kannabis lakien purkuoperaatiossa. :)


Järjetöntä kyllä. Kannattaa ensin kuitenkin äänestää paremmin. Kun ylellä mainitaan vuodesta toiseen, että kansa ei muista mitään, ja vaalien alla vaikenevat - vittuilevat kaikille.

Lamppu

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Lamppu » 11.12.2016 14:57

Aloitan kuukauden päästä K-supermarketissa oppisopimuksella/työharjoittelijana. Tietääkö kukaan täällä kuuluuko supermarkettien päihdekikkailu mulle vai menenkö oppilaitoksen päihdekikkailujen mukaan.

Voivottelija

Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Voivottelija » 5.4.2017 23:47

Onko totta että fazerilla ei ole työhöntulo huumaustestejä?

tuna
Viestit: 18
Liittynyt: 20.2.2012

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja tuna » 15.4.2017 20:52

Lamppu kirjoitti:Aloitan kuukauden päästä K-supermarketissa oppisopimuksella/työharjoittelijana. Tietääkö kukaan täällä kuuluuko supermarkettien päihdekikkailu mulle vai menenkö oppilaitoksen päihdekikkailujen mukaan.


Aika monessa k-supparissa ollu hommissa eivätkä oo testannu. Kauppias vetoisissa harvemmin testaavat, veikkaan että kustannuskysymys.

Avatar
ghostyass
1 tähti
1 tähti
Viestit: 874
Liittynyt: 24.2.2005

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja ghostyass » 26.4.2017 18:16

Kaikki pankit ja vakuutusyhtiöt. Telia ja Tieto myös näin nopeasti mietittynä. Tosin kaveri kieltäytyi hoitajalle yhdessä testissä, sanoi että hän ei ala kusee purkkiin, että jos muuten terve mies/nainen näyttää huumeiden käyttäjältä, niin jo on kumma! :wink:

Läpi mennä että läpsähti, ja ilman testejä. Eikä ollut mikään pieni yhtiö.
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

Tantta 30v

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Tantta 30v » 2.7.2017 9:04

En kyllä luottaisi näihin listoihin, vaan olisin ihan suosiolla polttamatta ja säilyisin siltäkin nöyryytykseltä ja selittelyiltä, että duuni jää saamatta.

Aikoinaan Alepa ainakin testasi kaikki, mutta Suomen Lähikauppa ei ketään ja varmaan tosiaan kustannussyistä. Koossa kai harvemmin, mutta kauppiaat sai kai halutessaan taivuttaa sääntöä.

Kaupanalalla olen huomannut, että jos testit ei ole rutiinikäytäntö kaikille, on työnantajalle iso (ellei lähemmäs mahdoton) kynnys tehdä niitä yksittäisille henkilöille tai yksiköille. Vaatii aika hurjaa pokkaa esittää huumausainesyytöksiä kanssatyöntekijöinä, tai edes lähiesimiehenä, ja alkaa viedä asiaa eteenpäin.. ellei sitten ole painavia syitä kuten tunnustus / selkeästi sekavaa käytöstä.

Ihan jo siksi, että kaikesta jää jälki ja kuvion on kestettävä päivänvaloa joka kantilta, kun asia menee useamman ihmisen läpi/tietoon virallisia reittejä. Eikä pelkkä "aavistus" yksilön habituksesta tai ulkonäöstä riitä tässä tapauksessa ilman konkreettisia perusteita / selvää päihtymystilaa. Entäs jos asiaa vienyt henkilö onkin väärässä? Kuvio työllistää aina paitsi esimiesten esimiehiä, luottamusmiestä, työterveyttä, liittoa (<-riippuu tietysti asianomaisesta, kauppa ei sitä itse sekota :yes: ) ja työilmapiiri nyt ainakin on jatkossa ihan vituillaan. On sitä vähemmästäkin istuttu kriisipalavereissa yllämainittujen tukiorganisaation edustajien kanssa :laugh: Käytännössä on helpompi käräyttää/savustaa huono työntekijä ulos esim työtehtävien laiminlyönnistä, myöhästelyistä tms. Ja jos työntekijä hoitaa hommansa hyvin / suoriutuu töistään perus skarppina, miksi nähdä kaikki vaiva, tehdä poikkeus ja ottaa riski. Tein vuosia myymäläpäällikkönä hommia ja pyörin kokonaisvaltaisesti kauppojen toiminnassa mukana, sinä aikana tuli kaikennäköistä kuviota nähtyä. Ei kuitenkaan yksiäkään testejä / potkuja, joista työntekijä ei voi kun syyttää itseään. Tapaukset olivat niin selviä ja näkyviä, (usein itse avoimesti kerrottuja ja sitten esimiehelle kanneltuja) että olisi ollut virkavirhe ne ohittaa.

Pari vuotta olen työskennellyt sosiaalialalla ja työsopimuksissa ainakin lukee huumetesti- kohta, minkä työnantaja raksittaa halutessaan. Missään työharjotteluissa, tuuraamisissa tai kesätöissä ei testejä vaadittu, mutta vakkarisuhteen saatua ne olikin. (Ihan vain yleisen käytännön vuoksi)...vaikka kyseessä siis sama paikka missä ennenkin ollut :) työskentelen siis aikuisten kanssa, vaikka legenda kertookin että vain kulkuneuvojen, lapsien, lääkkeiden, tai voimankäyttövälineiden kanssa työskentelevät kohtaavat näitä tai esittävät rikosrekisteriotteen. Väitän siis, että useimmat firmat ovat päättäneet jonkun tietyn kaavan mitä noudatetaan ja siitä poikkeaminen on hyvin harvinaista. Kun ennen allekirjottamista on kiltisti, ja odottaa että käytännöt valkenee, ei pitäisi ihan kauheesti tulla itsestä riippumattomia ylläreitä. Ellei sitten ole umpisokea omalle toiminnalleen eikä osaa käyttää pelisilmää asian kanssa.

Itse en ole poltellut enää aikoihin, (joo, eksyin tänne vahingossa) mutta juhannusmökillä vapaita vietellessä olen saattanut tehdä poikkeuksen kun on tarjottu. Joskus kuitenkin joutunut tätäkin asiaa miettimään ja onnistunut työelämässä navigoinnissa ihan vaan järkeä käyttäen.. :)

T. Yksi ex-hunsvotti :o

Normi tyyppi
Viestit: 36
Liittynyt: 8.2.2016

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

ViestiKirjoittaja Normi tyyppi » 3.9.2017 23:48

Itse kärähdin myssystä kun olin vielä alaikäinen Buusterilla (nykyisin Hyvät Lehdet), eli siis myin lehtiä puhelimitse. Olin kesätöissä ja olin aamulla hiisannut hyvät paukut ja ottanut chillisti 30min bussimatkan ja 10min kävelymatkan työpaikalle. Kun saavuin töihin olin tietenkin vielä aika mutkalla ja repussa oli piippu mistä olin polttanut. Pomo pyysi minut huoneeseensa ja tiedoitti että tänään on Buusterin toimipisteiden välinen kilpailu. Tulin siis bussiaikataulujen takia muita myöhemmin töihin joten sain henkilökohtaisesti kuulla tämän. Kun koitti ruokatauko olin ihan kärkijoukossa parhaiten myyvistä ja paras oman paikkakunnan myyjistä. Pomo ja apulaispomo tulivat paikalleni pitämään pienen puhuttelun ennen kuin pääsin tauolle ja aiheena tietenkin kannabis. Kyselivät miten toimisin jos joku tarjoaisi kannabista ennen töihin tuloa, olin silmät punaisena että en tietenkään ottaisi. Puhuttelu jäi aikalalla siihen ja sain jatkaa töitä normaalisti tauon jälkeen :laugh:
Heti frendeille viestiä että ei ikinä usko mitä äsken kävi. Ja sen jälkeen koko 9kk työsuhteen aikanani (olin 3pv viikossa töissä) olivat päivät jolloin en ollut pilvessä töissä laskettavissa yhden käden sormilla. Kerran sain puhuttelun jälkeen vain kuulla vihjailua kannabiksesta.
Unelma työtä oli itselle kun sai pilvessä jutella mukavia puhelimessa ja tehdä kauppaa. Lopetin työt myöhemmin huonon palkan vuoksi.

EDIT: Sori offtopicin puolelle menee vähän, kun kyse työpaikoista missä testataan. Anyway Buusterilla sai olla pilvessä.
Hohhoijaa


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jonkke ja 7 vierailijaa