Kuva

miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
JabbaTheBud
Viestit: 16
Liittynyt: 15.9.2011

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja JabbaTheBud » 2.3.2012 12:54

Noh, alussa vain lähimpien ystävien kesken tieto jakautui, nykyään en ainakaan tietoisesti koeta piilotella (ihmeellistä ettei ole vielä siniset tulleet käymään! :foil: ). Baarissakin olen pajautellut, vanhemmille olen kertonut, ja lähinnä koettanut sivistää kannabiksesta, hyödyistä, haitoista jne.. Sitten huomasin että enpä ole ainoa. Ennen kovien huumeiden, lääkkeiden, ja viinankyllästämästä kotikaupungista on tullut ÄÄRIMMÄISEN ganjamyönteinen, ja muiden aineiden käyttö ainakin katukuvasta on vähentynyt. Enpä enää juurikaan tunne 18-30 vuotiaita, jotka EIVÄT polttelisi, tai jotka eivät ole kokeilleet. Että näin täällä. :lol:
Hugging six rabbits and having pink nightmares

Sööder
Viestit: 13
Liittynyt: 2.2.2012

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Sööder » 7.3.2012 19:31

ensin kokeilen kepillä jäätä mitä ovat yleisesti mieltä kannabiksesta ja jos on neutraalisiti ja olen tuntenut jo jonkin aikaa niin saatan kertoa käytöstä, olen huomannut että moni kaveri on alkanut myös polttelemaan ja olen yllättynyt siitä. Äiti tietää että olen kerran polttanut, jouduin valehtelemaan koska tuskin hyväksyisi pidempi aikaista käyttöä, on itse myös joskus nuoruudessaan vetänyt överit hasalla ennen ruisrockia, ei oo kauhean negatiivinen asiasta onneksi.

Ja rakas avec myös tietää koska tutustutti mut tähän kyseiseen yrttiin suhteen alussa. Kauhistelen vain miten pari kaveriani polttelee salaa kumppaneiltaan eikä ole aikomustakaan kertoa.
Siäni

Aeronymous
Viestit: 106
Liittynyt: 5.1.2009

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Aeronymous » 15.3.2012 12:32

:foil: Foliohattu on niin tiukalla ettei veri kierrä päässä. :foil:

Avatar
homerider
Viestit: 58
Liittynyt: 20.9.2009

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja homerider » 16.3.2012 13:30

Läheiset kaverit ainoita joille kertonut mutta silti aina kun törmäilee ihmisiin niin arvaavat jotenkin..
saattaa johtua silmistäni.

Vanhemmille olen joskus jäännyt kiinni alaikäisenä ja luulevat että käytön olen lopettanut.
En aio heille kertoa varmaan ikinä koska ovat juuri tästä sukupolvesta jolle alkoholi on ainut ratkaisu kaikkeen. :doh:.

Yleisesti siis en huutele käytöstäni, mutta en sitä myöskään peittele jos tekee mieli esim. polttaa erillainen savuke kuin laki sallii.

-homerider
Viimeksi muokannut homerider, 18.3.2012 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Kani Sativa
Viestit: 960
Liittynyt: 13.11.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 16.3.2012 23:32

Savutan ja olen melkein ylpeä siitä. Kaverit, vanhemmat, kaikki tietää. En peittele kuin ehkä poliiseilta.
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

saris
Viestit: 75
Liittynyt: 4.8.2011

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja saris » 17.3.2012 0:16

Kaikki kaverit tietää, osa polttelee osa ei. Entinen pomo tietää ja tykkäsi tarjota savuja mulle! Nykyisistä duunikavereista yks tietää, mutta ei taida poltella. Broidi tietää ja polttaa itsekin, sisko tietää, mutta ei polta. Isältä salailun koin turhaksi sen jälkeen kun bongasin sen pöydältä jointin. Sukulaisista äiti taitaa olla ainoa joka ei tiedä, mutta en usko, että häntä haittaisi.

En ole hirveästi muualla kuin töissä salaillut. Pyrin näyttämään hyvää esimerkkiä ihmisille omalla olemisellani ja käytökselläni, en metelöi kapakoissa vapaapäiviäni vaan keskityn olemaan hyvä isä lapsilleni ja mies vaimolleni ja poika äidilleni. Toivon tällä tekeväni jotain hyvän kasvin eteen.

Mike
Viestit: 553
Liittynyt: 25.9.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Mike » 17.3.2012 1:21

Suurin osa kavereista ja duunikavereista tietää, samoin kuten siskonikin. :D Tänään muuten näytin äitimuorilleni kuvia Damista, ja tietysti pari koffaria ja hamppumuseokin vilahtivat kuvissa... Äiti kysyi, että kävinkös polttamassa paukut. Vastasin siihen toki myöntävästi, eikä reaktio ollut hymyä kummempi. Joten aika suvaitsevaista sukua mulla. :) Isäni ei tiedä, mutta luulisin, että on itsekin joskus pössytellyt... Täytynee joskus ottaa asia puheeksi.
"Siinä on kyykkä, mikset jo hiisaa?"

Avatar
pipegrandpa
Viestit: 67
Liittynyt: 24.7.2009

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja pipegrandpa » 17.3.2012 3:50

En pidä. Kaikki sukulaiset ja kaverit tietää että NARKKAANHAMPPUA. :laugh:
Saattaa naapuritkin sen jo tietää kun käytävässä haisee aina nuhinuhi.
"Love is the flower you've got to let grow."

Avatar
Kaolgi
Viestit: 10
Liittynyt: 19.7.2011

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Kaolgi » 18.3.2012 19:55

En varsinaisesti kerro siitä kenellekkään, jos joku tietää niin sitten tietää.

Nuubialainen
Viestit: 48
Liittynyt: 3.3.2010

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Nuubialainen » 19.3.2012 11:22

Onneks mun kaveripiiri on sellainen että en oo erityisesti kertonut sitä, mutta sauhuttelen julkisesti niiden edessä ja sitä kautta he tietävät eivätkä ole moksiskaan, välillä tulevat kysymään saisiko itsekin sauhut. Muutama kaveri toki vähän epävalistuneita, että vähän pitää kertoa haitoista hyödyistä jota kautta hekin hyväksyvät sen. Isosisko ja isoveli tietää ainakin. Vanhemmille en aio ainakaan lähiaikoina kertoa, vaikka välillä keskustelen mutsin kanssa kannabiksesta, aika useinkin. Sitä kautta se varmaan kohta tajuaa että poltan sitä, jutut ovat sitä luokkaa että se on käypä lääke moniin vaivoihin. Tämäpä viesti onkin pitkä, aika sauhuissa poltin ajatuksenvirtana eiku vittu hä siis kirjoitin. :doh:

Rätisijä
Viestit: 13
Liittynyt: 18.3.2012

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Rätisijä » 20.3.2012 9:28

Lähimmät kaverit, tyttöystävä ja vanhemmat tietää. Elikkä periaatteessa sellainen lähin lähipiiri. Vanhemmat sen takia kun asian menin kerran erittäin kännissä möläyttämään...ottivat asian varsin rennosti koska molemmat olivat joskus 70-80-luvuilla laivoilla töissä ja siellä oli juttujen perusteella hurja meno, faija selittänyt joskus innoissaan kuinka myivät Pakistanista ostettua budia Australiassa ja hollantilaisista tullivirkailijoista jotka ajelutti faijaani ja sen kavereita veneellä pitkin satamaa paukuissa. :D

Varmaan tuntemattomimmat jotka tietää on jotain samoihin poltteluporukoihin osuneita kavereitten kavereita.

juhny
Viestit: 2
Liittynyt: 21.6.2012

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja juhny » 27.6.2012 0:30

Kavereista tietää liiankin moni ja levinnyt sitä kautta sitten, mutta olen kuitenkin ysin oppilas ain ollut ja asiallinen sellainen. Äiti on muutaman kerran löytänyt bongini, mutta asiaa ei ole nostanut pöydälle koskaan - pelkää varmaankin vastausta. Isän kanssa olemme jutelleet paljonkin ja on ollut puhetta kasvatuksesta, mutta se sitten jäi, kun ajattelimme yhdessä mitä tulisi tapahtumaan minun tulevaisuudelleni H-merkinnän jälkeen. Velikin on joskus löytänyt bongin ja naureskellen kysynyt että: "Tästäkö te sitten kaveriporukalla vedätte hittiä.", johon tietenkin vaistonvaraisesti vastasin että en tietenkään. :doh:

Olen avoin mieleltäni ja olen viettäny lähemmäs sata iltaa netissä katsellessa keskusteluja aiheesta, lukien erilaisia uutisia, katsoen dokumentteja ja muutamat tuktimuksetkin on luettu läpi. Pidän ihmisten valistamisesta, mutta se on todella vaikeaa tulematta merkatuksi muiden silmissä narkkariksi...

Usein tulee itse naurettua, miten eniten tutkitusta päihteestä voidaan silti olla niin montaa eri mielipidettä, vaikka faktat ovat todella selvät. :lol:

http://www.thl.fi/fi_FI/web/neuvoa-anta ... s-vertailu <-- Kannattaa tsekata siitä vähän argumenttia jos tulee joskus keskusteltua aiheesta! :)

sanas
Viestit: 41
Liittynyt: 30.4.2012

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja sanas » 27.6.2012 10:15

anitabonghit kirjoitti:Kaikki tietää lähisukulaisia, työkkäriä ja sossua myöten + varmaan hitosti tuntemattomiakin.

Sama täälä.
Eipä ole kyllä kukaan ikinä mitään negatiivistä asiasta sanonut. :think:

Ei muut kulkijat ulkona poltellessa mitään tule sanomaan ne vaan hymyilee tai näyttää peukkua. :D (Vaikka mä aina kuumottelen että: voi vittu kun kaikki huomaa miten pilvessä mä olen, varmaan soittaa kohta poliisit mun perään. :foil: )

Laillistakaa Vapaus
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2012

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Laillistakaa Vapaus » 28.6.2012 8:14

Ei se kenellekään kuulu mut jos o pakko leikkii salapoliisii ni ei mua haittaa.

Avatar
NeoVariable
1 tähti
1 tähti
Viestit: 83
Liittynyt: 14.6.2012

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja NeoVariable » 30.6.2012 1:21

Jaa'a... En noin muutenkaan mielelläni salaile mitään, mutta näistä jutuista kerron vain lähipiirini suvaitsevaisimmille yksilöille. Perinteisen päihde"valistuksen" uhreille näistä on yleensäkin turha mainita, ja se harmittaa, sillä moni itselleni tärkeä ihminen on aivopesty uskomaan harhaluuloihin. Asiaa selittänee se, että olen lähtöisin aika pieneltä paikkakunnalta, jossa vallitsee aika perinteinen ilmapiiri... Se "kannabis tekee ihmisestä tyhmän hörhön, joka rahoittaa riippuvuuttaan rikoksilla"-ilmapiiri, siis.

Joskus koen huonommuutta jatkuvan tuomitsemisen seurauksena. En tunnu kelpaavan sellaisena kuin olen, vaan joudun sensuroimaan itseäni, etten "häiritse" lähipiirin, esim. vanhempieni tai sukulaisteni elämää, jos vaikka pistäydyn näiden luo visiitille. Oma isäni on vuosien saatossa kysellyt polttohommista, ja se syyttävä äänensävy onkin pikkuhiljaa vaihtunut uteliaisuudeksi. Nykyään asiasta puhuttaessa näen isäukon katseesta sen, että se luottaa arviointikykyyni oman elämäni suhteen. Se ei vaan pysty sanomaan sitä, koska se edustaa näitä karuja periaatteen miehiä. :D

Mun silmissä he, joiden lähipiirissä käyttö tiedostetaan JA hyväksytään, ovat etuoikeutettuja... Avoimuus on suunnaton etuoikeus, jota kannattaa muistaa arvostaa.

En oikeastaan pysty perusteellisesti avautumaan kannabiksesta muuten kuin nyt täällä, sillä live-piireissäni ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta aihe samalla tasolla kuin itseäni. Eli pilvi joko on "ok" tai sitten ei, mutta siihen se jää. Siitä siis voi ehkä puhua, mutta ennemmin tai myöhemmin joku (tietyt persoonat erityisesti) kyllästyy, ja alkaa huokailemaan kuuluvasti. No offence.

Ganjastakin siis saadaan väännettyä se "don't ask, don't tell"-malli, mikä on helvetin huono homma! Ne persoonat, joita hampusta puhuminen on kiinnostanut, ovat lähinnä saman tien kyselleet että poistanko mihin hintaan, tai tunnenko ketään joka poistaa. Suurin osa ovatkin olleet tutuntuttuja tai vastaavia nevöhöördejä. Mutta jep, isommat piirit olisivat mun tilanteessa elävälle siunaus.

Muistakaas, arvon rikostoverit, arvostaa lähimmäisiänne! :)

Optimisti
Viestit: 96
Liittynyt: 12.11.2010

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Optimisti » 1.7.2012 5:05

NeoVariable kirjoitti:

Mun silmissä he, joiden lähipiirissä käyttö tiedostetaan JA hyväksytään, ovat etuoikeutettuja... Avoimuus on suunnaton etuoikeus, jota kannattaa muistaa arvostaa.

En oikeastaan pysty perusteellisesti avautumaan kannabiksesta muuten kuin nyt täällä, sillä live-piireissäni ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta aihe samalla tasolla kuin itseäni. Eli pilvi joko on "ok" tai sitten ei, mutta siihen se jää. Siitä siis voi ehkä puhua, mutta ennemmin tai myöhemmin joku (tietyt persoonat erityisesti) kyllästyy, ja alkaa huokailemaan kuuluvasti. No offence.

Ganjastakin siis saadaan väännettyä se "don't ask, don't tell"-malli, mikä on helvetin huono homma! Ne persoonat, joita hampusta puhuminen on kiinnostanut, ovat lähinnä saman tien kyselleet että poistanko mihin hintaan, tai tunnenko ketään joka poistaa. Suurin osa ovatkin olleet tutuntuttuja tai vastaavia nevöhöördejä. Mutta jep, isommat piirit olisivat mun tilanteessa elävälle siunaus.

Muistakaas, arvon rikostoverit, arvostaa lähimmäisiänne! :)


En halua vittuilla mutta kyllähä tuo on ihan ymmärrettävää että alkaa huokaileen jos heitä kerran asia ei kiinnosta. Itsellä on se onni että pystyn asian suhteen olemaan suht avoin vaikka pienellä paikkakunnalla asunkin. Viimevuosina kannabis on yleistynyt täälläkin jopa pelottavalla vauhdilla(ei mun alottaessa vielä ollut yleistä että alaikäiset jopa 15 vuotiaatkin polttelevat ja onnistuvat vielä joltain sitä saavan). Tosin aina löytyy muutama idioottikin jauhamaan niitä narkkari syytöksiä selän takana.
Mutta tosiaan mulla on kans tosi paljon ihmisiä joita ei heidän seurassaankaan polttaminen häiritse lainkaan mutta heitä ei kiinnosta asiasta keskustella ja se on ihan ymmärrettävääkin. Näiden ihmisten suvaitsevaisuuden polttamisen suhteen pidän niin kauan kun en asiasta jauha tai varsinkaan ala tuputtamaan omaa valistusta asiasta.
Meidän piireistä ikävä kyllä löytyy niitä ääripäitä jotka alkavat pitämään ns vastapuolelle turhan "raivokasta" valistamista, se kusee usein omille nilkoille, olen huomannut että on monia ihmisiä joita se polttaminen ei ole häirinnyt mutta aktivistin pitkä valistus kannabiksesta taas on saanut kyrvän ottaan.

Avatar
mullonen
Viestit: 31
Liittynyt: 7.8.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja mullonen » 3.7.2012 23:06

en kovinkaan salassa, eipä voisi vähempää kiinnostaa. porukat ja oikeastaa kaikki kaverit tietävät, samoin osa duunikavereista. free your mind from mental slavery!
Rauhaa

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja ambient » 3.7.2012 23:58

kaikki sen tietää paitsi ehkä vaari mut noin muuten.. ei oo mitää salattavaa. ehkä sitten on jos joskus jaksan töihin mennä, nii ensimmäisenä sitä ajatellu haastattelussa mainita..

Optimisti
Viestit: 96
Liittynyt: 12.11.2010

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Optimisti » 4.7.2012 16:35

ambient kirjoitti:kaikki sen tietää paitsi ehkä vaari mut noin muuten.. ei oo mitää salattavaa. ehkä sitten on jos joskus jaksan töihin mennä, nii ensimmäisenä sitä ajatellu haastattelussa mainita..



Kaveri sai rakennusalalta 3 kk pätkän töitä vaikka haastattelussa myönsi polttavan pilveä,teki selväksi että muut
huumausaineet eivät kuulun elämään mutta ei myös alkanut valistamaan asiasta sen enempää. En tietenkään suosittele
kenenkään pilven polttoa myöntävän haastattelussa,en itsekään niin tekisi. Mutta kaunista tietää että tämmöisiäkin ihmeitä
voi tapahtua.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 4.7.2012 18:28

NeoVariable kirjoitti:Jaa'a... En noin muutenkaan mielelläni salaile mitään, mutta näistä jutuista kerron vain lähipiirini suvaitsevaisimmille yksilöille. Perinteisen päihde"valistuksen" uhreille näistä on yleensäkin turha mainita, ja se harmittaa, sillä moni itselleni tärkeä ihminen on aivopesty uskomaan harhaluuloihin. Asiaa selittänee se, että olen lähtöisin aika pieneltä paikkakunnalta, jossa vallitsee aika perinteinen ilmapiiri... Se "kannabis tekee ihmisestä tyhmän hörhön, joka rahoittaa riippuvuuttaan rikoksilla"-ilmapiiri, siis.


Viikko sitten näytin kasvit ja kerroin päihdevalinnastani "isäpuolelle". Hän kyseli jopa lapsellisen innon vallitessa kaikkea mitä mieleen juolahti, ja minä vastailin. Viiden minuutin shokkihoidon jälkeen jo naureskeli että kovastipa oli erilainen käsitys hampusta ja hampun käyttäjistä noista perinteisistä ennakkoluuloista johtuen, mutta eipä ole enää.

Eli mitä halusin viestittää on se, että jopa semiälykäs ihminen (tämä tyyppi oli kylläkin ihan älykäs, eli ei siis semi- :D) pystyy kyllä vastaanottamaan faktoja ja tarkistamaan näkökantojaan niiden pohjalta. Se on tietysti ikävää jos omaiset eivät satu olemaan edes semiälykkäitä, niitä omaisia kun ei oikein voi valita ja vaihtaa kuten kavereita.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa