Kuva

miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
reppuli

miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja reppuli » 8.3.2007 22:13

Tuli vain tässä mieleen että miten moni läheisistäsi tietää kannabiksen käytöstäsi? osa esimerkiksi minun kavereista sekä muusta tuttavapiiristä on erittäin paljon kaikkia huumeita vastaan ja jos joku sattuu huomaamaan oman käryttelyni niin asiasta tulee heti suuri meteli. He rupeavat heti syyllistämään kannabiksen käytöstäni ja suurinpiirtein vaativat minua lopettamaan, vaikka itse vetävät viinaa kuin sienet. siksi pidän suuni kiinni tässä porukassa ja en mielelläni näe heitä savuissa, kun ei jaksa kuunnella loputonta valittamista. :roll: inhottaa vain pitää tämä asia salassa hyviltä kavereilta. osaisivat vain ottaa rennosti ja tutustua itse kannabiksen ihmeelliseen maailmaan. :pimp: Perhe ja suku on toinen asia joka ei saa käytöstäni tietää koska en osaa yhtään ajatella miten he suhtautuisivat asiaan. Vain läheisimmät ystävät tietävät tämän puolen minussa. Niinpä ajattelin kysyä että miten salassa pidätte kannabiksen käytönne ja miksi? Sekä onko teillä mennyt välit poikki joidenkin ystävienne kanssa kun he ovat saaneet asian selville? :think:

Hot Rat
Viestit: 139
Liittynyt: 17.2.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Hot Rat » 8.3.2007 22:21

Suhteellisen pitkään pidin asiaa peitossa savuttomien ystävieni parissa, mutta sitten päätin lopettaa turhan ajattelun. Jokuhan voisi vielä vaikka luulla, että hamputtelussa on jotain todella pahaa, jos sitä niin pitää piilotella. Ei siitä toki turhaan numeroakaan pidä tehdä.

Avatar
C-unit
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1940
Liittynyt: 13.4.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja C-unit » 8.3.2007 22:52

Lopetin alkoholin käytön ja siirryin polttelemaan kannabista. Samalla itsestään kaverit vaihtuivat viinalla läträäjistä hamppuveljiksi ja -siskoiksi. Elämä on valintoja. :mrgreen:
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

hampsteri69

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja hampsteri69 » 8.3.2007 23:01

Suurin osa kavereistani tietää että käytän kannabista ja pari kaveria ovat jopa halunneet koittaa sitä kun ovat kuulleet asiasta.. :yes: Minulla on myös kavereita joille en asiasta ole kertonut, mutta en sitä kyllä mitään hirveästi yleensä salaile.. Suurimmalla osalla kavereista ei ole mitään kannabista vastaan, vaikka eivät itse käyttäisikään.. :)

Avatar
jacce
Viestit: 142
Liittynyt: 27.12.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja jacce » 8.3.2007 23:09

Meleko salassa olen nykyään pitänyt, tosiaan vain sukulaisilta ja tuttavilta.
Semmosiä ystäviä ei muuten ole jotka ei polttelis kumma juttu. :?
(vaikka sanotaan että joka neljäs tuntee huumeiden käyttäjän vaan mitese oli.)

Joskus tulee joku tuttu kaupungilla vastaan ja heittää jottai et. - moro jätkä o iha ouvon näköne! vieläkönää narkkaat?
Johon vartaan yleensä. - enpä ole mitään ottanu pitkiin aikoihin.
Ja sitten seuraavaksi sieltä kysyjän suusta tullee että. - no hyvä juttu, ei se hassiksen käyttö kannate saa vielä aitsin. muuten lähetäänkö ryyppään tännään? (ja päivällehän on ihan sama eihän kysymys ole kuin juomisesta. :x )
Ja kun tuohon vastaa et ei en lähe. nii on yleensä sitten "luuseri jolla ei ole elämää".

Vaikka sillä aikaa kun kyseiset tyypit makaa rapulaansa lauantaina/sunnuntaina sängyssä ämpäriin oksentaen yms.
Olen itte yleensä jo keittäny aamu sumpit, lukenu päivänlehen, keittäny puuron, pussaillu muijaa, halannu kissoja ja ennenkaikkea kastellu hamput. :)

Elikkä ei mitään joka liittys jotenki huumeiden käyttöön, eli meleko heleppoa on pitää salassa kun elää vaan normaalisti.
Eikä kittaa liottimia joka päivä jossai tunkkasessa lähiö räkälässä. joita esim suurin osa oulun "yökerhoista" on meikän näkö vinkkelistä. :doh:
Hö! tuossa vittu o mussiikkia.
http://www.mikseri.net/artists/?id=23287

Avatar
Bert
Viestit: 137
Liittynyt: 2.10.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Bert » 8.3.2007 23:26

Sukulaisille ja vanhemmille en pysty asiasta puhumaan. Vaikka enää sekään ajatus ei tunnu kauhean kaukaiselta. Monasti on tullut tilanteita, joissa olisin voinut kertoa käyttäväni.

Kaveripiiristäni kaikki tietävät kasvattelustani ja polttelustani. En ole koskaan varsinaisesti "nostanut kissaa pöydälle", vaan ottanut osaa keskusteluihin ja kertonut omista kokemuksistani. Monelle on sitten tullut ekat paukut tarjottua. Oman ikäpolveni (80-luvun keskivaiheilla syntyneet) tyyppien kanssa ei oikeastaan koskaan ole ollut sellainen olo, ettei voisi asiasta järkevästi keskustella. Ehkä mulla on vain ollut tuuria, mut onneksi ei oo kavereiden takia koskaan tarvinnut kuumotella.
"What is music, a drug forever falling"
Solefald - Epictetus & Irreversibility

hyväostos
Viestit: 1
Liittynyt: 5.3.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja hyväostos » 9.3.2007 0:17

Itse olen matalaa profiilia pitänyt, mutta en ole kavereille pössyttelystäni valahdellut. harvemmin vain aihe tulee sellaisten kavereitten kanssa esille, jotka eivät itse kannabista käytä. :) perheellä ei ole asiasta mitään hajua, mutta ehkä parempi niin etteivät turhaan huolestuisi, kun aihetta huoleen ei oikeastaan ole.
Itseäni on ruvennut vituttamaan sellaiset "kovat jätkät" jotka huutelevat "huume kokeiluistaan" ympäri kyliä, vaikka eivät todellisuudessa tiedä asioista yhtään mitään. :roll: kannabiskin vaikuttaa olevan muodissa, millä keskenkasvuset lökäpöksyt koittaa viikonlopun jälkeen päteä että "ai vittu että olin taas kujal" :lol:
=)

Avatar
alibaba8
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1478
Liittynyt: 11.11.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 9.3.2007 0:28

Kaveripiiristä on tasan 3-4 jotka ei polta. Kaveripiiriä en ole muuttanut vaan kaikki ovat olleet koko ikäni ystäviäni. Itse aloitin polttamisen varmaan viimeisenä porukasta.Kukaan ei sitä tyrkyttänyt, se polttaa jota kiinnostaa eikä ole turhia tyrkyttämisiä. :D

Valtaosa porukasta on alkoholisoituneita "ongelma" nuoria, pikku hiljaa hampun myötä on viina jäänyt eikä polttaminenkaan ole kovin yleistä vaikka ennen sekaisin piti osan porukasta olla joka päivä. :cry:


Parannus alkoholismiin on jo käsillä. Siis ystävillä joilla se jo käytännössä on.

Salata ei tarvitse kun kaikki polttaa. Naapurit, tutut ja vanhat kaverit. "Tässä kaupungissa on enemmän luukkuja kuin huUmeiden käyttäjiä" joka on todella ikävä asia. Kyllä sen näkee että moni siirtyy luukulla hypittyään vahvempiin ajan myötä. Ensin tulee napit, sitten jotain muuta.
Kotikasvatusta lisää- vähemmän piriluukkuja.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

imeiz
Viestit: 373
Liittynyt: 11.7.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja imeiz » 9.3.2007 0:33

Sukulaisistani vain toinen veljistä tietää polttelustani. Hänelle se on ok homma, mutta ei itse ole kiinnostunut.
Ystävistäni oikeastaan kaikki tietävät. osa polttelee myös, monet ei. En kuumottele :)
tek weh yuhself

Avatar
budious
Viestit: 346
Liittynyt: 25.8.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja budious » 9.3.2007 1:18

En kovin salassa. Pahimmilta perussuomalaisilta olen tiedon jättänyt itselleni, kun kumminkin tulis kritiikkiä "voi vitun möyhy eihän sun kans voi hengata enää ku veät jotain vitun mömmöjä, vittu kaikki narkkarit sais viiä lavon taakse ja ampua".
Paitti että ohan niillekkin pitänyt vähän mainita omasta mielipiteestä. Pahin letkautus oon kuullu perussuomalais kaveriltani oli kun oltiin yhdessä hippimaineisessa baarissa nii kaveri lähti hakeen jotain paukkua ja kun tuli sieltä nii heitti ihan tosissaan että "ei ees kysyny papereita, no en kyllä ois itekkään uskaltanu jos oisin tommonen hippi (rastapäinen baarimikko) ja tämmönen kaljupäinen jätkä ostas jotain" :lol:
Ja kohta sama kaveri heittää että "tämäkin paikka on täynnä jotain narkkeja" ..Meikä siihen että haistahan jo vittu ja aloin valistaan hyvissä viinanousuissa :yes:
Aatteleppa ite!

Insanick
Viestit: 528
Liittynyt: 21.2.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Insanick » 9.3.2007 6:45

Enpä tuota ole hirveästi salaillut, aika moni tuttu ja sukulainen tietää. Enimmäkseen ne joiden kanssa olen enemmän tekemisissä. Ei tuosta sen kummempaa ole seurannut kuin että yksi naapuri rupesi kerran humalassa avautumaan että "vedätsä vielä kamaa", mutta se saikin sitten kuulla oman kunniansa samalla.
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta

Cheix-
Viestit: 1011
Liittynyt: 13.11.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Cheix- » 9.3.2007 9:46

No en kovin paljoa tuota salaile. Suurin osa kavereista tietää että poltan, ja iso osa niistä polttaa itsekkin.

On kuitenkin niitä jotka eivät tiedä, mutta mua ei kuumottaisi yhtään vaikka tietäisivät, se on vaan siitä kiinni että osa noista polttelevista kavereista ei halua että niistä ajateltaisiin samaa. Joka on mielestäni todella tyhmää sillä kännissä nämä on jo tunnustanut suurinpiirtein koko kylälle ja sitten salaillaan selvinpäin, wtf ?

Tällä hetkellä on yks tyttö kiikarissa niin en itsekkään mene sille tai sen kavereille ylistämään siitä, koska en halua pelästyttää sitä heti pois. Kerron hänelle kyllä sitten jos meidän välille tulee jotain juttua.

Äidille kerroin tossa viikko sitten ja isä kuuli siitä eilen kun tuli matkalta kotiin, en mä ala sitä häpeilemään se on osa mua. Vanhemmille valehtelu tollasista asioista vituttaa mua ainakin, kun tuntuu että ne ei tunne mua yhtään kun käyn metsässä jointilla ja tuun hymyillen takas. Salaisuuksia ja valheita. Vanhemmat nyt otti ton melko hyvin siihen nähden että ovat uskovaisia kumpikin. Äiti oli huolissaan että mitä jos jään kiinni ja saan merkinnän ja sen takia huonosti töitä.

Veljellekkin kerron varmaan kohta.

Tossa ylempänä joku sano jotain että "turha sitä on salailla, kun luulevat vielä että siinä on jotain pahaa kun joutuu piilossa polttamaan." Oli kyllä hyvin sanottu. Tätä lausetta muistelen aina kun polttelen julkisesti tai puhun asiasta.

Nienna Turarion
Viestit: 62
Liittynyt: 3.11.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Nienna Turarion » 9.3.2007 10:15

Isä tietää mielipiteeni kannabiksesta, muttei sitä että poltan itsekkin. Ehkä sen joskus voisi tässä kertoakkin. Sen lisäksi pari ystävää, ja siskon perhe tietävät, muille sukulaisille en ole kertonut kun ovat tämmöistä himouskovaista porukkaa joista osalle saunakaljakin on jo syntiä..

Avatar
sinsemilla
Viestit: 217
Liittynyt: 28.5.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja sinsemilla » 9.3.2007 10:19

Ei ole tarvetta salata käyttöä, koska molemmat vanhempani hyväksyvät ganjan polttamiseni.
Huomasivat nuorena mitä viina tekee mulle ja sitten kun pilvi tuli kehiin niin mutsi sanoi, että:
Eikö se olisi sinunkin vaan parempi polttaa sitä pilveä ja olla kunnolla. :)
- I just love Mary, sweet Mary-Jane.. -

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 9.3.2007 10:22

No kaverit tietää kyllä polttelustani, koska olis liian hankalaa salata sitä. Sitäpaitsi haluan poltella sosiaalisten tilanteiden vuoksi myös. Onneksi mulle ei jaksa kukaan asiasta saarnata enää. Ja ovat huomanneet että sama tyyppi minä olen edelleen vaikka polttelisinkin. Mutta semmonen linja mulla on ollut että työkavereilta salaan asian. Tosin alkaa olla vaikeaa kun yksi työkaveri on melkein osa normaalia kaveripiiriä. Tosin siinä vaiheessa ei liene haittaa vaikka se tietäisikin.

Sukulaisilta salaan myös asian. Tosin aika huoletta polttelin kyllä pihalla kun olin äitiä morjestamassa joulun aikaan. Ei se mitään huomaa! :)

mysterybud
Viestit: 36
Liittynyt: 30.1.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja mysterybud » 9.3.2007 12:55

Suurin osa kavereista tietää pilvenpolttoni. Vanhemmat varmaan hirttäis mut jos tietäis :laugh:
Olen Kip ja tulen ulkoavaruudesta.

Avatar
Mr. Herbman
Viestit: 175
Liittynyt: 18.4.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Mr. Herbman » 9.3.2007 14:08

Melkein kaikki kaverit tietävät. Joillekin hatsit maistuu joillekin ei. Suhteellisen järkeviä ihmisiä tunnen ja ne tajuavat ettei se mikään elämää suurempi asia ole.
Toisaalta minua ahdistaa se, etten ole kertonut äidilleni taikka isälleni. Tuntuu jollain tasolla etteivät he ymmärrä minua ja minun elämääni. Joskus se on edessä.
Onneksi veljeni tietää asiasta ja tarjoankin aina sauhut hänelle mahdollisuuksien mukaan :)
Salailu ei ole hyvästä.
Buddha -munkki pöllöllä

Avatar
Mary Jane
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 686
Liittynyt: 7.1.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Mary Jane » 9.3.2007 15:40

Tätänykyä en enää kovinkaan salassa. Suku ja perhe tietävät ainakin osittain missä mennään, mutta vanhempieni kotona aihe on vielä toistaiseksi tabu. Ystäväpiirini on erittäin kannabismyönteinen, ja useille kavereilleni olenkin ollut se ensimmäinen, kuka kannabista on tarjonnut. Kaveripiirini on kuitenkin melkoisen laaja. Mukaan siis mahtuu myös paljon heitä, keiden kanssa yhteiset intressit törmäävät ihan erilaisilla kentillä. Varovaista tunnustuelua ollaan kuitenkin myös siihen suuntaan tehty. :)

Polttelusta on tullut hyvinkin julkista, nykyään ei vaan enää jaksa kuumotella. Jopo palaa kaupungilla päivälläkin, oli lähistöllä ihmisiä tai ei. Kasvatukseni ei myöskään ole mikään stealth; kaikki asunnollani vierailevat ihmiset tajuavat varmasti, mikä on homman nimi.

-mj-
Viimeksi muokannut Mary Jane, 25.8.2012 2:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
kastanja
Viestit: 212
Liittynyt: 29.3.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja kastanja » 9.3.2007 19:14

Suurin osa niin rationaalis ajatteluun orientoituneita että vaikka vaikka eivät asiasta sen kummemmin ole
kiinnostuneita niin joutuvat oleen hiljaa kun heittää argumenttejä puolesta esiin. Mut kyllä on tyyppejä joille
ei halaistua sanaa asiasta, ei mene kalloon ei. Hyvällä säkällä auttavat ja vie tän narkkarin hoitoon.

Avatar
darkkis
Viestit: 206
Liittynyt: 15.2.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja darkkis » 10.3.2007 0:37

Itse en peittele mitenkää.
Jos joku kysyy poltatko niin myönnän, puhun myöskin täysin vapaantuneesti kannabiksesta yleisessä puheessa.
Ei ole tuottanut ongelmia myöntää sitä niin koulussa, kotona, lääkärillä, kaveripiirissä tai yleensäkkää missää.
Jos joku sen takia tuomitsee ihmisen niin se ihminen ei ole luottamukseni/kaveruuteni arvoinen.
tiedän vetäväni ns, ääripäätä mutta se ny vaan on mun juttu.
Ja en edes polta usein/paljoa mutta en ole koskaan nähnyt siinä mitää peittelemisen/häpeän aihetta.
*Aurinko paistaa ja vettä sattaa taitaa tulla sato, Linnut ne laulaa ja hamppu se kasvaa taitaa tulla sato*


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija