miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Avatar
harb
Viestit: 22
Liittynyt: 26.4.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja harb » 26.9.2007 11:33

Lehtor kirjoitti:Kaverit tietää. Porukat ei tiedä, koska eivät ole kysyneet. Jos kyselevät ni en ajatellut valehdella.
Kuin myös täällä. Muutenkaan en kyllä pidä kauhean matalaa linjaa. Kaikki jotka ovat kysyneet tai nähneet niin tietävät.

tuuttiruuhka
Viestit: 146
Liittynyt: 7.11.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja tuuttiruuhka » 26.9.2007 11:46

Vain harvat ja valitut tietävät harrastuksestani. :foil:
Tiedä mitä seuraisi jos tässä tuppukylässä sana laviäisi... Joskus kyllä tekis mieli tulla ulos kaapista. :?

Avatar
Purple_
Viestit: 158
Liittynyt: 24.8.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Purple_ » 26.9.2007 13:23

Melkeen kaikki kaverit tietää, sukulaisista en tiedä. Eiköhän suurin osa niistäkin tiedä. Kunhan pomo ei saa kuulla :doh:

Akiwanker
Viestit: 53
Liittynyt: 10.8.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Akiwanker » 26.9.2007 13:26

Kaverit tietää, vanhemmat tietää, kaikki duunissa taitaa tietää.. enpä tota mitenkään oo salaillu. enkä nää siihen mitään syytäkään.

Avatar
varkaiden
Viestit: 325
Liittynyt: 14.12.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja varkaiden » 27.9.2007 3:09

Olen aina ollut kovin avoin kannabiksen käyttöni suhteen suht laajassa kaveripiirissäni. Noin 5 vuoden käytön jälkeen kerroin vanhemmilleni. Vanhoista kavereista noin neljäsosa on viilentänyt välit, oikeastaan hävinnyt kokonaan elämästäni, vanhempien kanssa asia on ok - kunhan en bustaa. (asun pienellä paikkakunnalla)

Näin jälkikäteen ajateltuna, jos olisin ollut viisas, en olisi kertonut joka korvaparille harrastuksestani. Olisin nimittäin välttänyt narkkarin leiman paikkakunnallani, saanut vähemmän turpaan, säilyttänyt värikkään kaveripiirini ja säästänyt vanhempani turhilta murheilta. :(

LuiGi
Viestit: 403
Liittynyt: 29.12.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja LuiGi » 27.9.2007 16:18

varkaiden kirjoitti:Näin jälkikäteen ajateltuna, jos olisin ollut viisas, en olisi kertonut joka korvaparille harrastuksestani. Olisin nimittäin välttänyt narkkarin leiman paikkakunnallani, saanut vähemmän turpaan, säilyttänyt värikkään kaveripiirini ja säästänyt vanhempani turhilta murheilta. :(


Sama täällä. Olis ollut hyvä pitää joskus pää kiinni ja olis ollut hyvä jättää joskus polttamatta kun on puolituttuja lähellä..

Toisaalta se nyt on aivan sama, ei kiinnosta. 8)
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

FourTwenty
Viestit: 34
Liittynyt: 9.9.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja FourTwenty » 28.9.2007 13:08

Itsellä melkein kaikki ystävät/vanhemmat yms. tietävät että polttelen. Asiasta on käyty kyllä pitkiä keskusteluja vanhempien kanssa eivätkä he sitä hyväksy mutta eivätkä kyllä ole erityisen vastaankaan. melko neutraalisti ottavat asian. :) Kavereilta en ole ikinä pitäny salassa asiaa koska sehän on minun oma asia millä tavalla itseni päihdytän. olkoon sitten laillinen tai laiton. :yes:

Avatar
Human Traffic
Viestit: 162
Liittynyt: 24.1.2004

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Human Traffic » 29.9.2007 11:56

Suurin osa tietää. On mukava olla kuin ei tarvitse valehdella porukoille. Äidilleni olen valistanut kannabiksen haitoista ja hyödyistä ja nykyään uskon ettei se häntä enää niin häiritse. Jopa työpaikalla kaikki tiesivät minkälainen vihreänpolun tallaaja heillä on töissä. Ei se ketään haitannut, mutta työpaikan ilmapiiri olikin jotain aivan uskomatonta. Tuntemattomille ihmiselle harvoin puhun kannabiksesta, ellei se sitten jotenkin päädy keskustelunaiheeksi, mutta todella harvoin itse sen otan keskusteluun.

Avatar
wiii
Viestit: 139
Liittynyt: 3.8.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja wiii » 29.9.2007 13:16

Kyllä ne kaikki, jotka vähänkään voivat sanoa tuntevani minut, tietävät myös polttelusta. Ihan periaatteesta koitan olla niin avoin _kuin mahdollista_, koska piilottelulla ei mikään asia mene mihinkään suuntaan.

Vieras

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.10.2007 18:55

En hirveen salassa pidä, jos sattuu joku kysymään suoraan niin vastaan myös suoraan ja rehellisesti.. Vanhemmille olen ajatellut kertoa, mutta ei sopivaa tilaisuutta oo oikein tullu, mutta kun tulee niin valistan vanhempiani kerralla kunnolla.

Sillon kun en vielä polttanut eikä mulla ollu juuri mitään mielipidettä kannabiksesta, otin selvää aiheesta ja tietenkin halu kokeilla kasvoi, mutta oon ylpee että otin selvää asiasta ennen kun loin mielipiteeni ja sitä suosittelen kaikille ja myös mun vanhemmillekkin, kun aika koittaa.

"aikaa" odotellessa :mrgreen:

Kääpä
Viestit: 23
Liittynyt: 7.8.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Kääpä » 3.10.2007 15:34

Vanhemmat,sukukalaiset ja siskot sun muut ei todellakaan tiedä tai vanhemmat ehkä aavistelee jotain :think:
Kaverit kaikki tietää johtuen ehkä vähän siitä että kavereista 95 prosenttia poltelee.

capslock
Viestit: 7
Liittynyt: 16.7.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja capslock » 8.10.2007 21:43

Itselläki kavereista tietää suurin osa , koska lähes kaikki kaverit viettää aikaa saman harrastuksen parissa :)
Sisaret tietää ja äidillekkin kerroin pari viikkoa sitten. Ei se sitä asiaa varmaankaan tuu ikinä ymmärtämään, mutta sama poika oon sille vieläkin :)
Ja vähä ehkä ohi aiheesta mutta ku joskus kuulee että kyllä sen huomaa heti jos joku polttelee tai jotain... Noh.. muutamat kaverit joille oon kertonu joskus aikaa sitte ei meinannu uskoa mua ku ilmoitin polttelevani. Äidin kans sama juttu, sitte usko ku näytin pussukkaa ja koneelta muutamia kuvia kasvistani :D

hisweirdness
Viestit: 643
Liittynyt: 8.4.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja hisweirdness » 8.10.2007 21:50

Tuli vaan mieleen noista vanhemmista /sisarista (ylipäätään lähimmistä omaisista). Kannattaa kertoa kun siihen on tilaisuus, kun on siihen kunnolla valmistautunut jne mutta avatkaa ne sanaiset arkkunne !
Allekirjoittanut ajettiin aikalailla nurkaan tuossa asiassa. Todella pitkän, uuvuttavan ja melkein ihmissuhteita vaatineen taistelun jälkeen tulos on kyllä palkitseva. Ainakin pikkuhiljaa.
Itse vuosia sitten asioista taisteltuani tajusin että paras asia vakuuttaa omaiset hampun vaarattomuudesta on olla edelleen samanlainen - ts. pysyy sinä samana poikana minä ne vanhemmat on ennen sinut nähnyt. Vaikka kuinka tuputtaa faktaa / valistaa / todistelee , tuo on se paras ja samoin silmin nähtävä asia mitä ei voi kieltää.
Allekirjoittanut oli tunnustuksen jälkeen ( tai itseasiassa sitä ennen -> tästä ei enää päässyt kun yhteen suuntaan ) "narkkari" ja ties mikä kriminaali. Nykyään vitsiä aiheesta lentää ja asioista voi jo puhua inhimilliseen sävyyn.
Kovaa työtä se vaatii , yrtin tie kohti laillisuutta. Paras kohde aloittaa totuuden ääni on lähimmäiset.
Vittu on sullakin kusta päässä paha hajune idiootti lappupää hippi (c) tintZaa :lol:

Avatar
son of sam
Viestit: 214
Liittynyt: 11.8.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja son of sam » 9.10.2007 12:17

suurin osa tietää kavereista, ne joille en kerro arvaa 1-0. en salaile oikeestaan juuri muutakun perheeltä paitsi yksi perheenjäsen losauttelee oikein urakalla. niin ja kaikkalla virallisilla mestoilla kuten virastoissa yms. en välttämättä katso asiaksenki kertoa harrastuksestani.

"Police came up askin me, do you smoke weed? I said yes Mr.officer yes i do indeed!"
"Kaapissa on vaarallinen kasvi!"

Zarnesir
Viestit: 39
Liittynyt: 22.1.2006

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Zarnesir » 9.10.2007 13:01

Noin 90% kavereista kyllä tietää. Vanhemmat ja muut perheenjäsenet varmaankin tietävät tai ainakin luulevat tietävänsä. Kaveripiiristäkin yli 50% pajauttelee, jotkut säännöllisesti ja jotkut satunnaisesti. Vaikka pienessä tuppukylässä asustelenkin, niin vähintäänkin neutraalin asenteen omaa melkein kaikki, lukuunottamatta vanhempia ihmisiä (mukaanlukien faija). Tekisi kyllä niin mieli tunnustaa ja valistaa omia vanhempia asiasta, mutta harmittaa vähän tuo faijan suhtautuminen asiaan. Jäätyäni kiinni kasvatuksesta vanhemmilleni, faija pelkäsi minun kuolevan, sillä hänellekkin on näköjään opetettu että huumeet on kaikki yhtä yms. Näin jälkeenpäin harmittaa, kun en silloin tajunnut kunnolla valistaa heitä asiassa. No ehkäpä jonain päivänä ei tarvitse enää salailla, olen nimittäin lopen kyllästynyt tähän iänikuiseen kuumotteluun ja salailuun.

mimmi81
Viestit: 157
Liittynyt: 25.5.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja mimmi81 » 9.10.2007 13:56

Ainoastaan yksi kaveri tietää. Muille ei voisi kertoakaan koskaan koska kukaan ei käytä ja tuomitsisi aivan takuuvarmasti :guru:

Avatar
Mauski
Viestit: 81
Liittynyt: 5.2.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Mauski » 11.10.2007 16:02

Vanhempani ei tiedä. Kaikki kaverit tietää (myös savuttomat), pari sukulaista tietää myös.

Avatar
savumerkki
Viestit: 301
Liittynyt: 10.10.2007

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja savumerkki » 18.10.2007 11:05

darkkis kirjoitti:Itse en peittele mitenkää.
Jos joku kysyy poltatko niin myönnän, puhun myöskin täysin vapaantuneesti kannabiksesta yleisessä puheessa.
Ei ole tuottanut ongelmia myöntää sitä niin koulussa, kotona, lääkärillä, kaveripiirissä tai yleensäkkää missää.
Jos joku sen takia tuomitsee ihmisen niin se ihminen ei ole luottamukseni/kaveruuteni arvoinen.
tiedän vetäväni ns, ääripäätä mutta se ny vaan on mun juttu.
Ja en edes polta usein/paljoa mutta en ole koskaan nähnyt siinä mitää peittelemisen/häpeän aihetta.


Oikeastaan hyvinkin sama linja täälläpäin. Eli en peittele mitenkään, tosin tietty siitä kuuluttelekkaan jokaikiselle.

Avatar
newbie
Viestit: 199
Liittynyt: 13.2.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja newbie » 18.10.2007 13:28

turha sitä on peitellä, ikävä se on siinä vaiheessa narahtaa kun on uusia kavereita haalinut ja sitten selviääkin että kyseisistä henkilöistä jotkut ovat suorastaan ristiretkellä pilvipäiden elämän hankaloittamiseksi. aloitin just uudet opinnotkin ja oli kouluterveydenhoitajan luottamukselliset kyselyt kaikesta mahdollisesta, myös huumausaineiden käytöstä. aivan turha siihen mun mielestä oli valehdella joten myönsin losauttelevani viikonloppuisin hyvinkin urakalla, saas nähdä kutsuuko valistettavaksi asti.. tuskinpa nyt sentään yli tuhannesta oppilaasta ainoa olen. :P

äidille narahdin jo useampi vuosi takaperin ja tulipahan siinä sivussa luvattua lopettaa savustaminen, oli tosin pakko myöntää vasta että savustus jatkuu kun ei tuo alkoholikaan oikeen maistu niinkuin ennen vanhaan. luultavasti joulukuussa tulee käymään täällä kämpillä visiitilläkin, saas nähdä miten reagoi kun näkee homeboxin tuvan nurkassa. isälle en ole kertonut, tiedän kyllä että hän suhtautuis asiaan huomattavasti äiskää paremmin, onhan se sentään nuoruusvuosina reissaillut pitkin eurooppaa sen verran (damia unohtamatta) että tietää kyllä mistä puhutaan.. hieman silti naurattaa etten ole kehdannut kertoa ku kuitenki sen veljen kanssa tulee savusteltua monesti. :lol:

töissä kun vielä olin niin ei kenellekään työkaverille jäänyt epäselväksi että alanmiehiä ollaan, eipä tuo pomokaan kehdannut seuloihin patistaa vaikka käytäntöön kuuluikin.. tiesi menettävänsä hyvän työntekijän jos sille tielle lähtisi, joten ei tarvetta tehdä ongelmaa tyhjästä.
"mä tiedän et ruoho on vihreempää just siellä missä on lamput ja kastelulaitteet kunnos"

Avatar
Kehäkettu
Viestit: 32
Liittynyt: 19.9.2005

Re: miten salassa pidät kannabiksen käyttösi?

ViestiKirjoittaja Kehäkettu » 21.1.2008 16:11

aikalailla (salas) en kavereilt tai porukoilt siihen mennes kunnes tää hyvinvointi yhteiskunta pisti mut 16v pelkän yrtin takia katkolle ja pari kuukaut testeis. siitä eteepäin ei ole vähempää periaattees kiinnostan kuka tietää poltanko vai en koska se on oma asiani :pimp:
jUsT häStLinG ARoUnd...


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa