Löysin pojaltani hamppukasvin

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Rytmi

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Rytmi » 10.4.2007 21:54

16-vuotias on todellakin liian nuori käyttämään päihteitä.


Tämä "olettamus" on tullut moneen otteeseen ilmi täällä monen suusta. Muistakaa että jokainen ihminen on yksilö, jokainen kehittyy eri vauhtia, ja melkein jokaiselle on tuohon ikään mennessä muodostunut omat ajatukset, mielipiteet ja mielikuvat ympärillä olevasta maailmasta.

Kuinka ja kuka (ei ainakaan me foorumilaiset, koska ei kyseistä henkilöä tunneta) voi määritellä että 16 vuotias on liian nuori tekemään mitä nyt ikinä tekeekään?

Tunnen monta yli 20 vuotiastakin, jotka eivät osaa käyttää minkäännäköisiä päihteitä kohtuudella, eikä muutenkaan käyttäytyä ihmisiksi. Mutta tunnen myös alle kahdeksantoistavuotiaita, joilla on henkinen kehitys valovuosia edellä näistä vanhemmista. Pointtina oli siis se, että ei se henkinen kehitys ikää ja numeroita katso.

Hyvä Ei enään niin huolestunut: Itse voin jollain tavalla kokea samaistuvani poikaasi, ainakin iän puolesta. Aloitin hamputtelun n. 15 vuotiaana ja sitä on tullut tehtyä n. 4-5 vuotta, ja ainakin tähän päivään mennessä on tullut koulut ja muut arkipäivän hommat hoidettua, urheiltua suht säännöllisesti, eikä virkavallan kanssa ole ikinä ollut ongelmia. Eikä hampun ja alkoholin lisäksi ole mitään vahvempaa tullut ikinä kokeiltua, eikä ikinä ole edes kiinostusta löytynyt. Itse koen alkoholin aiheuttaneen paljon enemmän haittoja ja pahaa itselleni ja lähipiirilleni, kuin hamputtelu.

Tosiaan hyvä että tulit täältä kysymään neuvoja, ja ottamaan itse asioista selvää. Tämän saman aiheen jos olisit aloittanut missä tahansa näistä -ei huumeille- sivustoista, he olisivat todennäköisesti kehottanut passittamaan poikasi pikimmiten päihdehoitolaitokseen häneltä mielipiteitä kyselemättä, eli suomeksi sanottuna sulkemaan silmäsi totuudelta.

Vielä ps. Älä missään nimessä sorru ajatteluun että mitä olet tehnyt väärin, tai että mikä on mennyt kasvatuksessa pieleen kun poikasi pitää pilvenpoltteluun "sekaantua" tai "sortua". En itse usko että mikään on mennyt vikaan, päinvastoin, vaikutatte fiksulta ihmiseltä niin kuin myös poikasi. Moni 16 vuotias juo sen mäyräkoiran kaljaa taikka kossupullo viikonloppuisin ja lähtee sen jälkeen tonne kadulle uhoamaan, joten tässä suhteessa ei se hamppu niin paha vaihtoehto ole.

Kerrohan miten kävi, ja tsemppiä :)

Edit. Näköjään myöhässä olin :)

Avatar
Huexolotl
Viestit: 36
Liittynyt: 24.3.2007

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Huexolotl » 10.4.2007 21:59

Aivan mahtavan järkevää suhtautumista sinulta. Saisi useampikin vanhempi toimia yhtä fiksusti tuossa tilanteessa. :)

Itse, kun kerroin poltteluistani joskus 15-kesäisenä, niin äitini lähettikin minut sitten keskustelemaan asiasta jonkun entisen narkkarin kanssa. Muutenkin jouduin silloin käymään muutaman kerran jossain ihme jutuissa ja äitinikin kävi jossain Irti Huumeista Ry:n tilaisuuksissa. Tuosta kulunut nyt viitisen vuotta ja suhtautuminen on muuttunut hieman neutraalimmaksi. Ei hyväksy, muttei myöskään kiellä. Tosin eipä sillä vaikutusta ole, kun omassa kämpässä olen jo muutaman vuoden asunut.
Kuivaa suuta, kuin 20. huhtikuuta

Avatar
daze
Viestit: 15
Liittynyt: 27.3.2007

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja daze » 11.4.2007 0:08

Tosiaan hienoa suhtautumista sinulta! Usein vanhempien ylijyrkkä linja on juuri se, mikä ajaa nuoret käyttämään kovia huumeita. En nyt tässä ala pahemmin enää pälpättämään kun kaikki olennainen on jo sanottu. Kunhan pidätte poikasi kanssa siitä huolen, ettei käyttö ala turhan tiheäksi ja asian kanssa noudatetaan varovaisuutta ja pelisäännöt ovat molemmille selvät, en usko, että mitään ongelmia tulee :)

Avatar
Alkatraz
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Alkatraz » 11.4.2007 4:54

Oikein mieltä lämmittää tietää että on olemassa järkeviä vanhempia, jotka etsivät ensin tietoa kannabiksesta ennenkuin alkavat tuomitsemaan lapsiaan suotta. :yes: Tämänhetkisessä yhteiskunnassa tämä on suhteellisen harvinaista...

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.4.2007 5:40

ei niin huolestunut kirjoitti: Sanoin että pitääpäs miettiä ei siihen kesään nyt kamalan pitkä aika ole. Sen kasvin kanssa mietin että en kehtais hänen kasviaankaan vessanpönttöön heittää kun aika viattoman näköinen se on ja sillä tiedän että se mahdollisesti kumoaisi väärän seurankin ja sen myötä mahdollisen porttiteoriankin, eli enköhän minä nyt anna sen pitää sitä ikkunalaudallansa kuhan vie sitten kesän tullen pois sen.

Olin myös iloinen kuultuani että hän on vastaan kaikkia kovempia ja ei ikinä ottaisi jos tarjottaisiin, on kuulemma kuullut mihin se tie vie.

Sovittiin vielä että jos siitä touhusta alkaa ongelmia tulemaan niin sitten pannaan keskustelu uudestaan pystyyn.

Suuret kiitokset teille, avullanne sain sovittua asian rauhan merkeissä poikani kanssa ja itseni kanssa.


Mukavaa kuulla, että onnistuit hoitamaan tilanteen mielestäni täydellisesti, jos nyt kasvatuksessa mitään voi niin tehdä. Helppohan se täällä on neuvoja laukoa, kun ei ole itsellä mitään pelissä. Tuossahan jo mainitsitkin ne tärkeimmät ratkaisut mitä teit ja poikasi tuntui olevan todella hyvin mukana. :yes:

Avatar
Synesthesia
Viestit: 289
Liittynyt: 25.1.2007

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Synesthesia » 11.4.2007 8:32

Ketjun aloittaja hoiti homman mielestäni juuri niin hyvin kuin sen suinkin pystyy. Itse olen vasta 21-vuotias, mutta tuollaisella linjalla olisin omankin (mahdollisen) poikani/tyttöni kanssa. *virtuaalikumarrus & hatun nosto* :)

Tai tiedä vaikka olisi tämä vaarallinen huume jo laillistettu silloin. Itse olen aloittanut päihteilyn todella liian nuorena. Tupakointi alkoi joskus 12-vuotiaana ja alkoholi tuli vuoden päästä perässä. Omat vanhempani olivat tietysti jyrkästi tätä vastaan ja viikkorahoja jäi saamatta ja arestia tuli aina välillä. No, itsepäinen (ja typerä) kun olin, niin mitä kovempia rangaistuksia tuli niin sitä enemmän vaan protestoin. Silloin alkoikin varmaan etääntyminen vanhemmistani. En nykyäänkään puhu heille tekemisistäni, eikä heidän tekemisensä liikuta minua. Jotenkin varmaan "kasvoin erilleen" vanhemmistani. Välit eivät ole riitaisat, mutta ei nyt ihan normaalitkaan (?). Toki tähän saattaa hyvinkin vaikuttaa se, että olen adoptoitu (tosin ihan vauvana, mutta kyllä se sinne aivoihin vaan jää). Viime vuonna minulla todettiin masennus ja sain masennuslääkkeitä, jotka auttoivat. Tosin vaikutuksen huomasi vasta muutaman kuukauden lääkkeiden syönnin jälkeen, ja silloinkin aivan yllättäen. Yhtenä aamuna herättyäni olin aivan eri ihminen. Ei tehnyt enää mieli ajaa rekkaa päin kun aamulla ajoi töihin :D

Nyttemmin on kuitenkin ammattikoulut ja armeijat käyty kunnialla läpi, vaikka ryyppäänkin joka viikonloppu, nyttemmin joskus viikollakin, johtuen työttömänä olosta. Masennuslääkkeet loppuivat kesken aikaa sitten ja kuvittelin olevani parantunut. Viimevuoden lopuilla huomasin kuitenkin että taas voisi olla lääkkeistä apua.

Tässä vuodenvaihteessa tuli kannabis enemmän kuvioihin. Nytten sitä poltellen olen vähentänyt ryyppäämistä. Juon viikoittain edelleen, mutta en sitä perskänniä että aina sammuu, kuten ennen, vaan paljon kohtuullisemmin. Toki määrät ovat vieläkin suuria, kun on tottunut paljon juomaan mutta koko ajan vähenee. Kannabista olen poltellut pari kolme kertaa kuukaudessa. Paljon mukavampaa, terveellisempää, ja turvallisempaa kuin alkoholissa örveltäminen.
Tossa viimeviikolla tulikin sitten polteltua joka päivä ja viikonloppu siihen päälle. Niitä masennuslääkkeitä en sitten koskaan hankkinut lisää, enkä enää meinaa hankkiakaan. Tuntuu että tuo viikon sauhuttelu jotenkin herätti taas minun sisimpäni "masennuskuoren" alta! :laugh: Olen paljon paremmalla tuulella koko ajan, saan hoitamattomia asioita hoidetuksi ja hain jopa työpaikkaa (puolivuotta rötvännyt kotona [koska ei vaan kiinnostanut]) joka tuntuu ihan lupaavalta. :yes: Tällä viikolla ei ole tullut polteltua, enkä tunne sitä tarpeelliseksikaan. Eli ainakaan vielä ei riippuvuutta ole tullut.

Tästä jatketaan, kovin on kotikasvatukset käynnissä, ja seitsemän tainta ja viisi pistokasta on hetken päästä natikan alla.
Hyvää kesää kaikille! :mrgreen:

-zigu
Viestit: 368
Liittynyt: 9.2.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja -zigu » 11.4.2007 8:37

HEIps...

Pakko lisätä että iso hatun nosto rauhallisuudellesi ja kuuliaisuudelle.
Poikasi omistaa varmaan maan parhaimpiin kuuluvan isukin ja kunnioittaa ennemmän sinua kuin koskaan.
Täytyy myöntää että heruutukset täältäkin suunasta siis sinulle.
Onnea ja menestystä :yes:

Avatar
TZR-Mies
Viestit: 438
Liittynyt: 7.12.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja TZR-Mies » 11.4.2007 12:20

Hamppu saattaa tuntua kiinnostavalta jossakin elämänvaiheessa, mutta ennenpitkää muut asiat valtaavat hampun "lokeron" itselleen. Hamppu unohtuu automaattisesti, vaikkakin ei kokonaan. Poikasi tulee huomaamaan, että elämässä on muitakin asioita kuin päihtyminen, vaikka se on meillä suomalaisilla verissä :D. Myönteinen suhtautuminen antaa pojallesi asiasta arkisen kuvan ja hänen suhtautuminen kannabikseen muuttuu sitä mukaa.

Olisi eri asia jos hampusta tehtäisiin nk. kielletty hedelmä, joka lisää kiinnostusta aiheeseen entistä enemmän. Ennen pitkää elämä rupeaa pyörimään pilvenpolttelun ympärillä, jos tilalle ei tule muita aktivitteetteja. Kieltäminen johtaa vielä suurempaan kiinnostukseen, joten pyri poikasi kohdalla kasvattavaan palautteeseen. Muista samalla asettaa rajoja, koska ilman niitä homma voi lähteä käsistä.

Lukioikäiselle, kuten minä olen, kannabiksen käytöstä on sekä haittaa, että hyötyä. Se auttaa pureskelemaan ympäriltä havainnoitua tietoa ja lievittää yhteiskunnan tuomaa ahdistusta. Mikään päihde ei ole vaaraton, tämä pätee myös kannabiksen kohdalla. Kannabis passivoi ja lamaannuttaa päivittäen käytettäessä, salakavalinta siinä on, että sitä ei itse huomaa kun vasta monen viikon käytön jälkeen.
”Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito – eikä sekään ole niin tärkeää”.

haha

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja haha » 11.4.2007 14:47

vittu mitä psyykkausta.

jah

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja jah » 11.4.2007 14:56

onhan siinä eroa että käyttääkö sitä hamppua huumaantumiseen vai "elämän elixiiriks". voihan siinä kouluarvosanat nousta jos dikkaa polttaa ja opiskella samal. voi käzää paremmin tai jotn. huume valistukset psyykkaa nuoria aikalailla. kasvihan se hamppu on.. ihan sama jos psyykattais jengii et porkkanast menee pää sekasin niin kuinka monel sit menis porkkanast pää sekasin.. tai entä jos alkoholi olis laitonta. kuinka paljon jengi psyykkaantuis dokaamisest. jne.

LuiGi
Viestit: 403
Liittynyt: 29.12.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja LuiGi » 11.4.2007 19:39

Kun poikasi vie hampun pihalle kasvamaan, kannattaa sinun tietää mihin hän sen vie. Ja sadonkorjuun aikaan käyt katsomassa paljonko siitä sitä poltettavaa tulee.

Jos minä olisin 16vuotiaana ollut tuossa tilanteessa, olisin helposti ajautunut käyttämään tilannetta hyväkseni. Yritä siis pysyä ajan tasalla, että miten paljon hän sitä polttaa. En nyt tarkoita että säännöstelet sitä tyyliin: perjantaina annat gramman kukkaa pojalle illanviettoon. On vain hyvä seurata tilannetta, ettei riistäydy käsistä.

Tosin välinne vaikuttavat avoimelta ja luulen, että huomaat ongelmat jo hyvissä ajoin. Ja tuskin niitä tulee, ymmärsihän hän alkoholin haitat, äkkiä ne hampustakin oppii(niitä kun on niin vähän :) ).

Hyvää kesää! :mrgreen:
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

Avatar
krimi666
Viestit: 448
Liittynyt: 25.12.2002

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja krimi666 » 11.4.2007 19:52

tänhän voisi joku mode täpätä kiinni, ettei huku foorumin syövereihin.
Ihan ok asia paketti vanhemmille, jotka miettivät samaa. Ainakin tämän lukeminen on järkevämpää kuin se poliisien paikalle kuttuminen.

Silti painottaisin, että kyseessä on LAITON päihde
*Who need a few ideas where you can enjoy sexy smoking women in your real life!*

Avatar
Echolaa
Viestit: 243
Liittynyt: 7.11.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Echolaa » 12.4.2007 18:17

krimi666 kirjoitti:tänhän voisi joku mode täpätä kiinni, ettei huku foorumin syövereihin.
Ihan ok asia paketti vanhemmille, jotka miettivät samaa. Ainakin tämän lukeminen on järkevämpää kuin se poliisien paikalle kuttuminen.

Silti painottaisin, että kyseessä on LAITON päihde


Ei minustakaan huono idea. Tiedä, vaikka tulevaisuudessa eksyy lisää vanhempia sivuille, kun kannabiksen
käyttäjien määrä kasvaa jatkuvasti. Ja karmaahan voi kans ropotella.
Tekee homman kunnolla ja kuumottaa vasta sitten, kun ei ole rahaa maksaa
sitä sakkolappua, mikä kyseisestä toiminnasta annetaan.

jorma471
Viestit: 14
Liittynyt: 23.3.2007

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja jorma471 » 12.4.2007 18:31

hamppu "porttina" vahvempiin? epäilen suuresti! eiköhän sillä alkoholilla ole aika iso vaikutus kaiken aloittamisella? sit kun täytyy vaan tavalla tai toisella saada pää sekaisin nii tulee sekakäytöt sun muut. hamppu jossain vaiheessa varmasti on kuvioissa ei se täysin vaaraton ole, mut en pidä sitä porttina millekkään, en sen enempää kun alkoholia lääkkeitä jne,, se vaan yksinkertaisesti on ihmisistä kiinni, ketkä helpommin käyttää mitäkin ja kuinka paljon. omana kouluaikana peloiteltiin kovasti tällä porttihuumeella, ehkä toisaalta sen pelottelun takia monet jotka uskaltautuvat kokeilemaan sauhuja, kokeilivat myös vahvempia. ajatellen ettei ne varmaan sen kummallisempia aineita ole. kiitos suomen tasavallan loistavan huume valistuksen. näissäkin asioissa oikeanlainen tieto on rautaa raskaampaa. faktat, faktoina jne..
ihmiset ei ajattele mitä ajattelee, ne vain ajattelee mitä muut ajattelee. kun ajattelet,kuten muut ei ajattele; se tuo vapauden. mutta vapaudessa on vastuu!

isä

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja isä » 13.4.2007 20:55

Hei


Viitisentoista vuotta sitten katselin syksyiseen pimeään saunan ikkunasta ja näin hehkuvan savukkeen pään paikassa jossa ei kenenkään pitäisi voida olla, ainakaan tupakalla.
Menin ulos ja löysin poikani. -Aha, olet ruvennut tupakoimaan.
Tarkempi nuuhkaisu. -Jaa, ja ruohoakin polttelet.

Menimme istumaan saunan eteiseen ja polttelimme jointit. Kuulin kaveriporukasta joka kannabista opetellut käyttämään. Hyvää jengiä, tunsin osan entuudestaan.

Pari vuotta aiemmin olin ollut huolestunut alkoholisuuntautumisesta ja tuntui helpottavalta että viina ei viehättänyt liiemmin.

Mutta en ollut aivan huoleton uuden ratkaisun vaikutuksistakaan, poikaani ja hänen ystäväpiiriinsä.

Myöhemmät historiat kertovat yhden mielisairaalakierteestä, parin viiväästyneestä aikuistumisesta ja poikani ja yksi tyttö ovat ainoat kymmenen hengen porukassa jotka ovat onnistuneet elämänsä haltuunotossa ja elämänhallinnassa. Mutta mikä lienee syy ja mikä seuraus? Yksi on sortunut nettiriippuvaiseksi ja se on tuhoamassa hänen elämänsä.

Mitä tästä opimme? Varmasti hamppuun ja hamppukulttuureihin liittyy vaaroja elämän kehityskulkujen kannalta.

Ei kannabis mikään helppo päihde ole, vaikea haste se on ja varsinkin laittomissa kuvioissa, pelkojen ja erilaisten alakulttuurien ja -kulttien keskellä.

Olisi parempi että olisi julkista ja sallittua jolloin voisi kehittyä myös terveempiä käyttökulttuureja ja esikuvia.

Nyt kaikki joutuvat keksimään ja etsimään kaiken lähes omin päin tai hämärien porukoiden sattumanvaraisella opastuksella.

Hamppuforum on tässä suhteessa hyvä juttu, tuomassa suhteellisuuden tajua ja itsekritiikkiä meidän hampun käyttäjien maailmoihin.

Rauhallinen ja peloton suhtautuminen oman lapsensa päihderatkaisuihin antaa mahdollisuuden toimia peilinä ja antaa palautetta jos aihetta ilmenee.


Isä

Avatar
hikkasuki
Viestit: 770
Liittynyt: 30.10.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja hikkasuki » 13.4.2007 22:21

Hienoa lukea, että olet avannut silmäsi ja tutkinut asiaa mistä et ole tiennyt ennen, kuin olet mennyt poikaa puhuttamaan enemmän. :yes: Sinun kaltaisia isiä pitäisi lapsilla olla enemän.

Asiaan:

Todella hyvä ketju pitkästä aikaa. :)

Minä olen kanssa täysin sitä mietlä, että hamppua voi käyttää kohtuudella ilman mitään haittavaikutuksia tai terveysriskejä. Hamppuun ei ole koko maailman historian mukaan koskaan kuollut ihmistä joten tuostakin helposti päättelee kumpiko lopuksi on terveellisempi, hamppu vai alkoholi. :)
Tosin roskaruoan syöminen voi kasvaa. :laugh:

Tuo, että kannabis on vieläkin Suomessa laitonta ei tee pojastasi rikollista koska kannabista voi saada joltain ilman sen kummpia mitään huumediileriä (hamppu ei ole huume) tai muuta rikollisuutta ja monet hampuusit ovat enemmän normaaleja kun 99% väestä uskookaan.

Mikäli siinä vaiheessa kun kystyt oletko kokeillut kovempia on syytä keskittää katsetta hänen reaktioon ja isänä tunnet poikasi eleet joten huomaat kyllä, jos hän valehtelee.

Itse olen n. 10v polttanut kannabista joista yli 5v. aktiivisesti eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia hampun kanssa missään. :)
Omat ensikokeilut hampusta tuli minullekin juuri 16v. iässä ja sen jälkeen alkoholi on jäänyt vähälle tosin se ei ole ongelma ollut koskaan ja varmasti hamppu on elämässäni läsnä niin kauan kun henki pihisee.

Jopo
Viestit: 534
Liittynyt: 26.6.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Jopo » 14.4.2007 7:11

isä kirjoitti:Yksi on sortunut nettiriippuvaiseksi ja se on tuhoamassa hänen elämänsä.


Tähän vois vähän offtopikkia heittää. "Nettiriippuvuuksia" on monenlaisia. Toiset harjoittelevat ohjelmointia ollessaan "nettiriippuvaisia" osallistuen erilaisiin avoimen lähdekoodin projekteihin ja saadessaan aikaiseksi edes jonkunlaisen ammattitutkinnon alalta huomaavat olevansa yllättäen suomen halutuimpia koodereita.

Toisaalta "nettiriippuvuus" voi olla jatkuvaa fps:n tai Wow:n pelaamista. Mutta näissäkin on omat positiiviset puolensa. Fps kehittää hardcore tasolla kenen tahansa hermostoa toimimaan niin tarkasti ja nopeasti ettei uskokkaan. Lisäksi keskittymiskyky kehittyy pitkissä pelisessioissa. World of Warcraftissakin parhaimmillaan päästään tälle tasolle ja lisäksi se on ympäristö, jossa voi luoda myös sosiaalisia suhteita, joita ei pelatessa pääse luomaan muuten normaalisti.

Virtuaaliset maailmat ovat kuitenkin osa tulevaisuutta ja vaikka ei ymmärrä niitä, niin on jotenkin hätäisen tuntuista väittää kenenkään elämän tuhoutuvan vain sillä, että pelaa pari vuotta Wow:ia nenä kiinni monitorissa. Elämä on tuhoutunut vasta siinä vaiheessa kun kuolee ja silloinkaan se ei kaikkien mielestä edes tuhoudu.

Edit Alibaballe: Keskittymiskykyä ja hermostoa voi toki kehittää "luonnollisellakin" tavalla. Kalastus vallan mainio keskittymiskyvyn kehittäjä tai budolajit tai muu liikunta hermoston kehityksessä. Silloin myös koordinaatio kehittyy koko kehon alueella, eikä vain päässä ja käsissä. Yritinkin etsiä nettiriippuvuudesta niitä positiivisia puolia, kun ei sitä kukaan jaksa nettiriippuvainen olla kovinkaan pitkään, niin jää siitä kuitenkin aina käteen jotain sen jälkeen kun siirtyy elämässään eteenpäin. :)
Viimeksi muokannut Jopo, 14.4.2007 8:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Monty
Viestit: 305
Liittynyt: 13.4.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Monty » 14.4.2007 7:39

hikkasuki kirjoitti:Tuo, että kannabis on vieläkin Suomessa laitonta ei tee pojastasi rikollista koska kannabista voi saada joltain ilman sen kummpia mitään huumediileriä (hamppu ei ole huume) tai muuta rikollisuutta ja monet hampuusit ovat enemmän normaaleja kun 99% väestä uskookaan.


Kunpa tuo olisi totta, että qq:n kasvattaminen ei olisi rikollista omaan käyttöön. Se on Suomessa huume, kasvattaa itse tai ostaa sen kadulta.

Avatar
alibaba8
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1478
Liittynyt: 11.11.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 14.4.2007 7:43

Jopo kirjoitti:...

Tähän vois vähän offtopikkia heittää. "Nettiriippuvuuksia" on monenlaisia. Toiset harjoittelevat ohjelmointia ollessaan "nettiriippuvaisia" osallistuen erilaisiin avoimen lähdekoodin projekteihin ja saadessaan aikaiseksi edes jonkunlaisen ammattitutkinnon alalta huomaavat olevansa yllättäen suomen halutuimpia koodereita.

muuten normaalisti.

Virtuaaliset maailmat ovat kuitenkin osa tulevaisuutta ja vaikka ei ymmärrä niitä, niin on jotenkin hätäisen tuntuista väittää kenenkään elämän tuhoutuvan vain sillä, että pelaa pari vuotta Wow:ia nenä kiinni monitorissa. Elämä on tuhoutunut vasta siinä vaiheessa kun kuolee ja silloinkaan se ei kaikkien mielestä edes tuhoudu.



Pakko heittää offtopic: Se on kuitenkin niin että liikkumalla ihminen pysy aivan varmasti terveempänä, kuin koneella istuessa. :guru: Eiköhän keskittymiskykyä ym. voi kehittää "luonnollisin" keinoin. On olemassa monia asioita jotka kehittävät ihmistä. Luontoo siis! :yes:

Isälle vielä kysymys, onko sitä tullut nuorempana oltua savun kanssa paljonkin tekemisissä, tuntuu että ne jotka sitä ovat päässeet joskus nauttimaan, ovat aina positiivisemmalla kannalla. Kiitän poikasi puolesta, toimit hyvin.
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Avatar
Kura
Viestit: 1291
Liittynyt: 13.11.2005

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Kura » 14.4.2007 22:40

Mun mielestä kannattaisi antaa poikasi kasvattaa hamppua ulkona kesällä. Tilatkaa vaikka low ryder nimisen lajikkeen siemeniä netistä, siemenethän ovat laillisia. Taimia olisi hyvä kasvattaa sisällä ainakin pari viikkoa ennen ulos vientiä ettei kasvit joudu heti karuun Suomen ulkoilmaan. Siemeniä myydään yleensä 10 kappaleen paketeissa ja keskimäärin puolista tulee uroksia(mistä ei saada paljon mitään poltettavaa) ja puolista naaraita ja naaraskukinto on sitä poltettavaa tavaraa.

Low ryder lajike jää pieneksi ja kukkii nopeasti(valmistuu siemenestä valmiiksi noin 2.5kk) ja on siksi hyvä että kerkeää kukkimaan suomessakin hyvin. Noista noin viidestä naaras low ryder kasvista tulee kokonsa takia melko vähän polttoa, mikä tässä tapauksessa voi olla hyväkin juttu. Voisi olla myös hyvä että ainakin aluksi tarkkailisit paljon sitä kannabista kuluu, jos sinusta siltä tuntuu.

Itse polttelin ekoja kertoja joskus 14 vuotiaana ja minusta sekään ei ollut minulle liian aikaista, en tosin poltellut kuin noin kerran 3kk vähäisiä määriä. 16 vuotiaana polttelin noin 0-5 kertaa viikossa, enkä tuntenut mitään riippuvuutta kannabikseen, en myöskään ole huomannut sen häiritsevän mitenkään kehitystä, ehkä ennemminkin positiivisia asioita henkisessä kehityksessä. Täytän tänä vuonna 21 enkä ole vieläkään huomannut mitään häiritseviä asioita kannabiksessa, nykyään saatan olla jopa 5 viikkoa polttelematta ihan vain muuten vaan ja välillä olen poltellut parikin viikkoa putkeen. Joku vuosi sitten polttelin muutaman kuukauden lähes joka päivä, mutta vain iltaisin ja yleensä melko vähän. Tälläisenkään putken jälkeen en huomannut muita "vieroitusoireita" kun että savut maistuisi.

Jotkut riippuvuuksiin taipuvaiset ihmiset kyllä voivat saada kannabiksesta aikaan ihan oikean riippuvuuden pitkän ajan raskaan polttelun jälkeen. Riippuvuuksiin taipuvaisilla ihmisillä kyllä yleensä on jotain muita ongelmia mitkä vain heijastuu kannabiksen ongelma käyttönä ja kaiken muunkin "ylitekemisellä".

Mielestäni 16 vuotiaalle tasapainoiselle ja täys järkiselle ihmiselle satunnainen kannabiksen polttelu ei ole pahasta, jos hän on tarpeeksi kypsä henkisesti ylipäätänsä polttamaan sitä.



Saisit olla ylpeä itsestäsi, että olet kasvattanut noinkin fiksun(kuuloisen) pojan :yes:
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija