Löysin pojaltani hamppukasvin

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Avatar
Havitatti
Viestit: 237
Liittynyt: 30.1.2010

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Havitatti » 30.1.2012 4:37

Repeilin lievästi kun luin jälleen tämän threadin ja viimein älysin miten hyvin se täsmää itseeni :D Juurikin 16-17v olin kun äiti löysi tietokonepöytäni takaa vakavasti riutuneen kasvin. Hyväksi onnekseni tulin vielä päissäni sinä iltana kotiin ja seuraava päivä menikin rapulassa väitellen. Sittemmin tämä meidän perheen suuri valtataistelu on alkanut kääntyä paremmin päin:''Nyt minä en ihan oikeasti tiedä olenko minä tässä asiassa väärässä vai sinä, mutta ehkä minun täytyy luottaa kuitenkin sinun arvostelukykyyn tässä asiassa''. Kyseinen lause jäi aika loistavasti mieleen. Tässä on nyt muutamia vuosia kerätty rohkeutta kertoa isälle, mutta matkalla on ollut aika monia mutkia jonka takia olen päättänyt sysätä asiaa. Someday.
Bongin pitää yltää maasta palleihin ja seisokin mahtua putkeen

Avatar
Killi
Viestit: 50
Liittynyt: 24.1.2012

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Killi » 30.1.2012 7:45

Minäkään en uskaltanut kertoa vanhemmilleni touhuistani sillon nuorempana.
Mutta... Eräs viikonloppu lähdettiin kavereiden kanssa vähän ajelemaan.
Siinä ohessa tuli sitten rattijuoppoutta, hallussapitoa, käyttöä jne.. yhteensä 7 eri rikettä jos oikein muistan :doh:
Ja alaikäisenä.

Alaikäinen kun on, niin ilmoitushan menee tietenkin vanhemmille.

Sen jälkeen oli kyllä toisaalta itselläkin paljon parempi olla koska ei tarvinnut enää valehdella vanhemmilleen.
Tapahtuneesta on nyt menny n. 13 vuotta, ja viimeksi viime kesänä isäni kysyi, että vieläkö käytän hamppua.
Vastasin toki rehellisesti. Kaipa sekin on vain tyytyväinen, että lopetin sen kaiken muun hölmöilyn ja olen pysynyt ns. kaidalla polulla.
Ja onhan hän itsekkin sanonut, että rööki on se pahin asia, ja polku vahvempiin.
Ei hän siltikään hirveemmin pidä touhuistani, tietenkin vanhemmat pelkäävät lapsensa puolesta.

Jos haluan, että ihmiset hyväksyvät mun touhuni, niin eikö monesti mainittu, esimerkki ja tietenkin rehellisyys, ole kaikista tärkeintä.

(mistä nää aamutarinat oikein tulee :lol:)

Avatar
pizbuin
Viestit: 536
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja pizbuin » 31.1.2012 14:42

Faija löysi mun hamput työsuhdeasunnostaan, kun olin 21v. Kasvit oli "vaan" esikasvatuksessa menossa pihalle. Laitto tekstarin, jossa uhkas tulla kyybien eli poliisien kanssa tarkistamaan mestat viikonpäästä, kun palaa Itä-vallan reissultaan.

Paniikissa mikrokuivasin heinät ja polttelin miettien mitä teen.

kinko

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja kinko » 3.2.2012 12:27

pizbuin kirjoitti:Faija löysi mun hamput työsuhdeasunnostaan, kun olin 21v. Kasvit oli "vaan" esikasvatuksessa menossa pihalle. Laitto tekstarin, jossa uhkas tulla kyybien eli poliisien kanssa tarkistamaan mestat viikonpäästä, kun palaa Itä-vallan reissultaan.

Paniikissa mikrokuivasin heinät ja polttelin miettien mitä teen.


Mitä sitten tapahtui JÄI JÄNNÄÄN KOHTAAN. :think:

Avatar
Green_Bastard
Viestit: 213
Liittynyt: 10.10.2011

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Green_Bastard » 3.2.2012 18:06

kinko kirjoitti:...

Mitä sitten tapahtui JÄI JÄNNÄÄN KOHTAAN. :think:


Perjantaikännit hä?
They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well – you just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.

kinko

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja kinko » 3.2.2012 22:07

Lähetetty 3.2.2012 22:01:
kyl så on upe sano ahvenanmaalainen mitä sa sano b astard voi jumbe3.

Green_Bastard kirjoitti:...

Perjantaikännit hä?

----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:

Eikä tarvi perjantai känni kun tietää mitä polttaa ja sitä löytyy. .:mrgreen:

Avatar
pizbuin
Viestit: 536
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja pizbuin » 4.2.2012 12:31

kinko kirjoitti:...

Mitä sitten tapahtui JÄI JÄNNÄÄN KOHTAAN. :think:


Kävin ostaa lisää polttoo ja unohdin koko konfliktin. Jostain kumman syystä noihin aikoihin mutsi aloitti neljä vuotta kestäneen "valistus" kampanjansa.
Huh huh. Onneks kaikki hyvin nyt.

Green_Bastard kirjoitti:...

Perjantaikännit hä?


Jep! Kesän projektit meni jäihin. Silloin oli välttämätöntä nollata pää. :guru:

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.2.2012 17:17

Kun olin nuori ja halusin ensimmäistä kertaa juoda olutta poissa kotoa, pyysin äitiäni ostamaan minulle 6-packin. Kaikki meni ihan hyvin ja aloin juoda silloin tällöin. Joku päivä kerroin kokeilleeni kannabista. Meillä oli aina rehellinen suhde päihteiden käytöstä, eikä minua painostettu lopettamaan ja minusta pidettiin huoli, ja kaikki meni hyvin. Välillä tuli vedettyä itseni siihen kuntoon että oksentelin ja sekoilin, ja sitten puitiin asiaa jälkeenpäin, mutta vanhempani olivat sallivia ja huolehtivaisia mutta näyttivät tajuavan ettei minua voisi myöskään estää vetämästä mitä haluaisin. Myöhemmin aloin kokeilla muitakin huumeita, ja tuli rankempien kokemuksia joita vanhempanikin joutuivat todistamaan, mutta nykyään koen pääsääntöisesti että minulle on ollut hyväksi saada käydä läpi kokeiluja erilaisten päihdeaineiden parissa ja vanhempieni asenne on kasvattanut niin minua kuin heitäkin. Meillä on edelleen todella hyvät välit.

Että niin, en tiedä tietenkään tarkalleen miten neuvoa vanhempaa tässä asiassa mutta sanoisin että varmaan kannattaa osoittaa sekä tukensa että huolestuneisuutensa. Välillä pitää purra hammasta ja antaa nuoren tehdä hölmöyksiään mutta kieltäminen ei auta mitään, ja minulla on harmittanut katsoa vierestä kun kaikkien muiden kaverien kohdalla välit vanhempiin ovat särkyneet juurikin kaiken valehtelun ja kieroilun takia. Vanhemmat ovat olleet liian jyrkkiä ja nuoret eivät jaksa vängätä vastaan joten luovuttavat ja valehtelevat, ja yhteys on lopulta menetetty täysin.

potbataatti
Viestit: 59
Liittynyt: 7.2.2012

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja potbataatti » 27.2.2012 23:42

Voi voi... onpas mukavat vanhemmat :eiei: jos mä olisin omil vanhemmilleni menny tunnustamaan niin se ois menny näin
Minä:Moi äiti . Arvaa mitä koulus tapahtu?
Äiti : No kerro
Minä: Me poltettiin marihuonaa :mrgreen:
Äiti: Ei vittu.!!! Mulla ei oo poikaa :cry: Mä soitan poliisille
Nnoin 10 min myöhemmin isä tulee töistä...
Minä:Mmoi fats...
Äiti: Hiljaa siinnä! Tää meijän poika tuli sanomaan mulle että ne poltti koulussa marihuonaa!
Isä: Mitäs vittua :evil: saatana tapat ittes vielä perkele... Huumeet on vittu vaarallisia!!! :evil:
Äiti: Sitä mä oon täs koittanu sanoo!
Isä: Saatanan narksu tommosii narkkei mää en omissa nurkissa kauaa kattele!!! Lähe siitä äläkä perkele tuu takas!!! Jos tuut ni mä ammun sut!!!

anddo
Viestit: 61
Liittynyt: 14.1.2010

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja anddo » 27.5.2012 12:35

Kannustaisin tosiaankin siihen asiasta syvällisempään keskusteluun, jossa ilmenee hampun "kolikon" molemmat ja kaikki puolet, on totta että hamppu ei kaikille sovi, joten itse keskustelisin sen aiheuttamista vaikutuksista/onko additkoivaa vaikutusta(tottakai on alussa, uutta ja niinedespäin) ja täysin neutraalilla pohjalla jotta perhesiteet säilyvät. mielestäni ei ole oikein tuomita jotain ihmistä kannabiksen takia. tässä tapuksessa ikä on hankalin tekiä, toivon yhteisen sävelen löytyvän. itse olen kannabiksen tuonut perheelleni julki ja olemme täydessä yhteisymmärryksessä, joskus vedellän jopa yhdessä teet ja katsellaan elokuvia mukavassa mielentilassa. PS: Huomioi myös lääkinnälliset ja muut hyöty elementit (hampun siemen sisältää 20/20 ihmiselämälle välttämätöntä aminohappoa, soija 18/20) vastaavaa vegaani proteiinikorviketta ei ole muualla luonnossa ainakaan omien tietojeni mukaan. rauhaa ja rakkautta
öyskismöyskis O.o

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.10.2012 2:47

Jopo kirjoitti:Hampun kasvattaminen on myös positiivinen ratkaisu siinä mielessä, että toinen vaihtoehto kannabiksen hankkimiseen on sen säätäminen itä-mafian diilereiltä tai muilta epämääräisiltä tyypeiltä, joilta on hyvin mahdollista saada vahvempia aineita, jotka ovat oikeasti vaarallisia kuten amfetamiini, heroiini, lsd ja sen sellaista.


Millä perusteella LSD olisi jotenkin "oikeasti vaarallinen" verrattuna hamppuun? Tarkista faktasi, tyypillistä ganjanpuolustelijan ennakkoluuloa

Ylläpito:

Keskustelut muista huumeista eivät kuulu tänne.

pirunseikkailijat

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja pirunseikkailijat » 6.10.2012 10:00

Vieras kirjoitti:...

Millä perusteella LSD olisi jotenkin "oikeasti vaarallinen" verrattuna hamppuun? Tarkista faktasi, tyypillistä ganjanpuolustelijan ennakkoluuloa

Ylläpito:

Keskustelut muista huumeista eivät kuulu tänne.


Mee vetää niitä lappui johonkin muualle ja jatka itsesi tutkimista.

eio

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja eio » 11.11.2012 23:35

noh menkää isäpoika vkonlopuks amsterdamiin. nii no kovien huumeiden käyttäjillä ikävä kyllä lähes aina pilveä jossain,mutta kannabiksen käyttäjällä harvemmin on edes resepti lääkkeitä saatika muita mömmöjä. jos ois aina ollu hyvää kukkaa lähikahvilassa oisko tarvinnu muuhun sekaantua.?

cannabis5
Viestit: 104
Liittynyt: 18.11.2014

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja cannabis5 » 27.12.2014 1:03

On aika noloo saarnata jos on ite juonu alkoholia ja vetäny tupakkaa alaikäsenä.
Itse en ole eläessäni koskenut tupakkaan tai alkoholiin vaikka talossa on kumpiakin, eli kummatkin ovat käteni ulottuvilla.
Kannabis on niin harmiton verrattuna noihin kahteen eli jos joku on oikeasti alaikäinen niin mieluummin vetää jointin kuukaudes ku juo jotain kaljaa tai polttaa tupakkaa.
Oma mielipiteeni.

Avatar
velivelkukka
Viestit: 220
Liittynyt: 30.9.2013

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja velivelkukka » 29.12.2014 2:12

cannabis5 kirjoitti:On aika noloo saarnata jos on ite juonu alkoholia ja vetäny tupakkaa alaikäsenä.
Itse en ole eläessäni koskenut tupakkaan tai alkoholiin vaikka talossa on kumpiakin, eli kummatkin ovat käteni ulottuvilla.
Kannabis on niin harmiton verrattuna noihin kahteen eli jos joku on oikeasti alaikäinen niin mieluummin vetää jointin kuukaudes ku juo jotain kaljaa tai polttaa tupakkaa.
Oma mielipiteeni.


Jos poltat pilvesi, niin tervaa tulee yhdessä jointissa n. 5kertaa samanverran kuin yhdestä savukkeesta. Eli jos syöt tai höyrystät pilvesi, niin voidaan puhua mahdollisesta paljon vaarattomammasta päihteestä kuin tupakka.
Elämä on ihmisen parasta aikaa.

cannabis5
Viestit: 104
Liittynyt: 18.11.2014

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja cannabis5 » 29.12.2014 11:18

velivelkukka kirjoitti:...

Jos poltat pilvesi, niin tervaa tulee yhdessä jointissa n. 5kertaa samanverran kuin yhdestä savukkeesta. Eli jos syöt tai höyrystät pilvesi, niin voidaan puhua mahdollisesta paljon vaarattomammasta päihteestä kuin tupakka.

Mites noi tune aktiivihiilet sit?
http://www.abong.fi/product_info.php?cPath=28_46&products_id=111&osCsid=f5763229eff13689c283f2465abb5d7d

Avatar
velivelkukka
Viestit: 220
Liittynyt: 30.9.2013

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja velivelkukka » 29.12.2014 14:06



Tekee sen X-määrän terveellisemmäksi. Ei nuokaan käsittääkseni aivan kaikkea poista, sillä silloinhan sitä tuskin pääsisi pilveenkään..?
Elämä on ihmisen parasta aikaa.

Avatar
CityK
Viestit: 248
Liittynyt: 30.10.2013

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja CityK » 29.12.2014 14:34

velivelkukka kirjoitti:...

Tekee sen X-määrän terveellisemmäksi. Ei nuokaan käsittääkseni aivan kaikkea poista, sillä silloinhan sitä tuskin pääsisi pilveenkään..?


Täytyy täs huomauttaa et vaik pilves 5x enemmän tervaa kun tupakassa, röökii mul palaa ainaki helpost sen verran enemmän päiväs et haitallisempaa se on. Toisaalt suosittelen kyl kaikille vapon hankkimista, mullakin pakkosaada-listal. :yes:
SIAT VALVOO!


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa