Kuva

Löysin pojaltani hamppukasvin

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
useri
Viestit: 727
Liittynyt: 5.4.2004

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja useri » 10.5.2007 6:50

tervehdys..

omat lapseni ei ole vielä noin vanhoja..
mutta kun he ottavat askeleita päihteiden maailmassa
toivoisin heidän olevan sen verran älykkäitä
että kokeilisivat miellummin kannabista
kun alkoholia..

itse lapsena katsoin vierestä
kun kaverini tärisi..
ja meni tajuttomaksi..

1 pullo dryVodkaa sai sen aikaa..

kannabiksesta ei oikeastaan tule muuta
kuin ahdistusta.. ja paniikkeja..
siis ikävässä tapauksessa...
toisin kuin alkoholin kanssa

Toivotaan että lapsesi vetää
mielummin kannabiksesta yliannostuksen kuin
laillisesta viinasta

itse aloitin 15 vuotiaana kannabiksen käytön
ja käytin sitä liikaa

mutta verrattuna niihin kavereihin ketä käytti
liikaa alkohoolia
olen suht hyvin elänyt elämäni

ota selvää ja tutustu asioihin
mutta en suosittele kuitenkaan
teineille kannabista

muista kuitenkin
kannabikseen ei kuole. .

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.5.2007 0:31

Kyllä se kannabis turvallisempi vaihtoehto on kuin olut tai mikään muu päihde/huume, laiton tai laillinen. Suosittelisin ainakin itse näin alkuun, että mitään raivarikohtauksia, että nyt loppuu se pilvenpoltto ei ainakaan kannata alottaa koska se vaa pahentaa asiaa. Kannattaa mielestäni kyllä sopia jotkut pelisäännöt, että millon on ok, että hän polttaa (esim viikonloppusin), nimittäin jos lukiossa käy. Tämäkin on tosin yksilöllistä. Kaikkea kohtuudella, eikö? Muutenkin kun on kyseessä lapsi, joka ei ole fysiikkansa mukaan täysin kehittynyt, ei mielestäni kannata suositella polttelua ollenkaan eikä varsinkaan alkoholia, mutta kyseessä kuitenkin tuntuu olevan henkilö joka on valintansa tehnyt ja tietoinen kannabiksesta, niin parempi näin kuin, että olisi dokaamassa ja hortoilemassa kaupungilla.

Ja mielestäni poikasi vaikuttaa kyllä hyvin järkevältä jos ei alkoholia & tupakkaa halua vetää päihtyäkseen. Kannattaisi jutella poikas kanssa ja ehkä vähän itsekkin koittaa oppia miten ne asiat oikeasti on eikä niin miten se media opettaa, ei ne "aikuiset" aina oikeassa ole.

Mitä kotikasvatukseen tulee, on sekin mielestäni pojaltanne järkevyyden osoitus. Mielestäni parempi, että poikasi ei ole tekemisissä rikollisten kanssa jotka voivat tehdä mitä vain joilla on myös menneisyydessään mitä minkäkinlaisia rikoksi. Järkevämpi suosia suhteellisen turvallista kotikasvatusta omaan käyttöön. :think:

Justjoo..

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Justjoo.. » 17.5.2007 14:25

turha toivoo ettei poikas käyttäs mitää päihteit.. itekki kasvatan himas ja äiskä luokittelee herskan samaa ku ganjan.. kyl myssytellä voi eikä siit tarvi huolehtii jos elämä muuten sujuu iha hyvi..

Avatar
Vanha Pelle
Viestit: 79
Liittynyt: 19.2.2009

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vanha Pelle » 28.3.2009 20:42

Mitenkähän mahtaa tällä kaverilla nykyään mennä? Taitaapi olla jo 18v..

Rooty

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Rooty » 3.12.2009 21:16

Päihdelinkistä:
Runsaan käytön riskit, pitkäaikaishaitat: Nuorena aloitettu säännöllinen käyttö haittaa normaalia nuoruusajan kehitystä. Runsaan ja pitkäaikaisen käytön arvellaan lievästi heikentävän henkistä suorituskykyä. Se korjautuu käytön loputtua.

Hetkinen kenen mielestä ganja oikeasti heikentää henkistä suorituskykyä, monissa itselleni uusissa ihmisryhmissä (esim. Uusi koulu ja luokka). Yleensä ensimmäisenä avautuu ja lähestyy tästä jo tiivistyneestä ryhmästä, ulkopuolista kohtaan juuri se tyyppi joka imee ganjaa. Enkä omasta elämästäni pilven sankareita tunne jotka pilvellä olisivat heikentäneet psyyketään.
Varsin päinvastoin useat tyypit jotka olivat ennen lapsellisia ja idioottimaisia, ovat ottaneet askeleen filmaattisempaan suuntaan. Juuri ganjan nauttimisen aloittamisen jälkeen (tai sitten tuli vain aikuisemman minän aika astua esiin).

Tuohon nuorena aloittamiseen itse pilasin oman psyykkeeni ja minä kuvani periaatteessa viinan avulla n.14 vuoden iässä. Onneksi valaistuin pian ja heitin pullot seinään enkä ole enää alkoholia tippaakaan nauttinut. Ganjaa taas olen polttanut noin 14 vuotiaasta epäsäännöllisesti. Aluksi vain huvin lähteenä todella harvoin, mutta alkoholin,tupakan ja nuoren iän yhdistelmällä plus näistä kiinni jääneenä. Sain myös vanhempien ja muiden luomat paineet niskaani. Täten onnistuin iskemään omaa henkistä puoltani puukolla valtimoon. Eikä se suinkaan ganjasta johtunut henkinen romahdus. (Jos ei sitten joku asiantuntija klinikalla kehtaa väittää että n.5 kertaa puolessa vuodessa ganjan nauttiminen laukaisi psyykkeeni pahat henget)

Nykyisin olen edelleen monella tapaa rikki en ole nauttinut elämästä enää, kuten skidinä, kaikki maistuu ja vaikuttaa paskalta. Masennusta löytynee ja monissa asenteissa ihmisyyttä kohtaan luultavammin olisi korjattavaa. Nyt minulla on ikää 22 vuotta ja kiroan edelleen sitä päivää kun kaverit alkoivat kaljaa ja viinaa läträämään ja täten itsekkin siihen tutustuin ja herkän psyykkeeni horjutin.

Vaan olen kuitenkin tullut pitkän matkan henkistä kehitystä tuosta 15 ikävuodesta jolloin masennus ja elämänhaluttomuus minua piinasivat kuin piru olisi hankoa heiluttanut. Olisikohan ollut noin 16 tai 17 ikävuoden kohdalla kun aloin käyttämään ganjaa säännöllisemmin ja huomasin sillä olevan positiivinen vaikutus minuun ja maailmankuvaani. Siitä hetkestä eteenpäin olen joutunut ostamaan ja hankkimaan "lääkkeeni" erinäisiltä epäilyttäviltä tahdoilta, enkä ole pystynyt sitä itse tuottamaan.

Aina jokin este on löytynyt kasvin kasvattamisen eteen, ei omaa kämppää, puoliso ei anna koska se on laitonta ja joutuisi itsekkin kuseen, koira huumaantuu kun se kasvi haisee (jälleen puoliso, voitko olla varma ettei koira sekoa vaikka oliskin suodatin?). Viimeisenä muttei vähäisempänä Appi- ja Omien vanhempien vierailut meidän luukussa. Molemmat appi- sekä omat vanhemmat ovat erittäin älykkäitä+uteliaita ja eivät luultavasti jättäisi hoksaamatta kaikkein huomaamattomintakaan kasvatusta. Nyt olen useamman kuukauden ollut ilma "lääkettä" (johtuen paikkakunnan vaihdoksesta, eikä minulla ole tuttuja lähteitä kuin n.900km päässä) ja masennus/ahdistuneisuus alkaa hiipimään elämässäni jälleen voimakkaammiksi ja hallitsevimmiksi. Olen nykysillään suoranaisesti hajoamispisteessä, kun vanhaa kunnon ystävää ei ole saatavilla eikä tuotettavissa. Älkää käsittäkö väärin en ole ahditunut kun ganja loppuu en koe kärsiväni vieroitusoireista, vaan siitä ettei uutta satsia ole näköpiirissä ollut pitkään aikaan, eikä välttämättä näy. Vedän monta askia röökiä päivässä levottomuuden ja ahdituneisuuden tunteen lievittämiseksi, tämäkin opittu jo nuoresta iästä, enkä tosiasiassa välitä kuolenko röökiin. Kuitenkin tahtoisin lopettaa tupakan polton jo ihan siitä syystä että jaksais päivät paremmin kun olisi terveempi. Harvemmin niin paljon tupakkaa poltankaan kun on ganjaa.

Pelkään itseäni ja tahtoisin että, jos ganja auttaa monia muita ihmisiä minun lisäkseni psyykeongelmissaan. Saisivat he ja toivon mukaan minäkin asua maailmassa jossa ganja ei olisi ISO PAHA SUSI vaan ihan hyväksyttävä osa elämää siinä missä alkoholi ja tupakkakin. Rakastan Suomea maana mutta vihaan sitä että luonnon tuotteelle näin luomu villityksen aikana asetetaan suuria rajoitteita, ihan turhan takia. Alkoholi on turhan hieno asia suomalaisille ja saatanan iso kiitos heille jotka sitä meille selvästi ala-ikäisille kävi hakemassa. Kiitos kavereille jotka PL:ää alkoivat kyläämme liikuttamaan jonka takia olen saanut moneen elämän vaiheeseen apua ja lohtua.

Ps: Oma käyttöni kuulostaa lähinnä typerältä ongelmakäytöltä ulkopuoliselle, mutta minulle siitä todella on apua. Suurimpia määriä omistaessani olen kuukausien kohtuu käytön aikana, aina vain päässyt lähemmäs tasapainoiselta tuntuvaa elämää. Voin nykyisellään sanovani olevani suhteellisen onnellinen verrattuna vanhaan itseeni.

Pss: Tutulla on myös toisenlaisia kokemuksia ganjasta, tyypillä on paniikkikohtauksien kanssa ollut ongelmia ja eräänä iltana ganja ajoi tyypin vakavalta kuulostavaan kohtaukseen ja karuihin oman mielen hallusinaatioihin. Säikäytti kaverin suoraan irti ganjasta ikuisesti. Etten siis väitä ganjan olevan vain hyvästä psyykkeelle, kokeilemalla se selviää.

Avatar
pajaripeikko
Viestit: 119
Liittynyt: 12.6.2009

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja pajaripeikko » 6.12.2009 19:11

Sanoisin että ihmisiä on erilaisia. Muista, että ihminen tekee teot; eivät teot tee ihmistä. Poikasi on mitä on. Jos hän on sellasta sorttia, jotka ajautuu vahvempiin, hän ajautuu.

Itse olen kokeilija. Hamppua polttelen vähän miten sattuu, nyt tullut poltettua päivittäin taas mutta mietin että vois vähentää kun alkaa taas kyllästyttää :D Siis hampun kanssa ei oo koskaan ollu mtn ongelmaa että ois vaikeaa lopettaa. Jos tekee mieli pitää taukoa niin se yleensä johtuu siitä että kyllästyy vaan hetkeksi poltteluun. Eli ei tee mieli polttaa :D Koskaan ei oo ollu tilannetta että haluis lopettaa ja haluis poltella samaan aikaan.

Tupakalla alotin, alkoholi oli kakkonen, kofeiini kolmonen, kannabis nelonen, sen jälkeen amfetamiini, ekstaasi, psilosybiinisienet, amfetamiini... 5 vuoden tauko muista huumeista, jonka aikana siis käytin vain tupakkaa, alkoholia, kofeiinia ja kannabista. Yhden vuoden olin ilman kannabista, käytin vaan tupakkaa ja alkoholia, kofeiiniakin hyvin vähän. Nyt taas tänä vuonna amfetamiini, lsd, salvia (2 kertaa), 2c-e (2 kertaa) ja tietysti taas nää perus; alkoholi, tupakka, kannabis.

Elikä siis... Kaikkia muita huumeita olen kokeillut 1-3 kertaa/aine 6 vuoden aikana, mutta hamppua, alkoholia, tupakkaa ja kofeiinia enemmän. En siis sanoisi, että ois huumeiden käyttö riistäytynyt käsistä, mutta en myöskään voi sanoa pysyttäytyneeni pelkässä hampussa.

Kaverini jotka vetelevät kovempia (esim. piriä, heroiinia jne) päivittäin kertoivat, että hamppu on hyvä lääke vieroitusoireisiinkin. Jotkut ovat hampun avulla lopettaneet, eli yleensä kun kovempiin siirrytään niin hamppu sitten jää vähemmälle.

Mutta tosiaan, itse olen valmis kokeilemaan melkein mitä vain, mistä ei minulle todennäköisesti tule pitkäkestoisia haittavaikutuksia tai joiden kokeilu ei haittaa elämänlaatuani pysyvästi. En kuitenkaan halua pilata elämääni aineilla, hampulla en sitä pysty pilaamaan. Alkoholilla ja tupakalla pystyn.

Näitä kaikkia kokeilleena suosin yhä hamppua.

Mutta meitä on neljää eri lajia. On niitä, jotka kokeilevat hamppua mutta eivät koskaan ala käyttää sitä. Sitten on niitä, jotka alkavat käyttää kaikkea. On niitä, jotka pysyvät pelkässä hampussa ja lopettavat jopa alkoholin ja tupakan. Ja on niitä, jotka ainoastaan kokeilevat vahvempia mutta eivät koskaan ala käyttää niitä (itse kuulun tähän viimeiseen kastiin). Mikä sitten liekään paras.... en tiedä. Mutta en halua valehdella vaan kertoa rehellisesti miten minulla on käynyt.

Ollaan äidin kanssa keskusteltu myös muiden huumeiden käytöstäni. Arvostan sitä, että hän antaa minun olla mitä olen. Olen tosin jo täysi-ikäinen, toisin kuin poikasi. Mutta joo... musta vaan positiivinen juttu et kasvattaa ite kannabiksensa; säästyypähän siitä että tulis jotain diilerikontakteja jotka ajais käyttämään kovempia.


//edit

Ai niin, sen verran vielä pakko sanoa, että kannabista käyttävä ihminen kyllä pystyy suoriutumaan ihan normaaleista yhteiskunnan asettamista paineista. Itse olen 9,5 keskiarvon lukiolainen, joka käy vielä lisäksi yötöissä, oon ollut vaihtarina ja blaablaa. kaikin puolin sellanen "arvostettava" elämä, aikuiset pitää minua fiksuna ja muuta pöljää. Ainakin ne jotka ei tiedä että olen oikeasti kuoren alla "hullu narkkari". Eli siis ei musta kyl osais kukaan päältä päin sanoa, koulussakin varmaan ihmiset luulee että vapaa-ajalla vaan luen ja luen vaikka oikeasti polttelen pilveä lähes joka väliin ja jopa koulussa olen usein pilvessä. Mikä sitten on sitä ihannoitavaa elämää? Onko sillä mitään väliä suoriutuuko yhteiskunnan asettamista paineista? Jos vaan nauttii elämästään niin kaikki on hyvin.

Pointti ei tässä ollut se että minä olisin fiksu, vaan se, että kuka tahansa voi käyttää kannabista... vaikkapa esimiehesi. Ei sitä voi sanoa päälle päin. Ei se mene niin et kaikki hampuusit olis jotain yhteiskunnasta eristäytyneitä narkkareita tms :D
Sateen luonto on yksi ja sama, mutta suolla se kasvattaa orjantappuraa ja puutarhassa kukkia.

Nuori

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Nuori » 12.1.2010 7:04

Vitja, nyt tuli niin asiallista tekstiä että pakko itsekin omakohtaista kokemusta kertoa.

Oon siis parikymppinen nuori mies, alkoholin kanssa, noh, ei voi sanoa "oireilla", mutta käyttänyt sitä kyllä tarpeeksi huomatakseni sen vaikutuksen psyykeeseeni ja masentavan minua.
Ensimmäinen kannabiskokemukseni on parin-kolmen vuoden takaa, kavereiden kanssa polteltiin puistossa ja pidettiin kivaa. Olin todella kovissa övereissä loppuillasta ja oksensin, sama kävi toisella kokeilukerrallani. Nikotiiniöverit myös puskivat samaan, kun en tupakoinut vielä silloin..
Enivei. Olen huomannut kannabiksen vaikuttavan ainoastaan positiivisesti ulkoiseen olemukseeni. Olen luontevampi, jaksan kuunnella, musikaaliset kykyni nousevat mielettömissä määrin, voin istua tuntikaupalla kitaran ääressä ja saan sen soimaan paremmin kuin kertaakaan selvinpäin.
Olen myös huomannut ihmisten (jotka eivät tiedä poltoistani) suhtautuvan minuun eri lailla, ehkä ottavan minut vakavammin / pitävän aikuisempana, kun olen keskustellut heidän kanssaan polttojen jälkeen. Jopa ääneni tuntuu olevan karismaattisempi, ja hallitsen itseni paremmin! :)

Olen vanhempieni kanssa keskustellut asiasta ja yrittänyt selittää asiaa parhaani mukaan, he kuitenkin ovat suhteellisen epäileviä. (Joka ehkä selittyy liiallisella alkoholin käytölläni, jota par'aikaa lopettelen.) Selitin kuitenkin tilanteeni ja kerroin käyttäväni kohtuudella, kumosin porttiteorian ja osaavani pitää asian aisoissa - jolloin pääsimme jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Ilmoitin myös, että en aio poltteluitani lopettaa heidän mielipiteistään huolimatta. Elän omaa elämääni - ja se ei kärsi poltteluistani millään lailla, paranee vain!

Tsemppiä kaikille jotka tällaisten tilanteiden kanssa joutuvat painimaan, pikku hiljaa selittämällä, kuuntelemalla ja ymmärtämällä molempien kantoja pääsette varmasti yhteisymmärrykseen ihmisten kanssa. (Toisaalta, on myös ihmisiä jotka eivät vain halua päähän isketyistä näkökannoistaan luopua, vaikka faktoja lyötäisiin kasapäin tiskiin.)

Hyvää alkavaa kevättalvea!

Akilles
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2009

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Akilles » 24.1.2010 3:26

Viisas kirjoitti:Vitun taliaivo en tiedä mitä vastausta täältä tulit hakemaan mutta eiköhän oo jo aika selvää että minkä vastauksen saa jos Hamppufoorumille tulee kyseleen tollasia ja vittu meitsi ees lukenu koko paskaa loppuun ei vittu ja voin puhua kaikkien hamppufoorumilaisten että laillistakaa hamppu ja alkoholi huumeeks nii vitun nopsaa ku mahollista EIKS JEA HAMPUUSIT!?
No jo oot viisas kyllä. :doh: Voi kun asiat oliskin noin helppoja.
Keep your head up HIGH!

Avatar
HL1979
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 897
Liittynyt: 26.11.2008

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja HL1979 » 24.1.2010 11:36

Viisas kirjoitti:Vitun taliaivo en tiedä mitä vastausta täältä tulit hakemaan mutta eiköhän oo jo aika selvää että minkä vastauksen saa jos Hamppufoorumille tulee kyseleen tollasia ja vittu meitsi ees lukenu koko paskaa loppuun ei vittu ja voin puhua kaikkien hamppufoorumilaisten että laillistakaa hamppu ja alkoholi huumeeks nii vitun nopsaa ku mahollista EIKS JEA HAMPUUSIT!?

Kaikki lapset ja lastenmieliset, yhdistäkää voimanne. Mutta älkää vetäkö kannabista näihin juttuihinne mukaan, kiitos.
Hiisi vieköön!

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.1.2010 16:31

"emmä haluu alkoholii juua ku se tappaa, mut hamppu ei" - poika 16v

yeah right, niinku se ei ois kavereittensa kanssa juomassa joka tapauksessa :D en tiiä sopiiko tuo hamppu nuorelle. eihän mikään sovi. laittomuuden ja nykyisten asenteisen aikana hamppu huumeen ympärillä liikkuu niin monia muitakin huumeita. ja vaikka se laillista oiski niin pitäs antaa pojalle vitsaa! sama asia kuin jäis kiinni tupakanpoltosta. ei sitä hyväksytä, ennenkuin on oikeesti varaa ostaa omat tupakat :D

towelie

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja towelie » 25.1.2010 21:38

ja tuo poika nykyään 19v :P

no joka tapauksessa, kyl millä tahansa voi laittaa elämänsä sekaisin, ja voi jäädä vain kotiin polttamaan sitä hamppua peittojen alla kaiki päivät vai miten se meni. mutta suomalaiselle nuorelle aika suurempi riski se alkoholi.

mitä porttiteoriaan tulee, 16 vuotta hampunkäyttöä takana enkä oo oikeastaan ees kokeillut muita huumehia.

En oikeestaan

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja En oikeestaan » 15.2.2010 17:28

towelie kirjoitti:ja tuo poika nykyään 19v :P

no joka tapauksessa, kyl millä tahansa voi laittaa elämänsä sekaisin, ja voi jäädä vain kotiin polttamaan sitä hamppua peittojen alla kaiki päivät vai miten se meni. mutta suomalaiselle nuorelle aika suurempi riski se alkoholi.

mitä porttiteoriaan tulee, 16 vuotta hampunkäyttöä takana enkä oo oikeastaan ees kokeillut muita huumehia.


"Enkä oo OIKEESTAAN ees". vai ootko sittenkin :lol:

towelie

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja towelie » 15.2.2010 17:46

ehkä otin, ehkä en. so not!

7-3-5

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja 7-3-5 » 21.2.2010 11:42

Aika moni näköjään lopettanut juomisen kokonaan,tuli juotua ennen aika reippaasti,tossa yksi päivä mietin että ei ole muuten tullut juotua alkoholia puoleen vuoteen,lopetin näköjään itsestään samalla kun aloin polttelemaan. :D

douppari

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja douppari » 23.2.2011 1:33

Itse kokeilin ekan kerran hamppua n.17 vuotiaana, alkoo jo pari vuotta ottaneena. kännissä puolitutulta tiukat savut ja vessaan yrjölle. pariks vuodeks sauhuttelu jäi. alko vei ja lujaa, vielä nykyäänkin jos ryyppy hirttää päälle.
oon vetäny kaikkee mitä oon vastaani saanu, ihan tietoisen päätöksen ja riskejä "puntaroinu" joka kerta. ränniinki on tullu vedettyä kokeilun vuoks.

mutta. todellakin toivon, että kaikkien vanhemmat ennemmin ganjaa antaavat nuorilleen ku alkoholia. ei siitä seuraa kenellekään mitään hyvää. jos porttiteoria on olemassa, se pätee tupakan ja alkoholin kohdalla.

nyt on taas hamppu löytyny, ja elämä alkanu paranemaan. töissä, oma koti, ja ihmissuhteet voi hyvin. ja kevätaurinkoki jaksaa hymyilyttää selvinpäin ekaa kertaa moneen vuoteen.

en polttele päivittäin, sillointällöin. iltasin tai viikonloppusin. JA EI MITÄÄN ONGELMAA! :)

kiitos, ei mulla muuta.

Avatar
kakaganja
Viestit: 432
Liittynyt: 27.3.2010

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja kakaganja » 23.2.2011 19:00

Sixpäk kaljaa on kyllä huonompi vaihtoehto mielestäni kuin hamppu. Alkoholi on porrtihuume mielestäni :P

Itselläni oli joskus kesällä onkelmia, vetelin kaikenlaisia aineita ja viinaa. Onneks löytyi kannabis, empä vedä viinaa samal taval (pari olutta kavereitten kanssa ehkä), enkä myöskää temmo nenään mitään valkoisia kemikaalipulvereita. Kiitos hampun, pystyn olemaan niistä helposti erossa.

Jos siulla moraliteetti vaivaa, niin sillon neuvona: Kun se hamppu walmistuu, pyyvät pojaltas sauhut. Siinähän teille lähentävä harrastus.

Edit* siis itelläni kannabis on toiminut revestiteettisenä porttihuumeena.
Edit2* jaa ikiwanha lanka. Nevömaind ten
~~~~~~
"Se on vain yrtti"

Avatar
Fouga
Viestit: 100
Liittynyt: 30.8.2009

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Fouga » 24.2.2011 21:12

edit2: hyvä kaka :D

Aatelkaapa muuten:
Olet vetäny itsellesi hyvän kännin päälle, joku tarjoaa valkeaa pulveria, otatko?
vs
Olet vetänyt hyvän pilven päälle, joku tarjoaa valkeaa pulveria, otatko?

Liittyen porttihuume teoriaan...

Bannaani

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Bannaani » 2.3.2011 1:46

Minua huvittaa lähinnä se että onkohan viestiketjun aloittaja törmännyt ikinä millään muulla foorumilla näin asialliseen ja fiksuun porukkaan?
Normaalistihan nämä keskustelufoorumit/palstat täynnä toisille v*ttuilua ja turhaa länkytystä.

peace

Vieras

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja Vieras » 2.3.2011 12:12

No kai nämä porttijutut on aika yksilöllisiä. Itse ekat päihdekokeiluni alkoivat bissellä 16v.
Tissuteltua tuli viikonloppuisin kavereiden kanssa. Tätä jatkui.
21v törmäsin ekan kerran pilveen. No tarina lyhyeksi.
Ekoista hatseista meni noin 2-3 kk, kun tuli samalta kauppiaalta tarjolle piriä.
Loppu onkin sitten K-18 juttua.
Nykyisin vetelen viinaa satunnaisesti ja polttelen pilveä, jos siihen sattumalta törmää.

jalkahiki
Viestit: 74
Liittynyt: 3.2.2010

Re: Löysin pojaltani hamppukasvin

ViestiKirjoittaja jalkahiki » 11.3.2011 19:12

Tottahan se on ettei nuorelle kuuluisi mikään päihde, mutta vaikea se on estää jo tuon ikäiseltä teiniltä. Ensimmäien kokemus tuli minulle jo 15-vuotiaana ja omalla paikkakunnallani oli paljon teinien keskuudessa henkilöitä jotka polttivat. Mikään päihde ei ole ongelmaton. Tottahan se on, että hampulla ei saa itseään hengiltä, mutta elämänsä sillä voi saada kyllä pilalle. Mitä porttiteoriaan tulee, sanoisin sen osittain kyllä pitävän paikkansa, mutta tapahtuuko se niin riippuu paljon asenteista ja porukoista missä liikkuu. Itse olen kokeillut kovempiakin, mutta kokeiluiksi ovat jäänneet. Kannabis on helpompaa käyttää päivittäin kuin alkoholi (ainakin omasta mielestäni?) ja siksi siihen voi saada psyykkisen riippuvuuden. Itselläni käyttö on pysynyt aina kohtuudessa.


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa