Kuva

Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitelless

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Avatar
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 2717
Liittynyt: 22.2.2004

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 13.11.2007 7:40

Kirjoitan lyhyesti masennuksen syistä, kun sitäkin ketju on jo ruvennut käsittelemään.

Idän Pikajuna kirjoitti:Mitäpä jos "masenus" olisikin vain asenneongelma ja tämä kyseinen pilleri tai lääkevalmiste korjaisi sen lisäämällä jotain tiettyä välittäjäainetta aivoissa? Terve mieli terveessä ruumiissa, aivot ovat elin siinä missä sydän ja keuhkotkin.


Jos vika on siinä välittäjäaineessa, ei silloin ole kyse todellakaan asenneongelmasta!

Masennus voi olla myös sellainen biokemiallinen häikkä aivoissa, että lääkitys auttaa siihen. Mutta se voi olla myös vain psyykkisistä kokemuksista juontuvaa, jolloin pilleri ei auta. (Ja toisinaan lääkkeet pahentavat, koska ne vaikuttavat kuitenkin aivoihin riippumatta oliko siellä vikaa vai ei.) Ja usein masennus on yhdistelmä fyysistä ja psyykkistä (joka voidaan kuitata liian helposti fyysisen hoidolla).

Ongelma nykyään tuppaa usein olemaan, että masennukseen suhtaudutaan mahdollisimman yksinkertaistetusti ja silloin tulee kuvaan masennuksen samastaminen pelkkään biokemialliseen häiriöön aivoissa -> "napit auttavat aina".

Avatar
Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1087
Liittynyt: 13.7.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 13.11.2007 14:49

Juu, anteeksi. Tarkoitukseni ei ollut kirjoittaa mitään faktatietoa vaan koittaa antaa uutta näkökulmaa postaajalle jonka tekstiä lainasin aiemmassa postauksessani, siksi siis "Mitäpä jos..." aloitus. Sana välittäjäaine olisi varmaan ollut syytä jättää pois. Halusin kuitenkin saada postaajan ajattelemaan masennusta uudelta kantilta ja todeta että se ei ole niin yksiselitteinen kuten Reijo hiukan ylempänä jo kertookin.
Lehemiä sioille.

Avatar
kameleontti
Viestit: 293
Liittynyt: 17.5.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja kameleontti » 13.11.2007 23:44

Siis kasvattaminen ois ylipäätäsä pitäny lopettaa kokonaa jos noin paljo kuumottaa, henkisest raastavaa ja piinaavaa? sen pitäs olla suht hauskaa hommaa hymyissä suin. osaan otot.
Oloi?!

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 15.11.2007 21:20

Sleeper kirjoitti:Taitaa ernesto olla joku sosiaalityöntekijä, jolla on taipumuksia hyviin fiktioihin ja kirjailijan lahjakkuutta. :laugh:


Kyllä. Ilmeisesti joku rustaa päästään pelottelukertomuksia kannabiksesta, vähän foorumin mukaan, niin pelottavia kuin milläkin foorumilla saattaa mennä rimaa hipoen läpi.

Tässä Suomi24:sta "Raittiin ja Reilun" kirjoitus siitä, miten hänen ystävältään irtosi jalat kannabiksen vuoksi. :lol:

Raittis ja Reilu Suomi24:ssa kirjoitti: Voit kirjoittaa vaikka mitä harhakuvia ja luuloja, tulevaisuudesta, mutta esim. minä olen nähnyt jo sen mistä sinä puhut, on 14 jälkeläistä jo, nuorin on 2v ja vanhin 36 vuotias.

Kyllä muistan, kuinka on mieleni muuttunut, vielä 25 vuoden iässä pidin, kannabista käyttäviä opiskelukavereitani aivan fiksuina, jopa karehdin heidän taitojaan, saada ystäviä yms., kun 8 kk oltiin Hollannissa, vaihto-oppilaana.

Mutta kun tässä on seurannut, nähnyt hänen elämäänsä, ei siinä ole mitään ihana ollut, 45 vuotiaana alkoi täydellinen alamäki ja kärsimys, 48v joutui vanhainkotiin, kun tuli jalattomaksi. Ei ollut ketään joka olisi hoitanut häntä.

Voin vakuutta että eteenpäin luullaan vaan, ei tiedetä. - oletkos tuota ajatellut -


Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0030560267

Kolja
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 474
Liittynyt: 23.8.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Kolja » 16.11.2007 2:36

^Joo sama tuli mieleen siinä vaiheessa kun tuli nämä höpöhöpö alkuiset vastaukset. Siinä on
sanonta mitä kaikki kukkahattutädit rakastaa... Ja muutenkin koko tarina... Joko jostain muusta
syystä flippaaminen tai pelottelutarina...

stiltskinn
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2007

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja stiltskinn » 16.11.2007 13:06

Oma näkemys on et masis on niin aivokemian epätasapaino jonka syntymiseen vaikuttaa perinnön lisäksi niin ympäristö kuin oma ajattelu- ja asennoitumistapakin. Itse näkisin mao-estäjät parhaimmiksi kemikaaleiksi masikseen, niistä joita suomes nyt määrätään.

hgh ja ngf olis monella kokeilemisen arvoinen, kognitiivisen terapian ohella. Itse suosittelen nlp:tä lämpimästi niin itseensä kuin muihinkin suuntautuvana tekniikkana. :)

kasvuhormoni ja hermosolukon kasvutekijä.
Neuro-linguistic-programming

Mielenmatkaaja

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Mielenmatkaaja » 19.11.2007 21:11

Aiemmin threadissa mainittiin, että psykoosiherkät ihmiset hakeutuvat päihteiden pariin. Mielestäni tämä ei kuullosta ollenkaan mahdottomalta idealta. Myös ihmiset, jotka haluavat tehdä tutkimusmatkoja mieleensä saattavat hakeutua kannabiksen pariin. Pienen polttelun jälkeen tuntuu, kuin todellakin olisi aikaa tutkiskella ympäristöä ja itseään. Jotkut lapsuuden traumoista ja kokemuksista voivat löydyttyään laukaista psykoottisia oireita tai jopa psykoosin.
Se mitä threadin aloittaja kirjoittaa tuntuu kyllä erittäin epäilyttävältä. Hän käyttää reilusti alkoholia, ja itse olen omalla kohdalla huomannut alkoholin vaikuttavan psyykkiseen vireyteeni melkolailla, tosin vasta vuosien käytön jälkeen. Tuen jonkun selitystä siitä, kuinka alitajuiset kuumotukset laukesivat kuumottavimmalla hetkellä.

P.S. Eikös MAOI:t ole melko neurotoksisia? Ohitellaan aivo-veriestettä yms...

Rocky29

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 25.11.2007 15:43

Hei. Voisin tähän kirjoittaa vähän omaa tarinaa kun liittyy aiheeseen. Eli psykoosiin. Itse olen ollut psykoosissa 2 kertaa. Eka kertaa vuoden 2005 keväällä ja toisen kerran vuoden 2006 keväällä. Ensimmäistä psykoosia aloin "kehittämään" vuoden 2004 syksyllä. Kasvatin kämpillä kannabista ja polttelin sitä joka päivä, joka päivä monta kuukautta aika suuriakin määriä aina psykoosin laukeamiseen asti. Mutta en menis syyttämään psykooseista yksin kannabista. Ensimmäinen psykoosi syntyi rankkojen elämäntapojen seurauksena, kävin joka päivä 7stä puoli neljään töissä, tein aika raskasta ruumiillista työtä, ja 3 kertaa viikossa tein rankkoja treenejä, jalkakyykystä nousi 230 kiloa yhessä vaiheessa. Pikku pöhnässä, kun poltin aina töistä päästyäni pesällisen ja illalla toisen, suunnilleen niin. Taisin palaa loppuun. Risperdalia ne syötti mullekkin ja pisti piikkejä takapuoleen tietyin väliajoin. Mainittakoon että kun eka kerran jouduin suljetulle osastolle niin en viihtynyt siellä ja karkasin potkaisemalla lukitun parvekkeen oven rikki. Juoksin metsään ja mulla oli selvät suunnitelmat minne mennä. Poliisit kuitenkin sai minut kiinni, onneksi kerkesin kuitenkin metsästä pois asutusalueelle ja poliisit tuli kadulla vastaan ja eivät kerenneet laittaa koiraa mulle perään, oisin varmasti alkanut tappeleen sen koiran kanssa, en tiä miten ois käynyt. Kuitenkin poliisit saatteli minut takaisin suljetulle osastolle, minut köytettiin lepositeisiin kiinni, jossa minua pidettiin köytettynä 4 vuorokautta!!

Oli aika vittumaista. Tai helvetin vittumaista oikeastaan, onneksi useampi henkilö kävi minua katsomassa päivittäin. Tuli itkettyä joka päivä siinä köytettynä, kusella sain kuitenkin käydä, ja toinen käsi löysättiin vapaaksi kun oli ruoka-aika. Sen jälkeen olin vielä ainakin viikon siellä osastolla, en enään köytettynä jonka jälkeen pääsin vanhempieni luokse kotihoitoon. Sain vuoden sairasloman. Ensimmäiset 2-3 kuukautta psykoosin jälkeen olin aika onnellinen, sain virtaa aika lailla kannabiksen polton lopetettuani. Sen jälkeen masennuin ja lopetin kaikkien lääkkeiden käytön. Makoilin vain kämpillä ja mietin syntyjä syviä, siis monta kuukautta kunnes aloin taas kasvattamaan kannabista, aloitin jälleen polttelun ja polttelin taas päivittäin. Kävin säännöllisin väliajoin tapaamassa minun tukiryhmää, psykologeja ja lääkäreitä ja sitten minulle määrättiin abilify-lääkitys, meni noin viikko abilifyn syönnin aloittamisesta ja sain toisen psykoosin, hakeuduin tällä kertaa vapaaehtoisesti hoitoon. Sitä ennen tuhosin viljelmät kun se tuntui oikealta ratkaisulta. Vietin taas sairaalassa muutaman viikon ja mulle määrättiin kolmet erilaiset neuroleptit lääkitykseksi, parit pillerit ja sitten vielä säännöllinen piikkilääkitys. Lääkärit onneksi lopetti pillereiden syötön mulle ja ainoastaan piikki kerran kuukaudessa jäi lääkitykseksi. Tämä lääkitys mulla on edelleen. Nyt polttelen silloin tällöin kannabista mutta en enää päivittäin niinkuin ennen, muutenkin olen rauhoittanut työntekoa vähemmälle enkä treenaa niin paljon kuin ennen. Olen ihan onnellinen vaikka lääkäri väittikin että mulla on lauennut paranoidinen skitsofrenia. Nyt mitään oireita ei ole ollut puoleentoista vuoteen ja olenkin säännöllisesti koittanut saada lääkärin vakuuttuneeksi etten enää tarvitse lääkkeitä, ei ole vielä suostunut lopettamaan minun lääkitystä. Mulla on nyt niinsanottu minimilääkitys, mutta siitäkin haluaisin eroon.

:pimp:

Avatar
HANNES
1 tähti
1 tähti
Viestit: 258
Liittynyt: 6.11.2005

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja HANNES » 25.11.2007 16:12

Rocky29

voisitko kuvailla psykoosiasi jollakin tavoin..
millä tavoin se ilmeni? oliko aistiharhoja ja jos niin minkälaisia?
ihan vaan yksinkertaisesti niin hyvin kuin kuolleilla sanoilla
voi saada tuntemuksiasi kuvailtua psykoosissa..

entä miten käyttäytymisesi tai toimesi olivat psykoottisia
ulkopuolisille?

ihan mielenkiinnosta, ja kiittäen jo etukäteen

HANNES
nää sienet on ihan jostain muualta ku pasilasta

Rocky29

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 25.11.2007 17:04

Se oiskin siistiä jos muistais niistä psykoosin aikaisista tuntemuksista enemmän, kaikille asioille mitä tapahtui löytyi yksinkertaisesti joku syvempi merkitys. Tuntui että kaikki mitä televisiossa tapahtui liittyi minuun itseen jollain tavalla. Tai kaikki lehtiotsikot sai jonkun syvemmän, toisen merkityksen. Paha virhe oli kun luin seiskasta jonkin jutun jostain pedofiilistä, vaikka se oli vastenmielistä niin minusta tuntui että minun on pakko lukea se juttu, ihmettelin siinä vain etten muista mitään tällaista tapahtuneen. Kun luin sen jutun niin mulle tuli kaikista ihmisistä pakkoajatuksia joista kärsin osittain vieläkin. Kaikki miehet olivat pedofiilejä ja kaikki naiset huoria. Ei viitti kovin yksityiskohtaisesti alkaa selittämään niitä psykoosin aikaisia tapahtumia. Muistan kuitenkin ajatelleeni että kaikki homot on yhteiskunnan salapoliiseja ja ajatuksenlukijoita. Olin aivan 100 prosenttisen varma että minun ajatuksia luetaan. Ja kaikki punaiset autot olivat poliisiautoja.

Ajelin psykoosissa autolla, joka oli aivan helvetin vaarallista, kun sain jonkun ajatuksen päähän niin se oli sitten pakko toteuttaa, esimerkiksi kun vilkkaalla tiellä kohti vasemmalle kääntyvää risteystä kohti ajaessani ja rekan tullessa vastaan ajattelin että minun on pakko ehtiä tästä välistä, ja käännyin rekan nokan eestä toiselle tielle ja selvisin mielestäni just oikeasta välistä. Sitten ajoin kohti kotitaloani ja sain päähäni että minun on pakko ajaa auto seinään, ajoin seinään ilman turvavyötä niin lujaa kuin uskalsin. Siis talon ulkoseinään, puutalo, seinään tuli melkoinen reikä. Autossa oli karjapuskuri ja autolle ei käynyt pahemmin. Eikä mulle käynyt mitenkään.

Kaikki tuntui menevän kuin elokuvissa, just tietyn hämärän käsikirjoituksen mukaan. Sekunnilleen kaikki tapahtui oikeaan aikaan. Kävin psykoosissa myös töissä, ja kun mulle annettiin joku homma niin kuvittelin sen olevan jotain tosi tärkeää ja tein työni niin hyvin kuin taisin, minun käskettiin leikata rälläkällä eräänlaisia levyjä millin toleranssilla ja tein työtä käskettyä, hitaammin kuin tavallisesti mutta helvetin tarkasti kun kuvittelin että tässä ollaan maailmaa pelastamassa. Niihin levyihin ei tullut varmaan ees puolen millin heittoa, aivan kuin laserilla olis leikattu. Sitten muistan kun pesin painepesurilla asfalttipihaa puhtaaksi irtokivistä. Ajattelin että jokainen kivi on joku syntinen tai pelastettava ihminen, niinpä pesin pihan tosi tarkasti puhtaaksi näistä kivistä. Ajattelin myös että minut raa'asti tapetaan, muiden puolesta, kuten Jeesus. Tai että minun on tapettava eräs ihminen puukolla kun se on pedofiili. Eihän hänkään tietenkään mikään pedofiili ollut, onneksi olen luonteeltani ollut aina erittäin kiltti ihminen ja nämä harhat eivät koskaan saanut minua täydellisesti valtaansa. Etten koskaan kerennyt tehdä mitään peruuttamatonta ja joutunut vankimielisairaalaan.

Psykoosin aikana sain myös päähäni että minun täytyy jollain tavalla pelastaa ihmisiä pahalta elämältä, ja sain päähäni mikä on oikea keino, se oli mielestäni lyödä ihmisiä otsaan jotta ne heräisivät. Sitten aloin kopsia ihmisiä otsaan ja tämän takia sain ensimmäisen kerran lähetteen pakkohoitoon, en lyönyt onneksi kovaa, sillai kopsautin vaan, en liian hiljaakaan että kyllä se kuitenkin varmaan kipeää kävi. Mainittakoon vielä että kun olin pahimmasta psykoosista selvinnyt ja pois sairaalasta enkä ollut satuttanut ketään niin näin auton jonka rekkari oli BLA-666 Heh, eli kyllä se hyvä minussa voitti sen pahan.

Avatar
HANNES
1 tähti
1 tähti
Viestit: 258
Liittynyt: 6.11.2005

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja HANNES » 25.11.2007 21:19

huh ja kiitos vielä kerran jakamastasi tiedosta..
hyvä tiedostaa missä _se_ raja menee :think:

hyvää elämää sulle :)


HANNES
nää sienet on ihan jostain muualta ku pasilasta

Vieras

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.11.2007 22:51

Erikoista, nimittäin eräs ystäni sairastui psykoosin eikä muista harhoistaan oikein mitään. Hänellä oli juurikin tuollaisia salapoliisikuvitelmia yms. ja kuvitteli olevansa jotain mitä ei ole. Käytti muuten pelkkää alkoholia.

En usko tähän yksityiskohtaisen tarkkaan tarinaan. Viattoman alkoholin juomisenkin ajattelit sitten pitää. Hyväähän se ystävällenikin teki. :)

Rambo28

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rambo28 » 27.11.2007 2:13

Samoin tuo Rocky29:n kirjoitus on niin yksityiskohtaisen tarkkaa, että varmasti on keksittyä. Psykoosissa ollessaan ihminen on niin sekavassa tilassa kaikkine harhoineen ja kuvitelmineen, ettei sitä noin täydellisesti kaikkea jälkeenpäin muista, eikä varsinkaan ymmärrä.

Avatar
HANNES
1 tähti
1 tähti
Viestit: 258
Liittynyt: 6.11.2005

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja HANNES » 27.11.2007 13:51

epäilyjä totuudesta tai mitä tahansa.. :think:

tätä kannbispyskoosia kun nyt mainostetaan
pop- juttuna, niin oisko muita henkilöitä, joilla
on kokemuksia psykoosista joko itse koettuna
tai ulkopuolisena seuranneena tehnyt havaintoja
lähimmäisen mielentilasta ja miten hän on käyttäytynyt
(ei juttuja kavereiden kavereista) diagnosoidun psykoosin
alaisena.

mua henkilökohtaisesti kiinnostaa ihmisen mieli ja miten se toimii
ja itselleni on diagnosoitu kannabinoidien riippuvuusoireyhtymä
sekä psykoosipiirteinen persoonallisuus.. tai jotain muuta vastaava..

no itse en noihin, ainakaan jälkimmäiseen diagnoosiin pysty samaistumaan.
kannabista olen polttanut säännöllisesti ja siitä myös lääkärille maininnut,
jolloin ensimmäinen diagnoosi on automaatio :mrgreen:

motiivinani on siis saada rehellistä informaatiota psykoosista,
mitä silloin tapahtuu?

HANNES

P.S. lääkärini potee R. HItlerin off- topicissa diagnosoimaa kannabispykoosia
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... &start=340
nää sienet on ihan jostain muualta ku pasilasta

Rocky29

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 27.11.2007 16:12

Niinhän minä sanoin että on hankala muistaa jälkeenpäin psykoosin aikaisia tapahtumia, kuitenkin nuo jutut mitkä kerroin ja muistin on kaikki totta. Jos joku ei niitä usko niin enhän sille mitään voi. Kerron kuitenkin tähän vielä lisää omasta psykoosistani. Kun Hannesta ainakin kiinnostaa :)

Tvstä tuli tennistä ja kun silloisen tyttöystäväni kans sitä silloin katsoin niin kuvittelin että tyttöystäväni oli toisella puolella verkkoa ja minä toisella puolella, kuvittelin jotenkin että meidän mielenliikkeet ja ajatukset ohjasivat sitä peliä, ihmettelin että miten tyttöystäväni onkin niin viisas aina kun hävisin palloja, tai siis se pelaaja tvssä jonka kuvittelin olevan minä hävisi niitä palloja.

Samoin olin varma että telepatia on totta, olin varma että pystyn telepaattisesti lähettämään ihmisille viestejä. Psykoosini aikaan oli jääkiekon mm-kisat menossa, kuvittelin että minä ja tietyt sukulaiseni ohjasivat ajatuksen voimalla sitä peliä. Jätin välissä jaksoja pelistä katsomatta kun se oli niin kiihkeää, ajatukseni kävivät ylikierroksilla, mietin että ketä pelaajaa minä oikein ohjaan, olenko maalivahti vai joku kenttäpelaaja. Lähetin pelaajille telepaattisia viestejä ajatuksen voimalla, ja mikä oli todella ihmeellistä niin minulle myös vastattiin, Jussi Jokinen joutui rangaistusaitioon ja lähetin hänelle 3 kysymystä, 2 ensimmäiseen ei vastattu, mutta kolmas kysymykseni joka oli "oletko surullinen", niin siihen Jussi vastasi että joo, ihan selvästi se oli huulilta luettavissa. Suomen peli oli siinä vaiheessa aivan sekaisin, väkivaltaista peliä ja jäähyrikasta ja muutenkin sekaisin että olihan se mahdollista että Jussi oli surullinen, kuvittelin sen myös johtuvan minun käytöksestäni että Jussi oli surullinen, koska katsoin peliä pelkät alushousut jalassa. Päätin että se ei ollut sopivaa ja hain kaapista farkut ja suomipaidan päälle. Sen jälkeen peli alkoikin sujua paremmin, sattumaa tietenkin.

Kuvittelin myös että kaikki ihmiset pystyivät näkemään minun sisimpääni, ulkokuoren alle, sen lisäksi että he lukivat ajatukseni niin he myös tunsivat minut läpikohtaisin, joka oli aika stressaavaa. Kun näin jonkun ihmisen niin sain hänestä heti jonkun pakkoajatuksen, mieleni keräsi likaisia ja vittumaisia ajatuksia kaikista ihmisistä. Heti kun olin saanut tällaisen ajatuksen niin jouduin pyytämään sitä mielessäni useita kertoja anteeksi, nämä ajatukset olivat todella ahdistavia.

Lisäksi ajattelin että lapsetkin ovat viisaampia kuin minä. Mulle oli jäänyt mieleen joskus aikaisemmin kuulemani juttu siitä että ihmiset pystyvät käyttämään vain murto-osan aivokapasiteetistaan, ajattelin että missä minä olin kun aivoja jaettiin. Ajattelin että muut saavat käyttää koko aivokapasiteettiaan ja minä vain osaa aivoistani. Se harmitti kovasti.

Tässä oli vain murto-osa taas psykoosin aikaisista tapahtumista mutta jotain kuitenkin, jos ihmettelet että miten voin tämän kaiken muistaa niin voin vastata että mulle on jälkeenpäin palautunut mieleen osa psykoosin aikaisista tapahtumista ja että mulla on aina ollut hyvä muisti. Oon käynyt myös muutama vuosi sitten mensan testissä pikku kohmelossa ja älykkyysosamääräkseni mitattiin 140, en aivan päässyt mensaan. Pöljä testi se kyllä oli, ainakaan viisauden kanssa sillä ei oo mitään tekemistä. 8)

Rocky29

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 2.12.2007 12:08

Ja nyt oonkin sellaisessa pilvessä jota en tiennyt olevan olemassakaan. Olen umpirakastunut. Jaoin kaikki poltteluvälineet pois enkä enää koskaan tule tarvitsemaan kannabista. On se rakkaus vaan sellainen voima. Joten uutta psykoosia ei tarvi pelätä. Toivon että kaikki saisivat kokea tällaisen onnen tunteen. Rakkaus on ihanaa. :)

justiinsa näin joo

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja justiinsa näin joo » 8.12.2007 4:53

No itse sairastan kaksisuuntaistamielialahäiriötä sekä paniikkihäiriötä.
Maaninen puoleni on erittäin maaninen, hyvin ylivilkas ja vastuuntunnoton, depressiivinen puoleni on vakavaa masennusta, johon liittyy viiltelyä ja itsetuhoisuutta. Nämä vaihtelevat siten, että viikossa on n. 2maanista 2 depressiivistä ja 3 kohtuu normaalin olon päivää.

Paniikkihäiriöni aiheuttaa n. 20 kohtausta viikossa johon liittyy aina vapina, oksentelu ja hengitysvaikeudet.
Kannabiksen runsaskäyttö vähentää maniaa, lieventää depressiota (koska serotoniinia manian vähentymisen vuoksi on tasaisemmin käytössä) sekä lähes nollaa paniikkikohtaukset ja turvaa lääkkeettömän nukkumisen seitsemälle yölle viikossa.
Me täyskahjot olisimme mieluummin leuhusta jumissa 24/7 kun a) kärsimme sairautemme oireista b) lääkitsemme itsemme tunteettomiksi, seksihaluttomiksi, ylipainoisiksi, hylätyiksi ihmis raunioiksi.
Itse en syö mitään lääkkeitä tällä hetkellä. Ja koko ajan menee oma olo parempaan suuntaan.

Ja minullakin kova psykoosin riski on, mutta syy miksi psykoosiin vajoavista ihmisitä osa käyttää kannabista voisi olla se, että moni esim. ahdituksen eri vakavuusasteista kärsivitä ihmisistä saa avun mieluummin luonnosta kun benzoista. Jos vaipuis psykoosiin, niin moni olisi sitä mieltä että vika on kannabiksen, mutta miettii tätä muuta mielenterveydellistä terveyttä nii miksiköhän sitte niin? :eiei:

Rocky29

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Rocky29 » 10.12.2007 23:17

Joopa joo. Lopetus on pitänyt mutta kävi aika perseesti. Tilasin tyhmyyttäni Kanadasta 14 grammaa NYC Dieseliä. Se oli hyvin pakattu tyhjän dvd-kotelon sisään ja vakuumipakkaukseen. Mutta jäi tulliin kiinni. Muutama päivä sitten kun tulin töistä kotiin niin tullimiehet olivat koiran kans vastassa. Mulla oli 6 tainta ollut 2 viikkoa kasvamassa. Muutamaa päivää ennen kuin tullimiehet tuli niin päätin lopettaa kannabiksen käytön ja katkaisin kaikki taimet juuresta poikki. Mutta laiskuuttani jätin vielä multaa täynnä olevat ämpärit vielä tuonne perähuoneeseen, hävitää nekin oli pian tarkoitus. No tullimiehethän teki kotietsinnän ja löysivät nämä purkit, sen lisäksi ne löysivät yhden piipun (muut piiput olin kerennyt antaa kaverille).

Sitten ne löysivät tyhjiä nuuskapurkkeja joissa oli kannabiksen jäämiä ja grammamerkintöjä, ja 0,01 gramman tarkkuudella mittaavan digivaaan ne löysivät, sekä 400w spna-lampun. Ja pari tuuletinta ne veivät, sekä jonkun paperiarkin ja pari karstatikkua. Kumma kun olivat jättäneet grinderin laatikkoon. Sitten piti olla 2 tuntia tullikamarilla kuulusteluissa, ne kysyivät että paljon ois tullut satoa niistä kuudesta kukasta, en tiedä oisko ne sitten olleet uroita vai naaraita, vastasin mielestäni alakantiiin että 200 grammaa. Nyt ne syyttää siitä 14 gramman ostamisesta ja kasvatuksesta. Nyt minua kiinnostaakin että minkälaiset sanktiot tulen tästä saamaan, huumausainerikoksestahan ne minua syyttää. Oisko arvioita, mulla on nettotulot tällähetkellä vain 1000 euroa kuussa. Älkää ihmeessä tilailko ulkomailta kannabista, tullin laboratoriolla on kyllä jotkut hiton keinot millä ne osaa selvittää jos joku paketti on epäilyttävä. :eiei:

Avatar
Jonistic85
Viestit: 445
Liittynyt: 20.12.2004

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja Jonistic85 » 11.12.2007 1:08

Rocky29 kirjoitti: ...tullimiehethän teki kotietsinnän..

onkohan nailla tullmiehilla laillista oikeutta tehda kotietsintaa? en ole koskaan kuullut, etta tullimiehet penkos jonkun kampan.

Rocky29 kirjoitti: löysivät tyhjiä nuuskapurkkeja joissa oli kannabiksen jäämiä ja grammamerkintöjä, ja 0,01 gramman tarkkuudella mittaavan digivaaan ne löysivät, sekä 400w spna-lampun. Ja pari tuuletinta ne veivät, sekä jonkun paperiarkin ja pari karstatikkua. Kumma kun olivat jättäneet grinderin laatikkoon. Sitten piti olla 2 tuntia tullikamarilla kuulusteluissa..

toivottavasti et kertonut mitaan mistaan. grammamerkinnat voi nyt olla vaikkapa lauantain bingonumeroita. vaakaa ei ole oikeus vieda, jos et itse kerro sen olleen sadonkorjuussa ja muissa laittomuuksissa mukana. jos myoskaan et tunnustanut kayttaneesi natikkaa laittomuuksiin, ei tullin pojilla ole oikeutta ottaa sitakaan. miten ne voi tunnistaa karstatikut??? olihan oikeusavustaja/kaveri todistamassa kuulusteluja? luithan kaikki paperit tarkasti, ennenkuin allekirjoitit mitaan?

Rocky29 kirjoitti: ne kysyivät että paljon ois tullut satoa niistä kuudesta kukasta, en tiedä oisko ne sitten olleet uroita vai naaraita, vastasin mielestäni alakantiiin että 200 grammaa.

miks menit niin sinne sanomaan? kuulusteluissa muistettavat asiat numero 1 on se lakipykala, minka jenkkikytat aina paastaa ilmoille pidatyksen tehdessaan. ("kaikkea sanomaanne voidaan kayttaa teita vastaan oikeudessa"). kuulusteltavalla on laillinen oikeus pitaa suunsa kiinni, eihan kenenkaan tarvitse todistaa itseaan vastaan. myoskin putkauhkailut kannattaa paastaa toisesta korvasta ulos. aina kun avaat suusi kuulusteluissa ollessasi teosta epailty, suurennat tulevan tuomion todennakoista maaraa. :guru:

Rocky29 kirjoitti:Nyt ne syyttää siitä 14 gramman ostamisesta ja kasvatuksesta. Nyt minua kiinnostaakin että minkälaiset sanktiot tulen tästä saamaan, huumausainerikoksestahan ne minua syyttää. Oisko arvioita, mulla on nettotulot tällähetkellä vain 1000 euroa kuussa. Älkää ihmeessä tilailko ulkomailta kannabista, tullin laboratoriolla on kyllä jotkut hiton keinot millä ne osaa selvittää jos joku paketti on epäilyttävä. :eiei:

ostamista tuskin voit kiistaa. ellet sitten ala esittamaan, ettet tiennyt kyseessa olleen oikeaa HUUmetta. eihan tietamattomyys voi olla peruste rangaistukselle..? sadon maaraa voi viela muuttaa karajilla perustellen esitutkinnassa toimineen kuulustelijan johdatelleen jonkin seikan kautta sut sanomaan sen pari heikkia/planttu. ethan sa kuitenkaan ole saanut minkaanlaista satoa. miten sut voitaisiin siis tuomita tyhjasta?

niin ja se tullin laboratorioihme epailyttavan nakoisten pakettien varalle taitaa olla ihan tavallinen ihmisen paras ystava.. (wuff wuff)

viriviritööttööt

Re: Kannabiksen pahimmat vaarat - Jouduin psykoosiin käsitel

ViestiKirjoittaja viriviritööttööt » 11.12.2007 2:32

tainnu kannabiksesta ikinä psykoosiin joutua, tosin parin kk jatkuva silokki&kukka kuuri hämärtää todellisen realiteetin ajan myötä jos ei toppuuttele välillä. :lol:


Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa